Yorgos
Member
- Μηνύματα
- 10.220
- Likes
- 55.392
- Επόμενο Ταξίδι
- Nipon-Αλάσκα-Yellowstone
- Ταξίδι-Όνειρο
- Περού τότε, τώρα, πάντα
Περιεχόμενα
- Κεφάλαιο 1
- Κεφάλαιο 1: Προσδοκίες, αναχώρηση από Ελλάδα προς Σιγκαπούρη
- Κεφάλαιο 2: Κάποιες ώρες στη Σιγκαπούρη και κάποιο κατάλυμα στο Μπαλί
- Φωτογραφίες
- Κεφάλαιο 3: Ναοί, βατράχια, αράχνες, φαράγγια και η Μητέρα των Ναών
- Φωτογραφίες
- Φωτογραφίες
- Φωτογραφίες
- Κεφάλαιο 4: Ο Νότος, το Μπαλί που δε θέλω να ξέρω
- Φωτογραφίες
- Κεφάλαιο 5: Ναοί, βροχή, χοροί και το Μπαλί που αγάπησα
- Φωτογραφίες
- Κεφάλαιο 6: Ο τουρισμός στην εποχή του Instagram και το “βαθύ” Μπαλί που δε μασάει από τέτοια
- Φωτογραφίες
- Κεφάλαιο 7: Nusa Penida, ο παράδεισος της παραλίας και η κόλαση της "ασφάλτου"
- Φωτογραφίες
- Κεφάλαιο 8: Χαλάρωση, σκάλες και σεισμός στη Nusa Penida
- Φωτογραφίες
- Κεφάλαιο 9: Denpasar, Kuta κι άλλα μέρη που πάμε μόνο αν είμαστε υποχρεωμένοι
- Φωτογραφίες
- Κεφάλαιο 10: Tana Toraja, χωρίς νεροβούβαλο δεν έχει παράδεισο
- Φωτογραφίες
- Κεφάλαιο 11: Αχ τα καημένα τα γουρουνάκια
- Φωτογραφίες
- Φωτογραφίες
- Κεφάλαιο 12: Makassar, το ενδιαφέρον αδιάφορο
- Φωτογραφίες
- Κεφάλαιο 13: Raja Ampat, καλώς φτάσαμε στον παράδεισο
- Φωτογραφίες
- Κεφάλαιο 14: Ο υποθαλάσσιος τοίχος, η παραλία-θαύμα, ένας θάνατος, ποντικός-σκαθάρι και λίγα αίματα
- Φωτογραφίες
- Κεφάλαιο 15: Τα καρχαρίνια, ο παράδεισος και το απρόβλεπτο της ζωής (και του θανάτου)
- Φωτογραφίες
- Kεφάλαιο 16: Sorong, μια άγνωστη ευχάριστη έκπληξη και η επικείμενη ανατροπή
- Φωτογραφίες
- Κεφάλαιο 17: Manado, η πόλη που δεν μας έκατσε άσχημα
- Φωτογραφίες
- Κεφάλαιο 18: Ένας κρατήρας, η κυνοφαγία, τα ρεκόρ γκίνες, οι κουκουβάγιες, ένα μουσείο ναρκεμπόρων και το καυτό νερό και φαγητό
- Φωτογραφίες
- Κεφάλαιο 19: Ένα βροχερό stopover και το πολυαναμενόμενο Kai Kecil
- Φωτογραφίες
- Φωτογραφίες
- Κεφάλαιο 20: Με μηχανάκι στον παράδεισο
- Φωτογραφίες
- Κεφάλαιο 21: To sandbar και η αθωότητα
- Φωτογραφίες
- Κεφάλαιο 22: Και δυο μέρες στη Τζακάρτα
- Φωτογραφίες
- Κεφάλαιο 23: Σύνοψη, συμπεράσματα, αξιολόγηση κι επεράσαμε όμορφα-όμορφα-όμορφα
ΚΕΦΑΛΑΙΟ 12: Makassar, το ενδιαφέρον αδιάφορο
Η μέρα αναμενόταν αδιάφορη. Λόγω άβολων πτήσεων θα έπρεπε να “διανυκτερεύσουμε” (που λέει ο λόγος, τρεις το πρωί θα είχαμε την πτήση για τον επόμενο προορισμό μας) στο Makassar, το μεγάλο λιμάνι στο νότιο Sulawesi, του 1,5 εκατομμυρίου κατοίκων και των σχεδόν μηδαμινών αξιοθέατων βάσει όλων των πληροφοριών.
Φυσικά έπρεπε πρώτα να πάμε στο συγκλονιστικό αεροδρόμιο του Palop, περνώντας από όλες εκείνες τις στροφές και πάλι, απολαμβάνοντας όμως -και πάλι- την οργιώδη βλάστηση. Η Lion Air αποδείχθηκε πάλι αξιόπιστη και φτάσαμε στο Makassar, όπου έκανα το λάθος αντί για goride να ζητήσω gojek και άργησα να καταλάβω ότι αυτό είναι υπηρεσία που αφορά μόνο μηχανάκια. Τέλος πάντων, όλα καλά, φτάσαμε στο ξενοδοχείο Swiss Belhotel, με το πομπώδες όνομα και την εξαιρετική τοποθεσία πάνω στην παραλιακή, που είχε κλείσει ο -απαιτητικός- Πάνος που εκνευρίστηκε και στην ρεσεψιόν με τις ευγενέστατες -αλλά όντως εντελώς αναποτελεσματικές- κοπελίτσες.
Πήγαμε στην τράπεζα για να κάνουμε κατάθεση στον Sem, αυτόν τον τυπάκο με τα αστεία Αγγλικά που βρήκα στα σόσιαλ μύδια (!) και ο οποίος θα μας πήγαινε να κολυμπήσουμε με τους φαλαινοκαρχαρίες στο Nabire. Η τράπεζα τελικώς δεν άλλαζε χρήματα, μας παρέπεμψε στο ταχυδρομείο που ομοίως δεν έχει τετοια υπηρεσία και τελικώς μας συνέστησαν ένα αξιοπρεπές ανταλλακτήριο που έμοιαζε περισσότερο με τράπεζα από... την τράπεζα όπου η ισοτιμία εήταν κι εξαιρετική. Κάναμε λοιπόν επιπλέον ρουπίες, έκανα και την κατάθεση της προκαταβολής στο Sem κι ήμασταν έτοιμοι για την ανακάλυψη του Makassar, το οποίο και δε θα είχαμε επισκεφθεί ποτέ αν δεν ήταν υποχρεωτικό stopover.
Το βασικό αξιοθέατο (λέμε τώρα) της πόλης είναι το Οχυρό Ρότερνταμ, το οποίο ήταν μόλις 10 λεπτά από το ξενοδοχείο μας με τα πόδια. Η αλήθεια είναι ότι είναι πολύ καλά συντηρημένο, σαφώς μεγαλύτερο απ' ό,τι το περίμενα και για κτίρια που κατά πλειοψηφία είναι του 17ου αιώνα στέκεται πολύ καλά. Δυστυχώς το μουσείο στο εσωτερικό έχει μέτρια εκθέματα και δε λέει πολλά. Στο προαύλιο όμως του οχυρού είχε μια “γαστρονομική” έκθεση κι ετοιμαζόταν και μια συναυλία με εξέδρες επισήμων, πολλούς χορευτές που προβάριζαν τις στολές τους και τηλεοπτικά συνεργεία. Αποφασίσαμε να πάμε να φάμε κάπου εκτός (μιας και η “γαστρονομική” expo είχε το μαύρο της το χάλι) και να επιστρέψουμε αργότερα, όταν θα είχαν ξεκινήσει οι εορτασμοί.
Είδαμε στο γούγλη πως κοντά μας ένα food court ονόματι kampoengκάτι με αξιοπρεπείς κριτικές και κινήσαμε για εκεί, μέσα σε ψιλόβροχο. Τελικώς επρόκειτο όντως για ένα μικρό συγκρότημα από φαγάδικα σε εξέδρα πάνω στο λιμάνι όπου φάγαμε λίγο από σουπιές καλαμάκι, σουπίτσα, ρυζάκι και ψαράκι και ήταν τέλος πάντων βρώσιμο. Ας μην κοροϊδευόμαστε, το φαγητό δεν είναι το φόρτε της Ινδονησίας, αλλά δε θα πεινάσεις κιόλας.
Με την επιστροφή μας στο οχυρό διαπιστώσαμε πως οι εορτασμοί είχαν ξεκινήσει και πως επρόκειτο για υπερπαραγωγή: δεκάδες χορευτές, πολυπληθή συγκροτήματα, κουστούμια, χορογραφίες, πλήθη κόσμου, από το πουθενά μας ήρθε όλο αυτό κι ήταν πολύ ευχάριστη έκπληξη στα ξεκούδουνα. Να το Makassar.
Επιστρέψαμε στο ξενοδοχείο κι ανεβήκαμε στο roof garden που είχε πολύ όμορφη θέα του ηλιοβασιλέματος, ενώ μας γνωστοποίησαν πως είχαμε δικαίωμα και μια δωρεάν πίτσα (!) η οποία αποδείχθηκε ένα κομματάκι που φαινόταν να έχει υποστεί επίθεση από πεινασμένες γάτες, αλλά τέλος πάντων όταν σου χαρίζουν κάτι δεν το κοιτάς και στα δόντια (ή στη ζύμη). Η θέα πάντως ήταν υπέροχη, πάνω από τα δύο νησάκια που βρίσκονται απέναντι από το λιμάνι, ενώ από την άλλη πλευρά είχαμε πανοραμική άποψη του τζαμιού με τους 99 μιναρέδες και δίπλα μας ένα εγκαταλελειμμένο ξενοδοχείο με τρελό potential και παλιακή αρχιτεκτονική.
Μην παραλείψω να πω πως απέναντι από το ξενοδοχείο είχε τουλάχιστον δύο ευαγή ιδρύματα (δηλαδή κωλόμπαρα) όπου συμπαθείς jineteros προσπάθησαν να μας προσελκύσουν. Η αλήθεια είναι πως ειδικά το “happy puppy” φαινόταν να σκοράρει ψηλά στο cultόμετρο, αλλά έπρεπε να κοιμηθούμε. Χαράματα θα φεύγαμε για το αεροδρόμιο ώστε να ξεκινήσουμε την Οδύσσεια για τον επίγειο παράδεισο-νησάκι Kri, για τον οποίο οι προσδοκίες ήταν μεγάλες. Για να δούμε τι θα δούμε...
Last edited: