Ινδία Μπανγκλαντές Οι πέντε από τις επτά αδελφές, μια ξαδέρφη και η Ντάκα

Yorgos

Member
Μηνύματα
10.310
Likes
56.161
Επόμενο Ταξίδι
Nipon-Αλάσκα-Yellowstone
Ταξίδι-Όνειρο
Περού τότε, τώρα, πάντα
Περιεχόμενα
  1. Κεφάλαιο 1
  2. ΚΕΦΑΛΑΙΟ 2: Προσδοκίες
  3. ΚΕΦΑΛΑΙΟ 3: Το πλυντήριο, το κάρμα, η φάρσα και ο γουρλωμάτης
  4. ΚΕΦΑΛΑΙΟ 4: Εισαγωγή στο απόλυτο χάος
  5. Φωτογραφίες
  6. ΚΕΦΑΛΑΙΟ 5: Ντάκα και λίγο παραέξω, ghost city, πανηγύρι και ντεμέκ Ταζ Μαχάλ
  7. Φωτογραφίες
  8. Φωτογραφίες
  9. ΚΕΦΑΛΑΙΟ 6: Ινδία, φαγητάρες και Sivasagar
  10. Φωτογραφίες
  11. ΚΕΦΑΛΑΙΟ 7: Ναοι, ξαναφαγητάρες και Jorhat
  12. Φωτογραφίες
  13. ΚΕΦΑΛΑΙΟ 8: Tα satras του Majuli
  14. Φωτογραφίες
  15. ΚΕΦΑΛΑΙΟ 9: Γίββωνες στην ομίχλη, οι ορχιδέες του μάγειρα κι ένα σόου
  16. Φωτογραφίες
  17. ΚΕΦΑΛΑΙΟ 10: Ελέφαντες, ρινόκεροι, άλμα επί στηθαίου μετά μπαούλου και καλώς ήρθαμε στη Meghalaya.
  18. Φωτογραφίες
  19. ΚΕΦΑΛΑΙΟ 11: Καταρράκτες χωρίς νερό, σπήλαια και πάλι καταρράκτες (με λίγο νερό)
  20. Φωτογραφίες
  21. ΚΕΦΑΛΑΙΟ 12: Τα μενίρ, ο ποταμός Dawki, κόμμα-διαμάντι, το καθαρότερο χωριό της Ινδίας και οι ζωντανές γέφυρες από ρίζες δέντρων.
  22. Φωτογραφίες
  23. ΚΕΦΑΛΑΙΟ 13: H έκπληξη του Guwahati
  24. Φωτογραφίες
  25. ΚΕΦΑΛΑΙΟ 14: Άφιξη Agartala, παλάτι-μουσείο και το ξενοδοχείο του 5,8
  26. Φωτογραφίες
  27. ΚΕΦΑΛΑΙΟ 15: Unakoti, το Angkor Wat (φωτιά θα πέσει να μας κάψει) της Tripura
  28. Φωτογραφίες
  29. ΚΕΦΑΛΑΙΟ 16: Ο ναός-τούρτα, το υδάτινο παλάτι και το one and only
  30. Φωτογραφίες
  31. ΚΕΦΑΛΑΙΟ 17: Το Moirang, η λίμνη Loktak, η λάσπη, οι διαδηλώσεις και ο καλός οικοδεσπότης του καταλύματος της κατσαρίδας
  32. Φωτογραφίες
  33. ΚΕΦΑΛΑΙΟ 18: Το Ιmphal που έπρεπε να είχα μείνει και η Nagaland
  34. Φωτογραφίες
  35. ΚΕΦΑΛΑΙΟ 19: Το νεκροταφείο του ΒΠΠ και το Sekrenyi
  36. Φωτογραφίες
  37. ΚΕΦΑΛΑΙΟ 20: Κάτι τσόντα αρχαία και άφιξη στην Καλκούτα
  38. Φωτογραφίες
  39. ΚΕΦΑΛΑΙΟ 21: Καλκούτα, India par Excellence
  40. Φωτογραφίες
  41. ΚΕΦΑΛΑΙΟ 22: Αποτίμηση, εντυπώσεις και άλλα τέτοια θεωρητικά.


ΚΕΦΑΛΑΙΟ 9: Γίββωνες στην ομίχλη, οι ορχιδέες του μάγειρα κι ένα σόου

Έπρεπε να φύγουμε πολύ νωρίς, οπότε χωρίς πρωινό, ενώ προς έκπληξή μας ο οδηγός μας θα ήταν ο ίδιος ο διευθυντής του ξενοδοχείου. Το κλου της ημέρας αποδείχθηκε η διαδρομή, που θα την έλεγα σχεδόν μυστικιστική: μπόλικη ομίχλη, καταπράσινη φύση με ψηλά δέντρα και για κερασάκι κάτι γραμμές τραίνου που οδηγούσαν στο πουθενά. Φτάσαμε στο Hollongapar Gibbon Sanctuary την προτεινόμενη ώρα, αλλά ο υπάλληλος του δρυμού ακόμη κοιμόταν. Τον ξυπνήσαμε εμείς, σηκώθηκε από το θάλαμό του, βαριεστημένα σφράγισε κάτι εισιτήρια, μας διευκρίνισε ότι εκτός από ξεναγό και είσοδο θα χρεωθούμε και για ένοπλο συνοδό, του πήρε περίπου 15 λεπτά να αντιγράψει κάποια έγγραφα σε καρμπόν (!) και μας υπέδειξε πως ήμασταν έτοιμοι να ξεκινήσουμε.

Ο ξεναγός μιλούσε αρκετά καλά Αγγλικά, για τον ένοπλο κυριούλη δεν είμαι και τόσο σίγουρος, αλλά μάλλον δεν τον είχαμε μαζί του για να μας μιλάει. Το πάρκο εκτός από τους γίββωνες, που είναι οι μόνοι πίθηκοι στην Ινδία, διαθέτει και ελέφαντες, αγριογούρουνα, λεοπαρδάλεις, μακάκες και διάφορα αιλουροειδή, εξ ου και η ανάγκη συνοδείας. Απ' ό,τι διάβασα αργότερα, ήταν πολύ μεγαλύτερο όταν ιδρύθηκε, αλλά γύρω στο 1880 κάποιες εκτάσεις αποχαρακτηρίστηκαν ώστε να μπορούν να καλλιεργήσουν τσάι κάποιοι πληγέντες από (τι άλλο; ) πλημμύρες στο Majuli.

Μας ξεκαθάρισε ο ξεναγός πως δύσκολα θα βλέπαμε γίββωνες λόγω της πυκνής ομίχλης, αλλά ξεκινήσαμε μια πεζοπορία μέσα στους θάμνους και αργότερα μέσα σε ατελείωτα δενδρύλλια από τσάι. Μιας και που δεν είδαμε κανένα θηλαστικό εκεί, μπήκαμε πιο μέσα στο δάσος, κάτω από πανύψηλα δέντρα hollongapar, που μάθαμε πως είναι αυτά που δίνουν και το όνομά τους στο δρυμό. Τελικώς, μετά από αρκετή περιήγηση, πετύχαμε τέσσερις ευδιάκριτους γίββωνες, μια κανονική οικογένεια, που πηδούσε από κλαδί σε κλαδί. Ωστόσο, ήταν πολύ ψηλά τα δέντρα όπου βρίσκονταν και δεν μπόρεσα να πάρω κάποια φωτογραφία της προκοπής, το οποίο είναι ναι μεν κρίμα (έχουν φοβερές φάτσες) αλλά αναμενόμενο δε κατά τον ξεναγό μας, αφού δεν κατεβαίνουν ποτέ χαμηλότερα. Παρόλα αυτά κάναμε άλλη μισή ωρίτσα βόλτα ώστε να απολαύσουμε τη φύση στα μονοπάτια, που με την ομίχλη ήταν πολύ όμορφη.

Στην έξοδο του πάρκου, σχεδόν δίπλα στο αυτοκίνητο του υπομονετικού διευθυντή του ξενοδοχείου, κάποιοι μακάκοι έπαιζαν σε κοινή θέα. Γυρίσαμε στο ξενοδοχείο και είδαμε πως υπήρχε “σπέσιαλ” πρωινό στον προαύλιο χώρο, σε μια σκηνή που το προηγούμενο βράδυ είχε φιλοξενήσει “ρομαντικό δείπνο” για όσους (Ινδούς φυσικά) επισκέπτες είχαν έρθει να περάσουν ένα ρομαντικό ΠΣΚ...στη Jorhat μωρέ; To αστέρι του πρωινού ήταν ένα πράγμα ονόματι poha, που δεν το είχα ξαναφάει, έμαθα από το γούγκλη πως είναι ένα είδος flattened rice και ευτυχώς το βρήκαμε και σε επόμενα ξενοδοχεία και το τσάκισα, εξαιρετικό ήταν.

Συμφωνήσαμε με το διευθυντή να μας πάει ο ίδιος (δεν έχει ξενοδοχείο να διοικήσει; ) στο Kaziranga αργότερα, ώστε να μην ταλαιπωρηθεί ο Α κι ευγενέστατα μας επέτρεψε και late checkout, οπότε μπόρεσε ο δύσμοιρος (ο Α, όχι ο διευθυντής) να κοιμηθεί δυο ωρίτσες μετά την εφίδρωση που του προκάλεσαν τα φάρμακα. Από το ίδιο απόγευμα θα ήταν πλέον καλύτερα.

Η διαδρομή για το Kaziranga ήταν αρκετά όμορφη και με σχετικά καλό οδόστρωμα και μας στοίχισε 30€ για 3 ώρες (για όλο το όχημα). Μεγάλη υπόθεση να είναι φθηνή μια χώρα, για κάτι τέτοιες περιστάσεις που κάποιος είναι άρρωστος τέτοιες μικρές πολυτέλειες είναι σωτήριες. Φτάσαμε στο κατάλυμά μας, ένα habitas rhino που είχα κλείσει κάποιες ώρες πριν, που βρισκόταν απέναντι από ένα πανέμορφο “δάσος” από δενδρύλλια τσαγιού. Η είσοδος ήταν μια απλή μεταλλική πόρτα αποθήκης που δεν προϊδέαζε για τίποτε το ιδιαίτερο, αλλά τα ξύλινα bungalows αποδείχθηκαν πανέμορφα, όπως και ο περιβάλλων χώρος, δεν του το'χα.

Η περιοχή τριγύρω είχε αρκετά τέτοια καταλύματα, προφανώς το εθνικό πάρκο Kaziranga προσελκύει τουρισμό, έστω εγχώριο. Ρώτησα τι μπορούσαμε να κάνουμε, αφού το σαφάρι μας ήταν την επόμενη το πρωί και η ώρα ήταν 3.30. Μου είπαν πως υπάρχει ένα ορχιδεάριο περίπου 20 λεπτά μακριά και πως στον ίδιο χώρο αργότερα φιλοξενείται και κάποιο “cultural show”. Το ορχιδεάριο έκλεινε στις 5, το σόου ξεκινούσε στις 6.30, οπότε είχαμε χρόνο για ένα γρήγορο μεσημεριανό και μάλλον θα προλαβαίναμε και τα δύο. Μόνο που το μεσημεριανό δεν ήταν καθόλου γρήγορο, έκαναν μια ώρα να μας σερβίρουν παρότι ήμασταν οι μοναδικοί πελάτες, οπότε χάσαμε το ορχιδεάριο διότι ο μάγειρας μας έγραψε στις ορχιδέες του, αλλά δεν πειράζει, ήταν συμπαθητικός κι αυτός, όπως όλοι εδώ που τα λέμε.

Η βόλτα ήταν πολύ όμορφη με τη δύση του ηλίου να δίνει ωραίες αποχρώσεις στα τσάγια και βρήκαμε το χώρο του σόου αρκετά εύκολα, έκανε τόσο μπαμ όσο και η διαφορά στην τιμή για αλλοδαπούς και Ινδούς, πεντακόσιες και τριάντα ρουπίες αντιστοίχως. Είχαμε λίγο χρόνο για σκότωμα πριν ξεκινήσει το σόου, οπότε κάναμε μια βόλτα στο ψιλοαδιάφορο μουσείο μουσικών οργάνων και ήπιαμε ένα πολύ πιο ενδιαφέρον καυτερότατο τσάι πάνω σε μια εξέδρα από μπαμπού.

Μαζεύτηκε μεγάλο πλήθος, αρκετών εκατοντάδων ανθρώπων, για το σόου όπου φυσικά ήμασταν και πάλι οι μόνοι ξένοι. Ο παρουσιαστής ήταν ένας Κραουνάκης σε πακιστανική εκδοχή και κάτσαμε στις πλαστικές καρεκλίτσες να δούμε τι θα δούμε ανάμεσα σε μπόλικους φαντάρους και οικογένειες με μικρά παιδιά. Λοιπόν ακόμη και για μένα που δεν το έχω με τα σόου, και τελευταία ούτε καν με τη μουσική και το χορό (γέρασα, με ενοχλούν), το σόου ήταν εξαιρετικό. Φοβερά κοστούμια, χοροί εντελώς διαφορετικοί μεταξύ τους με μόνο έναν να θυμίζει Ινδία (οι άλλοι θύμιζαν πολύ περισσότερο ΝΑ Ασία), μια απίστευτα καρακουκλάρα χορεύτρια που ξεχώριζε από τις υπόλοιπες τριάντα, πολύ αθλητικοί χορευτές με ακροβατικές ικανότητες εν μέσω χορογραφιών κι ακόμη και οι μουσικές μου άρεσαν πολύ, μάλλον επειδή είχαν και φοβερή ποικιλία, υποθέτω αντανακλώντας την ανθρωπογεωγραφία των επτά αδελφών. Από τις αναπάντεχες εκπλήξεις του ταξιδιού.

Επιστρέψαμε με tuk tuk, το οποίο ζήτησε 200 ρουπίες, ποσό μάλλον υπερβολικό, αλλά εξακολουθούσε να είναι αστείο για μας και δεν είπαμε κάτι. Σύντομα καταλάβαμε ότι μας πήγαινε σε κάποιο άλλο rhino-κάτι κατάλυμα, του υπέδειξα πού πρέπει να μας πάει, μας ζήτησε συγγνώμη και όταν φτάσαμε μου είπε να του δώσω μόνο 100 ρουπίες, απολογούμενος που είχε καταλάβει πως έπρεπε να μας πάει σε ένα ξενοδοχείο που ήταν πολύ πιο μακριά. Πολύ τίμιοι άνθρωποι, έως απονήρευτοι, δεν μπορείς να μην τους συμπαθήσει

 

Sassenach77

Member
Μηνύματα
8.235
Likes
24.843
Επόμενο Ταξίδι
Αίγυπτος
Ταξίδι-Όνειρο
Γη του Πυρός
ξεχασμένες περιοχές της Ινδίας
Δεν κατάλαβα ποιες ήταν οι αδερφές στην αρχή και ο νους μου πήγε με αυτό που διάβασα σε Λαντάκ και Κασμίρ που τις έχω μια καούρα αυτές τις περιοχές.... Μου κάνουν όμως και αυτές που πήγες! Άντε γράφε, αναμένω!
 

varioAthens

Member
Μηνύματα
6.770
Likes
14.374
Kι εγω που νομιζα οτι το Νταρτζιλινγκ και το Σικκιμ ηταν ο,τι πιο outsider για Ινδια... Για παμε! Περιμενω με ενδιαφερον!
 

Yorgos

Member
Μηνύματα
10.310
Likes
56.161
Επόμενο Ταξίδι
Nipon-Αλάσκα-Yellowstone
Ταξίδι-Όνειρο
Περού τότε, τώρα, πάντα
ΚΕΦΑΛΑΙΟ 2: ΠΡΟΣΔΟΚΙΕΣ

Με δυο λέξεις: πολύ χαμηλές. Η βασική μου προσδοκία ήταν να επιστρέψω στην αγαπημένη μου Ινδία, που μου είχε λείψει και να δω νέα μέρη. Θα απογοητευόμουν μόνο αν οι επαρχίες που θα επισκεπτόμουν αποδεικνύονταν υπέρ του δέοντος τουριστικές κι αν περνούσα άσχημα για κάποιο λόγο (ασθένεια, υπερβολικά κακός καιρός κλπ).

Από τη Ντάκα ως πόλη δεν περίμενα πολλά, πλην χρώματος και καλού φαγητού, είχα όμως απαιτήσεις από την εγκαταλελειμμένη πόλη του Panam στο Sanargaon. Ανέμενα μπόλικη βρωμιά, ελάχιστα πράγματα από αρχιτεκτονική και είχα μια ανησυχία για τις βίαιες αναταραχές (και) των προηγούμενων ημερών.

Το Majuli περίμενα να είναι ένα κάπως παραδεισένιο μέρος, αισθητά καθαρότερο από τη “συνήθη” Ινδία, το Sivasagar να έχει τα πιο ενδιαφέροντα αρχαία του ταξιδιού (αλλά όχι να είναι και το Angkor Wat) και τη Jorhat να είναι μια άσχημη αλλά γαστρονομικά ενδιαφέρουσα μεγαλούπολη. Για το Kaziranga, ένα ενδιαφέρον σαφάρι, τίποτε περισσότερο αλλά και τίποτε λιγότερο.

Στη Meghalaya περίμενα να δω ενδιαφέροντα και καταπράσινα τοπία, κάποιες φυλές, να ενθουσιαστώ με τις γέφυρες από τις ρίζες δέντρων, αλλά και να γίνω μούσκεμα και να σιχτηρίσω.

Η Agartala περίμενα να είναι από τις ευχάριστες εκπλήξεις σε ό,τι αφορά τις πόλεις, είχα μια ελπίδα ότι το Unakoti θα είναι ένας κάπως υποτιμημένος αρχαιολογικός χώρος και ότι θα έτρωγα πολύ ωραία.

Η λίμνη Loktak περίμενα να είναι το ωραιότερο τοπίο του ταξιδιού, από το Imphal δεν περίμενα τίποτε απολύτως, μάλλον μια διεκπεραιωτική στάση.

Στο Nagaland περίμενα πώς και πώς το φεστιβάλ κι ενδεχομένως και κάποια ξεχασμένα χωριά με φυλές.

Τέλος, χαμηλά είχα τη μπάλα για την Καλκούτα, μια πόλη που απ' όσα διάβασα δεν είχε τίποτε τραχταντά αξιοθέατα, αλλά ωραίο θα ήταν να κλείσω το ταξίδι με μια μεγαλούπολη-τερατούπολη, όπου περίμενα περισσότερη βρώμα και φτώχεια από παντού αλλά και πολλές επιλογές για καλό φαγητό.

Με δυο λόγια, οι προσδοκίες ήταν να δω αυθεντικά μέρη, μάλλον ελάχιστους ή κανένα τουρίστα, να φάω καλά, να πάρω μια ωραία δόση εντελώς εναλλακτικής Ινδίας και να είμαι ανοιχτός σε ευχάριστες εκπλήξεις. Είχα μια ανησυχία για τις άδειες γιατί παρότι κάποιες αναφορές έλεγαν ότι στις περισσότερες επαρχίες δε θα χρειαζόμουν άδειες ή θα τις έβγαζα επιτόπου, σε άλλα σημεία διάβαζα πως τουλάχιστον για Nagaland και Manipur οι έλεγχοι ήταν έντονοι κι όποιος δεν είχε άδεια απομακρυνόταν πάραυτα. Θα βλέπαμε. Ό,τι είναι να' ρθει θε να'ρθει, αλλιώς θα προσπεράσει, που έλεγε κι ο γενναίος αρχηγός Μαζεστίξ, ο μόνος Γαλάτης που δε φοβόταν μην του πέσει ο ουρανός στο κεφάλι.

Ξεκινάμε.
 

Yorgos

Member
Μηνύματα
10.310
Likes
56.161
Επόμενο Ταξίδι
Nipon-Αλάσκα-Yellowstone
Ταξίδι-Όνειρο
Περού τότε, τώρα, πάντα
ΚΕΦΑΛΑΙΟ 3: Το πλυντήριο, το κάρμα, η φάρσα και ο γουρλωμάτης

Την προηγούμενη του ταξιδιού στα ΗΑΕ (που προηγήθηκε του Μπανγκλαντές-Ινδία) μετακομίσαμε σε άλλο διαμέρισμα στην Αθήνα, οπότε δεν είχα “μάθει” ακόμη το νέο σπίτι. Με το που επιστρέψαμε μια εβδομάδα αργότερα, πήγαμε στο νέο σπίτι και το επόμενο απόγευμα έπρεπε να πετάξω προς Ντάκα με τη λατρεμένη Turkish. Κοινώς, είχα περίπου 16 ώρες για να βάλω ένα πλυντήριο και να πακετάρω τα καθαρά μου ρούχα πριν πετάξω για Ντάκα. Ευκολάκι ε;

Το “νέο” πλυντήριο όμως αποφάσισε να πάρει την πρωτοβουλία να κάνει μια πλύση τριών ωρώναντί για μιας που έκανε το "παλιό", προφανώς γιατί κάτι πάτησα λάθος. Επειδή δεν προλάβαιναν να στεγνώσουν στο μπαλκόνι, είπα να δοκιμάσω το στεγνωτήριο του πλυντηρίου. Το οποίο... έκανε 4 ώρες, οπότε κι έπεσα για ύπνο. Κι όταν ξύπνησα... δεν άνοιγε η πόρτα του πλυντηρίου. Σε μια Ross Geller in the spray tan place σκηνή (
), κι ενώ είχα απελπιστεί πως η πόρτα του πλυντηρίου δε θα άνοιγε ποτέ, εμφανίστηκε η κοπέλα μου που πάτησε δυο κουμπιά και ως δια μαγείας... το πλυντήριο ξεκίνησε... άλλo ένα τετράωρo πρόγραμμα στεγνώματος, χωρίς να σταματάει. Το έβγαλα από την πρίζα, του έδωσα κλωτσιές, πάτησα ό,τι κουμπί είχε, αλλά αυτό επέμενε: με το που ξανάπαιρνε μπρος συνέχιζε το τετράωρο στέγνωμα με την πόρτα του πεισματικά κλειστή. Επιτέλους τελείωσε 2 ώρες πριν φύγω για το αεροδρόμιο. Αλλά η πόρτα πάλι δεν άνοιγε. Αποφάσισα να πατήσω το ένα κουμπί που δεν είχα πατήσει και... ξανάρχισε την πλύση, αυτή τη φορά 60 λεπτών. Το πήρα απόφαση ότι θα πήγαινα στο Μπανγκλαντές με τα ρούχα που φορούσα μόνο και θα αγόραζα εκεί ρούχα. Η δε κοπέλα μου απεφάνθη πως αυτά συμβαίνουν επειδή “προχθές μίλησες άσχημα σε μια κυρία στο τηλέφωνο”. Προσπάθησα να την πείσω πως το πλυντήριο δεν μπορεί να είναι η εκδίκηση του κάρμα μιας κυρίας που με πήρε για τρίτη σερί μέρα να μου πουλήσει κρυπτονομίσματα και πως δεν παύει να είναι συσκευή, άρα έχει κάποιο προγραμματισμό, που απλά πρέπει να βρούμε. Με κοίταξε θλιμμένη στα μάτια και μου είπε αργά και ζοφερά “δεν έπρεπε να της μιλήσεις άσχημα. Οι θεοί αποφάσισαν πως η τιμωρία σου είναι να μην πας στο ταξίδι. Σε παρακαλώ μην πας. Den eprepe les kakes lexeis se afti kyria sto telefono”. Μάταια προσπάθησα να την πείσω πως αυτές οι δεισιδαιμονίες δε συνάδουν με την επιστημόνική της κατάρτιση, “δεν μπορεί να το πιστεύεις αυτό”, αλλά ήταν ανένδοτη: το πλυντήριο αποτελεί την έκφραση κάποιας ανώτερης δύναμης που δεν κατανοώ με το στενό μου ευρωπαϊκό εγκέφαλο. Έκανε μεταβολή κι έφυγε απογοητευμένη κουνώντας το καλυμμένο με ένα πολύχρωμο φουλάρι κεφάλι της, απορώντας που μετά από τόσα χρόνια δεν έχω καταλάβει ότι τα σημάδια των θεών είναι ανώτερα των ποταπών οδηγιών ενός εγχειριδίου οικιακής συσκευής που συναρμολογήθηκε σε κάποιο άψυχο καπιταλιστικό εργοστάσιο της Νοτίου Κορέας. Η πραγματική εξήγηση βρίσκεται στο κάρμα, τη σαντερία ή έστω στην υπερφυσική επικοινωνία με τη φύση, ποτέ στη λογική, ή τους αριθμούς. Εξακολουθούμε να πιστεύουμε ο ένας για τον άλλον ότι ζει κατά τύχη. Καλά να είμαστε κι αγαπημένοι κι ας μείνουν αγεφύρωτα αυτά.

Απέμενε μια ώρα πριν την αναχώρηση για το αεροδρόμιο κι έκανα μια απέλπιδα προσπάθεια να ανοίξω την τιμημένη πόρτα, τουλάχιστον βρήκα το εξπρές πρόγραμμα στεγνωτηρίου και κατάφερα να στεγνώσω τα ρούχα μέσα σε 45 λεπτά... αλλά η πόρτα πάλι δεν άνοιγε. Πήρα το σάκο μου άδειο και βρίζοντας φόρεσα τα παπούτσια μου για να φύγω. Επέστρεψα στην κουζίνα για να πιω ένα ποτήρι νερό... για να διαπιστώσω πως η πόρτα του πλυντηρίου είχε ανοίξει μόνη της και τα ρούχα μου ήταν ζεστά, έως καυτά. Ο θεός των ταξιδιών ή έστω των πλυντηρίων με λυπήθηκε και θα πήγαινα στο Μπαγκλαντές με ρούχα. Plot twist: μέχρι σήμερα δεν έχω βρει πώς δουλεύει το πλυντήριο και φυσικά δεν έχω ξαναχρησιμοποιήσει το σατανικό του στεγνωτήριο. Και ακόμη πιο φυσικά και νομοτελειακά σήμερα με ξαναπήραν από το ίδιο “ανταλλακτήριο κρυπτονομισμάτων” και τους ξέχεσα και πάλι, οπότε ενδεχομένως αύριο να μην ανοίγει η πόρτα του ψυγείου ή να μου καεί το λάπτοπ, σύμφωνα με την κοσμοθεωρία της Χ.

Πήγα τρέχοντας μέχρι το μετρό του οποίου ... είχε διακοπεί η λειτουργία του λόγω φάρσας. Έλεος. Είχα αρχίσει να πιστεύω ότι όντως κάποιοι θεοί ήθελαν να με προειδοποιήσουν να μην πάω στο Μπανγκλαντές, έτσι κι αλλιώς οι οιωνοί ήταν κακοί: καλός φίλος που είχε πάει λίγους μήνες πριν είχε γίνει μάρτυρας ανεξέλεγκτης βίας με αρκετούς νεκρούς, καμένα μαγαζιά και πολυήμερο πλιάτσικο και βανδαλισμούς κατά Ινδουιστών (2024 Bangladesh anti-Hindu violence - Wikipedia), ενώ δυο μήνες πριν φύγω η βία αναζωπυρώθηκε, πράγμα που συνεχίζεται δυστυχώς και τώρα (
). Περίμενα 25 λεπτά και τελικώς το μετρό για το αεροδρόμιο ήρθε κι εγώ άνοιξα το βιβλίο του Χόρχε Σάντσεθ για να απασχολήσω το μυαλό μου και να μην κοιτάω το ρολόι μου κάθε λίγα δευτερόλεπτα. Απορροφήθηκα τόσο που αφηρημένος... κατέβηκα στο Κορωπί οπότε άρχισα να σιχτιρίζω τον εαυτό μου, αλλά τελικώς έφτασα στο αεροδρόμιο οριακά για προλάβω και κάποια λεπτά στο lounge.

Αποσκευή δεν είχα να παραδώσω (σε αντίθεση με το σύντροφο Α που είχε κάνει ήδη checkin), χαιρετίσαμε μια καλή συνάδελφο που πετύχαμε επιτόπου και θα πετούσε στην ίδια πτήση μέχρι την Κωνσταντινούπολη (“στο Μπαγκλαντές πάτε; μπούχαχα, πώς σας ήρθε αυτό ρε τσακάλια;”) οπότε πήγαμε βουρ για το lounge ώστε να προλάβουμε να χλαπακιάσουμε σπανακοπιτάκια, μπουγάτσες και γιαουρτάρες με μέλι και φτάσαμε στην Κωνσταντινούπολη χωρίς παρατράγουδα. Πήγαμε και στο εκεί lounge, στην είσοδο του οποίου η κυριούλα με κοίταξε και μου είπε “Εεεεεε υπάρχει μια αλλαγή κύριε...”. Είχε δίκιο η Χ; Δεν έπρεπε να αποκαλέσω την cryptostalker “malakismeni”; Ακυρώθηκε η πτήση μας; Έγινε καμιά απεργία; Κάηκε η Ντάκα από φανατικούς μουσουλμάνους; Μίλα Βίρνα! “Ξέρετε... πρέπει να σας δώσω άλλο boarding pass, η πτήση σας είναι overbooked και σας έχουν μεταθέσει στη business class”. Η πίστη μου στον ορθολογισμό αποκαταστάθηκε. Όπως και η πίστη του Α στην κωλοφαρδία, αφού πριν μπούμε στο αεροσκάφος του ανακοινώθηκε πως θα γίνει upgrade για τη business και αυτός, παρότι ούτε gold είναι ούτε είχαμε κάνει μαζί κράτηση, μάλλον όποιον βλέπουν λευκό του δίνουν προτεραιότητα.

Πολύ άνετη η business, δεν έχω παράπονο. Το φαγητό δεν το δοκίμασα γιατί η θέση μου γινόταν κρεβάτι με πλήρη οριζοντίωση και μασάζ στην πλάτη και έγινε αυτό που δεν έχει συμβεί εδώ και 22 χρόνια: κοιμήθηκα σε πτήση. Πριν με πάρει στην αγκαλιά του ο Μορφέας μίλησα λίγο με τον κύριο που καθόταν δίπλα μου, έναν Μπανγκλαντεσιανό από τις ΗΠΑ που πήγαινε στη Ντάκα για να “αποκτήσει κάποια κτίρια”, με την ίδια ευκολία μάλλον που πάω εγώ στο σουβλατζίδικο να πάρω πιτόγυρα. Τον ρώτησα πως είναι η τρέχουσα κατάσταση στη Ντάκα και μου είπε “μην ακούτε την ινδική προπαγάνδα. Ακόμη κι εντός Μπαγκλαντές κάποιοι ακούν αυτές τις ανοησίες. Να ξέρετε, τα επεισόδια τα κάνουν πράκτορες των μυστικών υπηρεσιών του Modi”, είπε και γούρλωσε τα μάτια.

Κοιμήθηκα. Το οποίο δε συμβαίνει ποτέ σε αεροπλάνο, ούτε για ένα λεπτό. Το momentum είχε αλλάξει. Το ταξίδι θα ήταν επικό, θεϊκό, μοναδικό. Ή μήπως όχι; “Welcome to Dhaka!” είπε ο διπλανός μου με λιγότερο γουρλωμένα μάτια αυτή τη φορά. Για να δούμε τι θα δούμε.
 

evaT

Member
Μηνύματα
2.010
Likes
16.979
Επόμενο Ταξίδι
?
Ταξίδι-Όνειρο
Ιαπωνία
Είχε δίκιο η Χ; Δεν έπρεπε να αποκαλέσω την cryptostalker “malakismeni”;
Καλά της έκανες, χάλια η αγορά στα κρύπτο ρώτα να μάθεις πόσα έχασε κόσμος με τις malakies του Τραμπ!

Κατά τ άλλα εγώ σε διαβάζω για πόλεις που δεν έχω ακούσει ποτέ και ούτε υπήρχε περίπτωση να ακούσω, ακόμα κ αν γράψεις για το μάνουαλ του στεγνωτηρίου πάλι θα τα διαβάσω, σαν τον συγγραφέα σου το Σάντσεθ.

Φιλάκια στη Χ!
 

ANASTAPAP

Member
Μηνύματα
358
Likes
3.251
Ταξίδι-Όνειρο
ΟΠΟΥ ΠΕΤΑΕΙ ΑΕΡΟΠΛΑΝΟ..
ΚΕΦΑΛΑΙΟ 3: Το πλυντήριο, το κάρμα, η φάρσα και ο γουρλωμάτης

Την προηγούμενη του ταξιδιού στα ΗΑΕ (που προηγήθηκε του Μπανγκλαντές-Ινδία) μετακομίσαμε σε άλλο διαμέρισμα στην Αθήνα, οπότε δεν είχα “μάθει” ακόμη το νέο σπίτι. Με το που επιστρέψαμε μια εβδομάδα αργότερα, πήγαμε στο νέο σπίτι και το επόμενο απόγευμα έπρεπε να πετάξω προς Ντάκα με τη λατρεμένη Turkish. Κοινώς, είχα περίπου 16 ώρες για να βάλω ένα πλυντήριο και να πακετάρω τα καθαρά μου ρούχα πριν πετάξω για Ντάκα. Ευκολάκι ε;

Το “νέο” πλυντήριο όμως αποφάσισε να πάρει την πρωτοβουλία να κάνει μια πλύση τριών ωρώναντί για μιας που έκανε το "παλιό", προφανώς γιατί κάτι πάτησα λάθος. Επειδή δεν προλάβαιναν να στεγνώσουν στο μπαλκόνι, είπα να δοκιμάσω το στεγνωτήριο του πλυντηρίου. Το οποίο... έκανε 4 ώρες, οπότε κι έπεσα για ύπνο. Κι όταν ξύπνησα... δεν άνοιγε η πόρτα του πλυντηρίου. Σε μια Ross Geller in the spray tan place σκηνή (
), κι ενώ είχα απελπιστεί πως η πόρτα του πλυντηρίου δε θα άνοιγε ποτέ, εμφανίστηκε η κοπέλα μου που πάτησε δυο κουμπιά και ως δια μαγείας... το πλυντήριο ξεκίνησε... άλλo ένα τετράωρo πρόγραμμα στεγνώματος, χωρίς να σταματάει. Το έβγαλα από την πρίζα, του έδωσα κλωτσιές, πάτησα ό,τι κουμπί είχε, αλλά αυτό επέμενε: με το που ξανάπαιρνε μπρος συνέχιζε το τετράωρο στέγνωμα με την πόρτα του πεισματικά κλειστή. Επιτέλους τελείωσε 2 ώρες πριν φύγω για το αεροδρόμιο. Αλλά η πόρτα πάλι δεν άνοιγε. Αποφάσισα να πατήσω το ένα κουμπί που δεν είχα πατήσει και... ξανάρχισε την πλύση, αυτή τη φορά 60 λεπτών. Το πήρα απόφαση ότι θα πήγαινα στο Μπανγκλαντές με τα ρούχα που φορούσα μόνο και θα αγόραζα εκεί ρούχα. Η δε κοπέλα μου απεφάνθη πως αυτά συμβαίνουν επειδή “προχθές μίλησες άσχημα σε μια κυρία στο τηλέφωνο”. Προσπάθησα να την πείσω πως το πλυντήριο δεν μπορεί να είναι η εκδίκηση του κάρμα μιας κυρίας που με πήρε για τρίτη σερί μέρα να μου πουλήσει κρυπτονομίσματα και πως δεν παύει να είναι συσκευή, άρα έχει κάποιο προγραμματισμό, που απλά πρέπει να βρούμε. Με κοίταξε θλιμμένη στα μάτια και μου είπε αργά και ζοφερά “δεν έπρεπε να της μιλήσεις άσχημα. Οι θεοί αποφάσισαν πως η τιμωρία σου είναι να μην πας στο ταξίδι. Σε παρακαλώ μην πας. Den eprepe les kakes lexeis se afti kyria sto telefono”. Μάταια προσπάθησα να την πείσω πως αυτές οι δεισιδαιμονίες δε συνάδουν με την επιστημόνική της κατάρτιση, “δεν μπορεί να το πιστεύεις αυτό”, αλλά ήταν ανένδοτη: το πλυντήριο αποτελεί την έκφραση κάποιας ανώτερης δύναμης που δεν κατανοώ με το στενό μου ευρωπαϊκό εγκέφαλο. Έκανε μεταβολή κι έφυγε απογοητευμένη κουνώντας το καλυμμένο με ένα πολύχρωμο φουλάρι κεφάλι της, απορώντας που μετά από τόσα χρόνια δεν έχω καταλάβει ότι τα σημάδια των θεών είναι ανώτερα των ποταπών οδηγιών ενός εγχειριδίου οικιακής συσκευής που συναρμολογήθηκε σε κάποιο άψυχο καπιταλιστικό εργοστάσιο της Νοτίου Κορέας. Η πραγματική εξήγηση βρίσκεται στο κάρμα, τη σαντερία ή έστω στην υπερφυσική επικοινωνία με τη φύση, ποτέ στη λογική, ή τους αριθμούς. Εξακολουθούμε να πιστεύουμε ο ένας για τον άλλον ότι ζει κατά τύχη. Καλά να είμαστε κι αγαπημένοι κι ας μείνουν αγεφύρωτα αυτά.

Απέμενε μια ώρα πριν την αναχώρηση για το αεροδρόμιο κι έκανα μια απέλπιδα προσπάθεια να ανοίξω την τιμημένη πόρτα, τουλάχιστον βρήκα το εξπρές πρόγραμμα στεγνωτηρίου και κατάφερα να στεγνώσω τα ρούχα μέσα σε 45 λεπτά... αλλά η πόρτα πάλι δεν άνοιγε. Πήρα το σάκο μου άδειο και βρίζοντας φόρεσα τα παπούτσια μου για να φύγω. Επέστρεψα στην κουζίνα για να πιω ένα ποτήρι νερό... για να διαπιστώσω πως η πόρτα του πλυντηρίου είχε ανοίξει μόνη της και τα ρούχα μου ήταν ζεστά, έως καυτά. Ο θεός των ταξιδιών ή έστω των πλυντηρίων με λυπήθηκε και θα πήγαινα στο Μπαγκλαντές με ρούχα. Plot twist: μέχρι σήμερα δεν έχω βρει πώς δουλεύει το πλυντήριο και φυσικά δεν έχω ξαναχρησιμοποιήσει το σατανικό του στεγνωτήριο. Και ακόμη πιο φυσικά και νομοτελειακά σήμερα με ξαναπήραν από το ίδιο “ανταλλακτήριο κρυπτονομισμάτων” και τους ξέχεσα και πάλι, οπότε ενδεχομένως αύριο να μην ανοίγει η πόρτα του ψυγείου ή να μου καεί το λάπτοπ, σύμφωνα με την κοσμοθεωρία της Χ.

Πήγα τρέχοντας μέχρι το μετρό του οποίου ... είχε διακοπεί η λειτουργία του λόγω φάρσας. Έλεος. Είχα αρχίσει να πιστεύω ότι όντως κάποιοι θεοί ήθελαν να με προειδοποιήσουν να μην πάω στο Μπανγκλαντές, έτσι κι αλλιώς οι οιωνοί ήταν κακοί: καλός φίλος που είχε πάει λίγους μήνες πριν είχε γίνει μάρτυρας ανεξέλεγκτης βίας με αρκετούς νεκρούς, καμένα μαγαζιά και πολυήμερο πλιάτσικο και βανδαλισμούς κατά Ινδουιστών (2024 Bangladesh anti-Hindu violence - Wikipedia), ενώ δυο μήνες πριν φύγω η βία αναζωπυρώθηκε, πράγμα που συνεχίζεται δυστυχώς και τώρα (
). Περίμενα 25 λεπτά και τελικώς το μετρό για το αεροδρόμιο ήρθε κι εγώ άνοιξα το βιβλίο του Χόρχε Σάντσεθ για να απασχολήσω το μυαλό μου και να μην κοιτάω το ρολόι μου κάθε λίγα δευτερόλεπτα. Απορροφήθηκα τόσο που αφηρημένος... κατέβηκα στο Κορωπί οπότε άρχισα να σιχτιρίζω τον εαυτό μου, αλλά τελικώς έφτασα στο αεροδρόμιο οριακά για προλάβω και κάποια λεπτά στο lounge.

Αποσκευή δεν είχα να παραδώσω (σε αντίθεση με το σύντροφο Α που είχε κάνει ήδη checkin), χαιρετίσαμε μια καλή συνάδελφο που πετύχαμε επιτόπου και θα πετούσε στην ίδια πτήση μέχρι την Κωνσταντινούπολη (“στο Μπαγκλαντές πάτε; μπούχαχα, πώς σας ήρθε αυτό ρε τσακάλια;”) οπότε πήγαμε βουρ για το lounge ώστε να προλάβουμε να χλαπακιάσουμε σπανακοπιτάκια, μπουγάτσες και γιαουρτάρες με μέλι και φτάσαμε στην Κωνσταντινούπολη χωρίς παρατράγουδα. Πήγαμε και στο εκεί lounge, στην είσοδο του οποίου η κυριούλα με κοίταξε και μου είπε “Εεεεεε υπάρχει μια αλλαγή κύριε...”. Είχε δίκιο η Χ; Δεν έπρεπε να αποκαλέσω την cryptostalker “malakismeni”; Ακυρώθηκε η πτήση μας; Έγινε καμιά απεργία; Κάηκε η Ντάκα από φανατικούς μουσουλμάνους; Μίλα Βίρνα! “Ξέρετε... πρέπει να σας δώσω άλλο boarding pass, η πτήση σας είναι overbooked και σας έχουν μεταθέσει στη business class”. Η πίστη μου στον ορθολογισμό αποκαταστάθηκε. Όπως και η πίστη του Α στην κωλοφαρδία, αφού πριν μπούμε στο αεροσκάφος του ανακοινώθηκε πως θα γίνει upgrade για τη business και αυτός, παρότι ούτε gold είναι ούτε είχαμε κάνει μαζί κράτηση, μάλλον όποιον βλέπουν λευκό του δίνουν προτεραιότητα.

Πολύ άνετη η business, δεν έχω παράπονο. Το φαγητό δεν το δοκίμασα γιατί η θέση μου γινόταν κρεβάτι με πλήρη οριζοντίωση και μασάζ στην πλάτη και έγινε αυτό που δεν έχει συμβεί εδώ και 22 χρόνια: κοιμήθηκα σε πτήση. Πριν με πάρει στην αγκαλιά του ο Μορφέας μίλησα λίγο με τον κύριο που καθόταν δίπλα μου, έναν Μπανγκλαντεσιανό από τις ΗΠΑ που πήγαινε στη Ντάκα για να “αποκτήσει κάποια κτίρια”, με την ίδια ευκολία μάλλον που πάω εγώ στο σουβλατζίδικο να πάρω πιτόγυρα. Τον ρώτησα πως είναι η τρέχουσα κατάσταση στη Ντάκα και μου είπε “μην ακούτε την ινδική προπαγάνδα. Ακόμη κι εντός Μπαγκλαντές κάποιοι ακούν αυτές τις ανοησίες. Να ξέρετε, τα επεισόδια τα κάνουν πράκτορες των μυστικών υπηρεσιών του Modi”, είπε και γούρλωσε τα μάτια.

Κοιμήθηκα. Το οποίο δε συμβαίνει ποτέ σε αεροπλάνο, ούτε για ένα λεπτό. Το momentum είχε αλλάξει. Το ταξίδι θα ήταν επικό, θεϊκό, μοναδικό. Ή μήπως όχι; “Welcome to Dhaka!” είπε ο διπλανός μου με λιγότερο γουρλωμένα μάτια αυτή τη φορά. Για να δούμε τι θα δούμε.
Γιώργο μου έφτιαξες τη μέρα,αναμένω συνέχεια!
 

poised

Member
Μηνύματα
1.177
Likes
9.549
Εγώ αναλαμβάνω να κάνω για μία ακόμα φορά το άκυρο (ταξιδιωτικά) σχόλιο. Από όποιο πρόγραμμα και να θες να διακόψεις το πλυντήριο, βάλτο στο στράγγισμα. Αφού τελειώσει μισό λεπτό μετά (θα σου φανεί δεκαπεντάλεπτο) ξεκλειδώνει την πόρτα. Αυτό με τη χρονοκαθυστέρηση ανοίγματος πόρτας πρέπει να είναι γιατί για οικονομία χρησιμοποιούν τις ίδιες κλειδαριές με τις θυρίδες στις τράπεζες, δεν εξηγείται αλλιώς.
 

Yorgos

Member
Μηνύματα
10.310
Likes
56.161
Επόμενο Ταξίδι
Nipon-Αλάσκα-Yellowstone
Ταξίδι-Όνειρο
Περού τότε, τώρα, πάντα
Εγώ αναλαμβάνω να κάνω για μία ακόμα φορά το άκυρο (ταξιδιωτικά) σχόλιο. Από όποιο πρόγραμμα και να θες να διακόψεις το πλυντήριο, βάλτο στο στράγγισμα. Αφού τελειώσει μισό λεπτό μετά (θα σου φανεί δεκαπεντάλεπτο) ξεκλειδώνει την πόρτα. Αυτό με τη χρονοκαθυστέρηση ανοίγματος πόρτας πρέπει να είναι γιατί για οικονομία χρησιμοποιούν τις ίδιες κλειδαριές με τις θυρίδες στις τράπεζες, δεν εξηγείται αλλιώς.
.θα δοκιμαστεί πάραυτα!
 

Smaragda53

Member
Μηνύματα
1.154
Likes
2.647
Επόμενο Ταξίδι
αχ, μακάρι νάξερα!
Ταξίδι-Όνειρο
Πολυνησία
Εγώ αναλαμβάνω να κάνω για μία ακόμα φορά το άκυρο (ταξιδιωτικά) σχόλιο. Από όποιο πρόγραμμα και να θες να διακόψεις το πλυντήριο, βάλτο στο στράγγισμα. Αφού τελειώσει μισό λεπτό μετά (θα σου φανεί δεκαπεντάλεπτο) ξεκλειδώνει την πόρτα. Αυτό με τη χρονοκαθυστέρηση ανοίγματος πόρτας πρέπει να είναι γιατί για οικονομία χρησιμοποιούν τις ίδιες κλειδαριές με τις θυρίδες στις τράπεζες, δεν εξηγείται αλλιώς.
Εμένα σταματάει στο στραγγισμα κι ενω εξακολουθεί να κάνει θόρυβο, ο κάδος δεν κουνιέται. Πάω το πρόγραμμα λίγο πιο πέρα και ξαναξεκιναει το στραγγισμα αλλά όταν ανοίγει η πόρτα, τα ρούχα έχουν νερά ακομα. :bash:
 

Εκπομπές Travelstories

Booking.com

Ενεργά Μέλη

Στατιστικά φόρουμ

Θέματα
34.074
Μηνύματα
929.997
Μέλη
39.823
Νεότερο μέλος
georgiaspyridonos

Κοινοποιήστε αυτή τη σελίδα

Top Bottom