Yorgos
Member
- Μηνύματα
- 10.310
- Likes
- 56.161
- Επόμενο Ταξίδι
- Nipon-Αλάσκα-Yellowstone
- Ταξίδι-Όνειρο
- Περού τότε, τώρα, πάντα
Περιεχόμενα
- Κεφάλαιο 1
- ΚΕΦΑΛΑΙΟ 2: Προσδοκίες
- ΚΕΦΑΛΑΙΟ 3: Το πλυντήριο, το κάρμα, η φάρσα και ο γουρλωμάτης
- ΚΕΦΑΛΑΙΟ 4: Εισαγωγή στο απόλυτο χάος
- Φωτογραφίες
- ΚΕΦΑΛΑΙΟ 5: Ντάκα και λίγο παραέξω, ghost city, πανηγύρι και ντεμέκ Ταζ Μαχάλ
- Φωτογραφίες
- Φωτογραφίες
- ΚΕΦΑΛΑΙΟ 6: Ινδία, φαγητάρες και Sivasagar
- Φωτογραφίες
- ΚΕΦΑΛΑΙΟ 7: Ναοι, ξαναφαγητάρες και Jorhat
- Φωτογραφίες
- ΚΕΦΑΛΑΙΟ 8: Tα satras του Majuli
- Φωτογραφίες
- ΚΕΦΑΛΑΙΟ 9: Γίββωνες στην ομίχλη, οι ορχιδέες του μάγειρα κι ένα σόου
- Φωτογραφίες
- ΚΕΦΑΛΑΙΟ 10: Ελέφαντες, ρινόκεροι, άλμα επί στηθαίου μετά μπαούλου και καλώς ήρθαμε στη Meghalaya.
- Φωτογραφίες
- ΚΕΦΑΛΑΙΟ 11: Καταρράκτες χωρίς νερό, σπήλαια και πάλι καταρράκτες (με λίγο νερό)
- Φωτογραφίες
- ΚΕΦΑΛΑΙΟ 12: Τα μενίρ, ο ποταμός Dawki, κόμμα-διαμάντι, το καθαρότερο χωριό της Ινδίας και οι ζωντανές γέφυρες από ρίζες δέντρων.
- Φωτογραφίες
- ΚΕΦΑΛΑΙΟ 13: H έκπληξη του Guwahati
- Φωτογραφίες
- ΚΕΦΑΛΑΙΟ 14: Άφιξη Agartala, παλάτι-μουσείο και το ξενοδοχείο του 5,8
- Φωτογραφίες
- ΚΕΦΑΛΑΙΟ 15: Unakoti, το Angkor Wat (φωτιά θα πέσει να μας κάψει) της Tripura
- Φωτογραφίες
- ΚΕΦΑΛΑΙΟ 16: Ο ναός-τούρτα, το υδάτινο παλάτι και το one and only
- Φωτογραφίες
- ΚΕΦΑΛΑΙΟ 17: Το Moirang, η λίμνη Loktak, η λάσπη, οι διαδηλώσεις και ο καλός οικοδεσπότης του καταλύματος της κατσαρίδας
- Φωτογραφίες
- ΚΕΦΑΛΑΙΟ 18: Το Ιmphal που έπρεπε να είχα μείνει και η Nagaland
- Φωτογραφίες
- ΚΕΦΑΛΑΙΟ 19: Το νεκροταφείο του ΒΠΠ και το Sekrenyi
- Φωτογραφίες
- ΚΕΦΑΛΑΙΟ 20: Κάτι τσόντα αρχαία και άφιξη στην Καλκούτα
- Φωτογραφίες
- ΚΕΦΑΛΑΙΟ 21: Καλκούτα, India par Excellence
- Φωτογραφίες
- ΚΕΦΑΛΑΙΟ 22: Αποτίμηση, εντυπώσεις και άλλα τέτοια θεωρητικά.
ΚΕΦΑΛΑΙΟ 9: Γίββωνες στην ομίχλη, οι ορχιδέες του μάγειρα κι ένα σόου
Έπρεπε να φύγουμε πολύ νωρίς, οπότε χωρίς πρωινό, ενώ προς έκπληξή μας ο οδηγός μας θα ήταν ο ίδιος ο διευθυντής του ξενοδοχείου. Το κλου της ημέρας αποδείχθηκε η διαδρομή, που θα την έλεγα σχεδόν μυστικιστική: μπόλικη ομίχλη, καταπράσινη φύση με ψηλά δέντρα και για κερασάκι κάτι γραμμές τραίνου που οδηγούσαν στο πουθενά. Φτάσαμε στο Hollongapar Gibbon Sanctuary την προτεινόμενη ώρα, αλλά ο υπάλληλος του δρυμού ακόμη κοιμόταν. Τον ξυπνήσαμε εμείς, σηκώθηκε από το θάλαμό του, βαριεστημένα σφράγισε κάτι εισιτήρια, μας διευκρίνισε ότι εκτός από ξεναγό και είσοδο θα χρεωθούμε και για ένοπλο συνοδό, του πήρε περίπου 15 λεπτά να αντιγράψει κάποια έγγραφα σε καρμπόν (!) και μας υπέδειξε πως ήμασταν έτοιμοι να ξεκινήσουμε.
Ο ξεναγός μιλούσε αρκετά καλά Αγγλικά, για τον ένοπλο κυριούλη δεν είμαι και τόσο σίγουρος, αλλά μάλλον δεν τον είχαμε μαζί του για να μας μιλάει. Το πάρκο εκτός από τους γίββωνες, που είναι οι μόνοι πίθηκοι στην Ινδία, διαθέτει και ελέφαντες, αγριογούρουνα, λεοπαρδάλεις, μακάκες και διάφορα αιλουροειδή, εξ ου και η ανάγκη συνοδείας. Απ' ό,τι διάβασα αργότερα, ήταν πολύ μεγαλύτερο όταν ιδρύθηκε, αλλά γύρω στο 1880 κάποιες εκτάσεις αποχαρακτηρίστηκαν ώστε να μπορούν να καλλιεργήσουν τσάι κάποιοι πληγέντες από (τι άλλο; ) πλημμύρες στο Majuli.
Μας ξεκαθάρισε ο ξεναγός πως δύσκολα θα βλέπαμε γίββωνες λόγω της πυκνής ομίχλης, αλλά ξεκινήσαμε μια πεζοπορία μέσα στους θάμνους και αργότερα μέσα σε ατελείωτα δενδρύλλια από τσάι. Μιας και που δεν είδαμε κανένα θηλαστικό εκεί, μπήκαμε πιο μέσα στο δάσος, κάτω από πανύψηλα δέντρα hollongapar, που μάθαμε πως είναι αυτά που δίνουν και το όνομά τους στο δρυμό. Τελικώς, μετά από αρκετή περιήγηση, πετύχαμε τέσσερις ευδιάκριτους γίββωνες, μια κανονική οικογένεια, που πηδούσε από κλαδί σε κλαδί. Ωστόσο, ήταν πολύ ψηλά τα δέντρα όπου βρίσκονταν και δεν μπόρεσα να πάρω κάποια φωτογραφία της προκοπής, το οποίο είναι ναι μεν κρίμα (έχουν φοβερές φάτσες) αλλά αναμενόμενο δε κατά τον ξεναγό μας, αφού δεν κατεβαίνουν ποτέ χαμηλότερα. Παρόλα αυτά κάναμε άλλη μισή ωρίτσα βόλτα ώστε να απολαύσουμε τη φύση στα μονοπάτια, που με την ομίχλη ήταν πολύ όμορφη.
Στην έξοδο του πάρκου, σχεδόν δίπλα στο αυτοκίνητο του υπομονετικού διευθυντή του ξενοδοχείου, κάποιοι μακάκοι έπαιζαν σε κοινή θέα. Γυρίσαμε στο ξενοδοχείο και είδαμε πως υπήρχε “σπέσιαλ” πρωινό στον προαύλιο χώρο, σε μια σκηνή που το προηγούμενο βράδυ είχε φιλοξενήσει “ρομαντικό δείπνο” για όσους (Ινδούς φυσικά) επισκέπτες είχαν έρθει να περάσουν ένα ρομαντικό ΠΣΚ...στη Jorhat μωρέ; To αστέρι του πρωινού ήταν ένα πράγμα ονόματι poha, που δεν το είχα ξαναφάει, έμαθα από το γούγκλη πως είναι ένα είδος flattened rice και ευτυχώς το βρήκαμε και σε επόμενα ξενοδοχεία και το τσάκισα, εξαιρετικό ήταν.
Συμφωνήσαμε με το διευθυντή να μας πάει ο ίδιος (δεν έχει ξενοδοχείο να διοικήσει; ) στο Kaziranga αργότερα, ώστε να μην ταλαιπωρηθεί ο Α κι ευγενέστατα μας επέτρεψε και late checkout, οπότε μπόρεσε ο δύσμοιρος (ο Α, όχι ο διευθυντής) να κοιμηθεί δυο ωρίτσες μετά την εφίδρωση που του προκάλεσαν τα φάρμακα. Από το ίδιο απόγευμα θα ήταν πλέον καλύτερα.
Η διαδρομή για το Kaziranga ήταν αρκετά όμορφη και με σχετικά καλό οδόστρωμα και μας στοίχισε 30€ για 3 ώρες (για όλο το όχημα). Μεγάλη υπόθεση να είναι φθηνή μια χώρα, για κάτι τέτοιες περιστάσεις που κάποιος είναι άρρωστος τέτοιες μικρές πολυτέλειες είναι σωτήριες. Φτάσαμε στο κατάλυμά μας, ένα habitas rhino που είχα κλείσει κάποιες ώρες πριν, που βρισκόταν απέναντι από ένα πανέμορφο “δάσος” από δενδρύλλια τσαγιού. Η είσοδος ήταν μια απλή μεταλλική πόρτα αποθήκης που δεν προϊδέαζε για τίποτε το ιδιαίτερο, αλλά τα ξύλινα bungalows αποδείχθηκαν πανέμορφα, όπως και ο περιβάλλων χώρος, δεν του το'χα.
Η περιοχή τριγύρω είχε αρκετά τέτοια καταλύματα, προφανώς το εθνικό πάρκο Kaziranga προσελκύει τουρισμό, έστω εγχώριο. Ρώτησα τι μπορούσαμε να κάνουμε, αφού το σαφάρι μας ήταν την επόμενη το πρωί και η ώρα ήταν 3.30. Μου είπαν πως υπάρχει ένα ορχιδεάριο περίπου 20 λεπτά μακριά και πως στον ίδιο χώρο αργότερα φιλοξενείται και κάποιο “cultural show”. Το ορχιδεάριο έκλεινε στις 5, το σόου ξεκινούσε στις 6.30, οπότε είχαμε χρόνο για ένα γρήγορο μεσημεριανό και μάλλον θα προλαβαίναμε και τα δύο. Μόνο που το μεσημεριανό δεν ήταν καθόλου γρήγορο, έκαναν μια ώρα να μας σερβίρουν παρότι ήμασταν οι μοναδικοί πελάτες, οπότε χάσαμε το ορχιδεάριο διότι ο μάγειρας μας έγραψε στις ορχιδέες του, αλλά δεν πειράζει, ήταν συμπαθητικός κι αυτός, όπως όλοι εδώ που τα λέμε.
Η βόλτα ήταν πολύ όμορφη με τη δύση του ηλίου να δίνει ωραίες αποχρώσεις στα τσάγια και βρήκαμε το χώρο του σόου αρκετά εύκολα, έκανε τόσο μπαμ όσο και η διαφορά στην τιμή για αλλοδαπούς και Ινδούς, πεντακόσιες και τριάντα ρουπίες αντιστοίχως. Είχαμε λίγο χρόνο για σκότωμα πριν ξεκινήσει το σόου, οπότε κάναμε μια βόλτα στο ψιλοαδιάφορο μουσείο μουσικών οργάνων και ήπιαμε ένα πολύ πιο ενδιαφέρον καυτερότατο τσάι πάνω σε μια εξέδρα από μπαμπού.
Μαζεύτηκε μεγάλο πλήθος, αρκετών εκατοντάδων ανθρώπων, για το σόου όπου φυσικά ήμασταν και πάλι οι μόνοι ξένοι. Ο παρουσιαστής ήταν ένας Κραουνάκης σε πακιστανική εκδοχή και κάτσαμε στις πλαστικές καρεκλίτσες να δούμε τι θα δούμε ανάμεσα σε μπόλικους φαντάρους και οικογένειες με μικρά παιδιά. Λοιπόν ακόμη και για μένα που δεν το έχω με τα σόου, και τελευταία ούτε καν με τη μουσική και το χορό (γέρασα, με ενοχλούν), το σόου ήταν εξαιρετικό. Φοβερά κοστούμια, χοροί εντελώς διαφορετικοί μεταξύ τους με μόνο έναν να θυμίζει Ινδία (οι άλλοι θύμιζαν πολύ περισσότερο ΝΑ Ασία), μια απίστευτα καρακουκλάρα χορεύτρια που ξεχώριζε από τις υπόλοιπες τριάντα, πολύ αθλητικοί χορευτές με ακροβατικές ικανότητες εν μέσω χορογραφιών κι ακόμη και οι μουσικές μου άρεσαν πολύ, μάλλον επειδή είχαν και φοβερή ποικιλία, υποθέτω αντανακλώντας την ανθρωπογεωγραφία των επτά αδελφών. Από τις αναπάντεχες εκπλήξεις του ταξιδιού.
Επιστρέψαμε με tuk tuk, το οποίο ζήτησε 200 ρουπίες, ποσό μάλλον υπερβολικό, αλλά εξακολουθούσε να είναι αστείο για μας και δεν είπαμε κάτι. Σύντομα καταλάβαμε ότι μας πήγαινε σε κάποιο άλλο rhino-κάτι κατάλυμα, του υπέδειξα πού πρέπει να μας πάει, μας ζήτησε συγγνώμη και όταν φτάσαμε μου είπε να του δώσω μόνο 100 ρουπίες, απολογούμενος που είχε καταλάβει πως έπρεπε να μας πάει σε ένα ξενοδοχείο που ήταν πολύ πιο μακριά. Πολύ τίμιοι άνθρωποι, έως απονήρευτοι, δεν μπορείς να μην τους συμπαθήσει