Yorgos
Member
- Μηνύματα
- 10.310
- Likes
- 56.161
- Επόμενο Ταξίδι
- Nipon-Αλάσκα-Yellowstone
- Ταξίδι-Όνειρο
- Περού τότε, τώρα, πάντα
Περιεχόμενα
- Κεφάλαιο 1
- ΚΕΦΑΛΑΙΟ 2: Προσδοκίες
- ΚΕΦΑΛΑΙΟ 3: Το πλυντήριο, το κάρμα, η φάρσα και ο γουρλωμάτης
- ΚΕΦΑΛΑΙΟ 4: Εισαγωγή στο απόλυτο χάος
- Φωτογραφίες
- ΚΕΦΑΛΑΙΟ 5: Ντάκα και λίγο παραέξω, ghost city, πανηγύρι και ντεμέκ Ταζ Μαχάλ
- Φωτογραφίες
- Φωτογραφίες
- ΚΕΦΑΛΑΙΟ 6: Ινδία, φαγητάρες και Sivasagar
- Φωτογραφίες
- ΚΕΦΑΛΑΙΟ 7: Ναοι, ξαναφαγητάρες και Jorhat
- Φωτογραφίες
- ΚΕΦΑΛΑΙΟ 8: Tα satras του Majuli
- Φωτογραφίες
- ΚΕΦΑΛΑΙΟ 9: Γίββωνες στην ομίχλη, οι ορχιδέες του μάγειρα κι ένα σόου
- Φωτογραφίες
- ΚΕΦΑΛΑΙΟ 10: Ελέφαντες, ρινόκεροι, άλμα επί στηθαίου μετά μπαούλου και καλώς ήρθαμε στη Meghalaya.
- Φωτογραφίες
- ΚΕΦΑΛΑΙΟ 11: Καταρράκτες χωρίς νερό, σπήλαια και πάλι καταρράκτες (με λίγο νερό)
- Φωτογραφίες
- ΚΕΦΑΛΑΙΟ 12: Τα μενίρ, ο ποταμός Dawki, κόμμα-διαμάντι, το καθαρότερο χωριό της Ινδίας και οι ζωντανές γέφυρες από ρίζες δέντρων.
- Φωτογραφίες
- ΚΕΦΑΛΑΙΟ 13: H έκπληξη του Guwahati
- Φωτογραφίες
- ΚΕΦΑΛΑΙΟ 14: Άφιξη Agartala, παλάτι-μουσείο και το ξενοδοχείο του 5,8
- Φωτογραφίες
- ΚΕΦΑΛΑΙΟ 15: Unakoti, το Angkor Wat (φωτιά θα πέσει να μας κάψει) της Tripura
- Φωτογραφίες
- ΚΕΦΑΛΑΙΟ 16: Ο ναός-τούρτα, το υδάτινο παλάτι και το one and only
- Φωτογραφίες
- ΚΕΦΑΛΑΙΟ 17: Το Moirang, η λίμνη Loktak, η λάσπη, οι διαδηλώσεις και ο καλός οικοδεσπότης του καταλύματος της κατσαρίδας
- Φωτογραφίες
- ΚΕΦΑΛΑΙΟ 18: Το Ιmphal που έπρεπε να είχα μείνει και η Nagaland
- Φωτογραφίες
- ΚΕΦΑΛΑΙΟ 19: Το νεκροταφείο του ΒΠΠ και το Sekrenyi
- Φωτογραφίες
- ΚΕΦΑΛΑΙΟ 20: Κάτι τσόντα αρχαία και άφιξη στην Καλκούτα
- Φωτογραφίες
- ΚΕΦΑΛΑΙΟ 21: Καλκούτα, India par Excellence
- Φωτογραφίες
- ΚΕΦΑΛΑΙΟ 22: Αποτίμηση, εντυπώσεις και άλλα τέτοια θεωρητικά.
ΚΕΦΑΛΑΙΟ 11: Καταρράκτες χωρίς νερό, σπήλαια και πάλι καταρράκτες (με λίγο νερό)
Ο Άλεξ ήρθε στην ώρα του και τα Αγγλικά του ήταν τρίκαλα, όχι απλώς καλά, συν τη συνήθη πια ευγένεια και το χαμόγελο των Ινδών. Το αμαξάκι του ήταν πολύ μικρό αλλά μια χαρά για τρεις ανθρώπους, χώρια που με την κίνηση που έχει το Shillong μάλλον δε θέλαμε να έχουμε και μεγαλύτερο. Δεν είναι μόνο η απαράδεκτη ρυμοτομία και ο συνεχώς αυξανόμενος αριθμός αυτοκινήτων, αλλά και τα έργα τα οποία μάθαμε από τον Άλεξ πως ξεκίνησαν πριν 3 χρόνια και θα τελειώσουν μάλλον πρόπερσι.
Κhasi ήταν κι ο Άλεξ και ομιλητικότατος, οπότε μάθαμε ότι δεν πολυσυμπαθεί τον Modi (εδώ που τα λέμε γενικά με τις μειονότητες δεν τα πηγαίνει καθόλου καλά ο πρωθυπουργός), ότι ίσως συμπαθεί τον Τραμπ, είναι 29 χρονών χωρίς παιδιά και παρότι είναι ο ιδιοκτήτης του ταξί του... δεν έχει βγει ποτέ από τη Meghalaya.
Eίχαμε συμφωνήσει να κάνουμε αρκετές στάσεις, κάποιες εκ των οποίων είχαν να κάνουν με καταρράκτες, αλλά δεδομένου ότι επρόκειτο για την ξηρή/άνυδρη περίοδο θα βλέπαμε αν θα πηγαίναμε σε όλους, αναλόγως με το πόσο νερό έχουν οι και αν είναι επαναληπτικά τα τοπία.
Η πρώτη στάση ήταν για τη θέα μιας εντυπωσιακής χαράδρας που μου θύμισε το φοβερό φαράγγι Verdon στη νότια Γαλλία, όπου είχε και bungee jumping που προτιμήσαμε να αγνοήσουμε. Έφαγα ένα ωραίο street καλαμπόκι και η επόμενη στάση ήταν μια θέα... με εισιτήριο, δηλαδή οι ντόπιοι είχαν περιφράξει μια ολόκληρη περιοχή κι είχαν βάλει μια πόρτα όπου πρέπει να πληρώσεις εισιτήριο (πάμφθηνο, δεν είναι αυτό το θέμα) για να περάσεις και να δεις... μια υποδεέστερη θέα της προηγούμενης. Κατανοώ ότι υπάρχουν οικονομικές ανάγκες, αλλά μάθαμε ότι υπάρχουν κοινότητες που κυριολεκτικά πλακώνονται στο ξύλο για τον έλεγχο της κάθε “πόρτας” και ένας από τους γνωστότερους καταρράκτες της Meghalaya δεν είναι προσβάσιμος λόγω εκτεταμένης βίας ανάμεσα σε δύο κοινότητες, που μάλλον δεν είναι σοβαρή εικόνα χώρας που είναι περιφερειακή δύναμη και προσβλέπει σε κάτι πολύ μεγαλύτερο.
Η επόμενη στάση ήταν ένας καταρράκτης που -αναμενόμενα- δεν είχε πολύ νερό αλλά το τοπίο ήταν πανέμορφο και είχε λίγο κόσμο σχετικά, φυσικά μόνο Ινδούς. Είναι κουραστικό να το λέμε συνέχεια, αλλά μια από τις χαρές του ταξιδιού -και συμπεριλαμβάνω και το Μπανγκλαντές σε αυτό- είναι η έλλειψη τουρισμού. Έψαξα να δω στο nomadmania.com πόσα μέλη αυτής της πολυταξιδεμένης κοινότητας έχουν επισκεφθεί αυτές τις περιοχές, που συγκριτικά είναι ενδεικτικό της επισκεψιμότητας. Έτσι για να έχουμε μια σύγκριση την ευρύτερη περιοχή της Στερεάς Ελλάδας έχουν επισκεφθεί περίπου 13.500 μέλη, Ρώμη & περίχωρα περίπου 20.000 και το Δελχί 7.000 μέλη. Ε, σε ό,τι αφορά τη Ντάκα οι επισκέπτες είναι περίπου 1800, το Ασσάμ λιγότεροι από 500, τη Meghalaya 300, τη Manipur 177, την Tripura 157 και τη Nagaland διακόσιοι. Στην Pyongyang της Βορείου Κορέας έχουν πάει πάνω από 1200, έτσι για να έχουμε μέτρο σύγκρισης. Μπορεί λοιπόν ο καταρράκτης να μην ήταν στα καλύτερά του, αλλά απολαύσαμε με τον Α το όμορφο τοπίο, τη γυμναστική στην οποία μας υπέβαλλαν τα σκαλιά του και το πόσο λίγοι άνθρωποι φτάνουν μέχρι εκεί, που κι αυτό προσδίδει μια αίσθηση μοναδικότητας.
Σειρά είχε το σπήλαιο Arwah, για να φτάσουμε στο οποίο χρειάστηκε να περπατήσουμε ένα πολύ προσεγμένο μονοπάτι μέσα στη φύση με απέραντη θέα στη χαράδρα, ενώ και το ίδιο το σπήλαιο δεν ήταν άσχημο, αλλά ούτε και κάποιο άχαστο αξιοθέατο. Ακολούθησε o καταρράκτης Nohkalikai, που επίσης είχε λίγο νερό, αλλά ήταν τόσο εντυπωσιακός όσο τον περίμενα και μου θύμισε και σε κάποιο βαθμό τον Kaietur της Γουιάνας, τον οποίο επισκέφθηκα πέρυσι τέτοια εποχή μετά από εσωτερική πτήση με αεροπλανάκι κι εντυπωσιάστηκα. Για το αληθές της ομοιότητας βουαλά οι δύο καταρράκτες στα καλύτερά τους, με τους δύο να διακρίνονται γιa το ύψος τους (340 μέτρα ο Nohkalikai, 226 ο Kaietur), το καταπράσινο τοπίο και την όμορφη λίμνη που σχηματίζεται από κάτω τους:
Nohkalikai

Kaieteur

Κάποιοι Ινδοί μας πλησίασαν και μας ρώτησαν από πού είμαστε και να θα πηγαίναμε στη διώροφη ζωντανή γέφυρα (από ρίζες). Το είχαμε συζητήσει με τον Α, μιας που ήταν το κεντρικό αντικέιμενο της αυριανής εκδρομής, με το προφανές ζήτημα να είναι τα 2600 σκαλιά που πρέπει κανείς να κατέβει αλλά και να ανέβει για να φτάσει σε αυτό το θαύμα της συνεργασίας φύσης και ανθρώπου. Ο Α είχε μεγαλύτερες αμφιβολίες για το κατά πόσο θα τα κατάφερνε (κι εγώ είχα κάποιες) οπότε αποφασίσαμε να πάμε σε κάποιες άλλες γέφυρες, μη διόροφες, με σαφώς ευκολότερη πρόσβαση και κάπως έτσι απογοητεύσαμε και τον καλό κυριούλη που μας ρώτησε.
Είχε έρθει ώρα για τον Άλεξ να φάει σε ένα πολύ λοκάλ και πάμφθηνο εστιατόριο, όπου κι εμείς δοκιμάσαμε ένα ταπεινό πλην νοστιμότατο σνακ ονόματι pakora που έμοιαζε με τοματοκεφτέδες και συνεχίσαμε για... το μαντέψατε άλλον έναν καταρράκτη που τα είχε τα σκαλάκια του, αν και με πολλά flat διαστήματα και άξιζε κάθε βήμα: νερό έπεφτε ελάχιστο από τον καταρράκτη, αλλά η δεξαμενή από κάτω του είχε φανταστικά χρώματα με πεντακάθαρο νερό και πολύ ενδιαφέροντα μονοπάτια τριγύρω. Στο μεταξύ ψάχνω να βρω το όνομά του στο γούγλη και βγαίνουν τόσοι πανέμορφοι καταρράκτες στη Meghalaya που δυσκολεύομαι να τον εντοπίσω, εν μέρει κι επειδή τους είδαμε με ελάχιστο νερό κι όχι σε κατάσταση πλήρους μεγαλείου. Επειδή οι φωτογραφίες μου τους αδικούν ακόμη και για την εποχή που τους επισκεφθήκαμε, εδώ παίρνετε μια ιδέα για το τι διαθέτει σε καταρράκτες η Meghalaya: 19 Famous Waterfalls in Meghalaya: Best Time to Visit and How to Reach
Αυτό ακριβώς συζητήσαμε και με τον Άλεξ όταν επιστρέψαμε στο αυτοκίνητο. Μας έλεγε πως η high season είναι η βροχερή περίοδος, που για όποιον δεν το ξέρει ρίχνει ΚΑΡΕΚΛΟΠΟΔΑΡΑ. Βασικά μιλάε για την περιοχή με τη μεγαλύτερη βροχόπτωση στον κόσμο, άντε τη δεύτερη, εξαρτάται με το ποια στατιστικά προτιμάει ο καθένας. Ρώτησα αν είναι εύκολη η οδήγηση τότε γιατί με το χάλι που βλέπαμε στην ξηρή περίοδο δεν ήθελα καν να φανταστώ πώς είναι οι δρόμοι όταν βρέχει καταρρακτωδώς. “Εδύσκολα είναι, αλλά τότε βγάζουμε το ψωμί μας. Έρχονται πολλοί τουρίστες, ειδικά από την Καλκούτα και είναι πανευτυχείς όταν βρέχει τόσο! Οι καταρράκτες γεμίζουν νερό, όλα είναι πολύ πράσινα κι αυτοί έρχονται να δουν βροχή, πολλή βροχή, αυτό είναι το βασικό μας αξιοθέατο εδώ, η βροχή!”. Σταυροκοπήθηκα. Μια χαρά ήταν τα τοπία και χωρίς να γίνω μούσκεμα, ευχαριστώ δε θα πάρω Meghalaya Ιούνιο με Σεπτέμβριο, να μου λείπει. “Α μερικές φορές βρέχει πέντε μέρες σερί!”, είπε όλο ενθουσιασμό και ξανασταυροκοπήθηκα. Μακριά από μας.
Περάσαμε από κανα-δυο αρκετά ιδιαίτερα νεκροταφεία και ήρθε η ώρα της επιστροφής και του μαρτυρίου της κίνησης, που ακόμη κι έτσι πάντως ήταν ένα σκαλί κάτω από τη Ντάκα. Για άλλη μια φορά φάγαμε στο ξενοδοχείο, με το δικό μου πιάτο να είναι απογοητευτικό για Ινδία, αλλά η άνεση του “σπιτιού” υπερκάλυπτε τις όποιες ατέλειες.
H επόμενη μέρα αναμενόταν πιο ενδιαφέρουσα: θα βλέπαμε ζωντανές γέφυρες, έναν αρχαιολογικό χώρο που τελευταία στιγμή ανακάλυψα πως ήταν αρκετά κοντά μας, θα πηγαίναμε στο “καθαρότερο χωριό της Ινδίας” και στον ποταμό Dawki. Exciting stuff και με τον Α επιτέλους υγιή να το απολαμβάνει.