delmem2233
Member
- Μηνύματα
- 392
- Likes
- 4.199
Κατά καιρούς δέχομαι μηνύματα από παιδιά που σχεδιάζουν ταξίδια σε μέρη που έχω πάει. Μόνο την τελευταία βδομάδα μού γράψατε δύο εξ υμών, για Κούβα/Μεξικό/Γουατεμάλα, και Κολομβία. Χθες το βράδυ πέρασα χρόνο γράφοντας αναλυτικά σε μία Βραζιλιάνα φίλη μου που έρχεται στο Μπουένος Άιρες σε λίγες ημέρες, τις επιλογές που έχει για να κάνει το αεροδρόμιο-κέντρο. Με αφορμή όοολα αυτά, σκέφτηκα σήμερα να μοιραστώ πέντε πρακτικά, νομίζω, tips, που μπορούν να βοηθήσουν κάποιους, είτε σύντομα, είτε στο λιγότερο προσεχές μέλλον, να γλιτώσουν κάποια χρήματα στο Μπουένος Άιρες.
Εσέισα ή Νιούμπερι;
Όσοι ψάχνετε αεροπορικά εισιτήρια στο ίντερνετ, είναι πολύ πιθανό να σας παρουσιαστούν κατά την αναζήτησή σας αεροπορικά εισιτήρια που αντιστοιχούν σε πτήσεις Ευρώπη-άλλη πόλη της Νότιας Αμερικής (βασικά πόλεις της Βραζιλίας)-Μπουένος Άιρες. Στη λίστα που θα δείτε, προσέξτε ότι κάποιες από τις πτήσεις καταλήγουν στο αεροδρόμιο Νιούμπερι, το μικρότερο αεροδρόμιο του Μπουένος Άιρες, που βρίσκεται σε απόσταση αναπνοής από το κέντρο. Το βασικό αεροδρόμιο της πόλης είναι το Εσέισα, πολύ μακριά από το κέντρο. Αν το κόστος δύο συνδυασμών πτήσεων είναι παρόμοιο, απλά προτιμήστε σαν προορισμό το Νιούμπερι.
Από το Εσέισα στο κέντρο. Πώς, και πόσο;
Σήμερα, επαναλαμβάνω, σήμερα, τονίζω το σήμερα, μια και με τον πληθωρισμό της Αργεντινής καμία τιμή δε μένει ίδια για περισσότερο από μερικούς μήνες, το Εσέισα-κέντρο με ταξί κοστίζει 150 πέσος (κάτι περισσότερο από 27 ευρώ). Υπάρχει σημείο εξουσιοδοτημένο στο αεροδρόμιο, στο οποίο κανονίζεις τα της μετακίνησής σου, προκειμένου να αποφύγεις τους “έξυπνους” που θα θελήσουν να σε “δαγκώσουν” βλέποντας ότι είσαι ξένος. Αν ταξιδεύεις μόνος, ακόμη κι αν ταξιδεύετε παρέα δύο άτομα, αυτή είναι η ακριβότερη επιλογή. Με 60 πέσος παίρνεις λεωφορείο της Tienda Leon, της μοναδικής εταιρείας που έχει shuttle buses μεταξύ του Εσέισα και του κέντρου. Το σάιτ τους (tiendaleon.com.ar) είναι πολύ κατατοπιστικό. Αν το ξενοδοχείο/χόστελ σας είναι πάνω στη διαδρομή τους, κατεβαίνετε πριν φθάσει στο Πουέρτο Μαδέρο. Αν δε βολεύει η διαδρομή τους, φθάνετε στο ξενοδοχείο σας είτε με μέσα μαζικής μεταφοράς, ή πληρώνοντας κάτι περισσότερο στην ίδια εταιρεία, για να σας πάει μέχρι την πόρτα του ξενοδοχείου σας με δεύτερο, μικρότερο λεωφορείο. Αν ταξιδεύεις μόνος σου, είναι προφανές ότι γλιτώνεις αρκετά χρήματα. Αν είστε δύο, και είστε μεταξύ του ταξί και της Tienda Leon, ίσως είναι προτιμότερο να δώστε κάτι περισσότερο και να πάρετε ταξί. Τρίτη επιλογή, αυτή που... τίμησε ο γράφων, είναι το αστικό λεωφορείο νούμερο 8. Στο ίντερνετ οι απόψεις διίστανται για τη συγκεκριμένη γραμμή, κάποιοι την πετάνε στην πυρά επειδή μπορεί να περάσεις μέχρι και δύο ώρες για να φθάσεις στο κέντρο (τα λεωφορεία της Tienda Leon λέγεται ότι κάνουν την ίδια διαδρομή σε 45 λεπτά, ή μία ώρα τις ώρες αιχμής), κάποιοι άλλοι λένε ότι είναι επικίνδυνη(!), κάποιοι άλλοι γράφουν ότι αν έχεις πάνω από μία αποσκευή ο οδηγός μπορεί να μη σε αφήσει να ανέβεις. Προσωπικά ταξιδεύω με έναν μεγάλο σάκο στην πλάτη, κι έναν πολύ μικρότερο στο στήθος. Το λεωφορείο ήρθε τη στιγμή που πάτησα το πόδι μου στη στάση, ανέβηκα πρώτος, ο οδηγός δε μου έκανε καμία απολύτως παρατήρηση, πλήρωσα τα μόλις δύο πέσος για το εισιτήριο (εξευτελιστικό το τίμημα αν αναλογιστεί κανείς την απόσταση που διανύεις), κάθισα (σημαντικό, μια και μας πήρε δύο ώρες να φθάσουμε στο κέντρο), έβαλα τον σάκο ανάμεσα στα πόδια, κι ειλικρινά δε με κούρασε καθόλου η διαδρομή, μια και αφενός άκουγα συνεπιβάτες να μιλάνε με τη χαριτωμένη πορτένια προφορά τους, κι αφετέρου χάζευα από το ανοιχτό παράθυρο με τα μάτια ορθάνοιχτα. Επαναλαμβάνω, μόλις δύο πέσος. Αλλά δύο ώρες μέχρι το κέντρο. Και για να πάρεις το συγκεκριμένο λεωφορείο πρέπει να έχεις κέρματα. Προσωπικά μου είχαν μείνει κάποια από το προηγούμενο ταξίδι μου εδώ. Διαφορετικά θα έπρεπε να είχα αγοράσει κάτι στο αεροδρόμιο, σε κάποιο μαγαζί, για να πάρω ρέστα ψιλά.
Τι γίνεται με τα ευρώ;
Αν έρθετε στο Μπουένος Άιρες χωρίς ούτε ένα πέσο στην τσέπη, αλλάξτε στο αεροδρόμιο όσο λιγότερα γίνεται, εκτός κι αν έχετε κάρτα που χρησιμοποιείτε για να βγάζετε χρήματα από ΑΤΜ. Αν έρχεστε με ρευστό, πρότασή μου είναι, έχοντας ψάξει το θέμα τολμώ να πω αρκετά, αν όχι εξονυχιστικά, τον κύριο όγκο του να τον αλλάξτε σε ένα ανταλλακτήριο που βρίσκεται πάνω στη Σαρμιέντο, μεταξύ Σαν Μαρτίν και Ρεκονκίστα. Είναι τρεις δρόμοι πάνω από την Πλάσα ντε Μάσο. Είναι το ανταλλακτήριο στο οποίο κάθε φορά που κατεβαίνω στο κέντρο, βλέπω την καλύτερη ισοτιμία. Προσωπικά, από τη στιγμή που το ευρώ άρχισε να παίρνει την κατηφόρα, άρχισα να ανταλλάσσω χρήματα με μέλη μίας ιστοσελίδας που έχω αναφέρει και σε άλλες ιστορίες μου. Στο Μπουένος Άιρες υπάρχουν αρκετοί ντόπιοι που σχεδιάζουν ταξίδι στην Ευρώπη κι ενδιαφέρονται για ευρώ, ενώ υπάρχουν και Ευρωπαίοι που δουλεύουν εδώ, πληρώνονται σε πέσος, και προτιμούν τις οικονομίες τους να τις έχουν σε ευρώ. Σπάμε στη μέση τη διαφορά στις τιμές αγοράς-πώλησης της ημέρας που κάνουμε τη “δουλειά”, κι έτσι κερδίζουμε και οι δύο. Εγώ παίρνω μία ισοτιμία που κανένα ανταλλακτήριο δεν μπορεί να μου προσφέρει, και εκείνος που παίρνει τα ευρώ μου βγαίνει το ίδιο κερδισμένος.
Μετακινήσεις εντός Μπουένος Άιρες;
Πριν από δύο χρόνια πέρασα μια βδομάδα στο Αμπάστο, δύο τετράγωνα από σταθμό του Σούμπτε, του μετρό, και μία βδομάδα στο Μπελγκράνο, επίσης σχετικά κοντά σε σταθμό του μετρό, οπότε για όλες τις μετακινήσεις μου χρησιμοποιούσα τον υπόγειο. Σχεδόν 40 μέρες τώρα, τον Σούμπτε τον έχω πάρει ΜΙΑ φορά. Χρησιμοποιώ τρένα και λεωφορεία. Οι γραμμές των τρένων είναι... προφανείς. Μπαίνεις tbanet.com.ar, και έχεις (κάποιες από) τις γραμμές “πιάτο”. Τι γίνεται όμως με τα λεωφορεία; Μπαίνεις omnilineas.com, επιλέγεις “city buses”, κι απλά παίζεις με τον χάρτη. Κάνεις ένα κλικ στο σημείο που βρίσκεσαι, δεύτερο κλικ στο σημείο που θέλεις να πας, κι αμέσως βλέπεις με ατελείωτες λεπτομέρειες όλες τις επιλογές σου, πάνω στον χάρτη. Γιατί να πάρεις λεωφορείο σε μία πόλη που έχει μετρό; Επειδή η... γεωγραφία των γραμμών του μετρό είναι τέτοια, που μερικές φορές για να πας από... Θεσσαλονίκη μέχρι Αθήνα, πρέπει να περάσεις πρώτα από Πάτρα. Ανεβαίνεις στο λεωφορείο, λες στον οδηγό πού πηγαίνεις, σου λέει πόσο κοστίζει η διαδρομή σου (οι περισσότερες είναι σήμερα 1,25 πέσο), και πληρώνεις στο μηχάνημα με κέρματα. Αν περάστε αρκετές ημέρες στο Μπουένος Άιρες ΑΞΙΖΕΙ να στηθείτε την πρώτη μέρα σε μία ουρά για να βγάλετε τη SUBE, τη μαγνητική κάρτα που σας δίνεται δωρεάν, απλά συμπληρώνοντας τα στοιχεία σας σε ένα χαρτί. “Γεμίζετε” την κάρτα με κρέντιτ, και δεν αγχώνεστε για κέρματα.
Ήρθε η ώρα να πας αλλού στην Αργεντινή;
Η συντριπτική πλειοψηφία του κόσμου στην Αργεντινή ταξιδεύει με λεωφορεία. Οι τιμές των αεροπορικών εισιτηρίων δεν είναι για όλους, και το σιδηροδρομικό δίκτυο δεν είναι και... ανύπαρκτο, σίγουρα όμως είναι φτωχούτσικο, αν όχι φτωχό. Η προφανής επιλογή για λεωφορεία είναι να πας στον Ρετίρο, στον κεντρικό σταθμό λεωφορείων, και να διαλέξεις την εταιρεία που σου “κάθεται” καλύτερα. Οι τιμές ποικίλουν ανάλογα με την παρεχόμενη υπηρεσία, βασικά ανάλογα με το αν η θέση σου είναι απλή, ημι-κρεβάτι, ή κρεβάτι. Εκείνο που δεν είναι πολύ-πολύ γνωστό, είναι ότι στο Μπουένος Άιρες υπάρχει και δεύτερο σημείο αναχώρησης λεωφορείων, τα οποία έχουν πάνω τους νοερά κρεμασμένη την ταμπέλα “παράνομα”. Τα “μη επίσημα αδειοδοτημένα” λεωφορεία αναχωρούν από την πλατεία δίπλα στον Όνσε, τον σιδηροδρομικό σταθμό (άλλο Όνσε, άλλο Ρετίρο -όπου βρίσκεται ο κεντρικός σιδηροδρομικός σταθμός- άλλο Κονστιτουσιόν. Είναι τρεις διαφορετικοί σταθμοί). Όπως και για την αστική γραμμή 8 που πηγαίνει στο Εσέισα, οι απόψεις διίστανται. Όλοι δέχονται ότι οι τιμές είναι μέχρι και 50% χαμηλότερες από τις τιμές που ΓΙΑ ΤΑ ΙΔΙΑ ΔΡΟΜΟΛΟΓΙΑ βρίσκεις στον Ρετίρο. Κάποιοι όμως λένε ότι είναι επικίνδυνα, ότι δεν περνούν από ελέγχους, κι ότι αν με κάποιον μαγικό τρόπο χαθεί η αποσκευή σου, την πάτησες, μια και ούτε καν στην αστυνομία μπορείς να πας για να βρεις το δίκιο σου. Άλλοι λένε ότι τα λεωφορεία είναι εξίσου καλά με τα “επίσημα”, ίσως ακόμα και καλύτερα, κι ότι το σέρβις είναι πιο... προσωπικό, πιο ζεστό, επειδή τα λεωφορεία τα οδηγούν και γενικά τα προσέχουν οικογένειες, για τις οποίες το λεωφορείο είναι το μέσο βιοπορισμού τους. Μέχρι στιγμής δεν έχω πάρει “παράνομο” λεωφορείο, όμως όταν φύγω από Μπουένος Άιρες για Κόρδοβα ή Μεντόσα, θα πάω στον Όνσε, όχι στα “επίσημα” λεωφορεία του Ρετίρο. Το παιδί που με φιλοξενεί ταξίδεψε με την κοπέλα του πριν από μερικούς μήνες μέχρι τη Βολιβία με “παράνομο” λεωφορείο, κι έμειναν και οι δυο τους απόλυτα ικανοποιημένοι. Ο Μαρτίν είναι της... γύρας, οπότε την άποψή του τη λαμβάνω υπόψη μου μεν, αλλά είναι η θετική εντύπωση με την οποία έμεινε η Κλάρα που με κάνει πολύ περισσότερο να βλέπω τα “παράνομα” λεωφορεία με καλό μάτι, μια και η Κλάρα μού δίνει την εντύπωση ότι είναι πιο... μαζεμένη, πιο διστακτική, πιο “των σίγουρων”, κι αν ένα ΤΕΤΟΙΟ άτομο λέει ότι το λεωφορείο ήταν μια χαρά, η άποψή του μετράει πολύ.
Ξέρω ότι αν κάποιος δε σχεδιάζει ταξίδι στο Μπουένος Άιρες, το σημερινό κείμενο πρέπει να το παράτησε πριν ακόμη το “Εσέισα ή Νιούμπερι;” Αν όμως όσα έγραψα βοηθήσουν έστω και μετά από καιρό, έστω και έναν, να γλιτώσει κάποια χρήματα στο Μπουένος Άιρες, θα χαρώ (αν μου γράψει, για να το ξέρω).
Χαιρετίσματα από το Μπουένος Άιρες των 35+ βαθμών Κελσίου εδώ και 2-3 ημέρες...
Εσέισα ή Νιούμπερι;
Όσοι ψάχνετε αεροπορικά εισιτήρια στο ίντερνετ, είναι πολύ πιθανό να σας παρουσιαστούν κατά την αναζήτησή σας αεροπορικά εισιτήρια που αντιστοιχούν σε πτήσεις Ευρώπη-άλλη πόλη της Νότιας Αμερικής (βασικά πόλεις της Βραζιλίας)-Μπουένος Άιρες. Στη λίστα που θα δείτε, προσέξτε ότι κάποιες από τις πτήσεις καταλήγουν στο αεροδρόμιο Νιούμπερι, το μικρότερο αεροδρόμιο του Μπουένος Άιρες, που βρίσκεται σε απόσταση αναπνοής από το κέντρο. Το βασικό αεροδρόμιο της πόλης είναι το Εσέισα, πολύ μακριά από το κέντρο. Αν το κόστος δύο συνδυασμών πτήσεων είναι παρόμοιο, απλά προτιμήστε σαν προορισμό το Νιούμπερι.
Από το Εσέισα στο κέντρο. Πώς, και πόσο;
Σήμερα, επαναλαμβάνω, σήμερα, τονίζω το σήμερα, μια και με τον πληθωρισμό της Αργεντινής καμία τιμή δε μένει ίδια για περισσότερο από μερικούς μήνες, το Εσέισα-κέντρο με ταξί κοστίζει 150 πέσος (κάτι περισσότερο από 27 ευρώ). Υπάρχει σημείο εξουσιοδοτημένο στο αεροδρόμιο, στο οποίο κανονίζεις τα της μετακίνησής σου, προκειμένου να αποφύγεις τους “έξυπνους” που θα θελήσουν να σε “δαγκώσουν” βλέποντας ότι είσαι ξένος. Αν ταξιδεύεις μόνος, ακόμη κι αν ταξιδεύετε παρέα δύο άτομα, αυτή είναι η ακριβότερη επιλογή. Με 60 πέσος παίρνεις λεωφορείο της Tienda Leon, της μοναδικής εταιρείας που έχει shuttle buses μεταξύ του Εσέισα και του κέντρου. Το σάιτ τους (tiendaleon.com.ar) είναι πολύ κατατοπιστικό. Αν το ξενοδοχείο/χόστελ σας είναι πάνω στη διαδρομή τους, κατεβαίνετε πριν φθάσει στο Πουέρτο Μαδέρο. Αν δε βολεύει η διαδρομή τους, φθάνετε στο ξενοδοχείο σας είτε με μέσα μαζικής μεταφοράς, ή πληρώνοντας κάτι περισσότερο στην ίδια εταιρεία, για να σας πάει μέχρι την πόρτα του ξενοδοχείου σας με δεύτερο, μικρότερο λεωφορείο. Αν ταξιδεύεις μόνος σου, είναι προφανές ότι γλιτώνεις αρκετά χρήματα. Αν είστε δύο, και είστε μεταξύ του ταξί και της Tienda Leon, ίσως είναι προτιμότερο να δώστε κάτι περισσότερο και να πάρετε ταξί. Τρίτη επιλογή, αυτή που... τίμησε ο γράφων, είναι το αστικό λεωφορείο νούμερο 8. Στο ίντερνετ οι απόψεις διίστανται για τη συγκεκριμένη γραμμή, κάποιοι την πετάνε στην πυρά επειδή μπορεί να περάσεις μέχρι και δύο ώρες για να φθάσεις στο κέντρο (τα λεωφορεία της Tienda Leon λέγεται ότι κάνουν την ίδια διαδρομή σε 45 λεπτά, ή μία ώρα τις ώρες αιχμής), κάποιοι άλλοι λένε ότι είναι επικίνδυνη(!), κάποιοι άλλοι γράφουν ότι αν έχεις πάνω από μία αποσκευή ο οδηγός μπορεί να μη σε αφήσει να ανέβεις. Προσωπικά ταξιδεύω με έναν μεγάλο σάκο στην πλάτη, κι έναν πολύ μικρότερο στο στήθος. Το λεωφορείο ήρθε τη στιγμή που πάτησα το πόδι μου στη στάση, ανέβηκα πρώτος, ο οδηγός δε μου έκανε καμία απολύτως παρατήρηση, πλήρωσα τα μόλις δύο πέσος για το εισιτήριο (εξευτελιστικό το τίμημα αν αναλογιστεί κανείς την απόσταση που διανύεις), κάθισα (σημαντικό, μια και μας πήρε δύο ώρες να φθάσουμε στο κέντρο), έβαλα τον σάκο ανάμεσα στα πόδια, κι ειλικρινά δε με κούρασε καθόλου η διαδρομή, μια και αφενός άκουγα συνεπιβάτες να μιλάνε με τη χαριτωμένη πορτένια προφορά τους, κι αφετέρου χάζευα από το ανοιχτό παράθυρο με τα μάτια ορθάνοιχτα. Επαναλαμβάνω, μόλις δύο πέσος. Αλλά δύο ώρες μέχρι το κέντρο. Και για να πάρεις το συγκεκριμένο λεωφορείο πρέπει να έχεις κέρματα. Προσωπικά μου είχαν μείνει κάποια από το προηγούμενο ταξίδι μου εδώ. Διαφορετικά θα έπρεπε να είχα αγοράσει κάτι στο αεροδρόμιο, σε κάποιο μαγαζί, για να πάρω ρέστα ψιλά.
Τι γίνεται με τα ευρώ;
Αν έρθετε στο Μπουένος Άιρες χωρίς ούτε ένα πέσο στην τσέπη, αλλάξτε στο αεροδρόμιο όσο λιγότερα γίνεται, εκτός κι αν έχετε κάρτα που χρησιμοποιείτε για να βγάζετε χρήματα από ΑΤΜ. Αν έρχεστε με ρευστό, πρότασή μου είναι, έχοντας ψάξει το θέμα τολμώ να πω αρκετά, αν όχι εξονυχιστικά, τον κύριο όγκο του να τον αλλάξτε σε ένα ανταλλακτήριο που βρίσκεται πάνω στη Σαρμιέντο, μεταξύ Σαν Μαρτίν και Ρεκονκίστα. Είναι τρεις δρόμοι πάνω από την Πλάσα ντε Μάσο. Είναι το ανταλλακτήριο στο οποίο κάθε φορά που κατεβαίνω στο κέντρο, βλέπω την καλύτερη ισοτιμία. Προσωπικά, από τη στιγμή που το ευρώ άρχισε να παίρνει την κατηφόρα, άρχισα να ανταλλάσσω χρήματα με μέλη μίας ιστοσελίδας που έχω αναφέρει και σε άλλες ιστορίες μου. Στο Μπουένος Άιρες υπάρχουν αρκετοί ντόπιοι που σχεδιάζουν ταξίδι στην Ευρώπη κι ενδιαφέρονται για ευρώ, ενώ υπάρχουν και Ευρωπαίοι που δουλεύουν εδώ, πληρώνονται σε πέσος, και προτιμούν τις οικονομίες τους να τις έχουν σε ευρώ. Σπάμε στη μέση τη διαφορά στις τιμές αγοράς-πώλησης της ημέρας που κάνουμε τη “δουλειά”, κι έτσι κερδίζουμε και οι δύο. Εγώ παίρνω μία ισοτιμία που κανένα ανταλλακτήριο δεν μπορεί να μου προσφέρει, και εκείνος που παίρνει τα ευρώ μου βγαίνει το ίδιο κερδισμένος.
Μετακινήσεις εντός Μπουένος Άιρες;
Πριν από δύο χρόνια πέρασα μια βδομάδα στο Αμπάστο, δύο τετράγωνα από σταθμό του Σούμπτε, του μετρό, και μία βδομάδα στο Μπελγκράνο, επίσης σχετικά κοντά σε σταθμό του μετρό, οπότε για όλες τις μετακινήσεις μου χρησιμοποιούσα τον υπόγειο. Σχεδόν 40 μέρες τώρα, τον Σούμπτε τον έχω πάρει ΜΙΑ φορά. Χρησιμοποιώ τρένα και λεωφορεία. Οι γραμμές των τρένων είναι... προφανείς. Μπαίνεις tbanet.com.ar, και έχεις (κάποιες από) τις γραμμές “πιάτο”. Τι γίνεται όμως με τα λεωφορεία; Μπαίνεις omnilineas.com, επιλέγεις “city buses”, κι απλά παίζεις με τον χάρτη. Κάνεις ένα κλικ στο σημείο που βρίσκεσαι, δεύτερο κλικ στο σημείο που θέλεις να πας, κι αμέσως βλέπεις με ατελείωτες λεπτομέρειες όλες τις επιλογές σου, πάνω στον χάρτη. Γιατί να πάρεις λεωφορείο σε μία πόλη που έχει μετρό; Επειδή η... γεωγραφία των γραμμών του μετρό είναι τέτοια, που μερικές φορές για να πας από... Θεσσαλονίκη μέχρι Αθήνα, πρέπει να περάσεις πρώτα από Πάτρα. Ανεβαίνεις στο λεωφορείο, λες στον οδηγό πού πηγαίνεις, σου λέει πόσο κοστίζει η διαδρομή σου (οι περισσότερες είναι σήμερα 1,25 πέσο), και πληρώνεις στο μηχάνημα με κέρματα. Αν περάστε αρκετές ημέρες στο Μπουένος Άιρες ΑΞΙΖΕΙ να στηθείτε την πρώτη μέρα σε μία ουρά για να βγάλετε τη SUBE, τη μαγνητική κάρτα που σας δίνεται δωρεάν, απλά συμπληρώνοντας τα στοιχεία σας σε ένα χαρτί. “Γεμίζετε” την κάρτα με κρέντιτ, και δεν αγχώνεστε για κέρματα.
Ήρθε η ώρα να πας αλλού στην Αργεντινή;
Η συντριπτική πλειοψηφία του κόσμου στην Αργεντινή ταξιδεύει με λεωφορεία. Οι τιμές των αεροπορικών εισιτηρίων δεν είναι για όλους, και το σιδηροδρομικό δίκτυο δεν είναι και... ανύπαρκτο, σίγουρα όμως είναι φτωχούτσικο, αν όχι φτωχό. Η προφανής επιλογή για λεωφορεία είναι να πας στον Ρετίρο, στον κεντρικό σταθμό λεωφορείων, και να διαλέξεις την εταιρεία που σου “κάθεται” καλύτερα. Οι τιμές ποικίλουν ανάλογα με την παρεχόμενη υπηρεσία, βασικά ανάλογα με το αν η θέση σου είναι απλή, ημι-κρεβάτι, ή κρεβάτι. Εκείνο που δεν είναι πολύ-πολύ γνωστό, είναι ότι στο Μπουένος Άιρες υπάρχει και δεύτερο σημείο αναχώρησης λεωφορείων, τα οποία έχουν πάνω τους νοερά κρεμασμένη την ταμπέλα “παράνομα”. Τα “μη επίσημα αδειοδοτημένα” λεωφορεία αναχωρούν από την πλατεία δίπλα στον Όνσε, τον σιδηροδρομικό σταθμό (άλλο Όνσε, άλλο Ρετίρο -όπου βρίσκεται ο κεντρικός σιδηροδρομικός σταθμός- άλλο Κονστιτουσιόν. Είναι τρεις διαφορετικοί σταθμοί). Όπως και για την αστική γραμμή 8 που πηγαίνει στο Εσέισα, οι απόψεις διίστανται. Όλοι δέχονται ότι οι τιμές είναι μέχρι και 50% χαμηλότερες από τις τιμές που ΓΙΑ ΤΑ ΙΔΙΑ ΔΡΟΜΟΛΟΓΙΑ βρίσκεις στον Ρετίρο. Κάποιοι όμως λένε ότι είναι επικίνδυνα, ότι δεν περνούν από ελέγχους, κι ότι αν με κάποιον μαγικό τρόπο χαθεί η αποσκευή σου, την πάτησες, μια και ούτε καν στην αστυνομία μπορείς να πας για να βρεις το δίκιο σου. Άλλοι λένε ότι τα λεωφορεία είναι εξίσου καλά με τα “επίσημα”, ίσως ακόμα και καλύτερα, κι ότι το σέρβις είναι πιο... προσωπικό, πιο ζεστό, επειδή τα λεωφορεία τα οδηγούν και γενικά τα προσέχουν οικογένειες, για τις οποίες το λεωφορείο είναι το μέσο βιοπορισμού τους. Μέχρι στιγμής δεν έχω πάρει “παράνομο” λεωφορείο, όμως όταν φύγω από Μπουένος Άιρες για Κόρδοβα ή Μεντόσα, θα πάω στον Όνσε, όχι στα “επίσημα” λεωφορεία του Ρετίρο. Το παιδί που με φιλοξενεί ταξίδεψε με την κοπέλα του πριν από μερικούς μήνες μέχρι τη Βολιβία με “παράνομο” λεωφορείο, κι έμειναν και οι δυο τους απόλυτα ικανοποιημένοι. Ο Μαρτίν είναι της... γύρας, οπότε την άποψή του τη λαμβάνω υπόψη μου μεν, αλλά είναι η θετική εντύπωση με την οποία έμεινε η Κλάρα που με κάνει πολύ περισσότερο να βλέπω τα “παράνομα” λεωφορεία με καλό μάτι, μια και η Κλάρα μού δίνει την εντύπωση ότι είναι πιο... μαζεμένη, πιο διστακτική, πιο “των σίγουρων”, κι αν ένα ΤΕΤΟΙΟ άτομο λέει ότι το λεωφορείο ήταν μια χαρά, η άποψή του μετράει πολύ.
Ξέρω ότι αν κάποιος δε σχεδιάζει ταξίδι στο Μπουένος Άιρες, το σημερινό κείμενο πρέπει να το παράτησε πριν ακόμη το “Εσέισα ή Νιούμπερι;” Αν όμως όσα έγραψα βοηθήσουν έστω και μετά από καιρό, έστω και έναν, να γλιτώσει κάποια χρήματα στο Μπουένος Άιρες, θα χαρώ (αν μου γράψει, για να το ξέρω).
Χαιρετίσματα από το Μπουένος Άιρες των 35+ βαθμών Κελσίου εδώ και 2-3 ημέρες...
Attachments
-
39,2 KB Προβολές: 106
Last edited by a moderator: