Yorgos
Member
- Μηνύματα
- 10.310
- Likes
- 56.161
- Επόμενο Ταξίδι
- Nipon-Αλάσκα-Yellowstone
- Ταξίδι-Όνειρο
- Περού τότε, τώρα, πάντα
Περιεχόμενα
- Κεφάλαιο 1
- ΚΕΦΑΛΑΙΟ 2: Προσδοκίες
- ΚΕΦΑΛΑΙΟ 3: Το πλυντήριο, το κάρμα, η φάρσα και ο γουρλωμάτης
- ΚΕΦΑΛΑΙΟ 4: Εισαγωγή στο απόλυτο χάος
- Φωτογραφίες
- ΚΕΦΑΛΑΙΟ 5: Ντάκα και λίγο παραέξω, ghost city, πανηγύρι και ντεμέκ Ταζ Μαχάλ
- Φωτογραφίες
- Φωτογραφίες
- ΚΕΦΑΛΑΙΟ 6: Ινδία, φαγητάρες και Sivasagar
- Φωτογραφίες
- ΚΕΦΑΛΑΙΟ 7: Ναοι, ξαναφαγητάρες και Jorhat
- Φωτογραφίες
- ΚΕΦΑΛΑΙΟ 8: Tα satras του Majuli
- Φωτογραφίες
- ΚΕΦΑΛΑΙΟ 9: Γίββωνες στην ομίχλη, οι ορχιδέες του μάγειρα κι ένα σόου
- Φωτογραφίες
- ΚΕΦΑΛΑΙΟ 10: Ελέφαντες, ρινόκεροι, άλμα επί στηθαίου μετά μπαούλου και καλώς ήρθαμε στη Meghalaya.
- Φωτογραφίες
- ΚΕΦΑΛΑΙΟ 11: Καταρράκτες χωρίς νερό, σπήλαια και πάλι καταρράκτες (με λίγο νερό)
- Φωτογραφίες
- ΚΕΦΑΛΑΙΟ 12: Τα μενίρ, ο ποταμός Dawki, κόμμα-διαμάντι, το καθαρότερο χωριό της Ινδίας και οι ζωντανές γέφυρες από ρίζες δέντρων.
- Φωτογραφίες
- ΚΕΦΑΛΑΙΟ 13: H έκπληξη του Guwahati
- Φωτογραφίες
- ΚΕΦΑΛΑΙΟ 14: Άφιξη Agartala, παλάτι-μουσείο και το ξενοδοχείο του 5,8
- Φωτογραφίες
- ΚΕΦΑΛΑΙΟ 15: Unakoti, το Angkor Wat (φωτιά θα πέσει να μας κάψει) της Tripura
- Φωτογραφίες
- ΚΕΦΑΛΑΙΟ 16: Ο ναός-τούρτα, το υδάτινο παλάτι και το one and only
- Φωτογραφίες
- ΚΕΦΑΛΑΙΟ 17: Το Moirang, η λίμνη Loktak, η λάσπη, οι διαδηλώσεις και ο καλός οικοδεσπότης του καταλύματος της κατσαρίδας
- Φωτογραφίες
- ΚΕΦΑΛΑΙΟ 18: Το Ιmphal που έπρεπε να είχα μείνει και η Nagaland
- Φωτογραφίες
- ΚΕΦΑΛΑΙΟ 19: Το νεκροταφείο του ΒΠΠ και το Sekrenyi
- Φωτογραφίες
- ΚΕΦΑΛΑΙΟ 20: Κάτι τσόντα αρχαία και άφιξη στην Καλκούτα
- Φωτογραφίες
- ΚΕΦΑΛΑΙΟ 21: Καλκούτα, India par Excellence
- Φωτογραφίες
- ΚΕΦΑΛΑΙΟ 22: Αποτίμηση, εντυπώσεις και άλλα τέτοια θεωρητικά.
ΚΕΦΑΛΑΙΟ 8: Tα satras του Majuli
Το πρωινό ήταν πάλι περίεργο, αλλά ήταν... υπαρκτό. Ο οδηγός μας χρέωσε 9€ για 45 λεπτά μέχρι το Nimat ghat, απ' όπου θα παίρναμε το φέρυ των 9.30 για το Majuli, το οποίο ήδη είχαμε αγοράσει online προς 0,23€ έκαστος. Επιστροφή δεν είχαμε κλείσει, γνωρίζαμε όμως πως μία ήταν στις 4 και η άλλη στις 7 και θα αποφασίζαμε κατά τη διάρκεια της ημέρας, αφού είχαμε δει πως υπήρχε μεγάλη διαθεσιμότητα. H αλήθεια είναι πως σύμφωνα με τον αρχικό προγραμματισμό θα έπρεπε να διανυκτερεύσουμε στο Majuli, που μου φαινόταν από τα πιο ενδιαφέροντα μέρη του ταξιδιού, αλλά με τον Α να είναι άρρωστος και το πρόσθετο πρόβλημα του μπαούλου του που δυσχέραινε τις μεταφορές, αποφασίσαμε να κάνουμε ημερήσια εκδρομή.
Ο καιρός ήταν συννεφιασμένος και το “λιμάνι” απέπνεε μια έντονη τριτοκοσμίλα, πρακτικά δεν υπήρχε μαρίνα, απλά άραζαν στην όχθη του Βραχμαπούτρα κάποια παλιά φέρυ μποτ με εντυπωσιακά παλιά καθίσματα. Φυσικά άλλος ξένος δεν υπήρχε, ήταν όμως άνετα αφού οι επιβάτες δεν πρέπει να κάλυπταν περισσότερο από το 25% της χωρητικότητας. Το “διαπλέουμε το Βραχμαπούτρα” μπορεί να ακούγεται αρκετά εξωτικό, αλλά εμένα μου φάνηκε τόσο βαρετό όσο είναι σχεδόν πάντα ο διάπλους των μεγάλων ποταμών: η απόσταση από την όχθη είναι τόσο μεγάλη που δε βλέπεις κάτι, η ταχύτητα χαμηλή, τα τοπία δεν αλλάζουν και υπήρχε και η μουντίλα του καιρού για να δέσει το γλυκό. Τελικώς κάναμε περίπου μιάμιση ώρα αντί των αναγραφόμενων 40 λεπτών στο σάιτ της εταιρείας. Λεπτομέρειες.
Πλησιάζοντας τον προορισμό μας είδαμε μια θηριώδη γέφυρα που χτίζεται για να ενώσει το Majuli με την ξηρά και θα καταστήσει τα φέρυ πλέον άχρηστα. Δεν είμαι κανένας ειδικός στις γέφυρες αλλά φαινόταν κολοσιαίο έργο που όταν ολοκληρωθεί θα αλλάξει για πάντα τη ζωή στο νησί. Με το που αποβιβαστήκαμε πετύχαμε ένα χαμογελαστό τύπο ονόματι Manji που ευγενέστατα, με χαμόγελο και χωρίς καμία πίεση μας ρώτησε να θέλαμε ταξί με οδηγό. Ε, θέλαμε. Τα Αγγλικά του ήταν σχεδόν κατανοητά, τα 33€ για ένα εξάωρο τουρ μας φάνηκαν λογικά και με τον Α να έχει ρίγη και πυρετό δεν είχαμε καμία όρεξη να ψάξουμε εναλλακτικές.
To αυτοκίνητο του Manji έμοιαζε με βανάκι που κάποιος πήρε ένα τεράστιο πριόνι και το έκοψε στη μέση, αλλά τη δουλειά του την έκανε. Από τα πρώτα ήδη λεπτά στο νησί μου προκάλεσε ευχάριστη έκπληξη το πόσο πράσινο, για κάποιο λόγο περίμενα περισσότερη άμμο. Ο πληθυσμός του νησιού μάθαμε πως είναι 167.000 αλλά αν δεν το ήξερα δε θα το πίστευα, στα μάτια μου ακόμη και η πρωτεύουσα φαινόταν βουκολική. Οι περισσότερες κοινότητες είναι μικρές, πολύ καθαρές για Ινδία και με αρκετές γραφικές εικόνες αγροτών με τα ποδήλατά τους, που ανήκουν σε διαφορετικές φυλές, ο Manji εξαρχής μας δήλωσε περήφανα πως ανήκει στους Mising.
To Majuli είναι γνωστό για τα satras του, που αποτελούν ένα κράμα πολιτιστικού κέντρου και ναού και τα οποία είναι 31 πλέον, αλλά κάποτε ήταν άνω των 60. Είχαμε πει στον Manji να διαλέξει κάποια από αυτά και φτάσαμε αρκετά γρήγορα στο πρώτο, η είσοδος του οποίου απέπνεε ηρεμία και γαλήνη και η πρώτη εικόνα που είδαμε ήταν μια κοπελίτσα να ανάβει κεράκια. Στο εσωτερικό του ναού μας περίμενε μια έκρηξη χρωμάτων, άλλωστε ο Ινδουισμός για μένα είναι η πιο πολύχρωμη από τις δημοφιλέστερες θρησκείες, με ζωόμορφα αγάλματα και αναπαραστάσεις της απίστευτης γκάμας των εκατομμυρίων θεοτήτων που κοσμούν το πάνθεον αυτής της θρησκείας που ακολουθούν πάνω από ένα δισεκατομμύρια άνθρωποι, κάποιοι ελάχιστοι εκ των οποίων προσεύχονταν μπροστά μας.
Συνεχίσαμε το οδοιπορικό μας με το Manji να μας εξηγεί τα προβλήματα που δημιουργούν οι βροχές και οι συνεπακόλουθες πλημμύρες για τις οποίες φημίζεται το νησί, που τον τελευταίο αιώνα έχει χάσει πάνω από το 70% της έκτασής του. Μου προκάλεσε εντύπωση πως όταν ζήτησα από το Manji να μου εξηγήσει μια πινακίδα μου απάντησε πως μπορούσε να προφέρει τις λέξεις αλλά δεν ήξερε τι σημαίνουν: οι Mising μπορεί να χρησιμοποιούν το αλφάβητο hindi αλλά η γλώσσα τους δεν είναι συμβατή και το ίδιο ισχύει για τους Kachari, Deori και Sonowal που επίσης κατοικούν στο νησί, αν και οι μικτοί γάμοι είναι σχετικά σπάνιοι.
Το δεύτερο satra στο οποίο πήγαμε ήταν ακόμη πιο πολύχρωμο και κοιτώντας δυο παιδάκια μοναχούς αναρωτήθηκα πόσο διαφορετική είναι η ζωή των ανθρώπων σε αυτό το απομακρυσμένο μέρος από ό,τι έχω συνηθίσει στην Ελλάδα ή την Κούβα. Κάποια satra διαθέτουν και μικρά μουσεία, με παλιά βιβλία, μουσικά όργανα ή άμφια και σκεύη που είχαν ένα σχετικό ενδιαφέρον, αν και οι φωτογραφίες δεν επιτρέπονταν.
Σειρά είχε ένας συνεταιρισμός υφασμάτων όπου μερικές δεκάδες κυριών εργάζονταν σε παραδοσιακούς αργαλειούς παράγοντας αυτά τα πολύχρωμα sari που φοράνε οι γυναίκες στην Ινδία. Πέσαμε μάλιστα στο διάλειμμά τους για μεσημεριανο και πολλές έτρωγαν -φυσικά- με το χέρι (μόνο το δεξί βεβαίως-βεβαίως), οπότε κι έκατσα να παρατηρήσω πώς έκαναν μπαλίτσες στο χέρι τους το ρύζι, το πασάλειβαν με τη σάλτσα κι έπειτα το έτρωγαν με περισσή χάρη. Κάπου εκεί πετύχαμε και μία Ιταλίδα τουρίστα κι ανταλλάξαμε δυο κουβέντες.
Ακολούθησε ένας άλλος αγροτικός οικισμός όπου επισκεφθήκαμε ένα εργαστήρι αγαλμάτων και μασκών, που είχε πολύ περισσότερο ενδιαφέρον απ' ό,τι νόμιζα. Μου έκανε εντύπωση πως παρότι κάποια αγάλματα ήταν μισοτελειωμένα κι έμοιαζαν να είναι βγαλμένα από κάποιο άρμα του καρναβαλιού της Πάτρας, εξακολουθούσε να μπαίνει κόσμος στο εργαστήρι και να τα προσκυνάει με ευλάβεια.
Μετά από άλλο ένα satra και το χαριτωμένο μουσειάκι του, πήγαμε σε ένα σημείο με πανοραμική θέα που πρέπει να είναι πολύ πιο εντυπωσιακό τη βροχερή περίοδο που η στάθμη είναι πολύ υψηλότερη. Εκεί που σταθήκαμε στη μέση του πουθενά, είδα ένα δέντρο να σείεται και διέκρινα μια κυρία να πλησιάζει ένα δέντρο, να χτυπάει κάποια κλαδιά με ένα μπαστούνι μέχρι να καταφέρει τα φρούτα να πέσουν και να τα πάρει μαζί της, εξαφανιζόμενη στο δάσος. Απλή σκηνή, αλλά πάλι θύμιζε σε πόσο διαφορετική εποχή ζουν ζωή στο Majuli.
Λίγο παραπέρα υπήρχε ένα σπιτάκι όπου μια κυρία μας έδειξε πώς παράγει κεραμικά χωρίς τη χρήση τροχού και τα οποία πουλάει προς 0,60€, ενώ λίγα μέτρα παραπέρα ο άνδρας της έφτιαχνε μια ξύλινη πιρόγα με μεσαιωνικά εργαλεία. Από τη μία είχαμε λοιπόν μια κολοσσιαία γέφυρα κι από την άλλη ανθρώπους που ζούσαν σε συνθήκες που δεν μπορεί να έχουν αλλάξει και πολύ τις τελευεταίες δεκαετίες αν όχι αιώνες. Έτσι είναι η Ινδία, ένας γίγαντας που έχει ξυπνήσει και ταυτόχρονα ζει και στο παρελθόν.
Είχαμε δει αρκετά από όσα θέλαμε και με τον Α άρρωστο αποφασίσαμε πως το σοφότερο ήταν να μη γυρίσουμε με το τελευταίο φέρι και τελικώς προλάβαμε ένα που έφευγε στις 4.15 και κατά την ευχάριστη διαδρομή ο Α δέσθηκε επιτέλους να πάρει σοβαρά φάρμακα κι όχι τις ασπιρίνες που έπαιρνε μέχρι τότε επειδή οι παρενέργειες που αναγράφονται στο panadol cold & flu του φάνηκαν επικίνδυνες.
Κάπου ανάμεσα στα χάπια, τα satras και τα αγάλματα του Βίσνου ξεχάσαμε ότι ήταν του Αγίου Βαλεντίνου, αλλά το θυμηθήκαμε για τα καλά όταν μετά την επιστροφή μας στο Jorhat πήγαμε στο κοντινό μας εστιατόριο Daucus και βρεθήκαμε αντιμέτωποι με ζευγαράκια, κόκκινα μπαλόνια και ρομαντική διακόσμηση. Δεν ξέρω αν μας πέρασαν για ζευγαράκι οι σερβιτόρες, αλλά κι έτσι να είναι εμείς τα φάγαμε τα thaly μας, το αγαπημένο μας paneer αλλά και μια περίεργη κινέζικη σούπα με αβγάκι επιστρέψαμε στο ξενοδοχείο όπου ο Α έπεσε για ύπνο για να του πέσει και ο πυρετός κι εγώ συνεννοήθηκα με το διευθυντή να μας κανονίσει transfer για 15€ για ένα δρυμό με γίββωνες (κάτι πίθηκοι είναι αυτοί) την επομένη, για το οποίο θα έπρεπε να φύγουμε στις πεντέμησι, αφού μετά τις 8 είναι δύσκολο να τους δει κανείς. Το πλάνο έλεγε ότι μετά θα βρίσκαμε ένα τρόπο να πάμε στο Kaziranga ώστε την επομένη να κάνουμε το προκανονισμένο σαφάρι με ελέφαντες προς άγρα ρινόκερων.