Yorgos
Member
- Μηνύματα
- 10.220
- Likes
- 55.392
- Επόμενο Ταξίδι
- Nipon-Αλάσκα-Yellowstone
- Ταξίδι-Όνειρο
- Περού τότε, τώρα, πάντα
Περιεχόμενα
- Κεφάλαιο 1
- Κεφάλαιο 1: Προσδοκίες, αναχώρηση από Ελλάδα προς Σιγκαπούρη
- Κεφάλαιο 2: Κάποιες ώρες στη Σιγκαπούρη και κάποιο κατάλυμα στο Μπαλί
- Φωτογραφίες
- Κεφάλαιο 3: Ναοί, βατράχια, αράχνες, φαράγγια και η Μητέρα των Ναών
- Φωτογραφίες
- Φωτογραφίες
- Φωτογραφίες
- Κεφάλαιο 4: Ο Νότος, το Μπαλί που δε θέλω να ξέρω
- Φωτογραφίες
- Κεφάλαιο 5: Ναοί, βροχή, χοροί και το Μπαλί που αγάπησα
- Φωτογραφίες
- Κεφάλαιο 6: Ο τουρισμός στην εποχή του Instagram και το “βαθύ” Μπαλί που δε μασάει από τέτοια
- Φωτογραφίες
- Κεφάλαιο 7: Nusa Penida, ο παράδεισος της παραλίας και η κόλαση της "ασφάλτου"
- Φωτογραφίες
- Κεφάλαιο 8: Χαλάρωση, σκάλες και σεισμός στη Nusa Penida
- Φωτογραφίες
- Κεφάλαιο 9: Denpasar, Kuta κι άλλα μέρη που πάμε μόνο αν είμαστε υποχρεωμένοι
- Φωτογραφίες
- Κεφάλαιο 10: Tana Toraja, χωρίς νεροβούβαλο δεν έχει παράδεισο
- Φωτογραφίες
- Κεφάλαιο 11: Αχ τα καημένα τα γουρουνάκια
- Φωτογραφίες
- Φωτογραφίες
- Κεφάλαιο 12: Makassar, το ενδιαφέρον αδιάφορο
- Φωτογραφίες
- Κεφάλαιο 13: Raja Ampat, καλώς φτάσαμε στον παράδεισο
- Φωτογραφίες
- Κεφάλαιο 14: Ο υποθαλάσσιος τοίχος, η παραλία-θαύμα, ένας θάνατος, ποντικός-σκαθάρι και λίγα αίματα
- Φωτογραφίες
- Κεφάλαιο 15: Τα καρχαρίνια, ο παράδεισος και το απρόβλεπτο της ζωής (και του θανάτου)
- Φωτογραφίες
- Kεφάλαιο 16: Sorong, μια άγνωστη ευχάριστη έκπληξη και η επικείμενη ανατροπή
- Φωτογραφίες
- Κεφάλαιο 17: Manado, η πόλη που δεν μας έκατσε άσχημα
- Φωτογραφίες
- Κεφάλαιο 18: Ένας κρατήρας, η κυνοφαγία, τα ρεκόρ γκίνες, οι κουκουβάγιες, ένα μουσείο ναρκεμπόρων και το καυτό νερό και φαγητό
- Φωτογραφίες
- Κεφάλαιο 19: Ένα βροχερό stopover και το πολυαναμενόμενο Kai Kecil
- Φωτογραφίες
- Φωτογραφίες
- Κεφάλαιο 20: Με μηχανάκι στον παράδεισο
- Φωτογραφίες
- Κεφάλαιο 21: To sandbar και η αθωότητα
- Φωτογραφίες
- Κεφάλαιο 22: Και δυο μέρες στη Τζακάρτα
- Φωτογραφίες
- Κεφάλαιο 23: Σύνοψη, συμπεράσματα, αξιολόγηση κι επεράσαμε όμορφα-όμορφα-όμορφα
ΚΕΦΑΛΑΙΟ 9: Denpasar, Kuta κι άλλα μέρη που πάμε μόνο αν είμαστε υποχρεωμένοι
Κατά την αναχώρησή μας από το Μπαλί το transfer έγινε χωρίς πρόβλημα. Φτάνοντας στο “λιμάνι” μάθαμε πως το πλοίο μας είχε ακυρωθεί λόγω υπερβολικά λίγων επιβατών, αλλά μας έβαλαν σε άλλο, με την ίδια μέθοδο: μπήκαμε μέσα στο νερό, αλλά αυτή τη φορά μας έφτανε μόνο μέχρι το γόνατο, αφού δεν είχε κύμα.
Φτάσαμε στο Sanur, ήταν πια Κυριακή και μας είχαν τελειώσει οι ρουπίες. Πουθενά στο λιμάνι δεν υπήρχε ανοιχτό ανταλλακτήριο, αλλά ο γούγλης μου αποκάλυψε πως υπήρχε ένα περίπου 15 λεπτά μακριά το οποίο και ήταν ανοιχτό. Πόσο πιο εύκολο είναι το ταξίδι πια με την παραμικρή πληροφορία στο κινητό σου σε κλάσματα δευτερολέπτου. Ναι, έχει λιγότερα απρόοπτα και περιπέτεια από παλιά, αλλά νομίζω υποτιμάμε το πόσο χρόνο γλιτώνουμε, πόσο πιο εύκολα βρίσκουμε νέα, πιο ανεξερεύνητα μέρη για να πάμε (και το πώς να φτάσουμε εκεί).
Με λίγο παζάρι συμφωνήσαμε μια δίκαια τιμή μέχρι το Denpsasar, τη χαοτική πρωτεύουσα του Μπάλι, και συγκεκριμένα μέχρι το Bali Museum. To κτίριο, ή μάλλον το σύμπλεγμα κτιρίων, είναι πανέμορφο, όπως και οι εξωτερικοί αν και τα εκθέματα δε λένε και πολλά πράγματα και η παρουσίαση είναι λίγο παλιακή.
Ο καιρός ήταν πολύ καλός, αλλά μάλλον παραήταν γιατί αρχίσαμε να ιδρώνουμε και να κολλάμε, αλλά τι να κάνουμε, ως καλοί τουρίστες είχαμε υποχρεώσεις και κατευθυνθήκαμε προς το τεράστιο μνημείο Bajra Sandhi, αφιερωμένο στους αγώνες των Μπαλινέζων για την ανεξαρτησία, που απέξω μοιάζει πολύ με το Borobudur. Ο καλός κύριος στα εισιτήρια δέχθηκε να κρατήσει τις αποσκευές μας ώστε να επισκεφθούμε το μουσείο που στεγάζεται στο εσωτερικό του μνημείου και που ήταν γεμάτο μαθητές. Το διόραμα που απεικόνιζε την ιστορία των κινημάτων ανεξαρτησίας του Μπαλί (και της Ινδονησίας γενικότερα) ήταν πιο ενδιαφέρον απ' ό,τι περιμέναμε. Παραδίπλα είχε κι ένα wannabe πολιτιστικό κέντρο με ολίγα από μαγαζάκια με εναλλακτικά μπλουζάκια κλπ, δεν ενθουσιαστήκαμε από αυτό.
Είχε πάρα πολλή ζέστη, κουβαλούσαμε και τις αποσκευές μας και πεινούσαμε. Έψαξα να βρω κάποιο μέρος να φάμε καλά, το οποίο δεν αποδείχθηκε δύσκολο, άλλωστε το μουσείο είναι στη Renon, τη γειτονιά με τα κυβερνητικά γραφεία, τις πρεσβείες και τις φαρδείς καταπράσινες λεωφόρους, που δε θυμίζουν σε τίποτε το υπόλοιπο Denpasar, οπότε εύκολα βρήκαμε στο γούγλη (τον βρίσκω απείρως πιο έγκυρο για εστιατόρια σε σχέση με το tripadvisor) το The Brass. Πολύ ωραίος χώροςε, εξαιρετικά mocktails και πραγματικά υψηλού επιπέδου φαγητό σε ό,τι κι αν πήραμε, από την αποδομημένη wellington και το ψαράκι tom yam μέχρι το ηφαίστειο σοκολάτας.
Είχε έρθει πια η ώρα να πάμε στην Kuta και να συναντήσουμε το Laurent και τον Πάνο, με τους οποίους θα συνέχιζα το ταξίδι, ενώ η X θα έπαιρνε το δρόμο της επιστροφής για την Ελλάδα. Το ραντεβού μας ήταν στο Yello Hotel όπου ο Στέλιος μου είχε κλείσει δωμάτιο. Έφτασα λίγο νωρίς, άφησα τα πράγματα στο δωμάτιο και βγήκαμε με τη X να δούμε λίγο την Kuta και να ψάξουμε για αυτό που ήθελε να κάνει πριν φύγει οριστικά από το Μπάλι: μασάζ. Το ξενοδοχείο είναι λίγο... κάπως (έντονα κίτρινο καταρχήν και αχρείαστα hi-tec για μένα), αλλά το σοκ ήταν η Kuta: εμπορικά κέντρα το ένα πάνω στο άλλο, σουβενιράδικα χειρότερα κι από το Seminyak, μπαράκια με σαγιοναράδες και μπυροκρατούσες Αγγλίδες, ντόπιοι που σε παρενοχλούσαν σε κάθε τετράγωνο, σε πλήρη αντίθεση με ό,τι γίνεται στο υπόλοιπο νησί. Βρήκαμε ένα μασατζίδικο από τα πολλά, μπήκαμε, μας έκαναν μασάζ... και ήταν χάλια, καμία σχέση με το Ubud κι ας ήταν και λίγο ακριβότερα.
Γυρίσαμε στο ξενοδοχείο απογοητευμένοι από το μασάζ αλλά και από το θέαμα στους δρόμους. Μα είναι Μπαλί αυτό; Από την άλλη εκτιμήσαμε τα όσα είδαμε τις προηγούμενες ημέρες. Βρεθήκαμε με το Laurent και τον Πάνο που γνώριζαν τη Χ, τα είπαμε για λίγο και ήρθε η ώρα να αναχωρήσει με το ταξί μέσω της εφαρμογής gojek που καλέσαμε. Πολύ πρακτική, πάμφθηνη κι εύχρηστη η εφαρμογή, θα αποτελούσε σημαντικό εργαλείο για το υπόλοιπο ταξίδι, που πρακτικά ξεκινούσε την επομένη.
Αφού αποχαιρετίσαμε τη Χ λοιπόν, πήγαμε στην παραλία της Kuta για να τα πούμε, να πιουν μια μπυρίτσα τα παιδιά, να κανονίσουμε τα του ταξιδιού και να δούμε το ηλιοβασίλεμα. Αυτό ήταν πολύ όμορφο, η παραλία από την άλλη ήταν μέτρια, όπως και η όλη περιοχή Legion, που θύμιζε υποβαθμισμένη μπαροπεριοχή του Leeds. Ακόμη και στο μνημείο της βομβιστικής ενέργειας υπήρχαν cringy φωτισμένα δεντράκια και παρότι περπατήσαμε λίγα χιλιόμετρα δεν είδα μια γωνιά της Kuta που να μη με κάνει να θέλω να το βάω στα πόδια. Τέλος πάντων, τσιμπήσαμε σε ένα καλούτσικο βιετναμέζικο, κάτσαμε για λίγο σε ένα άθλιο live ροκάδικο όπου ένας δυστυχής παράφωνος Ινδονήσιος προσπαθούσε να ψυχαγωγήσει Αγγλάρες κατακρεουργώντας τη μισή ιστορία της ροκ κι επιστρέψαμε στο Yello για να κοιμηθούμε λίγες ώρες. Από την επόμενη ξεκινούσε το άγνωστο για μένα κομμάτι του ταξιδιού, με αρχή το Sulawesi, δηλαδή το νησί που στο σχολείο μάθαμε ως Κελέβη.
Last edited: