Yorgos
Member
- Μηνύματα
- 10.310
- Likes
- 56.161
- Επόμενο Ταξίδι
- Nipon-Αλάσκα-Yellowstone
- Ταξίδι-Όνειρο
- Περού τότε, τώρα, πάντα
Περιεχόμενα
- Κεφάλαιο 1
- ΚΕΦΑΛΑΙΟ 2: Προσδοκίες
- ΚΕΦΑΛΑΙΟ 3: Το πλυντήριο, το κάρμα, η φάρσα και ο γουρλωμάτης
- ΚΕΦΑΛΑΙΟ 4: Εισαγωγή στο απόλυτο χάος
- Φωτογραφίες
- ΚΕΦΑΛΑΙΟ 5: Ντάκα και λίγο παραέξω, ghost city, πανηγύρι και ντεμέκ Ταζ Μαχάλ
- Φωτογραφίες
- Φωτογραφίες
- ΚΕΦΑΛΑΙΟ 6: Ινδία, φαγητάρες και Sivasagar
- Φωτογραφίες
- ΚΕΦΑΛΑΙΟ 7: Ναοι, ξαναφαγητάρες και Jorhat
- Φωτογραφίες
- ΚΕΦΑΛΑΙΟ 8: Tα satras του Majuli
- Φωτογραφίες
- ΚΕΦΑΛΑΙΟ 9: Γίββωνες στην ομίχλη, οι ορχιδέες του μάγειρα κι ένα σόου
- Φωτογραφίες
- ΚΕΦΑΛΑΙΟ 10: Ελέφαντες, ρινόκεροι, άλμα επί στηθαίου μετά μπαούλου και καλώς ήρθαμε στη Meghalaya.
- Φωτογραφίες
- ΚΕΦΑΛΑΙΟ 11: Καταρράκτες χωρίς νερό, σπήλαια και πάλι καταρράκτες (με λίγο νερό)
- Φωτογραφίες
- ΚΕΦΑΛΑΙΟ 12: Τα μενίρ, ο ποταμός Dawki, κόμμα-διαμάντι, το καθαρότερο χωριό της Ινδίας και οι ζωντανές γέφυρες από ρίζες δέντρων.
- Φωτογραφίες
- ΚΕΦΑΛΑΙΟ 13: H έκπληξη του Guwahati
- Φωτογραφίες
- ΚΕΦΑΛΑΙΟ 14: Άφιξη Agartala, παλάτι-μουσείο και το ξενοδοχείο του 5,8
- Φωτογραφίες
- ΚΕΦΑΛΑΙΟ 15: Unakoti, το Angkor Wat (φωτιά θα πέσει να μας κάψει) της Tripura
- Φωτογραφίες
- ΚΕΦΑΛΑΙΟ 16: Ο ναός-τούρτα, το υδάτινο παλάτι και το one and only
- Φωτογραφίες
- ΚΕΦΑΛΑΙΟ 17: Το Moirang, η λίμνη Loktak, η λάσπη, οι διαδηλώσεις και ο καλός οικοδεσπότης του καταλύματος της κατσαρίδας
- Φωτογραφίες
- ΚΕΦΑΛΑΙΟ 18: Το Ιmphal που έπρεπε να είχα μείνει και η Nagaland
- Φωτογραφίες
- ΚΕΦΑΛΑΙΟ 19: Το νεκροταφείο του ΒΠΠ και το Sekrenyi
- Φωτογραφίες
- ΚΕΦΑΛΑΙΟ 20: Κάτι τσόντα αρχαία και άφιξη στην Καλκούτα
- Φωτογραφίες
- ΚΕΦΑΛΑΙΟ 21: Καλκούτα, India par Excellence
- Φωτογραφίες
- ΚΕΦΑΛΑΙΟ 22: Αποτίμηση, εντυπώσεις και άλλα τέτοια θεωρητικά.
ΚΕΦΑΛΑΙΟ 21: Καλκούτα, India par Excellence
Έφτασε επιτέλους και η μέρα που θα έβλεπα την Καλκούτα, με αξίωσε ο Θεός να φτάσω στην πρωτεύουσα της Δυτικής Βεγγάλης. Και τι δεν είχα ακούσει: ότι δεν έχει αξιοθέατα, τέτοια φτώχεια δεν έχεις ξαναδεί, απίστευτη κίνηση, θα λιώσεις από τη ζέστη, είναι χάος, απόφυγέ την. Ρε στη Ντάκα έχετε πάει; Μια χαρά αποδείχθηκε η Καλκούτα, έως και ευχάριστη έκπληξη θα έλεγα εγώ.
Άφησα το σάκο μου στο ξενοδοχείο και πήρα τους -γεμάτους λουόμενους σε δημόσιες βρύσες!- δρόμους. Οι εικόνες ήταν κλασικής Ινδίας: άλλος πλενόταν με σαπούνι στο πεζοδρόμιο, άλλος -πιο τυχερός- έπλενε τα δόντια του σε κάποιο μπαλκόνι, κορναρίσματα, αρκετά σκουπίδια (αλλά σε καποία περίπτωση σε ...ντακικά επίπεδα), γραφικά μικρομάγαζα, μιναρέδες , ινδουιστικοί ναοί,απίστευτα τραμ όλα αυτά τα ντεζαβού που κάνουν την Ινδία αυτό που είναι.
Έκανα και μια προσπάθεια να βρω ένα παραδοσιακό φόρεμα που να αρέσει στην κοπέλα μου, αλλά ποιον κοροϊδεύουμε, πιο πιθανό ήταν να πάει η Ιντιάνα στου τελικούς του ΝΒΑ (ουπς), δεν της άρεσε τίποτε απ' ό,τι της έστειλα μέσω whatsapp και με απάλλαξε. Πέρασα από δυο τοπικές αγορές με πολύ χρώμα, πήγα να δω το Oberoi που δυστυχώς ήταν κλειστό λόγω επισκευών, πέρασα όμως από το Indian Museum που ως κτίριο ήταν μεγαλοπρεπές αλλά χρήζει συντήρησης . Ωραίο ήταν με κάποια εντυπωσιακά γλυπτά, ωραίο κομμάτι φυσικής ιστορίας και κάποια παλιά βιβλία αλλά για “σημαντικότερο μουσείο” τέτοιας χώρας το λες και underwhelming, άχαστο δεν είναι.
Θέλησα να δοκιμάσω τα διάσημα kati roll αλλα ήταν κλειστά όταν πέρασα και δεν ήθελα να περιμένω να ανοίξουν, όπως και να έχει το street food είναι τόσο ενδιαφέρον που βρήκα πολύ πράγμα να δοκιμάσω, πέρασα από το πλανητάριο, μου άρεσε ο Καθεδρικός που ήταν μια όαση ηρεμίας και κατευθυνθηκα στο Victoria Memorial, που για να είμαι ειλικρινής δεν είχα καταλάβει τι ακριβώς είναι. ΟΚ, ένα μνημείο που χτίστηκε από το Raj προς τιμήν της Βικτωρίας λίγα χρόνια μετά το θάνατό της, αλλά δεν είχα καταλάβει το μέγεθος -και την ομορφιά- του μέρους.
Ήδη πριν φτάσω άρχισε να ξεπροβάλλει το θηριώδες αλλά αρμονικό σύμπλεγμα με τους φοβερούς κήπους, που με εντυπωσίασε. Η ουρά για τα εισιτήρια ήταν μικρή, με ελάχιστους ξένους και πολλούς Ινδούς και στο εσωτερικό, πέραν του αναμενομένου αγάλματος της Βικτωρίας όπου ποζάριζαν τόσο πολλοί Ινδοί που δεν μπόρεσα να βγάλω μια φωτογραφία της προκοπής (τι μανία είναι αυτή να βγαίνουν φωτογραφίες μαζί με τα μνημεία; what's the point? ) , υπήρχαν εξαιρετικές φωτογραφίες από την οικοδόμηση του μνημείου και μπόλικοι πίνακες εποχής (λατρεύω). Ο τρούλος είναι εντυπωσιακός αλλά η καλύτερη θέα είναι απέξω, όπου το κτίριο καθρεπτίζεται στις τεχνητές λίμνες.
Πήρα ένα mototaxi και με λιγότερο από μισό ευρώ βρέθηκα στο κέντρο για να φάω σε ένα παραδοσιακό εστιατόριο που δε με ενθουσίασε κιόλας και πήρα το (πήχτρα) μετρό βγάζοντας εισιτήριο με Qr (!) με σκοπό να πάω στο Marble Palace. Πολύχρωμη η διαδρομή, η Ινδία είναι από τις καλύτερες χώρες στον κόσμο για να περπατάς τις πόλεις της, τρομερές εικόνες. Το παλάτι γνώριζα πως είναι κλειστό αλλά μου άρεσε πολύ απέξω και η βόλτα ήταν όλα τα λεφτά σε μια από τις αυθεντικότερες γειτονιές της πόλης, τι χρώματα, τι φαγητά, τι (βρωμερές ενίοτε) μυρωδιές.
Σειρά είχε η γέφυρα για την αγορά των λουλουδιών. Ήδη πριν φτάσω (πάντα με τα πόδια, αυτές είναι πόλεις για να κάνεις 30-40-50χλμ) άκουγα μια οχλοβοή σε περισσότερα ντεσιμπέλ από το σύνηθες (ναι, είναι δυνατόν) αλλά όταν έφτασα στη γέφυρα και κοίταξα από κάτω έπαθα πλάκα. Απίστευτο θέαμα, ένας τρελός συνωστιμσός από ανθρώπους που πουλούσαν, αγόραζαν, κουβαλούσαν λουλούδια σε όλα τα πιθανά χρώματα, να σπρώχνονται με κάρα με βόδια, μεταξύ τους, από κάτω τους πατημένα άνθη, φαγητά, σκατά όλα ένας καμβάς χάους, ιδρωτίλας, μπίχλας, εξωτισμού, αρωμάτων, χρωμάτων και κλασμάτων (δηλαδή κάποιος έκλασε κιόλας αλλά ας μην το κάνουμε θέμα). Εννοείται πως δεν αρκέστηκα στην -εξαιρετική ομολογουμένως- πανοραμική θέα της γέφυρας, αλλά κατέβηκα να σπρωχτώ, να βρωμίσω, να μυρίσω γιατί τι είναι η ζωή τι είναι ο άνθρωπος, τι είναι αυτός που πάτησα ΓΤΧΜ σβουνιά ήταν.
Πήρα άλλο ένα uberάκι με κατεύθυνση αυτή τη φορά το BBD, δηλαδή το οικονομικό κέντρο αυτής της τερατούπολης των 15 εκατομμυρίων ψυχών, που είχε επίσης ενδιαφέροντα κτίρια, όμορφους ναούς και λίγο πιο πέρα υπήρχε και το Birla Mandir, ένα σύμπλεγμα ναών που επιμελήθηκε στη σύγχρονη εποχή μια οικογένεια επιφανών Ινδών επιχειρηματιών όπου έπαθα ένα WOW ρε τι δουλειά σε μάρμαρο είναι αυτή; Πραγματικά κρίμα που είναι τόσο αυστηροί με την απαγόρευση φωτογραφιών γιατί μιλάμε για μουσικήη σκαλισμένη σε μάρμαρο, κάτι σε November Rain μου έκανε.
Είχα δει τα ωράρια και είχα αφήσει για το τέλος το ναό Kalighat, προφανώς αφιερωμένο στη θεά Κάλι, απ' όπου και πήρε και το όνομά της η πόλη. Τεράστια η ουρά για την είσοδο κι ήμουν ο μοναδικός ξένος τουρίστας, γιατί σίγουρα οι εγχώριοι ήταν αρκετοί. Κάποιοι πονηροί τους πλησίαζαν και τους έλεγαν ότι για ένα μπαξίσι μπορούσαν να τους πάνε από την πίσω πόρτα. Δεν τσίμπησα και μάλλον σωστά, αργότερα κατάλαβα ότι τους πάνε στον παραπλήσιο ναό, κάτι σαν παρεκκλήσι. Μου φάνηκε ότι η ουρά δε θα ήταν παραπάνω από μια ώρα έτσι όπως τα υπολόγισα, κι έκατσα, τη σήμερον ημέρα με το ίντερνετ δε βαριέται κανείς και πουθενά. Πράγματι, τόσο κράτησε η ουρά κι η αληθεια είναι ότι την άξιζε την αναμονή ο ναός.
Ήθελα το τελευταίο μου γεύμα στη χώρα να είναι πολύ καλό, πήγα στο courtyard corner όπου ο χώρος ήταν εξαιρετικός αλλά οι κριτικές αμφιλεγόμενες κι επειδή το σέρβις ήταν για τα μπάζα την έκανα με ελαφρά πηδηματάκια, ψάχνοντας λίγο κατέληξα στο σεμνό και ταπεινό Gopala's όπου παρότι ήμουν ανησυχητικά μόνος (ούτε ένας άλλος πελάτης) καταευχαριστήθηκα paneer και φοβερό πράσινο κάρι, α ρε Ινδία με τις φαγητάρες σου!
Γύρισα στο ξενοδοχείο, πήρα την αποσκευή μου και πήγα στο αεροδρόμιο, όπου με περίμεναν οι γνωστοί απαράδεκτοι έλεγχοι (έλεος ρε παιδιά με τα καλώδια) και μια βατή πτήση προς Αμπου Ντάμπι, όπου η πιστωτική κάρτα (Aegean Premium visa bonus, να τα λέμε τα καλά) μου κάλυψε όλα τα έξοδα (ναι και τα ταξί και τα φαγητά) που αναγκάστηκα να πληρώσω λόγω της παραμονής ένα ολόκληρο εικοσιτετράωρο ένεκα της απεργίας της 28/2. Είδα και το φίλο μου το Στέλιο, όλα καλά μου πήγαν.
Στο τελευταίο κεφάλαιο ακολουθεί μια αξιολόγηση της χώρας γενικώς (το ξέρω ότι δεν μπορείτε να κοιμηθείτε χωρίς τις αξιολογήσεις χωρών μου) αλλά και του ταξιδιού γενικότερα.