Μαλαισία Μαλαισιοφλυαρίες

10900km

Member
Μηνύματα
392
Likes
4.190

Small word of advice: αν είστε με αυτοκίνητο στη Μαλαισία και δεν καίγεστε να είστε στον προορισμό σας μία συγκεκριμένη ώρα, σνομπάρετε τους αυτοκινητόδρομους και προτιμήστε τους δευτερεύοντες δρόμους. Πηγαίνεις μεν λιγότερο γρήγορα, όμως το σκηνικό εκατέρωθεν των δρόμων είναι πανέμορφο και πολύ ενδιαφέρον, κι ακριβώς επειδή πηγαίνεις πιο αργά, έχεις την ευκαιρία να το απολαύσεις περισσότερο. Για να μην αναφέρω τα δεκάδες ρίνγκιτ που γλιτώνεις μη χρησιμοποιώντας τους αυτοκινητόδρομους (και τους σταθμούς διοδίων τους)...
Αυτό κάναμε αφήνοντας το νησί Pinang, με προορισμό το Taiping. Επειδή ναι μεν έχω περάσει αρκετό χρόνο στη Μαλαισία όμως σε καμία (μα καμία) περίπτωση δε με θεωρώ ειδήμονα επί της χώρας, παραδέχομαι ότι μέχρι πριν από λίγες ημέρες το όνομα της συγκεκριμένης μικρής πόλης δε μου έλεγε τίποτα. Αν συμμετείχα σε παιχνίδι γεωγραφικών γνώσεων και κάποιος με ρωτούσε πού βρίσκεται το Taiping, πιθανότατα θα απαντούσε “στην Κίνα”. Το καλό όμως (ένα από τα πολλά) του να μοιράζεσαι τον χρόνο σου σε μία χώρα με ντόπιο (αν είσαι άνδρας και τον μοιράζεσαι με ντόπια τόσο το καλύτερο -πονηρό winkάκι), είναι ότι σου ανοίγει τα μάτια και σου προκαλεί ενδιαφέρον για μέρη που υπό διαφορετικές συνθήκες θα τα περνούσες χωρίς να... ακουμπήσεις. Πήγαμε λοιπόν. Εντύπωση πρώτη: “αν είχα σε αυτήν την πόλη μαγαζί με χρώματα και μπογιές, θα είχα προ πολλού πουλήσει ένα νεφρό μου για να τα φέρω βόλτα”. Για το ξενοδοχείο μας στο Taiping είχαμε διαβάσει στον οδηγό μου ότι “drips with faded character”. Φθάνοντας εκεί συνειδητοποιήσαμε ότι αυτό ισχύει για όλη την πόλη. Έχεις την αίσθηση ότι την τελευταία φορά που έστω κι ένας ιδιοκτήτης ακινήτου έβαψε το σπίτι/μαγαζί του, η χώρα τελούσε ακόμα υπό βρετανική διοίκηση. Το Taiping συνοδεύεται από τον τίτλο της πόλης που έχει πάρει τις περισσότερες παρθενιές στη Μαλαισία, είναι πόλη που μετράει 31 πρωτιές, 31 “πράγματα” συνέβησαν στη Μαλαισία για πρώτη φορά εδώ (από την έκδοση εφημερίδων στα Μαλαισιανά, στα Κινέζικα, στα Ταμίλ, μέχρι την ίδρυση πυροσβεστικού σώματος). Όπως την... έκοψα όμως, η πόλη πρέπει να προσθέσει και 32η “πρωτιά”. Πρέπει να είναι η πρώτη πόλη στη Μαλαισία στην οποία επί 50 χρόνια οι κάτοικοί της δε μύρισαν ούτε μία φορά τη μυρωδιά φρέσκου χρώματος σε τοίχο...
Αν “ακούγομαι” σαν να παραπονιέμαι, I'm truly not. Αυτό το... dripping with faded character το λατρεύω με τη μία, κι ειδικά το ξενοδοχείο μας, το Peking, με κερδίζει με την πρώτη ματιά. Ξύλινο, κάποτε λευκό, τώρα πλέον γκριζούλικο, με πολύχρωμα παράθυρα, και μια παρέα μεσήλικων Chinese Malaysians στο... λόμπι να χαζεύουν κινέζικη σαπουνόπερα στην τηλεόραση. Διαλέγουμε δωμάτιο με πανύψηλο ταβάνι, τρία πολύχρωμα παράθυρα, παμπάλαια ντουλάπα, τα πάντα όπως ήταν το... 1960, με μοναδική σούπερ μοντέρνα προσθήκη το ντουζ. Και θέα το βουνό, με την κορυφογραμμή του να φαίνεται και να μην φαίνεται, έτσι συννεφιασμένος όπως είναι ο ουρανός. Το Taiping έχει τον τίτλο -και- της πιο... υγρής πόλης στη Μαλαισία. Σε μία χώρα στην οποία η μέση ετήσια βροχόπτωση της λιγότερο “βρεγμένης” πόλης κάνει τη μέση ετήσια βροχόπτωση της Θεσσαλονίκης να μοιάζει λοφίσκος δίπλα στα Ιμαλάια, φανταστείτε πόσο βρέχει στο καραμουσκεμένο Taiping. Χάρη όμως σε αυτήν την ποσότητα βροχής η πόλη έχει να περηφανεύεται για ένα από τα πιο εντυπωσιακά πάρκα που έχω δει στη Μαλαισία. Περιοχή με ορυχεία στο ανατολικό άκρο της πόλης, μετατράπηκε προς τα τέλη του 19ου αιώνα σε πάρκο με λίμνες. Αυτό που βλέπεις κάνοντας τον γύρο των λιμνών περπατώντας στη δυτική πλευρά τους, είναι τεράστια δέντρα στην αριστερή πλευρά του δρόμου να απλώνουν τα πελώρια κλαδιά τους πάαανω από τον δρόμο, και να γέρνουν ακριβώς πάνω από το νερό της λίμνης, στα 15 μέτρα από τον κορμό του δέντρου, σχηματίζοντας καμάρες στο ύψος της... Καμάρας της Θεσσαλονίκης. Στη δε απέναντι πλευρά, ανατολικά, έχεις το βουνό, κι ένα κομμάτι κάπου στη βάση του μονίμως άσπρο. Είναι το σημείο όπου βρίσκεται ένας μικρός καταρράκτης, στη βάση του οποίου έχεις την αίσθηση ότι βρίσκεται αγκυροβολημένο σε μόνιμη βάση ένα μικρό σύννεφο. Πα-νέ-μορ-φα...
Κυριακή πρωί, είμαστε αναγκασμένοι να συμβιβαστούμε με την ιδέα ότι δεν μπορούμε να μείνουμε περισσότερο στο Taiping, μια και Δευτέρα πρωί είχαμε ραντεβού σε νοσοκομείο. Πριν επιστρέψουμε όμως στην Κουάλα Λουμπούρ, φροντίζουμε να κάνουμε τρεις στάσεις, με πρώτη σε μία άλλη Κουάλα, την Kangsar. Η πόλη μοιάζει με το Taiping όσο μοιάζει η Ουρανούπολη με το πρώτο μοναστήρι που συναντάς εισερχόμενος στο Άγιο Όρος. Το Τaiping είναι μία 90 (και βάλε) τοις εκατό κινέζικη πόλη, όπου Κινεζούλες τριγυρνούν με τα μίνι τους και ζευγαράκια ταΐζουν ο ένας τον άλλο όλο νάζι και “love is in the air” διάθεση. Η Kuala Kangsar είναι 90 (και βάλε μπόλικο ακόμη) τοις εκατό Malay, και μουσουλμανική. Η φίλη μου μου λέει από την πρώτη στιγμή ότι αισθάνεται, έτσι όπως κρατιόμαστε χέρι-χέρι, ότι κάποιοι από αυτούς που μας κοιτάζουν επίμονα είναι έτοιμοι να της ορμήξουν, να μας βάλουν να περπατάμε στο ένα μέτρο ο ένας από τον άλλο, και να της καλύψουν το κεφάλι και τους ώμους. Αν δεν έπρεπε να την κρατάω συνέχεια για να τη βοηθάω στο περπάτημα, θα της άφηνα το χέρι. Υπό τις... υπάρχουσες συνθήκες όμως, γράφω τους religiously correct κανόνες της πόλης στα παλιά μου τα παπούτσια. Δεν καθόμαστε πολύ. Μόνο όσο χρόνο χρειάζεται για να χαζέψουμε ένα όμορφο τζαμί (Ubudiah) στα νοτιοανατολικά της πόλης, και να φάμε cendol (τριμμένος πάγος με διάφορα μέσα, στην κατηγορία “παγωτό”, αλλά τόσο πλούσιο, αν πάρεις το “special”, που μπορεί να αποτελέσει πλήρες γεύμα).
Επόμενος προορισμός το Ipoh, μία ακόμη άκρως κινέζικη πόλη, την άφιξή μας όμως στο οποίο τρενάρουμε για τα... μάτια ενός ναού που τυχαία προσέχουμε στα αριστερά μας, 5-6 χιλιόμετρα πριν μπούμε στην πόλη. Λέγεται Perak Tong. Τον είχαμε δει σε φωτογραφίες, είχαμε “τσιμπηθεί” μαζί του, περνούσαμε ακριβώς από μπροστά του, οπότε... Ιδρύθηκε από Βουδιστή μοναχό πριν από 80 και κάτι χρόνια, όμως οι τοιχογραφίες και τα αγάλματα στο εσωτερικό του ναού/σπηλιά παραπέμπουν και σε άλλες θρησκείες, κυρίως τον Ινδουισμό. Είναι... σκαλισμένος στη βάση ενός τεράστιου βράχου, με την κορυφή του βράχου να υψώνεται δεκάδες μέτρα πάνω από το ψηλότερο σημείο της εισόδου του ναού. Η ατμόσφαιρα είναι ήσυχη, επιβλητική. Στα αριστερά ένα ατελείωτο κατεβατό με κινέζικα ονόματα ατόμων που έχουν συνεισφέρει οικονομικά στη συντήρηση του χώρου. Υπάρχει ένας πάγκος στον οποίο μπορείς κάτι να αγοράσεις για να αφήσεις λίγα ρίνγκιτ, όμως οι δύο “υπάλληλοι” είναι ακριβώς το αντίθετο του “φορτικοί”. Κανείς θα τους χαρακτήριζε ίσως και... αδιάφορους. Το ίδιο και ο αποκοιμισμένος “υπάλληλος” στη βάση των 480 (σύμφωνα με τον οδηγό μου) σκαλοπατιών προς την κορυφή του βράχου. Η φίλη μου με προτρέπει να ανέβω, και την αφήνω δίπλα στο αμάξι, να διαβάσει το βιβλίο της (“Αρχαία Ελλάδα: έρωτας και σεξ” παρακαλώ, στα Κινέζικα). Τα σκαλοπάτια δεν τα μέτρησα, ήμουν απασχολημένος με το να τραβάω φωτογραφίες και να προσέχω να μην κάνω μούσκεμα τη μηχανή μου με τον ιδρώτα που έσταζε από το πηγούνι μου. Όπως έγραψα και προχθές, για πρώτη φορά στη ζωή μου είμαι 85 κιλά, κι αν ανεβαίνεις σκαλοπάτια απότομα και πολλά, τα 85 κιλά τα αισθάνεσαι 185... Με τα πολλά, αφού έβγαλα κάτι μαϊμούδες φωτογραφίες από κάθε πιθανή γωνία, έφθασα στην κορυφή, κι εκεί θυμήθηκα πώς αισθάνθηκα όταν ανέβηκα πριν από λίγα χρόνια στο Σκολιό, τη δεύτερη ψηλότερη κορυφή του Ολύμπου. Όσο ανεβαίνεις βλαστημάς την ώρα και τη στιγμή που άρχισες την ανάβαση, αλλά στο τέλος, blissssss...
Ipoh, επιτέλους. Στο “Ίπο” πήγαμε κυρίως για να φάμε στο παλαιότερο Old Town White Coffee, εμπειρία που από... ιστορικής πλευράς είναι σαν να τρως Goody's στο “κατάστημά” τους στη συμβολή Δελφών με Μαρτίου, στη Θεσσαλονίκη. Αν δεν κάνω λάθος, αυτό είναι το πρώτο-πρώτο Goody's που λειτούργησε, όταν ακόμη πήγαινα Δημοτικό. Μπορεί να κάνω και λάθος. Σούπερ το γεύμα, όμως το Ipoh θα το θυμάμαι κυρίως για δύο άλλους λόγους. Πρώτα, για τον σούπερ συναρπαστικό στα μάτια του geek Δημήτρη clock tower του. Βλέπει “φάτσα” το μεγαλύτερο τζαμί της πόλης, και θα ήταν ένας απλός clock tower, όχι worthy περισσότερο από μία φωτογραφία, αν κάπου στη μέση του δεν υπήρχαν ζωγραφισμένες φιγούρες τεράστιων προσωπικοτήτων της παγκόσμιας ιστορίας. Βλέπω τον Βούδα, τον Κονφούκιο, τον Χριστό, φιγούρες που είμαι βέβαιος ότι ανήκουν σε αρχαίους Έλληνες όμως -ντροπή μου- δεν μπορώ να πω στη φίλη μου ποιοι ακριβώς είναι, βλέπω φιγούρες που παραπέμπουν στην αρχαία Αίγυπτο και Βαβυλώνα (όχι ότι έχω ιδιαίτερες γνώσεις ιστορίας... Απλά οι φιγούρες που βλέπω κάνουν το μυαλό μου αυθόρμητα να τις συνδέσει με ιστορικές εποχές και περιοχές), μέχρι και φιγούρα γυμνόστηθης γυναίκας μπορεί να δει κανείς, όμως η φιγούρα που με... εξιτάρει περισσότερο είναι... εκείνη που λείπει. Ο clock tower ανεγέρθη όταν η πόλη ήταν ακόμη υπό βρετανική διοίκηση. Ο τότε διοικητής, δολοφονήθηκε, ο δρόμος μπροστά από τον πύργο πήρε το όνομα εκείνου που τον σκότωσε (όταν η Μαλαισία έγινε ανεξάρτητο κράτος), και φυσικά το πρώτο που έκαναν οι μουσουλμάνοι Μαλαισιανοί ήταν να... σβήσουν τη φιγούρα του Μωάμεθ. Εκεί λοιπόν που υπήρχε η φιγούρα του, τώρα υπάρχει το... απόλυτο κενό. Πείτε με σπασικλάκι, αλλά την ιστορία τη βρήκα σούπερ ενδιαφέρουσα.
Το άλλο για το οποίο θα θυμάμαι το Ipoh, είναι η εικόνα μιας ντουζίνας πολυτελών αυτοκινήτων να είναι στημένα σε ουρά και να περιμένουν να σερβιριστούν μέσα στο αμάξι, τι λέτε; Ένα ποτήρι γάλα σόγιας, σήμα κατατεθέν του Funny Mountain Soya Bean, ενός μαγαζιού 2Χ3, χωρίς υπερβολή. Φανταστείτε ένα μαγαζί σκέτη... τρύπα, με μία ουρά 12-13 πελατών στο όρθιο, και τουλάχιστον δέκα αυτοκινήτων από έξω, κι όχι... ό,τι κι ό,τι αυτοκινήτων, αλλά τελευταία μοντέλα Volvo, BMW, Mercedes... Αλλόφρονες οι υπάλληλοι έτρεχαν για να τους προλάβουν όλους. Εννοείται ότι δοκιμάσαμε. Δροσερό, γευστικό, αλλά... τον χαμό δεν τον κατάλαβα. Τις φωτογραφίες που έβγαλα τις χάρηκα πολύ περισσότερο...
Βάζοντας επίλογο στα της εκδρομής μας, κι απευθυνόμενος κυρίως σε εκείνους που δεν έχουν ακόμη κοπιάσει στη Νοτιοανατολική Ασία, “λέω” ότι η Μαλαισία είναι αυτό ακριβώς που λένε οι ταξιδιωτική οδηγοί, δηλαδή μία πολύ “βατή” και manageable “πύλη υποδοχής” για τον first timer σε αυτή τη γωνιά του πλανήτη. Αν κάποιος θέλει να “τραβηχτεί” στη ΝΑ Ασία σόλο, ή ζευγάρι/παρέα χωρίς να ακολουθήσει πρόγραμμα ταξιδιωτικού γραφείου, αλλά το σκέφτεται, νομίζοντας ότι τα πράγματα εδώ είναι... ζόρικα, του/της λέω ότι, πολύ απλά, δεν είναι. Ο κόσμος μιλάει Αγγλικά (κάτι που η προσωπική εμπειρία μου στο Βιετνάμ και όσα έχω διαβάσει και ακούσει για Καμπότζη και Λάο, δεν ισχύει για τον μέσο Βιετναμέζο/Καμποτζιανό/Λαοτιανό), η ηπειρωτική Μαλαισία είναι πολύ πιο εύκολα “γυρίσημη” από τη σημαντικά μεγαλύτερη σε έκταση Ταϊλάνδη, τα πάντα είναι πιο φθηνά απ' ότι στη Σιγκαπούρη, και οι Μαλαισιανές πόλεις είναι κάθε άλλο παρά... αχούρια, τίτλο που οι ίδιοι οι Ινδονήσιοι απονέμουν στην Τζακάρτα και τις άλλες μεγάλες πόλεις της πατρίδας τους. Δε λέω ότι η Μαλαισία αξίζει μία επίσκεψη περισσότερο από το Βιετνάμ ή την Καμπότζη για παράδειγμα, δε λέω ότι πρόκειται για επί γης παράδεισο, ούτε ότι νικάει κατά κράτος όλες τις υπόλοιπες χώρες της περιοχής σε one on one μονομαχίες δυνατών/αδύνατων σημείων. Λέω μόνο ότι ο σκεπτικός ταξιδιώτης που έχει συνδέσει τη ΝΑ Ασία με αρκετά “ναι μεν, αλλά...”, φεύγοντας από τη Μαλαισία θα έχει ξεφορτωθεί πολλά από αυτά, και στο αεροπλάνο της επιστροφής θα αρχίσει λιγότερο προβληματισμένα να σχεδιάζει επόμενο ταξίδι στην περιοχή. That's all...


Χαιρετίσματα σε όλους, όπως πάντα ευχαριστώ ΠΟΛΥ-ΠΟΛΥ-ΠΟΛΥ για τα μηνύματα-σχόλιά σας, και... hasta la próxima (τον λάτρη της Λατινικής Αμερικής και των Ισπανικών δεν μπορείς να τον βγάλεις από μέσα μου...)

 

getxowoman

Member
Μηνύματα
2.207
Likes
1.289
Οκ, τοτε το επομενο κειμενο θα γραφτει παρεα με τα γατακια!

Καλη συνεχεια στο ταξιδι και στις περιπετειες σου!

Υ.Γ. Χρονια ειχες να μας γραψεις! :(
 

mariath

Member
Μηνύματα
2.221
Likes
5.755
Ταξίδι-Όνειρο
Όλη η Νότια Αμερική
Κι έλεγα πότε θα ξαναδούμε ιστορία από σένα...
Θα περιμένουμε τα νέα σου κι ελπίζω να είναι όπως τα θέλεις!
 

babaduma

Member
Μηνύματα
5.052
Likes
7.801
Επόμενο Ταξίδι
terra incognita
Ταξίδι-Όνειρο
α του Κενταύρου
Old Town White Coffee = Classic. Για τους αρχάριους και λιγότερο "ριψοκίνδυνους" (και όχι μόνον), σίγουρο στοίχημα και good value for money.
 

10900km

Member
Μηνύματα
392
Likes
4.190
Η ευχή μου εισακούστηκε. Χθες (Τρίτη) το μεσημέρι “πήραμε” εξιτήριο από το νοσοκομείο, και μετά από 40... εεε... “ενδιαφέροντα” λεπτά στο τιμόνι, ο γράφων πάρκαρε το Perodua της φίλης του μπροστά στη συμπαθητική/τίγκα στα γατιά μονοκατοικία για την οποία έγραψα προχθές. “Ενδιαφέροντα”, αν αναλογιστεί κανείς ότι στη Μαλαισία τα αυτοκίνητα έχουν το τιμόνι στα δεξιά, τον λεβιέ ταχυτήτων αριστερά από το τιμόνι, και οδηγούν “αντίθετα” (αν δεχθούμε λανθασμένα σαν σταθερά ότι εμείς στην Ελλάδα οδηγούμε στην “κανονική”, στη “σωστή” πλευρά του δρόμου). Προσθέστε σε αυτά το πόσο μαλακό είναι το γκάζι του αυτοκινήτου της φίλης μου και πόσο σκληρό το τιμόνι του, και... μπορείτε να φανταστείτε τις σκηνές απείρου κάλλους που ζήσαμε, ειδικά τις στιγμές που άλλαζα ταχύτητα πάνω σε στροφές(...).
Σχεδόν 50 μέρες μετά την τελευταία φορά που βρέθηκα σε αυτό το σπίτι, όλα μου φάνηκαν τόσο γνώριμα σαν να μην είχε περάσει περισσότερο από ένα Σαββατοκύριακο. Μόνο που τα γατάκια από τέσσερα είχαν γίνει έξι, με τα δύο νεότερα μέλη της... οικογένειας να είναι σούπερ χαριτωμένα αλλά και σούπερ φοβισμένα από τον... μπαμπούλα που ξαφνικά εμφανίστηκε στο σπίτι τους. Κατά τ' άλλα, ενώ τακτοποιούσα τα πράγματά μας στο δωμάτιο, άκουσα τον γνώριμο αστείο ήχο που κάνει το ποδήλατο του τύπου που τρεις-τέσσερις φορές την ημέρα περνάει από τη γειτονιά πουλώντας ψωμί. Κατά τις τρεις και μισή άνοιξαν οι ουρανοί, όπως σχεδόν κάθε μέρα στην Κουάλα Λουμπούρ, για περίπου ένα δίωρο. Και αργότερα, το απόγευμα, το κάλεσμα σε προσευχή από το μεγάφωνο του γειτονικού τζαμιού. Σαν να μην είχε περάσει μία μέρα...
Το θέμα τώρα είναι, εντάξει, έχω διάθεση να γράψω, να γράφω κάθε (δεύτερη) μέρα, όμως... δεν ξέρω πόσο ενδιαφέρον έχει για οποιονδήποτε η καθημερινότητά μου σε ένα προάστιο της Κουάλα Λουμπούρ, μακριάαα από το κέντρο, μακριά από τα σημεία της πόλης που κάποιοι έχετε ήδη επισκεφτεί, ή σχεδιάζετε να επισκεφτείτε στο μέλλον. Μπορώ να γράψω για την “ενδιαφέρουσα” Κουάλα Λουμπούρ πολλά, ας είναι καλά οι αρκετές εβδομάδες που πέρασα εδώ από τον Ιανουάριο μέχρι τον Μάιο, όμως στην παρούσα φάση, “είμαι αλλού”. Μπορώ μόνο να γράψω ότι χθες στο Καρφούρ της περιοχής που πήγα για ψώνια, έπιασα αρκετούς να με κοιτάζουν σαν κάτι αξιοπερίεργο. Όλοι τους έχουν ξαναδεί ξένο, αμφιβάλω όμως αν έχουν ξαναδεί ξένο στο νότιο Cheras, και μάλιστα στο Καρφούρ, με ένα κομμάτι χαρτί στο χέρι, να τικάρει αυτά που βρήκε, και να ξύνει το κεφάλι του για αυτά που δεν μπορούσε να βρει... Μπορώ να γράψω για την υπέρ των Ισπανών “κερκίδα” που στήθηκε στο σπίτι μας από τις δύο και μισή μετά τα μεσάνυχτα και για τις επόμενες δύο ώρες, πανηγυρίζοντας το γκολ του Βίγια επί της Πορτογαλίας, και χλευάζοντας τον Ρονάλντο όπως έφευγε στο τέλος από το γήπεδο τσατισμένος. Μπορώ να γράψω για το ότι κάνουμε ντουζ με κανάτα, γεμίζοντας με νερό μία μεγάλη λεκάνη, κάτι που από την πρώτη φορά που το έκανα εδώ, μου θύμισε περιγραφές της μητέρας μου από το χαμόσπιτο που έμενε στην Άνω Τούμπα όταν ήταν παιδάκι, εκείνη, οι παππούδες μου, και δύο θείοι μου, τα αδέρφια της. Αυτά κι άλλα παρόμοια μπορώ να γράψω, και... με το συμπάθιο :). Πρακτικά tips και περιγραφές hot σημείων της Κουάλα Λουμπούρ ελπίζω να γράψω σύντομα, όταν σταθεί ξανά εφικτό να αρχίσουμε να... κυκλοφορούμε στην πόλη. Μέχρι τότε... με την περιγραφή της Κουαλαλουμπουριανής προαστιακής ζωής θα σας ταΐζω, γεύματα αυστηρής δίετας από πλευράς ενδιαφέροντος, σαν αυτά που έτρωγε η φίλη μου μια βδομάδα στο νοσοκομείο.
Έστω και... αντιτουριστικά :), it's good to be back, και να μοιράζομαι σκόρπιες σκέψεις και εικόνες με κόσμο που είτε μόλις με πρόσεξε πρώτη φορά, είτε μου έκανε νοερά παρέα από πέρσι τον Απρίλιο που άρχισα αυτό το... ξεχειλωμένο (πλέον) χρονικά ταξίδι...


Χαιρετίσματα από το νότιο Cheras (τρέχα γύρευε)!
 

zmaria

Member
Μηνύματα
1.335
Likes
1.201
Επόμενο Ταξίδι
Ρώμη (αμήν)
Ταξίδι-Όνειρο
Κούβα,Περού,Ν.Αφρική
Τέλεια! Νέες ανταποκρίσεις από τον καθηλωτικό 10900!! Too excited....:p
 

mariath

Member
Μηνύματα
2.221
Likes
5.755
Ταξίδι-Όνειρο
Όλη η Νότια Αμερική
Γράφε για ό,τι σου κάνει κέφι. Δεν μας νοιάζει αν είναι τουριστικά ή αντιτουριστικά, αρκεί που είναι αυθεντικά, έτσι όπως τα ζεις.
Α και περαστικά στην φίλη σου :)
 

Rebequita

Member
Μηνύματα
408
Likes
158
Ταξίδι-Όνειρο
Peru
Δεν μπορεις να κανεις αλλιως, εχεις δεσμευτει οτι θα γραφεις σε αυτο το ταξιδι. Συνεχισε...
 

dim kyr

Member
Μηνύματα
2.064
Likes
6.302
Ταξίδι-Όνειρο
Μπαγκλαντες
Νομίζω ότι σήμερα είναι η ημέρα γραφής αν δεν κάνω λάθος. Οι υποσχέσεις πρέπει να τηρούνται.....
 

10900km

Member
Μηνύματα
392
Likes
4.190
Μεσάνυχτα (Παρασκευής) και κάτι. Ο γράφων και οι τρεις Malaysian Chinese που απαρτίζουμε την... καθιερωμένη πλέον κερκίδα σε κάθε παιχνίδι του μουντιάλ, μόλις είδαμε την Ολλανδία να πετάει εκτός διοργάνωσης τη Βραζιλία. Όταν είχαμε χρόνο να σκεφτούμε τα σχόλιά μας, μιλούσαμε στα Αγγλικά. Οι πολύ-πολύ αυθόρμητες αντιδράσεις όμως, εκφράστηκαν στα Ελληνικά (βασικά επρόκειτο για μπινελίκια για τον διαιτητή, και για δύο συγκεκριμένους παίκτες της Βραζιλίας που μου έσπασαν τα νεύρα) και στα Κινέζικα. Όσο για το τι έλεγαν οι Malaysian Chinese της κερκίδας, ο... Κομφούκιος και η ψυχή τους. Η φίλη μου μου πήρε δύο βιβλία για να με βοηθήσει στα Κινέζικα. Χα! Κάθε φορά που τα παίρνω στα χέρια και προσπαθώ να βγάλω άκρη, αισθάνομαι σαν να με βάζουν να μαγειρέψω (σημείωση: από μαγειρική δεν ξέρω πού πάνε τα 3,5 από τα τέσσερα) με τα χέρια δεμένα πίσω από την πλάτη, τα μάτια καλυμμένα, κι ένα τεράστιο ντούριαν να βρωμοκοπάει και να μη με αφήνει να ξεχωρίσω καμία άλλη μυρωδιά στο δωμάτιο-κουζίνα...


Μένοντας στο κεφάλαιο κουζίνα-μαγειρική, η σημερινή ήταν μέρα με πολύ... ελληνικό χρώμα. Το πρωί μάς έφτιαξα φραπέδες, με την φίλη μου να ενθουσιάζεται βλέποντάς με να φτιάχνω καφέ με κρύο νερό (ανήκουστο στη Μαλαισία), και να... πετάει τη σκούφια της βλέποντας δύο δάκτυλα αφρό πάνω από τον καφέ της (με τι μπορεί να ενθουσιαστεί ο άνθρωπος...). Το μεσημέρι είπαμε να τη βγάλουμε με κάτι ελαφρύ, κι έτσι ετοίμασα κάτι σαν χωριάτικη σαλάτα. Ντοματούλα, αγγουράκι, λαχανάκι, καροτάκι, ρίγανη, ελαιόλαδο, και, last but most definitely not least, φέτα! “Lemnos (με ένα ελληνικό κεφαλαίο Λ δίπλα, μέσα σε κύκλο). The Australian Fetta”(!!!). Το δε βράδυ, πριν τον αγώνα, μαγείρεψα (τρομάρα μου) το μόνο πράγμα που ξέρω να κάνω (εκτός από το να βγάζω έτοιμα φαγητά από την κατάψυξη και να τα βάζω στον φούρνο μικροκυμάτων για λίγα λεπτά), δηλαδή μακαρόνια, βάζοντας παρακαλώ δίπλα στα πιάτα μας ένα μικρότερο πιατάκι με τζατζίκι, επίσης “Lemnos” (“The traditional dip, Tzatziki”). Δώσ' του και καρπούζι μετά το φαγητό, κι ήρθε κι έδεσε... ελληνικά, “αρχές Ιούλη στην Ελλάδα” style...


Τα περνάμε ήσυχα. Τα ράμματα-σουβενίρ της φίλης μου από την προ δέκα (και κάτι) ημερών εγχείρησή της δε μας επιτρέπουν πολλά σούρτα-φέρτα. Μια βόλτα μέχρι τη γωνία βγήκαμε μόνο μία φορά. Αγάλι-αγάλι... Ετοιμάζουμε τα πρωινά-μεσημεριανά-απογευματινά-βραδινά μας, γελάμε με τις google μεταφράσεις στα Αγγλικά, κειμένων που έγραψα στο travelstories στο παρελθόν, την ψήνω να αρχίσει να γράφει το βιβλίο που έχει στο μυαλό της για την χρονιά που πέρασε το 2008 δουλεύοντας σαν freelancer δημοσιογράφος καλύπτοντας τη Φόρμουλα 1, σκεφτόμαστε τι χρώμα να βάψω τους τοίχους του σπιτιού της για να ανανεώσει λίγο το λουκ του, γελάμε με τα πονηρόλογα που της λέω στα Κινέζικα χρησιμοποιώντας ένα από τα δύο βιβλία που μου πήρε, χαζεύουμε τα γατάκια του σπιτιού που βλέπουν αόρατους εχθρούς παντού και ξαφνικά, έτσι όπως κοιμούνται, ορμάνε προς την κουρτίνα κι αρχίζουν να σκαρφαλώνουν, και γενικά... χαλαρά. Και δε με πειράζει καθόλου. Το φιλοσόφησα... Όταν κάνεις πολύ λίγα πράγματα, έχεις πολύ περισσότερο χρόνο να προσέξεις λεπτομέρειες που υπό φυσιολογικές συνθήκες σου ξεφεύγουν. Λεπτομέρειες χρήσιμες κι ενδιαφέρουσες; Εξαρτάται από το τι θεωρεί κανείς χρήσιμο κι ενδιαφέρον. Όταν είμαι στο εξωτερικό, ακόμη κι ένα σπασμένο πλακάκι σε ένα κατά τ' άλλα τέλεια στρωμένο πεζοδρόμιο μου τραβάει την προσοχή. Στην Θεσσαλονίκη η ζωή με αφήνει δυστυχώς τόσο μα τόσο αδιάφορο που μπορεί να μαζευτούν τρία πυροσβεστικά, τέσσερα περιπολικά και πέντε ασθενοφόρα μπροστά από το σπίτι μου, και να μην κουνηθώ από τον καναπέ...


Αυτά τα ολίγα, και σχετικά άνοστα. Μην πείτε ότι δεν σας προειδοποίησα! Dim Kyr και λοιποί αναγνώστες μου, εγώ σας προειδοποίησα, και τη συνείδησή μου καθαρή την έχω...


Τα χαιρετίσματά μου σε όλους από τη μακρινή Κουάλα Λουμπούρ.
 

dim kyr

Member
Μηνύματα
2.064
Likes
6.302
Ταξίδι-Όνειρο
Μπαγκλαντες
Ολίγα ναι. Ανοστα όχι. Μέχρι πότε θα είσαι Μαλαισία, γιατί σε ένα μήνα περίπου θα σκάσω μύτη και εγώ, αν και δεν θα μείνω για πολύ.
 

Εκπομπές Travelstories

Τελευταίες δημοσιεύσεις

Booking.com

Ενεργά Μέλη

Στατιστικά φόρουμ

Θέματα
33.204
Μηνύματα
883.680
Μέλη
38.900
Νεότερο μέλος
Arte_miss

Κοινοποιήστε αυτή τη σελίδα

Top Bottom