themischar
Member
- Μηνύματα
- 512
- Likes
- 4.873
Περιεχόμενα
- Κεφάλαιο 1
- Κωνσταντινούπολη
- Κωνσταντινούπολη ΙΙ
- Κασταμονή & Σαμψούντα
- Τραπεζούντα - Σουμελά - Μπατούμι
- Batumi - Mestia
- Mestia
- Mestia II
- Mestia - Kutaisi
- Usghuli to Lentekhi
- Kutaisi - Stepantsminda
- Gori
- Kazbegi
- Ananuri - Tbilishi
- Tbilishi
- Μοναστήρι David Careja
- Mtshketa
- Tbilisi II
- Tbilisi III
- Tbilisi - Tsnori
- Sheki (Azerbaijan)
- Sheki
- Στο δρόμο για Baku
- Baku
- Baku ΙΙ
- Baku ΙΙΙ
- Baku ΙV
- Baku V
- Baku VI
- Baku VII
- Ganja
- Ganja II
- Dilinjan (Armenia)
- Προς Yeghegnadoz (Armenia)
- Λίμνη Sevan
- Yeghegnadzor
- Μοναστήρι Tatev
- Μοναστήρι Tatev ΙΙ
- Zorac Karer
- Μοναστήρι Noravank
- Μοναστήρι Khor Virap
- Yerevan
- Yerevan II
- Yerevan III
- Yerevan IV
- Artashavan - Garni - Geghand Monastery
- Yerevan V
- Προς Akhalkalaki (Γεωργία)
- Αkhalkalaki (Γεωργία)
- Σπηλιές Vardzia
- Προς Akhaltalaki
- Erzurum
- Όρος Nemrut
- Karadut Koyu
- Προς Avanos
- Καππαδοκία
- Insparta
- Επιστροφή
Συστάδες σπιτιών αγκαλιάζουν μεσαιωνικούς πύργους ενώ στο βάθος το όρος Shkhara, τυλιγμένο σε έναν κατάλευκο μανδύα χιονιού, έλαμπε στο βαθυγάλανο φόντο του αλπικού ουρανού.
Το όρος Shkhara, ύψους 5.201μ είναι το ψηλότερο βουνό της Γεωργίας και ανήκει στο λεγόμενο Τείχος Μπεζένγκι, μια κορυφογραμμή μήκους 12χλμ που έχει σχεδόν το ίδιο ύψος και αποτελεί μέρος της οροσειράς του Μεγάλου Καυκάσου, συνολικού μήκους περίπου 1.200χλμ.
Σταματήσαμε να απολαύσουμε το αλπικό χωριό, την καθαρή του ατμόσφαιρα που απλόχερα μας προσφερόταν, το μαγευτικό τοπίο, αλλά και για λίγη ανάπαυλα μιας και απ´ ότι φάνηκε η συνέχεια θα ήταν εξ´ ίσου ενδιαφέρουσα.
Σην περιοχή κυκλοφορούσαν αρκετά ενοικιαζόμενα τουριστικά βανάκια και Jeepάκια 4χ4 με επισκέπτες που ερχόντουσαν για πεζοπορία, trekking, ορεινή ποδηλασία κ.α.
Όπου και να κοιτούσαμε γύρω μας βλέπαμε κοιλάδες με οργιώδη βλάστηση και απίστευτη ομορφιά που μόνο αν είσαι φίλος της περιπέτειας μπορείς να τα φτάσεις.
Εδώ και λίγη ώρα έχουμε αφήσει το Ushguli και προσπαθούμε να βρούμε την κατάλληλη διχάλα με κατεύθυνση προς Lentekhi.
Όλα καλά, λοιπόν, με το δρόμο να συνεχίζει να είναι το ίδιο ῀καλός῀ και ψυχή ζώσα σχεδόν πουθενά ! ! !
Εμείς, ο ῀δρόμος῀ και οι ατέλειωτες αποχρώσεις του πράσινου.
Οι αναρτήσεις δουλεύουν πυρετωδώς μαζί με τα ρουλεμάν και προσπαθούν να αποφύγουν τα αγκονάρια, τις αμέτρητες λακούβες, τις νεροφαγιές και με τα φρένα μανιωδώς να στριγγλίζουν.
Για του λόγου του αληθές μια, live, γεύση :
Περνούσε η ώρα, μαζί με τα εναλλάσομενα τοπία και η διάθεσή μας βρισκόταν σε εγρήγορση.
Παράλληλα, συνεχίζαμε να σερνόμαστε στα κακοκτράχαλα εδάφη προσπαθώντας να γλυτώσουμε έστω και ένα πονηρό-ύποπτο βούρκο.
Το πόσο αναδευτήκαμε στις σέλες, εξακολουθεί και παραμένει άγνωστο και μακάρι να είχα εφοδιαστεί και με μια Αρχιδοβαστράχτα . . . πέρα από τη ζώνη μέσης.
Θα ήταν, έως εδώ, η 11η φορά που μπήκε στον κόπο να κατέβει και να συνεχίσω για κάποια μέτρα solo.
Ακριβώς, εδώ, τραγούδησα το O SOLE MIO, εμείς οι δύο . . .
Ναι, ρε ξαφνιάστηκα παρ᾽όλου που ήμουν ψηλιασμένος.
Δε διστάζω, βουτάω για άλλη μια φορά στον άγνωστο βυθό των λασπόνερων -στο μικρότερο μήκος- και ξάφνου την αισθάνομαι πως πάει να μου φύγει δεξιά, το γλυτώνω, πάει να φύγει αριστερά, δεν ήταν δα και η πρώτη φορά που γινόταν κάτι ανάλογο έως τώρα. Έ και δεν το γλυτώνω, γέρνει με τσαμπουκά μες στο βούρκο και διάολε γίνεται το νάάά. . .
Αυτή την φορά, πω, πωωω, πάω - πάω και πως βυθίζομαι, φτού ού παίζει μόνο το O SOLE MIO, εμείς οι δύο . . . και μ᾽ακούω να σκούζω :
<<- Έλα μάνα μου στ᾽ αριστερά, κάντο, γείρε, μπορείς.>>
Την άφησα, γλυκά - γλυκά και γείραμε στα αριστερά αν και φόλα δεξιός.
Μην απορείτε, δεν υπάρχουν άλλα πειστήρια γι´αυτό, παρά μόνο η παρακάτω photo, όταν δηλ, πια παιζόταν η τελευταία σκηνή του σεναρἰου.
Μηδειώντας, και γιατί όχι, σηκώθηκα. Δεν είχα βουτήξει δα και όλος. Έβγαλα τη δεξιά βαλίτσα, ευκολάκι και την πήγα προς τα εμπρός. Αμέσως μετά, έκανα το ίδιο και με το Topcase και το Tank Bag. Και στο τέλος, ξανά μπλούμ για να σηκώσω την ῀καλή῀ μου μαζί με την αριστερή βαλίτσα..
Μέχρι να τελειώσω, που δεν καθυστέρησα, δημιούργησα κυκλοφοριακό, χα, χα, χα ! ! !
Αχ, πάει κι᾽αυτό, έγινε.
Άϊντε, όρθιοι, συνεχίζουμε προς τα 2.620μ του Zagar Pass.
Και μετά αρχίζει η δύσκολη κατηφὀρα (ότι ανεβαίνει κατεβαινει) που κατά διαβολική σύμτπωση όλο και κάπου βρίσκεις στο πλάϊ.
Ατέλειωτα τα κομμάτια που θέλουν την προσοχή.
Το τροπάρι του δρόμου, που ν´ αλλάξει σκοπό, συνεχιζόταν και όπως ήταν αναμενόμενο κουράστικα να μετράω το πόσες φορές . . .
Για σοβαρευτείτε παρακαλώ, εσείς που με διαβάζετε, δεν μιλάω για ῀πτώσεις῀, αλλά για το <<(stop κατεβαίνω εγώ τώρα, πέρνα μόνος σου)>>.
Δεν είχαμε, από ώρας σήμα σε κανένα όργανό μας κι´εἰπα να βάλω το GPS στη δουλειά μπας και πάρουμε πρέφα που ακριβώς βρισκόμαστε και τέλος πάντων πόσο απέχει αυτή η δημοσιά.
Βλέπετε, τα χλμ που μέτραγα, έτσι κι᾽ αλλιώς, από το πρωϊ στο κοντέρ συνδυαστικά με την ώρα που έτρεχε δεν με ικανοποιούσαν.
Άν και οι καιρικές συνθήκες ήταν άριστες, συνάντηση με άλλους, 2τροχους ή 4τροχους ή πεζοπόρους δεν υπήρξε και εξυπακούεται ούτε και καμμιά αστραπιαία προσπέραση.
Σιγά που θα εβγαζα, έτσι, γρήγορα την άκρη !!!
Εν τέλει, μια βαθειά ανάσα ήταν αυτό που καταφέραμε, ίσα για να πάρει τα πάνω της η καρτερική μας δύναμη και να συνεχίσουμε.
Σαφέστατα, αντιλαμβανόμασταν πως τα δύσκολα του εγχειρήματος είχαν περάσει και αυτό φάνηκε όταν ύστερα από κανά 20λεπτο πορείας -κυριολεκτικά στη μέση του πουθενά- ξεπρόβαλλε μπροστά μας το :
Μες στην απόλυτη ησυχία η παρουσία μας έγινε γρήγορα αισθητή και μέχρι να ξεπεζέψουμε πρόβαλε στην είσοδο του ῀RATI῀ ένα ζευγάρι.
Το ζευγάρι που εμφανίσθηκε στην είσοδο, άμεσα μάθαμε πως ήταν ο ιδιοκτήτης με την αδελφή του την Mantona, που είχε δουλέψει 12 χρόνια στην Ελλάδα και τα Ελληνικά της ήταν σαν όαση για μας και δεν ντρέπομαι να το ομολογήσω.
Η ατμόσφαιρα έγινε με μιας οικεία και η κουβεντούλα μας μαζί της ήταν σφαιρική, για όλους και για όλα.
Μας περιποιήθηκαν και με το παραπάνω . . .
Οι μασέλες μας δούλεψαν χορταστικά και τα σκούρα μάτια μας ύστερα από αρκετές ώρες, επιτέλους γυάλιζαν από ευχαρίστηση.
Τονωθήκαμε απ᾽όλες τις μεριές και βγαίνοντας να φύγουμε, το μάτι μου πέφτει στα χαμηλά της moto.
Πω, πω, πω, την τρέλλα μου?
Tι βλέπω?
Πάει η προστατευτική ποδιά της μηχανής και γμτ δεν το πήρα και χαμπάρι ! ! !
Φτου σου, βρε, διάβολε.
Όχι, που νόμιζα, πως θα την έβγαζα καθαρή.
Είναι αλήθεια πως μ᾽ενδιαφέρει ακόμη να μάθω που και πως ακριβώς έγινε η στραβή, αλλά το βέβαιο είναι πως θα μείνω με την απορία.
Και τώρα?
Από τώρα, τα κεφάλια μέσα και με μπέσα.
Και ναι, βρισκόμαστε περίπου στο 1/3 του ταξιδιού και το αν κα πόσο χρειάζεται μια τέτοια ποδιά, θαρρώ πως το ξέρετε όλοι ανεξαίρετα εξ´ ίσου καλά με εμένα.
Η μόνη μας διαφορά είναι πως εγώ θα ζούσα στη συνέχεια με αυτό, ενώ εσείς πάλι όχι.
Έγινε φανερό πως η συνέχεια από δω και πέρα, θα διαδραματιζόταν με αυξημένη προσοχή και το βλέμμα ακόμη πιο πολύ στυλωμένο στο δρόμο, μπας και καταφέρω να αποφύγω τα χειρότερα.
Ήξερα πως δεν υπήρχε περίπτωση για να βρω κάτι τις και να μπαλώσω έστω όπως - όπως την κατάσταση.
Αρκετά, δε στεκόμαστε άλλο στη στραβή, συνεχίζουμε την πορεία μας.
Ύστερα από 8χλμ ανταμώνουμε, όπως πιο πριν μας είχε προϊδεάσει και η Mantona σε ασφαλτοστρωσιά και αμέσως stop για επαναφορά του αέρα στα λάστιχα και ενεργοποίηση του ABS.
Περάσαμε το Lentekhi που είναι ένα μικρό κεφαλοχώρι και λίγα χλμ πριν φτάσουμε στο Kutaisi συναντάμε την πινακίδα για την σπηλιά του Προμηθέα, που ντε και καλά λέγεται πως είναι αυτή κ.τλ
Καλά τώρα, άλλη μια ντόπια ατραξιόν, δεν έστριψα και συνέχισα ευθεία για τη δεύτερη μεγάλη πόλη της Γεωργίας.
Δεν αργήσαμε πολύ, να πούμε το, επιτέλους φτάσαμε και η ιδιοκτήτρια του ξενοδοχείου μόλις είδε το Ελληνικό διαβατήριο μας έδωσε τα διαπιστευτήριά της μέσω τηλεφωνικής σύνδεσης με φίλη της, στα Ελληνικά, που ζει και εργάζεται μεν στη Θεσ/νίκη αλλά ήταν εκεί για διακοπές <<Η φίλη μου, είπε, είναι καταπληκτική στη δουλειά της γιατί ξέρετε είναι οικογενειακή η επιχείρηση, την πονούν και προσέχουν ιδιαίτερα ...>>
Καλώς, Irene, ευχαριστούμε.
Όντας ήδη εσώκλειστοι, επιδοθήκαμε στο να μαζέψουμε την κούραση της ημέρας και δεν καθυστερήσαμε να λαλήσουμε μ´ ένα στόμα :
Ες αύριον τα σπουδαία.
Το όρος Shkhara, ύψους 5.201μ είναι το ψηλότερο βουνό της Γεωργίας και ανήκει στο λεγόμενο Τείχος Μπεζένγκι, μια κορυφογραμμή μήκους 12χλμ που έχει σχεδόν το ίδιο ύψος και αποτελεί μέρος της οροσειράς του Μεγάλου Καυκάσου, συνολικού μήκους περίπου 1.200χλμ.


Σταματήσαμε να απολαύσουμε το αλπικό χωριό, την καθαρή του ατμόσφαιρα που απλόχερα μας προσφερόταν, το μαγευτικό τοπίο, αλλά και για λίγη ανάπαυλα μιας και απ´ ότι φάνηκε η συνέχεια θα ήταν εξ´ ίσου ενδιαφέρουσα.

Σην περιοχή κυκλοφορούσαν αρκετά ενοικιαζόμενα τουριστικά βανάκια και Jeepάκια 4χ4 με επισκέπτες που ερχόντουσαν για πεζοπορία, trekking, ορεινή ποδηλασία κ.α.


Όπου και να κοιτούσαμε γύρω μας βλέπαμε κοιλάδες με οργιώδη βλάστηση και απίστευτη ομορφιά που μόνο αν είσαι φίλος της περιπέτειας μπορείς να τα φτάσεις.
Εδώ και λίγη ώρα έχουμε αφήσει το Ushguli και προσπαθούμε να βρούμε την κατάλληλη διχάλα με κατεύθυνση προς Lentekhi.
Εμείς, ο ῀δρόμος῀ και οι ατέλειωτες αποχρώσεις του πράσινου.




Οι αναρτήσεις δουλεύουν πυρετωδώς μαζί με τα ρουλεμάν και προσπαθούν να αποφύγουν τα αγκονάρια, τις αμέτρητες λακούβες, τις νεροφαγιές και με τα φρένα μανιωδώς να στριγγλίζουν.
Για του λόγου του αληθές μια, live, γεύση :
Περνούσε η ώρα, μαζί με τα εναλλάσομενα τοπία και η διάθεσή μας βρισκόταν σε εγρήγορση.
Παράλληλα, συνεχίζαμε να σερνόμαστε στα κακοκτράχαλα εδάφη προσπαθώντας να γλυτώσουμε έστω και ένα πονηρό-ύποπτο βούρκο.
Το πόσο αναδευτήκαμε στις σέλες, εξακολουθεί και παραμένει άγνωστο και μακάρι να είχα εφοδιαστεί και με μια Αρχιδοβαστράχτα . . . πέρα από τη ζώνη μέσης.
Θα ήταν, έως εδώ, η 11η φορά που μπήκε στον κόπο να κατέβει και να συνεχίσω για κάποια μέτρα solo.

Ακριβώς, εδώ, τραγούδησα το O SOLE MIO, εμείς οι δύο . . .
Ναι, ρε ξαφνιάστηκα παρ᾽όλου που ήμουν ψηλιασμένος.
Δε διστάζω, βουτάω για άλλη μια φορά στον άγνωστο βυθό των λασπόνερων -στο μικρότερο μήκος- και ξάφνου την αισθάνομαι πως πάει να μου φύγει δεξιά, το γλυτώνω, πάει να φύγει αριστερά, δεν ήταν δα και η πρώτη φορά που γινόταν κάτι ανάλογο έως τώρα. Έ και δεν το γλυτώνω, γέρνει με τσαμπουκά μες στο βούρκο και διάολε γίνεται το νάάά. . .
Αυτή την φορά, πω, πωωω, πάω - πάω και πως βυθίζομαι, φτού ού παίζει μόνο το O SOLE MIO, εμείς οι δύο . . . και μ᾽ακούω να σκούζω :
<<- Έλα μάνα μου στ᾽ αριστερά, κάντο, γείρε, μπορείς.>>
Την άφησα, γλυκά - γλυκά και γείραμε στα αριστερά αν και φόλα δεξιός.
Μην απορείτε, δεν υπάρχουν άλλα πειστήρια γι´αυτό, παρά μόνο η παρακάτω photo, όταν δηλ, πια παιζόταν η τελευταία σκηνή του σεναρἰου.
Μηδειώντας, και γιατί όχι, σηκώθηκα. Δεν είχα βουτήξει δα και όλος. Έβγαλα τη δεξιά βαλίτσα, ευκολάκι και την πήγα προς τα εμπρός. Αμέσως μετά, έκανα το ίδιο και με το Topcase και το Tank Bag. Και στο τέλος, ξανά μπλούμ για να σηκώσω την ῀καλή῀ μου μαζί με την αριστερή βαλίτσα..
Μέχρι να τελειώσω, που δεν καθυστέρησα, δημιούργησα κυκλοφοριακό, χα, χα, χα ! ! !

Αχ, πάει κι᾽αυτό, έγινε.
Άϊντε, όρθιοι, συνεχίζουμε προς τα 2.620μ του Zagar Pass.

Και μετά αρχίζει η δύσκολη κατηφὀρα (ότι ανεβαίνει κατεβαινει) που κατά διαβολική σύμτπωση όλο και κάπου βρίσκεις στο πλάϊ.


Ατέλειωτα τα κομμάτια που θέλουν την προσοχή.
Το τροπάρι του δρόμου, που ν´ αλλάξει σκοπό, συνεχιζόταν και όπως ήταν αναμενόμενο κουράστικα να μετράω το πόσες φορές . . .
Για σοβαρευτείτε παρακαλώ, εσείς που με διαβάζετε, δεν μιλάω για ῀πτώσεις῀, αλλά για το <<(stop κατεβαίνω εγώ τώρα, πέρνα μόνος σου)>>.


Δεν είχαμε, από ώρας σήμα σε κανένα όργανό μας κι´εἰπα να βάλω το GPS στη δουλειά μπας και πάρουμε πρέφα που ακριβώς βρισκόμαστε και τέλος πάντων πόσο απέχει αυτή η δημοσιά.
Βλέπετε, τα χλμ που μέτραγα, έτσι κι᾽ αλλιώς, από το πρωϊ στο κοντέρ συνδυαστικά με την ώρα που έτρεχε δεν με ικανοποιούσαν.
Άν και οι καιρικές συνθήκες ήταν άριστες, συνάντηση με άλλους, 2τροχους ή 4τροχους ή πεζοπόρους δεν υπήρξε και εξυπακούεται ούτε και καμμιά αστραπιαία προσπέραση.

Σιγά που θα εβγαζα, έτσι, γρήγορα την άκρη !!!
Εν τέλει, μια βαθειά ανάσα ήταν αυτό που καταφέραμε, ίσα για να πάρει τα πάνω της η καρτερική μας δύναμη και να συνεχίσουμε.
Σαφέστατα, αντιλαμβανόμασταν πως τα δύσκολα του εγχειρήματος είχαν περάσει και αυτό φάνηκε όταν ύστερα από κανά 20λεπτο πορείας -κυριολεκτικά στη μέση του πουθενά- ξεπρόβαλλε μπροστά μας το :

Μες στην απόλυτη ησυχία η παρουσία μας έγινε γρήγορα αισθητή και μέχρι να ξεπεζέψουμε πρόβαλε στην είσοδο του ῀RATI῀ ένα ζευγάρι.

Το ζευγάρι που εμφανίσθηκε στην είσοδο, άμεσα μάθαμε πως ήταν ο ιδιοκτήτης με την αδελφή του την Mantona, που είχε δουλέψει 12 χρόνια στην Ελλάδα και τα Ελληνικά της ήταν σαν όαση για μας και δεν ντρέπομαι να το ομολογήσω.
Η ατμόσφαιρα έγινε με μιας οικεία και η κουβεντούλα μας μαζί της ήταν σφαιρική, για όλους και για όλα.

Μας περιποιήθηκαν και με το παραπάνω . . .
Οι μασέλες μας δούλεψαν χορταστικά και τα σκούρα μάτια μας ύστερα από αρκετές ώρες, επιτέλους γυάλιζαν από ευχαρίστηση.
Τονωθήκαμε απ᾽όλες τις μεριές και βγαίνοντας να φύγουμε, το μάτι μου πέφτει στα χαμηλά της moto.
Πω, πω, πω, την τρέλλα μου?
Tι βλέπω?

Πάει η προστατευτική ποδιά της μηχανής και γμτ δεν το πήρα και χαμπάρι ! ! !
Φτου σου, βρε, διάβολε.
Όχι, που νόμιζα, πως θα την έβγαζα καθαρή.
Είναι αλήθεια πως μ᾽ενδιαφέρει ακόμη να μάθω που και πως ακριβώς έγινε η στραβή, αλλά το βέβαιο είναι πως θα μείνω με την απορία.
Και τώρα?
Από τώρα, τα κεφάλια μέσα και με μπέσα.
Και ναι, βρισκόμαστε περίπου στο 1/3 του ταξιδιού και το αν κα πόσο χρειάζεται μια τέτοια ποδιά, θαρρώ πως το ξέρετε όλοι ανεξαίρετα εξ´ ίσου καλά με εμένα.
Η μόνη μας διαφορά είναι πως εγώ θα ζούσα στη συνέχεια με αυτό, ενώ εσείς πάλι όχι.
Έγινε φανερό πως η συνέχεια από δω και πέρα, θα διαδραματιζόταν με αυξημένη προσοχή και το βλέμμα ακόμη πιο πολύ στυλωμένο στο δρόμο, μπας και καταφέρω να αποφύγω τα χειρότερα.
Ήξερα πως δεν υπήρχε περίπτωση για να βρω κάτι τις και να μπαλώσω έστω όπως - όπως την κατάσταση.
Αρκετά, δε στεκόμαστε άλλο στη στραβή, συνεχίζουμε την πορεία μας.
Ύστερα από 8χλμ ανταμώνουμε, όπως πιο πριν μας είχε προϊδεάσει και η Mantona σε ασφαλτοστρωσιά και αμέσως stop για επαναφορά του αέρα στα λάστιχα και ενεργοποίηση του ABS.
Περάσαμε το Lentekhi που είναι ένα μικρό κεφαλοχώρι και λίγα χλμ πριν φτάσουμε στο Kutaisi συναντάμε την πινακίδα για την σπηλιά του Προμηθέα, που ντε και καλά λέγεται πως είναι αυτή κ.τλ

Καλά τώρα, άλλη μια ντόπια ατραξιόν, δεν έστριψα και συνέχισα ευθεία για τη δεύτερη μεγάλη πόλη της Γεωργίας.

Δεν αργήσαμε πολύ, να πούμε το, επιτέλους φτάσαμε και η ιδιοκτήτρια του ξενοδοχείου μόλις είδε το Ελληνικό διαβατήριο μας έδωσε τα διαπιστευτήριά της μέσω τηλεφωνικής σύνδεσης με φίλη της, στα Ελληνικά, που ζει και εργάζεται μεν στη Θεσ/νίκη αλλά ήταν εκεί για διακοπές <<Η φίλη μου, είπε, είναι καταπληκτική στη δουλειά της γιατί ξέρετε είναι οικογενειακή η επιχείρηση, την πονούν και προσέχουν ιδιαίτερα ...>>
Καλώς, Irene, ευχαριστούμε.
Όντας ήδη εσώκλειστοι, επιδοθήκαμε στο να μαζέψουμε την κούραση της ημέρας και δεν καθυστερήσαμε να λαλήσουμε μ´ ένα στόμα :
Ες αύριον τα σπουδαία.
Last edited: