Αργεντινή Μπουένος Άιρες δώστε μου, και την ψυχή μου πάρτε

10900km

Member
Μηνύματα
392
Likes
4.190

Αναρωτηθήκατε ποτέ γιατί στις μεσημεριανές ειδήσεις των ελληνικών τηλεοπτικών σταθμών την Πρωτοχρονιά, μπορούμε να δούμε πώς άλλαξαν τον χρόνο στο Ρίο ντε Ζανέιρο, όχι όμως και στο Μπουένος Άιρες; Η εξήγηση είναι απλή. Τα περασμένα μεσάνυχτα οι Βραζιλιάνοι και χιλιάδες ξένοι τουρίστες έχουν γιορτάσει την είσοδο του νέου χρόνου σε ένα πρωτοκλασάτο “παραλιακό μέτωπο”, με καλά οργανωμένο σόου βεγγαλικών, προσφέροντας ένα σκηνικό άξιο να αποθανατιστεί από τηλεοπτικές κάμερες και να προωθηθεί σαν “οπτικό προϊόν” σε όλο τον κόσμο. Στο δε Μπουένος Άιρες, στο παραποτάμιο μεν, στο “για να δεις το ποτάμι χρειάζεται να φτύσεις αίμα” δε, Μπουένος Άιρες, δε διοργανώνεται κάποια “σύναξη” σε κάποιο κεντρικό σημείο στο οποίο θα μπορούσαν ενδιαφερόμενοι να πάνε και να αλλάξουν τον χρόνο. Οι περισσότεροι μένουν σπίτι, με τις οικογένειές τους. Κάποιοι πηγαίνουν στα μαγαζιά του Παλέρμο, κάποιοι στα μαγαζιά του Σαν Τέλμο, και πολλοί σε πλατείες και πάρκα σε όλη την πόλη και στην “Προβίνσια” του Μπουένος Άιρες, που τυπικά είναι κάτι διαφορετικό, αλλά είναι τόσο διαφορετικό από τη “Σιουδάδ” του Μπουένος Άιρες όσο είναι διαφορετικές η Καλαμαριά και η Σταυρούπολη από τη Θεσσαλονίκη. Αν “ακούγομαι” σαν να γκρινιάζω, σας διαβεβαιώ πως δεν. Μια χαρά πέρασα στο σπίτι του πατέρα του οικοδεσπότη μου, με την οικογένειά του, φίλους τους/γείτονές τους, με μπόλικο εξαιρετικό φαγητό, κουβέντα περί ανέμων και υδάτων μέχρι τις πέντε το πρωί, και με βεγγαλικά στον ουρανό πάνω από τη γειτονιά αμέσως μετά τα μεσάνυχτα (τα πουλούσαν παντού, τα έβλεπες ακόμη και σε βιτρίνες καταστημάτων με παιχνίδια!), πολύ “ζεστά”, ωραία, όμορφα. Όμως, ακόμη και οι ίδιοι οι Αργεντινοί, “έκραξαν” τον τηλεοπτικό σταθμό που χαζέψαμε για δύο λεπτά μετά τα μεσάνυχτα, βλέποντας ότι στον ουρανό του Μπουένος Άιρες εμφανιζόντουσαν ψεύτικα βεγγαλικά. Τι εννοώ; Το κανάλι είχε στημένη μία κάμερα στην κορυφή ψηλού κτηρίου, με πανοραμική θέα του κέντρου της πόλης. Έβλεπες να ξεφυτρώνουν βεγγαλικά εδώ κι εκεί, όμως τίποτα δεν ήταν οργανωμένο, ο καθένας έκανε ό,τι ήθελε, αν ήθελε, όποτε ήθελε. Αυτό, τηλεοπτικά, μπορεί να σε “κρεμάσει”, επειδή μπορεί να περάσουν αρκετά δευτερόλεπτα χωρίς “δράση”. Έτσι, το κανάλι σκέφτηκε να... διανθίσει την εικόνα με ψεύτικες εκρήξεις βεγγαλικών, πολύ ψεύτικες όμως, σε σημείο να γελάσουν μαζί του (με το κανάλι) οι Αργεντινοί του σπιτιού...

Λίγο μετά τις πέντε το πρωί επιστρέψαμε στο σπίτι, περίπου 15 τετράγωνα δρόμος. Περάσαμε από ένα μικρό πάρκο που έχουμε στη γειτονιά. Σχεδόν γεμάτο από κόσμο με μπουκάλια στα χέρια, με γέλια να ακούγονται από παντού, με πολλά ζευγάρια αγκαλιασμένα. Δεν είναι απαραίτητο να είσαι το βράδυ της παραμονής της Πρωτοχρονιάς και τις πρώτες ώρες του νέου χρόνου σε παραλία του Ρίο για να περάσεις καλά...

Το επόμενο πρωί (μάλλον... το ίδιο πρωί, απλά μερικές ώρες αργότερα), δύο λέξεις νομίζω ότι περιγράφουν καλύτερα την εικόνα στους δρόμους. “Απομεινάρια”, και “ερημιά”. Απομεινάρια δύο ειδών: μπουκάλια, μπουκάλια, μπουκάλια, άδεια εννοείται, και κάτι μικρά στρογγυλά χαρτονάκια, αμέτρητα όμως, ό,τι είχε απομείνει από τα βεγγαλικά που είχαν χρησιμοποιηθεί το προηγούμενο βράδυ. Μαγαζιά ανοιχτά; Μέχρι τις 3-4 το απόγευμα, μόνο τα κινέζικα σούπερ μάρκετ. Οι δρόμοι ήταν τόσο άδειοι που μπορούσες να πάρεις φίλους, να στήσεις δύο αυτοσχέδιες εστίες, και να παίξεις ποδόσφαιρο. Ανήμερα Πρωτοχρονιάς δε θυμάμαι ποτέ να έχω κυκλοφορήσει στο κέντρο της Θεσσαλονίκης. Πάντα όμως δούλευα όλο τον Αύγουστο, και η εικόνα των δρόμων εδώ, την Πρωτοχρονιά, μου θύμισε 15αύγουστο στην Εγνατία, να γράφω τα φανάρια στα παλιά μου τα παπούτσια, επειδή δεν υπήρχαν αυτοκίνητα στις κάθετες οδούς να εκμεταλλευτούν το πράσινό τους, ούτε πεζοί να περάσουν στην απέναντι πλευρά της Εγνατίας από τη διάβαση...

Η Πρωτοχρονιά... Πρωτοχρονιά, όμως η συγκεκριμένη, στην Αργεντινή, πέρασε κάπως σε δεύτερη μοίρα. Δε συμβαίνει συχνά να μαθαίνεις παραμονές Πρωτοχρονιάς ότι η πρόεδρος της χώρας σου πάσχει από καρκίνο, κι ότι θα εγχειριστεί σε λίγες ημέρες... Ήταν πολύ ενδιαφέροντα τα σχόλια επισκεπτών στις ιστοσελίδες των μεγαλύτερης κυκλοφορίας εφημερίδων της χώρας. Υπήρχαν εκείνοι που τη λατρεύουν, που πίνουν νερό στο όνομά της, και στα σχόλιά τους στέκονταν μόνο στον άνθρωπο Κριστίνα, λες και πρόκειται για τη μάνα τους, την αδερφή τους, την κόρη τους. Υπήρχαν εκείνοι που λυπήθηκαν για τον άνθρωπο Κριστίνα, αλλά και θορυβήθηκαν για το τι θα συνέβαινε στην Κυβέρνηση αν η επέμβαση δεν ήταν πετυχημένη. Τα σχόλιά τους ήταν στο στιλ, “ο Θεός να βάλει το χέρι του και να βοηθήσει την Κριστίνα, αλλιώς πάμε όλοι χαμένοι”. Υπήρχαν εκείνοι που δεν είναι θερμοί υποστηρικτές της, αναγνωρίζουν όμως ότι τη δεδομένη χρονική στιγμή είναι η καταλληλότερη στη θέση του... τιμονιέρη της χώρας, και της ευχήθηκαν ταχεία ανάρρωση μετά την επέμβαση. Υπήρχαν φυσικά κι εκείνοι που πέταξαν τη σκούφια τους, εκείνοι που ούτε καν το όνομά της δεν προφέρουν, μισώντας την θανάσιμα. Κάποια σχόλια ήταν τόσο ακραία που από ένα σημείο και μετά, οι εφημερίδες ανέστειλαν τη δημοσίευση σχολίων κάτω από το κείμενο της είδησης, εξηγώντας ότι το ζήτημα ήταν πολύ λεπτό για να μπορεί ο καθένας να τοποθετείται επί τούτου γράφοντας οτιδήποτε ήθελε...

Αφήνοντας την πολιτική στην άκρη, αφήνοντας δηλαδή στην άκρη το πόσο καλή ή κακή πρόεδρος είναι η Κριστίνα, μαντεύω ότι αυτοί που χάρηκαν με τα νέα περί καρκίνου, είναι στην πλειοψηφία τους άνθρωποι που δεν έχουν ζήσει στο ίδιο σπίτι με καρκινοπαθή(...). Όσο για τη δική μου αντίδραση στο... διάβασμα της είδησης, ομολογώ ότι για κάποιον ίσως και αφελή λόγο, στενοχωρήθηκα. Ομολογώ επίσης ότι το όλο θέμα θα με είχε αγγίξει πολύ λιγότερο αν δεν επρόκειτο για καρκίνο, αλλά αν για παράδειγμα η Κριστίνα είχε πέσει θύμα τροχαίου. Ο καθένας με τα βιώματά του...

Το άλλο μείζον θέμα των ημερών, είναι η κατά σχεδόν 130%(!) αύξηση της τιμής των εισιτηρίων του Σούμπτε, του μετρό του Μπουένος Άιρες. Στις 2 Γενάρη η ευθύνη για τη λειτουργία του συστήματος πέρασε από την κεντρική Κυβέρνηση στην Κυβέρνηση της πόλης του Μπουένος Άιρες, με τη δέσμευση, ταυτόχρονα, η κεντρική Κυβέρνηση να καταβάλει ΚΑΙ το 2012, το 50%, έστω, της ετήσιας επιδότησης που αφιέρωνε κάθε χρόνο, μέχρι τώρα, για να κρατάει την τιμή των εισιτηρίων στο εξευτελιστικό (είναι αλήθεια), 1,10 πέσο (περίπου 20 λεπτά του ευρώ, τώρα που το ευρώ έχει χάσει 10% σε σύγκριση με πριν από δύο μήνες). Μέσα σε μία μέρα, η Κυβέρνηση της πόλης του Μπουένος Άιρες αποφάσισε να “στείλει” το κόμιστρο στα 2,50 πέσος, υποστηρίζοντας ότι η αύξηση είναι απαραίτητη, προκειμένου η λειτουργία του συστήματος αφενός να διασφαλιστεί, αφετέρου να βελτιωθεί. Έδωσε περιθώριο δύο ημερών, μέχρι χθες, πριν προχωρήσει στην αναπροσαρμογή των ναύλων. Τι έκαναν λοιπόν χθες πάμπολλοι Πορτένιος; Πήγαν σε σταθμούς του μετρό, κι αγόρασαν όσες περισσότερες κάρτες πολλαπλών διαδρομών μπορούσαν, μια και με αυτές θα συνεχίσουν να χρησιμοποιούν το μετρό για καιρό, πληρώνοντας την τιμή που πλήρωσαν χθες, όχι τη νέα που ισχύει πλέον. Στους σταθμούς του μετρό υπήρχαν ταμπέλες που έλεγαν ότι κάθε επιβάτης μπορούσε να αγοράσει μέχρι 20 “πακέτα”. Μεγάλες οι ουρές, υποθέτω ότι οι περισσότεροι αγόρασαν όσα πακέτα επιτρεπόταν μία και καλή, είναι όμως βέβαιο ότι κάποιοι το έκαναν... επάγγελμα για μία μέρα :). Τι εννοώ; Σήμερα, στο ίντερνετ, μπορεί να βρει κανείς μαγνητικές κάρτες πολλαπλών διαδρομών, ή και μεμονωμένων, με τους κατόχους τους να τις πουλάνε, και να ζητούν δύο πέσος ανά διαδρομή! Τι έκαναν δηλαδή κάποιοι χθες; Πήραν σβάρνα τους σταθμούς του μετρό και τις ουρές, αγόρασαν αμέτρητες κάρτες προς 1,10 πέσο τη διαδρομή, το έκαναν προφανώς μέχρι που κουράστηκαν να περιμένουν σε ουρές, και πλέον πουλάνε αυτές τις κάρτες έναντι δύο πέσος τη διαδρομή. Κερδίζουν αυτοί, μια και πουλάνε έναντι δύο πέσος το “κομμάτι” κάτι που αγόρασαν με σχεδόν τα μισά λεφτά, κερδίζουν όμως κι εκείνοι που αγοράζουν αυτές τις κάρτες, μια και θα πληρώνουν (για κάποιο διάστημα τουλάχιστον, μέχρι να ξεμείνουν από κάρτες), δύο πέσος τη διαδρομή, αντί για 2,50. Ούτως ή άλλως, την Αργεντινή τη θεωρώ βασίλειο της reventa, της “μεταπώλησης” (περισσότερα επ' αυτού στο επόμενο κείμενο, με νούμερα πολύ-ΠΟΛΥ-Π!Ο!Λ!Υ! μεγαλύτερα από 1,10 και 2,50), οπότε... μικρή η έκπληξη.

Ευχαριστώ για τις ευχές και τα σχόλια, εύχομαι κι εγώ σε όλους μέσα στο 2012 να εκπλαγείτε ευχάριστα από νέα που δεν περιμένετε αλλά θα σας προκύψουν από το... πουθενά, κι ελπίζω σαν λαός του χρόνου να έχουμε την αισιοδοξία που διακρίνει αυτήν την περίοδο την πλειοψηφία των Αργεντινών. Πρόσφατα ψήφισα στη “δημοσκόπηση” μίας ελληνικής ιστοσελίδας για το πόσο αισιόδοξος είμαι για το πώς θα κυλήσουν τα πράγματα στην Ελλάδα το 2012. Ομολογώ ότι επιλογή μου ήταν το “καθόλου”, κι είδα μετά ότι “ανήκα” στο 80 και κάτι τοις εκατό. Σε αντίστοιχες “δημοσκοπήσεις” αργεντίνικων ιστοσελίδων, οι “αισιόδοξοι” για την Αργεντινή του 2012 είναι πάνω από 60%, ποσοστό που ανεβαίνει στο 80% αν προσθέσει κανείς τους “μερικώς αισιόδοξους”...
 

Attachments

Last edited by a moderator:

KLEOPATRA

Member
Μηνύματα
5.869
Likes
2.260
Ταξίδι-Όνειρο
Ειρηνικος ..παντου
Mη μασας ..μια χαρα θα πανε ολα ...ξεκρεμαστος δεν εισαι ...κυκλο εκει ψιλοεχεις κ θα δημιουργησεις κι αλλο .
Για ποσο καιρο λες να κατσεις εκει?
Αυτη ειναι ζωη Δημητρη !!!!On the road ...χωρις συμβιβασμους ,τυπικοτητες,ελευθερος να κανεις ο,τι αγαπαει η ψυχη σου,χωρις υποχρεωσεις που να σε κρατουν κολλημενο σε ενα τοπο.Μια ζωη που λαχταρω..αλλα μαλλον δε θα την εχω ποτε.
 

fenia42

Member
Μηνύματα
3.883
Likes
14.445
Επόμενο Ταξίδι
Азербайджан
Ταξίδι-Όνειρο
Γροιλανδία,Σβάλμπαρντ
Τέτοιες ιστορίες να διαβάζουμε!
 

zmaria

Member
Μηνύματα
1.335
Likes
1.201
Επόμενο Ταξίδι
Ρώμη (αμήν)
Ταξίδι-Όνειρο
Κούβα,Περού,Ν.Αφρική
Καλώς τον αγαπημένο μου ιστοριολόγο! Επιτέλους ιστορία από μια χώρα από αυτές που ανήκεις... Χαίρομαι που σου έχουν πάει όλα καλά μέχρι στιγμής! :p
 

erminathess

Member
Μηνύματα
566
Likes
321
Ταξίδι-Όνειρο
αργεντινη,μεξικο
Ευχομαι ολα να σου πανε βολικα στο νεο σου ξεκινημα!
Οσο για το Μπουενος, ζηλευω τρελα!
 

go2dbeach

Member
Μηνύματα
5.968
Likes
9.384
Επόμενο Ταξίδι
Λατινική Αμερική
Ταξίδι-Όνειρο
Λατινική Αμερική
Καλα , σε χαζο-χαμογελο σε τρωω λαχανο!
Διοτι να εχεις φτασει σε προορισμο ονειρο και να χαμογελας ειναι φυσικο.Αλλα να εισαι βουτηγμενος σε μια ντανα φακελους και τιμολογια (σε λιγο θα χρειαζομαι αναπνευστηρα!) και να χαμογελας επειδη ανακαλυψες νεο ποστ απο τον 10900km πως σου φαινεται?
Η Αργεντινη δεν ειναι απο τους τοπ αγαπημενους μου προορισμους , αλλα οι ανταποκρισεις σου απο κει θετουν σοβαρη υποψηφιοτητα για τα καλυτερα διαλειμματα-ανασες που θα παιρνω αυτο το μηνα :)
Να παρακαλεσω κι εγω να μας γραφεις οσο συχνοτερα γινεται!
Αληθεια πως φαινεται στον εκει κοσμο το οτι η χωρα μας βρισκεται εκει που βρισκονταν εκεινοι πριν απο μερικα χρονια?

Disfrute de su viaje amigo :D
 

mariath

Member
Μηνύματα
2.223
Likes
5.761
Ταξίδι-Όνειρο
Όλη η Νότια Αμερική
Όπως έχεις καταλάβει σ' ακολουθούμε όπου κι αν πας. Από την Μαλαισία στο Κίεβο και τώρα ξανά πάλι στην μαγική νότια Αμερική. Το χαμόγελό σου είναι μεταδοτικό πρέπει να ξέρεις. Να είσαι καλά και να μας θυμάσαι πότε πότε να μας πετάς ένα "ξεροκόμματο" από Μπουένος Άιρες. Δεν ζητάμε πολλά, ένα "ξεροκόμματο" μια στο τόσο για να χαμογελάμε και μεις...
 

periklis

Member
Μηνύματα
16
Likes
7
Ταξίδι-Όνειρο
τζαμαϊκα
Σκεφτομαι πολυ σοβαρα να πουλησω τα παντα και να κανω το ιδιο.
 

pattyyy

Member
Μηνύματα
1.565
Likes
1.271
Επόμενο Ταξίδι
χμ...
Ταξίδι-Όνειρο
νότια αφρική
Aπολαυστικότατη αφήγηση...
 

10900km

Member
Μηνύματα
392
Likes
4.190
Kleopatra, η πτήση της επιστροφής μου στη Θεσσαλονίκη είναι στις 19 Μαΐου, όχι όμως από Μπουένος Άιρες, αλλά από Βραζιλία. Το σχέδιο είναι να περάσω πέντε μήνες στην Αργεντινή, και 2-3 εβδομάδες σε πόλεις της Βραζιλίας που έχω φίλους, κυρίως στο Ρίο.

Go2dbeach, αν βρεθείς στο Μπουένος Άιρες από Νοέμβρη μέχρι Μάρτη, βάζω στοίχημα τα νεφρά μου ότι θα “τσιμπηθείς” μαζί του. Τους ανοιξιατικοκαλοκαιρινούς μήνες αυτή η πόλη sells itself, που λένε κι οι Αμερικάνοι. Σαν πωλητής δε χρειάζεται να κάνεις τίποτα για να την “πουλήσεις” σαν “προϊόν”. “Πουλιέται” μόνη της. Μια και ανέφερα στην προηγούμενη ανάρτησή μου ότι τον Οκτώβριο πούλησα το αμάξι μου, ας το θέσω έτσι: είναι σαν να πουλάς μεταχειρισμένη (πενταμήνου, όχι 15ετίας) Φεράρι, άθικτη, με 1500 ευρώ, σε 15 άτοκες δόσεις, με πληρωμένα τα τέλη κυκλοφορίας, και με το κλειδί να σου αποστέλλεται σπίτι και να σου παραδίδεται από την περσινή Μις Ιταλία... Αν μπορείς, πες όχι... Για το πώς φαίνεται στους Αργεντινούς το ότι η Ελλάδα σήμερα είναι στα ίδια χάλια που ήταν η δική τους χώρα πριν από δέκα χρόνια, διάβασε πιο κάτω.

Periklis, αν το σκέφτεσαι σοβαρά, είμαι ο τελευταίος που θα σου πει να το ξανασκεφτείς και να... καθίσεις στα αυγά σου. Το να ταξιδεύεις για πολύ καιρό, ή το να ζεις και να δουλεύεις στο εξωτερικό, είναι ένα πακέτο με θετικά ΚΑΙ αρνητικά, για κάποιους το “σκορ” είναι 90-10 (υπέρ των θετικών), για κάποιους άλλους το... ματς είναι αμφίρροπο, όμως όπως και να έχει, ο μόνος τρόπος να δεις αν “σου κάνει” αυτός ο τρόπος ζωής (έστω και προσωρινά) είναι -φυσικά- να τον δοκιμάσεις...

Mariath, αφενός με έπιασε νευρικό γέλιο όταν είδα το “άει στο διάολο όλοι τους” σου (για κάποιον λόγο, μέσα στην απλότητά του, μου φάνηκε ξεκαρδιστικό), αφετέρου σε θυμήθηκα την επόμενη μέρα, σουλατσάροντας σε ένα βιβλιοπωλείο (από τα οποία φροντίζω πάντως να μένω μακριά, επειδή είμαι γενετικά ανήμπορος να αντισταθώ στον πειρασμό να αγοράσω κάτι κάθε φορά που μπαίνω σε ένα). Το μάτι μου έπεσε σε ένα βιβλίο (από τα πολλά που κυκλοφορούν με παρεμφερές θέμα) που ασχολείται με το πώς κύλησαν τα δέκα τελευταία χρόνια στην Αργεντινή. Στην εισαγωγή του γράφει τι ακολούθησε το ξέσπασμα του κόσμου το 2001, και το “que se vayan todos” (“να φύγουν όλοι”) που φώναζαν τότε οι αγανακτισμένοι Αργεντινοί. Ακριβώς δίπλα ήταν ένα βιβλίο αφιερωμένο στην ποδοσφαιρική ομάδα που τις ημέρες που έπιανε πάτο η Αργεντινή πριν από δέκα χρόνια, εκείνη κατακτούσε το πρωτάθλημα. Το βιβλίο ναι μεν ασχολείται με την ομάδα και την κατάκτηση εκείνου του πρωταθλήματος, όμως είναι άρρηκτα δεμένο το περιεχόμενό του με το πώς ήταν εκείνες τις ημέρες η κατάσταση στη χώρα, μπροστά-μπροστά αυτό που βλέπεις είναι χαρακτηριστικές ατάκες/συνθήματα που κυριαρχούσαν εκείνη την εποχή. Ξανά, το “que se vayan todos” σε περίοπτη θέση. “Λάιτ”, σε σύγκριση με το δικό σου “άει στο διάολο” :), αλλά... στο ίδιο μήκος κύματος, γι' αυτό σε θυμήθηκα...

Πώς είναι τα πράγματα σήμερα στην Αργεντινή; Εννοείται ότι μετά τις τρεις εβδομάδες που πέρασα εδώ πριν από δύο χρόνια και τις δέκα μέρες που μετράω τώρα, δεν παίζω την κατάσταση στα δάκτυλα, όμως το γεγονός ότι και πριν από δύο χρόνια, και πολύ περισσότερο τώρα, πέρασα/περνάω τον περισσότερο χρόνο μου με Αργεντινούς, παρά μόνος, ή με άλλους ξένους ταξιδιώτες, μου δίνει νομίζω την ευκαιρία να έχω... πιάσει την άκρη του νήματος, να έχω λύση την πρώτη άσκηση στο τεστ “πώς είναι σήμερα τα πράγματα στην Αργεντινή”. Αντί όμως να μεταφέρω σχόλια δικά μου, νομίζω ότι είναι καλύτερα να μεταφέρω εικόνες που βλέπει κανείς κυκλοφορώντας στο Μπουένος Άιρες, αλλά και τι λένε τα παιδιά που περνάω χρόνο μαζί τους δέκα μέρες τώρα. Προχθές έκανα βόλτα στο κέντρο, κι έξω από ένα βιβλιοπωλείο είδα μία ουρά να “αγκαλιάζει” τη γωνία του τετραγώνου, και να φθάνει σχεδόν στη γωνία του επόμενου τετραγώνου. Στην ουρά ήταν στημένες κοπέλες, οι περισσότερες μεταξύ 20 και 30, με φακέλους στα χέρια. Το βιβλιοπωλείο είχε αναρτήσει ανακοίνωση στην είσοδό του, κάνοντας γνωστό ότι θα προσλάμβανε δύο άτομα, συγκεκριμένα κοπέλες.

Το πλήθος των κοριτσιών που πήγαν για συνέντευξη, νομίζω ότι κάτι λέει για το πώς έχει η κατάσταση στο Μπουένος Άιρες στο μέτωπο “εργασία/απασχόληση”. Σχεδόν σε κάθε πάρκο, από τα κεντρικά μέχρι και τα απομακρυσμένα από το κέντρο στα οποία έτυχε να βρεθώ, μπορείς να δεις άστεγους. Κάποιοι μάλιστα έχουν μετατρέψει κομμάτια πάρκων σε αυτοσχέδια καταλύματα, και δεν εννοώ τους... βετεράνους του πολέμου στις Μαλβίνες που έχουν εγκατασταθεί σε κεντρική πλατεία εδώ και χρόνια και την έχουν γεμίσει με πανό που ζητούν τη δικαίωση και αποκατάστασή τους, αλλά για κόσμο, ακόμη και οικογένειες, που χρησιμοποιούν δέντρα και κάγκελα πάρκων για να κάνουν έναν χώρο κατοικήσιμο (λέμε τώρα...). Ακόμη και στο κέντρο, στην περιοχή όπου κάθε δεύτερο κτήριο είναι είτε κυβερνητικό είτε τράπεζα, βλέπεις στις εισόδους κτηρίων, σε εσοχές, αστέγους να έχουν εγκατασταθεί, με στρώματα και καρότσια σούπερ μάρκετ. Το ίδιο και σε εισόδους θεάτρων στην Κορριέντες, λεωφόρος με πάμπολλα θέατρα, που ειδικά μετά την έναρξη της τελευταίας βραδινής παράστασης, ουσιαστικά “παραδίδονται” στους άστεγους. Εννοείται δε ότι ακόμη βλέπεις ΠΟΛΥ κόσμο να κυκλοφορεί με μεγάλα καρότσια και να... κάνει διαλογή χαρτονιών στα σκουπίδια.

Οι “καρτονέρος” είναι εδώ. Ακόμα. Και δεν είναι μόνο οι... περιθωριακοί, οι αλκοολικοί, οι “παράξενοι”, αλλά είναι και κανονικές οικογένειες, μαμά/μπαμπάς/παιδιά. Για να το κλείσω με τα... ψυχοπλακωτικά, οι “φαβέλες” στο Μπουένος Άιρες (σε μία εκ των οποίων βρέθηκα αργά χθες το βράδυ πηγαίνοντας στο γήπεδο της Σαν Λορένσο, το οποίο παραδόξως είναι κτισμένο στην καρδιά μίας περιοχής που οι Πορτένιος θεωρούν “μία από τις πιο επικίνδυνες σε όλο το Μπουένος Άιρες”), μεγαλώνουν, και παρά την ανέχειά του, ο κόσμος εκεί κάνει πολλά παιδιά, παιδιά τα οποία μεγαλώνουν όπως μεγαλώνουν, με ό,τι αυτό συνεπάγεται για το αύριο και το μεθαύριο του Μπουένος Άιρες. Δεν εννοώ ότι ένα παιδί που μεγαλώνει σε φαβέλα θα γίνει στα 15 του οπωσδήποτε μέλος συμμορίας, ας είμαστε όμως ειλικρινείς, οι πιθανότητες στα 18 του να έχει προβλήματα με την αστυνομία είναι περισσότερες από το να έχει πάρει υποτροφία για κάποιο πανεπιστήμιο...

Στον αντίποδα, είναι προφανές ότι ένα σημαντικό κομμάτι της μεσαίας τάξης, αυτή που έχασε τη γη κάτω από τα πόδια της πριν από δέκα χρόνια, χωρίς να έχει ανακάμψει πλήρως, είναι... σε καλό δρόμο. Τα παιδιά του στενότερου κύκλου μου στο Μπουένος Άιρες έχουν ικανοποιητικό εισόδημα, εισόδημα που δεν τους επιτρέπει βέβαια τρελές πολυτέλειες, δεν ξυπνάνε ένα πρωί λέγοντας... “δεν πετάγομαι μέχρι το Ρίο για τετραήμερο;”, όμως δεν τους λείπει τίποτα βασικό, κι επιπλέον μπορούν και βγαίνουν, μπορούν και αφιερώνουν χρήματα σε χόμπι, σε εκμάθηση μίας γλώσσας, ή σε μαθήματα χορού για παράδειγμα. Τα μαγαζιά με φαγητό τα βλέπεις συνέχεια με κόσμο, και εκείνοι που βγαίνουν από ένα κατάστημα με σακούλα στο χέρι, είναι περισσότεροι (αυτήν την αίσθηση έχω) από εκείνους που βγαίνουν με άδεια χέρια, ή που απλά χαζεύουν τις βιτρίνες.

Επιπλέον, στα κομμάτια του Μπουένος Άιρες που εγώ έχω δει τις τελευταίες δέκα ημέρες (κι έχω κυκλοφορήσει αρκετά, με αφορμή ποδοσφαιρικούς αγώνες, τους οποίους χρησιμοποιώ και σαν ευκαιρίες για να “εξερευνήσω” γειτονιές της πόλης που υπό διαφορετικές συνθήκες δε θα πήγαινα, την περιοχή Λανούς για παράδειγμα, που είναι και μιάμιση ώρα με αστικό λεωφορείο από εκεί που μένω), δε βλέπεις τόσο έντονα την α-πο-καρ-δι-ω-τι-κή εικόνα που μου μαύριζε την καρδιά στη Θεσσαλονίκη κάθε φορά που έβγαινα από το σπίτι τον περασμένο μήνα, δε βλέπεις το ένα πίσω από το άλλο, μαγαζιά κλειστά, άδεια, “φαντάσματα”, με τις βιτρίνες τους καλυμμένες με αφίσες και “δυστυχώς, αγαπητοί μας επί 20 χρόνια πελάτες, δεν πάει άλλο, με πόνο καρδιάς κλείνουμε, ευχαριστούμε για την προτίμησή σας και τη στήριξή σας” ταμπέλες, που κάθε φορά που τις έβλεπα στη Θεσσαλονίκη σε εισόδους μαγαζιών που τα θυμόμουν εκεί από πιτσιρικάς, αναστέναζα... Επίσης, βλέπεις πολλές υπό ανέγερση οικοδομές. Δεν είναι και... Κίνα, δε θα χαρακτήριζα το Μπουένος Άιρες “απέραντο εργοτάξιο”, όμως αισθάνεσαι ότι ο κλάδος των κατασκευών “ρολάρει”. Πόσοι είναι αυτοί που μπορούν να διαθέσουν τα όλο και περισσότερα χρήματα για την απόκτηση νέου διαμερίσματος; Σύμφωνα με τον οικοδεσπότη μου, λίγοι. Το ότι όμως χτίζονται τόσες νέες οικοδομές, το ότι βλέπεις κόσμο στις σκαλωσιές, άρα έργο σε εξέλιξη, κι όχι παρατημένο, πάει να πει ότι εκείνοι που βάζουν τα λεφτά τους, πιστεύουν ότι υπάρχει αγορά να απορροφήσει τα νέα διαμερίσματα...

Όσο για το Αργεντινή 2001-Ελλάδα 2011, η αίσθηση που μου αφήνουν οι Αργεντινοί όταν μιλάμε για το θέμα, είναι ότι μας “πονάνε”, επειδή ξέρουν πώς είναι να βλέπεις την ανεργία να διπλασιάζεται μέσα σε μερικούς μήνες, επειδή ξέρουν πώς είναι να ζεις σχετικά άνετα, και ξαφνικά να αισθάνεσαι μια θηλιά να σφίγγει στον λαιμό σου όλο και περισσότερο, μέχρι που φθάνεις στο σημείο να αρπάξεις μία κατσαρόλα και να βγεις στον δρόμο φωνάζοντας “QUE SE VAYAN TODOS”.

Κανείς δε μου είπε το ηλίθιο “πάτε για χρεωκοπία επειδή είστε τεμπέληδες και δουλεύετε όποτε θέλετε για όσο θέλετε, ΑΝ θέλετε”, που άκουσα στην Πολωνία και στη Σλοβακία τον Σεπτέμβριο και τον Οκτώβριο, και σε μία πιο “λάιτ” παράλλαξή του στην Ουκρανία, στη Γερμανία, και στην Τσεχία. Δεν το άκουσα εδώ, επειδή ο κόσμος ξέρει ότι δεν είναι η τεμπελιά των κατοίκων μίας χώρας που μπορεί να την οδηγήσει στο πώς είναι σήμερα η Ελλάδα, ή στο πώς ήταν η Αργεντινή το 2001. Άλλα κουσούρια, ναι (για παράδειγμα, το να ζούμε πέρα από τις δυνατότητές μας, ξοδεύοντας περισσότερα απ' όσα βγάζουμε). Η τεμπελιά, επιχείρημα de mierda που με βγάζει από τα ρούχα μου όταν σκέφτομαι τους γονείς μου που δούλευαν από τα 12 τους μέχρι και μετά τα 65, και ζουν τώρα με μία (μία και για τους δύο, όχι ΑΠΟ μία, δική τους μακακία αυτή) σύνταξη ακόμη πιο de mierda, η τεμπελιά λοιπόν, όχι... Ανακεφαλαιώνοντας, αισθάνομαι ότι με τους Αργεντινούς έχουμε το “δέσιμο” που έχει ένας πρώην πολύ σοβαρά ασθενής, ο οποίος βρίσκεται ακόμα στη φάση της αποθεραπείας, έχοντας αφήσει όμως τα πολύ-πολύ χειρότερα πίσω του, με κάποιον που αντιμετωπίζει την ίδια ακριβώς πολύ σοβαρή ασθένεια, που είναι ήδη “βαριά”, χωρίς όμως ακόμα να έχει φθάσει στο “πιο βαριά δε γίνεται, από εδώ και πέρα μόνο καλύτερα μπορούν να πάνε τα πράγματα”. Έτσι το βλέπω, έτσι το αισθάνομαι, από αυτά που μου λένε, και από τη χροιά της φωνής τους...

Χαιρετίσματα από Μπουένος Άιρες, κι ευχαριστίες σε όλους σας που με διαβάζετε.
 
Last edited by a moderator:

Εκπομπές Travelstories

Τελευταίες δημοσιεύσεις

Booking.com

Ενεργά Μέλη

Στατιστικά φόρουμ

Θέματα
33.219
Μηνύματα
884.061
Μέλη
38.910
Νεότερο μέλος
giota789

Κοινοποιήστε αυτή τη σελίδα

Top Bottom