Yorgos
Member
- Μηνύματα
- 10.220
- Likes
- 55.392
- Επόμενο Ταξίδι
- Nipon-Αλάσκα-Yellowstone
- Ταξίδι-Όνειρο
- Περού τότε, τώρα, πάντα
Περιεχόμενα
- Κεφάλαιο 1
- Κεφάλαιο 1: Προσδοκίες, αναχώρηση από Ελλάδα προς Σιγκαπούρη
- Κεφάλαιο 2: Κάποιες ώρες στη Σιγκαπούρη και κάποιο κατάλυμα στο Μπαλί
- Φωτογραφίες
- Κεφάλαιο 3: Ναοί, βατράχια, αράχνες, φαράγγια και η Μητέρα των Ναών
- Φωτογραφίες
- Φωτογραφίες
- Φωτογραφίες
- Κεφάλαιο 4: Ο Νότος, το Μπαλί που δε θέλω να ξέρω
- Φωτογραφίες
- Κεφάλαιο 5: Ναοί, βροχή, χοροί και το Μπαλί που αγάπησα
- Φωτογραφίες
- Κεφάλαιο 6: Ο τουρισμός στην εποχή του Instagram και το “βαθύ” Μπαλί που δε μασάει από τέτοια
- Φωτογραφίες
- Κεφάλαιο 7: Nusa Penida, ο παράδεισος της παραλίας και η κόλαση της "ασφάλτου"
- Φωτογραφίες
- Κεφάλαιο 8: Χαλάρωση, σκάλες και σεισμός στη Nusa Penida
- Φωτογραφίες
- Κεφάλαιο 9: Denpasar, Kuta κι άλλα μέρη που πάμε μόνο αν είμαστε υποχρεωμένοι
- Φωτογραφίες
- Κεφάλαιο 10: Tana Toraja, χωρίς νεροβούβαλο δεν έχει παράδεισο
- Φωτογραφίες
- Κεφάλαιο 11: Αχ τα καημένα τα γουρουνάκια
- Φωτογραφίες
- Φωτογραφίες
- Κεφάλαιο 12: Makassar, το ενδιαφέρον αδιάφορο
- Φωτογραφίες
- Κεφάλαιο 13: Raja Ampat, καλώς φτάσαμε στον παράδεισο
- Φωτογραφίες
- Κεφάλαιο 14: Ο υποθαλάσσιος τοίχος, η παραλία-θαύμα, ένας θάνατος, ποντικός-σκαθάρι και λίγα αίματα
- Φωτογραφίες
- Κεφάλαιο 15: Τα καρχαρίνια, ο παράδεισος και το απρόβλεπτο της ζωής (και του θανάτου)
- Φωτογραφίες
- Kεφάλαιο 16: Sorong, μια άγνωστη ευχάριστη έκπληξη και η επικείμενη ανατροπή
- Φωτογραφίες
- Κεφάλαιο 17: Manado, η πόλη που δεν μας έκατσε άσχημα
- Φωτογραφίες
- Κεφάλαιο 18: Ένας κρατήρας, η κυνοφαγία, τα ρεκόρ γκίνες, οι κουκουβάγιες, ένα μουσείο ναρκεμπόρων και το καυτό νερό και φαγητό
- Φωτογραφίες
- Κεφάλαιο 19: Ένα βροχερό stopover και το πολυαναμενόμενο Kai Kecil
- Φωτογραφίες
- Φωτογραφίες
- Κεφάλαιο 20: Με μηχανάκι στον παράδεισο
- Φωτογραφίες
- Κεφάλαιο 21: To sandbar και η αθωότητα
- Φωτογραφίες
- Κεφάλαιο 22: Και δυο μέρες στη Τζακάρτα
- Φωτογραφίες
- Κεφάλαιο 23: Σύνοψη, συμπεράσματα, αξιολόγηση κι επεράσαμε όμορφα-όμορφα-όμορφα
Κεφάλαιο 15: Τα καρχαρίνια, ο παράδεισος και το απρόβλεπτο της ζωής (και του θανάτου)
Ήμουν άυπνος μετά τη χθεσινοβραδινη περιπέτεια, αλλά καθησυχασμένος αφού και το “πρωινό ιατρικό συμβούλιο” απεφάνθη πως δεν επρόκειτο ούτε για ποντίκι, ούτε και για αράχνη αλλά μάλλον για σκαθαροκατσαρίδα. Στην τελική δεν μπορούσα να κάνω κάτι άλλο, οπότε ξεκινήσαμε με 2 longboats όλοι μαζί να πάμε στο Sauwandarek, που νόμιζαν οι δύο εκ των Ιταλίδων ότι είχαν πάει τις προηγούμενες ημέρες, από το άλλο homestay στο οποίο έμεναν, σε άλλο νησί.
Η διαδρομή ήταν και πάλι αποχαυνωτική, μιλάμε για φοβερή φύση, χωρίς ίχνος τουρισμού και πάλι. Με την άφιξη στο νησάκι και την προβλήτα του οι Ιταλίδες διαπίστωσαν πως τελικά σε άλλο μέρος είχαν πάει, αλλά αυτό έπαιζε λίγο ρόλο όταν ο Πάνος φώναξε “κοιτάξτε! Τρεις καρχαρίες!” . Γουάου. Δε μιλάμε βέβαια για τίποτε Μεγάλους Λευκούς ή τα σαγόνια του καρχαρία, αλλά για ευμεγέθεις όσο και ακίνδυνους καρχαρίες που βρίσκονταν δυο μέτρα από την πλατφόρμα όπου βρισκόμασταν. Βουτήξαμε όλοι και αρχίσαμε να τους παρακολουθούμε, τρομερή αίσθηση να έχεις τόσο μεγάλο ψάρι από κάτω σου, με μια φιγούρα που έχουμε μάθει να τη θεωρούμε απειλητική. Πέρα από τους καρχαρίες, που έρχονταν και έφευγαν, ακολουθήσαμε τεράστιες χελώνες για πολλή ώρα αλλά -κυρίως- βρεθήκαμε ανάμεσα σε μυριάδες ψάρια, σε κάποια φάση ήταν τόσο σουρεαλιστικό που νόμιζες ότι αποτελούσες μέρος του κοπαδιού.
Βγήκα να κάνω ένα διάλειμμα και να πάρω μια ανάσα. Λίγα μέτρα πέρα από την παραλία (θεϊκά νερά και πάλι, δεν το συζητάμε) βρισκόταν ένας μικρός οικισμός, όπου ξεχώριζε ένα εκκλησάκι. Όπως πλησίαζα άκουσα μια παιδική χορωδία να ψέλνει και μπήκα. Πολύ όμορφη σκηνή με τα πιτσιρίκια, που αργότερα, με το τέλος της λειτουργίας, βγήκαν έξω, έκατσαν μαζί με τη δασκάλα τους και δυο μεγαλύτερες κυρίες κάτω από ένα gazebo κι επιδόθηκαν σε παιδικά τραγουδάκια, όπως το “χαρωπά τα δυο μου χέρια τα χτυπώ”. Ανάμεσα στην ομορφιά της φύσης και την αγνότητα της κοινότητας, το μέρος έμοιαζε παραμυθένιο.
Ακολούθησε κι άλλη βουτιά κι αργότερα κι άλλη βόλτα για να δούμε και το χωριουδάκι, όπου διαπιστώσαμε πως ήταν πεντακάθαρο, αλλά και πώς όλοι οι κάτοικοι είναι adventists, για το οποίο δεν έχω άποψη. Τα σπίτια ήταν σχετικά μεγάλα, απλά έως φτωχικά, αλλά το μέρος μόνο μιζέρια δεν απέπνεε, μάλλον μια γαλήνια αθωότητα.
Ακολούθησε άλλη μια βουτιά, αρκετό γέλιο με τους Ιταλούς κι επιστροφή στο νησί μας για φαγητό διότι οι Ιταλοί έπρεπε να αναχωρήσουν, τελείωσε το ταξίδι τους. Αποχαιρετιστήκαμε με τα παιδιά και αφού ρεμβάσαμε για λίγο, αποφασίσαμε να επιχειρήσουμε να πάμε περπατώντας στο Mansuar, το απέναντι νησί, μιας που η στάθμη του νερού είχε πέσει αρκετά με την παλίρροια. Το ρεύμα ωστόσο ήταν τρομερά ισχυρό, με αποτέλεσμα εγώ που έπρεπε λόγω προβλήματος στα πέλματα να φοράω σαγιονάρες μέσα στο νερό, να μην τα καταφέρω. Ο Πάνος κι ο Στέλιος τα κατάφεραν όμως και μπόρεσαν να επισκεφθούν κι εκείνη τη μικρή κοινότητα, όσο εγώ διαπίστωνα ότι το δυνατό ρεύμα κάνει καταπληκτικό υδρομασάζ αν βυθίσεις τα χέρια σου στην άμμο και αφήσεις το σώμα παράλληλα με το βυθό να “τραβιέται” από τη στεριά. Ήρθαν κι οι φίλοι μου και μείναμε για πολλή ώρα στο νερό να συζητάμε περί ανέμων και... υδάτων, αλλά και να αλληλοσυγxαιρόμαστε για την επιλογή του Raja Ampat.
Το απόγευμα πέρασε όπως έπρεπε: θαυμάζοντας το ηλιοβασίλεμα αλλά και με βύθισμα σε σκέψεις, που προκλήθηκαν από την είδηση επιβεβαίωσης του θανάτου του ανθρώπου που είχε το καρδιακό επεισόδιο την προηγούμενη. Στενοχωρήθηκα πολύ, αλλά με λίγη αμπελοφιλοσοφία καταλήγεις ότι κι ο θάνατος μέρος του κύκλου της ζωής είναι, ακόμη και σε ένα παραδεισένιο μέρος, όπως ανατέλλει και δύει ο ήλιος έτσι γεννιόμαστε και πεθαίνουμε και οι άνθρωποι, με τη διαφορά ότι δεν ξέρουμε πόσο είναι το κεράκι μας. Υπήρξαν και περαιτέρω προβληματισμοί βέβαια, όπως το πόσες ζωές θα είχαν σωθεί αν το νησί διέθετε έστω υποτυπώδη ιατρική περίθαλψη, δεν είναι τσάμπα ο παράδεισος, έχει τίμημα όπως όλα...
Είπα να μην το βαρύνω άλλο, έφαγα το δείπνο μου με τους άλλους, έγραψα το ημερολόγιό μου κι έπεσα να ξεκουραστώ, διότι την επόμενη θα είχαμε αρκετές μετακινήσεις μέχρι το Sorong, απ' όπου θα παίρναμε την πτήση για το Nabire, στη Δυτική Παπούα, με υπέρτατο στόχο το κολύμπι με τους τεράστιους φαλαινοκαρχαρίες. Κι επειδή στη ζωή τίποτε δεν προγραμματίζεται, αυτό δε συνέβη ποτέ...
Last edited: