Αργεντινή Μπουένος Άιρες δώστε μου, και την ψυχή μου πάρτε

10900km

Member
Μηνύματα
392
Likes
4.190

Amsterdam, ευχαριστώ πολύ για την πρόθεση κεράσματος, αλλά είναι πιο πιθανό να μηδενίσει η Ελλάδα το εξωτερικό χρέος της μέχρι τις 22 Φεβρουαρίου, παρά να είμαι ακόμα στο Μπουένος Άιρες εκείνη τη μέρα.

El de abajo, αφενός ευχαριστώ για το σχόλιο (ο Yorgos ξέρει σε πόση εκτίμηση τον έχω σαν ταξιδιώτη και σαν “γραφιά”, οπότε για μένα είναι κολακευτικό να συμπεριλαμβάνει κάποιος το όνομά μου στην ίδια πρόταση με εκείνο του Γιώργου), αφετέρου με έκανες να γελάσω. Εξηγούμαι: τη βραδιά που διάβασα την πρότασή σου για το Club Eros, κανόνιζα με μία φίλη μου από το Ροσάριο που μόλις είχε έρθει στο Μπουένος Άιρες, πού θα πηγαίναμε την άλλη μέρα για φαγητό το μεσημέρι. Είχε κλείσει κρεβάτι σε χόστελ στο Παλέρμο, λίγα τετράγωνα από την Πλάσα Σερράνο, κι όταν με ρώτησε αν ήξερα κανένα καλό και φθηνό μαγαζί για να φάμε, το μυαλό μου πήγε αμέσως στο Club Eros, πριν ακόμη διαβάσω την πρότασή σου. Είχα περάσει από εκεί δύο φορές, δύο μεσημέρια Κυριακής, και μου είχε κάνει εντύπωση το πόσο κόσμο είχε, αλλά και το τι κόσμο είχε. Μόλις δύο τετράγωνα από την Πλάσα Σερράνο, την καρδιά της πιο trendy (κατά πολλούς) γειτονιάς του Μπουένος Άιρες, η γωνία στην οποία βρίσκεται το Club Eros είναι σαν το... Σαν Μαρίνο, μία “ξεχωριστή οντότητα” περικυκλωμένη από μία πολύ μεγαλύτερων διαστάσεων “οντότητα/περιοχή”, με τη διαφορά ότι η συγκεκριμένη γωνία είναι απείρως διαφορετική από την υπόλοιπη περιοχή γύρω από την Πλάσα Σερράνο, απ' ότι είναι το Σαν Μαρίνο από τη γύρω περιοχή της Ιταλίας στην οποία είναι “εγκλωβισμένο”. Τις δύο Κυριακές δεν είχα καθίσει για φαγητό, επειδή απεχθάνομαι τις ουρές. Το μαγαζί ήταν γεμάτο (διορθώνω: “ΦΙΣΚΑ”), και στον χώρο που έχει μεταξύ πόρτας και κάντσα (το γηπεδάκι που ανέφερες κι εσύ), υπήρχαν κοντά 15 άτομα που περίμεναν να αδειάσει τραπέζι. Πήγαμε όμως με τη φίλη μου τη Ροσαρίνα, ήταν καθημερινή, καθίσαμε με τη μία, ήταν αργούτσικα, τους είχαν μείνει μόνο μιλανέσας, και καθόλου δε μας πείραξε. Γέλια και επιφωνήματα έκπληξης/θαυμασμού ήταν η αντίδρασή μας όταν μας έφεραν τα πιάτα, μια και κάθε ένα είχε όχι από μία ή δύο μιλανέσας, αλλά τρεις(!!!). Η φίλη μου “μπούκωσε” μετά την πρώτη, τσίμπησε λίγο κι από τη σαλάτα που είχαμε παραγγείλει, κι έτσι έμεινα εγώ να κάνω τη... βρόμικη δουλειά, και να αδειάσω και το δικό της πιάτο (από τότε που με θυμάμαι, πάντα άφηνα φαγητό στο πιάτο, μέχρι τον Μάιο του 2009 που έζησα για μερικές εβδομάδες σε σπίτι Γουατεμαλτέκων, όσο έκανα μαθήματα Ισπανικών, κι εκεί μου έγινε συνήθεια να τελειώνω το φαγητό, no matter what). Γευστικότατες οι μιλανέσας, απλή αλλά καλή η σαλάτα, κρύα η Κίλμες (μπίρα, λίτρο), χαλαρό και ευχάριστο το περιβάλλον, με κόσμο που μόνο “trendy” δε θα τον χαρακτήριζες), και 88 πέσος ο λογαριασμός (περίπου 16 ευρώ). Με βάση τα σημερινά δεδομένα του Μπουένος Άιρες, ακριβό ΔΕΝ το λες, ούτε όμως και πάμφθηνο. Σε απόσταση λίγων τετραγώνων υπάρχει η Αρμένια, ένας δρόμος στον οποίο υπάρχουν δύο τουλάχιστον μαγαζιά με εξίσου ενδιαφέρουσα ατμόσφαιρα, καλό φαγητό, και σημαντικά χαμηλότερες τιμές. Όπως και να έχει, με έκανες να γελάσω, επειδή είδα την πρότασή σου το βράδυ που κανόνιζα το μεσημεριανό της επόμενης ημέρας, έχοντας κατά νου ακριβώς το μαγαζί που ανέφερες. What were the chances?!... :)

Άσχετο με το Μπουένος Άιρες, αλλά “μιλώντας” για chances, το αναφέρω στα πεταχτά... Ένα βράδυ την περασμένη βδομάδα μιλούσα με κάποιον για παράξενες λέξεις που γνωρίζουμε σε ξένες γλώσσες, αλλά δεν γνωρίζουμε στη μητρική μας γλώσσα. Μία από αυτές που του ανέφερα είναι η εσθονική “nurruma”. Είναι το αγγλικό “purr”, ο ήχος που κάνουν οι γάτες, που βγαίνει από το στομάχι/λαιμό τους (ιδέα δεν έχω). Το επόμενο πρωί βρήκα μέιλ από την Εσθονή που μου είχε μάθει τη συγκεκριμένη λέξη, και με την οποία είχαμε χάσει επαφή για χρόνια. Όχι μόνο εμφανίστηκε ΕΚΕΙΝΟ το πρωί στο μέιλ μου, αλλά, όσο τρελό κι απίστευτο κι αν “ακούγεται”, στο μήνυμά της μου έκανε πλάκα, ρωτώντας με αν επιτέλους είχα μάθει πώς λέμε “nurruma” στα Ελληνικά(!!!). Όχι απλά “what where the chances?”, αλλά “WHAT WERE THE FREAKING CHANCES???!!!”

Soudianos, όταν με πρωτορώτησες με είχες πιάσει αδιάβαστο, ιδέα δεν είχα τι ήταν/είναι το μέρος που ανέφερες, ρώτησα τον Μαρτίν, τον οικοδεσπότη/συγκάτοικό μου, ούτε εκείνος ήξερε, και την επόμενη φορά που έγραψα ξέχασα να μοιραστώ την άγνοιά μας. Πριν από λίγες ημέρες ήμουν στη Lavalle (έκανα μία μίνι έρευνα στο ίντερνετ, και φαίνεται ότι εκεί ήταν/είναι το μαγαζί που ανέφερες), περάσαμε με έναν Έλληνα που επισκεπτόταν το Μπουένος Άιρες και μας έφερε σε επαφή ο Έλληνας ιδιοκτήτης χόστελ στο Μεντεγίν, αλλά δεν ήξερα να έχω τα μάτια μου ανοιχτά για να βρω το μαγαζί και να σου απαντήσω. Αν περάσω ξανά, θα σου μεταφέρω νέα.

“Ξεπληρώνοντας γραμμάτια” από προηγούμενες αναρτήσεις, μοιράζομαι μία ιστορία που καταδεικνύει πόσο βασιλεύει η reventa, η “μεταπώληση” (βασικά η “μαύρη αγορά”), στο Μπουένος Άιρες, και υποθέτω γενικά στην Αργεντινή. Σε λίγες ημέρες θα παίξουν Μπόκα-Ρίβερ, στο πρώτο από τα δύο μεταξύ τους φιλικά παιχνίδια αυτό το (νότιου ημισφαιρίου) καλοκαίρι. Οι “πόπους” (“ποπουλάρες”, τα εισιτήρια για τα “πέταλα” του γηπέδου που θα φιλοξενήσει το πρώτο παιχνίδι), κόστιζαν 120 πέσος (περίπου 22 ευρώ), κι “εξαφανίστηκαν” μέσα σε ελάχιστες ώρες την ημέρα που τέθηκαν σε κυκλοφορία. Οι “πλατέας”, τα εισιτήρια που αντιστοιχούν σε θέσεις στις δύο μεγαλύτερες κερκίδες του γηπέδου, κόστιζαν, όσο αδιανόητο κι αν “ακούγεται”, 700 πέσος (κοντά στα 130 ευρώ). Είτε το πιστεύετε είτε όχι, κι αυτά τα εισιτήρια εξαντλήθηκαν μέσα σε μερικές ημέρες. Κάποια από αυτά, “κυκλοφορούν” σε σάιτ στο ίντερνετ, μόνο που για να αποκτήσει κάποιος ένα, πρέπει να “σκάσει” τουλάχιστον 1000 πέσος (πάνω από 180 ευρώ, επαναλαμβάνω, όσο θεότρελο κι αν “ακούγεται”, με δεδομένο ότι “μιλάμε” για ένα ΦΙΛΙΚΟ παιχνίδι στην Αργεντινή, κι όχι για τον τελικό Παγκοσμίου Κυπέλλου). Μπόκα-Ρίβερ είναι το Μπαρσελόνα-Ρεάλ της Αργεντινής, με τη διαφορά ότι και οι δύο ομάδες είναι του Μπουένος Άιρες, επομένως η τοπική αντιπαλότητα είναι ακόμα μεγαλύτερη. Η Ρίβερ πέρασε τους τελευταίους μήνες αγωνιζόμενη στη δεύτερη κατηγορία (δε θέλω να ακουστώ ιερόσυλος, όμως ποδοσφαιρικά, το ότι έπεσε κατηγορία η Ρίβερ, ποδοσφαιρικά επαναλαμβάνω, ισοδυναμούσε με την κατάρρευση του πρώτου εκ των Δίδυμων Πύργων της Νέας Υόρκης. ΤΟΣΟ αδιανόητο ήταν), επομένως αυτό θα είναι το πρώτο μεταξύ τους παιχνίδι μετά από πολύ καιρό. Έστω κι έτσι, επιτρέψτε μου να έχω τη γνώμη ότι όχι μόνο τα 1000 πέσος της reventa, αλλά ακόμη και τα 700 που ήταν η “κανονική” τιμή των εισιτηρίων, είναι ποσό προκλητικό, και θα χαιρόμουν αν κανείς οπαδός της Μπόκα και της Ρίβερ δεν τα αγόραζε. Για τα κακώς κείμενα του ποδοσφαίρου στην Αργεντινή θα μπορούσα να γράφω καθημερινά σε ξεχωριστή “ταξιδιωτική ιστορία”, όμως εδώ θα το αποφύγω για να μην ξενερώσω (περισσότερο) όσους/όσες δεν ενδιαφέρονται για ποδόσφαιρο και τα εξωαγωνιστικά περί αυτού (αν και ειλικρινά θεωρώ ότι έχουν πολύ ενδιαφέρον, ακόμα και για όσους δεν ασχολούνται με το ποδόσφαιρο, μια και σε καταστάσεις που έχουν να κάνουν με το ποδόσφαιρο καθρεφτίζονται γενικότερες νοοτροπίες των Αργεντινών).

Πολλές οι μέρες που μεσολάβησαν από την προηγούμενη ανάρτησή μου, πολλά κι αυτά που συνέβησαν, όμως για να μη γράψω ολόκληρο τόμο εγκυκλοπαίδειας, θα μείνω μόνο στη χθεσινοβραδινή μιλόνγκα. Για πρώτη φορά από τότε που ήρθα στο Μπουένος Άιρες, πήγα σε εκδήλωση στην οποία κόσμος χορεύει (μεταξύ άλλων) τάνγκο. Εντυπώσεις; Φεύγοντας, το “ταμείο” που έκανα ήταν σαφώς “συν”. Πήγαμε σε μία μιλόνγκα στη γειτονιά μας, όχι δηλαδή σε κάποια “τουριστική” του Σαν Τέλμο ή του Παλέρμο, με τις οποίες δεν έχω κανένα πρόβλημα, ούτε τις βλέπω υποτιμητικά, προσωπικά όμως δε θα πήγαινα, πρώτα λόγω ατμόσφαιρας, και μετά λόγω κόστους. Σε αυτήν που πήγαμε εμείς, μπορούσες να δεις ζευγάρια της... διπλανής πόρτας, τα περισσότερα μίας... κάποιας ηλικίας, αλλά κι αρκετά νεαρά (τα οποία όμως σε καμία περίπτωση δεν αποτελούσαν πλειοψηφία). Ήταν σπουδαία που είχαμε στην παρέα τον Μαρτίν, ο οποίος όχι μόνο είναι Αργεντινός, αλλά συμβαίνει να κάνει κι ο ίδιος μαθήματα τάνγκο, επομένως μας εξηγούσε βήμα-βήμα τι συνέβαινε στον χώρο. Το πρώτο τέταρτο ήμουν ενθουσιασμένος, επειδή επιτέλους έβλεπα “αληθινούς Αργεντινούς” να χορεύουν τάνγκο. Ομολογώ όμως ότι σύντομα άρχισα να... όχι ακριβώς “βαριέμαι”, αλλά μάλλον να... χάνω το έντονο αρχικό ενδιαφέρον μου (προσέχω τις λέξεις μου προσεκτικά), επειδή το θέαμα αυτό καθ' εαυτό μου φάνηκε μονότονα επαναλαμβανόμενο. Δεν επρόκειτο για επαγγελματίες, ούτε για... βιρτουόζους ερασιτέχνες, αλλά για ζευγάρια (συμπαθέστατα) άνω των 50, και κάποια νεαρά, τα οποία όμως προφανέστατα κάνουν τώρα τα... πρώτα βήματά τους, προφανώς κάπου κάνουν μαθήματα, και πηγαίνουν σε μιλόνγκας για εξάσκηση, όσο και για διασκέδαση. Πάνω στο δίωρο, πήρε το μικρόφωνο ο οργανωτής της μιλόνγκα, η “πίστα” άδειασε, απένειμε τα εύσημα σε έναν κύριο τουλάχιστον 75 ετών (σπουδαίος χορευτής στα νιάτα του) που εξακολουθούσε να χορεύει με την ψυχή του, κι αμέσως μετά κάλεσε στο κέντρο του χώρου, στο κέντρο της “πίστας” που είναι τριγυρισμένη από τραπέζια, ένα συγκεκριμένο ζευγάρι. Αυτοί ήταν επαγγελματίες... Παύση... Ο... “ελαφρώς κουρασμένος” από το προηγουμένως μονότονα επαναλαμβανόμενο θέαμα Δημήτρης, μέσα σε μισό λεπτό μετά την έναρξη του χορού του συγκεκριμένου ζευγαριού, είχε ανατριχιάσει. Κυριολεκτικά. Νωρίτερα με είχα πιάσει να σκέφτομαι ότι οι Βραζιλιάνοι έχουν τη σάμπα τους (αν και υπάρχουν μεγάλα κομμάτια της χώρας που η σάμπα είναι λιγότερο δημοφιλής από άλλους χορούς), κι ότι κουνιούνται σαν τρελοί, ότι ξεδίνουν, ότι “γουστάρουν”, ότι χορεύουν και χαμογελούν ταυτόχρονα, ενώ οι Αργεντινοί έχουν το τάνγκο τους, το αργόοο (όταν το χορεύουν ζευγάρια που δεν είναι και... κορυφές) και αγέλαστο (ούτε χαμογελούν, ούτε καν ανταλλάσσουν κουβέντες τα ζευγάρια την ώρα του χορού. Μόνο με τα χέρια ο άνδρας “στέλνει μηνύματα” στη ντάμα του) τάνγκο τους. Η αλήθεια είναι όμως ότι ποτέ δεν ανατρίχιασα βλέποντας κόσμο να χορεύει σάμπα. Τάνγκο, χθες το βράδυ, ναι.

Ο δεύτερος χορός του σούπερ ζευγαριού ήταν ακόμη πιο καθηλωτικός. Δεν άγγιξαν ο ένας τον άλλον ούτε μια στιγμή, χόρευαν με ένα λευκό μαντήλι στο χέρι, με έντονες εκφράσεις στα πρόσωπά τους, χορεύοντας και acting ταυτόχρονα. Στο τέλος ήμουν τόσο ενθουσιασμένος που αν κάποιος, ΕΝΑΣ, είχε σηκωθεί όρθιος να τους χειροκροτήσει, θα τον είχα μιμηθεί με περίσσιο ενθουσιασμό.

Το ζευγάρι κάθισε, η “πίστα” γέμισε ξανά από τα ζευγάρια της... διπλανής πόρτας που είχαν “ανοίξει” τη βραδιά, και σε ένα τέταρτο είχαμε φύγει, με εμένα προσωπικά να αισθάνομαι ότι είχα δει κάτι που έπρεπε να δω πριν φύγω, ίσως για πάντα, από το Μπουένος Άιρες...
 

Attachments

Last edited by a moderator:

KLEOPATRA

Member
Μηνύματα
5.869
Likes
2.260
Ταξίδι-Όνειρο
Ειρηνικος ..παντου
Mη μασας ..μια χαρα θα πανε ολα ...ξεκρεμαστος δεν εισαι ...κυκλο εκει ψιλοεχεις κ θα δημιουργησεις κι αλλο .
Για ποσο καιρο λες να κατσεις εκει?
Αυτη ειναι ζωη Δημητρη !!!!On the road ...χωρις συμβιβασμους ,τυπικοτητες,ελευθερος να κανεις ο,τι αγαπαει η ψυχη σου,χωρις υποχρεωσεις που να σε κρατουν κολλημενο σε ενα τοπο.Μια ζωη που λαχταρω..αλλα μαλλον δε θα την εχω ποτε.
 

fenia42

Member
Μηνύματα
3.883
Likes
14.445
Επόμενο Ταξίδι
Азербайджан
Ταξίδι-Όνειρο
Γροιλανδία,Σβάλμπαρντ
Τέτοιες ιστορίες να διαβάζουμε!
 

zmaria

Member
Μηνύματα
1.335
Likes
1.201
Επόμενο Ταξίδι
Ρώμη (αμήν)
Ταξίδι-Όνειρο
Κούβα,Περού,Ν.Αφρική
Καλώς τον αγαπημένο μου ιστοριολόγο! Επιτέλους ιστορία από μια χώρα από αυτές που ανήκεις... Χαίρομαι που σου έχουν πάει όλα καλά μέχρι στιγμής! :p
 

erminathess

Member
Μηνύματα
566
Likes
321
Ταξίδι-Όνειρο
αργεντινη,μεξικο
Ευχομαι ολα να σου πανε βολικα στο νεο σου ξεκινημα!
Οσο για το Μπουενος, ζηλευω τρελα!
 

go2dbeach

Member
Μηνύματα
5.968
Likes
9.384
Επόμενο Ταξίδι
Λατινική Αμερική
Ταξίδι-Όνειρο
Λατινική Αμερική
Καλα , σε χαζο-χαμογελο σε τρωω λαχανο!
Διοτι να εχεις φτασει σε προορισμο ονειρο και να χαμογελας ειναι φυσικο.Αλλα να εισαι βουτηγμενος σε μια ντανα φακελους και τιμολογια (σε λιγο θα χρειαζομαι αναπνευστηρα!) και να χαμογελας επειδη ανακαλυψες νεο ποστ απο τον 10900km πως σου φαινεται?
Η Αργεντινη δεν ειναι απο τους τοπ αγαπημενους μου προορισμους , αλλα οι ανταποκρισεις σου απο κει θετουν σοβαρη υποψηφιοτητα για τα καλυτερα διαλειμματα-ανασες που θα παιρνω αυτο το μηνα :)
Να παρακαλεσω κι εγω να μας γραφεις οσο συχνοτερα γινεται!
Αληθεια πως φαινεται στον εκει κοσμο το οτι η χωρα μας βρισκεται εκει που βρισκονταν εκεινοι πριν απο μερικα χρονια?

Disfrute de su viaje amigo :D
 

mariath

Member
Μηνύματα
2.223
Likes
5.761
Ταξίδι-Όνειρο
Όλη η Νότια Αμερική
Όπως έχεις καταλάβει σ' ακολουθούμε όπου κι αν πας. Από την Μαλαισία στο Κίεβο και τώρα ξανά πάλι στην μαγική νότια Αμερική. Το χαμόγελό σου είναι μεταδοτικό πρέπει να ξέρεις. Να είσαι καλά και να μας θυμάσαι πότε πότε να μας πετάς ένα "ξεροκόμματο" από Μπουένος Άιρες. Δεν ζητάμε πολλά, ένα "ξεροκόμματο" μια στο τόσο για να χαμογελάμε και μεις...
 

periklis

Member
Μηνύματα
16
Likes
7
Ταξίδι-Όνειρο
τζαμαϊκα
Σκεφτομαι πολυ σοβαρα να πουλησω τα παντα και να κανω το ιδιο.
 

pattyyy

Member
Μηνύματα
1.565
Likes
1.271
Επόμενο Ταξίδι
χμ...
Ταξίδι-Όνειρο
νότια αφρική
Aπολαυστικότατη αφήγηση...
 

10900km

Member
Μηνύματα
392
Likes
4.190
Kleopatra, η πτήση της επιστροφής μου στη Θεσσαλονίκη είναι στις 19 Μαΐου, όχι όμως από Μπουένος Άιρες, αλλά από Βραζιλία. Το σχέδιο είναι να περάσω πέντε μήνες στην Αργεντινή, και 2-3 εβδομάδες σε πόλεις της Βραζιλίας που έχω φίλους, κυρίως στο Ρίο.

Go2dbeach, αν βρεθείς στο Μπουένος Άιρες από Νοέμβρη μέχρι Μάρτη, βάζω στοίχημα τα νεφρά μου ότι θα “τσιμπηθείς” μαζί του. Τους ανοιξιατικοκαλοκαιρινούς μήνες αυτή η πόλη sells itself, που λένε κι οι Αμερικάνοι. Σαν πωλητής δε χρειάζεται να κάνεις τίποτα για να την “πουλήσεις” σαν “προϊόν”. “Πουλιέται” μόνη της. Μια και ανέφερα στην προηγούμενη ανάρτησή μου ότι τον Οκτώβριο πούλησα το αμάξι μου, ας το θέσω έτσι: είναι σαν να πουλάς μεταχειρισμένη (πενταμήνου, όχι 15ετίας) Φεράρι, άθικτη, με 1500 ευρώ, σε 15 άτοκες δόσεις, με πληρωμένα τα τέλη κυκλοφορίας, και με το κλειδί να σου αποστέλλεται σπίτι και να σου παραδίδεται από την περσινή Μις Ιταλία... Αν μπορείς, πες όχι... Για το πώς φαίνεται στους Αργεντινούς το ότι η Ελλάδα σήμερα είναι στα ίδια χάλια που ήταν η δική τους χώρα πριν από δέκα χρόνια, διάβασε πιο κάτω.

Periklis, αν το σκέφτεσαι σοβαρά, είμαι ο τελευταίος που θα σου πει να το ξανασκεφτείς και να... καθίσεις στα αυγά σου. Το να ταξιδεύεις για πολύ καιρό, ή το να ζεις και να δουλεύεις στο εξωτερικό, είναι ένα πακέτο με θετικά ΚΑΙ αρνητικά, για κάποιους το “σκορ” είναι 90-10 (υπέρ των θετικών), για κάποιους άλλους το... ματς είναι αμφίρροπο, όμως όπως και να έχει, ο μόνος τρόπος να δεις αν “σου κάνει” αυτός ο τρόπος ζωής (έστω και προσωρινά) είναι -φυσικά- να τον δοκιμάσεις...

Mariath, αφενός με έπιασε νευρικό γέλιο όταν είδα το “άει στο διάολο όλοι τους” σου (για κάποιον λόγο, μέσα στην απλότητά του, μου φάνηκε ξεκαρδιστικό), αφετέρου σε θυμήθηκα την επόμενη μέρα, σουλατσάροντας σε ένα βιβλιοπωλείο (από τα οποία φροντίζω πάντως να μένω μακριά, επειδή είμαι γενετικά ανήμπορος να αντισταθώ στον πειρασμό να αγοράσω κάτι κάθε φορά που μπαίνω σε ένα). Το μάτι μου έπεσε σε ένα βιβλίο (από τα πολλά που κυκλοφορούν με παρεμφερές θέμα) που ασχολείται με το πώς κύλησαν τα δέκα τελευταία χρόνια στην Αργεντινή. Στην εισαγωγή του γράφει τι ακολούθησε το ξέσπασμα του κόσμου το 2001, και το “que se vayan todos” (“να φύγουν όλοι”) που φώναζαν τότε οι αγανακτισμένοι Αργεντινοί. Ακριβώς δίπλα ήταν ένα βιβλίο αφιερωμένο στην ποδοσφαιρική ομάδα που τις ημέρες που έπιανε πάτο η Αργεντινή πριν από δέκα χρόνια, εκείνη κατακτούσε το πρωτάθλημα. Το βιβλίο ναι μεν ασχολείται με την ομάδα και την κατάκτηση εκείνου του πρωταθλήματος, όμως είναι άρρηκτα δεμένο το περιεχόμενό του με το πώς ήταν εκείνες τις ημέρες η κατάσταση στη χώρα, μπροστά-μπροστά αυτό που βλέπεις είναι χαρακτηριστικές ατάκες/συνθήματα που κυριαρχούσαν εκείνη την εποχή. Ξανά, το “que se vayan todos” σε περίοπτη θέση. “Λάιτ”, σε σύγκριση με το δικό σου “άει στο διάολο” :), αλλά... στο ίδιο μήκος κύματος, γι' αυτό σε θυμήθηκα...

Πώς είναι τα πράγματα σήμερα στην Αργεντινή; Εννοείται ότι μετά τις τρεις εβδομάδες που πέρασα εδώ πριν από δύο χρόνια και τις δέκα μέρες που μετράω τώρα, δεν παίζω την κατάσταση στα δάκτυλα, όμως το γεγονός ότι και πριν από δύο χρόνια, και πολύ περισσότερο τώρα, πέρασα/περνάω τον περισσότερο χρόνο μου με Αργεντινούς, παρά μόνος, ή με άλλους ξένους ταξιδιώτες, μου δίνει νομίζω την ευκαιρία να έχω... πιάσει την άκρη του νήματος, να έχω λύση την πρώτη άσκηση στο τεστ “πώς είναι σήμερα τα πράγματα στην Αργεντινή”. Αντί όμως να μεταφέρω σχόλια δικά μου, νομίζω ότι είναι καλύτερα να μεταφέρω εικόνες που βλέπει κανείς κυκλοφορώντας στο Μπουένος Άιρες, αλλά και τι λένε τα παιδιά που περνάω χρόνο μαζί τους δέκα μέρες τώρα. Προχθές έκανα βόλτα στο κέντρο, κι έξω από ένα βιβλιοπωλείο είδα μία ουρά να “αγκαλιάζει” τη γωνία του τετραγώνου, και να φθάνει σχεδόν στη γωνία του επόμενου τετραγώνου. Στην ουρά ήταν στημένες κοπέλες, οι περισσότερες μεταξύ 20 και 30, με φακέλους στα χέρια. Το βιβλιοπωλείο είχε αναρτήσει ανακοίνωση στην είσοδό του, κάνοντας γνωστό ότι θα προσλάμβανε δύο άτομα, συγκεκριμένα κοπέλες.

Το πλήθος των κοριτσιών που πήγαν για συνέντευξη, νομίζω ότι κάτι λέει για το πώς έχει η κατάσταση στο Μπουένος Άιρες στο μέτωπο “εργασία/απασχόληση”. Σχεδόν σε κάθε πάρκο, από τα κεντρικά μέχρι και τα απομακρυσμένα από το κέντρο στα οποία έτυχε να βρεθώ, μπορείς να δεις άστεγους. Κάποιοι μάλιστα έχουν μετατρέψει κομμάτια πάρκων σε αυτοσχέδια καταλύματα, και δεν εννοώ τους... βετεράνους του πολέμου στις Μαλβίνες που έχουν εγκατασταθεί σε κεντρική πλατεία εδώ και χρόνια και την έχουν γεμίσει με πανό που ζητούν τη δικαίωση και αποκατάστασή τους, αλλά για κόσμο, ακόμη και οικογένειες, που χρησιμοποιούν δέντρα και κάγκελα πάρκων για να κάνουν έναν χώρο κατοικήσιμο (λέμε τώρα...). Ακόμη και στο κέντρο, στην περιοχή όπου κάθε δεύτερο κτήριο είναι είτε κυβερνητικό είτε τράπεζα, βλέπεις στις εισόδους κτηρίων, σε εσοχές, αστέγους να έχουν εγκατασταθεί, με στρώματα και καρότσια σούπερ μάρκετ. Το ίδιο και σε εισόδους θεάτρων στην Κορριέντες, λεωφόρος με πάμπολλα θέατρα, που ειδικά μετά την έναρξη της τελευταίας βραδινής παράστασης, ουσιαστικά “παραδίδονται” στους άστεγους. Εννοείται δε ότι ακόμη βλέπεις ΠΟΛΥ κόσμο να κυκλοφορεί με μεγάλα καρότσια και να... κάνει διαλογή χαρτονιών στα σκουπίδια.

Οι “καρτονέρος” είναι εδώ. Ακόμα. Και δεν είναι μόνο οι... περιθωριακοί, οι αλκοολικοί, οι “παράξενοι”, αλλά είναι και κανονικές οικογένειες, μαμά/μπαμπάς/παιδιά. Για να το κλείσω με τα... ψυχοπλακωτικά, οι “φαβέλες” στο Μπουένος Άιρες (σε μία εκ των οποίων βρέθηκα αργά χθες το βράδυ πηγαίνοντας στο γήπεδο της Σαν Λορένσο, το οποίο παραδόξως είναι κτισμένο στην καρδιά μίας περιοχής που οι Πορτένιος θεωρούν “μία από τις πιο επικίνδυνες σε όλο το Μπουένος Άιρες”), μεγαλώνουν, και παρά την ανέχειά του, ο κόσμος εκεί κάνει πολλά παιδιά, παιδιά τα οποία μεγαλώνουν όπως μεγαλώνουν, με ό,τι αυτό συνεπάγεται για το αύριο και το μεθαύριο του Μπουένος Άιρες. Δεν εννοώ ότι ένα παιδί που μεγαλώνει σε φαβέλα θα γίνει στα 15 του οπωσδήποτε μέλος συμμορίας, ας είμαστε όμως ειλικρινείς, οι πιθανότητες στα 18 του να έχει προβλήματα με την αστυνομία είναι περισσότερες από το να έχει πάρει υποτροφία για κάποιο πανεπιστήμιο...

Στον αντίποδα, είναι προφανές ότι ένα σημαντικό κομμάτι της μεσαίας τάξης, αυτή που έχασε τη γη κάτω από τα πόδια της πριν από δέκα χρόνια, χωρίς να έχει ανακάμψει πλήρως, είναι... σε καλό δρόμο. Τα παιδιά του στενότερου κύκλου μου στο Μπουένος Άιρες έχουν ικανοποιητικό εισόδημα, εισόδημα που δεν τους επιτρέπει βέβαια τρελές πολυτέλειες, δεν ξυπνάνε ένα πρωί λέγοντας... “δεν πετάγομαι μέχρι το Ρίο για τετραήμερο;”, όμως δεν τους λείπει τίποτα βασικό, κι επιπλέον μπορούν και βγαίνουν, μπορούν και αφιερώνουν χρήματα σε χόμπι, σε εκμάθηση μίας γλώσσας, ή σε μαθήματα χορού για παράδειγμα. Τα μαγαζιά με φαγητό τα βλέπεις συνέχεια με κόσμο, και εκείνοι που βγαίνουν από ένα κατάστημα με σακούλα στο χέρι, είναι περισσότεροι (αυτήν την αίσθηση έχω) από εκείνους που βγαίνουν με άδεια χέρια, ή που απλά χαζεύουν τις βιτρίνες.

Επιπλέον, στα κομμάτια του Μπουένος Άιρες που εγώ έχω δει τις τελευταίες δέκα ημέρες (κι έχω κυκλοφορήσει αρκετά, με αφορμή ποδοσφαιρικούς αγώνες, τους οποίους χρησιμοποιώ και σαν ευκαιρίες για να “εξερευνήσω” γειτονιές της πόλης που υπό διαφορετικές συνθήκες δε θα πήγαινα, την περιοχή Λανούς για παράδειγμα, που είναι και μιάμιση ώρα με αστικό λεωφορείο από εκεί που μένω), δε βλέπεις τόσο έντονα την α-πο-καρ-δι-ω-τι-κή εικόνα που μου μαύριζε την καρδιά στη Θεσσαλονίκη κάθε φορά που έβγαινα από το σπίτι τον περασμένο μήνα, δε βλέπεις το ένα πίσω από το άλλο, μαγαζιά κλειστά, άδεια, “φαντάσματα”, με τις βιτρίνες τους καλυμμένες με αφίσες και “δυστυχώς, αγαπητοί μας επί 20 χρόνια πελάτες, δεν πάει άλλο, με πόνο καρδιάς κλείνουμε, ευχαριστούμε για την προτίμησή σας και τη στήριξή σας” ταμπέλες, που κάθε φορά που τις έβλεπα στη Θεσσαλονίκη σε εισόδους μαγαζιών που τα θυμόμουν εκεί από πιτσιρικάς, αναστέναζα... Επίσης, βλέπεις πολλές υπό ανέγερση οικοδομές. Δεν είναι και... Κίνα, δε θα χαρακτήριζα το Μπουένος Άιρες “απέραντο εργοτάξιο”, όμως αισθάνεσαι ότι ο κλάδος των κατασκευών “ρολάρει”. Πόσοι είναι αυτοί που μπορούν να διαθέσουν τα όλο και περισσότερα χρήματα για την απόκτηση νέου διαμερίσματος; Σύμφωνα με τον οικοδεσπότη μου, λίγοι. Το ότι όμως χτίζονται τόσες νέες οικοδομές, το ότι βλέπεις κόσμο στις σκαλωσιές, άρα έργο σε εξέλιξη, κι όχι παρατημένο, πάει να πει ότι εκείνοι που βάζουν τα λεφτά τους, πιστεύουν ότι υπάρχει αγορά να απορροφήσει τα νέα διαμερίσματα...

Όσο για το Αργεντινή 2001-Ελλάδα 2011, η αίσθηση που μου αφήνουν οι Αργεντινοί όταν μιλάμε για το θέμα, είναι ότι μας “πονάνε”, επειδή ξέρουν πώς είναι να βλέπεις την ανεργία να διπλασιάζεται μέσα σε μερικούς μήνες, επειδή ξέρουν πώς είναι να ζεις σχετικά άνετα, και ξαφνικά να αισθάνεσαι μια θηλιά να σφίγγει στον λαιμό σου όλο και περισσότερο, μέχρι που φθάνεις στο σημείο να αρπάξεις μία κατσαρόλα και να βγεις στον δρόμο φωνάζοντας “QUE SE VAYAN TODOS”.

Κανείς δε μου είπε το ηλίθιο “πάτε για χρεωκοπία επειδή είστε τεμπέληδες και δουλεύετε όποτε θέλετε για όσο θέλετε, ΑΝ θέλετε”, που άκουσα στην Πολωνία και στη Σλοβακία τον Σεπτέμβριο και τον Οκτώβριο, και σε μία πιο “λάιτ” παράλλαξή του στην Ουκρανία, στη Γερμανία, και στην Τσεχία. Δεν το άκουσα εδώ, επειδή ο κόσμος ξέρει ότι δεν είναι η τεμπελιά των κατοίκων μίας χώρας που μπορεί να την οδηγήσει στο πώς είναι σήμερα η Ελλάδα, ή στο πώς ήταν η Αργεντινή το 2001. Άλλα κουσούρια, ναι (για παράδειγμα, το να ζούμε πέρα από τις δυνατότητές μας, ξοδεύοντας περισσότερα απ' όσα βγάζουμε). Η τεμπελιά, επιχείρημα de mierda που με βγάζει από τα ρούχα μου όταν σκέφτομαι τους γονείς μου που δούλευαν από τα 12 τους μέχρι και μετά τα 65, και ζουν τώρα με μία (μία και για τους δύο, όχι ΑΠΟ μία, δική τους μακακία αυτή) σύνταξη ακόμη πιο de mierda, η τεμπελιά λοιπόν, όχι... Ανακεφαλαιώνοντας, αισθάνομαι ότι με τους Αργεντινούς έχουμε το “δέσιμο” που έχει ένας πρώην πολύ σοβαρά ασθενής, ο οποίος βρίσκεται ακόμα στη φάση της αποθεραπείας, έχοντας αφήσει όμως τα πολύ-πολύ χειρότερα πίσω του, με κάποιον που αντιμετωπίζει την ίδια ακριβώς πολύ σοβαρή ασθένεια, που είναι ήδη “βαριά”, χωρίς όμως ακόμα να έχει φθάσει στο “πιο βαριά δε γίνεται, από εδώ και πέρα μόνο καλύτερα μπορούν να πάνε τα πράγματα”. Έτσι το βλέπω, έτσι το αισθάνομαι, από αυτά που μου λένε, και από τη χροιά της φωνής τους...

Χαιρετίσματα από Μπουένος Άιρες, κι ευχαριστίες σε όλους σας που με διαβάζετε.
 
Last edited by a moderator:

Εκπομπές Travelstories

Τελευταίες δημοσιεύσεις

Booking.com

Στατιστικά φόρουμ

Θέματα
33.221
Μηνύματα
884.067
Μέλη
38.911
Νεότερο μέλος
ell

Κοινοποιήστε αυτή τη σελίδα

Top Bottom