taver
Member
- Μηνύματα
- 12.691
- Likes
- 30.254
- Ταξίδι-Όνειρο
- Iles Kerguelen
Περιεχόμενα
- Κεφάλαιο 1
- Κεφάλαιο 2: Άφιξη
- Κεφάλαιο 3: Tolkucka
- Κεφάλαιο 4: Κέντρο Ashgabat
- Κεφάλαιο 5: Πάρκο - Παλάτι
- Κεφάλαιο 6: Λούνα Πάρκ
- Κεφάλαιο 7: Μουσείο
- Κεφάλαιο 8: Erbent
- Κεφάλαιο 9: Κρατήρες στην έρημο
- Κεφάλαιο 10: Η πύλη της κολάσεως
- Κεφάλαιο 11: Konye-Urgench
- Κεφάλαιο 12: Konye-Urgench, μονοπάτι
- Κεφάλαιο 13: Konye-Urgench, κέντρο
- Κεφάλαιο 14: Dashoguz
- Κεφάλαιο 15: Inspiration Square
- Κεφάλαιο 16: Πύργος Ουδετερότητας
- Κεφάλαιο 17: Ρόδα είναι και γυρίζει
- Κεφάλαιο 18: Όπου γάμος και χαρά…
- Κεφάλαιο 19: Στο βουνό
- Κεφάλαιο 20: Ξεβουλωτήρι
- Κεφάλαιο 21: Ruhnama
- Κεφάλαιο 22: Πάρκο Ανεξαρτησίας
- Κεφάλαιο 23: Ολυμπιακό Πάρκο
- Κεφάλαιο 24: All in the Mall
- Κεφάλαιο 25: Ο δρόμος για το Mary.
- Κεφάλαιο 26: Gonur-Tepe
- Κεφάλαιο 27: Gonur-Tepe (2)
- Κεφάλαιο 28: Mary
- Κεφάλαιο 29: Mary (συνέχεια)
- Κεφάλαιο 30: Μουσείο
- Κεφάλαιο 31: Παζάρι
- Κεφάλαιο 32: Merv
- Κεφάλαιο 33: Gyzgala
- Κεφάλαιο 34: Τείχη
- Κεφάλαιο 35: Θρησκευτικός τουρισμός
- Κεφάλαιο 36: Λίγο ακόμα Mary
- Κεφάλαιο 37: Περίχωρα Ashgabat
- Κεφάλαιο 38: Nisa
- Κεφάλαιο 39: Geok-Depe
- Κεφάλαιο 40: Kow-Ata.
- Κεφάλαιο 41: Gypjak
- Κεφάλαιο 42: Ένα τζαμί ακόμα…
- Κεφάλαιο 43: Επιστροφή
Κεφάλαιο 41: Gypjak
Το χωριό Gypjak είναι 15 χιλιόμετρα περίπου έξω από την πρωτεύουσα, και δεν είναι τίποτα λιγότερο από το χωριό του πρώην Προέδρου. Εδώ γεννήθηκε, και εδώ σκοτώθηκαν η μητέρα του και δυο αδέρφια του στο μεγάλο σεισμό του 1948. Και εδώ έχει ταφεί κι αυτός. Προς τιμήν του, έχει αναγερθεί εδώ εκτός από τον τάφο του, και το μεγαλύτερο τζαμί στην Κεντρική Ασία, για πάνω από 10.000 προσκυνητές. Είναι καλυμμένο παντού με λευκό μάρμαρο και χρυσό, και έχει μιναρέδες 91 μέτρων, για να θυμίζουν το 1991, τη χρονιά ανεξαρτησίας του Τουρκμενιστάν.

Την κατασκευή, που κόστισε γύρω στο 1 δις ευρώ, περίπου όσο και το Ολυμπιακό πάρκο ολόκληρο, ανέλαβε αποκλειστικά ο κ. Bouygues. Ο ίδιος που έχει χτίσει και τα παλάτια του Προέδρου, και τα περισσότερα από τα μεγαλεπήβολα κτίρια στην πόλη. Μάλιστα, η Bouygues construction έχει ανοίξει και ειδικό παράρτημα στο Τουρκμενιστάν. Πως όμως ο κ. Bouygues κατάφερε να έχει τέτοια πρόσβαση στους ηγέτες του Τουρκμενιστάν; Δεν ξέρω. Φήμες που κάπου διάβασα, λένε ότι όταν ο (πρώην) Πρόεδρος είχε πάει στο Παρίσι κάποια στιγμή τη δεκαετία του 90 για μια σύνοδο της UNESCO, ο κ. Bouygues είχε καταφέρει να έχει μια μικρή επαφή με το επιτελείο του, κανόνισε μια συνέντευξη του Προέδρου στο TF1. Το TF1, βέβαια, ως θυγατρική του ομίλου Bouygues, λειτούργησε για λογαριασμό του ιδιοκτήτη του. Οι δημοσιογράφοι πήγαν στο στούντιο και παρίσταναν ότι έπαιρναν συνέντευξη «για επίδειξη του πως το TF1 μπορεί να αναμορφώσει την τηλεόραση του Τουρκμενιστάν». Ήταν λέει τόσο συγκλονιστικές οι αρλούμπες που εκτόξευε ο Πρόεδρος, όμως, που τελικά τη μετέδωσαν. Κι ο Πρόεδρος ήταν τρισευτυχισμένος που απέκτησε τέτοιο βήμα, τόσο που άρχισε να δίνει με το κιλό τα δημόσια έργα του στο Bouygues…. https://www.acrimed.org/TF1-Bouygues-au-service-du-dictateur-du-Turkmenistan

Πήγαμε πρώτα στον τάφο του Προέδρου, που βρίσκεται σε ένα μικρό κτίριο δίπλα στο τζαμί. Η φωτογραφία φυσικά δεν επιτρέπεται, ούτε στο εσωτερικό ούτε καν εκεί κοντά, απλά αν έχετε πάει στον τάφο του Ναπολέοντα στο Παρίσι, θα νιώσετε ότι βρίσκεστε σε πολύ γνώριμο μέρος…


Πίσω στο κυρίως τζαμί. Αν αναρωτιέστε γιατί δεν έχει ποτέ κόσμο, είναι επειδή οι Ιμάμηδες το έχουν αποκηρύξει. Μπορεί να χωράει 10.000, αλλά δεν πηγαίνουν ούτε 10. Βλέπετε, ανακατεύει παντού το Κοράνι με τη Ruhnama, κι αυτό δεν τους κάθετε καλά. Έχει, π.χ., στίχους και από τα δυο στις διακοσμήσεις του, τόσο στο εσωτερικό όσο και στους Μιναρέδες. Πάνω από την είσοδο, στο εσωτερικό γράφει «η Ruhnama είναι άγιο βιβλίο και το Κοράνι είναι ο λόγος του Αλλάχ».





























Το χωριό Gypjak είναι 15 χιλιόμετρα περίπου έξω από την πρωτεύουσα, και δεν είναι τίποτα λιγότερο από το χωριό του πρώην Προέδρου. Εδώ γεννήθηκε, και εδώ σκοτώθηκαν η μητέρα του και δυο αδέρφια του στο μεγάλο σεισμό του 1948. Και εδώ έχει ταφεί κι αυτός. Προς τιμήν του, έχει αναγερθεί εδώ εκτός από τον τάφο του, και το μεγαλύτερο τζαμί στην Κεντρική Ασία, για πάνω από 10.000 προσκυνητές. Είναι καλυμμένο παντού με λευκό μάρμαρο και χρυσό, και έχει μιναρέδες 91 μέτρων, για να θυμίζουν το 1991, τη χρονιά ανεξαρτησίας του Τουρκμενιστάν.

Την κατασκευή, που κόστισε γύρω στο 1 δις ευρώ, περίπου όσο και το Ολυμπιακό πάρκο ολόκληρο, ανέλαβε αποκλειστικά ο κ. Bouygues. Ο ίδιος που έχει χτίσει και τα παλάτια του Προέδρου, και τα περισσότερα από τα μεγαλεπήβολα κτίρια στην πόλη. Μάλιστα, η Bouygues construction έχει ανοίξει και ειδικό παράρτημα στο Τουρκμενιστάν. Πως όμως ο κ. Bouygues κατάφερε να έχει τέτοια πρόσβαση στους ηγέτες του Τουρκμενιστάν; Δεν ξέρω. Φήμες που κάπου διάβασα, λένε ότι όταν ο (πρώην) Πρόεδρος είχε πάει στο Παρίσι κάποια στιγμή τη δεκαετία του 90 για μια σύνοδο της UNESCO, ο κ. Bouygues είχε καταφέρει να έχει μια μικρή επαφή με το επιτελείο του, κανόνισε μια συνέντευξη του Προέδρου στο TF1. Το TF1, βέβαια, ως θυγατρική του ομίλου Bouygues, λειτούργησε για λογαριασμό του ιδιοκτήτη του. Οι δημοσιογράφοι πήγαν στο στούντιο και παρίσταναν ότι έπαιρναν συνέντευξη «για επίδειξη του πως το TF1 μπορεί να αναμορφώσει την τηλεόραση του Τουρκμενιστάν». Ήταν λέει τόσο συγκλονιστικές οι αρλούμπες που εκτόξευε ο Πρόεδρος, όμως, που τελικά τη μετέδωσαν. Κι ο Πρόεδρος ήταν τρισευτυχισμένος που απέκτησε τέτοιο βήμα, τόσο που άρχισε να δίνει με το κιλό τα δημόσια έργα του στο Bouygues…. https://www.acrimed.org/TF1-Bouygues-au-service-du-dictateur-du-Turkmenistan

Πήγαμε πρώτα στον τάφο του Προέδρου, που βρίσκεται σε ένα μικρό κτίριο δίπλα στο τζαμί. Η φωτογραφία φυσικά δεν επιτρέπεται, ούτε στο εσωτερικό ούτε καν εκεί κοντά, απλά αν έχετε πάει στον τάφο του Ναπολέοντα στο Παρίσι, θα νιώσετε ότι βρίσκεστε σε πολύ γνώριμο μέρος…


Πίσω στο κυρίως τζαμί. Αν αναρωτιέστε γιατί δεν έχει ποτέ κόσμο, είναι επειδή οι Ιμάμηδες το έχουν αποκηρύξει. Μπορεί να χωράει 10.000, αλλά δεν πηγαίνουν ούτε 10. Βλέπετε, ανακατεύει παντού το Κοράνι με τη Ruhnama, κι αυτό δεν τους κάθετε καλά. Έχει, π.χ., στίχους και από τα δυο στις διακοσμήσεις του, τόσο στο εσωτερικό όσο και στους Μιναρέδες. Πάνω από την είσοδο, στο εσωτερικό γράφει «η Ruhnama είναι άγιο βιβλίο και το Κοράνι είναι ο λόγος του Αλλάχ».




























