Yorgos
Member
- Μηνύματα
- 10.310
- Likes
- 56.161
- Επόμενο Ταξίδι
- Nipon-Αλάσκα-Yellowstone
- Ταξίδι-Όνειρο
- Περού τότε, τώρα, πάντα
Περιεχόμενα
- Κεφάλαιο 1
- ΚΕΦΑΛΑΙΟ 2: Προσδοκίες
- ΚΕΦΑΛΑΙΟ 3: Το πλυντήριο, το κάρμα, η φάρσα και ο γουρλωμάτης
- ΚΕΦΑΛΑΙΟ 4: Εισαγωγή στο απόλυτο χάος
- Φωτογραφίες
- ΚΕΦΑΛΑΙΟ 5: Ντάκα και λίγο παραέξω, ghost city, πανηγύρι και ντεμέκ Ταζ Μαχάλ
- Φωτογραφίες
- Φωτογραφίες
- ΚΕΦΑΛΑΙΟ 6: Ινδία, φαγητάρες και Sivasagar
- Φωτογραφίες
- ΚΕΦΑΛΑΙΟ 7: Ναοι, ξαναφαγητάρες και Jorhat
- Φωτογραφίες
- ΚΕΦΑΛΑΙΟ 8: Tα satras του Majuli
- Φωτογραφίες
- ΚΕΦΑΛΑΙΟ 9: Γίββωνες στην ομίχλη, οι ορχιδέες του μάγειρα κι ένα σόου
- Φωτογραφίες
- ΚΕΦΑΛΑΙΟ 10: Ελέφαντες, ρινόκεροι, άλμα επί στηθαίου μετά μπαούλου και καλώς ήρθαμε στη Meghalaya.
- Φωτογραφίες
- ΚΕΦΑΛΑΙΟ 11: Καταρράκτες χωρίς νερό, σπήλαια και πάλι καταρράκτες (με λίγο νερό)
- Φωτογραφίες
- ΚΕΦΑΛΑΙΟ 12: Τα μενίρ, ο ποταμός Dawki, κόμμα-διαμάντι, το καθαρότερο χωριό της Ινδίας και οι ζωντανές γέφυρες από ρίζες δέντρων.
- Φωτογραφίες
- ΚΕΦΑΛΑΙΟ 13: H έκπληξη του Guwahati
- Φωτογραφίες
- ΚΕΦΑΛΑΙΟ 14: Άφιξη Agartala, παλάτι-μουσείο και το ξενοδοχείο του 5,8
- Φωτογραφίες
- ΚΕΦΑΛΑΙΟ 15: Unakoti, το Angkor Wat (φωτιά θα πέσει να μας κάψει) της Tripura
- Φωτογραφίες
- ΚΕΦΑΛΑΙΟ 16: Ο ναός-τούρτα, το υδάτινο παλάτι και το one and only
- Φωτογραφίες
- ΚΕΦΑΛΑΙΟ 17: Το Moirang, η λίμνη Loktak, η λάσπη, οι διαδηλώσεις και ο καλός οικοδεσπότης του καταλύματος της κατσαρίδας
- Φωτογραφίες
- ΚΕΦΑΛΑΙΟ 18: Το Ιmphal που έπρεπε να είχα μείνει και η Nagaland
- Φωτογραφίες
- ΚΕΦΑΛΑΙΟ 19: Το νεκροταφείο του ΒΠΠ και το Sekrenyi
- Φωτογραφίες
- ΚΕΦΑΛΑΙΟ 20: Κάτι τσόντα αρχαία και άφιξη στην Καλκούτα
- Φωτογραφίες
- ΚΕΦΑΛΑΙΟ 21: Καλκούτα, India par Excellence
- Φωτογραφίες
- ΚΕΦΑΛΑΙΟ 22: Αποτίμηση, εντυπώσεις και άλλα τέτοια θεωρητικά.
ΚΕΦΑΛΑΙΟ 18: Το Ιmphal που έπρεπε να είχα μείνει και η Nagaland
Ε δε στενοχωρήθηκα και πολύ που έφυγα από το Moirang, για να μην πω πως έφυγα τρέχοντας. Ξανακοίταξα το agoda και τελικώς ο καημένος ο ιδιοκτήτης του καταλύματος είχε μόνο μια κριτική, είπα να μην αφήσω ούτε εγώ. Άλλο κατάλυμα δεν είδα στο μαγικό Moirang. Οι δυο φούρνοι που βρήκα για πρωινό ήταν πολύ κακοί, τελικώς αγόρασα ένα παστέλι από ένα ψιλικατζίδικο αλλά ούτε αυτό τρωγόταν. Γαστρονομική πρωτεύουσα της Ινδίας δεν τη λες την πόλη.
Πήγα με τα πόδια μέχρι το χωμάτινο πάρκινγκ που μου είχαν πει ότι είναι το σημείο αναχώρησης λεωφορείων για τo Imphal, το σημείο μετεπιβίβασης για την Kohima, τον επόμενο σταθμό μου. Ένα βανάκι των 10 ατόμων είχε μόλις γεμίσει κι αναχωρούσε, ποιος ξέρει σε πόσες ώρες θα γέμιζε το επόμενο, οπότε πρότεινα στον οδηγό να με βάλει με τις αποσκευές κι έτσι φύγαμε με 11 επιβάτες για το Imphal. Μπαίνοντας στο Imphal διαπίστωσα πως είναι κανονική πόλη, σαφώς μεγαλύτερη, ευρπορότερη, αλλά και μάλλον πιο ενδιαφέρουσα από το Moirang, στο οποίο απλά δεν έπρεπε να είχα διανυκτερεύσει ποτέ.
Είπα να κάνω μια βολτίτσα στο Imphal, ξεκινώντας από την αγορά του, που ήταν τεράστια, πεντακάθαρη, πάλι αποκλειστικά με γυναίκες πωλήτριες, κάποιες εκ των οποίων είχαν βαμμένα πρόσωπα αφού ανήκαν σε μια βαφοφυλή, το όνομα της οποίας δε συγκράτησα, πανσπερμία φυλών είναι αυτό το κομμάτι της Ινδίας. Η αγορά διέθετε από (ζωντανές!) ψαρούκλες μέχρι φορέματα, οι κυρίες ήταν πολύ καταδεκτικές και ξεράθηκαν στο γέλιο μαζί μου όταν μια μου ζήτησε να τη βοηθήσω να τραβήξει ένα πολύ βαρύ κιβώτιο κάτω από τον πάγκο της αλλά παράτησα την προσπάθεια στη μέση όταν θυμήθηκα ότι έχω μια κήλη και το εισέπραξαν ως αδυναμία οπότε άρχισαν να γελάνε κοροϊδεύοντάς με που δεν μπορούσα να κάνω ό,τι μια μικροσκοπική συνάδελφός τους. Ευχάριστες οι κυριούλες, όπως και οι πελάτισσες, κάποιες εκ των οποίων ψώνιζαν κοσμήματα με το κιλό. Έκανα μια βόλτα και από το κομμάτι με τα τρόφιμα κι αποφάσισα να περπατήσω μέχρι το μεγάλο αξιοθέατο της πόλης, το οχυρό Kangla. Προς μεγάλη μου απογοήτευση ήταν κλειστό, αφού πλέον κλείνει τις Δευτέρες. Κρίμα γιατί σύμφωνα με τον απαρχαιωμένο οδηγό μου είναι το σημαντικότερο από όλα τα αξιοθέατα στις 7 αδελφές. Ας πρόσεχα.
Η πόλη είχε εντυπωσιακά πολλή αστυνομία και στρατιωτικούς, όπως διαπίστωσα πηγαίνοντας με τρίκυκλο στο “σταθμό” λεωφορείων, ένα δρόμο γεμάτο λεωφορεία και κάτι “ταμεία” εισιτηρίων που ήτνα θρανία στη μέση του δρόμου, όπου δεκάδες κράχτες φώναζαν, με περικύκλωσαν καμιά εικοσαριά, ένας m;alista μου τράβηξε και το σάκο από την πλάτη κι έφαγε τη μπούφλα του. Σκιάχτηκαν οι υπόλοιποι, αποτραβήχτηκα κι εγώ να ηρεμήσω και τελικά βρήκα παραπέρα ένα άλλο υπαίθριο ταμείο κι αγόρασα ένα εισιτήριο για την Kohima προς 8€. Είχα ακόμη μια ώρα πριν την αναχώρηση, οπότε έψαξα να φάω κάτι και τελικώς μόλις δυο τετράγωνα μακριά αποδείχθηκε πως υπήρχε κάποιο Classic Hotel, τίγκα στους στρατιωτικούς κι αυτό, όπου έφαγα όμως κανονικότατο πρωινό με ομελέτα, δημητριακά και ησυχία.
Χορτάτος πια πήγα στο λεωφορείο μου που απέξω ήταν κούκλα κι από μέσα πανούκλα. Χρόνια είχα να ζήσω τέτοιο ταρακούνημα. Επί 3,5 ώρες τα ανύπαρκτα σασμάν του χρεπίου αγκομαχούσαν πάνω στο κακό οδόστρωμα, με τους επιβάτες κυριολεκτικά να αναπηδούν τόσο που οι ψηλότεροι από αυτούς (όπως εγώ) χτύπησαν το κεφάλι τους στην οροφή. Η φασαρία ήταν τέτοια που έβγαλα ένα βιντεάκι, το έστειλα στον Α μαζί με τις φωτογραφίες από το παλάτι της προηγούμενης και περίμενα τις αντιδράσεις του. Τουλάχιστον το λεωφορείο ήταν μισοάδειο, οπότε είχα μια σχετική άνεση κι απόλαυσα τη διαδρομή: αρκετή φτώχεια, αλλά τα σπίτια ήταν “κανονικά” κτίρια, από τούβλα και τσιμέντο, οι φάτσες ξεκάθαρα νοτιανατολικής Ασίας, οι ορυζώνες αρκετοί και σε κάποια φάση που είχαμε ένα μισάωρο με λιγότερες αναπηδήσεις, άνοιξα και το βιβλίο μου με την ιστορία της Ινδίας κι εντυπωσιάστηκα από το ποσοστό των untouchables επί του γενικού ποσοστού των βουδιστών της χώρας, αφού προτιμούσαν να αλλαξοπιστήσουν από το να θεωρούνται μυάσματα.
Τέλος πάντων, το λεωφορείο σταμάτησε σε κάποιο στρατιωτικό πόστο επειδή αφήναμε πίσω τη Manipura και μπαίναμε στην “αδελφή” με τις περισσότερες μειονότητες και το μεγαλύτερο πολιτισμικό πλούτο, τη Nagaland. Είχα διαβάσει πως για τη συγκεκριμένη πολιτεία χρειαζόταν ξεχωριστή άδεια αλλή η μεν πρεσβεία της Ινδίας στην Ελλάδα είχε δηλώσει άγνοια, ο δε οδηγός μου υποδείκνυε να πάω σε κάποιο γραφείο σε Δελχί, Βομβάη, Καλκούτα κλπ και να ακολουθήσω μια διαδικασία που ήταν χρονοβόρα. Άδεια χρειάζονται και οι Ινδοί (εδώ και δεκαετίες) αφού η περιοχή υποφέρει από “τρομοκρατικές επιθέσεις” και διαθέτει ένα από τα ισχυρότερα αυτονομιστικά κινήματα της χώρας, αν και πολύ εξασθενημένο πια.
Οι Ινδοί κατέβηκαν από το λεωφορείο και κατευθύνθηκαν όλοι στο αστυνομικό τμήμα ώστε να δείξουν (ή να αποκτήσουν) το inner line permit τους, όπως λέγεται. Εγώ ήξερα πως έπρεπε να πάω στο στρατιωτικό πόστο, όπου μου υπέδειξαν να περιμένω τον immigration officer. Αυτός άνοιξε το διαβατήριό μου, είδε το post-it με τον αριθμό που μου είχαν δώσει άμα τη αφίξει μου την προηγούμενη μέρα και αναφώνησε “α, εσείς ήρθατε αεροπορικώς! Ε δε χρειάζεστε τίποτε άλλο, καλώς ήρθατε στη Nagaland!”. Tα χαρτιά που με είχαν βάλει να υπογράψω στη Manipura έλεγαν ξεκάθαρα πως η άδεια που είχα ήταν μόνο για εκείνη την πολιτεία, αλλά ίσως η διαδικασία να έχει απλοποιηθεί, ίσως να μην ήξερε καλά ο immigration officer, δεν ήξερα, δε με ένοιαζε, μπήκα όλο χαρά στο λεωφορείο και συνέχισα. Είχα μπει στη Nagaland χωρίς προβλήματα, δεν το λες και λίγο. Μπήκαν και μερικοί στρατιωτικοί στο λεωφορείο και ψαχούλεψαν αρκετές αποσκευές και τσάντες, αλλά με μένα δεν ασχολήθηκαν, η αλήθεια είναι πως δε μοιάζω και για Naga-αυτονομιστής.
Συνεχίσαμε προς Kohima, οπότε γνωρίζοντας πως πλέον θα καταφέρω να μπω στην πολιτεία συνδέθηκα στο διαδίκτυο κι έκλεισα κι ένα δωμάτιο σε κάποιο The Palm Guesthouse, που είχε διθυραμβικές κριτικές, θα έμενα δυο βράδια οπότε είπα να βρω κάτι αξιοπρεπές. Ζήτησα από τον οδηγό να με αφήσει στο κοντινότερο σημείο, κάτω από μια πύλη που μου γνωστοποιούσε πως βρίσκομαι στη γειτονιά Lerie Colony και το κατά το GPS μου ήμουν μόλις 7 λεπτά με τα πόδια από το κατάλυμά μου. 7 λεπτά με υπέροχη βουνίσια θερμοκρασία και όμορφη θέα στα καταπράσινα βουνά. Kohima had me at hello. To δωμάτιό μου ήταν απλά αξιοπρεπές, αλλά η ρεσεψιονίστη συμπαθέστατη, με προειδοποίησε πως όταν πέφτει το ρεύμα κόβεται και το ίντερνετ, είχαν όπως UPS άρα και ρεύμα όλο το 24ωρο. Και χρειάστηκε το UPS γιατί κόπηκε αρκετές φορές και για πολλή ώρα το ρεύμα στις 2 μέρες που έμεινα εκεί.
Άφησα τα πράγματά μου και πήγα για μια πρώτη γνωριμία με την πόλη. Τα δύο πρώτα πράγματα που μου έκαναν εντύπωση ήταν πως όλοι μιλάνε Αγγλικά και το πόσα ψάρια μαγείρευαν στα υπαίθρια εστιατόρια, μάλλον αξιοπερίεργο για πόλη με υψόμετρο 1.500μ . Η πόλη είναι αμφιθεατρικά χτισμένη και παρότι δε θα κερδίσει κανένα βραβείο αρχιτεκτονικής, έχει τη χάρη της. Αφιέρωσα 10 λεπτά να βρω κάτι πραγματικά καλό για φαγητό και κατέληξα σε κάποιο ooopah, 45 λεπτά μακριά, που ήταν και η τέλεια δικαιολογία για να περπατήσω.
Δίπλα στο oopah υπήρχε κι ένα στιλάτο καφέ που μόλις έκλεινε, το δε oopah ήταν ένα lounge μπαρ-εστιατόριο με ενδιαφέρον μενού και την έβγαλα με μια ωραια σουπίτσα, χοιρινό κότσι και... τζατζίκι. Καλό ήταν το φαγητό, σχετικά ακριβό αλλά το ευχαριστήθηκα και απέναντι ακριβώς χτύπησα κι ένα παγωτό από τα baskin robbins που είναι μια αλυσίδα που δεν είχα δοκιμάσει ποτέ μου και δεν κατάλαβα πώς βρέθηκε σε μια πόλη άκυρη, που δεν έχει καν μη συνοικιακά μαγαζιά. Καλούτσικο ήταν πάντως.
Γύρισα στο guesthouse, συνέχισα την επικοινωνία με την Etihad για την απεργία της 28/2, έκανα ένα ζεστό ντουσάκι και μίλησα και με ένα τοπικό πρακτορείο που μου συνέστησε αντί να κάνω ολόκληρο ταξίδι μέχρι την Tuophema για το φεστιβάλ, να πάω στην πολύ κοντινότερη Kisana, το οποίο θα μου εξοικονομούσε χρόνο για να δω και την Kohima σαν άνθρωπος.