taver
Member
- Μηνύματα
- 12.691
- Likes
- 30.254
- Ταξίδι-Όνειρο
- Iles Kerguelen
Περιεχόμενα
- Κεφάλαιο 1
- Κεφάλαιο 2: Άφιξη
- Κεφάλαιο 3: Tolkucka
- Κεφάλαιο 4: Κέντρο Ashgabat
- Κεφάλαιο 5: Πάρκο - Παλάτι
- Κεφάλαιο 6: Λούνα Πάρκ
- Κεφάλαιο 7: Μουσείο
- Κεφάλαιο 8: Erbent
- Κεφάλαιο 9: Κρατήρες στην έρημο
- Κεφάλαιο 10: Η πύλη της κολάσεως
- Κεφάλαιο 11: Konye-Urgench
- Κεφάλαιο 12: Konye-Urgench, μονοπάτι
- Κεφάλαιο 13: Konye-Urgench, κέντρο
- Κεφάλαιο 14: Dashoguz
- Κεφάλαιο 15: Inspiration Square
- Κεφάλαιο 16: Πύργος Ουδετερότητας
- Κεφάλαιο 17: Ρόδα είναι και γυρίζει
- Κεφάλαιο 18: Όπου γάμος και χαρά…
- Κεφάλαιο 19: Στο βουνό
- Κεφάλαιο 20: Ξεβουλωτήρι
- Κεφάλαιο 21: Ruhnama
- Κεφάλαιο 22: Πάρκο Ανεξαρτησίας
- Κεφάλαιο 23: Ολυμπιακό Πάρκο
- Κεφάλαιο 24: All in the Mall
- Κεφάλαιο 25: Ο δρόμος για το Mary.
- Κεφάλαιο 26: Gonur-Tepe
- Κεφάλαιο 27: Gonur-Tepe (2)
- Κεφάλαιο 28: Mary
- Κεφάλαιο 29: Mary (συνέχεια)
- Κεφάλαιο 30: Μουσείο
- Κεφάλαιο 31: Παζάρι
- Κεφάλαιο 32: Merv
- Κεφάλαιο 33: Gyzgala
- Κεφάλαιο 34: Τείχη
- Κεφάλαιο 35: Θρησκευτικός τουρισμός
- Κεφάλαιο 36: Λίγο ακόμα Mary
- Κεφάλαιο 37: Περίχωρα Ashgabat
- Κεφάλαιο 38: Nisa
- Κεφάλαιο 39: Geok-Depe
- Κεφάλαιο 40: Kow-Ata.
- Κεφάλαιο 41: Gypjak
- Κεφάλαιο 42: Ένα τζαμί ακόμα…
- Κεφάλαιο 43: Επιστροφή
Κεφάλαιο 7: Μουσείο
Η Δευτέρα 29/4/2019 που μόλις ξημέρωσε, θα ήταν μέρα εκδρομής. Το Τουρκμενιστάν είναι μια χώρα με έρημο, και στην εκδρομή αυτή θα τη διασχίζαμε. Μια εκδρομή μιάμιση μέρας, που θα ξεκινούσε το μεσημέρι, το βράδυ θα το περνάγαμε σε σκηνές στην έρημο, θα φτάναμε ως το βόρειο άκρο της χώρας, και θα επιστρέφαμε την επόμενη μέρα το βράδυ. Ελαφρώς ταλαιπωρία, οπότε φροντίσαμε να πλυθούμε και να ετοιμαστούμε καλά, πακετάραμε λίγα πράγματα σε backpacks και αφήσαμε τα πράγματα στο χώρο αποθήκευσης του ξενοδοχείου (δηλαδή πίσω από το μπαρ).
Αποφασίσαμε να παραλείψουμε το πρωϊνό στο κινέζικο εστιατόριο. Το πρόγραμμα, μέχρι την ώρα της αναχώρησης για το τουρ, έλεγε να πάμε με τα πόδια στο Εθνικό μουσείο της χώρας, εδώ κοντά, και μετά να πάρουμε ένα ταξί να πάμε για πρωϊνό στο κέντρο.
Ξεκινήσαμε λοιπόν για το εθνικό μουσείο. Όπως και το ξενοδοχείο μας, αυτό βρίσκεται στη λεωφόρο Archabil, μιας πελώριας λεωφόρου με 4 λωρίδες ανά κατεύθυνση, πρασιές, παράδρομους δυο λωρίδων κλπ. Αν μετράω καλά στο google maps, η απόσταση ανάμεσα στις προσόψεις δυο αντικριστών κτιρίων είναι 280 μέτρα.
Περάσαμε μπροστά από το Εθνικό Θέατρο νεότητας «Arp Aslan».

Στην αρχή το περάσαμε για το μουσείο, αλλά διαπιστώσαμε γρήγορα ότι του έλειπε ένα από τα χαρακτηριστικά σημάδια του μουσείου: Ο πελώριος ιστός σημαίας.


Κάποτε, επί του παλιού Προέδρου, αυτός ήταν ο ψηλότερος ελεύθερα στεκόμενος ιστός σημαίας στον κόσμο. Σήμερα έχει πέσει στην κατάταξη, καθώς άλλοι δικτάτορες και βασιλιάδες τριγύρω έχουν στήσει ψηλότερους, ενώ υπάρχει κι ένας ακόμα στη Βόρεια Κορέα που αναλόγως πως μετράς μπορεί να είναι ψηλότερος.
Το ίδιο το Μουσείο καταλαμβάνει ένα εντυπωσιακού μεγέθους κτήριο. Διακρίνεται σε τρία μέρη: Το Ιστορικό Μουσείο, το Μουσείο Φυσικής Ιστορίας, και το Μουσείο Προέδρου. Αφού περιμέναμε λίγα λεπτά για να έρθει η κοπέλα που μιλούσε Αγγλικά στα εκδοτήρια, μας πληροφόρησαν για τα εισιτήρια: Κάθε ένα από τα τρία μουσεία έχει εισιτήριο εισόδου $10.00 αμερικάνικα δολάρια. Μιας και ούτε πολύ χρόνο δεν είχαμε, επιλέξαμε να μπούμε μόνο στο μουσείο Προέδρου, που άλλωστε καταλαμβάνει και το μεγαλύτερο μέρος του μουσείου.






Όταν λέμε μουσείο Προέδρου, ακριβολογούμε. Είναι μουσείο ειδικά για το νυν Πρόεδρο της χώρας Gurbanguly Berdimuhamedow. Παλιά είχε υλικό για τον προηγούμενο πρόεδρο, αλλά αυτό πια έχει πάει εξορία σε άλλα μουσεία. Τώρα, οι δυο όροφοι του μουσείου είναι αφιερωμένοι στο νέο αίμα της προεδρίας. Αυτόν που δεν λέγεται πια Turkmenbashi, αλλά έχει αποκτήσει τον τίτλο του Arkadag (“Προστάτης” στα Τουρκμένικα). Μιλάμε για απίστευτα πράγματα. Άπειρες φωτοσοπιασμένες φωτογραφίες του προέδρου να κάνει το Dj, να παίζει μουσική, να ιππεύει, να παίζει τέννις, χόκευ επί πάγου και ξιφασκία, να οδηγεί αγωνιστικά αυτοκίνητα… Σε κάποιες περιπτώσεις το photoshop είναι τόσο πρόχειρο που βγάζει μάτι. Ένα σωρό βιβλία που εξέδωσε ο Πρόεδρος, δώρα που του έκαναν ξένοι ηγέτες, φωτογραφίες του στο βήμα της Γενικής Συνέλευσης του ΟΗΕ, και άλλα παρόμοια. Δυστυχώς οι φωτογραφίες απαγορεύονταν και είμασταν και οι μόνοι επισκέπτες, οπότε οι υπάλληλοι του Μουσείου ήταν πάνω μας. Καλό για ερωτήσεις, αλλά πολύ κακό για παράτυπη φωτογράφιση… (Αλλά θα είχα κι άλλη ευκαιρία για μεγάλο μέρος από τα εκθέματα).



Αντί για τα εκθέματα που δε μπορώ να σας δείξω, πάρτε ένα βιντεοκλίπ του Προέδρου…
Βγήκαμε από το μουσείο. Από τον προαύλιο χώρο, μπορεί κανείς να δει από μακριά δυο ακόμα μεγάλα αξιοθέατα της πρωτεύουσας. Ένα πύργο τηλεόρασης πάνω στο βουνό, που είναι καταχωρημένος ως ένα ακόμα από τα ρεκόρ Guinness της χώρας, ως το μεγαλύτερο αρχιτεκτονικό «αστέρι» στον κόσμο (λες και έχει κάψα ο πλανήτης να χτίζει κτίρια σε σχήμα αστεριού….), και ο πύργος της ουδετερότητας με …. Άστε, θα σας πω αργότερα γι’ αυτό, σε δυο μέρες θα πάμε εκεί.

Βγήκαμε και πάλι στη λεωφόρο. Ώρα να πάμε για πρωϊνό. Ας βρούμε ένα ταξί….


Μετά από ένα μισάωρο αποτυχίας, καταλήξαμε, όχι να πάμε στο Κινέζικο εστιατόριο για το πρωϊνό, όπως θα έκανε κάθε σώφρων άνθρωπος, αλλά να πάρουμε το λεωφορείο για να πάμε στο καλό πρωϊνό. Χωρίς να ξέρουμε γραμμές, κατευθύνσεις, στάσεις, κόμιστρα. Απλά μπήκαμε μέσα, μάθαμε ότι πληρώνουμε στην έξοδο, καθίσαμε, και το αφήσαμε να πάει στην πορεία του. Που ήταν προς το τέρμα της γραμμής, μέσα σε ένα νοσοκομείο, κάπου δυο χιλιόμετρα σε αντίθετη κατεύθυνση από κει που θέλαμε να πάμε. Περιμέναμε λίγο, όπως έκανε κι άλλος κόσμος δηλαδή, και ξεκίνησε και πάλι. Αυτή τη φορά, ο προορισμός του φαινόταν πως θα ήταν ο σιδηροδρομικός σταθμός. Εν πάσει περιπτώσει, ευκαιρία για φωτογραφίες από το παράθυρο…

Έχουν μια μανία να φτιάχνουν κυκλικές πλατείες και να τις στολίζουν….:





Όταν φτάσαμε κοντά στο «Coffee House Espresso & Catering Co.», που είχαμε αποτύχει να βρούμε τραπέζι την προηγούμενη μέρα, αποφασίσαμε να μην παίζουμε άλλο την τύχη μας με την πορεία του αστικού λεωφορείου, και κατεβήκαμε εκεί. Πήγαμε, και πράγματι ήταν ανοικτό. Βέβαια, αυτό που μας σέρβιραν ως πλήρες πρωϊνό μάλλον δεν άξιζε την ταλαιπωρία….

Κι ο καφές, παρά το όνομα του καταστήματος, ήταν στιγμιαίος….
Και μετά, έπρεπε πάλι να βρούμε ταξί. Συνολικά, επιστρέψαμε στο ξενοδοχείο με 45’ λεπτά καθυστέρηση. Ευτυχώς, η Antonina, η τοπική οργανώτρια του Stantours, μας περίμενε εκεί υπομονετικά (ντάξει, της είχα στείλει και 4-5 SMS ότι αργούμε και συγνώμη και όλα). Της πληρώσαμε το υπόλοιπο συμφωνημένο ποσό (για τις βίζες, τα ξενοδοχεία και τις δυο εκδρομές που μας είχε κλείσει), μας έδωσε τα αεροπορικά μας εισιτήρια για τις εσωτερικές πτήσεις που θα παίρναμε, μας ενημέρωσε ότι δεν είχε καταφέρει να μας βρει ξεναγό για το Mary/Merv που της είχαμε ζητήσει, και της ζητήσαμε να μας κανονίσει κι ένα όχημα με οδηγό για την τελευταία μέρα, για να δούμε κάποια μέρη εκτός κέντρου Ashgabat.
Και ήρθε η ώρα να ξεκινήσει η εκδρομή...
Η Δευτέρα 29/4/2019 που μόλις ξημέρωσε, θα ήταν μέρα εκδρομής. Το Τουρκμενιστάν είναι μια χώρα με έρημο, και στην εκδρομή αυτή θα τη διασχίζαμε. Μια εκδρομή μιάμιση μέρας, που θα ξεκινούσε το μεσημέρι, το βράδυ θα το περνάγαμε σε σκηνές στην έρημο, θα φτάναμε ως το βόρειο άκρο της χώρας, και θα επιστρέφαμε την επόμενη μέρα το βράδυ. Ελαφρώς ταλαιπωρία, οπότε φροντίσαμε να πλυθούμε και να ετοιμαστούμε καλά, πακετάραμε λίγα πράγματα σε backpacks και αφήσαμε τα πράγματα στο χώρο αποθήκευσης του ξενοδοχείου (δηλαδή πίσω από το μπαρ).

Αποφασίσαμε να παραλείψουμε το πρωϊνό στο κινέζικο εστιατόριο. Το πρόγραμμα, μέχρι την ώρα της αναχώρησης για το τουρ, έλεγε να πάμε με τα πόδια στο Εθνικό μουσείο της χώρας, εδώ κοντά, και μετά να πάρουμε ένα ταξί να πάμε για πρωϊνό στο κέντρο.
Ξεκινήσαμε λοιπόν για το εθνικό μουσείο. Όπως και το ξενοδοχείο μας, αυτό βρίσκεται στη λεωφόρο Archabil, μιας πελώριας λεωφόρου με 4 λωρίδες ανά κατεύθυνση, πρασιές, παράδρομους δυο λωρίδων κλπ. Αν μετράω καλά στο google maps, η απόσταση ανάμεσα στις προσόψεις δυο αντικριστών κτιρίων είναι 280 μέτρα.
Περάσαμε μπροστά από το Εθνικό Θέατρο νεότητας «Arp Aslan».

Στην αρχή το περάσαμε για το μουσείο, αλλά διαπιστώσαμε γρήγορα ότι του έλειπε ένα από τα χαρακτηριστικά σημάδια του μουσείου: Ο πελώριος ιστός σημαίας.


Κάποτε, επί του παλιού Προέδρου, αυτός ήταν ο ψηλότερος ελεύθερα στεκόμενος ιστός σημαίας στον κόσμο. Σήμερα έχει πέσει στην κατάταξη, καθώς άλλοι δικτάτορες και βασιλιάδες τριγύρω έχουν στήσει ψηλότερους, ενώ υπάρχει κι ένας ακόμα στη Βόρεια Κορέα που αναλόγως πως μετράς μπορεί να είναι ψηλότερος.
Το ίδιο το Μουσείο καταλαμβάνει ένα εντυπωσιακού μεγέθους κτήριο. Διακρίνεται σε τρία μέρη: Το Ιστορικό Μουσείο, το Μουσείο Φυσικής Ιστορίας, και το Μουσείο Προέδρου. Αφού περιμέναμε λίγα λεπτά για να έρθει η κοπέλα που μιλούσε Αγγλικά στα εκδοτήρια, μας πληροφόρησαν για τα εισιτήρια: Κάθε ένα από τα τρία μουσεία έχει εισιτήριο εισόδου $10.00 αμερικάνικα δολάρια. Μιας και ούτε πολύ χρόνο δεν είχαμε, επιλέξαμε να μπούμε μόνο στο μουσείο Προέδρου, που άλλωστε καταλαμβάνει και το μεγαλύτερο μέρος του μουσείου.






Όταν λέμε μουσείο Προέδρου, ακριβολογούμε. Είναι μουσείο ειδικά για το νυν Πρόεδρο της χώρας Gurbanguly Berdimuhamedow. Παλιά είχε υλικό για τον προηγούμενο πρόεδρο, αλλά αυτό πια έχει πάει εξορία σε άλλα μουσεία. Τώρα, οι δυο όροφοι του μουσείου είναι αφιερωμένοι στο νέο αίμα της προεδρίας. Αυτόν που δεν λέγεται πια Turkmenbashi, αλλά έχει αποκτήσει τον τίτλο του Arkadag (“Προστάτης” στα Τουρκμένικα). Μιλάμε για απίστευτα πράγματα. Άπειρες φωτοσοπιασμένες φωτογραφίες του προέδρου να κάνει το Dj, να παίζει μουσική, να ιππεύει, να παίζει τέννις, χόκευ επί πάγου και ξιφασκία, να οδηγεί αγωνιστικά αυτοκίνητα… Σε κάποιες περιπτώσεις το photoshop είναι τόσο πρόχειρο που βγάζει μάτι. Ένα σωρό βιβλία που εξέδωσε ο Πρόεδρος, δώρα που του έκαναν ξένοι ηγέτες, φωτογραφίες του στο βήμα της Γενικής Συνέλευσης του ΟΗΕ, και άλλα παρόμοια. Δυστυχώς οι φωτογραφίες απαγορεύονταν και είμασταν και οι μόνοι επισκέπτες, οπότε οι υπάλληλοι του Μουσείου ήταν πάνω μας. Καλό για ερωτήσεις, αλλά πολύ κακό για παράτυπη φωτογράφιση… (Αλλά θα είχα κι άλλη ευκαιρία για μεγάλο μέρος από τα εκθέματα).



Αντί για τα εκθέματα που δε μπορώ να σας δείξω, πάρτε ένα βιντεοκλίπ του Προέδρου…
Βγήκαμε από το μουσείο. Από τον προαύλιο χώρο, μπορεί κανείς να δει από μακριά δυο ακόμα μεγάλα αξιοθέατα της πρωτεύουσας. Ένα πύργο τηλεόρασης πάνω στο βουνό, που είναι καταχωρημένος ως ένα ακόμα από τα ρεκόρ Guinness της χώρας, ως το μεγαλύτερο αρχιτεκτονικό «αστέρι» στον κόσμο (λες και έχει κάψα ο πλανήτης να χτίζει κτίρια σε σχήμα αστεριού….), και ο πύργος της ουδετερότητας με …. Άστε, θα σας πω αργότερα γι’ αυτό, σε δυο μέρες θα πάμε εκεί.

Βγήκαμε και πάλι στη λεωφόρο. Ώρα να πάμε για πρωϊνό. Ας βρούμε ένα ταξί….


Μετά από ένα μισάωρο αποτυχίας, καταλήξαμε, όχι να πάμε στο Κινέζικο εστιατόριο για το πρωϊνό, όπως θα έκανε κάθε σώφρων άνθρωπος, αλλά να πάρουμε το λεωφορείο για να πάμε στο καλό πρωϊνό. Χωρίς να ξέρουμε γραμμές, κατευθύνσεις, στάσεις, κόμιστρα. Απλά μπήκαμε μέσα, μάθαμε ότι πληρώνουμε στην έξοδο, καθίσαμε, και το αφήσαμε να πάει στην πορεία του. Που ήταν προς το τέρμα της γραμμής, μέσα σε ένα νοσοκομείο, κάπου δυο χιλιόμετρα σε αντίθετη κατεύθυνση από κει που θέλαμε να πάμε. Περιμέναμε λίγο, όπως έκανε κι άλλος κόσμος δηλαδή, και ξεκίνησε και πάλι. Αυτή τη φορά, ο προορισμός του φαινόταν πως θα ήταν ο σιδηροδρομικός σταθμός. Εν πάσει περιπτώσει, ευκαιρία για φωτογραφίες από το παράθυρο…

Έχουν μια μανία να φτιάχνουν κυκλικές πλατείες και να τις στολίζουν….:





Όταν φτάσαμε κοντά στο «Coffee House Espresso & Catering Co.», που είχαμε αποτύχει να βρούμε τραπέζι την προηγούμενη μέρα, αποφασίσαμε να μην παίζουμε άλλο την τύχη μας με την πορεία του αστικού λεωφορείου, και κατεβήκαμε εκεί. Πήγαμε, και πράγματι ήταν ανοικτό. Βέβαια, αυτό που μας σέρβιραν ως πλήρες πρωϊνό μάλλον δεν άξιζε την ταλαιπωρία….

Κι ο καφές, παρά το όνομα του καταστήματος, ήταν στιγμιαίος….
Και μετά, έπρεπε πάλι να βρούμε ταξί. Συνολικά, επιστρέψαμε στο ξενοδοχείο με 45’ λεπτά καθυστέρηση. Ευτυχώς, η Antonina, η τοπική οργανώτρια του Stantours, μας περίμενε εκεί υπομονετικά (ντάξει, της είχα στείλει και 4-5 SMS ότι αργούμε και συγνώμη και όλα). Της πληρώσαμε το υπόλοιπο συμφωνημένο ποσό (για τις βίζες, τα ξενοδοχεία και τις δυο εκδρομές που μας είχε κλείσει), μας έδωσε τα αεροπορικά μας εισιτήρια για τις εσωτερικές πτήσεις που θα παίρναμε, μας ενημέρωσε ότι δεν είχε καταφέρει να μας βρει ξεναγό για το Mary/Merv που της είχαμε ζητήσει, και της ζητήσαμε να μας κανονίσει κι ένα όχημα με οδηγό για την τελευταία μέρα, για να δούμε κάποια μέρη εκτός κέντρου Ashgabat.
Και ήρθε η ώρα να ξεκινήσει η εκδρομή...