Yorgos
Member
- Μηνύματα
- 10.220
- Likes
- 55.392
- Επόμενο Ταξίδι
- Nipon-Αλάσκα-Yellowstone
- Ταξίδι-Όνειρο
- Περού τότε, τώρα, πάντα
Περιεχόμενα
- Κεφάλαιο 1
- Κεφάλαιο 1: Προσδοκίες, αναχώρηση από Ελλάδα προς Σιγκαπούρη
- Κεφάλαιο 2: Κάποιες ώρες στη Σιγκαπούρη και κάποιο κατάλυμα στο Μπαλί
- Φωτογραφίες
- Κεφάλαιο 3: Ναοί, βατράχια, αράχνες, φαράγγια και η Μητέρα των Ναών
- Φωτογραφίες
- Φωτογραφίες
- Φωτογραφίες
- Κεφάλαιο 4: Ο Νότος, το Μπαλί που δε θέλω να ξέρω
- Φωτογραφίες
- Κεφάλαιο 5: Ναοί, βροχή, χοροί και το Μπαλί που αγάπησα
- Φωτογραφίες
- Κεφάλαιο 6: Ο τουρισμός στην εποχή του Instagram και το “βαθύ” Μπαλί που δε μασάει από τέτοια
- Φωτογραφίες
- Κεφάλαιο 7: Nusa Penida, ο παράδεισος της παραλίας και η κόλαση της "ασφάλτου"
- Φωτογραφίες
- Κεφάλαιο 8: Χαλάρωση, σκάλες και σεισμός στη Nusa Penida
- Φωτογραφίες
- Κεφάλαιο 9: Denpasar, Kuta κι άλλα μέρη που πάμε μόνο αν είμαστε υποχρεωμένοι
- Φωτογραφίες
- Κεφάλαιο 10: Tana Toraja, χωρίς νεροβούβαλο δεν έχει παράδεισο
- Φωτογραφίες
- Κεφάλαιο 11: Αχ τα καημένα τα γουρουνάκια
- Φωτογραφίες
- Φωτογραφίες
- Κεφάλαιο 12: Makassar, το ενδιαφέρον αδιάφορο
- Φωτογραφίες
- Κεφάλαιο 13: Raja Ampat, καλώς φτάσαμε στον παράδεισο
- Φωτογραφίες
- Κεφάλαιο 14: Ο υποθαλάσσιος τοίχος, η παραλία-θαύμα, ένας θάνατος, ποντικός-σκαθάρι και λίγα αίματα
- Φωτογραφίες
- Κεφάλαιο 15: Τα καρχαρίνια, ο παράδεισος και το απρόβλεπτο της ζωής (και του θανάτου)
- Φωτογραφίες
- Kεφάλαιο 16: Sorong, μια άγνωστη ευχάριστη έκπληξη και η επικείμενη ανατροπή
- Φωτογραφίες
- Κεφάλαιο 17: Manado, η πόλη που δεν μας έκατσε άσχημα
- Φωτογραφίες
- Κεφάλαιο 18: Ένας κρατήρας, η κυνοφαγία, τα ρεκόρ γκίνες, οι κουκουβάγιες, ένα μουσείο ναρκεμπόρων και το καυτό νερό και φαγητό
- Φωτογραφίες
- Κεφάλαιο 19: Ένα βροχερό stopover και το πολυαναμενόμενο Kai Kecil
- Φωτογραφίες
- Φωτογραφίες
- Κεφάλαιο 20: Με μηχανάκι στον παράδεισο
- Φωτογραφίες
- Κεφάλαιο 21: To sandbar και η αθωότητα
- Φωτογραφίες
- Κεφάλαιο 22: Και δυο μέρες στη Τζακάρτα
- Φωτογραφίες
- Κεφάλαιο 23: Σύνοψη, συμπεράσματα, αξιολόγηση κι επεράσαμε όμορφα-όμορφα-όμορφα
ΚΕΦΑΛΑΙΟ 4: Ο Νότος, το Μπαλί που δε θέλω να ξέρω
Για σήμερα έλεγα να κινηθούμε νοτίως του Ubud. Το ξέρω, εκεί είναι η βαριά τουριστική βιομηχανία και του στιλ που δε συμπαθώ ιδιαίτερα, αλλά δεν ήθελα να το αφήσω για το τέλος, όπου προτιμούσα να επισκεφθούμε πιο ενδιαφέροντα μέρη. Ούτε ως εισαγωγή το ήθελα, οπότε για δεύτερη μέρα μια χαρά ήταν.
Είπαμε να πάρουμε το πρωινό μας αλλού σήμερα, οπότε καβαλήσαμε τη μηχανή για να διαπιστώσουμε πως κάποιος (η γιαγιά του Wayan μάλλον) είχε αφήσει πάνω μια μικρή προσφορά, ένα φυλλαράκι με λίγο ρύζι και κάτι κίτρινο που δεν ξέρω τι ήταν, πολύ γλυκό μου φάνηκε ως κίνηση. Φυσικά αντίστοιχες προσφορές τοποθετούνται σε όλα τα οχήματα, όλες τις επιχειρήσεις, όλα τα σπίτια, όλους τους βωμούς, όλες τις μέρες. J was mesmerized.
Για πρωινό είπαμε να πάμε στο KAFE στο Ubud, το οποίο είχε εντοπίσει η foodie J, που ακολουθεί στο instagram μια σεφ από το ισπανικό masterchef. Προτιμούσα να μην πάω στο Ubud κι ήθελα να δοκιμάσω κάτι στο χωριουδάκι μας, αλλά foodie παρούσης πάσα αρχή παυσάτω. To μέρος είναι ωραίο, χαλαρό, άραξα και σε μια μαξιλάρα, πήρα ένα superbowl κι ένα smoothie, η J μυήθηκε (κι αργότερα εθίστηκε) στα dragonfruit smoothies, αλλά απογοητεύτηκε από τα αβγά benedicte. Λίγο ρόλο έπαιζαν αυτά βέβαια, αφού σειρά είχε ένας από τους γνωστότερους ναούς του νησιού, ο Tanah Lot.
Πολλή η κίνηση, παρότι δε χρειάστηκε να περάσουμε από το χαώδες Denpasar. Η αύξηση των οχημάτων στο νησί είναι καταφανώς δυσανάλογη της ανάπτυξης του οδικού του δικτύου, με τους στενούς δρόμους να κατακλύζονται από αυτοκίνητα, πολλά εκ των οποίων είναι και SUV. Το δίκυκλο είναι λιγότερο βασανιστικό από το αυτοκίνητο πάντως, οι χρόνοι θα ήταν σημαντικά πιο βασανιστικοί αν είχαμε αμάξι, χωρίς να μπορούμε να κάνουμε προσπεράσεις.
Η άφιξη στο Tanah Lot σε προϊδεάζει για κάτι αρκετά τουριστικό, με το parkir να θυμίζει προαύλιο χώρο γηπέδου, τα σουβενιράδικα να δημιουργούν έναν υποχρεωτικό λαβύρινθο και τη μεγάλη πύλη να δέχεται επίθεση από τουρίστες που φωτογραφίζονται μπροστά της και ουσιαστικά απαιτούν να περιμένεις να ποζάρουν για να περάσεις. Αλλά τίποτε από αυτά δε μειώνει την ομορφιά του Tanah Lot, που εδώ και αιώνες απολαμβάνει μια θεϊκή τοποθεσία, πάνω σε ένα βράχο που ξεπροβάλλει από τη θάλασσα κι είναι από τις πιο κλασικές εικόνες του Μπαλί, αν όχι η πιο αναγνωρίσιμη. Αν διαβάσει βέβαια κανείς την πρόσφατη ιστορία του ιερού βράχου θα διαπιστώσει πως έχει ανακατασκευαστεί σε μεγάλο βαθμό επειδή κατέρρεε και η περιρρέουσα ατμόσφαιρα με γητευτές φιδιών και ινστα-Ρώσους είναι απογοητευτική, αν και τα πλήθη ήταν πολύ πιο χαλαρά από το αναμενόμενο, μάλλον πέσαμε σε καλή ώρα, άλλωστε οι περισσότεροι πηγαίνουν για ηλιοβασίλεμα, μιας που η πρόσβαση στο ναό επιτρέπεται μόνο για τους ντόπιους έτσι κι αλλιώς. Για μένα που είχα ξαναπάει πάντως, αυτό που μου άρεσε περισσότερο δεν ήταν καθαυτώ ο Tanah Lot όσο οι μικροί ναοί στους δύο γειτονικούς λόφους γεμάτοι άνθη, όπου πέρα από απόλυτη ηρεμία προσφέρουν καταπληκτική θέα του Tanah Lot από ψηλά, αλλά και της ακτογραμμής με τα άγρια κύματα να χτυπούν τα ηφαιστειογενή βράχια. Εξαιρετικός περίπατος πραγματικά, τον απολαύσαμε.
Σειρά είχε το Seminyak, το παραλιακό προάστιο που υποτίθεται πως είναι πιο σικ, στιλάτο και ποιοτικό από την Kuta και τα τοιαύτα. Όχι ότι κάτσαμε ιδιαίτερα, αλλά εμένα μου φάνηκε μια από τα ίδια: σαγιοναράδικα, σουβενιράδικα, ατελείωτα μαγαζιά με επώνυμα και μη ρούχα και καμία αίσθηση ότι βρίσκεσαι σε αυτό το μαγικό μέρος που λέγεται Μπαλί, θα μπορούσε όλο αυτό να βρίσκεται στο Λουτράκι, το Φαληράκι, την Ίμπιζα. Σκληρή φράση, το ξέρω, αλλά οι μόνες λέξεις που μου ήρθαν στο μυαλό ήταν “προορισμός-σκουπίδι”. Η παραλία για μένα είναι ακόμη πιο απογοητευτική: αχανής, με πολύ ρηχά νερά, συνήθως επικίνδυνο κύμα και ατελείωτες ομπρελοξαπλώστρες, που εξυπηρετούν ένα κοινό που δεν κατανοώ: με τόσο ωραίες παραλίες στην Ευρώπη αλλά και την ίδια την Ινδονησία, γιατί να έρθει κάποιος στην Pantai Seminyak και να κλειδαμπαρωθεί σε ένα resort; Και με τόσο όμορφα μέρη στο Μπαλί γιατί να μείνει κανείς σε ένα Magaluf με αθλιότερη παραλία;
H J πήρε μια κρύα καρύδα από ένα πάγκο και γέλασε πολύ με την κυριούλα που τη ρώτησε πόσον καιρό έχει στο Μπαλί κι αν το χρώμα της... το απέκτησε στο νησί λόγω του ηλίου

Πεταχτήκαμε δίπλα στην ψαραγορά του Jimbalan, που ήταν βρώμικη, χαοτική αλλά και γραφική, με ενδιαφέροντα καλούδια από τον Ινδικό Ωκεανό. Παραδίπλα, η παραλία μας φάνηκε σαφώς πιο όμορφη και ήσυχη από το χάος της Seminyak και είχε δυο μοναχικά εστιατόρια, που δε θα ήταν μοναχικά και για πολύ, αφού εμφανώς ετοίμαζαν δεκάδες τραπέζια για το δείπνο, προφανώς την ώρα του ηλιοβασιλέματος. Κάτσαμε και παραγγείλαμε ποικιλίες θαλασσινών κι ήταν πάμφθηνα, ενώ κάποια ήταν και μαγειρεμένα με ενδιαφέροντα τρόπο, πήρα ιδέες
Ξανακαβαλήσαμε λοιπόν τη μηχανή και πήγαμε προς το πολιτιστικό πάρκο, όπου μας περίμενε ένα θεόρατο parkir. Έχω αρχίσει και πιστεύω πως ό,τι έργα κάνουν γίνονται για να εξυπηρετούνται τα parkir κι όχι ανάποδα! Δεν έχω ξαναδεί νησί με τέτοια μανία για πάρκινγκ. Τέλος πάντων, το δίκυκλο έπρεπε να μείνει στο parkir κι από εκεί υπήρχε shuttle το οποίο μας πήγε στο πάρκο, όπου πληρώσαμε το εισιτήριό μας και εισήλθαμε μέσω ενός σκαλισμένου βουνου, που αν μη τι άλλο ήταν εντυπωσιακό. Γενικώς το πάρκο ήταν ένα σύμπλεγμα βράχων που θύμιζε Μετέωρα κι είχε λαξευτεί ούτως ώστε να δημιουργηθεί ένας διάδρομος για να μπορούν να κινηθούν οι επισκέπτες και να φτάσουν στο ποθητό, τερατώδες αλλά εντυπωσιακό άγαλμα. Σε ένα άνοιγμα είχε στηθεί ένα σκηνικό για εγχώριους τουρίστες, όπου θα ξεκινούσε ένα τελετουργικό Kecak, δηλαδή ένας από τους παραδοσιακούς ινδουιστικούς χορούς του Μπαλί που βασίζονται στο έπος Ramayana. Ε, είπαμε να κάτσουμε να δούμε λίγο κι από αυτό, αν και σχεδιάζαμε μια από τις επόμενες ημέρες να δούμε Legong, που για μένα είναι και εντυπωσιακότερο. Το θέαμα ήταν αρκετά ενδιαφέρον και η παραγωγή πολύ αξιοπρεπής με δεκάδες χορευτές και αρκετά προσεγμένα κουστούμια και παρότι οι επεξηγήσεις δόθηκαν στα Bahasa, καταλάβαμε τα βασικά: κάποιος βασιλιάς/πρίγκηπας/ημίθεος με μορφή πιθήκου βοηθά ένα καλό πρίγκηπα/βασιλιά να διασώσει την αδερφή/ερωμένη/κολλητή του από κάποιον κακό βασιλιά. Ή κάτι τέτοιο, μην τα πάρετε και τοις μετρητοίς.
Ενδιαφέρον ήταν, αλλά αργήσαμε κι είχε αρχίσει να νυχτώνει. Θέλαμε να πάμε και στο ναό Uluwatu και, παρότι θα φτάναμε εκτός ωραρίου λειτουργίας, είχαμε την ελπίδα ότι θα τον προλαβαίναμε ανοικτό επειδή ξέραμε πως επίσης θα λάμβανε χώρα κάποιο χορευτικό. Κινηθήκαμε λοιπόν στo σκοτάδι μέσω του εντυπωσιακά καλύτερου οδικού δικτύου του τουριστικά ανεπτυγμένου νότου προς το νοτιοδυτικό άκρο για να διαπιστώσουμε πως ο ναός είχε κλείσει, το χορευτικό σόου μόλις είχε τελειώσει κι είχε σκοτεινιάσει τόσο που η J δε θα μπορούσε να τον δει ούτε από μακριά, εγώ τον είχα δει στο παρελθόν.
Δε βαριέσαι, έπρεπε να επιστρέψουμε στο χωριουδάκι μας. Η επιστροφή υποτίθεται ότι θα διαρκούσε “μόλις” δυόμιση ώρες, αλλά μας έπιασε βροχή και κατάφερα να μπω κατά λάθος στο causeway, όπου μαλιστα μπήκα και στο λάθος διάδρομο διοδίων, αλλά οι ευγενέστατοι υπάλληλοι μου υπέδειξαν πώς να βγάλω κάρτα και να πάω στη λωρίδα για τις μηχανές, χωρίς κανένας από τους οδηγούς να γκρινιάξει, κορνάρει ή μουντζώσει, παρά την προφανή κοτσάνα μου, αντίθετα ήταν χαμογελαστοί κιόλας, φαίνεται δεν έχει φτάσει ακόμη η ελληνική οδική κουλτούρα στο Μπαλί. Στην τελική επιστροφή χρειάστηκαν αρκετές αναστροφές κι εν τέλει επιστρέψαμε ελαφρώς βρεγμένοι και πολύ κουρασμένοι, αλλά η J. δήλωσε ότι ακόμη και το υπερτουριστικό κομμάτι του νότιου Μπαλί ήταν ενδιαφέρον κι ας μην είχε τη γοητεία του βορά. Εγώ πάλι ανυπομονούσα για τις επόμενες ημέρες, αφού δε θα ξαναεπισκεπτόμασταν τον επάρατο νότο.
Last edited: