Yorgos
Member
- Μηνύματα
- 10.310
- Likes
- 56.161
- Επόμενο Ταξίδι
- Nipon-Αλάσκα-Yellowstone
- Ταξίδι-Όνειρο
- Περού τότε, τώρα, πάντα
Περιεχόμενα
- Κεφάλαιο 1
- ΚΕΦΑΛΑΙΟ 2: Προσδοκίες
- ΚΕΦΑΛΑΙΟ 3: Το πλυντήριο, το κάρμα, η φάρσα και ο γουρλωμάτης
- ΚΕΦΑΛΑΙΟ 4: Εισαγωγή στο απόλυτο χάος
- Φωτογραφίες
- ΚΕΦΑΛΑΙΟ 5: Ντάκα και λίγο παραέξω, ghost city, πανηγύρι και ντεμέκ Ταζ Μαχάλ
- Φωτογραφίες
- Φωτογραφίες
- ΚΕΦΑΛΑΙΟ 6: Ινδία, φαγητάρες και Sivasagar
- Φωτογραφίες
- ΚΕΦΑΛΑΙΟ 7: Ναοι, ξαναφαγητάρες και Jorhat
- Φωτογραφίες
- ΚΕΦΑΛΑΙΟ 8: Tα satras του Majuli
- Φωτογραφίες
- ΚΕΦΑΛΑΙΟ 9: Γίββωνες στην ομίχλη, οι ορχιδέες του μάγειρα κι ένα σόου
- Φωτογραφίες
- ΚΕΦΑΛΑΙΟ 10: Ελέφαντες, ρινόκεροι, άλμα επί στηθαίου μετά μπαούλου και καλώς ήρθαμε στη Meghalaya.
- Φωτογραφίες
- ΚΕΦΑΛΑΙΟ 11: Καταρράκτες χωρίς νερό, σπήλαια και πάλι καταρράκτες (με λίγο νερό)
- Φωτογραφίες
- ΚΕΦΑΛΑΙΟ 12: Τα μενίρ, ο ποταμός Dawki, κόμμα-διαμάντι, το καθαρότερο χωριό της Ινδίας και οι ζωντανές γέφυρες από ρίζες δέντρων.
- Φωτογραφίες
- ΚΕΦΑΛΑΙΟ 13: H έκπληξη του Guwahati
- Φωτογραφίες
- ΚΕΦΑΛΑΙΟ 14: Άφιξη Agartala, παλάτι-μουσείο και το ξενοδοχείο του 5,8
- Φωτογραφίες
- ΚΕΦΑΛΑΙΟ 15: Unakoti, το Angkor Wat (φωτιά θα πέσει να μας κάψει) της Tripura
- Φωτογραφίες
- ΚΕΦΑΛΑΙΟ 16: Ο ναός-τούρτα, το υδάτινο παλάτι και το one and only
- Φωτογραφίες
- ΚΕΦΑΛΑΙΟ 17: Το Moirang, η λίμνη Loktak, η λάσπη, οι διαδηλώσεις και ο καλός οικοδεσπότης του καταλύματος της κατσαρίδας
- Φωτογραφίες
- ΚΕΦΑΛΑΙΟ 18: Το Ιmphal που έπρεπε να είχα μείνει και η Nagaland
- Φωτογραφίες
- ΚΕΦΑΛΑΙΟ 19: Το νεκροταφείο του ΒΠΠ και το Sekrenyi
- Φωτογραφίες
- ΚΕΦΑΛΑΙΟ 20: Κάτι τσόντα αρχαία και άφιξη στην Καλκούτα
- Φωτογραφίες
- ΚΕΦΑΛΑΙΟ 21: Καλκούτα, India par Excellence
- Φωτογραφίες
- ΚΕΦΑΛΑΙΟ 22: Αποτίμηση, εντυπώσεις και άλλα τέτοια θεωρητικά.
ΚΕΦΑΛΑΙΟ 13: H έκπληξη του Guwahati
H μέρα σήμερα θα ήταν χαλαρή, σκοπός ήταν να φτάσουμε στο Guwahati, τη μεγαλύτερη πόλη στις 7 αδερφές, να τη δούμε ολίγον και να κοιμηθούμε εκεί ώστε την επομένη να πετάξουμε προς Tripura και συγκεκριμένα στην πρωτεύουσά της, Agartala όπου θα περνούσα τις τρεις τελευταίες μέρες με τον Α, πριν φύγει για Δελχί. Ε δεν ήταν ωστό να φύγουμε χωρίς να δούμε την πρωτεύουσα του Assam, έτσι δεν είναι; Παρεμπιπτόντως πρωτεύουσα παλιά ήταν το Shillong, αλλά μετά την απόσχιση της Meghalaya ο τίτλος πήγε στο Guwahati, που κάποιοι Ινδοί προφέρουν και γράφουν (!) Γκαουάτι έτσι για να μας μπερδεύουν Gauhati or Guwahati Which is the Correct Spelling!.
Το ταξί που εμφανίστηκε για να μας πάρει ήταν... ο φίλος μας ο Άλεξ. Δυστυχώς μόνο μέχρι το Police Bazaar μπορούσε να μας πάει, αφού είπαμε ότι εκτός Meghalaya δεν είχε άδεια να κινείται το αμαξάκι του και...δεν είχε πάει και ποτέ. Στο οποίο Police Bazaar με το που αποβιβαστήκαμε μας την έπεσαν ένα τσούρμο ταξιτζήδες. Ένας που με τράβηξε από το σάκο τα άκουσε, όπως κι ένας που πήγε να δει τι δείχνω στην οθόνη του κινητού μου στον Α. “Δε μου λες, μαζί θα βλέπουμε τις βυζαρούδες;” τον ρώτησα και του έδειξα μια φωτό μιας ενισχυμένης. Ντράπηκε, έκανε πίσω και απέσυρε και τους υπόλοιπους. Οπότε αποκτήσαμε την απόσταση που θέλαμε, είδαμε online περίπου πόσο είναι μια νορμάλ τιμή και μετά έγνεψα στον πιο ντροπαλό να μας πλησιάσει και πήγαμε με αυτόν, αφού τα βρήκαμε εύκολα στην τιμή, τον στρογγυλέψαμε προς τα πάνω μάλιστα στο αντίστοιχο των 20€ για την τρίωρη διαδρομή και μας χάρισε ένα λαμπερό χαμόγελο.
Το κατάλυμά μας θα ήταν κάποιο σεμνό (20€) New Ganga Hotel στον κεντρικότατο GS Road. Ε μπαίνοντας στην πόλη η κίνηση εντάθηκε σε βαθμό να... Ντακίζει όπως και η ηχορύπανση, είναι εμφανές πως είμαστε σε μεγαλούπολη, με τον Α όμως να έχει πάρει μάστερ από τη Ντάκα και να μη μασάει. Σε ό,τι αφορά τους αρκετά βρώμικους δρόμους, ήταν έτοιμος να τους γλύψει μετά τη Ντάκα. Κάτι ήξερα εγώ όταν έβαζα τη Ντάκα στην αρχή του προγράμματος.
To Νew Ganga Hotel παρά την κατεστραμμένη είσοδο ήταν μια αξιοπρεπής και φτηνή επιλογή, για άλλη μια φορά με θερμοσίφωνο σε μέγεθος κουβά (τι κακό είναι αυτό στην Ινδία; τα ντους ποτέ δεν κρατάνε πάνω από 4-5 λεπτά), αλλά με ολοκαίνουρια στρώματα και θέα... μια γέφυρα όλο κίνηση. Τελικώς το βράδυ βασίλευε η ησυχία ακόμη και στο GS Road και κοιμήθηκε ο Α σαν πουλάκι.
Μετά από το απαραίτητο κατούρημα ξεχυθήκαμε σαν εμετοί στην πόλη. Προλαβαίναμε να πάμε στο Assam State Museum οπότε πήραμε ενα τρίκυκλο με uberάκι κι έλπιζα πως θα προλαβαίναμε σχετικά άνετα και τον ιστορικό ναό Kamakhya για τον οποίο είχα διαβάσει τα καλύτερα από το Χόρχε Σάντσεθ γιατί με τόσους ναούς που έχει η πόλη γνωστή και ως “πόλη των ναών” δεν ήξερα τι να πρωτοδιαλέξω.
Το κτίριο του μουσείου ήταν τόσο φθαρμένο που νομίζαμε ότι διακτινιστήκαμε στην Κούβα. Είχε όμως εκπληκτικά γλυπτά στο ισόγειο, μια πολύ όμορφη έκθεση φωτογραφίας για το Charaideo που ήδη είχαμε επισκεφθεί, καθώς και μια 4d επιλογή που φορούσες ένα κράνος του ρόμποκοπ και νόμιζες ότι ξαναβρέθηκες εκεί. Αρκετά εκθέματα λαογραφικής φύσεως, μια έκθεση φυσικής ιστορίας και στο τέλος μια εντυπωσιακή παραδοσιακή βάρκα από το Majuli. Εν κατακλείδι, μια πολύ ωραία σύνοψη όσων είχαμε δει.
Είχαμε ακόμη πολύ χρόνο οπότε αποφασίσαμε να κάνουμε μια βολτίτσα στην περιοχή του μουσείου. Είχε επιλογάρες για φαγητό με ωραία στημένα μαγαζιά και παρότι δεν πεινούσαμε και πολύ χτυπήσαμε διαδοχικά browny, καραμελωμένο κοτόπουλο και lemon pie σε διαφορετικά μαγαζιά, όλα ντιζαϊνάτα. Είδαμε ωραία γκραφίτι, κόσμο να παίζει κρίκετ, υγιέστατη νεολαία να κάνει πικνικ και πέσαμε και σε ένα τεράστιο μνημείο με ανάγλυφα που θύμιζαν τη στρατιωτική ιστορία της πολιτείας, με τον Α να εκστασιάζεται, γιατί σε κάτι τέτοια είναι εγκυκλοπαίδεια, τον ρωτάς να σου πει Βιρμανούς στρατηγούς που το έκτο γράμμα του ονόματόυς τους είναι το Βήτα και σου βρίσκει έξι. Είναι τόσο ιστοριοδίφης που τον λέμε ιστοριο...φίδη, πεπεισμένοι πως κάποια από αυτά τα επινοεί (δεν ισχύει).
Περάσαμε κι από το πάρκο Νέχρου κι από κει είπαμε να πάμε να ξαναδούμε το Βραχμαπούτρα, σε ένα άλλο πάρκο πάρα πολύ προσεγμένο και με είσοδο, όπου διαπιστώσαμε πως υπάρχει και τελεφερίκ που αιωρείται πάνω από τον ποταμό, αλλά δυστυχώς δεν το προλαβαίναμε, έπρεπε να πάμε για το ναό. Καλέσαμε ένα ακόμη τρίκυκλο και φτάσαμε στο λόγο του ναού, που είναι αφιερωμένος στην έμμηνο ρήση της ομώνυμης θεότητας και θεωρείται ένας από τους σημαντικότερους ταντρικούς ναούς στον κόσμο. Η αλήθεια είναι ότι εικόνα που εμφανίζεται στο γούγλη δεν προκαλεί κι ενθουσιασμό, αλλά δεν ήθελα να δω περισσότερες, μου αρκούσε ο Χόρχε Σάντσεθ που είναι λίρα εκατό.
Χαμός γινόταν στο λόφο, και από μαγαζάκια που πουλούσαν incense sticks, λατρευτικά λουλούδια, θρησκευτικά είδη κλπ αλλά και από κόσμο. Ανεβήκαμε γρήγορα, διαπιστώσαμε πως από κάποιο σημείο κι έπειτα ήταν υποχρεωτικό να αφήσουμε τα παπούτσια μας σε κάποιον μικροπωλητή και συνεχίσαμε με τις κάλτσες. Βρώμικα ήταν, αλλά χαλάλι του, ο Α αποφάσισε με το πέρας της ημέρας να πετάξει τις κάλτσες του στα σκουπίδια, όλο υπερβολές αυτό το παλικάρι.
Αρχικά φτάσαμε σε ένα μικρότερο ναό που φαινόταν πολύ παλιός και μπήκαμε μέσα όλο ενθουσιασμό. Σύντομα καταλάβαμε πως ψηλότερα στο λόφο ήταν ο κυρίως ναός κι αυτό στο οποίο μπήκαμε ήταν κάτι σαν παρεκκλήσι, οπότε συνεχίσαμε την ανάβαση στα βρώμικα και γεμάτο κόσμο και μαγαζάκια σκαλοπάτια. Ω γουάου. Ο “πραγματικός” ναός ήταν πανέμορφος απέξω με φοβερά ανάγλυφα, αλλά πέραν του κτιριακού, το σημαντικό ήταν η περιρρέουσα ατμόσφαιρα με πολλούς και … πολύχρωμους προσκυνητές, το μέρος έκανε μπαμ ότι είναι ύψιστης θρησκευτικής σημασίας. Κάποιοι προσεύχονταν εξωτερικά, άλλοι έκαναν διαλογισμό, ε μπήκα κι εγώ ο άσχετος στο ναό ελπίζοντας ότι δε θα με πετάξουν έξω. Η αλήθεια είναι πως δεν ασχολήθηκε κανείς μαζί μου και προσπάθησα να μην κοιτάω σα χάνος το αρχαίο ιερό (το κτίριο μάλλον είναι από το 1540 αλλά το εσωτερικό ιερό είναι μάλλον 6-10 αιώνες παλαιότερο), τους ιερείες, την πανδαισία χρωμάτων, μυρωδιών, κατάνυξης που υπήρχε μέσα, σα μυστικιστική σπηλιά ήταν. Με μια λέξη: φοβερά.
Μπήκε κι ο Α, ξαναμπήκα κι εγώ, του έδωσαν και κάτι γιρλάντες και τον έβαψαν στο κούτελο και βγήκαμε παρέα ενθουσιασμένοι. Μπορεί και να ήταν η κορυφαία εμπειρία στο ταξίδι, παρότι δεν είχα καμία απολύτως προσδοκία από το Guwahati. Από κάπου εμφανίστηκαν και δυο τρανς που ήθελαν να βγούμε φωτογραφία μαζί μας, μετά έγιναν τρεις και πριν γίνουν χίλιες δεκατρείς είπαμε να την κάνουμε. Έψαξα να βρω online αν η συγκεκριμένη θεότητα προστατεύει σεξουαλικές μειονότητες αλλά δε βρήκα κάτι για να εμπλουτίσω τις γνώσεις μου, αν ξέρει κάποιος ασ συνεισφέρει. Το μέρος πάντως ανάβλυζε ιερότητα και πάθαμε πλάκα και με όλη την.. ανθρωπογεωγραφία πέριξ.
Νύχτωνε, αλλά μας έπαιρνε να ψάξουμε για κάτι ακόμη, είδα στο γούγλη πως λίγο παρακάτω υπάρχει μια πλαγιά με πανοραμική θέα της πόλης κι όντως δεν ήταν άσχημα, αλλά μόλις έπεσε ο ήλιος μας επιτέθηκαν τα κουνούπια κι επειδή έχετε καταλάβει τη μανία του Α με τις ασθένειες, τα 11 λεπτά που έκανε το uberοτουκτουκ να εμφανιστεί του φάνηκαν αιώνας (στο μεταξύ ο άνθρωπος δεν έχει αρρωστήσει ποτέ σοβαρά από τίποτε, πού να πάθει και τίποτε καμιά μέρα ποιος μας σώζει). Περάσαμε από ένα κουκλίστικο εξωτερικά τζαμί και συνεχίσαμε προς ένα εστιατοριάκι που είχα σταμπάρει στο γούγλη κοντά στο ξενοδοχείο μας, ονόματι DROP. Αποδείχθηκε πως βρισκόταν σε ένα εμπορικό κέντρο με μαγαζιά ινδικής μόδας (έπρεπε να αγοράσω κάτι για το χαβαλέ, το μετάνιωσα, θραύση θα έκανα τις απόκριες) κι εν τέλει διαπιστώσαμε πως ανακαινίζεται. Απέναντι όμως είχε κινηματογράφο, πήγαμε από περιέργεια να δούμε τι παίζει κι ενθουσιαστήκαμε όταν είδαμε πως είχε ένα “ινδικό έπος” ονόματι Chhava, που αφορούσε τη ζωή του Shambhaji Maharaja, του δεύτερου βασιλιά της αυτοκρατορίας των Maratha, ο οποίος είχε εκνευρίσει πολύ τους Mughal και όταν τον έπιασαν του άλλαξαν τα φώτα στα βασανιστήρια. Ωραίο ακουγόταν κι είπαμε να πάμε να δούμε την τελευταία προβολή, ο χρόνος μας έφτανε για να φάμε πριν την ταινία. Δυστυχώς είχαν εξαντληθεί τα εισιτήρια για τις θέσεις VIP που φαίνονταν σούπερ-αρχι-καρα-πάουερ για τα κουρασμένα μας κορμιά, αλλά βρήκαμε για τις prime θέσεις, που μπορεί να μην μετατρέπονταν σε κρεβάτι, ήταν όμως με ανάκλιση και delivery φαγητού. Ε αυτές πήραμε γιατί δεν είμαστε τίποτε πλεμπαίοι κι έτσι σπρώξαμε το ιλιγγιώδες αντίστοιχο των 2,3€ σε ρουπίες, παίζοντάς το αρχοντάνθρωποι.
Έπρεπε να φάμε όμως πρώτα. Ο Γούγλης ήταν και πάλι φίλος μας και στο διπλανό εμπορικό (καλά μη νομίζετε τίποτε τέρατα, θύμιζαν ελληνικά εμπορικά δεκαετίας 80 με βρώμικα ασανσέρ) χτυπήσαμε το Yellow Chili. Πολύ ωραίος χώρος, καλό σέρβις και φαγητάρα. Πραγματικά εξαιρετικά, α ρε Ινδία με τα ωραία σου. Ντερλικώσαμε, χλαπακιάσαμε και πριν μας πιάσει κανένα χέσιμο φύγαμε βουρ για την ταινία, για την οποία υποτίθεται ότι είχε ανακοινωθεί πως θα είχε αγγλικούς υπότιτλους αλλά όσους έχει η ιστορία μου στα σανσκριτικά άλλους τόσους είχε και η ταινία. Χεστήκαμε, κατεβάσαμε την περίληψη και τη διαβάσαμε για να ξέρουμε τι μας γίνεται, ρίξαμε τις πολυθρόνες προς τα πίσω και κάτσαμε να δούμε τι θα δούμε.
Θα σας πω τι είδαμε: ένα ΕΠΟΣ. Τι ΤΑΙΝΙΑΡΑ ήταν αυτή ωρέ; Παλαβά σκηνικά και κουστούμια, απίστευτο casting, τρομερές πολεμικές σκηνές, μπόλικες ανατροπές, τουλάχιστον μία (εγώ λέω δύο) υπεργαλαξιακοί κόμματοι και οι σχεδόν τρεις ώρες πέρασαν χωρίς να το καταλάβουμε παρότι δεν καταλαβαίναμε γρι από τους διαλόγους, για τέτοια ροή μιλάμε. Δεν έχω λόγια. Έχω όμως trailer, δαύτε λάβετε φως:
Σχεδόν εκστασιασμένοι βγήκαμε, αργήσαμε λίγο να βρούμε το δρόμο εξόδου από το εμπορικό που είχε κλείσει και τελικώς καταφέραμε να βρούμε την έξοδο από το πάρκινγκ και να καταλήξουμε στα ολοκαίνουρια στρώματα του New Ganga Hotel. Για “διεκπεραιωτική” μέρα δεν πήγε κι άσχημα!