Yorgos
Member
- Μηνύματα
- 10.310
- Likes
- 56.161
- Επόμενο Ταξίδι
- Nipon-Αλάσκα-Yellowstone
- Ταξίδι-Όνειρο
- Περού τότε, τώρα, πάντα
Περιεχόμενα
- Κεφάλαιο 1
- ΚΕΦΑΛΑΙΟ 2: Προσδοκίες
- ΚΕΦΑΛΑΙΟ 3: Το πλυντήριο, το κάρμα, η φάρσα και ο γουρλωμάτης
- ΚΕΦΑΛΑΙΟ 4: Εισαγωγή στο απόλυτο χάος
- Φωτογραφίες
- ΚΕΦΑΛΑΙΟ 5: Ντάκα και λίγο παραέξω, ghost city, πανηγύρι και ντεμέκ Ταζ Μαχάλ
- Φωτογραφίες
- Φωτογραφίες
- ΚΕΦΑΛΑΙΟ 6: Ινδία, φαγητάρες και Sivasagar
- Φωτογραφίες
- ΚΕΦΑΛΑΙΟ 7: Ναοι, ξαναφαγητάρες και Jorhat
- Φωτογραφίες
- ΚΕΦΑΛΑΙΟ 8: Tα satras του Majuli
- Φωτογραφίες
- ΚΕΦΑΛΑΙΟ 9: Γίββωνες στην ομίχλη, οι ορχιδέες του μάγειρα κι ένα σόου
- Φωτογραφίες
- ΚΕΦΑΛΑΙΟ 10: Ελέφαντες, ρινόκεροι, άλμα επί στηθαίου μετά μπαούλου και καλώς ήρθαμε στη Meghalaya.
- Φωτογραφίες
- ΚΕΦΑΛΑΙΟ 11: Καταρράκτες χωρίς νερό, σπήλαια και πάλι καταρράκτες (με λίγο νερό)
- Φωτογραφίες
- ΚΕΦΑΛΑΙΟ 12: Τα μενίρ, ο ποταμός Dawki, κόμμα-διαμάντι, το καθαρότερο χωριό της Ινδίας και οι ζωντανές γέφυρες από ρίζες δέντρων.
- Φωτογραφίες
- ΚΕΦΑΛΑΙΟ 13: H έκπληξη του Guwahati
- Φωτογραφίες
- ΚΕΦΑΛΑΙΟ 14: Άφιξη Agartala, παλάτι-μουσείο και το ξενοδοχείο του 5,8
- Φωτογραφίες
- ΚΕΦΑΛΑΙΟ 15: Unakoti, το Angkor Wat (φωτιά θα πέσει να μας κάψει) της Tripura
- Φωτογραφίες
- ΚΕΦΑΛΑΙΟ 16: Ο ναός-τούρτα, το υδάτινο παλάτι και το one and only
- Φωτογραφίες
- ΚΕΦΑΛΑΙΟ 17: Το Moirang, η λίμνη Loktak, η λάσπη, οι διαδηλώσεις και ο καλός οικοδεσπότης του καταλύματος της κατσαρίδας
- Φωτογραφίες
- ΚΕΦΑΛΑΙΟ 18: Το Ιmphal που έπρεπε να είχα μείνει και η Nagaland
- Φωτογραφίες
- ΚΕΦΑΛΑΙΟ 19: Το νεκροταφείο του ΒΠΠ και το Sekrenyi
- Φωτογραφίες
- ΚΕΦΑΛΑΙΟ 20: Κάτι τσόντα αρχαία και άφιξη στην Καλκούτα
- Φωτογραφίες
- ΚΕΦΑΛΑΙΟ 21: Καλκούτα, India par Excellence
- Φωτογραφίες
- ΚΕΦΑΛΑΙΟ 22: Αποτίμηση, εντυπώσεις και άλλα τέτοια θεωρητικά.
ΚΕΦΑΛΑΙΟ 12: Τα μενίρ, ο ποταμός Dawki, κόμμα-διαμάντι, το καθαρότερο χωριό της Ινδίας και οι ζωντανές γέφυρες από ρίζες δέντρων
Έπρεπε να φύγουμε νωρίτερα για να αποφύγουμε την κίνηση, μιας που είχαμε πάρα πολλά να δούμε σήμερα, οπότε η καλή αλλά αυταρχική κυριούλα μας κανόνισε πρωινό σε πακέτο. Το οποίο ήταν πολύ τίμιο με σαντουιτσάκια, χυμό και 4 βραστά αβγά περικαλώ συν αξιοπρεπές κεκάκι.
Στο όλο σημερινό εγχείρημα είχα συμπεριλάβει κι ένα αρχαιολογικό μνημείο που βρήκα στο nomadmania το οποίο απαιτούσε μια μικρή παράκαμψη, προτείναμε στον Άλεξ να μας κι εκεί με ένα μπόνους 5€ έξτρα και φυσικά δέχθηκε. Ωραίος τύπος ο Άλεξ, χαλαρός, σήμερα πιάσαμε περισσότερο κουβέντα κι έπεσε κι αρκετό τρολάρισμα. Αααααααν ποτέ κανείς βρεθεί στο Shillong (απίθανο το έβλεπα, αλλά αφού πήγε άλλο μέλος αυτή την εβδομάδα στο Kaziranga γιατί να μη βρεθεί και κάποιος να πάει στο Shillong; ) αφήνω και το whatsapp του γιατί το παιδί ήταν εξαιρετικό: +916009585595 .
Λοιπόν ο αρχαιολογικός χώρος είναι οι μονόλιθοι του Nartiang και βρήκα ένα άρθρο του BBC που με ιντριγkάρισε, ειδικά η μυθολογική εξήγηση για το πώς βρέθηκαν μαζεμένα εκατοντάδες μενίρ, το ψηλότερο των οποίων ξεπερνάει τα 8 μέτρα: μια μέρα ένας γίγαντας -υπάρχουν ενδείξεις πως το μεσαίωνα υπήρχαν κάτοικοι της Meghalaya που ήταν άνω των 2μ10!- επιστρέφοντας από το παζάρι βρέθηκε αντιμέτωπος με βροχή, ζήτησε μια ομπρέλα από την κόρη του τοπικού φύλαρχου, η οποία θέλοντας να δοκιμάσει τη δύναμή του του ζήτησε να κουβαλήσει ένα μονόλιθο και να χρησιμοποιήσει αυτόν ως προστασια από την ενοχλητική βροχή. Η πιο αληθοφανής εξήγηση είναι ότι τα μενίρ μάλλον είχαν χρήση μνημάτων αφού στη Meghalaya προ Βρετανών ήταν Ινδουιστές (σήμερα είναι Χριστιανοί κατά 75%) και αφού έκαναν καύση αντί για ταφή νεκρών είχαν επιλέξει τα μενίρ/μονολίθους ως μνήματα σε προγόνους με βαθμό ευγενείας ή αξιώματα, οπότε μάλλον πρόκειται για κάποιου είδους αρχαίο νεκροταφείο. Ε όχι τόσο αρχαίο, για το βασίλειο των Jaintia μιλάμε, άρα κάποια στιγμή γύρω στο 1500 μ.Χ . Υπάρχει και το ενδεχόμενο η αγορά να είχε μεταφερθεί εκεί αφού πολλά από τα μενίρ είναι παράλληλα προς το έδαφος κι η προφορική παράδοση λέει πως χρησιμοποιούνταν ως “ευλογημένοι” πάγκοι. Όπως και να είχε, το μέρος μου κέντρισε την περιέργεια και ποτέ δε χάνω ευκαιρία για αρχαιολογικό χώρο, όσο “ασήμαντος” κι αν είναι.
Δεν περίμενα και πολλά από το χώρο και η είσοδος μάλλον πάρκο θύμιζε αλλά ήταν εντυπωσιακό πόσα ήταν τα μενίρ και μας φάνηκε και αρκετά ατμοσφαιρικό, μέχρι που έσκασαν μύτη δυο αγελάδες, Ινδία είσαι αφού. Flashback: Πριν καμιά δεκαπενταριά χρόνια στην αγαπημένη, κατεβαίνοντας από μια νταλίκα-cum-λεωφορείο καθοδόν για το ναό με τους αρουραίους παραπάτησα και με το σάκο στην πλάτη έσπασα τον αστράγαλό μου. Με μετέφεραν κάτι περαστικοί σε ένα νοσοκομείο ο Θεός να το κάνει, οπού κανείς (στην Ινδία!) δε μιλούσε Αγγλικά ούτε καν οι νοσοκόμοι, έκανα ό,τι παντομίμα υπάρχει προσπαθώντας να τους πω να μου φέρουν πάγο, όταν ήρθε ο γιατρός 4 ώρες αργότερα είχε πετάξει το πουλάκι, ο αστράγαλός μου είχε γίνει σα μπάλα και μωβ και επί 10 μέρες δε με άφηναν να πετάξω. Αυτό που θυμάμαι περισσότερο απ' όλα δεν είναι ότι πήγα στο τσεκ-ιν στο αεροδρόμιο πηδώντας στο ένα πόδι με το σάκο μου στην πλάτη, αλλά την αγελάδα που μπήκε στο θάλαμο του νοσοκομείου, έκανε μια ωραία βόλτα όσο εξηγούσα ότι θέλω πάγο, ice, μπρρρρ, cold, you know like beer, ρε φέρτε έστω μια kingfisher, μου έριξε ένα βλέμμα αποδοκιμασίας κι έφυγε. Σε κανένα δε φάνηκε περίεργο που μια αγελάδα έσκασε μύτη σε ένα θάλαμο νοσοκομείου, οπότε γιατί όχι και σε αρχαιολογικό χώρο;
Τέλος πάντων, το μέρος ήταν όμορφο, προκαλούσε μια περιέργεια, είσοδος δεν υπήρχε, ούτε ψυχή τριγύρω παρότι βρίσκεται σε κατοικημένη περιοχή. Πολύ όμορφη off the beaten track επιλογή. Ο Άλεξ μας πρότεινε να επισκεφθούμε και έναν ναό ονόματι Jayanti, μεγάλης σημασίας για τους ινδουϊστές και φυσικά πήγαμε κι εκεί. Για εξακοσίων ετών ναός θα μπορούσε να είναι και εντυπωσιακότερος, προφανώς έχει ανακατασκευαστεί. Ελάχιστος ο κόσμος, χαριτωμένος ο ναός, μέχρι εκεί.
Σειρά είχε ο ποταμός Dawki. Είχα δει φωτογραφίες, παρότι τις αποφεύγω φανατικά, όπου οι βάρκες που βρίσκονταν στο νερό φαίνονταν να αιωρούνται, τόσο καθαρά φαίνονταν τα νερά. Κρατούσαμε μια πισινή βέβαια, για την Ινδία μιλάμε, πόσο καθαρά να είναι; Αν και για να είμαστε ειλικρινείς οι αδελφές που είδαμε πεντακάθαρες ήταν για τα δεδομένα της Ινδίας, ακόμη και χωρίς να τις συγκρίνουμε με τη βασίλισσα της μπίχλας Ντάκα.
Οδεύοντας προς τον ποταμό είδα ένα θέαμα που δεν έχω ξαναδεί: ατελείωτες -μα ατελείωτες- νταλίκες σταματημένες, φορτωμένες με κοτρώνες. Δεν ήταν απλά εκατοντάδες, μπορεί να έφταναν και τις χιλιάδες. Ο Άλεξ δεν ξαφνιάστηκε καθόλου: “Α έτσι είναι πάντα, πάνε στα σύνορα με το Μπαγκλαντές, για απόσταση 50 χιλιομέτρων κάνουν 7-8 ώρες σε μια καλή μέρα, σε κακές μέρες κοιμούνται ένα και δυο βράδια μέσα στη νταλίκα”, μας είπε με απόλυτη φυσικότητα. Ξανακοίταξα την ατελείωτη ουρά που μετρήσαμε πως ήταν 9-10 χλμ. “Συγγνώμη, όλο αυτό γίνεται για να μεταφέρουν πέτρες δηλαδή;”, ρώτησα νομίζοντας ότι δεν κατάλαβα καλά. “Nαι, στο Μπαγκλαντές τις πάνε, δεν έχουν πέτρες εκεί”, είπε συνεχίζοντας να οδηγεί αμέριμνος. Από καθαρή διαστροφή έψαξα online και βρήκα πολλές αναφορές, μάλιστα διαπίστωσα πως υπάρχει σοβαρό θέμα με τα παράνομα λατομεία στους λόφους Garo
PIL in High Court against illegal quarries in Garo Hills - The Shillong Times
κι ότι υπάρχει και μαφία “εξαγωγής κοτρώνας”. Τι να πω, για να το λένε οι Shillong Times έτσι θα' ναι. Καλά αυτό το Μπαγκλαντές τόσο μουτζωμένο πια, ούτε κοτρώνες δεν έχουν οι άνθρωποι;
Τέλος πάντων, ως μικρό όχημα μας επηρέασε λιγότερο η κίνηση και φτάνοντας στη γέφυρα του ποταμού Dawki είχαμε και την πρώτη θέα. Όντως φαινόντουσαν καθαρά τα νερά, αλλά όχι πια και τόοοοσο. Αλλά το εντυπωσιακό ήταν πως από τη μια (την απέναντι από εμάς) όχθη του ποταμού υπήρχε ένα τεράστιο πλήθος με χιλιάδες κόσμου, ενώ από τη “δική μας” πλευρά τα πράγματα φαίνονταν πιο ήσυχα, τακτοποιημένα, με κάποιους να κάνουν βαρκάδα, λίγους μικροπωλητές να έχουν στήσει πάγκους με φαγητά και το τοπίο με τους ψηλούς λόφους να είναι πιο πράσινο κι επιβλητικό. “Εκεί απέναντι γιατί έχει τόσο κόσμο;” ρώτησα. Η απάντηση που πήρα ήταν μονολεκτική: Μπανγκλαντές. Απέναντι είναι το Μπανγκλαντές. Πολυκοσμία ακόμη και στην παραλία του ποταμού.
Ο Άλεξ πάρκαρε απρόσμενα εύκολα, μας υπέδειξε πού βρισκόταν η σκάλα που έπρεπε να κατέβουμε και γρήγορα βρήκαμε μια πιρόγα την οποία κλείσαμε και για μια ώρα, να κάνουμε κι εμείς βαρκάδα σε αυτόν τον ποταμό. Ο νεαρός βαρκάρης μας πήγε πρώτα στην απέναντι όχθη και πρακτικά βρισκόμασταν στα ύδατα του Μπανγκλαντές. Πλησιάζοντας πια φαινόταν καθαρότερα το πλήθος, τα αμέτρητα λάστιχα φορτηγού που χρησιμοποιούσαν σα … ροζ φλαμίνγκο και κάποιοι από το πλήθος, λίγοι συγκριτικά, που έκαναν μπάνιο, οι λιγοστές γυναίκες με τα ρούχα τους φυσικά. Ζωηρή έως φασαριόζικη η λαοθάλασσα, μπουγελώνονταν μεταξύ τους κάποιοι, οι πιρόγες τους αισθητά πιο φτωχικές από αυτές των Ινδών, μερικοί είχαν μπει σε 2-3 τεράστιες διαφανείς μπάλες κι επέπλεαν πάνω στο νερό. Στην όχθη ο συνωστισμός ήταν τέτοιος που νόμιζες που στέκονταν 20 κάτω από κάθε ομπρελίτσα παραλίας. “Δεν επιτρέπεται να αποβιβαστούμε από τη μεριά του Μπανγκλαντές, ούτε αυτοί να έρθουν στην Ινδία”, μας διευκρίνισε ο βαρκάρης. Κατανοητό, τι έλεγχος να γίνει σε ποταμίσια σύνορα άλλωστε, χώρια που οι σχέσεις ανάμεσα στις δυο χώρες είναι χάλια τελευταία.
Ο βαρκάρης έκανε αναστροφή και κατευθύνθηκε στην πλευρά της Ινδίας. Σχετική ησυχία, λίγος ο κόσμος, πιο όμορφη η θέα και των λόφων αλλά και της γέφυρας, είδαμε και κάποιες κυρίες να πλένουν τα ρούχα τους στο ποτάμι σε βιβλικές σχεδόν εικόνες, αλλά άλλαζε και το χρώμα του νερού που γινόταν πολύ πιο καθαρό, έως σμαραγδί σε σημεία. Μου έκαναν εντύπωση κάποιες σκηνές κι έμαθα πως είναι κατασκηνωτές. Αυτό πρέπει να είναι κάτι σαν τη Γαύδο των Ινδών, σκέφτηκα. Κάποιοι ελάχιστοι Ινδοί έκαναν μπάνιο και περάσαμε από δίπλα τους, ένας πατέρας είχε βάλει στο κεφάλι του την κορούλα του και χαχάνιζαν. Ωραίες στιγμές, σχεδόν γαλήνιες. “Μήπως να το δοκιμάσουμε να περάσουμε τα σύνορα στο Μπανγκλαντές οδικώς μετά;”, τρολάρισα τον Α που μου γρύλισε ένα “να μου λείπει”. Εγώ πάντως θα ξαναπάω στο Μπανγκλαντές, μου έμειναν αρκετά να δω, αλλά δε νομίζω να δεχθεί να έρθει ο Α, κάπου ανάμεσα στην ηχορύπανση, την πολυκοσμία, τη βρώμα, την κίνηση και την έλλειψη σημαντικών αξιοθεάτων, του άφησε τραύμα το συμπαθές Μπανγκλαντές.
Μια πιρόγα με Ινδούς μας πλησίασε και μας έβγαλαν φωτογραφίες, όπως κάναμε κι εμείς με τους χαμογελαστούς ανθρώπους, για τους οποίους σκέφτηκα ότι αυτές μπορεί και να είναι οι διακοπές τους, μια βαρκάδα σε ένα χαριτωμένο τοπίο και ίσως κάμπινγκ πάνω σε δυο βράχια. Ζάμπλουτοι είμαστε στην Ελλάδα, μην τα ξαναλέμε. Είχε έρθει η ώρα να κατεβούμε εκεί που ήταν οι μικροπωλητές. Ο δυνατός ήλιος μου είχε προκαλέσει δίψα κι είπα να πιω μια μανταρινάδα. Αναθάρρησε κι ο Α που με είδε να την πίνω με τη μία και ζήτησε κι αυτός. Σχηματίστηκε μια μικρή ομήγυρη γύρω μας και μιας που οι περισσότεροι μιλούσαν Αγγλικά, μας έπιασαν κουβέντα. Μάθαμε από μια ενθουσιασμένη μανταριναδοπωλήτρια πως σε δυο μέρες είχες εκλογές στην πολιτεία και πως το κόμμα που υποστήριζε ήταν το Mao Lin Lai, αν τα γράφω καλά, για το οποίο μας είχε μιλήσει με θέρμη και ο Α. “Θα αλλάξει όλη τη Meghalaya, να φύγουν οι κλέφτες που κυβερνάνε”, μου είπε βέβαιη κι έγνεφαν όλοι δίπλα της. Ένας βαρκάρης αναθάρρησε κι αυτός και ήθελε να βάλω να δω τα βίντεό του στο youtube στα οποία τραγουδάει για τον ποταμό Dawki, προφανώς πάνω στην πιρόγα του. Δε μου αρέσει να βλέπω βίντεο γενικώς αλλά και να ήθελα οι κυριούλες του Mao Lin Lai, που σημαίνει “διαμάντι”, δε θα με άφηναν, γιατί επέμεναν ότι έπρεπε να μας μαγνητοσκοπήσουν να λέμε ότι θα κερδίσει το Mao Lin Lai, ζήτω το διαμάντι, power στους ντόπιους κι άλλα τέτοια. Το κάναμε για το χαβαλέ κι ήταν όλες ευχαριστημένες, παίζει και να γίναμε viral στη Meghalaya με τα ξεφτιλίκια μας. Για την ιστορία, πρόκειται για τοπικό/εθνικιστικό κόμμα, που φιλοδοξούσε να εκθρονίσει το κυβερνητικό κόμμα και τελικώς δεν τα κατάφερε. Κατά τον Άλεξ όμως και το κόμμα που κέρδισε δεν είναι κακό, κι ας μην είναι διαμαντένιο, “είναι νέο κόμμα, δεν είναι διεφθαρμένοι σαν τους προηγούμενους” μου έγραψε όταν το ρώτησα για τα αποτελέσματα λίγες μέρες αργότερα.
Μπήκαμε ξανά στην πιρόγα, αφήνοντας τους τόσο φιλόξενους πολιτικοποιημένους ντόπιους, ανεβήκαμε τα σκαλάκια και συνεχίσαμε με τον Άλεξ. Κινηθήκαμε για μερικά χιλιόμετρα κατά μήκος του συρματοφράχτη που χωρίζει τις δυο χώρες, όπου η παρουσία του στρατού πάντως ήταν χαλαρή και σε λίγο φτάσαμε, απογευματάκι πια, στο Mawlynnong, το καμάρι της Meghalaya, “το καθαρότερο χωριό στην Ινδία” κατά πολλούς, άλλοι το τραβάνε και το αποκαλού καθαρότερο όλης της Ασίας. Μου φάνηκε λίγο heavy να είναι καθαρότερο από οτιδήποτε στην Ιαπωνία αλλά μια περιέργεια την είχα. Ο Άλεξ μας άφησε στο (οργανωμένο, καθαρό) πάρκινγκ του χωριού που μάλλον προσελκύει αρκετούς Ινδούς επισκέπτες, παρότι δεν ήταν και ΣΚ.
Για να είμαστε ειλικρινείς, το χωριό είναι πολύ περιποιημένο και χωρίς ίχνος σκουπιδιού. Τα κτίριά του, όλα χαμηλά, η πιο χαριτωμένη εκκλησία που είδαμε στη χώρα, μικρά σπιτάκια με προσεγμένα παρτέρια, παιδάκια που έπαιζαν ποδόσφαιρο σε όμορφες συνθήκες και μηδαμινή παρουσία αυτοκινήτων συνέθεταν ένα διαφορετικό σκηνικό. Είχε και κάποιες κοπελίτσες που πουλούσαν ένα σνακ που ήταν σαν μια μπαλίτσα από γκοφρέ, μέσα στην οποία έβαζαν μια spicy σουπίτσα και λίγη πατάτα με κρεμμύδι, αρκετά νόστιμο. Αφού έφαγα και δεύτερο, βεβαιώθηκε ο Α πως δεν είναι δηλητηριώδες και πήρε κι αυτός. Συνεχίσαμε τη βόλτα μας και μας άρεσε το χωριουδάκι, που είχε ψάθινα καλαθάκια παντού, ώστε ο κόσμος να κάνει το αυτονόητο, να μην πετάει τα σκουπίδια κάτω, κάτι το αυτονόητο, που σε αυτή τη χώρα όμως καθιστούσε το Mawlynnong αξιοθέατο, πράγμα που μου φάνηκε και λίγο λυπηρό.
Ε είχε έρθει η ώρα να δούμε και μια “ζωντανή γέφυρα”, που μάλιστα βρισκόταν μόλις 2 λεπτά με το αυτοκίνητο μακριά. Όχι τη double decker που απορρίψαμε λόγω των 2600 σκαλιών, αλλά μόλις ξεπρόβαλλε μπροστά μας περπατώντας το μονοπατάκι, μου ζωγράφισε ένα χαμόγελο στο πρόσωπο. Τι ομορφιά είναι αυτή! Living root bridge όνομα και πράγμα, προφανώς φτιαγμένη πάνω από ποτάμι, αλλά με την ιδιαιτερότητα πως ήταν σχεδόν φυσική, όπως και όλες τους (είναι πάνω από 100) : οι Khasi και οι Jaintia έχουν αναπτύξει μια τεχνική εδώ και 200 χρόνια περίπου ώστε να “κατευθύνουν” τις τεράστιες ρίζες ενός δέντρου της οικογένειας του φύκου με τέτοιο τρόπο που να σχηματίζονται γέφυρες μάλλον πιο ανθεκτικές από τις συμβατικές στις απίστευτες βροχοπτώσεις και πλυμμήρες που πλήττουν την πιο βροχερή περιοχή του κόσμου. Το θέαμα είναι απλά φανταστικό και πολύ θα ήθελα να μπορούσαμε να επισκεφθούμε κι άλλες τέτοιες γέφυρες, αλλά έπρεπε να φύγουμε, βγάλαμε τις φωτογραφίες μας και πήραμε το δρομο της επιστροφής, γλιτώνοντας μάλιστα τα χειρότερα της κίνησης.
Φάγαμε πάλι στο ξενοδοχείο και απογοητευτήκαμε όταν μας είπε ο Άλεξ πως δε θα μπορούσε την επόμενη να μας πάει στο Guwahati επειδή οι πινακίδες του τού επιτρέπουν να κινείται μόνο εντός της Meghalaya και το Guwahati είναι πάλι στο Assam δυστυχώς. Τον αποχαιρετήσαμε, φάγαμε και ξεκουραστήκαμε πριν πέσουμε για ύπνο, με τον Α να διαβάζει για την επερχόμενη δουλειά του κι εμένα να κρατάω σημειώσεις για να μπορέσω να γράψω ιστορία μετά από τόσο καιρό στο Travelstories.