Yorgos
Member
- Μηνύματα
- 10.310
- Likes
- 56.161
- Επόμενο Ταξίδι
- Nipon-Αλάσκα-Yellowstone
- Ταξίδι-Όνειρο
- Περού τότε, τώρα, πάντα
Περιεχόμενα
- Κεφάλαιο 1
- ΚΕΦΑΛΑΙΟ 2: Προσδοκίες
- ΚΕΦΑΛΑΙΟ 3: Το πλυντήριο, το κάρμα, η φάρσα και ο γουρλωμάτης
- ΚΕΦΑΛΑΙΟ 4: Εισαγωγή στο απόλυτο χάος
- Φωτογραφίες
- ΚΕΦΑΛΑΙΟ 5: Ντάκα και λίγο παραέξω, ghost city, πανηγύρι και ντεμέκ Ταζ Μαχάλ
- Φωτογραφίες
- Φωτογραφίες
- ΚΕΦΑΛΑΙΟ 6: Ινδία, φαγητάρες και Sivasagar
- Φωτογραφίες
- ΚΕΦΑΛΑΙΟ 7: Ναοι, ξαναφαγητάρες και Jorhat
- Φωτογραφίες
- ΚΕΦΑΛΑΙΟ 8: Tα satras του Majuli
- Φωτογραφίες
- ΚΕΦΑΛΑΙΟ 9: Γίββωνες στην ομίχλη, οι ορχιδέες του μάγειρα κι ένα σόου
- Φωτογραφίες
- ΚΕΦΑΛΑΙΟ 10: Ελέφαντες, ρινόκεροι, άλμα επί στηθαίου μετά μπαούλου και καλώς ήρθαμε στη Meghalaya.
- Φωτογραφίες
- ΚΕΦΑΛΑΙΟ 11: Καταρράκτες χωρίς νερό, σπήλαια και πάλι καταρράκτες (με λίγο νερό)
- Φωτογραφίες
- ΚΕΦΑΛΑΙΟ 12: Τα μενίρ, ο ποταμός Dawki, κόμμα-διαμάντι, το καθαρότερο χωριό της Ινδίας και οι ζωντανές γέφυρες από ρίζες δέντρων.
- Φωτογραφίες
- ΚΕΦΑΛΑΙΟ 13: H έκπληξη του Guwahati
- Φωτογραφίες
- ΚΕΦΑΛΑΙΟ 14: Άφιξη Agartala, παλάτι-μουσείο και το ξενοδοχείο του 5,8
- Φωτογραφίες
- ΚΕΦΑΛΑΙΟ 15: Unakoti, το Angkor Wat (φωτιά θα πέσει να μας κάψει) της Tripura
- Φωτογραφίες
- ΚΕΦΑΛΑΙΟ 16: Ο ναός-τούρτα, το υδάτινο παλάτι και το one and only
- Φωτογραφίες
- ΚΕΦΑΛΑΙΟ 17: Το Moirang, η λίμνη Loktak, η λάσπη, οι διαδηλώσεις και ο καλός οικοδεσπότης του καταλύματος της κατσαρίδας
- Φωτογραφίες
- ΚΕΦΑΛΑΙΟ 18: Το Ιmphal που έπρεπε να είχα μείνει και η Nagaland
- Φωτογραφίες
- ΚΕΦΑΛΑΙΟ 19: Το νεκροταφείο του ΒΠΠ και το Sekrenyi
- Φωτογραφίες
- ΚΕΦΑΛΑΙΟ 20: Κάτι τσόντα αρχαία και άφιξη στην Καλκούτα
- Φωτογραφίες
- ΚΕΦΑΛΑΙΟ 21: Καλκούτα, India par Excellence
- Φωτογραφίες
- ΚΕΦΑΛΑΙΟ 22: Αποτίμηση, εντυπώσεις και άλλα τέτοια θεωρητικά.
ΚΕΦΑΛΑΙΟ 7: Ναοι, ξαναφαγητάρες και Jorhat
Απογοητεύτηκα λίγο που το πρωινό δε σερβίρεται στον ίδιο ναό της γαστρονομίας, αλλά στον πρώτο όροφο με πλαστικά πιατάκια και σαφώς πιο μέτρια πράγματα, τα οποία πάντως κατ' εμέ τρώγονταν. Ο Α. Τα ψιλοαγνόησε και απείχε, χώρια ότι πια ένιωθε άρρωστος, είχε πυρετό το προηγούμενο βράδυ και σήμερα θα επιδεινωνόταν η κατάστασή του αρκετά, παρόλα αυτά δε θα έχανε την ευκαιρία να πάμε στους ναούς.
Ξεκινήσαμε από το Shivadol, το ναό από τον οποίο περάσαμε το προηγούμενο βράδυ για να διαπιστώσουμε πως είναι φουλ λειτουργικός και αντί για τουρίστες οι μόνοι επισκέπτες είναι ντόπιοι ινδουιστές. Mε 32 μέτρα ύψος, σχεδόν 300 χρόνια λειτουργίας και μια μάλλον κατανυκτική ατμόσφαιρα, είχε φοβερό ενδιαφέρον. Η μέρα πραγματικά είχε ξεκινήσει υπέροχα.
Επόμενη στάση, λίγα χιλιόμετρα παρακάτω με tuk-tuk (μου έκανε εντύπωση πόσο τίμιοι ήταν στις τιμές που μας έλεγαν) ήταν το Rang Ghar, ένα διώροφο παλάτι του 1746 που διατηρείται σε πολύ κατάσταση και δεν είχε κανέναν απολύτως επισκέπτη. Πληρώσαμε τη δεκαπλάσια (!) είσοδο που αντιστοιχεί σε αλλοδαπούς και θαυμάσαμε το κυρίως κτίσμα που βασικά χρησίμευε ως εξέδρα όταν οι βασιλιάδες των Ahom παρακολουθούσαν μονομαχίες παλαιστών, νεροβούβαλων και ελεφάντων. Πολύ όμορφα τα εξωτερικά ανάγλυφα και μπόνους το εσωτερικό του κτιρίου.
Μόλις 15 λεπτά με τα πόδια μακριά βρίσκεται το παλάτι Talatal Ghar, στην είσοδο του οποίου υπήρχε ένα παλιόχαρτο κολλημένο στον τοίχο με σελοτέιπ που μας γνωστοποιούσε πως δέχονταν μόνο ηλεκτρονική πληρωμή, πάλι καλά που είχαμε sim δηλαδή. Η εφαρμογή τους πάντως είναι εύχρηστη και σε 2 λεπτά είχα πληρώσει, οπότε και πήγα στο ταμείο να δείξω την απόδειξη στη βαριεστημένη υπάλληλο. Δεν έχω ξαναδεί στη ζωή μου πιο σκονισμένο πληκτρολόγιο, σα να βγήκε από τις ιστορίες από την κρύπτη ήταν κι ένιωσα πως αν φυσούσα θα προκαλούσα σκονοθύελλα. Τέλος πάντων, το σημαντικό ήταν το παλάτι, που στα ντουζένια του ήταν επταώροφο με υπόγειες εξόδους διαφυγής και πολύ εντυπωσιακό kai το ευχαριστήθηκα. Ο Α, που είναι μέγας φαν της ιστορίας, είχε αρχίσει να εξαντλείται από τον πυρετό και την κούραση, αλλά ακόμη κι έτσι δέχθηκε να ποζάρει για τους λιγοστούς παραβρισκόμενους που τον κοιτούσαν με δέος, θαυμασμό, ενδεχομένως και λιγούρα. Ήταν πολύ όμορφα και τα περίχωρα, με σκιουράκια, κλασικά ρεζερβουάρ και μπόλικα δέντρα με σχετικά λίγα (για Ινδία δηλαδή) σκουπίδια.
Επόμενος στόχος ήταν το Kareng Ghar, παλάτι κι αυτό, που ήταν όμως 15 χιλιόμετρα μακριά και σκεφθήκαμε να διαπραγματευτούμε με κάποιον να μας περιμένει εκεί και να μας πάει και στο Charaideo που ήταν άλλα 45 λεπτά πιο μακριά κι όπου σίγουρα θα περνούσαμε χρόνο διότι εκτός από Μνημείο Παγκόσμιας Πολιτιστικής Κληρονομιάς είχε και μεγάλη έκταση, αφού επρόκειτο για μπόλικους ταφικούς λόφους μεγάλων διαστάσεων. Η συνεννόηση με τον tuktukατζή που βρήκαμε ήταν δύσκολη λόγω των κακών Αγγλικών του και των ανύπαρκτων προφανώς Assamese μας, αλλά τελικώς κατάλαβε τι θέλαμε να κάνουμε και ζήτησε περίπου 25€ για μπόλικα χιλιόμετρα και περίπου 4 ώρες. Καμία πονηράδα από πλευράς του, τι να παζαρέψουμε με τον άνθρωπο;
Το Kareng Ghar ήταν απλά κατπαληκτικό, το ομορφότερο παλάτι απ' όλα και το απόλαυσα πάρα πολύ. Τριώροφο παλάτι που πάλι ήμασταν μόνοι και πολύ όμορφους κήπους, χώρια κάτι πάγκους με street food που τα τίμησα.
Είχε έρθει η ώρα για το Chairadeo, για το οποίο δεν ήξερα τι να περιμένω, το φανταζόμουν από τις περιγραφές παραπλήσιο του Gaya Tumuli στη Νότιο Κορέα. Και όντως, έμοιαζε αρκετά: Υπόσκαφοι τάφοι που θύμιζαν λίγο Μυκήνες και σχημάτιζαν πράσινους λόφους με μια στενή είσοδο, σε μια μεγάλη έκταση, περιποιημένη, με μονοπάτια που σε πάνε γύρω-γύρω από τους λόφους. Η απογοήτευση είναι πως μόνο ένας ήταν ανοικτός τη δεδομένη στιγμή. Το τοπίο πολύ ήσυχο, ο χώρος περιποιημένος, σε κάποια σημεία είχε και φωτογραφίες των κτερισμάτων που βρέθηκαν, κάποια πολύ ενδιαφέροντα, που δεν ξέρω πού εκτίθενται.
Μας άρεσε πολύ ο αρχαιολογικός χώρος κι όταν εξήλθαμε διαπιστώσαμε πως ακριβώς δίπλα... υπήρχε άλλος με πολύ φτηνότερη είσοδο, 8 φορές λιγότερα χρήματα. Σύντομα καταλάβαμε πως το ένα υπάγεται στην κεντρική κυβέρνηση και το άλλο στις τοπικές αρχές. Ε δε χάναμε τίποτε να μπούμε και στο δεύτερο, μου φάνηκε αρκετά αστείο που έχουν κόψει τον αρχαιολογικό χώρο στα δύο, πρακτικά οι δυο πλευρές συνορεύουν και τις εισόδους χωρίζουν λιγότερο από 50 μέτρα. Εδώ δεν μπορούσαμε να μπούμε σε κάποιο τάφο αλλά και πάλι οι όγκοι ήταν τεράστιοι, μεγαλύτεροι από το διπλανό, και η ατμόσφαιρα ακόμη πιο γαλήνια.
O καημένος ως τουκτουκατζής μας περίμενε υπομονετικά, ο Α ήταν ακόμη πιο καημένος με αρκετό πυρετό αλλά ικανοποιημένος. Γυρίσαμε στο ξενοδοχείο να πάρουμε τις αποσκευές μας, και μιας που διαπιστώσαμε πως το απογευματινό λεωφορείο έφευγε σε δυόμιση ώρες, δεν ήθελε και πολλή σκέψη: αράξαμε στο sky chef για να ξαναπολάυσουμε αυτό το ναό της γεύσης, τον οργασμό της παλέτας, το γαστριμαργικό παράδεισο... εντάξει το πιάσατε. Πήρε και τα φαρμακάκια του ο Α και στάνιαρε κι ήμασταν έτοιμοι για το ταξίδι με το σχεδόν άδειο αυτή τη φορά λεωφορείο μέχρι το Jorhat.
Είχα κάνει κράτηση για το ξενοδοχείο Bliss, όταν φτάσαμε όμως μας γνωστοποίησαν πως λόγω ενός “τεχνικού” προβλήματος δεν μπορούσαν να φιλοξενήσουν αλλοδαπούς, πρόβλημα που έχω ξαναντιμετωπίσει στην Ινδία όταν κάνεις κράτηση από πλατφόμα. Ήθελαν να μας στείλουν “χωρίς επιβάρυνση” στο πολύ φτηνότερο D Royal Palm, το οποίο online όμως το έβρισκα πολύ φτηνότερα, χώρια που ήθελαν να μας φωνάξουν ταξί για την τριπλάσια της κανονικής τιμής, τσακώθηκα και βγήκαμε να βρούμε ταξί μόνοι μας, αλλά είχε αρχίσει να ψιχαλίζει. Οι τους ξενοδοχείου έπιασαν δυο οδηγούς που βρισκονταν μπροστά μας και μάλλον τους υπέδειξαν να μας υπερχρεώσουν, οπότε βγήκαμε στο δρόμο (ναι, με το μπαούλο του Α) και βρηκαμε ένα tuk tuk, του ο οδηγός όμως δεν ήξερε Αγγλικά, δε γνώριζε πού βρισκόταν το D Royal Palm και μάλλον δε βοήθησε ιδιαίτερα ότι ήταν και μεθυσμένος. Του ζήτησα να μας αφήσει αλλού, όπου κάτι καλοί γείτονες υπό βροχή μας βρήκαν οδηγό που κατάλαβε πού είναι το ξενοδοχείο κι επιτέλους βρεθήκαμε σε κρεβάτι. Με το manager του ξενοδοχείου μάλιστα συνεννοηθήκαμε μια χαρά και βρήκαμε και οδηγό να μας πάει στο λιμανάκι nomat ghat την επομένη, ώστε να επισκεφθούμε το Majuli σε ημερήσια εκδρομή. Καλά τα καταφέραμε, αυτό που προείχε ήταν να ξεκουραστεί ο ταλαιπωρημένος Α.