Μαλαισία Μαλαισιοφλυαρίες

10900km

Member
Μηνύματα
392
Likes
4.190

Βραδάκι, σε κάποιο “PappaRich” (αλυσίδα -kind of- ρεστοράν), έχοντας μόλις “κατεβάσει” μία πιατέλα nasi lemak, και μοιραστεί ένα μπολ cendol με τη φίλη μου. Απαλή μουσική, ανεμιστήρας στο ταβάνι, Chinese Malaysian τριγύρω κουβεντιάζουν, και μία... μουρμουρίζει Ελληνικά, κρατώντας το ελληνικό phrasebook του Lonely Planet που της αγόρασα χθες. Όμορφα...

Αν έκανα μία λίστα με όσα μου αρέσουν στη Μαλαισία, στο top 3 θα είχα σίγουρα το φαγητό, για πολλούς λόγους. Επειδή οι επιλογές είναι αμέτρητες. Επειδή το βρίσκεις παντού, εύκολα. Επειδή, για να μην κρύβομαι πίσω από το δάκτυλό μου, οι τιμές είναι από χαμηλές έως εξευτελιστικές... Σήμερα φάγαμε σε αυτό το “PappaRich”, nasi lemak, δηλαδή ό,τι χαρακτηριστικότερο, ίσως, της malay κουζίνας. Χθες φάγαμε σε mamak stall, ό,τι φθηνότερο στην κατηγορία “ρεστοράν”, μέρη στα οποία συνήθως πηγαίνουμε για roti, μέρη που θεωρούνται... meeting point όλων των φυλών που ζουν στη Μαλαισία, όμως το φαγητό είναι βασικά ινδικό. Προχθές πήγαμε για πρωινό σε κινέζικο για dim sum, όπου κάθε φορά αισθάνομαι μία ακαταμάχητη επιθυμία να γλείψω μέχρι και τα chopsticks. Τις προάλλες πήγαμε σε γιαπωνέζικο για σούσι, σε μαγαζί από εκείνα στα οποία κάθεσαι, και το φαγητό περνάει από δίπλα σου, πάνω σε έναν ιμάντα, με μικρά πιατάκια διαφορετικού χρώματος (από το χρώμα του... πιατακίου ξέρεις πόσο κοστίζει το κάθε τι) να παρελαύνουν μπροστά από τα μάτια σου. Ινδικό-ινδικό δεν είναι άλλο από το μαγαζί που πήγαμε για “banana leaf”, αυτό που στη νότια Ινδία αποκαλούν “thali”, γεύμα με βάση το ρύζι, που σερβίρεται πάνω σε banana leaf, κυριολεκτικά. Προσθέστε σε όλα αυτά τα ρεστοράν με δυτική κουζίνα, με κουζίνα άλλων χωρών της νοτιοανατολικής Ασίας, τα φαστφουντάδικα δυτικού τύπου, τα food courts, και φυσικά τα φοβερά και τρομερά pasar malam (βραδινές αγορές, στις οποίες οι μισοί πάγκοι πουλούν κάθε λογής λιχουδιά), κι έχετε έναν πραγματικό παράδεισο, μία χώρα στην οποία, ούτως ή άλλως, το να τρώει κανείς έξω κάθε μέρα, συνήθως δύο από τα (όχι απαραίτητα “μόνο” τρία) γεύματα της ημέρας, θεωρείται αυτονόητο...

Όσο για τιμές, τα ρεστοράν με δυτική κουζίνα θεωρώ ότι είναι τα ακριβότερα, και τα λιγότερο value for money, με δεδομένο ότι ζυμαρικά, πίτσα, κι άλλα δυτικοφερμένα φαγητά, μπορούμε να τα φάμε και στην Ελλάδα. Στα “PappaRich” τα γεύματα (συμπεριλαμβανομένου κάποιου γλυκού στο τέλος), μας βγαίνουν λιγότερο από 30 ρίνγκιτ, εφτά ευρώ και κάτι. Στα “Old Town White Coffee”, μία πιο... ταπεινή εκδοχή των “PappaRich”, τα ίδια γεύματα μας βγαίνουν όχι πάνω από 20 ρίνγκιτ (λιγότερο από πέντε ευρώ). Ένα σούπερ χορταστικό γεύμα σε γιαπωνέζικο δεν είναι πάνω από 40 ρίνγκιτ (δέκα ευρώ), ένα dim sum πρωινό/γεύμα βγαίνει στα 15-20 ρίνγκιτ (λιγότερο από πέντε ευρώ, αλλά “μιλάμε” για φαγητό μέχρι σκασμού), στις βραδινές αγορές οι τιμές των λιχουδιών είναι εξευτελιστικές, ενώ στα mamak stalls μία πιατέλα roti βγαίνει στο 1 με 1,50 ρίνγκιτ (ανάλογα με το τι έχει μέσα, μόνο βούτυρο, αυγό, μπανάνα, και πάει λέγοντας), δηλαδή λιγότερο από μισό ευρώ.

Ξέχασα δε να αναφέρω τα steam boat restaurants, στα οποία το κόστος είναι στάνταρ (εμείς πήγαμε σε ένα καινούργιο με την τιμή στα 22 ρίνγκιτ, κάτι περισσότερο από πέντε ευρώ το άτομο), και μπορείς να φας όσο μα όσο αντέχεις. Το... catch είναι ότι στο τέλος, αν αφήσεις φαγητό στο πιάτο σου, στο ζυγίζουν, και πληρώνεις ανάλογα κάτι περισσότερο από τη στάνταρ “ταρίφα”, κάτι που το θεωρώ σωστό, έτσι ώστε να μην πετάμε άδικα φαγητό που βάζουμε αχόρταγα στο πιάτο μας και μετά... μπουκώνουμε και δεν το αγγίζουμε. Σημείωση: οι τιμές όλων των γευμάτων που ανέφερα, με εξαίρεση την τελευταία των 22 ρίνγκιτ, είναι για ΔΥΟ άτομα, όχι για ένα... Με αυτά και μ' αυτά, δεν είναι παράξενο το ότι είμαι... διαρκώς με ένα ζευγάρι chopsticks στα χέρια, ή πιρούνι και κουτάλι, όχι όμως και μαχαίρι, το οποίο οι Μαλαισιανοί δεν χρησιμοποιούν, ανεξαρτήτως φυλής. Πολύ απλά, είναι... εκτός της dining κουλτούρας τους. Όταν θέλουν να κόψουν κάτι, χρησιμοποιούν το πιρούνι και το κουτάλι, άσχετα αν στα μάτια ενός δυτικού η όλη διαδικασία του κοψίματος θα ήταν πολύ πιο εύκολη και σύντομη με τη βοήθεια ενός μαχαιριού. Once in Rome, do as the Romans do...

Άνοιξε η όρεξη κανενός;...

Χαιρετίσματα από Κουάλα Λουμπούρ, με γεμάτο στομάχι, και μυαλό ακόμη πιο γεμάτο από ιδέες για το τι θα μπορούσαμε να... τσιμπήσουμε σαν “late night supper”, πριν πέσουμε για ύπνο... :) Τρία μόνο γεύματα στη Μαλαισία έχουν -και πάλι, αμφιβάλω- οι Δυτικοί, όχι οι Μαλαισιανοί (ούτε οι ξένοι που έχουν την τύχη να ζουν μαζί τους).
 

getxowoman

Member
Μηνύματα
2.207
Likes
1.289
Οκ, τοτε το επομενο κειμενο θα γραφτει παρεα με τα γατακια!

Καλη συνεχεια στο ταξιδι και στις περιπετειες σου!

Υ.Γ. Χρονια ειχες να μας γραψεις! :(
 

mariath

Member
Μηνύματα
2.221
Likes
5.755
Ταξίδι-Όνειρο
Όλη η Νότια Αμερική
Κι έλεγα πότε θα ξαναδούμε ιστορία από σένα...
Θα περιμένουμε τα νέα σου κι ελπίζω να είναι όπως τα θέλεις!
 

babaduma

Member
Μηνύματα
5.052
Likes
7.801
Επόμενο Ταξίδι
terra incognita
Ταξίδι-Όνειρο
α του Κενταύρου
Old Town White Coffee = Classic. Για τους αρχάριους και λιγότερο "ριψοκίνδυνους" (και όχι μόνον), σίγουρο στοίχημα και good value for money.
 

10900km

Member
Μηνύματα
392
Likes
4.190
Η ευχή μου εισακούστηκε. Χθες (Τρίτη) το μεσημέρι “πήραμε” εξιτήριο από το νοσοκομείο, και μετά από 40... εεε... “ενδιαφέροντα” λεπτά στο τιμόνι, ο γράφων πάρκαρε το Perodua της φίλης του μπροστά στη συμπαθητική/τίγκα στα γατιά μονοκατοικία για την οποία έγραψα προχθές. “Ενδιαφέροντα”, αν αναλογιστεί κανείς ότι στη Μαλαισία τα αυτοκίνητα έχουν το τιμόνι στα δεξιά, τον λεβιέ ταχυτήτων αριστερά από το τιμόνι, και οδηγούν “αντίθετα” (αν δεχθούμε λανθασμένα σαν σταθερά ότι εμείς στην Ελλάδα οδηγούμε στην “κανονική”, στη “σωστή” πλευρά του δρόμου). Προσθέστε σε αυτά το πόσο μαλακό είναι το γκάζι του αυτοκινήτου της φίλης μου και πόσο σκληρό το τιμόνι του, και... μπορείτε να φανταστείτε τις σκηνές απείρου κάλλους που ζήσαμε, ειδικά τις στιγμές που άλλαζα ταχύτητα πάνω σε στροφές(...).
Σχεδόν 50 μέρες μετά την τελευταία φορά που βρέθηκα σε αυτό το σπίτι, όλα μου φάνηκαν τόσο γνώριμα σαν να μην είχε περάσει περισσότερο από ένα Σαββατοκύριακο. Μόνο που τα γατάκια από τέσσερα είχαν γίνει έξι, με τα δύο νεότερα μέλη της... οικογένειας να είναι σούπερ χαριτωμένα αλλά και σούπερ φοβισμένα από τον... μπαμπούλα που ξαφνικά εμφανίστηκε στο σπίτι τους. Κατά τ' άλλα, ενώ τακτοποιούσα τα πράγματά μας στο δωμάτιο, άκουσα τον γνώριμο αστείο ήχο που κάνει το ποδήλατο του τύπου που τρεις-τέσσερις φορές την ημέρα περνάει από τη γειτονιά πουλώντας ψωμί. Κατά τις τρεις και μισή άνοιξαν οι ουρανοί, όπως σχεδόν κάθε μέρα στην Κουάλα Λουμπούρ, για περίπου ένα δίωρο. Και αργότερα, το απόγευμα, το κάλεσμα σε προσευχή από το μεγάφωνο του γειτονικού τζαμιού. Σαν να μην είχε περάσει μία μέρα...
Το θέμα τώρα είναι, εντάξει, έχω διάθεση να γράψω, να γράφω κάθε (δεύτερη) μέρα, όμως... δεν ξέρω πόσο ενδιαφέρον έχει για οποιονδήποτε η καθημερινότητά μου σε ένα προάστιο της Κουάλα Λουμπούρ, μακριάαα από το κέντρο, μακριά από τα σημεία της πόλης που κάποιοι έχετε ήδη επισκεφτεί, ή σχεδιάζετε να επισκεφτείτε στο μέλλον. Μπορώ να γράψω για την “ενδιαφέρουσα” Κουάλα Λουμπούρ πολλά, ας είναι καλά οι αρκετές εβδομάδες που πέρασα εδώ από τον Ιανουάριο μέχρι τον Μάιο, όμως στην παρούσα φάση, “είμαι αλλού”. Μπορώ μόνο να γράψω ότι χθες στο Καρφούρ της περιοχής που πήγα για ψώνια, έπιασα αρκετούς να με κοιτάζουν σαν κάτι αξιοπερίεργο. Όλοι τους έχουν ξαναδεί ξένο, αμφιβάλω όμως αν έχουν ξαναδεί ξένο στο νότιο Cheras, και μάλιστα στο Καρφούρ, με ένα κομμάτι χαρτί στο χέρι, να τικάρει αυτά που βρήκε, και να ξύνει το κεφάλι του για αυτά που δεν μπορούσε να βρει... Μπορώ να γράψω για την υπέρ των Ισπανών “κερκίδα” που στήθηκε στο σπίτι μας από τις δύο και μισή μετά τα μεσάνυχτα και για τις επόμενες δύο ώρες, πανηγυρίζοντας το γκολ του Βίγια επί της Πορτογαλίας, και χλευάζοντας τον Ρονάλντο όπως έφευγε στο τέλος από το γήπεδο τσατισμένος. Μπορώ να γράψω για το ότι κάνουμε ντουζ με κανάτα, γεμίζοντας με νερό μία μεγάλη λεκάνη, κάτι που από την πρώτη φορά που το έκανα εδώ, μου θύμισε περιγραφές της μητέρας μου από το χαμόσπιτο που έμενε στην Άνω Τούμπα όταν ήταν παιδάκι, εκείνη, οι παππούδες μου, και δύο θείοι μου, τα αδέρφια της. Αυτά κι άλλα παρόμοια μπορώ να γράψω, και... με το συμπάθιο :). Πρακτικά tips και περιγραφές hot σημείων της Κουάλα Λουμπούρ ελπίζω να γράψω σύντομα, όταν σταθεί ξανά εφικτό να αρχίσουμε να... κυκλοφορούμε στην πόλη. Μέχρι τότε... με την περιγραφή της Κουαλαλουμπουριανής προαστιακής ζωής θα σας ταΐζω, γεύματα αυστηρής δίετας από πλευράς ενδιαφέροντος, σαν αυτά που έτρωγε η φίλη μου μια βδομάδα στο νοσοκομείο.
Έστω και... αντιτουριστικά :), it's good to be back, και να μοιράζομαι σκόρπιες σκέψεις και εικόνες με κόσμο που είτε μόλις με πρόσεξε πρώτη φορά, είτε μου έκανε νοερά παρέα από πέρσι τον Απρίλιο που άρχισα αυτό το... ξεχειλωμένο (πλέον) χρονικά ταξίδι...


Χαιρετίσματα από το νότιο Cheras (τρέχα γύρευε)!
 

zmaria

Member
Μηνύματα
1.335
Likes
1.201
Επόμενο Ταξίδι
Ρώμη (αμήν)
Ταξίδι-Όνειρο
Κούβα,Περού,Ν.Αφρική
Τέλεια! Νέες ανταποκρίσεις από τον καθηλωτικό 10900!! Too excited....:p
 

mariath

Member
Μηνύματα
2.221
Likes
5.755
Ταξίδι-Όνειρο
Όλη η Νότια Αμερική
Γράφε για ό,τι σου κάνει κέφι. Δεν μας νοιάζει αν είναι τουριστικά ή αντιτουριστικά, αρκεί που είναι αυθεντικά, έτσι όπως τα ζεις.
Α και περαστικά στην φίλη σου :)
 

Rebequita

Member
Μηνύματα
408
Likes
158
Ταξίδι-Όνειρο
Peru
Δεν μπορεις να κανεις αλλιως, εχεις δεσμευτει οτι θα γραφεις σε αυτο το ταξιδι. Συνεχισε...
 

dim kyr

Member
Μηνύματα
2.064
Likes
6.302
Ταξίδι-Όνειρο
Μπαγκλαντες
Νομίζω ότι σήμερα είναι η ημέρα γραφής αν δεν κάνω λάθος. Οι υποσχέσεις πρέπει να τηρούνται.....
 

10900km

Member
Μηνύματα
392
Likes
4.190
Μεσάνυχτα (Παρασκευής) και κάτι. Ο γράφων και οι τρεις Malaysian Chinese που απαρτίζουμε την... καθιερωμένη πλέον κερκίδα σε κάθε παιχνίδι του μουντιάλ, μόλις είδαμε την Ολλανδία να πετάει εκτός διοργάνωσης τη Βραζιλία. Όταν είχαμε χρόνο να σκεφτούμε τα σχόλιά μας, μιλούσαμε στα Αγγλικά. Οι πολύ-πολύ αυθόρμητες αντιδράσεις όμως, εκφράστηκαν στα Ελληνικά (βασικά επρόκειτο για μπινελίκια για τον διαιτητή, και για δύο συγκεκριμένους παίκτες της Βραζιλίας που μου έσπασαν τα νεύρα) και στα Κινέζικα. Όσο για το τι έλεγαν οι Malaysian Chinese της κερκίδας, ο... Κομφούκιος και η ψυχή τους. Η φίλη μου μου πήρε δύο βιβλία για να με βοηθήσει στα Κινέζικα. Χα! Κάθε φορά που τα παίρνω στα χέρια και προσπαθώ να βγάλω άκρη, αισθάνομαι σαν να με βάζουν να μαγειρέψω (σημείωση: από μαγειρική δεν ξέρω πού πάνε τα 3,5 από τα τέσσερα) με τα χέρια δεμένα πίσω από την πλάτη, τα μάτια καλυμμένα, κι ένα τεράστιο ντούριαν να βρωμοκοπάει και να μη με αφήνει να ξεχωρίσω καμία άλλη μυρωδιά στο δωμάτιο-κουζίνα...


Μένοντας στο κεφάλαιο κουζίνα-μαγειρική, η σημερινή ήταν μέρα με πολύ... ελληνικό χρώμα. Το πρωί μάς έφτιαξα φραπέδες, με την φίλη μου να ενθουσιάζεται βλέποντάς με να φτιάχνω καφέ με κρύο νερό (ανήκουστο στη Μαλαισία), και να... πετάει τη σκούφια της βλέποντας δύο δάκτυλα αφρό πάνω από τον καφέ της (με τι μπορεί να ενθουσιαστεί ο άνθρωπος...). Το μεσημέρι είπαμε να τη βγάλουμε με κάτι ελαφρύ, κι έτσι ετοίμασα κάτι σαν χωριάτικη σαλάτα. Ντοματούλα, αγγουράκι, λαχανάκι, καροτάκι, ρίγανη, ελαιόλαδο, και, last but most definitely not least, φέτα! “Lemnos (με ένα ελληνικό κεφαλαίο Λ δίπλα, μέσα σε κύκλο). The Australian Fetta”(!!!). Το δε βράδυ, πριν τον αγώνα, μαγείρεψα (τρομάρα μου) το μόνο πράγμα που ξέρω να κάνω (εκτός από το να βγάζω έτοιμα φαγητά από την κατάψυξη και να τα βάζω στον φούρνο μικροκυμάτων για λίγα λεπτά), δηλαδή μακαρόνια, βάζοντας παρακαλώ δίπλα στα πιάτα μας ένα μικρότερο πιατάκι με τζατζίκι, επίσης “Lemnos” (“The traditional dip, Tzatziki”). Δώσ' του και καρπούζι μετά το φαγητό, κι ήρθε κι έδεσε... ελληνικά, “αρχές Ιούλη στην Ελλάδα” style...


Τα περνάμε ήσυχα. Τα ράμματα-σουβενίρ της φίλης μου από την προ δέκα (και κάτι) ημερών εγχείρησή της δε μας επιτρέπουν πολλά σούρτα-φέρτα. Μια βόλτα μέχρι τη γωνία βγήκαμε μόνο μία φορά. Αγάλι-αγάλι... Ετοιμάζουμε τα πρωινά-μεσημεριανά-απογευματινά-βραδινά μας, γελάμε με τις google μεταφράσεις στα Αγγλικά, κειμένων που έγραψα στο travelstories στο παρελθόν, την ψήνω να αρχίσει να γράφει το βιβλίο που έχει στο μυαλό της για την χρονιά που πέρασε το 2008 δουλεύοντας σαν freelancer δημοσιογράφος καλύπτοντας τη Φόρμουλα 1, σκεφτόμαστε τι χρώμα να βάψω τους τοίχους του σπιτιού της για να ανανεώσει λίγο το λουκ του, γελάμε με τα πονηρόλογα που της λέω στα Κινέζικα χρησιμοποιώντας ένα από τα δύο βιβλία που μου πήρε, χαζεύουμε τα γατάκια του σπιτιού που βλέπουν αόρατους εχθρούς παντού και ξαφνικά, έτσι όπως κοιμούνται, ορμάνε προς την κουρτίνα κι αρχίζουν να σκαρφαλώνουν, και γενικά... χαλαρά. Και δε με πειράζει καθόλου. Το φιλοσόφησα... Όταν κάνεις πολύ λίγα πράγματα, έχεις πολύ περισσότερο χρόνο να προσέξεις λεπτομέρειες που υπό φυσιολογικές συνθήκες σου ξεφεύγουν. Λεπτομέρειες χρήσιμες κι ενδιαφέρουσες; Εξαρτάται από το τι θεωρεί κανείς χρήσιμο κι ενδιαφέρον. Όταν είμαι στο εξωτερικό, ακόμη κι ένα σπασμένο πλακάκι σε ένα κατά τ' άλλα τέλεια στρωμένο πεζοδρόμιο μου τραβάει την προσοχή. Στην Θεσσαλονίκη η ζωή με αφήνει δυστυχώς τόσο μα τόσο αδιάφορο που μπορεί να μαζευτούν τρία πυροσβεστικά, τέσσερα περιπολικά και πέντε ασθενοφόρα μπροστά από το σπίτι μου, και να μην κουνηθώ από τον καναπέ...


Αυτά τα ολίγα, και σχετικά άνοστα. Μην πείτε ότι δεν σας προειδοποίησα! Dim Kyr και λοιποί αναγνώστες μου, εγώ σας προειδοποίησα, και τη συνείδησή μου καθαρή την έχω...


Τα χαιρετίσματά μου σε όλους από τη μακρινή Κουάλα Λουμπούρ.
 

dim kyr

Member
Μηνύματα
2.064
Likes
6.302
Ταξίδι-Όνειρο
Μπαγκλαντες
Ολίγα ναι. Ανοστα όχι. Μέχρι πότε θα είσαι Μαλαισία, γιατί σε ένα μήνα περίπου θα σκάσω μύτη και εγώ, αν και δεν θα μείνω για πολύ.
 

Εκπομπές Travelstories

Τελευταίες δημοσιεύσεις

Booking.com

Στατιστικά φόρουμ

Θέματα
33.204
Μηνύματα
883.693
Μέλη
38.900
Νεότερο μέλος
Arte_miss

Κοινοποιήστε αυτή τη σελίδα

Top Bottom