Yorgos
Member
- Μηνύματα
- 10.220
- Likes
- 55.392
- Επόμενο Ταξίδι
- Nipon-Αλάσκα-Yellowstone
- Ταξίδι-Όνειρο
- Περού τότε, τώρα, πάντα
Περιεχόμενα
- Κεφάλαιο 1
- Κεφάλαιο 1: Προσδοκίες, αναχώρηση από Ελλάδα προς Σιγκαπούρη
- Κεφάλαιο 2: Κάποιες ώρες στη Σιγκαπούρη και κάποιο κατάλυμα στο Μπαλί
- Φωτογραφίες
- Κεφάλαιο 3: Ναοί, βατράχια, αράχνες, φαράγγια και η Μητέρα των Ναών
- Φωτογραφίες
- Φωτογραφίες
- Φωτογραφίες
- Κεφάλαιο 4: Ο Νότος, το Μπαλί που δε θέλω να ξέρω
- Φωτογραφίες
- Κεφάλαιο 5: Ναοί, βροχή, χοροί και το Μπαλί που αγάπησα
- Φωτογραφίες
- Κεφάλαιο 6: Ο τουρισμός στην εποχή του Instagram και το “βαθύ” Μπαλί που δε μασάει από τέτοια
- Φωτογραφίες
- Κεφάλαιο 7: Nusa Penida, ο παράδεισος της παραλίας και η κόλαση της "ασφάλτου"
- Φωτογραφίες
- Κεφάλαιο 8: Χαλάρωση, σκάλες και σεισμός στη Nusa Penida
- Φωτογραφίες
- Κεφάλαιο 9: Denpasar, Kuta κι άλλα μέρη που πάμε μόνο αν είμαστε υποχρεωμένοι
- Φωτογραφίες
- Κεφάλαιο 10: Tana Toraja, χωρίς νεροβούβαλο δεν έχει παράδεισο
- Φωτογραφίες
- Κεφάλαιο 11: Αχ τα καημένα τα γουρουνάκια
- Φωτογραφίες
- Φωτογραφίες
- Κεφάλαιο 12: Makassar, το ενδιαφέρον αδιάφορο
- Φωτογραφίες
- Κεφάλαιο 13: Raja Ampat, καλώς φτάσαμε στον παράδεισο
- Φωτογραφίες
- Κεφάλαιο 14: Ο υποθαλάσσιος τοίχος, η παραλία-θαύμα, ένας θάνατος, ποντικός-σκαθάρι και λίγα αίματα
- Φωτογραφίες
- Κεφάλαιο 15: Τα καρχαρίνια, ο παράδεισος και το απρόβλεπτο της ζωής (και του θανάτου)
- Φωτογραφίες
- Kεφάλαιο 16: Sorong, μια άγνωστη ευχάριστη έκπληξη και η επικείμενη ανατροπή
- Φωτογραφίες
- Κεφάλαιο 17: Manado, η πόλη που δεν μας έκατσε άσχημα
- Φωτογραφίες
- Κεφάλαιο 18: Ένας κρατήρας, η κυνοφαγία, τα ρεκόρ γκίνες, οι κουκουβάγιες, ένα μουσείο ναρκεμπόρων και το καυτό νερό και φαγητό
- Φωτογραφίες
- Κεφάλαιο 19: Ένα βροχερό stopover και το πολυαναμενόμενο Kai Kecil
- Φωτογραφίες
- Φωτογραφίες
- Κεφάλαιο 20: Με μηχανάκι στον παράδεισο
- Φωτογραφίες
- Κεφάλαιο 21: To sandbar και η αθωότητα
- Φωτογραφίες
- Κεφάλαιο 22: Και δυο μέρες στη Τζακάρτα
- Φωτογραφίες
- Κεφάλαιο 23: Σύνοψη, συμπεράσματα, αξιολόγηση κι επεράσαμε όμορφα-όμορφα-όμορφα
ΚΕΦΑΛΑΙΟ 8: Χαλάρωση, σκάλες και σεισμός στη Nusa Penida
Δεύτερη και τελευταία μέρα στη Nusa Penida, είχαμε κανονίσει να μας φέρουν floating breakfast (ή “flotating” όπως το έλεγε ο Kadek) στη μικρή πισίνα μπροστά από το δωμάτιο. Το οποίο σήμαινε λουλουδάκια στο αυτί, ένας μεγάλος δίσκος με το πρωινό που επέπλεε πάνω στο νερό της πισίνας και μαγιουδάκι και πισινοκατάσταση. Για μια φορά πλάκα είχε, αλλά παρότι την ιστορία τη γράφω για μένα για να έχω να τη βλέπω, λέω να μη βάλω σχετικές φωτό διότι το κιτσόμετρο θα χτυπήσει κόκκινο και σας λυπάμαι.
Για τη συνέχεια το πρόγραμμα έλεγε ότι θα πηγαίναμε στην παραλία Atuh, με το δρόμο να είναι αρκετά αξιοπρεπής και τη διαδρομή να κρατάει περίπου μια ώρα. Για τη φύση του νησιού θα έλεγα πως είναι σαφώς υποδεέστερη του Μπάλι, τουλάχιστον σε ό,τι αφορά τη βλάστηση. Υπερτερεί σε παραλίες και θέα, καθώς η Nusa Penida είναι ακόμη πιο απόκρημνη, αλλά στη γενική αξιολόγηση φύσης θα της έβαζα χαμηλότερο βαθμό από το Μπαλί, χωρίς αμφιβολία. Και φυσικά πολύ υποδεέστερη σε αρχιτεκτονική, ιστορία κλπ.
Φτάνοντας στο απίστευτα απόκρημνο σημείο της παραλίας συνειδητοποιήσαμε πως η άλλη παραλία που είχαμε βάλει στο μάτι, η Diamond, βρισκόταν ακριβώς παραδίπλα, ουσιαστικά είναι δίδυμες παραλίες που τις χωρίζει ένας τεράστιος απόκρημνος βράχος. Φαινόταν πάρα πολύ εντυπωσιακή η Diamond, αλλά με δεδομένο ότι η σκάλα θύμιζε τη χτεσινή Kelingking με σκαρφάλωμα στα τέσσερα και ότι μάλλον δε θα μπορούσαμε να κολυμπήσουμε, επιλέξαμε την Atuh, στην οποία η πρόσβαση ήταν μέσω “κανονικών” (αλλά φυσικά πολυάριθμων) σκαλιών και στην οποία όντως κολυμπούσε κόσμος.
Η κατάβαση δεν είναι ιδιαίτερα κουραστική, εκτός κι αν κάποιος έχει πρόβλημα στα γόνατα, οπότε δε συστήνεται. Κατεβαίνοντας καταλάβαμε για ποιο λόγο τα κύματα δεν είναι απαγορευτικά εδώ: υπάρχει ένας τεράστιος βράχος μετωπικά της παραλίας, πάνω στον οποίο “σπάνε” τα κύματα, με αποτέλεσμα να φτάνουν πολύ μετριασμένα στην παραλία. Αυτό το “σπάσιμο” κάθε λίγα δευτερόλεπτα είναι και πολύ εντυπωσιακό.
Η παραλία είναι οργανωμένη, αλλά... όσο πρέπει. Λίγος κόσμος, μερικές ξαπλώστρες κι από πίσω 3-4 ψάθινα παραπήγματα με αντίστοιχες οικογένειες που πωλούν παγωμένη καρύδα και κάποια σνακ. Επιτέλους μια παραλία που μπορείς να κάνεις μπάνιο, με ωραία θερμοκρασία αλλά και -κλασικά- αρκετά θολά νερά. Κάτσαμε μιάμιση ωρίτσα, ανεβήκαμε τα κουραστικά σκαλιά και... πεινάσαμε, οπότε λίγα χιλιόμετρα πιο κάτω σταματήσαμε σε ένα οικογενειακό warung. To φαγητό ήταν μέτριο, τα χαμόγελα και η συζήτηση (στα φτωχά μου Bahasa) όχι. Γενικώς πάντως οι επιλογές για κάτι ποιοτικό στο νησί δε συγκρίνονται με εκείνες του Μπάλι, η συντριπτική πλειοψηφία σερβίρει αυτά τα 4-5 απλά παραδοσιακά πιάτα, σε τιμές εξαιρετικά χαμηλές.
Ο σκοπός μας ήταν να κατευθυνθούμε προς το Teletubbies, ένα τοπίο με πράσινους λόφους που φαινόταν ενδιαφέρον, αλλά μας σταμάτησε ο στρατός. Ναι ο στρατός, τον οποίο είχαμε δει να κάνει απόβαση (με στρατιωτικά οχήματα και δεκάδες στρατιώτες) την προηγουμένη στο λιμάνι, είχε σήμερα άσκηση σε “ελεύθερο πεδίο βολής” κι ως εκ τούτου είχε αποκλειστεί ένα κεντρικό κομμάτι του νησιού, συμπεριλαμβανομένου του Teletubbies, ακούγονταν άλλωστε ξεκάθαρα. Ε, ρώτησα πώς πάνε στον επόμενο προορισμό μας, τον καταρράκτη Guyangan, μάλλον δεν το πρόφερα και πολύ σωστά γιατί τρελάθηκαν στο γέλιο οι φαντάροι, αλλά το βρήκαμε το δρόμο κι ήταν κι αξιοπρεπής. Γενικώς αυτός ο άξονας προς τα ανατολικά είχε καλύτερο οδόστρωμα.
Ε φτάσαμε στο πολύ ήσυχο parkir του καταρράκτη, όπου για πρώτη φορά στο ταξίδι τα sarong ήταν προς ενοικίαση κι όχι δωρεάν (καλά, για 1€ μιλάμε) και πριν ξεκινήσουμε την κατάβαση ρώτησα πόσα σκαλιά είναι συνολικά. “Περίπου 700” μου είπε στα σοβαρά ο sarongοϋπεύθυνος και δεν τον πήρα τοις μετρητοίς. Κακώς! Ακριβώς τόσα ήταν, αλλά αυτή τη φορά ήταν κανονικά σκαλιά κι όχι βράχια τουλάχιστον. Η κατάβαση στην αρχή ήταν υπό σκιά, αλλά μετά δεν το γλιτώσαμε τον ήλιο, ήταν όμως όμορφα που δεν υπήρχε σχεδόν κανείς πλην 4 τουριστών σαν κι εμάς και κάποιων ντόπιων που κατέβαιναν για να αφήσουν τις προσφορές τους και να προσευχηθούν. Όταν φτάσαμε στο ναό κάτω μάλιστα μου έκανε εντύπωση πώς οι ντόπιοι συνέχιζαν τις προσευχές τους, χωρίς να τους αποσπούν την προσοχή οι λίγοι αλλοδαποί που γδύνονταν δίπλα τους, κατευθυνόμενοι λίγο παρακάτω, εκεί όπου βρίσκονται οι δεξαμενές του νερού από τον καταρράκτη.
Όσο κατέβαινε κανείς γινόταν και καλύτερη η θέα και παρότι ο καταρράκτης ως τέτοιος δεν είναι και τίποτε το ανεπανάληπτο (μάλλον εντελώς forgettable είναι) οι “πισίνες” που σχηματίζονται κάτω του είναι απολαυστικές, τουλάχιστον για μας που τις πετύχαμε χωρίς κόσμο απογευματιάτικα. Μυοχαλαρωτικό να αράζεις στο νερό κοιτώντας τα κύματα παρακάτω δε λέω, αλλά ήταν και απαραίτητο γιατί ακολουθούσε ανάβαση 700 σκαλιών για γερούς τετρακέφαλους.
Γυρίσαμε στο κατάλυμά μας και είπαμε, στα πλαίσια της χαλαρωτικής ημέρας, να κάνουμε και βραδινό μπάνιο στην πισίνα, θεϊκά ήταν με τα αστέρια από πάνω μας. Μετά πεινάσαμε και πήγαμε παραδίπλα στο εστιατόριο Jembalan που φαινόταν να έχει κάπως πιο ενδιαφέρον μενού από τα συνηθισμένα. Ε, ας πούμε ότι τρωγόταν η σαλάτα του Καίσαρα και τα dumplings, την crème brulee δε θα τη σύστηνα ούτε σε πεινασμένο. Ακολούθησε μια ωραία διακοπή ρεύματος, ό,τι έπρεπε για να ξαναπολαύσουμε τα αστέρια και να πέσουμε για ύπνο για να ξυπνήσουμε ξημερώματα λόγω ενός υποθαλάσσιου ισχυρότατου σεισμού που συντάραξε το νησί, ευτυχώς χωρίς θύματα.
Last edited: