Yorgos
Member
- Μηνύματα
- 10.310
- Likes
- 56.161
- Επόμενο Ταξίδι
- Nipon-Αλάσκα-Yellowstone
- Ταξίδι-Όνειρο
- Περού τότε, τώρα, πάντα
Περιεχόμενα
- Κεφάλαιο 1
- ΚΕΦΑΛΑΙΟ 2: Προσδοκίες
- ΚΕΦΑΛΑΙΟ 3: Το πλυντήριο, το κάρμα, η φάρσα και ο γουρλωμάτης
- ΚΕΦΑΛΑΙΟ 4: Εισαγωγή στο απόλυτο χάος
- Φωτογραφίες
- ΚΕΦΑΛΑΙΟ 5: Ντάκα και λίγο παραέξω, ghost city, πανηγύρι και ντεμέκ Ταζ Μαχάλ
- Φωτογραφίες
- Φωτογραφίες
- ΚΕΦΑΛΑΙΟ 6: Ινδία, φαγητάρες και Sivasagar
- Φωτογραφίες
- ΚΕΦΑΛΑΙΟ 7: Ναοι, ξαναφαγητάρες και Jorhat
- Φωτογραφίες
- ΚΕΦΑΛΑΙΟ 8: Tα satras του Majuli
- Φωτογραφίες
- ΚΕΦΑΛΑΙΟ 9: Γίββωνες στην ομίχλη, οι ορχιδέες του μάγειρα κι ένα σόου
- Φωτογραφίες
- ΚΕΦΑΛΑΙΟ 10: Ελέφαντες, ρινόκεροι, άλμα επί στηθαίου μετά μπαούλου και καλώς ήρθαμε στη Meghalaya.
- Φωτογραφίες
- ΚΕΦΑΛΑΙΟ 11: Καταρράκτες χωρίς νερό, σπήλαια και πάλι καταρράκτες (με λίγο νερό)
- Φωτογραφίες
- ΚΕΦΑΛΑΙΟ 12: Τα μενίρ, ο ποταμός Dawki, κόμμα-διαμάντι, το καθαρότερο χωριό της Ινδίας και οι ζωντανές γέφυρες από ρίζες δέντρων.
- Φωτογραφίες
- ΚΕΦΑΛΑΙΟ 13: H έκπληξη του Guwahati
- Φωτογραφίες
- ΚΕΦΑΛΑΙΟ 14: Άφιξη Agartala, παλάτι-μουσείο και το ξενοδοχείο του 5,8
- Φωτογραφίες
- ΚΕΦΑΛΑΙΟ 15: Unakoti, το Angkor Wat (φωτιά θα πέσει να μας κάψει) της Tripura
- Φωτογραφίες
- ΚΕΦΑΛΑΙΟ 16: Ο ναός-τούρτα, το υδάτινο παλάτι και το one and only
- Φωτογραφίες
- ΚΕΦΑΛΑΙΟ 17: Το Moirang, η λίμνη Loktak, η λάσπη, οι διαδηλώσεις και ο καλός οικοδεσπότης του καταλύματος της κατσαρίδας
- Φωτογραφίες
- ΚΕΦΑΛΑΙΟ 18: Το Ιmphal που έπρεπε να είχα μείνει και η Nagaland
- Φωτογραφίες
- ΚΕΦΑΛΑΙΟ 19: Το νεκροταφείο του ΒΠΠ και το Sekrenyi
- Φωτογραφίες
- ΚΕΦΑΛΑΙΟ 20: Κάτι τσόντα αρχαία και άφιξη στην Καλκούτα
- Φωτογραφίες
- ΚΕΦΑΛΑΙΟ 21: Καλκούτα, India par Excellence
- Φωτογραφίες
- ΚΕΦΑΛΑΙΟ 22: Αποτίμηση, εντυπώσεις και άλλα τέτοια θεωρητικά.
ΚΕΦΑΛΑΙΟ 15: Unakoti, το Angkor Wat (φωτιά θα πέσει να μας κάψει) της Tripura
Το πρωινό ήταν ινδικότατο, με πολλές επιλογές, εμένα μου άρεσαν και οι ινδικές, στον Α όχι, αλλά βρήκε κι αυτός πραγματάκια να φάει. Εμφανίστηκε κι ο οδηγός, ο οποίος δεν ήξερε Αγγλικά, ήξερε όμως τι είναι το Unakoti (σε αντίθεση με το χθεσινό ρεσεψιονίστ) κι ελπίζαμε και το πώς να πάει εκεί.
Η διαδρομή κράτησε 3 ώρες και 20 λεπτά, που πέρασαν πολύ ήσυχα και με ελάχιστη κίνηση. Με την άφιξη είδαμε μπροστά μας μερικά παραπήγματα κι ένα χωματένιο πάρκινγκ, δεν προϊδέαζαν ότι θα βλέπαμε και το Μάτσου Πίτσου. Στην είσοδο του... ό,τι ακολουθούσε υπήρχε ένας κύριος με μια καρέκλα και θρανείο από σχολείο του 1980 στην καλύτερη που μας ζήτησε να υπογράψουμε και να σημειώσουμε χώρα προέλευσης, οπότε πηγαίνοντας λίγες σελίδες πίσω είδα πως όλη τη χρονιά οι ξένοι που επισκέφθηκαν το μέρος δεν ξεπερνούσαν τους 10. Υποψιάστηκα ότι μάλλον δε θα είναι και το απαύγασμα των αρχαιολογικών χώρων της Ινδίας το μέρος, αλλά επειδή ταξίδευα με τον Α που λατρεύει τα αρχαία σχεδόν όσο κι εγώ, δεν ένιωσα τύψεις.
Λίγα μέτρα μετά τον έλεγχο του θρανίου υπήρχε μια σκάλα με μπόλικα σκαλιά που φαινόταν να κατεβαίνει ατελείωτα, οπότε ξεκινήσαμε και πριν καλά-καλά κάνουμε 50 σκαλιά, στα δεξιά μας εμφανίστηκε σκαλισμένη στο βράχο μια τεράστια φιγούρα ανθρώπινου προσώπου, κάτι σα μάσκα. Ήταν η κλασική φωτογραφία που είχα δει -παρά τη θέλησή μου- ονλάιν και η αλήθεια ήταν πως αυτό που αντικρύζαμε ήταν πολύ όμορφο και μεγαλύτερο του αναμενομένου, μια αναπαράσταση του Θεού Σίβα με νερά να αναβλύζουν από τα μαλλιά του. Αυτό διάβασα εκ των υστέρων δηλαδή, αλλά το σημαντικό δεν ήταν ποια θεότητα ήταν ακριβώς αλλά το ότι το μέρος είχε μια Ανγκορβατική μαγεία, αλλά με ελάχιστους επισκέπτες, το βάθος της χαράδρας να συνεχίζει στο άγνωστο και όμορφη βλάστηση.
Συνεχίσαμε να κατεβαίνουμε τα σκαλιά και κάπου εκεί καταλάβαμε πως έχει κι άλλο πράγμα... μπόλικο πράγμα, που ήταν και η ευχάριστη έκπληξη της ημέρας: επειδή σε ό,τι σάιτ είχα δει είχε πεταχτεί η εικόνα της πρώτης σκαλισμένης μορφής μπροστά μου, είχα υποθέσει πως αυτό είναι όλο, αλλά η υπόθεση ήταν εντελώς λανθασμένη. Αρκετά σκαλιά πιο κάτω υπήρχε μια άλλη φιγούρα σκαλισμένη, με έναν προσκυνητή/μοναχό( ; ) μάλιστα μπροστά, που είχε τοποθετήσει τις προσφορές του και φάνηκε να μην ασχολείται με τους λιγοστούς Ινδούς επισκέπτες. Ανεβαίνοντας λίγα σκαλιά διαπιστώσαμε πως στο ίδιο σύμπλεγμα υπήρχαν σκαλισμένοι ελέφαντες και διάφορα άλλα ζώα και... ακόμη περισσότερα σκαλιά. Και μετά τα σκαλιά είχε και σκαλιά πιο πάνω, αλλά και πιο κάτω, που χάνονταν κάπου ανάμεσα στη βλάστηση. Αρχίσαμε να νιώθουμε σαν άλλες Λάρα Κροφτ, λιγότερο εμπροσθοβαρείς αλλά περισσότερο ενθουσιώδεις.
Πήραμε αρχικά τις “πάνω” σκάλες για να φτάσουμε στην κορυφή όπου υπήρχε κάτι σαν αποθήκη με σύρματα γύρω-γύρω, στο εσωτερικό της οποίας υπήρχαν μπόλικα αγάλματα, αλλά πιο ενδιαφέρον θέαμα ήταν πως κάτω από ένα τεράστιο δέντρο υπήρχε ένας κύριος που υποθέτω πως ήταν ιερέας κι έδινε την ευχή του σε δυο προσκυνητές που τον άκουγαν ευλαβικά. Είπα να σκαρφαλώσω μέχρι το δάσος που βρισκόταν ακόμη πιο πάνω, αλλά δεν είχε κάτι πλην από δέντρα, κατεβαίνοντας όμως τις σκάλες βρεθήκαμε -μόνοι αυτή τη φορά- μπροστά σε άλλο ένα σύμπλεγμα από σκαλιστούς βράχους, ακόμη μεγαλύτερο. Και το μονοπάτι συνέχιζε, αρχικά προσεγμένο, όσο περνούσε όμως η ώρα όλο και πιο ατημέλητο, να χάνεται στη φύση. Τι ωραίο μέρος! Περάσαμε κάποια αγάλματα, ακολουθήσαμε ένα ρυάκι και βρήκαμε ένα βράχο όπου τα ανάγλυφα μάλλον ξεκίνησαν αλλά δεν τελείωσαν ποτέ, ή ίσως είχαν φθαρεί, ποιος ξέρει, άλλωστε το Unakoti είναι του 7ου μ.Χ αιώνα.
Περιηγηθήκαμε λίγο ακόμη, περάσαμε από ένα ακόμη σύμπλεγμα ονόματι Chaturmukhalinga, και πήραμε τα ανηφορικά σκαλιά της επιστροφής, ξαναπερνώντας από τα πρώτα συμπλέγματα. Το όλο μέρος ήταν μαγικό κι είμαι τυχερός που το μοιράστηκα με τον κύριο Α κι όχι κανέναν “έλα πέτρες είναι, πάμε να φύγουμε”. Στην έξοδο ήπιαμε μια μανταρινάδα, κεράσαμε και τον οδηγό μας που μας περίμενε ένα δίωρο και πήραμε ξανά τις τρειμήσι ώρες επιστροφής, που το άξιζαν 100%. Οι ορυζώνες στην επιστροφή ήταν πολύ όμορφοι, ή όλα φαίνονταν πιο όμορφα μετά το Unakoti;
Είχαμε πει ότι θα τρώγαμε καλύτερα σήμερα και βρήκαμε ένα εστιατοριάκι με ωραία διακόσμηση, πράγμα αρκετά σπάνιο στην Agartala, και συμπαθητικές κριτικές, το Spice & Herbs. Αν εξαιρέσει κανείς τα κουνουπάκια που η φιλότιμη σερβιτόρα κυνηγούσε με μια ηλεκτρική ρακέτα, ακόμη και πάνω μας, όλα ήταν υπέροχα¨εξαιρετικό φαγητό, καυτερό ίσως και υπέρ του δέοντος, αλλά τόσο νόστιμο που γλείφαμε τα δάχτυλά μας. Το ότι ο uberas που μας γύρισε σπίτι ονομαζόταν... HareKrishna δεν το εκλάβαμε ως σύμπτωση, αλλά ως το επιστέγασμα μιας θεϊκής ημέρας.
Το πρωινό ήταν ινδικότατο, με πολλές επιλογές, εμένα μου άρεσαν και οι ινδικές, στον Α όχι, αλλά βρήκε κι αυτός πραγματάκια να φάει. Εμφανίστηκε κι ο οδηγός, ο οποίος δεν ήξερε Αγγλικά, ήξερε όμως τι είναι το Unakoti (σε αντίθεση με το χθεσινό ρεσεψιονίστ) κι ελπίζαμε και το πώς να πάει εκεί.
Η διαδρομή κράτησε 3 ώρες και 20 λεπτά, που πέρασαν πολύ ήσυχα και με ελάχιστη κίνηση. Με την άφιξη είδαμε μπροστά μας μερικά παραπήγματα κι ένα χωματένιο πάρκινγκ, δεν προϊδέαζαν ότι θα βλέπαμε και το Μάτσου Πίτσου. Στην είσοδο του... ό,τι ακολουθούσε υπήρχε ένας κύριος με μια καρέκλα και θρανείο από σχολείο του 1980 στην καλύτερη που μας ζήτησε να υπογράψουμε και να σημειώσουμε χώρα προέλευσης, οπότε πηγαίνοντας λίγες σελίδες πίσω είδα πως όλη τη χρονιά οι ξένοι που επισκέφθηκαν το μέρος δεν ξεπερνούσαν τους 10. Υποψιάστηκα ότι μάλλον δε θα είναι και το απαύγασμα των αρχαιολογικών χώρων της Ινδίας το μέρος, αλλά επειδή ταξίδευα με τον Α που λατρεύει τα αρχαία σχεδόν όσο κι εγώ, δεν ένιωσα τύψεις.
Λίγα μέτρα μετά τον έλεγχο του θρανίου υπήρχε μια σκάλα με μπόλικα σκαλιά που φαινόταν να κατεβαίνει ατελείωτα, οπότε ξεκινήσαμε και πριν καλά-καλά κάνουμε 50 σκαλιά, στα δεξιά μας εμφανίστηκε σκαλισμένη στο βράχο μια τεράστια φιγούρα ανθρώπινου προσώπου, κάτι σα μάσκα. Ήταν η κλασική φωτογραφία που είχα δει -παρά τη θέλησή μου- ονλάιν και η αλήθεια ήταν πως αυτό που αντικρύζαμε ήταν πολύ όμορφο και μεγαλύτερο του αναμενομένου, μια αναπαράσταση του Θεού Σίβα με νερά να αναβλύζουν από τα μαλλιά του. Αυτό διάβασα εκ των υστέρων δηλαδή, αλλά το σημαντικό δεν ήταν ποια θεότητα ήταν ακριβώς αλλά το ότι το μέρος είχε μια Ανγκορβατική μαγεία, αλλά με ελάχιστους επισκέπτες, το βάθος της χαράδρας να συνεχίζει στο άγνωστο και όμορφη βλάστηση.
Συνεχίσαμε να κατεβαίνουμε τα σκαλιά και κάπου εκεί καταλάβαμε πως έχει κι άλλο πράγμα... μπόλικο πράγμα, που ήταν και η ευχάριστη έκπληξη της ημέρας: επειδή σε ό,τι σάιτ είχα δει είχε πεταχτεί η εικόνα της πρώτης σκαλισμένης μορφής μπροστά μου, είχα υποθέσει πως αυτό είναι όλο, αλλά η υπόθεση ήταν εντελώς λανθασμένη. Αρκετά σκαλιά πιο κάτω υπήρχε μια άλλη φιγούρα σκαλισμένη, με έναν προσκυνητή/μοναχό( ; ) μάλιστα μπροστά, που είχε τοποθετήσει τις προσφορές του και φάνηκε να μην ασχολείται με τους λιγοστούς Ινδούς επισκέπτες. Ανεβαίνοντας λίγα σκαλιά διαπιστώσαμε πως στο ίδιο σύμπλεγμα υπήρχαν σκαλισμένοι ελέφαντες και διάφορα άλλα ζώα και... ακόμη περισσότερα σκαλιά. Και μετά τα σκαλιά είχε και σκαλιά πιο πάνω, αλλά και πιο κάτω, που χάνονταν κάπου ανάμεσα στη βλάστηση. Αρχίσαμε να νιώθουμε σαν άλλες Λάρα Κροφτ, λιγότερο εμπροσθοβαρείς αλλά περισσότερο ενθουσιώδεις.
Πήραμε αρχικά τις “πάνω” σκάλες για να φτάσουμε στην κορυφή όπου υπήρχε κάτι σαν αποθήκη με σύρματα γύρω-γύρω, στο εσωτερικό της οποίας υπήρχαν μπόλικα αγάλματα, αλλά πιο ενδιαφέρον θέαμα ήταν πως κάτω από ένα τεράστιο δέντρο υπήρχε ένας κύριος που υποθέτω πως ήταν ιερέας κι έδινε την ευχή του σε δυο προσκυνητές που τον άκουγαν ευλαβικά. Είπα να σκαρφαλώσω μέχρι το δάσος που βρισκόταν ακόμη πιο πάνω, αλλά δεν είχε κάτι πλην από δέντρα, κατεβαίνοντας όμως τις σκάλες βρεθήκαμε -μόνοι αυτή τη φορά- μπροστά σε άλλο ένα σύμπλεγμα από σκαλιστούς βράχους, ακόμη μεγαλύτερο. Και το μονοπάτι συνέχιζε, αρχικά προσεγμένο, όσο περνούσε όμως η ώρα όλο και πιο ατημέλητο, να χάνεται στη φύση. Τι ωραίο μέρος! Περάσαμε κάποια αγάλματα, ακολουθήσαμε ένα ρυάκι και βρήκαμε ένα βράχο όπου τα ανάγλυφα μάλλον ξεκίνησαν αλλά δεν τελείωσαν ποτέ, ή ίσως είχαν φθαρεί, ποιος ξέρει, άλλωστε το Unakoti είναι του 7ου μ.Χ αιώνα.
Περιηγηθήκαμε λίγο ακόμη, περάσαμε από ένα ακόμη σύμπλεγμα ονόματι Chaturmukhalinga, και πήραμε τα ανηφορικά σκαλιά της επιστροφής, ξαναπερνώντας από τα πρώτα συμπλέγματα. Το όλο μέρος ήταν μαγικό κι είμαι τυχερός που το μοιράστηκα με τον κύριο Α κι όχι κανέναν “έλα πέτρες είναι, πάμε να φύγουμε”. Στην έξοδο ήπιαμε μια μανταρινάδα, κεράσαμε και τον οδηγό μας που μας περίμενε ένα δίωρο και πήραμε ξανά τις τρειμήσι ώρες επιστροφής, που το άξιζαν 100%. Οι ορυζώνες στην επιστροφή ήταν πολύ όμορφοι, ή όλα φαίνονταν πιο όμορφα μετά το Unakoti;
Είχαμε πει ότι θα τρώγαμε καλύτερα σήμερα και βρήκαμε ένα εστιατοριάκι με ωραία διακόσμηση, πράγμα αρκετά σπάνιο στην Agartala, και συμπαθητικές κριτικές, το Spice & Herbs. Αν εξαιρέσει κανείς τα κουνουπάκια που η φιλότιμη σερβιτόρα κυνηγούσε με μια ηλεκτρική ρακέτα, ακόμη και πάνω μας, όλα ήταν υπέροχα¨εξαιρετικό φαγητό, καυτερό ίσως και υπέρ του δέοντος, αλλά τόσο νόστιμο που γλείφαμε τα δάχτυλά μας. Το ότι ο uberas που μας γύρισε σπίτι ονομαζόταν... HareKrishna δεν το εκλάβαμε ως σύμπτωση, αλλά ως το επιστέγασμα μιας θεϊκής ημέρας.