Yorgos
Member
- Μηνύματα
- 10.310
- Likes
- 56.161
- Επόμενο Ταξίδι
- Nipon-Αλάσκα-Yellowstone
- Ταξίδι-Όνειρο
- Περού τότε, τώρα, πάντα
Περιεχόμενα
- Κεφάλαιο 1
- ΚΕΦΑΛΑΙΟ 2: Προσδοκίες
- ΚΕΦΑΛΑΙΟ 3: Το πλυντήριο, το κάρμα, η φάρσα και ο γουρλωμάτης
- ΚΕΦΑΛΑΙΟ 4: Εισαγωγή στο απόλυτο χάος
- Φωτογραφίες
- ΚΕΦΑΛΑΙΟ 5: Ντάκα και λίγο παραέξω, ghost city, πανηγύρι και ντεμέκ Ταζ Μαχάλ
- Φωτογραφίες
- Φωτογραφίες
- ΚΕΦΑΛΑΙΟ 6: Ινδία, φαγητάρες και Sivasagar
- Φωτογραφίες
- ΚΕΦΑΛΑΙΟ 7: Ναοι, ξαναφαγητάρες και Jorhat
- Φωτογραφίες
- ΚΕΦΑΛΑΙΟ 8: Tα satras του Majuli
- Φωτογραφίες
- ΚΕΦΑΛΑΙΟ 9: Γίββωνες στην ομίχλη, οι ορχιδέες του μάγειρα κι ένα σόου
- Φωτογραφίες
- ΚΕΦΑΛΑΙΟ 10: Ελέφαντες, ρινόκεροι, άλμα επί στηθαίου μετά μπαούλου και καλώς ήρθαμε στη Meghalaya.
- Φωτογραφίες
- ΚΕΦΑΛΑΙΟ 11: Καταρράκτες χωρίς νερό, σπήλαια και πάλι καταρράκτες (με λίγο νερό)
- Φωτογραφίες
- ΚΕΦΑΛΑΙΟ 12: Τα μενίρ, ο ποταμός Dawki, κόμμα-διαμάντι, το καθαρότερο χωριό της Ινδίας και οι ζωντανές γέφυρες από ρίζες δέντρων.
- Φωτογραφίες
- ΚΕΦΑΛΑΙΟ 13: H έκπληξη του Guwahati
- Φωτογραφίες
- ΚΕΦΑΛΑΙΟ 14: Άφιξη Agartala, παλάτι-μουσείο και το ξενοδοχείο του 5,8
- Φωτογραφίες
- ΚΕΦΑΛΑΙΟ 15: Unakoti, το Angkor Wat (φωτιά θα πέσει να μας κάψει) της Tripura
- Φωτογραφίες
- ΚΕΦΑΛΑΙΟ 16: Ο ναός-τούρτα, το υδάτινο παλάτι και το one and only
- Φωτογραφίες
- ΚΕΦΑΛΑΙΟ 17: Το Moirang, η λίμνη Loktak, η λάσπη, οι διαδηλώσεις και ο καλός οικοδεσπότης του καταλύματος της κατσαρίδας
- Φωτογραφίες
- ΚΕΦΑΛΑΙΟ 18: Το Ιmphal που έπρεπε να είχα μείνει και η Nagaland
- Φωτογραφίες
- ΚΕΦΑΛΑΙΟ 19: Το νεκροταφείο του ΒΠΠ και το Sekrenyi
- Φωτογραφίες
- ΚΕΦΑΛΑΙΟ 20: Κάτι τσόντα αρχαία και άφιξη στην Καλκούτα
- Φωτογραφίες
- ΚΕΦΑΛΑΙΟ 21: Καλκούτα, India par Excellence
- Φωτογραφίες
- ΚΕΦΑΛΑΙΟ 22: Αποτίμηση, εντυπώσεις και άλλα τέτοια θεωρητικά.
ΚΕΦΑΛΑΙΟ 19: Το νεκροταφείο του ΒΠΠ και το Sekrenyi
Το πρωινό στο δωμάτιο ήταν a la carte περικαλώ, οπότε ζήτησα μια ικανοποιητική και φυσικά spicy ομελέτα. Βρήκα ένα ταξιτζή για να με πάει στην Kisama και με λίγα χρήματα παραπάνω συμφωνήσαμε να κάνει στάση και στο νεκροταφείο της Kohima, που αποτελεί το κοιμητήριο των Βρετανών και Ινδών (Σικχ και Ινδουιστών) που δέχθηκαν επίθεση από τους Ιάπωνες σε Kohima και Imphal.
Δεν ήξερα τι ακριβώς να περιμένω, σίγουρα όμως δεν περίμενα πως το νεκροταφείο ήταν το παλιό γήπεδο τένις της κατοικίας του Βρετανού Αρμοστή. Πολύ τακτοποιημένο, με στρατηγική θέση σε ένα ύψωμα με θέα πάνω από την πόλη ήταν όπως όλα τα στρατιωτικά νεκροταφεία: επιβλητικό, γαλήνιο με τις ταφόπλακες να θυμίζουν πόσοι άνθρωποι πέθαναν νέοι, πολλοί από αυτούς ανώνυμοι.
Σειρά είχε ο καθεδρικός της πόλης, για τον οποίο επίσης είχα διαβάσει ότι είναι πολύ ιδιαίτερος κι αν μη τι άλλο είναι από τους πιο περίεργους που έχω δει. Εντάξει ας πούμε ενδιαφέροντες, όχι περίεργους. Eντυπωσιακά μοντέρνος, του 1991, έχει σχεδιαστεί ώστε να μπαίνει μέσα στο βράχο στον οποίο είναι κτισμένος κι έχει ένα look παραδοσιακού σπιτιού Nagaland, όπως κατάλαβα αργότερα. Στον εξωτερικό χώρο είχε πολύ όμορφα λουλούδια, όπως και μπόλικα αγάλματα από τα Πάθη του Χριστού, αλλά το κλου ήταν άλλη μια -η καλύτερη;- θέα της Kohima.
Πείνασα και είπα να τσιμπήσω κάτι πριν πάμε στο φεστιβάλ, οπότε έκανα μια στάση στο μετριότατο φούρνο κοντά στο κατάλυμά μου και αγόρασα μια χαζομάρα, που ήταν σίγουρα γευστικότερη όμως από την αηδία με τα πικρά φύλλα και μυρωδιά ψαρίλας που έτρωγε ο οδηγός μου. Φτάσαμε αρκετά γρήγορα στο Kasima Naga Heritage Village, όπου και με άφησε ο οδηγός για να δω το φεστιβάλ Sekrenyi, υποτίθεται το δεύτερο σημαντικότερο της χρονιάς.
Δεν έβλεπα καμία κινητικότητα στην είσοδο και άρχισαν να με ζώνουν τα φίδια. Βρέθηκε ένας φύλακας στο πάρκινγκ όμως και με διαβεβαίωσε πως το φεστιβάλ ήταν πιο κάτω κι όχι στο άδειο μικρό αμφιθέατρο που μόλις είχα προσπεράσει, ούτε στο λίγο μεγαλύτερο που επισκευαζόταν από λίγους εργάτες.
Παρακάτω λοιπόν υπήρχε ένα άλλο αμφιθέατρο όπου λάμβαναν χώρα διάφορα δρώμενα. Πλησιάζοντας διαπίστωσα πως υπήρχαν διαγωνιζόμενοι με διάφορες παραδοσιακές ενδυμασίες (ή tribal ημίγυμνοι) που διαγωνίζονταν σε διάφορες δοκιμασίες: σκοποβολή με καλάμι, προσπάθεια να κάνουν φωτιά δια της τριβής αργότερα χοροί και τραγούδι, που με εξέπληξαν γιατί θύμιζαν πολύ περισσότερο Θιβέτ από ΝΑ Ασία και στη συνέχεια μερικά πολύ ενδιαφέροντα προφανώς παραδοσιακά παιχνίδια. Σε ένα από αυτά γυναίκες έπιαναν μια πετρούλα με τα δάχτυλα των ποδιών τους και προσπαθούσαν να την πετάξουν ώστε να πετύχουν κάποια ξύλα, σε άλλο άνδρες πετούσαν μια ξύλινη σβούρα με πολύ φάλτσο και κάποιος άλλος προσπαθούσε να την πετύχει με μια πέτρα όσο στριφογύριζε κλπ. Eνδιαφέρον είχε και οι άνθρωποι φαίνονταν να το παίρνουν αρκετά στα σοβαρά, αλλά ήταν εμφανές πως επρόκειτο για λαογραφικού τύπου αναβίωση παλιών εθίμων κι όχι για φυλές που εξακολουθούν να ακολουθούν αυτό τον τρόπο ζωής.
Το δρώμενο διέθετε και μπουφέ παρακαλώ, κάποιες τέντες όπου κάθε φυλή έδειχνε τις παραδοσιακές τις ενδυμασίες και εργαλεία, ενώ παραπέρα υπήρχε και μια έκθεση με την αριτεκτονική της καθε φυλής, ψιλοάδεια, αφού όλοι βρίσκονταν στο φεστιβάλ, όππυ φαινόταν να περνάνε πολύ καλά, χαμογελώντας, τρώγοντας, διαγωνιζόμενοι και με καλή διάθεση.
Για να φύγω έπρεπε να κάνω ωτοστόπ, το οποίο δεν αποδείχθηκε καθόλου δύσκολο, με πήραν δυο τοπικοί αξιωματούχοι με τους οποίους έπιασα κουβέντα. “Πώς σας φάνηκε η ποικιλία εθνοτήτων που έχουμε στη Nagaland; Πια δε ζούμε όπως οι πρόγονοί μας αλλά είναι σημαντικό να διατηρούμε τα έθιμα και τις παραδόσεις μας, στο Assam για παράδειγμα δεν έχει τόσες φυλές, εδώ ο πολιτιστικός πλούτος είναι πολύ μεγαλύτερος. Αλλά πρέπει να έρθετε στο hornbill που είναι το πραγματικά μεγάλο φεστιβάλ, με χιλίάδες θεατές, το Sekrenyi είναι απλό ζέσταμα. “
Mε άφησαν στο κέντρο της Kohima και είδα πως προλάβαινα να πεταχτώ και στο μουσείο της Nagaland, το οποίο αποδείχθηκε κατά βάση λαογραφικό και μεγάλο του κομμάτι εξηγούσε την πανσπερμία φυλών, ενδυμασιών αλλά και εθίμων που μόλις είχα δει. Σε μια από τις φωτογραφικές εκθέσεις εμφανιζόταν κι ένας αρχαιολογικός χώρος στη Dipura, απ' όπου θα πετούσα την επόμενη. Μου φάνηκε ενδιαφέρων, οπότε είπα να το συμπεριλάνω αν συμφωνούσε ο όποιος ταξιτζής θα έβρισκα, ποτέ δε λείπει χρόνος για λίγα αρχαία παραπάνω.
Γουγλάρισα και βρήκα ένα εστιατοριάκι ονόματι “88” που μου φάνηκε χαριτωμένο. Ήμουν ο μόνος πελάτης στον όμορφο χώρο, παρήγγειλα ό,τι πιο Naga βρήκα δηλαδή naga thali, χοιρινό με Axone κι ένα φανταστικό χυμό. Συνολικά καλούτσικο το φαγητάκι, αλλά με λίγο περισσότερη τηγανίλα απ' όση αντέχω. Η επιστροφή είχε την πλάκα της, σε μια πόλη που δεν είναι τίποτε flat οπότε κατέβαινα ατελείωτες σκάλες μέσα από περίεργες αλλά πάντα ασφαλείς γειτονιές, βλέποντας και ωραίες εικόνες καθημερινότητα. Με δεδομένο ότι την επόμενη πετούσα για Καλκούτα μέσω Guwahati, είπα να κοιμηθώ νωρίς γιατί η μέρα αναμενόταν μακρά.