delmem2233
Member
- Μηνύματα
- 392
- Likes
- 4.199
“Οι Malays το κάνουν με τον δικό τους τρόπο, οι Κινέζοι το κάνουν με τον δικό τους τρόπο, και οι Ινδοί το κάνουν με τον δικό τους τρόπο. Κάποιοι απλά καλούν κάποιον που ξέρει από αυτά, επικοινωνεί με το πνεύμα, και όταν τελειώνει, το πνεύμα έχει φύγει. Κάποιοι άλλοι φωνάζουν στο πνεύμα, κάνουν μεγάλη φασαρία, και περιμένουν έτσι να το διώξουν. Άλλοι οργανώνουν ολόκληρες τελετές, ακολουθώντας για το τελετουργικό οδηγίες που τους έχουν περάσει προηγούμενες γενιές. Ο καθένας έχει τον τρόπο του...” Αυτήν την απάντηση πήρα για το “πώς απομακρύνονται τα πνεύματα από ένα μέρος”, και τη μεταφέρω. Το έψαξα κι εγώ λίγο στο ίντερνετ, κι είδα ότι όντως υπάρχουν πάμπολλοι τρόποι... αντιμετώπισης του προβλήματος. Κατά βάθος όμως, όταν πρόκειται για θέματα πίστης, πίστης στην ύπαρξη (του) Θεού για παράδειγμα, ή στην ύπαρξη πνευμάτων, δεν είναι αλήθεια ότι πιστεύουμε αυτό που θέλουμε να πιστέψουμε; Θέλω να πω... πριν από τρεις ημέρες, ένας νεαρός πνίγηκε σε κάποιο ποτάμι, εδώ, στη Μαλαισία. Προχθές, μέσα σε 24 ώρες από τον πνιγμό του νεαρού, πέθαναν από ανεξήγητα αίτια τα πέντε άτομα που προσπάθησαν να τον σώσουν, να τον βρουν πριν είναι αργά, και να τον πάνε στο νοσοκομείο έγκαιρα. Στο προχθεσινό άρθρο μίας εφημερίδας, στο τέλος του κειμένου, αφέθηκε να εννοηθεί ότι... μπορεί το πνεύμα του νεαρού να είχε κάτι να κάνει με τον θάνατο των πέντε. Χθες έγινε γνωστό ότι το νερό του ποταμού είναι... ανυπολόγιστα μολυσμένο, κι ότι η πολύωρη επαφή μαζί του ήταν που προκάλεσε υψηλό πυρετό στους πέντε, και τελικά τον θάνατό τους. Η υπόθεση μου θυμίζει λίγο X-files, Μόλντερ και Σκάλι. Αν θέλεις να πιστέψεις ότι κάτι υπερφυσικό έχει συμβεί, γράφεις τη “λογική”, την επιστημονική εκδοχή/εξήγηση μίας κατάστασης στα παλιά σου τα παπούτσια. Και το αντίθετο...
Αλκοόλ, μπίρα... Τον Ιανουάριο που πρωτοήρθα στη Μαλαισία, θυμήθηκα μέρες Οκτωβρίου 2008, στη Σιγκαπούρη, τότε που φλέρταρα με το να... τινάξω τον προϋπολογισμό εκείνου του ταξιδιού μου (Σιγκαπούρη-Μακάο-Χονγκ Κονγκ) στον αέρα, λόγω της τιμής της μπίρας. Πολύ απλά, η Κυβέρνηση της Μαλαισίας ακολουθεί την ίδια πολιτική με εκείνη της Σιγκαπούρης, φορολογεί άγρια το αλκοόλ, κι αυτό έχει σαν αποτέλεσμα ακόμη κι ένα κουτάκι Tiger να το βρίσκεις σε σούπερ μάρκετ στα δύο ευρώ (8 ρίνγκιτ). Σε κατάστημα στιλ 7 ELEVEN το ίδιο κουτάκι αγγίζει τα 10 ρίνγκιτ, σε απλό μαγαζί (ΑΝ σερβίρεται αλκοόλ) το ίδιο κουτάκι πλησιάζει τα 15 ρίνγκιτ, κι αν θέλεις ατμόσφαιρα, αναπαυτικούς καναπέδες και θέα, μία απλή μπίρα μπορεί να φθάσει και τα 25-30 ρίνγκιτ. Με το ευρώ στα τέσσερα ρίνγκιτ, κάντε τα μαθηματικά. Σαν επισκέπτης αυτής της χώρας, η υψηλή φορολογία στο αλκοόλ πονάει την τσέπη μου. Σαν... παρατηρητής με πιο κρύο κεφάλι όμως, δεν μπορώ να παραγνωρίσω τη θετική πλευρά τού να μην βλέπεις παντού έναν ντόπιο/τουρίστα με ένα μπουκάλι μπίρα στο χέρι. Λόγω και του ότι στην πλειοψηφία τους οι Μαλαισιανοί είναι μουσουλμάνοι, η κατανάλωση αλκοόλ είναι σχετικά περιορισμένη, και ούτε μία φορά, ούτε μία φορά επαναλαμβάνω, δεν είδα μεθυσμένο να τρεκλίζει, να φωνάζει, να κάνει εμετό στην άκρη δρόμου, και να πέφτει φαρδύς-πλατύς στο έδαφος. Αντίθετα, στη Γουατεμάλα για παράδειγμα, όπου σε καλούτσικο μπαρ μία μεγάλη (λίτρου) μπίρα κοστίζει βία-βία δύο ευρώ, είχα βαρεθεί να βλέπω ντόπιους (όχι τόσο ξένους) να κάνουν τις γνωστές βλακείες που μεθυσμένοι άνθρωποι κάνουν, είχα βαρεθεί να διαβάζω σε εφημερίδες για δυστυχήματα σε δρόμους, με (νεκρούς) πρωταγωνιστές μεθυσμένους οδηγούς, και ακούσιους συμπρωταγωνιστές αθώους επιβάτες άλλων οχημάτων...
12 Ιουλίου... Αύριο ήταν να πετάξουμε στην Καμπότζη. Άκυρο (που λέγαμε στον στρατό). Τα εισιτήρια πετάχτηκαν ουσιαστικά στα σκουπίδια την ημέρα που η φίλη μου έμαθε για την εγχείρηση που έπρεπε να κάνει. Η Καμπότζη θα είναι πάντα εκεί. Μπορεί να έχει αλλάξει όταν καταφέρω να πάω, όμως θα είναι εκεί. Οι άνθρωποι είμαστε πολύ λιγότερο “μόνιμοι”... Τις επόμενες ημέρες, αντί να κάνουμε βόλτες στην Phnom Penh και temple-hopping στο Angkor, θα... εμβαθύνουμε στην εκμάθηση... εεε... “βασικών” Ελληνικών (λύνομαι στα γέλια όταν ακούω τη φίλη μου να λέει “τυχαίο; Ντε νομίζω...”), θα συνεχίσουμε να εξαντλούμε την εντυπωσιακή συλλογή DVD της (προτιμούμε τις κωμωδίες, με highlight το ότι στο τρίτο “TAXI” -σειρά τριών γαλλικών κωμωδιών με πρωταγωνιστή έναν οδηγό ταξί στη Μασσαλία- για 2-3 δευτερόλεπτα ακούγεται η εισαγωγή του ελληνικού εθνικού ύμνου!), και πιθανότατα θα περάσουμε ένα ακόμη χέρι τον Δικέφαλο Αετό, έμβλημα του ΠΑΟΚ, και το “ΟΙΚΙΑ ΓΙΟ ΓΙ”, που ζωγραφίσαμε προχθές στο ξύλινο καπάκι του αγωγού υδάτων μπροστά από το σπίτι “μας”. Είπα να γράψουμε κάτι στα Ελληνικά, η φίλη μου είναι κολλημένη με το ποδόσφαιρο, η τρίτη λέξη που ξεστόμισε ο γράφων μετά από “μαμά” και “μπαμπά” ήταν “ΠΑΟΚ”, οπότε...
Για του λόγου το αληθές...
Αλκοόλ, μπίρα... Τον Ιανουάριο που πρωτοήρθα στη Μαλαισία, θυμήθηκα μέρες Οκτωβρίου 2008, στη Σιγκαπούρη, τότε που φλέρταρα με το να... τινάξω τον προϋπολογισμό εκείνου του ταξιδιού μου (Σιγκαπούρη-Μακάο-Χονγκ Κονγκ) στον αέρα, λόγω της τιμής της μπίρας. Πολύ απλά, η Κυβέρνηση της Μαλαισίας ακολουθεί την ίδια πολιτική με εκείνη της Σιγκαπούρης, φορολογεί άγρια το αλκοόλ, κι αυτό έχει σαν αποτέλεσμα ακόμη κι ένα κουτάκι Tiger να το βρίσκεις σε σούπερ μάρκετ στα δύο ευρώ (8 ρίνγκιτ). Σε κατάστημα στιλ 7 ELEVEN το ίδιο κουτάκι αγγίζει τα 10 ρίνγκιτ, σε απλό μαγαζί (ΑΝ σερβίρεται αλκοόλ) το ίδιο κουτάκι πλησιάζει τα 15 ρίνγκιτ, κι αν θέλεις ατμόσφαιρα, αναπαυτικούς καναπέδες και θέα, μία απλή μπίρα μπορεί να φθάσει και τα 25-30 ρίνγκιτ. Με το ευρώ στα τέσσερα ρίνγκιτ, κάντε τα μαθηματικά. Σαν επισκέπτης αυτής της χώρας, η υψηλή φορολογία στο αλκοόλ πονάει την τσέπη μου. Σαν... παρατηρητής με πιο κρύο κεφάλι όμως, δεν μπορώ να παραγνωρίσω τη θετική πλευρά τού να μην βλέπεις παντού έναν ντόπιο/τουρίστα με ένα μπουκάλι μπίρα στο χέρι. Λόγω και του ότι στην πλειοψηφία τους οι Μαλαισιανοί είναι μουσουλμάνοι, η κατανάλωση αλκοόλ είναι σχετικά περιορισμένη, και ούτε μία φορά, ούτε μία φορά επαναλαμβάνω, δεν είδα μεθυσμένο να τρεκλίζει, να φωνάζει, να κάνει εμετό στην άκρη δρόμου, και να πέφτει φαρδύς-πλατύς στο έδαφος. Αντίθετα, στη Γουατεμάλα για παράδειγμα, όπου σε καλούτσικο μπαρ μία μεγάλη (λίτρου) μπίρα κοστίζει βία-βία δύο ευρώ, είχα βαρεθεί να βλέπω ντόπιους (όχι τόσο ξένους) να κάνουν τις γνωστές βλακείες που μεθυσμένοι άνθρωποι κάνουν, είχα βαρεθεί να διαβάζω σε εφημερίδες για δυστυχήματα σε δρόμους, με (νεκρούς) πρωταγωνιστές μεθυσμένους οδηγούς, και ακούσιους συμπρωταγωνιστές αθώους επιβάτες άλλων οχημάτων...
12 Ιουλίου... Αύριο ήταν να πετάξουμε στην Καμπότζη. Άκυρο (που λέγαμε στον στρατό). Τα εισιτήρια πετάχτηκαν ουσιαστικά στα σκουπίδια την ημέρα που η φίλη μου έμαθε για την εγχείρηση που έπρεπε να κάνει. Η Καμπότζη θα είναι πάντα εκεί. Μπορεί να έχει αλλάξει όταν καταφέρω να πάω, όμως θα είναι εκεί. Οι άνθρωποι είμαστε πολύ λιγότερο “μόνιμοι”... Τις επόμενες ημέρες, αντί να κάνουμε βόλτες στην Phnom Penh και temple-hopping στο Angkor, θα... εμβαθύνουμε στην εκμάθηση... εεε... “βασικών” Ελληνικών (λύνομαι στα γέλια όταν ακούω τη φίλη μου να λέει “τυχαίο; Ντε νομίζω...”), θα συνεχίσουμε να εξαντλούμε την εντυπωσιακή συλλογή DVD της (προτιμούμε τις κωμωδίες, με highlight το ότι στο τρίτο “TAXI” -σειρά τριών γαλλικών κωμωδιών με πρωταγωνιστή έναν οδηγό ταξί στη Μασσαλία- για 2-3 δευτερόλεπτα ακούγεται η εισαγωγή του ελληνικού εθνικού ύμνου!), και πιθανότατα θα περάσουμε ένα ακόμη χέρι τον Δικέφαλο Αετό, έμβλημα του ΠΑΟΚ, και το “ΟΙΚΙΑ ΓΙΟ ΓΙ”, που ζωγραφίσαμε προχθές στο ξύλινο καπάκι του αγωγού υδάτων μπροστά από το σπίτι “μας”. Είπα να γράψουμε κάτι στα Ελληνικά, η φίλη μου είναι κολλημένη με το ποδόσφαιρο, η τρίτη λέξη που ξεστόμισε ο γράφων μετά από “μαμά” και “μπαμπά” ήταν “ΠΑΟΚ”, οπότε...
Για του λόγου το αληθές...