taver
Member
- Μηνύματα
- 12.691
- Likes
- 30.254
- Ταξίδι-Όνειρο
- Iles Kerguelen
Περιεχόμενα
- Κεφάλαιο 1
- Κεφάλαιο 2: Άφιξη
- Κεφάλαιο 3: Tolkucka
- Κεφάλαιο 4: Κέντρο Ashgabat
- Κεφάλαιο 5: Πάρκο - Παλάτι
- Κεφάλαιο 6: Λούνα Πάρκ
- Κεφάλαιο 7: Μουσείο
- Κεφάλαιο 8: Erbent
- Κεφάλαιο 9: Κρατήρες στην έρημο
- Κεφάλαιο 10: Η πύλη της κολάσεως
- Κεφάλαιο 11: Konye-Urgench
- Κεφάλαιο 12: Konye-Urgench, μονοπάτι
- Κεφάλαιο 13: Konye-Urgench, κέντρο
- Κεφάλαιο 14: Dashoguz
- Κεφάλαιο 15: Inspiration Square
- Κεφάλαιο 16: Πύργος Ουδετερότητας
- Κεφάλαιο 17: Ρόδα είναι και γυρίζει
- Κεφάλαιο 18: Όπου γάμος και χαρά…
- Κεφάλαιο 19: Στο βουνό
- Κεφάλαιο 20: Ξεβουλωτήρι
- Κεφάλαιο 21: Ruhnama
- Κεφάλαιο 22: Πάρκο Ανεξαρτησίας
- Κεφάλαιο 23: Ολυμπιακό Πάρκο
- Κεφάλαιο 24: All in the Mall
- Κεφάλαιο 25: Ο δρόμος για το Mary.
- Κεφάλαιο 26: Gonur-Tepe
- Κεφάλαιο 27: Gonur-Tepe (2)
- Κεφάλαιο 28: Mary
- Κεφάλαιο 29: Mary (συνέχεια)
- Κεφάλαιο 30: Μουσείο
- Κεφάλαιο 31: Παζάρι
- Κεφάλαιο 32: Merv
- Κεφάλαιο 33: Gyzgala
- Κεφάλαιο 34: Τείχη
- Κεφάλαιο 35: Θρησκευτικός τουρισμός
- Κεφάλαιο 36: Λίγο ακόμα Mary
- Κεφάλαιο 37: Περίχωρα Ashgabat
- Κεφάλαιο 38: Nisa
- Κεφάλαιο 39: Geok-Depe
- Κεφάλαιο 40: Kow-Ata.
- Κεφάλαιο 41: Gypjak
- Κεφάλαιο 42: Ένα τζαμί ακόμα…
- Κεφάλαιο 43: Επιστροφή
Κεφάλαιο 39: Geok-Depe
Εκτός από τους αρχαίους πολιτισμούς, στο Τουρκμενιστάν έζησαν και οι… Τουρκμένοι. Όπως και τα άλλα τουρκικά φύλλα, κατέφθασαν στην περιοχή σταδιακά από τον 7ο αιώνα και μετά, και σταδιακά έγιναν πλειοψηφία. Είχαμε φτάσει στις αρχές του 19ου αιώνα, και αυτή ήταν η εποχή που οι Ρώσσοι (των τσάρων) είχαν αρχίσει να εποφθαλμιούν την περιοχή. Είχαν μάλιστα στείλει στρατεύματα να «εκπολιτίσουν» την περιοχή, πολλά εκ των οποίων βρέθηκαν να πωλούνται ως σκλάβοι στα σκλαβοπάζαρα της Χίβα και της Μπουχάρας (που τότε ήταν Τουρκμένικες πόλεις, αλλά σήμερα βρίσκονται στο Ουζμπεκιστάν, χάρη στις επαναχαράξεις συνόρων που κάνανε οι Σοβιετικοί). Εν τω μεταξύ είχε ξεκινήσει και το «Great Game», ο όχι-και-τόσο-ψυχρός πόλεμος μεταξύ Ρωσίας και Αγγλίας για την κυριαρχία στην Ασία.
Το 1879, ενώ ήδη είχαν καταλάβει το σημερινό Ουζμπεκιστάν, οι Ρώσοι αποφάσισαν να δράσουν δυναμικά. Έστειλαν το στρατηγό Lomakin με ένα μεγάλο στράτευμα να καταλάβει την περιοχή. Στο οχυρό του Geok-Depe δόθηκε μια μεγάλη μάχη, με απρόσμενο νικητή τους Τουρκμένους. Οι Ρώσοι όμως επέστρεψαν ενισχυμένοι με τον αιμοσταγή στρατηγό Skobelev, και 7.000 στρατιώτες. Πολιόρκησαν το οχυρό, στο οποίο εν τω μεταξύ είχαν μαζευτεί 25.000 Τουρκμένοι στρατιώτες.
Χάρη σε έξυπνες κινήσεις τακτικής και την ανώτερη τεχνολογία που διέθετε, ο Skobelev κατάφερε μέσα σε 23 μέρες να βγει νικητής από μια μάχη που θα έκρινε το μέλλον του Τουρκμενιστάν αλλά και όλης της Κεντρικής Ασίας για έναν αιώνα. Έσκαψε τούνελ κάτω από τα τείχη και πυροδότησε εκεί μια βόμβα που τα ανατίναξε. Αλλά δε σταμάτησε εκεί. Ως άλλος Genghis Khan, σφάγιασε κι όσους μπορούσε. Ακόμα και σήμερα, οι αγρότες που οργώνουν τα γύρω χωράφια βρίσκουν καμμιά φορά και οστά από τους πεσόντες στη μάχη αυτή.
Σήμερα, εδώ στο Geok-Depe υπάρχει μόνο ένα μουσείο για τη μάχη αυτή, το οποίο θα επισκεφθούμε. Ακριβώς δίπλα, το τζαμί του Saparmurat είναι το δεύτερο μεγαλύτερο τζαμί στο Τουρκμενιστάν (ποιο είναι το πρώτο; Περιμένετε λίγο…), με χωρητικότητα 8.000 προσκυνητών. Από το αυθεντικό φρούριο/λόφο, δε σώζεται τίποτα.

Όπως μπαίναμε λοιπόν να παρκάρουμε δίπλα στο τζαμί, πετύχαμε κι ένα παραδοσιακό Τουρκμένικο γάμο. Αφήνω τις φωτογραφίες να μιλήσουν μόνες τους, εσείς εστιάστε στη νύφη – λαμπατέρ (δανειζόμενος την πολύ καλή παρομοίωση του @Yorgos).






Ο γάμος σχόλασε, κι εμείς περάσαμε σιγά σιγά μέσα στο τζαμί.















Και μετά το τζαμί, σειρά έχει το μουσείο. Όπου, φυσικά, δε θα μπορούσε να λείπει και η αφίσα του Προέδρου να προσεύχεται. Για το καλό του λαού του, φυσικά.


















Εκτός από τους αρχαίους πολιτισμούς, στο Τουρκμενιστάν έζησαν και οι… Τουρκμένοι. Όπως και τα άλλα τουρκικά φύλλα, κατέφθασαν στην περιοχή σταδιακά από τον 7ο αιώνα και μετά, και σταδιακά έγιναν πλειοψηφία. Είχαμε φτάσει στις αρχές του 19ου αιώνα, και αυτή ήταν η εποχή που οι Ρώσσοι (των τσάρων) είχαν αρχίσει να εποφθαλμιούν την περιοχή. Είχαν μάλιστα στείλει στρατεύματα να «εκπολιτίσουν» την περιοχή, πολλά εκ των οποίων βρέθηκαν να πωλούνται ως σκλάβοι στα σκλαβοπάζαρα της Χίβα και της Μπουχάρας (που τότε ήταν Τουρκμένικες πόλεις, αλλά σήμερα βρίσκονται στο Ουζμπεκιστάν, χάρη στις επαναχαράξεις συνόρων που κάνανε οι Σοβιετικοί). Εν τω μεταξύ είχε ξεκινήσει και το «Great Game», ο όχι-και-τόσο-ψυχρός πόλεμος μεταξύ Ρωσίας και Αγγλίας για την κυριαρχία στην Ασία.
Το 1879, ενώ ήδη είχαν καταλάβει το σημερινό Ουζμπεκιστάν, οι Ρώσοι αποφάσισαν να δράσουν δυναμικά. Έστειλαν το στρατηγό Lomakin με ένα μεγάλο στράτευμα να καταλάβει την περιοχή. Στο οχυρό του Geok-Depe δόθηκε μια μεγάλη μάχη, με απρόσμενο νικητή τους Τουρκμένους. Οι Ρώσοι όμως επέστρεψαν ενισχυμένοι με τον αιμοσταγή στρατηγό Skobelev, και 7.000 στρατιώτες. Πολιόρκησαν το οχυρό, στο οποίο εν τω μεταξύ είχαν μαζευτεί 25.000 Τουρκμένοι στρατιώτες.
Χάρη σε έξυπνες κινήσεις τακτικής και την ανώτερη τεχνολογία που διέθετε, ο Skobelev κατάφερε μέσα σε 23 μέρες να βγει νικητής από μια μάχη που θα έκρινε το μέλλον του Τουρκμενιστάν αλλά και όλης της Κεντρικής Ασίας για έναν αιώνα. Έσκαψε τούνελ κάτω από τα τείχη και πυροδότησε εκεί μια βόμβα που τα ανατίναξε. Αλλά δε σταμάτησε εκεί. Ως άλλος Genghis Khan, σφάγιασε κι όσους μπορούσε. Ακόμα και σήμερα, οι αγρότες που οργώνουν τα γύρω χωράφια βρίσκουν καμμιά φορά και οστά από τους πεσόντες στη μάχη αυτή.
Σήμερα, εδώ στο Geok-Depe υπάρχει μόνο ένα μουσείο για τη μάχη αυτή, το οποίο θα επισκεφθούμε. Ακριβώς δίπλα, το τζαμί του Saparmurat είναι το δεύτερο μεγαλύτερο τζαμί στο Τουρκμενιστάν (ποιο είναι το πρώτο; Περιμένετε λίγο…), με χωρητικότητα 8.000 προσκυνητών. Από το αυθεντικό φρούριο/λόφο, δε σώζεται τίποτα.

Όπως μπαίναμε λοιπόν να παρκάρουμε δίπλα στο τζαμί, πετύχαμε κι ένα παραδοσιακό Τουρκμένικο γάμο. Αφήνω τις φωτογραφίες να μιλήσουν μόνες τους, εσείς εστιάστε στη νύφη – λαμπατέρ (δανειζόμενος την πολύ καλή παρομοίωση του @Yorgos).






Ο γάμος σχόλασε, κι εμείς περάσαμε σιγά σιγά μέσα στο τζαμί.















Και μετά το τζαμί, σειρά έχει το μουσείο. Όπου, φυσικά, δε θα μπορούσε να λείπει και η αφίσα του Προέδρου να προσεύχεται. Για το καλό του λαού του, φυσικά.

















