Βέλγιο Γαλλία Μαζί με τον βασιλικό ποτίζεται και η γλάστρα!

Klair

Member
Μηνύματα
2.214
Likes
25.801
Ταξίδι-Όνειρο
Υπερσιβηρικός

Κεφάλαιο 4
Παρασκευή 5 Οκτωβρίου 2018

Η Λιλ, ο κουβάς και η σφουγγαρίστρα



Όταν αποφασίσαμε με τον γιο μου να εκδράμουμε ένα διήμερο από τη Γάνδη στη Λιλ, το πρώτο πράγμα που έκανα, ήταν να κλείσω ξενοδοχείο. Το αμέσως επόμενο μέλημά μου ήταν να “ξεσκονίσω” τα γαλλικά μου, με τα οποία είχα να καταπιαστώ πάμπολλα χρόνια. Όταν ξεκίνησα να διαβάζω ολόκληρα κατεβατά, για να συλλέξω πληροφορίες για τα αξιοθέατα της πόλης διαπίστωσα, με πολύ μεγάλη μου έκπληξη, ότι θυμάμαι!

Ναι, ναι θυμάμαι!!

Τελικά δεν πήγαν χαμένα τα χρήματα, τα οποία ξόδεψαν οι γονείς μου, για να παρακολουθώ τα μαθήματα της Γαλλικής Ακαδημίας στη Φιλοθέη. Αφού λοιπόν μπορούσα να κατανοήσω σε ικανοποιητικό βαθμό το υλικό που διάβαζα για τη Λιλ, άρχισα σιγά-σιγά να καταστρώνω το πλάνο της διήμερης παραμονής μας στην πόλη. Βέβαια, άλλο πράγμα είναι να βλέπεις τις λέξεις γραμμένες και να ανασύρεις από το χρονοντούλαπο την κλειδωμένη γνώση, και άλλο να μπορείς να διαχειριστείς ή να κατανοήσεις άνετα τον προφορικό λόγο μετά από τόσα χρόνια. Αλλά για αυτό δεν πολυσκοτίστηκα. Τα βασικά θα μπορούσα να τα φέρω εις πέρας μόνη μου και να έχω μια υποτυπώδη επικοινωνία. Για τις πιο πολύπλοκες συνεννοήσεις θα είχα τον γαλλομαθή γιο μου, οπότε είχα “δεμένο τον γάιδαρό μου” και δεν ανησυχούσα για τίποτα.

Από το σπίτι φτάσαμε με το λεωφορείο στον σταθμό της Flixbus. Όταν λέω “σταθμό”, εννοώ μια αλάνα δίπλα στον δεύτερο σιδηροδρομικό σταθμό της Γάνδης, τον Gent-Dampoort, όπου σταθμεύουν τα λεωφορεία της εταιρείας. Είχαμε κλείσει τα εισιτήρια από το internet, με κόστος 10 ευρώ round trip το άτομο, για τη Λιλ.

Μετά από 30 λεπτά διαδρομής, έξω από το Kortrijk, ο οδηγός του λεωφορείου μας ανακοίνωσε σε τρεις γλώσσες (μην τυχόν και δεν το καταλάβουμε), ότι θα κάνει το μισάωρο διάλειμμά του και μπορούσαμε, είτε να κατέβουμε, είτε να παραμείνουμε στο λεωφορείο. Εκνευρίστηκα είναι η αλήθεια, γιατί επιλέξαμε το συγκεκριμένο δρομολόγιο, το οποίο σύμφωνα με το χρονοδιάγραμμά του, υποτίθεται, ότι θα έφτανε νωρίτερα στη Λιλ κατά 20 λεπτά σε σχέση με το ακριβώς προηγούμενο λεωφορείο το οποίο αποφύγαμε να πάρουμε.

Ο σταθμός Flixbus της Λιλ βρίσκεται έξω από τον Gare de Lille Europe ο οποίος εξυπηρετεί κυρίως τις υπηρεσίες Eurostar και SNCF TGV. Ακριβώς κολλητά με τον σταθμό βρίσκεται το τεράστιο εμπορικό κέντρο Euralille, που άνοιξε στις 21 Σεπτεμβρίου του 1994, και διαθέτει περισσότερα από 120 καταστήματα, όπως και ένα μεγάλο σούπερ μάρκετ Carrefour με το οποίο δώσαμε ραντεβού στην επιστροφή μας προς τη Γάνδη, με σκοπό να αναζητήσουμε και εδώ τα πολυπόθητα αντικείμενα-εργαλεία που δεν είχαμε βρει μέχρι τώρα.

Την τριάδα συμπληρώνει ο Gare de Lille Flandres, ο κεντρικός σιδηροδρομικός σταθμός, που άνοιξε το 1842 ως Gare de Lille, αλλά μετονομάστηκε το 1993 όταν άνοιξε σε απόσταση 500 μέτρων o Gare de Lille Europe, τον οποίο σας ανέφερα λίγο πριν.



Ένα ρολόι κοσμεί την πρόσοψη του σταθμού ο οποίος εξυπηρετεί ολόκληρη την περιοχή Nord-Pas-de-Calais. Βρίσκεται στο κέντρο της πόλης, στο τμήμα Nord, στην περιοχή Hauts-de-France και όταν περάσαμε απ’ έξω, κατευθυνόμενοι προς το ξενοδοχείο μας, γίνονταν έργα ανακατασκευής του δρόμου και των πεζοδρομίων.



Το Hotel Calm στην οδό Molinel είναι ένα ξενοδοχείο σε πολύ κεντρικό σημείο της πόλης, με πολλά καταστήματα εστίασης γύρω του, τα οποία ήταν γεμάτα κόσμο. Tο δωμάτιο απλό, λιτό, απέριττο και πολύ καθαρό, στα 58 ευρώ μαζί με τους φόρους για ένα βράδυ. Φτάσαμε πολύ νωρίτερα από την ώρα του check-in, οπότε αφήσαμε τα σακίδιά μας στη ρεσεψιόν, και χωρίς να χάσουμε καθόλου χρόνο βάλαμε πλώρη για τη Rue Faidherbe,



η οποία οδηγεί στην Place Charles de Gaulle, την ιστορική κεντρική πλατεία της πόλης. Πριν όμως καλά-καλά διανύσουμε 300 μέτρα πήρε το μάτι μου μια εκκλησία, την Église Saint Maurice, και αφού τη βρήκαμε ανοιχτή μπήκαμε μέσα.






Η εκκλησία βρίσκεται στην οδό Rue de Paris με περισσότερους από τέσσερις αιώνες παρουσίας στην πόλη. Σε γοτθικό και νεογοτθικό στιλ έχει χαρακτηριστεί ιστορικό διατηρητέο μνημείο από το 1840.









Φιλοξενεί πολλούς πίνακες που χρονολογούνται από τον 17ο και 18ο αιώνα,






καθώς και έναν περίτεχνο ξύλινο σκαλιστό άμβωνα.






Εντυπωσιακά βιτρό παράθυρα κοσμούν τον ναό αφήνοντας ένα γλυκό φως να διαχέεται σε ολόκληρο τον χώρο.



Ακολουθώντας τη Rue Faidherbe φτάσαμε στην πλατεία Θεάτρου (Place du Théâtre),









η ιστορία της οποίας συνδέεται με αυτήν της Place du Général de Gaulle, αφού πριν την κατασκευή του Χρηματιστηρίου, οι δύο αυτές πλατείες αποτελούσαν ενιαίο χώρο. Αν και ονομάζεται πλατεία Θεάτρου εδώ δεν υπάρχει σήμερα κάποιο θέατρο, αφού αυτό κάηκε το 1903, και στη θέση του ανεγέρθηκε μια Όπερα.



Η πλατεία βρίσκεται στην καρδιά της Λιλ, ανάμεσα στην παλιά πόλη (Vieux Lille) και την οδό Faidherbe. Όπως προανέφερα, η ιστορία της πλατείας Θεάτρου συνδέεται στενά με αυτήν της Place du Général de Gaulle μέχρι το 1652, ημερομηνία που ανεγέρθηκε το Οld Stock Exchange.



Δίπλα από την Όπερα, το κτίριο με το ψηλό Kαμπαναριό ύψους 76 μέτρων, είναι το Εμπορικό Επιμελητήριο. Αυτός ο τόπος κάποτε αποτελούσε το εμπορικό σταυροδρόμι της Λιλ το οποίο προσέλκυε όλους τους εμπόρους των γύρω περιοχών.






Το Vieille Bourse (Παλαιό Χρηματιστήριο) αποτελεί για μένα το στολίδι ολόκληρης της πόλης και είναι το κτίριο ορόσημο που με εντυπωσίασε περισσότερο στη Λιλ.









Έχει μορφή ολόκληρου τετραγώνου, αποτελούμενο από 24 πανομοιότυπα “σπίτια” που περιβάλλουν μια εσωτερική αυλή, η οποία χρησιμεύει ως τόπος συνάντησης για τους βιβλιοπώλες, τους σκακιστές αλλά και τους επισκέπτες.


















Tο κτίριο αποτελεί μάρτυρα της έντονης οικονομικής δραστηριότητας που έλαβε χώρα στη Λιλ και κατατάχθηκε ως ιστορικό μνημείο το 1921.

Λίγα λόγια για την ιστορία του:

Χτισμένο στα μέσα του 17ου αιώνα, όταν η πόλη ήταν Ισπανική, το κτίριο ανακαινίστηκε τον 19ο αιώνα και πάλι από το 1989 έως το 1998.

1651: Χρηματιστήριο
Ο Δήμος της Λιλ απέκτησε από τον Φίλιππο της Ισπανίας την άδεια να κατασκευάσει μια “χρηματιστηριακή αγορά που θα περικλείει 24 σπίτια” για την Ένωση των Εμπόρων της πόλης. Η πόλη πούλησε τα 24 οικόπεδα γύρω από την πλατεία στους εμπόρους και στήριξε την κατασκευή των γκαλερί ανοίγοντας την εσωτερική αυλή και τις τέσσερις εισόδους. Η αρχιτεκτονική είναι καθαρά Φλαμανδική Αναγεννησιακή του 17ου αιώνα. Το άγαλμα του Ερμή, Θεού του εμπορίου και έμβλημα του Χρηματιστηρίου της Λιλ, στέκει στην κορυφή.

1861: Το έτος ανοίγματος ενός Χρηματιστηρίου
Αυτήν τη χρονιά άνοιξε τις πύλες του, δεν ήταν όμως τόσο για ανταλλαγή ρευστότητας. Μόνο το 3,4% του κεφαλαίου άλλαζε χέρια κάθε χρόνο.

1921: Τα εγκαίνια του νέου Χρηματιστηρίου
Άνοιξε το νέο κτίριο ανταλλαγής μετοχών (Εμπορικό Επιμελητήριο) και το Vieille Bourse εκκενώθηκε. Kατατάχθηκε ως ιστορικό μνημείο το ίδιο έτος και μετονομάστηκε σε Οld Stock Exchange. Είναι αναμφισβήτητα το πιο διάσημο μνημείο της πόλης και είναι επίσης μάρτυρας της έντονης οικονομικής δραστηριότητας που έλαβε χώρα στη Λιλ κατά τη διάρκεια του μεγάλου αιώνα.

Μια πλάκα μεταξύ του νούμερο 1 και νούμερο 2 κτιρίου υπενθυμίζει, ότι για πολλά χρόνια το άγαλμα του Ναπολέοντα στήθηκε στο κέντρο, μέχρι τη μετακίνησή του τη δεκαετία του 1970 στο Παλάτι των Καλών Τεχνών. Η πλάκα γράφει: “Το έτος 1853, 24 Σεπτεμβρίου, η Αυτού Μεγαλειότητα του Αυτοκράτορα Ναπολέοντα Γ΄ επισκέφθηκε το Χρηματιστήριο της Λιλ και καταδέχτηκε να εγκρίνει τα μέτρα που λαμβάνονται από το Εμπορικό Επιμελητήριο για την ανέγερση ενός αγάλματος του Ναπολέοντα Α΄”.

Στη μέση της πλατείας δεσπόζει η στήλη της Θεότητας (Colonne de la Déesse). Το μνημείο της πολιορκίας του 1792, εγκαινιάστηκε στις 8 Οκτωβρίου του 1845, και τιμά τον ηρωισμό της Λιλ κατά τη διάρκεια της πολιορκίας της πόλης από τον αυτοκρατορικό στρατό. Η πολιορκία ήταν μια από τις πολλές μάχες που διεξήχθησαν κατά τη διάρκεια των Γαλλικών Επαναστατικών Πολέμων και θεωρήθηκε ένα σημαντικό γεγονός στην ιστορία της πόλης από τους κατοίκους της, παρά τη σχετικά χαμηλή στρατιωτική σημασία της σε ευρύτερη κλίμακα.



Ένας αυστριακός στρατός με 20.000 άντρες πολιορκούσε την πόλη. Στη συνέχεια η πόλη δέχτηκε επίθεση από τον Albert Casimir, δούκα του Teshen, για 9 μέρες και νύχτες. Οι Αυστριακοί βομβάρδισαν την πόλη χωρίς διακοπή, αλλά τελικά σταμάτησαν την πολιορκία όταν ήρθαν αντιμέτωποι με τη σθεναρή αντίσταση των πολιτών, με επικεφαλής τον Δήμαρχο François André. Οι Αυστριακοί κατέστρεψαν πολλά σπίτια και την κύρια εκκλησία Saint-Étienne της πόλης.

Πάνω στη στήλη ένα γυναικείο άγαλμα κρατάει στο δεξί χέρι δάδα που χρησιμεύει για να ανάψουν τα φυτίλια των κανονιών. Το επιβλητικό αριστερό χέρι είναι τεντωμένο, υποδεικνύοντας με το δάχτυλο τις τέσσερις επιγραφές που είναι τοποθετημένες γύρω από τη βάση. Είναι τα λόγια του Δημάρχου που αρνείται την παράδοση της πόλης στους εχθρούς. Το σιντριβάνι της βάσης δυστυχώς δε λειτουργούσε και αποτελούσε χώρο ξεκούρασης των περαστικών.



Την πλατεία περιβάλλουν κτίρια πραγματικά κοσμήματα, σε υπέροχα παστέλ ή γήινα χρώματα, πλαισιωμένα με περίτεχνες σκαλιστές προσόψεις τα οποία χαρακτηρίζονται ως ιστορικά μνημεία, όπως αυτά με τον αριθμό 34, 44 ή 52 και είναι αυτά στις δύο φωτογραφίες που ακολουθούν.






Το Paul στην Grand Place το οποίο τιμήσαμε δεόντως.



Στα 200 μέτρα από την Grand Place βρίσκεται η Place Rihour,






η οποία οφείλει το όνομά της στο παλάτι Rihour το οποίο αναφέρεται για πρώτη φορά το 1248. Tότε ήταν ένα νησί το οποίο σχηματιζόταν από έναν βραχίονα του ποταμού Deûle.






Το Palais Rihour είναι το μόνο που έχει απομείνει από ένα παλάτι που χτίστηκε τον 15ο αιώνα. Σε μια αίθουσα στεγαζόταν το τουριστικό γραφείο της πόλης, αλλά τώρα έχει μεταφερθεί ακριβώς απέναντι από το παλάτι. Από εκεί προμηθεύτηκα έντυπο χάρτη της πόλης για τη συλλογή μου. Και σε αυτήν την πλατεία υπάρχουν πολλά ιστορικά κτίρια, τα οποία έχουν προσόψεις περίτεχνες, και περιλαμβάνονται στον κατάλογο των ιστορικών μνημείων από το 1944.









Κάθε χρόνο, το πρώτο Σαββατοκύριακο του Σεπτεμβρίου, το Braderie εγκαθίσταται στην πλατεία Rihour. Τί είναι το Braderie? Είναι ένα δημοφιλές γεγονός, η προέλευση του οποίου χρονολογείται από τον 12ο αιώνα, και φιλοξενεί κάθε χρόνο έως και 3 εκατομμύρια επισκέπτες. Είναι μια από τις μεγαλύτερες συγκεντρώσεις στη Γαλλία και η μεγαλύτερη αγορά αντικών στην Ευρώπη. Την αγορά συνοδεύουν συναυλίες, ημιμαραθώνιος, κατανάλωση μυδιών, πατάτας τηγανιτής και ολονύχτια διασκέδαση στα μπαρ της πόλης.

Ελάχιστα βήματα από την Place Rihour (260 μέτρα για την ακρίβεια), στη Rue de l’ Hôpital Militaire, ορθώνεται ο ναός του Αγίου Στεφάνου (Saint-Étienne) σε μπαρόκ στιλ. Έχει χαρακτηριστεί ιστορικό διατηρητέο μνημείο. Η σημερινή εκκλησία είναι στην πραγματικότητα το παλιό παρεκκλήσι του Κολεγίου των Ιησουιτών. Η παλιά εκκλησία της ενορίας του Αγίου Στεφάνου καταστράφηκε από τη φωτιά το 1792, κατά τη διάρκεια της πολιορκίας της Λιλ από τους Αυστριακούς, για την οποία σας μίλησα λίγο πιο πριν. Η πρόσοψη του ναού ύψους 29 μέτρων, είναι πέτρινη. Στα αριστερά βρίσκεται το Καμπαναριό, ένας τετράγωνος Πύργος ύψους 57 μέτρων, γεμάτος καμπάνες. Πολύ δύσκολα μπορούσε να φωτογραφηθεί η πρόσοψη του ναού, γιατί ο δρόμος είναι πολύ στενός και γενικά δεν υπήρχαν βολικά σημεία για φωτογραφίες.






Εσωτερικά η εκκλησία φωτίζεται από 32 ημικυκλικά παράθυρα με βιτρό.









Στις δύο πλευρές της εκκλησίας υπάρχουν ανώνυμοι πίνακες φλαμανδικής τέχνης.












Ο άμβωνας είναι εξαιρετικά εντυπωσιακός, σκαλισμένος από τον γλύπτη François Rude και αποτελείται από μια σκηνή με αγγέλους και χερουβείμ.









Το οδοιπορικό μας συνεχίστηκε με ανεβασμένη διάθεση. Ο καιρός αποτελούσε εξαιρετικό σύμμαχο και συνέβαλε τα μέγιστα στην εξερεύνηση της πόλης αλλά και στην καλή διάθεση που μας διακατείχε.

Cathédrale Notre Dame de la Treille ή αλλιώς ο καθεδρικός ναός της Λιλ. Ρωμαιοκαθολική εκκλησία, παράδειγμα γοτθικής αναγεννησιακής αρχιτεκτονικής, η οποία θεωρείται Εθνικό Μνημείο. Στα πολλά σκαλιά που βρίσκονται στην είσοδο της εκκλησίας κόσμος αραχτός απολάμβανε την ηλιόλουστη ζεστή μέρα.



Ξεκινήσαμε από το εσωτερικό του ναού, η κατασκευή του οποίου είχε διττό στόχο:



O πρώτος ήταν να ανοικοδομηθεί μια μεγάλη εκκλησία στην καρδιά της πόλης, μετά την καταστροφή της Κολεγιακής εκκλησίας του Αγίου Πέτρου, κατά τη διάρκεια της Γαλλικής Επανάστασης, που φιλοξένησε το άγαλμα της Παναγίας του Treille για περισσότερα από 600 χρόνια. Ο δεύτερος στόχος ήταν να καθιερωθεί μια επισκοπική έδρα στη Λιλ και η πόλη να αποκτήσει θέση ως θρησκευτικό κεφάλαιο, για την εξυπηρέτηση του αυξανόμενου πληθυσμού, κατά την περίοδο της βιομηχανικής επανάστασης. Ως εκ τούτου το κτίριο ορίστηκε εξαρχής ως μελλοντικός καθεδρικός ναός.



Το θαυματουργό άγαλμα της Παναγίας έχει αποτελέσει αντικείμενο ιδιαίτερης αφοσίωσης στη Λιλ από τον 13ο αιώνα. Ο καθεδρικός, του οποίου η κατασκευή διήρκεσε σχεδόν 150 χρόνια και αντιμετώπισε πολλές δυσκολίες, ειδικά στη συγκέντρωση κεφαλαίων για τη συνέχιση του έργου, οφείλει το όνομά του σε αυτό το μικρό άγαλμα της Παναγίας.



Το άγαλμα περιγράφεται από τον Charles Bernard (ενοριακό ιερέα της εκκλησίας της Αγίας Αικατερίνης) ως εξής: “Πέτρινο άγαλμα, λίγο περισσότερο από δυόμισι πόδια ύψος, έχει ένα σκήπτρο στο δεξί χέρι και από αριστερά στηρίζει το μωρό Ιησού στα γόνατα. Αναφέρει επίσης: “Mια πέργκολα από επιχρυσωμένο ξύλο περιβάλλει το άγαλμα και το βάθρο του και διευκρινίζει ότι οι παλιές πέργκολες από επιχρυσωμένο σίδηρο χάθηκαν το 1792 κατά την καταστροφή της Κολεγιακής εκκλησίας του Αγίου Πέτρου”.






Θεωρείται ότι αυτή η πέργκολα έδωσε το όνομα Treille στο άγαλμα, αν και το πιο πιθανόν είναι, ότι το όνομα προέρχεται από το Treola, ένα μέρος που υπήρχε στη σημερινή θέση της Λιλ τον 9ο αιώνα.
Θεωρείται επίσης ότι η πέργκολα που περιβάλλει το άγαλμα χρησιμοποιήθηκε για να συνδέσει τις επιθυμίες των πιστών με την Παναγία. Πολλά θαύματα σχετίζονται με το άγαλμα τα οποία κυρίως αφορούν σε θεραπείες ασθενών από ανίατες ασθένειες ακόμη και από πανούκλα. Ο ναός διαθέτει και μεγάλο αριθμό παρεκκλησίων. Όρεξη και χρόνος να υπάρχει για εξερεύνηση!


Chapelle Saint Anne


Chapelle Sainte Jeanne d΄Arc


Chapelle Saint Jean

Το μεγάλο όργανο του καθεδρικού





Saint Padro

Η αλήθεια είναι ότι ο ναός έχει πολύ ιστορικό και οπτικό ενδιαφέρον και μας κράτησε για αρκετή ώρα στο εσωτερικό του. Εγώ μάλιστα βγήκα και ξαναμπήκα γιατί ένιωθα ότι ήθελα να συγκρατήσω κάποιες λεπτομέρειες και να βγάλω μερικές ακόμα φωτογραφίες. Φέραμε βόλτα όλον τον περίβολο του ναού και σηκώνοντας το βλέμμα ψηλά είδαμε έναν άγγελο στην κορυφή, σε τιρκουάζ χρώμα, αλλά και τις τρομακτικές μορφές των gargoyles.






Έξω από τη νότια είσοδο του ναού το Kαμπαναριό του Αγίου Νικολάου μοιάζει πολύ “φτωχικό” και “πρόχειρα φτιαγμένο” σε σχέση με τον καθεδρικό.



Είναι χτισμένο με τούβλο και μερικές πέτρες και εδώ στεγάστηκαν οι καμπάνες, οι οποίες σήμαναν στην επίσημη στέψη του θαυματουργού αγάλματος, στις 21 Ιουνίου 1874. Διέκρινα τέσσερα επίπεδα, ενώ στο τελευταίο επίπεδο υπάρχει ρολόι και τέσσερα τριγωνικά αετώματα σχηματίζουν έναν σκεπαστό χώρο.



Την εκκλησία περιβάλλουν χρωματιστά σπίτια, ενώ είναι ευδιάκριτο ότι κάποτε εδώ έρεε κάποιο κανάλι, αφού για να φτάσει κανείς στην είσοδο αυτών των σπιτιών διασχίζει μικρά γεφυράκια τα οποία υψώνονται πάνω από τα απομεινάρια του καναλιού.



Το πρώτο γραπτό που αναφέρει την πόλη σε έναν χάρτη χρονολογείται από το 1066. Σε αυτό το γραπτό η πόλη ονομάζεται Isla και αποτελούσε σημείο εκφόρτωσης του ποταμού Deûle. Aρχικά δηλαδή ήταν λιμάνι. Πολλά κανάλια, μέσω των οποίων ο Deûle διέσχιζε τη Λιλ (πριν εκτραπεί προς τα βόρεια), έχουν γίνει είτε δρόμοι, είτε κατοικίες.

Η Avenue du Peuple Belge ήταν η θέση του λιμανιού του Basse Deûle και το νερό έρεε εδώ μέχρι το 1933. Mεταξύ των οδών Avenue du Peuple Belge και Rue de la Monnaie βρίσκεται το μουσείο Hospice Comtesse, το οποίο είναι δημοτικό μουσείο Εθνογραφίας και Λαογραφίας, ενώ το κτίριο στο οποίο στεγάζεται ήταν νοσοκομείο (Countess Hospice).



Εμάς όμως εδώ μας τράβηξε την προσοχή ο καταπράσινος χώρος του Ilôt Comtesse. Ένα πολύ ευχάριστο σημείο της παλιάς πόλης, ιδανικό για πικ-νικ και αραλίκι στο γκαζόν, με θέα τα όμορφα τυπικά χρωματιστά σπίτια της περιοχής.






Αυτή η “πράσινη καρδιά” της παλιάς πόλης κάποτε καλυπτόταν με κανάλια και μάλιστα εδώ στέκουν τα “λείψανα” ενός μύλου.



Αυτό το μεσαιωνικό κτίριο παρείχε νερό στους αρτοποιούς του Hospice Comtesse, την παλιά καρδιά της πόλης.



Όπως καταλάβατε είχαμε μπει για τα καλά στην παλιά πόλη της Λιλ. Ο αρχιτεκτονικός πλούτος της παλιάς πόλης χρονολογείται πριν από τη βιομηχανική επανάσταση και αντανακλά μια ιστορία πάνω από 1.000 χρόνια, που είναι αποτυπωμένη στις περίτεχνες προσόψεις των ιστορικών κτιρίων αλλά και στους δρόμους που κάποτε υπήρξαν κανάλια, πριν γίνουν τα πλακόστρωτα καλντερίμια που περιδιαβαίνουν οι χιλιάδες επισκέπτες της πόλης.



Αρχοντικά σε πολυχρωμίες με ένδοξες καλλιτεχνικές διακοσμήσεις των προσόψεών τους μαγνητίζουν τα βλέμματα και τραβούν την προσοχή. Ειδικά μερικοί δρόμοι όπως:

η Rue de la Monnaie









η Rue Basse



η Rue Lepelletier



η Rue Esquermoise



και η Place des Patiniers



Kάθε δρόμος της παλιάς πόλης έχει τη δική του αρχιτεκτονική ιδιαιτερότητα, αλλά δεν μπορούμε να παραβλέψουμε και την ποικιλία των καταστημάτων που πλαισιώνουν τους δρόμους. Delicatessen, φούρνοι, κρεπερί, μπαράκια αποτελούν μια κομψή και πολύ προσεγμένη αγορά. Προσωπικά ξεχώρισα το MEERT, μια εταιρεία ζαχαροπλαστικής από το 1761 γνωστή για τις σπεσιαλιτέ της, όπως βάφλες με βανίλια από τη Μαδαγασκάρη, συνταγή που δεν έχει αλλάξει από τη δημιουργία του καταστήματος.






Περπατώντας στους δρόμους είχαμε την αίσθηση ότι βρισκόμασταν σε βελγική πόλη παρά σε γαλλική. Μπαίναμε σε δρομάκια στενά και μερικές φορές λοξά. Πιθανώς αυτή ήταν η ροή των καναλιών που απλώνονταν στην παλιά πόλη. Στα δυτικά του καθεδρικού και μέχρι το κανάλι Deûle εκτείνεται η Βασιλική συνοικία, η οποία κατασκευάστηκε για να συνδέσει τη νεόκτιστη τότε Citadelle de Lille, με την υπόλοιπη πόλη.

Η Citadelle είναι μια στρατιωτική δομή του 17ου αιώνα για την υπεράσπιση της πόλης και αποτελεί αξιοθαύμαστο έργο. Σήμερα είναι ο μεγαλύτερος πράσινος χώρος αναψυχής της Λιλ. Η κατασκευή υλοποιήθηκε σε μόλις 3 χρόνια (1667-1670) και αν υπολογίσουμε το μέγεθος του έργου αποτελεί κυριολεκτικά έναν άθλο. Τη Citadelle θα την επισκεφθούμε την επόμενη μέρα. Έκανα όμως αυτή τη μικρή αναφορά, για να γίνει κατανοητός ο λόγος, για τον οποίο χρειάστηκε η επέκταση της παλιάς πόλης προς τον ποταμό και την Ακρόπολη.

Τη συνοικία διατρέχει η Rue Royale και στους πολλούς κάθετους προς αυτήν δρόμους, αριστοκρατικές κατοικίες και αρχοντικά διαδέχονται το ένα το άλλο, όλα σε κλασικό γαλλικό στιλ. Τη Rue Royale ακολουθήσαμε και εμείς, για να καταλήξουμε, μετά από περίπου ένα χιλιόμετρο διαδρομής στην Pont Napoleon και τον χώρο πρασίνου που εκτείνεται κατά μήκος του ποταμού.















Βρήκαμε ένα παγκάκι και αράξαμε απολαμβάνοντας το τοπίο. Μερικοί έκαναν τζόκινγκ και άλλοι βόλτα με τα παιδιά τους.



Αφού ξεκουραστήκαμε και χαλαρώσαμε για αρκετή ώρα περάσαμε αυτήν τη γέφυρα






και βρεθήκαμε στην άλλη πλευρά του καναλιού, όπου απλώνεται ένας πολύ μεγάλος χώρος για αθλητικές δραστηριότητες, ποδήλατο, τρέξιμο και λοιπά. Πάνω από τη γέφυρα πήραμε ωραίες φωτογραφίες της Pont Napoleon και του καναλιού.






Η γέφυρα αποτελεί έργο τέχνης και φέρει το όνομα του Ναπολέοντα Ι. Καταστράφηκε το 1918 από τον γερμανικό στρατό. Ξαναχτίστηκε, μερικώς, το 1920 και καταστράφηκε ξανά από τους Γερμανούς το 1944. Ένα σχέδιο ανοικοδόμησης επανέφερε τη γέφυρα στην αρχική της μορφή.



Σε αυτό το όμορφο και γαλήνιο κομμάτι της πόλης απολαύσαμε ένα υπέροχο ηλιοβασίλεμα,









είδαμε τον νυχτερινό φωτισμό της γέφυρας






και πήραμε τον μακρύ δρόμο της επιστροφής προς το κέντρο της πόλης.

Μπαίνοντας ξανά στην παλιά πόλη, στο απέναντι πεζοδρόμιο από αυτό το μπαρ,






είχε σχηματιστεί μια πολύ μεγάλη ουρά, ενώ 4-5 εργαζόμενοι κρατούσαν ευλαβικά τη σειρά προτεραιότητας, στοιχίζοντας τον ένα πελάτη ακριβώς πίσω από τον άλλο. Κατά διαστήματα όλοι μαζί (οι εργαζόμενοι) φώναζαν δυνατά ένα ρυθμικό σύνθημα, αλλά δεν κατάλαβα καθόλου τα λόγια. Πάντως η εικόνα ήταν αρκετά αστεία και μείναμε εκεί για λίγο να τους χαζεύουμε. Φωτογραφίες δεν έβγαλα για λόγους διακριτικότητας. Όταν, πολύ αργότερα, ξαναπεράσαμε από αυτό το σημείο ήταν όλοι τακτοποιημένοι μέσα στο ασφυκτικά γεμάτο μαγαζί.

Είχε έρθει πλέον η ώρα του φαγητού και αναζητήσαμε το Papà Raffaele, στην οδό Saint Jacques, το οποίο στο tripadvisor κατέχει την τρίτη θέση στα 92 εστιατόρια για πίτσα. Όταν φτάσαμε έξω από το μαγαζί δεν πιστεύαμε στα μάτια μας! Και εδώ ουρά! Μεγάλη ουρά! Τί γίνεται αναρωτηθήκαμε? Το να στήνεσαι με τις ώρες σε ουρές έξω από τα μαγαζιά είναι μέρος της διασκέδασης στην πόλη? Δεν υπήρχε περίπτωση να καθίσουμε ούτε σε δύο ώρες οπότε αναζητήσαμε άλλη επιλογή.

Περνώντας από όλα τα δρομάκια της παλιάς πόλης βλέπαμε όλα τα εστιατόρια γεμάτα και αρχίσαμε να πιστεύουμε ότι δύσκολα θα βρούμε κάπου να φάμε. Ο καλός καιρός, αλλά και η Παρασκευή, πιστεύω ότι συνέβαλαν στο να γίνεται αυτός ο συνωστισμός σε όλα τα εστιατόρια και τα μπαρ της Λιλ. Παίξαμε το τελευταίο μας χαρτί φτάνοντας στο La Bottega, στην οδό 7 bis rue au Péterynck, νούμερο 4 στη λίστα του tripadvisor στα 92 εστιατόρια για πίτσα.

Ένα πολύ στενό και ατμοσφαιρικό σοκάκι φιλοξενεί αυτό το εστιατόριο και αυτή η εικόνα μας άρεσε πολύ για να μείνουμε εδώ για φαγητό. Όταν ζητήσαμε τραπέζι μας είπαν ότι μπορούν να μας εξυπηρετήσουν μετά από μια ώρα. Απογοητευμένοι ξεκινήσαμε να φύγουμε αλλά εγώ δεν ήθελα να τα παρατήσω έτσι εύκολα. Μου άρεσε το σημείο και η ατμόσφαιρα του χώρου και ήθελα να επιμείνω, έστω να αφήναμε όνομα για κράτηση και να επιστρέφαμε αργότερα.

Όμως, μόλις επιστρέψαμε για να κάνουμε την κράτηση, ένα τραπέζι για δύο μόλις είχε αδειάσει και μας έβαλαν να καθίσουμε αμέσως. Τέλεια! Και φαγητό και ξεκούραση από το πολύωρο περπάτημα και ατμόσφαιρα και έξω στο πλακόστρωτο δρομάκι με γλυκό και ζεστό καιρό. Τι άλλο να ζητήσει κανείς!



Απολαύσαμε το φαγητό μας και ικανοποιημένοι συνεχίσαμε τη βραδινή μας βόλτα στην πόλη. Περάσαμε πάλι από όλα τα hot spot για να πάρουμε νυχτερινές φωτογραφίες, αλλά και να δούμε τη βραδινή κίνηση και τη ζωή της πόλης. Ξεκινήσαμε από το Ilôt Comtesse γιατί ήμασταν πολύ κοντά στο σημείο






και συνεχίσαμε προς τις μεγάλες πλατείες. Κυκλοφορούσε πολύς κόσμος και τα διάφορα μαγαζιά τριγύρω από αυτές ήταν και εδώ γεμάτα.





















Σε γενικές γραμμές μας έδωσε την εντύπωση μιας ζωντανής πόλης με τον κόσμο να είναι έξω και να διασκεδάζει. Ό,τι μπορεί βέβαια να καταλάβει κάποιος ένα βράδυ Παρασκευής που βρέθηκε στη Λιλ. Επιστρέψαμε αργά στο ξενοδοχείο κλείνοντας την πρώτη μας μέρα με ωραίες εντυπώσεις!


 
Last edited:

giannismits

Member
Μηνύματα
3.494
Likes
11.728
Επόμενο Ταξίδι
?
Ωραία αρχή με αγωνία. θέλω να μάθω τι έγινε με τη σφουγγαρίστρα. :D Αγοράσατε άραγε?
Μας έχει δώσει ένα δείγμα από τις φωτογραφίες σου από αυτό το ταξίδι σε άλλο ποστ και είναι εξαιρετικές. Καλά έκανες και έγινες κολαούζος στο γιό σου;)
 

Klair

Member
Μηνύματα
2.214
Likes
25.801
Ταξίδι-Όνειρο
Υπερσιβηρικός
Ωραία αρχή με αγωνία. θέλω να μάθω τι έγινε με τη σφουγγαρίστρα. :D Αγοράσατε άραγε?
Μας έχει δώσει ένα δείγμα από τις φωτογραφίες σου από αυτό το ταξίδι σε άλλο ποστ και είναι εξαιρετικές. Καλά έκανες και έγινες κολαούζος στο γιό σου;)
Γιάννη σε ευχαριστώ πολύ για το καλωσόρισμα στη νέα μου ιστορία.
Χαχα για τη σφουγγαρίστρα θα σας κρατήσω σε αγωνία, καθώς εξελίχθηκε σε σίριαλ.
Όσο για τις φωτογραφίες, στα δύο πρώτα κεφάλαια είναι δυστυχώς σχεδόν όλες από το κινητό μου και είναι θολές και χάλια.
Στα επόμενα κεφάλαια που άρχισα να τραβάω με τη μηχανή έστρωσε το πράγμα, οπότε ελπίζω να δώσω ωραίο θέαμα αν και θεωρώ τον εαυτό μου κακό φωτογράφο. Προσπαθώ πάντως να βελτιώνομαι κάθε φορά. Ευτυχώς τις περισσότερες φορές με σώνει ο γιος μου που τόχει με τη φωτογραφία, αλλά σε αυτό το ταξίδι τις πιο πολλές φωτογραφίες τις έχω τραβήξει εγώ που τριγύριζα μόνη όλη μέρα.
Θα μου πεις στη συνέχεια αν σου αρέσουν που θα υπάρξει καταιγισμός φωτογραφιών, αφού οι προορισμοί αυτού του ταξιδιού είναι η χαρά του φωτογράφου.
 

travelbreak

Member
Μηνύματα
1.762
Likes
14.563
Επόμενο Ταξίδι
???
Ταξίδι-Όνειρο
Υπερσιβηρικός
Πριν χρόνια πήγα να δω το έργο ''Ψηλά Τακούνια'' του Πέδρο Αλμοδόβαρ.
Την επομένη, μιλώντας για την ταινία με μια φίλη μου της είπα ότι δε μου άρεσε γιατί ορισμένες σκηνές ήταν τελείως αστείες και απίθανες ως προς την πραγματικότητα. Μα, μου λέει, αφού η ταινία ήταν κωμωδία.
Έπεσα από τα σύννεφα, γιατί νόμιζα ότι ο συγκεκριμένος σκηνοθέτης ήταν μόνο για σοβαρές ταινίες. Πήγα αμέσως και διάβασα κριτική για την ταινία και διαπίστωσα ότι όντως ήταν στην κατηγορία των κωμωδιών.
Είχα κάνει μέγα λάθος.
Αναρωτιέμαι λοιπόν μήπως και τώρα έκανα παρόμοιο λάθος και η @Klair ξεκίνησε την ιστορία της σατυρικά.
Ε;​
 

Klair

Member
Μηνύματα
2.214
Likes
25.801
Ταξίδι-Όνειρο
Υπερσιβηρικός
Πριν χρόνια πήγα να δω το έργο ''Ψηλά Τακούνια'' του Πέδρο Αλμοδόβαρ.
Την επομένη, μιλώντας για την ταινία με μια φίλη μου της είπα ότι δε μου άρεσε γιατί ορισμένες σκηνές ήταν τελείως αστείες και απίθανες ως προς την πραγματικότητα. Μα, μου λέει, αφού η ταινία ήταν κωμωδία.
Έπεσα από τα σύννεφα, γιατί νόμιζα ότι ο συγκεκριμένος σκηνοθέτης ήταν μόνο για σοβαρές ταινίες. Πήγα αμέσως και διάβασα κριτική για την ταινία και διαπίστωσα ότι όντως ήταν στην κατηγορία των κωμωδιών.
Είχα κάνει μέγα λάθος.
Αναρωτιέμαι λοιπόν μήπως και τώρα έκανα παρόμοιο λάθος και η @Klair ξεκίνησε την ιστορία της σατυρικά.
Ε;​
Η αλήθεια είναι ότι η συνέχεια του θρίλερ "κουβάς-σφουγγαρίστρα" είναι για γερά νεύρα, οπότε οι ευαίσθητες ψυχές παρακαλούνται να διαβάσουν τα επόμενα κεφάλαια με δική τους ευθύνη. :haha::bleh:

Παρεμπιπτόντως μου αρέσει ο Αλμοδόβαρ.
 

giannismits

Member
Μηνύματα
3.494
Likes
11.728
Επόμενο Ταξίδι
?
@Klair εγώ θυμάμαι πάντως που ανέβασες πολλές φωτογραφίες live από το ταξίδι, και δεν ξέρω αν ήταν δικές σου, του γιου σου, από κινητό ή μηχανή αλλά ήταν τέλειες.

Μας μεγαλώνεις την αγωνία για τη σφουγγαρίστρα :D
 

Klair

Member
Μηνύματα
2.214
Likes
25.801
Ταξίδι-Όνειρο
Υπερσιβηρικός
εγώ θυμάμαι πάντως που ανέβασες πολλές φωτογραφίες live από το ταξίδι,
Όλες οι live φωτογραφίες είναι δικές μου τραβηγμένες με το κινητό μου και ανεβασμένες την ώρα της λήψης, κανόνας απαράβατος για εμένα.

αλλά ήταν τέλειες
Ευχαριστώ

Μας μεγαλώνεις την αγωνία για τη σφουγγαρίστρα :D
:haha::haha::haha:
 
Last edited:

alice~

Member
Μηνύματα
714
Likes
1.167
Ταξίδι-Όνειρο
Iceland
Αχ, σαν να βλέπω εμενα με τους γονείς μου που ήρθαν μαζί μου όταν πήγα να εγκατασταθω Πολωνία για ερασμους το προηγούμενο εξάμηνο (για να με βοηθήσουν,τι άλλο φυσικά; :p )
Η πρώτη εξόρμηση και για εμενα ήταν στο απέναντι (τεράστιο) Carrefour για καθαριστικά. Τελικά ανακάλυψα αργοτερα ότι υπήρχαν ήδη κουβάδες και σφουγγαρίστρες για να καθαρίζουμε τους χώρους :haha: Σε εμάς βεβαια δεν έκαναν 13€ αλλά 13 ζλοτυ (κάπου στα 4 ευρώ και κάτι... :p)
Ανυπομονώ να διαβάσω και αλλα γιατί το Βέλγιο είναι σίγουρα μέσα στους επόμενους ταξιδιωτικούς μου προορισμούς. Η Γάνδη και η Μπρυζ πρέπει να είναι κουκλίστικες πόλεις!
 

travelbreak

Member
Μηνύματα
1.762
Likes
14.563
Επόμενο Ταξίδι
???
Ταξίδι-Όνειρο
Υπερσιβηρικός
Προτείνω να κάνουμε διαγωνισμό της καλύτερης φωτογραφίας με θέμα τον καθαρισμό σε καινούργιο σπίτι.
Εγώ στέλνω τη δική μου τίτλο: Σκούπα και φαράσι εκτός Πολυτεχνείου.
upload_2018-11-21_16-54-57.jpeg


Και επειδή το έριξα λίγο στην πλάκα, θα δικαιολογήσω πλήρως τον διαχειριστή του φόρουμ αν αφαιρέσει τη φωτογραφία μου.
 

Klair

Member
Μηνύματα
2.214
Likes
25.801
Ταξίδι-Όνειρο
Υπερσιβηρικός
Και επειδή το έριξα λίγο στην πλάκα
Το χιούμορ είναι το αλατοπίπερο της καθημερινότητας και διέξοδος σε δύσκολες ή κουραστικές καταστάσεις.
Το χιούμορ χρειάζεται για να ελαφρύνει ή να εξομαλύνει ένα γεγονός.
Μπορεί να μετατρέψει την ένταση σε γέλιο και να χαλαρώσει μία συναισθηματική φόρτιση, βοηθώντας να δούμε με άλλη οπτική γωνία απρόβλεπτες καταστάσεις ή ακόμα και σχέσεις.

Αντιμετωπίζοντας με χιούμορ τα προβλήματα που προκύπτουν (μικρά ή μεγάλα, δεν έχει και τόσο μεγάλη σημασία), τους δίνουμε μία άλλη διάσταση και δεν τα αφήνουμε να μας καταπιούν και να μπλοκάρουν την σκέψη και την ενέργειά μας.

Και επειδή ολόκληρη η ζωή μας είναι βουτηγμένη σε δύσκολες καταστάσεις το καλύτερο αγχολυτικό είναι το χιούμορ.

Γι'αυτό: keep smiling!
 

Εκπομπές Travelstories

Τελευταίες δημοσιεύσεις

Booking.com

Στατιστικά φόρουμ

Θέματα
33.184
Μηνύματα
883.305
Μέλη
38.894
Νεότερο μέλος
mikesf

Κοινοποιήστε αυτή τη σελίδα

Top Bottom