Yorgos
Member
- Μηνύματα
- 10.220
- Likes
- 55.393
- Επόμενο Ταξίδι
- Nipon-Αλάσκα-Yellowstone
- Ταξίδι-Όνειρο
- Περού τότε, τώρα, πάντα
Περιεχόμενα
- Κεφάλαιο 1
- Κεφάλαιο 1: Προσδοκίες, αναχώρηση από Ελλάδα προς Σιγκαπούρη
- Κεφάλαιο 2: Κάποιες ώρες στη Σιγκαπούρη και κάποιο κατάλυμα στο Μπαλί
- Φωτογραφίες
- Κεφάλαιο 3: Ναοί, βατράχια, αράχνες, φαράγγια και η Μητέρα των Ναών
- Φωτογραφίες
- Φωτογραφίες
- Φωτογραφίες
- Κεφάλαιο 4: Ο Νότος, το Μπαλί που δε θέλω να ξέρω
- Φωτογραφίες
- Κεφάλαιο 5: Ναοί, βροχή, χοροί και το Μπαλί που αγάπησα
- Φωτογραφίες
- Κεφάλαιο 6: Ο τουρισμός στην εποχή του Instagram και το “βαθύ” Μπαλί που δε μασάει από τέτοια
- Φωτογραφίες
- Κεφάλαιο 7: Nusa Penida, ο παράδεισος της παραλίας και η κόλαση της "ασφάλτου"
- Φωτογραφίες
- Κεφάλαιο 8: Χαλάρωση, σκάλες και σεισμός στη Nusa Penida
- Φωτογραφίες
- Κεφάλαιο 9: Denpasar, Kuta κι άλλα μέρη που πάμε μόνο αν είμαστε υποχρεωμένοι
- Φωτογραφίες
- Κεφάλαιο 10: Tana Toraja, χωρίς νεροβούβαλο δεν έχει παράδεισο
- Φωτογραφίες
- Κεφάλαιο 11: Αχ τα καημένα τα γουρουνάκια
- Φωτογραφίες
- Φωτογραφίες
- Κεφάλαιο 12: Makassar, το ενδιαφέρον αδιάφορο
- Φωτογραφίες
- Κεφάλαιο 13: Raja Ampat, καλώς φτάσαμε στον παράδεισο
- Φωτογραφίες
- Κεφάλαιο 14: Ο υποθαλάσσιος τοίχος, η παραλία-θαύμα, ένας θάνατος, ποντικός-σκαθάρι και λίγα αίματα
- Φωτογραφίες
- Κεφάλαιο 15: Τα καρχαρίνια, ο παράδεισος και το απρόβλεπτο της ζωής (και του θανάτου)
- Φωτογραφίες
- Kεφάλαιο 16: Sorong, μια άγνωστη ευχάριστη έκπληξη και η επικείμενη ανατροπή
- Φωτογραφίες
- Κεφάλαιο 17: Manado, η πόλη που δεν μας έκατσε άσχημα
- Φωτογραφίες
- Κεφάλαιο 18: Ένας κρατήρας, η κυνοφαγία, τα ρεκόρ γκίνες, οι κουκουβάγιες, ένα μουσείο ναρκεμπόρων και το καυτό νερό και φαγητό
- Φωτογραφίες
- Κεφάλαιο 19: Ένα βροχερό stopover και το πολυαναμενόμενο Kai Kecil
- Φωτογραφίες
- Φωτογραφίες
- Κεφάλαιο 20: Με μηχανάκι στον παράδεισο
- Φωτογραφίες
- Κεφάλαιο 21: To sandbar και η αθωότητα
- Φωτογραφίες
- Κεφάλαιο 22: Και δυο μέρες στη Τζακάρτα
- Φωτογραφίες
- Κεφάλαιο 23: Σύνοψη, συμπεράσματα, αξιολόγηση κι επεράσαμε όμορφα-όμορφα-όμορφα
ΚΕΦΑΛΑΙΟ 1: Προσδοκίες, αναχώρηση από Ελλάδα προς Σιγκαπούρη
Μιας που η Χ πέταξε -χάρη στα κορν φλέικς και τα συκωτάκια του Βασιλόπουλου- στις 8 (σε business class περικαλώ, τουλάχιστον έως την Πόλη) κι εγώ έφευγα στις 11 και το τσεκ ιν μου δεν είχε ανοίξει καν, είπα να κάτσω να γράψω τις προσδοκίες μου από το ταξίδι όσο μασουλούσα μια σπανακόπιτα στο Βενέτη, κι όσο αυτή χλαπάκιαζε στο lounge. Άλλωστε έτσι είναι η ζωή, άδικη: άλλοι είναι πλεμπαίοι κι άλλες πριγκήπισσες. Μάλιστα στις προγκήπισσες δε ζητήθηκε τίποτε στο τσεκ ιν τους, ενώ σε μένα η scoot ρώτησε αν είχα το penduli papari ή όπως λέγεται, μια εφαρμογή που υποτίθεται πως πρέπει να κατεβάσει κάθε επισκέπτης στην Ινδονησία και να την έχει ανά πάσα στιγμή ανά χείρας. Η εφαρμογή να πούμε πως δε δουλεύει, αλλά έπρεπε να δείξω πως την είχα κατεβάσει. Αφού τους βεβαίωσα λοιπόν πως έχω και αυτό το άχρηστο πράγμα στο κινητό μου, έκανα τσεκ ιν διαπιστώνοντας πως όντως είναι πολύ χαλαροί με το μέγεθος της χειραποσκευής και μπόρεσα να καταγράψω τις εκτιμήσεις για τα μελλούμενα.
Το ταξίδι λοιπόν θα χωριζόταν σε 5 μέρη: 8 μέρες με τη Χ σε Μπαλί και Nusa Penida, κι αργότερα θα εμφανίζονταν οι δυο γκεστ σταρ παλιοί φίλοι και συνοδοιπόροι, Laurent και Πάνος, με τους οποίους με αλληλουχίες πτήσεων θα πηγαίναμε στα εξής
- Κελέβη (Sulawesi): νότια(Makassar) και λίγο πιο βόρεια στην Tana Toraja
- Raja Ampat, και συγκεκριμένα στο νησάκι Kri
- Δυτική Παπούα, με στόχο το κολύμπι με φαλαινοκαρχαρίες στο Nabire
- Νότιες Μολούκες, στο νησάκι Kai Kecil, μη με ρωτήσετε πού το βρήκα
Πολύ νησί θα μου πεις. Εντάξει αναμενόμενο αυτό σε κράτος-αρχιπέλαγος 17.000 νησιών, αλλά εννοώ μπόλικη παραλία ενώ για μένα η χαρά της ζωής κρύβεται στα βουνά, τα τρεκ και τα ηφαίστεια, από τα οποία βρίθει η χώρα. Ε τι να κάνουμε, μεγάλο κομμάτι αυτών τα είχα εξαντλήσει επί μήνες σε Σουμάτρες, Ιάβες και Nusa Tengarες και σκοπός ήταν να πάω σε μέρη που δε γνώριζα, και που ιδανικά να μην έχουν πάει και οι άλλοι δύο, που για παράδειγμα ήδη γνώριζαν καλά το Βόρνεο (οπότε και απορρίφθηκε).
Οι εκτιμήσεις μου λοιπόν ήταν οι εξής, πάντα με την “γεώργεια” ταξιδιωτική λογική worst case scenario ώστε να μην απογοητευτώ από υπερβολικές προσδοκίες:
Μπαλί: Θα το βρω υπερβολικά τουριστικό, οι Μπαλινέζοι πια θα έχουν όλοι από τρία αυτοκίνητα και οκτώ μηχανάκια, θα είναι αδύνατον να αποφύγω μεθυσμένους Αυστραλούς ακόμη και στο βορά του νησιού που θα πηγαίναμε. Η φύση όμως θα είναι απαράλλαχτη, οι ναοί θα είναι εκεί και δε θα δυσκολευτούμε να βρούμε και μερικούς αυθεντικούς, το φαγητό θα είναι πολύ καλύτερο απ' ό,τι δυόμιση δεκαετίες πριν και η Χ θα ξετρελαθεί.
Sulawesi: Το Makassar θα αποδειχθεί άθλιο, όπως είναι συνήθως οι μεγάλες πόλεις της Ινδονησίας. Παρεμπιπτόντως, η ασχημότερη πόλη που έχω δει ποτέ είναι το Medan στη Σουμάτρα. Στην Tana Toraja θα έχει ενδιαφέρον το θέμα με τους ταφικούς χώρους, θα μας αρέσουν τα τοπία δε θα έχει πολύ τουρισμό, αλλά επειδή είμαστε και εκτός εποχής κηδειών μάλλον δε θα καταφέρουμε να δούμε καμία κηδεία.
Raja Ampat: Τα τοπία θα πρέπει να είναι μοναδικά, ειδικά εκείνη η θέα των καταπράσινων βουνών που βγαίνουν από το νερό, σα μια μίξη Μετεώρων και καλντέρας Σαντορίνης (το τερμάτισα). Ο βυθός δε νομίζω να είναι στα επίπεδα του Παλάου (έχω κι εγώ κάτι μέτρα σύγκρισης ρε αδερφέ... τι να κάνω, όσα πιο πολλά δεις τόσο πιο δύσκολα ενθουσιάζεσαι), αλλά θα είναι αξιόλογος, θα με ταλαιπωρήσει ο ήλιος, η άμμος και το αλάτι, δεν το έχω και πολύ με τις παραλίες, βαριέμαι σύντομα. Οι άλλοι δύο πάντως θα ενθουσιαστούν γιατί είναι και παραλιόπληκτοι.
Δυτική Παπούα: Πολιτιστικά θα είναι πολύ ενδιαφέρουσα, περιμένω ελάχιστες υποδομές κι ακόμη κι αν δεν καταφέρουμε να δούμε τους φαλαινοκαρχαρίες (το φεγγάρι δεν είναι ιδανικό τις μέρες που πάμε), το ότι θα πάμε σε μέρη τόσο λίγο πατημένα θα μου αρέσει. Ειλικρινά, δεν περιμένω ότι θα είμαστε τόσο τυχεροί ώστε να κολυμπήσουμε με αυτά τα θηρία.
Νότιες Μολούκες: Δεν ξέρω τι να περιμένω. Οι πληροφορίες είναι ελάχιστες, το μέρος είναι απάτητο, που από μόνο του το κάνει ενδιαφέρον, ε η παραλία δε γίνεται να είναι κακή, κόσμο δε θα έχει, πόσο άσχημα να είναι;
Και μιας και κάνουμε εκτιμήσεις ε ας πω και την αποψάρα μου για τη Scoot:
Πολλοί οι νέοι Έλληνες επιβάτες, προφανώς οι περισσότεροι δε μένουν στη Σιγκαπούρη αλλά συνεχίζουν για αλλού. Για μένα το εισιτήριο βγήκε ακριβό, περίπου 875€ επειδή το έκλεισα πολύ αργά λόγω του θέματος με τη βίζα της Χ, αλλά ακόμη κι έτσι ήταν 400 ευρώ φθηνότερα από την επόμενη επιλογή, που δε βόλευε και από πλευράς ωρών. Στην τιμή περιλαμβάνεται και η (έξτρα) χρέωση για να κάτσω παράθυρο στις δυο μεγάλες πτήσεις, για τις δυο μικρές (Σιγκαπούρη προς Μπαλί και Τζακάρτα προς Σιγκαπούρη) που δεν επέλεξα θέση με έβαλαν στη μέση, what a surprise. Δεν υπάρχει οθόνη, οπότε οι ώρες περνάνε πιο δύσκολα, αν και για μένα πιο σημαντικό είναι το ίντερνετ, το οποίο με χαρά το πληρώνω και με κρατάει πολύ περισσότερο. Φυσικά το πληρώνεις και αυτό και μου έκανε εντύπωση και πόσο λίγα GB σου δίνουν, ουσιαστικά επαρκούν για να τσατάρεις στο whatsapp, δεν είναι για παραπάνω. Πες ότι είναι ευκαιρία να κάνεις catchup με αγαπημένους φίλους ξεχασμένους! Αυτό που δεν ήξερα είναι ότι χρεώνουν ακόμη και τη φόρτιση του κινητού, αλλά φαντάζομαι πια οι περισσότεροι κυκλοφορούμε και με ένα power bank, αν είσαι Κρεκούζας μπορεί και με έξι. Το φαγητό το πληρώνεις, λογικές τιμές, αρκετά εύγεστες, ασιατικές νότες, σχετικά μικρή η μερίδα, έπιασε τόπο και η σαντουιτσάρα από το σπίτι. Από μένα είναι ναι, ανάλογα με το πώς εκτιμά ο καθένας τις οικονομικές του δυνατότητες. Αν πχ η Singapore έκανε μόνο 100 ευρώ παραπάνω και μου έδινε και μίλια, θα την προτιμούσα (κυρίως για τα μίλια), στα 400€ ή 500€ παραπάνω που έβγαιναν οι εναλλακτικές εγώ δεν το σκέφτηκα καν και πήρα τη scoot, είχε και σχετικά ευέλικτο ναύλο σε περίπτωση στραβής. Άλλος που έχει περισσότερα χρήματα δε θα την επέλεγε, άλλος δε θα έπαιρνε ούτε τη singapore για 100€ παραπάνω, με αυτά πληρώνεις τρία βράδια πολύ καλού καταλύματος στο Μπαλί, όλες οι λογικές δεκτές. Εν κατακλείδι, υποφερτή επιλογή η scoot. Refreshing ότι το πλήρωμα φοράει κοντομάνικα κι όχι πουκαμισογραβάτες και κουστούμια, που τους βλέπεις και σε πιάνει η ψυχή σου. Ως άνθρωπος που δε φοράει ποτέ πουκάμισο, θλίβομαι όταν βλέπω ανθρώπους που είναι υποχρεωμένοι να φοράνε και λουρί στο λαιμό τους. Δε λέω, ξέρω ότι σε μερικούς αρέσουν μέχρι και τα σακάκια (και με παρηγορεί) αλλά και μόνο που σκέφτομαι εμένα να φοράω και να εργάζομαι με αυτά τα πράγματα με πιάνει μια θλίψη, ειλικρινά το λέω, οπότε το να βλέπω αεροσυνοδούς ντυμένους νορμάλ κι όχι σα λιμοκοντόρους μου άρεσε.
Τέλος πάντων, πάμε στην επόμενη μέρα που και κάτι ψιλά από Σιγκαπούρη είδαμε και στο Μπαλί φτάσαμε. Αν και για τους περισσότερους τα ενδιαφέροντα θα είναι μετά το Μπαλί φαντάζομαι.
Last edited: