Αργεντινή Μπουένος Άιρες δώστε μου, και την ψυχή μου πάρτε

10900km

Member
Μηνύματα
392
Likes
4.190

Υβόννη, no te enloquezcas, μην τρελαίνεσαι, αν μπορούσα την ώρα του αγώνα να ήμουν στημένος απέναντι από μία τηλεόραση, θα ήμουν. Πώς και δεν μπορούσα προχθές; Επειδή το παιχνίδι το είχε καλωδιακό κανάλι, κι εμείς στο σπίτι μόλις και μετά βίας έχουμε τηλεόραση (συσκευή. Μία μικρή και προβληματική έχουμε, στην οποία δύο μήνες τώρα έχουμε δει ΜΙΑ εκπομπή, ταξιδιωτικού περιεχομένου, με Αργεντινούς που ζουν στο Βερολίνο). Μπορούσα να είχα δοκιμάσει να δω το παιχνίδι στο ίντερνετ, όμως είμαι νευρόσπασμα, και το προβληματικό streaming θα είχε θέσει σε σοβαρό κίνδυνο την ακεραιότητα του netbookακίου μου... Σκακιστικά μιλώντας, προτίμησα να θυσιάσω έναν ίππο (το παιχνίδι), για να προστατέψω τη βασίλισσά μου (το netbook).

Κλεοπάτρα, το “χαμένος” με εκφράζει, αλλά όχι με τον τρόπο που το εννοείς. Ευχαριστώ για την πρόταση, πάντως.

Μαρίες, ψιλοσαδιστικά σάς ενημερώνω ότι η λίστα με τα μέρη που αράδιασα δεν είναι καν αναλυτική. Εννοώ ότι δεν έγραψα όλα τα μέρη που έχω στο πρόγραμμα, επειδή δεν ήθελα να το παρακάνω με τη λίστα. Επιμένοντας σαδιστικά, σας ενημερώνω επίσης ότι βάζοντάς τα κάτω, κάνοντας τα κουμάντα μου για το πού θέλω να περάσω πόσες (χονδρικά, μια και κατά τη διάρκεια ενός ταξιδιού τα δεδομένα μπορούν να αλλάξουν εντυπωσιακά) ημέρες, είδα ότι μου... περισσεύουν σχεδόν τρεις εβδομάδες, κάτι που σημαίνει ότι στην πλήρη λίστα, κι όχι στη “συμπυκνωμένη” που αράδιασα στο προηγούμενο κείμενο, μπορώ να προσθέσω ακόμη περισσότερες(!) στάσεις. Στιγμές σαν κι αυτές οφείλω να ομολογήσω ότι το να είσαι μακροχρόνια άνεργος, έστω και στριμωγμένος οικονομικά, δεν είναι και υπέρτατη τραγωδία...

Αντώνη, πάνε κοντά 12 χρόνια από την τελευταία φορά που έγραψα κάτι απευθείας σε σελίδα στο ίντερνετ. Έχοντας κατακαεί στον χυλό (έχασα ένα μακροσκελές μέιλ, περασμένα μεσάνυχτα, και πριν το ξαναγράψω, πρώτα έριξα μπουνιές και κεφαλιές σε ό,τι επίπεδη επιφάνεια υπήρχε στο γραφείο της τότε εφημερίδας μου), εδώ και τρία Μουντιάλ (έτσι μετράω τον χρόνο, σε Μουντιάλ-τετραετίες) γράφω τα πάντα στο Word, και στο τέλος... αντιγραφή/επικόλληση. Στο συνιστώ, επειδή κάποια στιγμή μπορεί να χάσεις κάποιο πολύ σημαντικότερο κείμενο...

Θέλοντας να πάρω ένα λεωφορείο που μέχρι χθες δεν είχα πάρει, να ακολουθήσω μία διαδρομή που μέχρι χθες δεν είχα ακολουθήσει, και να δω ένα κομμάτι της πόλης που μέχρι χθες δεν είχα δει, πήγα το απόγευμα στο πάρκο Ρόκα, και συγκεκριμένα στο γήπεδο τένις που υπάρχει εντός του, στο οποίο χθες έπαιζαν μουσική τρία ροκ συγκροτήματα, με πιο δημοφιλές το(υς) Catupecu Machu. Τέλειος ο καιρός, πολύς ο κόσμος, και... αναμνήσεις από τους 18 μήνες που πέρασα φαντάρος. Πού κολλάει το φανταρικό μου; Λέγαμε τότε ότι “δεν υπάρχει πρόβλημα με τα ναρκωτικά στον στρατό. Τα βρίσκεις παντού”. Ας πούμε ότι χθες στη συναυλία η νούμερο ένα μυρωδιά ήταν εκείνη της μαριχουάνας(...). Δε χρειαζόταν να ψαχτείς για να δεις από πού ερχόταν. Ερχόταν από παντού... Λεπτομέρεια: δωρεάν η είσοδος. Στην είσοδο έπρεπε να μου είχαν κρατήσει το μπουκαλάκι νερό που είχα μαζί μου, όμως όπως κάνω πάντα όταν θέλω να τύχω ιδιαίτερης μεταχείρισης σε όλες τις ισπανόφωνες χώρες, “ξέχασα” τα λιγοστά Ισπανικά μου, και “φόρεσα” την καλύτερη δυνατή αγγλική προφορά μου. Αποτέλεσμα; Την ίδια ώρα που άλλοι δίπλα μου αναγκάζονταν να αποχωριστούν τα μπουκάλια τους (πουλούσαν νερό στον χώρο της συναυλίας, οπότε δεν επιτρεπόταν να μπεις με δικό σου), εγώ είχα τον τύπο που τσέκαρε το σακιδιάκι μου να μου κάνει σινιάλο να αφήσω το μπουκαλάκι εντός του σακιδίου...

Σήμερα, “τικάροντας” ένα ακόμη κομμάτι της πόλης που ήθελα οπωσδήποτε να δω πριν φύγω, πήγα στο Λινιέρ(ς). Τα κίνητρά μου, δύο. Να κάνω τον γύρο του γηπέδου της Βέλες (ο καθένας με τα κολλήματά του), και να πάρω μία γεύση από... Βολιβία. Τέσσερα τετράγωνα-αποικία Βολιβιανών που έχουν εγκατασταθεί στο Μπουένος Άιρες. Πεζοδρόμια κατειλημμένα από πωλητές που έχουν την πραμάτεια τους πάνω σε πάγκους, με τα περισσότερα “κανονικά” μαγαζιά να είναι κι αυτά... “βολιβιανών συμφερόντων”, με ταμπέλες στα χρώματα της σημαίας τους. Κυρίες που μου θύμισαν Γουατεμάλα κυκλοφορούσαν με μεγάλα καλάθια στα οποία είχαν φαγητό, φαγητό που πουλούσαν σε μερίδες, ενώ ειδικά η Ibarrola μεταξύ Suarez και General Paz (γράφω τα ονόματα των δρόμων με λατινικούς χαρακτήρες μήπως κι ενδιαφέρεται κανείς να το ψάξει στο google maps) είναι μία μεγάλη υπαίθρια κουζίνα. Κάποια στιγμή με έπιασα να αισθάνομαι... γίγαντας. Με ύψος κάτι λιγότερο από 1,90, θυμήθηκα ξανά Γουατεμάλα, τη χώρα των “τσαπαρρίτος” (κοντούληδων. Και το γράφω με πολύ φιλική διάθεση, καθόλου ειρωνική ή περιπαικτική). Προσθέστε στον... τζέρτζελο hecho por bolivianos (“made by Bolivians”) το γεγονός ότι στην “άκρη” της “μικρής Βολιβίας” βρίσκεται ο “Parada Liniers”, ένας σταθμός λεωφορείων με πολλή-πολλή κίνηση, κι έχετε μια εικόνα του τι εστί Λινιέρ(ς), τουλάχιστον στο σημείο που η Χενεράλ Πας συναντάει τη Rivadavia, τον δρόμο που “καρφί” όλο ανατολικά βγάζει στο κέντρο του Μπουένος Άιρες.

Λεπτομέρεια: ένα τετράγωνο ανατολικά της “μικρής Βολιβίας”, αρχίζει μία περιοχή περίπου 10 “χαριτωμένων” τετραγώνων, τα οποία είναι περισσότερο... παραλληλόγραμμα και λιγότερο τετράγωνα. Κόβονται στη μέση από στενούς δρόμους, χωρίς πολλά αυτοκίνητα, προσφέροντας ευκαιρία για ήσυχη βόλτα μπροστά από όμορφα παλιά κτήρια, μονοκατοικίες, δύο ορόφων. Ομολογώ ότι σκέφτηκα πως η περιοχή έχει όλα τα φόντα να αναδειχθεί σε... εναλλακτικό “γκέτο” backpackers στο Μπουένος Άιρες. Τα νοίκια πρέπει να είναι πολύ χαμηλότερα από το κέντρο, από το Παλέρμο, από το Σαν Τέλμο, η περιοχή έχει πολύ “χρώμα” λόγω των Βολιβιανών, υπάρχει σταθμός τρένων σε απόσταση αναπνοής που κάνει τη μετάβαση στο κέντρο παιχνιδάκι, ο σταθμός των λεωφορείων είναι δίπλα, η Χενεράλ Πας (κάτι σαν “περιφερειακός” της Πόλης του Μπουένος Άιρες, από τον οποίο περνούν άπειρα λεωφορεία) είναι 3-4 λεπτά περπάτημα, τα κτήρια είναι όμορφα, τα στενά δρομάκια πέρα από γραφικά που είναι, προσφέρουν ησυχία, μέχρι και εμπορικό κέντρο υπάρχει ένα τετράγωνο δυτικά. Η απόσταση από το κέντρο θα ήταν μειονέκτημα για όποιον άνοιγε χόστελ εκεί, όμως με ατού τις πολύ χαμηλότερες τιμές από το κέντρο, νομίζω ότι κάποιος θα μπορούσε να τραβήξει κόσμο, ειδικά εκείνους που ήδη έχουν φάει με το κουτάλι τα πιο τουριστικά κομμάτια του Μπουένος Άιρες, κι εκείνους που θα ήθελαν να τη... “δουν” λίγο πιο “εναλλακτικά”.

Αργότερα, το απόγευμα, “χτύπησα” το... καθιερωμένο 30άρι (χιλιόμετρα, με το ποδήλατο, για να πάω από το σπίτι στο ποτάμι -ντε λα Πλάτα- και πίσω, κάνοντας πάντα μεγάλους γύρους για να βλέπω διαφορετικούς δρόμους). Ο κόσμος στο πάρκο στο παραποτάμιο κομμάτι της περιοχής Βισέντε Λόπες, πολύς, και σέξι (δε λείπουν οι οικογένειες, όμως οι περισσότεροι είναι νεαροί σχετικά σε ηλικία, πάνω σε ποδήλατα και λοιπές... ρόδες, μικρότερου μεγέθους, με τους άνδρες γυμνούς από τη μέση και πάνω, και τις κοπέλες με σορτσάκια και τοπάκια, αν όχι με μπικίνι αραγμένες στο χορτάρι για ηλιοθεραπεία). Όταν είδα ότι κάτι “μουργκίστας” ετοιμάζονταν να... κάνουν τα δικά τους, κάθισα σε μια γωνιά, άφησα το mp3 στην άκρη, κι απλά έμεινα εκεί να απολαμβάνω τον ήχο των τύμπανων (“μούργκα” είναι μία ομάδα “τυμπανιστών”, που παίζουν μουσική που μοιάζει αρκετά με τη βραζιλιάνικη “μπατουκάντα”, ένα “κλικ” λιγότερο ενθουσιώδης όμως, κατά την άποψή μου τουλάχιστον), και να χαζεύω τον κόσμο (πείτε με παράξενο αλλά ήμουν επικεντρωμένος στις γυναίκες...) που περνούσε... αιθέρια από μπροστά μου, πάνω στα ρόλερ μπλέιτζ του. Τελευταίο Σαββατοκύριακο στο Μπουένος Άιρες, και το πρώτο μισό του με αφήνει, σχεδόν μεσάνυχτα πλέον, με πολλές όμορφες αναμνήσεις. Αύριο είναι μέρα αποχαιρετιστήριων συναντήσεων με φίλους, και τη Δευτέρα πατάω γκάζι για να “τικάρω” τα τελευταία σημεία της πόλης που έχω κατά νου...
 

Attachments

Last edited by a moderator:

KLEOPATRA

Member
Μηνύματα
5.869
Likes
2.260
Ταξίδι-Όνειρο
Ειρηνικος ..παντου
Mη μασας ..μια χαρα θα πανε ολα ...ξεκρεμαστος δεν εισαι ...κυκλο εκει ψιλοεχεις κ θα δημιουργησεις κι αλλο .
Για ποσο καιρο λες να κατσεις εκει?
Αυτη ειναι ζωη Δημητρη !!!!On the road ...χωρις συμβιβασμους ,τυπικοτητες,ελευθερος να κανεις ο,τι αγαπαει η ψυχη σου,χωρις υποχρεωσεις που να σε κρατουν κολλημενο σε ενα τοπο.Μια ζωη που λαχταρω..αλλα μαλλον δε θα την εχω ποτε.
 

fenia42

Member
Μηνύματα
3.883
Likes
14.445
Επόμενο Ταξίδι
Азербайджан
Ταξίδι-Όνειρο
Γροιλανδία,Σβάλμπαρντ
Τέτοιες ιστορίες να διαβάζουμε!
 

zmaria

Member
Μηνύματα
1.335
Likes
1.201
Επόμενο Ταξίδι
Ρώμη (αμήν)
Ταξίδι-Όνειρο
Κούβα,Περού,Ν.Αφρική
Καλώς τον αγαπημένο μου ιστοριολόγο! Επιτέλους ιστορία από μια χώρα από αυτές που ανήκεις... Χαίρομαι που σου έχουν πάει όλα καλά μέχρι στιγμής! :p
 

erminathess

Member
Μηνύματα
566
Likes
321
Ταξίδι-Όνειρο
αργεντινη,μεξικο
Ευχομαι ολα να σου πανε βολικα στο νεο σου ξεκινημα!
Οσο για το Μπουενος, ζηλευω τρελα!
 

go2dbeach

Member
Μηνύματα
5.968
Likes
9.384
Επόμενο Ταξίδι
Λατινική Αμερική
Ταξίδι-Όνειρο
Λατινική Αμερική
Καλα , σε χαζο-χαμογελο σε τρωω λαχανο!
Διοτι να εχεις φτασει σε προορισμο ονειρο και να χαμογελας ειναι φυσικο.Αλλα να εισαι βουτηγμενος σε μια ντανα φακελους και τιμολογια (σε λιγο θα χρειαζομαι αναπνευστηρα!) και να χαμογελας επειδη ανακαλυψες νεο ποστ απο τον 10900km πως σου φαινεται?
Η Αργεντινη δεν ειναι απο τους τοπ αγαπημενους μου προορισμους , αλλα οι ανταποκρισεις σου απο κει θετουν σοβαρη υποψηφιοτητα για τα καλυτερα διαλειμματα-ανασες που θα παιρνω αυτο το μηνα :)
Να παρακαλεσω κι εγω να μας γραφεις οσο συχνοτερα γινεται!
Αληθεια πως φαινεται στον εκει κοσμο το οτι η χωρα μας βρισκεται εκει που βρισκονταν εκεινοι πριν απο μερικα χρονια?

Disfrute de su viaje amigo :D
 

mariath

Member
Μηνύματα
2.223
Likes
5.762
Ταξίδι-Όνειρο
Όλη η Νότια Αμερική
Όπως έχεις καταλάβει σ' ακολουθούμε όπου κι αν πας. Από την Μαλαισία στο Κίεβο και τώρα ξανά πάλι στην μαγική νότια Αμερική. Το χαμόγελό σου είναι μεταδοτικό πρέπει να ξέρεις. Να είσαι καλά και να μας θυμάσαι πότε πότε να μας πετάς ένα "ξεροκόμματο" από Μπουένος Άιρες. Δεν ζητάμε πολλά, ένα "ξεροκόμματο" μια στο τόσο για να χαμογελάμε και μεις...
 

periklis

Member
Μηνύματα
16
Likes
7
Ταξίδι-Όνειρο
τζαμαϊκα
Σκεφτομαι πολυ σοβαρα να πουλησω τα παντα και να κανω το ιδιο.
 

pattyyy

Member
Μηνύματα
1.565
Likes
1.271
Επόμενο Ταξίδι
χμ...
Ταξίδι-Όνειρο
νότια αφρική
Aπολαυστικότατη αφήγηση...
 

10900km

Member
Μηνύματα
392
Likes
4.190
Kleopatra, η πτήση της επιστροφής μου στη Θεσσαλονίκη είναι στις 19 Μαΐου, όχι όμως από Μπουένος Άιρες, αλλά από Βραζιλία. Το σχέδιο είναι να περάσω πέντε μήνες στην Αργεντινή, και 2-3 εβδομάδες σε πόλεις της Βραζιλίας που έχω φίλους, κυρίως στο Ρίο.

Go2dbeach, αν βρεθείς στο Μπουένος Άιρες από Νοέμβρη μέχρι Μάρτη, βάζω στοίχημα τα νεφρά μου ότι θα “τσιμπηθείς” μαζί του. Τους ανοιξιατικοκαλοκαιρινούς μήνες αυτή η πόλη sells itself, που λένε κι οι Αμερικάνοι. Σαν πωλητής δε χρειάζεται να κάνεις τίποτα για να την “πουλήσεις” σαν “προϊόν”. “Πουλιέται” μόνη της. Μια και ανέφερα στην προηγούμενη ανάρτησή μου ότι τον Οκτώβριο πούλησα το αμάξι μου, ας το θέσω έτσι: είναι σαν να πουλάς μεταχειρισμένη (πενταμήνου, όχι 15ετίας) Φεράρι, άθικτη, με 1500 ευρώ, σε 15 άτοκες δόσεις, με πληρωμένα τα τέλη κυκλοφορίας, και με το κλειδί να σου αποστέλλεται σπίτι και να σου παραδίδεται από την περσινή Μις Ιταλία... Αν μπορείς, πες όχι... Για το πώς φαίνεται στους Αργεντινούς το ότι η Ελλάδα σήμερα είναι στα ίδια χάλια που ήταν η δική τους χώρα πριν από δέκα χρόνια, διάβασε πιο κάτω.

Periklis, αν το σκέφτεσαι σοβαρά, είμαι ο τελευταίος που θα σου πει να το ξανασκεφτείς και να... καθίσεις στα αυγά σου. Το να ταξιδεύεις για πολύ καιρό, ή το να ζεις και να δουλεύεις στο εξωτερικό, είναι ένα πακέτο με θετικά ΚΑΙ αρνητικά, για κάποιους το “σκορ” είναι 90-10 (υπέρ των θετικών), για κάποιους άλλους το... ματς είναι αμφίρροπο, όμως όπως και να έχει, ο μόνος τρόπος να δεις αν “σου κάνει” αυτός ο τρόπος ζωής (έστω και προσωρινά) είναι -φυσικά- να τον δοκιμάσεις...

Mariath, αφενός με έπιασε νευρικό γέλιο όταν είδα το “άει στο διάολο όλοι τους” σου (για κάποιον λόγο, μέσα στην απλότητά του, μου φάνηκε ξεκαρδιστικό), αφετέρου σε θυμήθηκα την επόμενη μέρα, σουλατσάροντας σε ένα βιβλιοπωλείο (από τα οποία φροντίζω πάντως να μένω μακριά, επειδή είμαι γενετικά ανήμπορος να αντισταθώ στον πειρασμό να αγοράσω κάτι κάθε φορά που μπαίνω σε ένα). Το μάτι μου έπεσε σε ένα βιβλίο (από τα πολλά που κυκλοφορούν με παρεμφερές θέμα) που ασχολείται με το πώς κύλησαν τα δέκα τελευταία χρόνια στην Αργεντινή. Στην εισαγωγή του γράφει τι ακολούθησε το ξέσπασμα του κόσμου το 2001, και το “que se vayan todos” (“να φύγουν όλοι”) που φώναζαν τότε οι αγανακτισμένοι Αργεντινοί. Ακριβώς δίπλα ήταν ένα βιβλίο αφιερωμένο στην ποδοσφαιρική ομάδα που τις ημέρες που έπιανε πάτο η Αργεντινή πριν από δέκα χρόνια, εκείνη κατακτούσε το πρωτάθλημα. Το βιβλίο ναι μεν ασχολείται με την ομάδα και την κατάκτηση εκείνου του πρωταθλήματος, όμως είναι άρρηκτα δεμένο το περιεχόμενό του με το πώς ήταν εκείνες τις ημέρες η κατάσταση στη χώρα, μπροστά-μπροστά αυτό που βλέπεις είναι χαρακτηριστικές ατάκες/συνθήματα που κυριαρχούσαν εκείνη την εποχή. Ξανά, το “que se vayan todos” σε περίοπτη θέση. “Λάιτ”, σε σύγκριση με το δικό σου “άει στο διάολο” :), αλλά... στο ίδιο μήκος κύματος, γι' αυτό σε θυμήθηκα...

Πώς είναι τα πράγματα σήμερα στην Αργεντινή; Εννοείται ότι μετά τις τρεις εβδομάδες που πέρασα εδώ πριν από δύο χρόνια και τις δέκα μέρες που μετράω τώρα, δεν παίζω την κατάσταση στα δάκτυλα, όμως το γεγονός ότι και πριν από δύο χρόνια, και πολύ περισσότερο τώρα, πέρασα/περνάω τον περισσότερο χρόνο μου με Αργεντινούς, παρά μόνος, ή με άλλους ξένους ταξιδιώτες, μου δίνει νομίζω την ευκαιρία να έχω... πιάσει την άκρη του νήματος, να έχω λύση την πρώτη άσκηση στο τεστ “πώς είναι σήμερα τα πράγματα στην Αργεντινή”. Αντί όμως να μεταφέρω σχόλια δικά μου, νομίζω ότι είναι καλύτερα να μεταφέρω εικόνες που βλέπει κανείς κυκλοφορώντας στο Μπουένος Άιρες, αλλά και τι λένε τα παιδιά που περνάω χρόνο μαζί τους δέκα μέρες τώρα. Προχθές έκανα βόλτα στο κέντρο, κι έξω από ένα βιβλιοπωλείο είδα μία ουρά να “αγκαλιάζει” τη γωνία του τετραγώνου, και να φθάνει σχεδόν στη γωνία του επόμενου τετραγώνου. Στην ουρά ήταν στημένες κοπέλες, οι περισσότερες μεταξύ 20 και 30, με φακέλους στα χέρια. Το βιβλιοπωλείο είχε αναρτήσει ανακοίνωση στην είσοδό του, κάνοντας γνωστό ότι θα προσλάμβανε δύο άτομα, συγκεκριμένα κοπέλες.

Το πλήθος των κοριτσιών που πήγαν για συνέντευξη, νομίζω ότι κάτι λέει για το πώς έχει η κατάσταση στο Μπουένος Άιρες στο μέτωπο “εργασία/απασχόληση”. Σχεδόν σε κάθε πάρκο, από τα κεντρικά μέχρι και τα απομακρυσμένα από το κέντρο στα οποία έτυχε να βρεθώ, μπορείς να δεις άστεγους. Κάποιοι μάλιστα έχουν μετατρέψει κομμάτια πάρκων σε αυτοσχέδια καταλύματα, και δεν εννοώ τους... βετεράνους του πολέμου στις Μαλβίνες που έχουν εγκατασταθεί σε κεντρική πλατεία εδώ και χρόνια και την έχουν γεμίσει με πανό που ζητούν τη δικαίωση και αποκατάστασή τους, αλλά για κόσμο, ακόμη και οικογένειες, που χρησιμοποιούν δέντρα και κάγκελα πάρκων για να κάνουν έναν χώρο κατοικήσιμο (λέμε τώρα...). Ακόμη και στο κέντρο, στην περιοχή όπου κάθε δεύτερο κτήριο είναι είτε κυβερνητικό είτε τράπεζα, βλέπεις στις εισόδους κτηρίων, σε εσοχές, αστέγους να έχουν εγκατασταθεί, με στρώματα και καρότσια σούπερ μάρκετ. Το ίδιο και σε εισόδους θεάτρων στην Κορριέντες, λεωφόρος με πάμπολλα θέατρα, που ειδικά μετά την έναρξη της τελευταίας βραδινής παράστασης, ουσιαστικά “παραδίδονται” στους άστεγους. Εννοείται δε ότι ακόμη βλέπεις ΠΟΛΥ κόσμο να κυκλοφορεί με μεγάλα καρότσια και να... κάνει διαλογή χαρτονιών στα σκουπίδια.

Οι “καρτονέρος” είναι εδώ. Ακόμα. Και δεν είναι μόνο οι... περιθωριακοί, οι αλκοολικοί, οι “παράξενοι”, αλλά είναι και κανονικές οικογένειες, μαμά/μπαμπάς/παιδιά. Για να το κλείσω με τα... ψυχοπλακωτικά, οι “φαβέλες” στο Μπουένος Άιρες (σε μία εκ των οποίων βρέθηκα αργά χθες το βράδυ πηγαίνοντας στο γήπεδο της Σαν Λορένσο, το οποίο παραδόξως είναι κτισμένο στην καρδιά μίας περιοχής που οι Πορτένιος θεωρούν “μία από τις πιο επικίνδυνες σε όλο το Μπουένος Άιρες”), μεγαλώνουν, και παρά την ανέχειά του, ο κόσμος εκεί κάνει πολλά παιδιά, παιδιά τα οποία μεγαλώνουν όπως μεγαλώνουν, με ό,τι αυτό συνεπάγεται για το αύριο και το μεθαύριο του Μπουένος Άιρες. Δεν εννοώ ότι ένα παιδί που μεγαλώνει σε φαβέλα θα γίνει στα 15 του οπωσδήποτε μέλος συμμορίας, ας είμαστε όμως ειλικρινείς, οι πιθανότητες στα 18 του να έχει προβλήματα με την αστυνομία είναι περισσότερες από το να έχει πάρει υποτροφία για κάποιο πανεπιστήμιο...

Στον αντίποδα, είναι προφανές ότι ένα σημαντικό κομμάτι της μεσαίας τάξης, αυτή που έχασε τη γη κάτω από τα πόδια της πριν από δέκα χρόνια, χωρίς να έχει ανακάμψει πλήρως, είναι... σε καλό δρόμο. Τα παιδιά του στενότερου κύκλου μου στο Μπουένος Άιρες έχουν ικανοποιητικό εισόδημα, εισόδημα που δεν τους επιτρέπει βέβαια τρελές πολυτέλειες, δεν ξυπνάνε ένα πρωί λέγοντας... “δεν πετάγομαι μέχρι το Ρίο για τετραήμερο;”, όμως δεν τους λείπει τίποτα βασικό, κι επιπλέον μπορούν και βγαίνουν, μπορούν και αφιερώνουν χρήματα σε χόμπι, σε εκμάθηση μίας γλώσσας, ή σε μαθήματα χορού για παράδειγμα. Τα μαγαζιά με φαγητό τα βλέπεις συνέχεια με κόσμο, και εκείνοι που βγαίνουν από ένα κατάστημα με σακούλα στο χέρι, είναι περισσότεροι (αυτήν την αίσθηση έχω) από εκείνους που βγαίνουν με άδεια χέρια, ή που απλά χαζεύουν τις βιτρίνες.

Επιπλέον, στα κομμάτια του Μπουένος Άιρες που εγώ έχω δει τις τελευταίες δέκα ημέρες (κι έχω κυκλοφορήσει αρκετά, με αφορμή ποδοσφαιρικούς αγώνες, τους οποίους χρησιμοποιώ και σαν ευκαιρίες για να “εξερευνήσω” γειτονιές της πόλης που υπό διαφορετικές συνθήκες δε θα πήγαινα, την περιοχή Λανούς για παράδειγμα, που είναι και μιάμιση ώρα με αστικό λεωφορείο από εκεί που μένω), δε βλέπεις τόσο έντονα την α-πο-καρ-δι-ω-τι-κή εικόνα που μου μαύριζε την καρδιά στη Θεσσαλονίκη κάθε φορά που έβγαινα από το σπίτι τον περασμένο μήνα, δε βλέπεις το ένα πίσω από το άλλο, μαγαζιά κλειστά, άδεια, “φαντάσματα”, με τις βιτρίνες τους καλυμμένες με αφίσες και “δυστυχώς, αγαπητοί μας επί 20 χρόνια πελάτες, δεν πάει άλλο, με πόνο καρδιάς κλείνουμε, ευχαριστούμε για την προτίμησή σας και τη στήριξή σας” ταμπέλες, που κάθε φορά που τις έβλεπα στη Θεσσαλονίκη σε εισόδους μαγαζιών που τα θυμόμουν εκεί από πιτσιρικάς, αναστέναζα... Επίσης, βλέπεις πολλές υπό ανέγερση οικοδομές. Δεν είναι και... Κίνα, δε θα χαρακτήριζα το Μπουένος Άιρες “απέραντο εργοτάξιο”, όμως αισθάνεσαι ότι ο κλάδος των κατασκευών “ρολάρει”. Πόσοι είναι αυτοί που μπορούν να διαθέσουν τα όλο και περισσότερα χρήματα για την απόκτηση νέου διαμερίσματος; Σύμφωνα με τον οικοδεσπότη μου, λίγοι. Το ότι όμως χτίζονται τόσες νέες οικοδομές, το ότι βλέπεις κόσμο στις σκαλωσιές, άρα έργο σε εξέλιξη, κι όχι παρατημένο, πάει να πει ότι εκείνοι που βάζουν τα λεφτά τους, πιστεύουν ότι υπάρχει αγορά να απορροφήσει τα νέα διαμερίσματα...

Όσο για το Αργεντινή 2001-Ελλάδα 2011, η αίσθηση που μου αφήνουν οι Αργεντινοί όταν μιλάμε για το θέμα, είναι ότι μας “πονάνε”, επειδή ξέρουν πώς είναι να βλέπεις την ανεργία να διπλασιάζεται μέσα σε μερικούς μήνες, επειδή ξέρουν πώς είναι να ζεις σχετικά άνετα, και ξαφνικά να αισθάνεσαι μια θηλιά να σφίγγει στον λαιμό σου όλο και περισσότερο, μέχρι που φθάνεις στο σημείο να αρπάξεις μία κατσαρόλα και να βγεις στον δρόμο φωνάζοντας “QUE SE VAYAN TODOS”.

Κανείς δε μου είπε το ηλίθιο “πάτε για χρεωκοπία επειδή είστε τεμπέληδες και δουλεύετε όποτε θέλετε για όσο θέλετε, ΑΝ θέλετε”, που άκουσα στην Πολωνία και στη Σλοβακία τον Σεπτέμβριο και τον Οκτώβριο, και σε μία πιο “λάιτ” παράλλαξή του στην Ουκρανία, στη Γερμανία, και στην Τσεχία. Δεν το άκουσα εδώ, επειδή ο κόσμος ξέρει ότι δεν είναι η τεμπελιά των κατοίκων μίας χώρας που μπορεί να την οδηγήσει στο πώς είναι σήμερα η Ελλάδα, ή στο πώς ήταν η Αργεντινή το 2001. Άλλα κουσούρια, ναι (για παράδειγμα, το να ζούμε πέρα από τις δυνατότητές μας, ξοδεύοντας περισσότερα απ' όσα βγάζουμε). Η τεμπελιά, επιχείρημα de mierda που με βγάζει από τα ρούχα μου όταν σκέφτομαι τους γονείς μου που δούλευαν από τα 12 τους μέχρι και μετά τα 65, και ζουν τώρα με μία (μία και για τους δύο, όχι ΑΠΟ μία, δική τους μακακία αυτή) σύνταξη ακόμη πιο de mierda, η τεμπελιά λοιπόν, όχι... Ανακεφαλαιώνοντας, αισθάνομαι ότι με τους Αργεντινούς έχουμε το “δέσιμο” που έχει ένας πρώην πολύ σοβαρά ασθενής, ο οποίος βρίσκεται ακόμα στη φάση της αποθεραπείας, έχοντας αφήσει όμως τα πολύ-πολύ χειρότερα πίσω του, με κάποιον που αντιμετωπίζει την ίδια ακριβώς πολύ σοβαρή ασθένεια, που είναι ήδη “βαριά”, χωρίς όμως ακόμα να έχει φθάσει στο “πιο βαριά δε γίνεται, από εδώ και πέρα μόνο καλύτερα μπορούν να πάνε τα πράγματα”. Έτσι το βλέπω, έτσι το αισθάνομαι, από αυτά που μου λένε, και από τη χροιά της φωνής τους...

Χαιρετίσματα από Μπουένος Άιρες, κι ευχαριστίες σε όλους σας που με διαβάζετε.
 
Last edited by a moderator:

Εκπομπές Travelstories

Τελευταίες δημοσιεύσεις

Booking.com

Στατιστικά φόρουμ

Θέματα
33.222
Μηνύματα
884.077
Μέλη
38.911
Νεότερο μέλος
ell

Κοινοποιήστε αυτή τη σελίδα

Top Bottom