Αζερμπαϊτζάν Αρμενία Γεωργία Προς Ανατολάς, Road Trip (Τουρκία - Γεωργία - Αζερμπαϊτζάν - Αρμενία)

themischar

Member
Μηνύματα
489
Likes
4.569
Επόμενο Ταξίδι
Έλα (μου) ντε

14η μέρα, Tbilisi (Γεωργία) - Sheki (Αζερμπαιτζάν) & 269 χλμ


https://drive.google.com/open?id=15HxF9I39dY1JcPq67SGEtHXTuiJJlQR0&usp=sharing

Τα πρωϊνά μας κέφια τελειωμό δεν είχαν, με αποτέλεσμα να αργήσουμε να ξεκινήσουμε για το νέο μας προορισμό στην άλλη χώρα.
Κάτι που τελικά δεν έμελλε να γίνει σήμερα, αφού ο Θεός γελούσε μαζί μας και είχε άλλα σχέδια για μας.
Η 14η μέρα του ταξιδιού, ενώ όλα φαινόντουσαν καλά, σταμάτησε βάρβαρα στην ευθεία (η καλύτερη ευθεία που απαντήσαμε στην Γεωργία μέχρι εκείνη την στιγμή) λίγο μετά το Tsnori δηλ. έγινε :

14η μέρα, Tbilisi (Γεωργία) - Tsnori (Γεωργία) & 120 χλμ


https://drive.google.com/open?id=1uYP7JuJbfjv_W2d7mMDSWwmzWaE2CaJ5&usp=sharing

Κυριακή πρωί, το λοιπόν, γεμάτοι από τις πανέμορφες εικόνες της Τιφλίδας μπαίνουμε στην ῀auto strata῀ αποχαιρετώντας την.
Ένα φαινόμενο που υπάρχει σχεδόν σε όλες τις χώρες είναι και εδώ παρών, ο δρόμος προς τα σύνορα δείχνει και είναι καλός.



Με εκπληκτικές τις εναλλαγές πρασίνου διασχίζουμε τα τελευταία, νομίζαμε, χλμ στη χώρα.






Αλλοιώνεται το τοπίο μαζί και ο δρόμος, όταν η διαδρομή περνάει μέσα απο χωριά και αμπελώνες.







Οι χαρούλες μας ξανάρθαν στο προσκήνιο όταν μπήκαμε ξανά σε ευθεία που ήταν αφενός άδεια από κίνηση αφετέρου έδειχνε τέλεια.



Τι έμενε?
Μα να ανοίξω γκάζι.
Δε λέω, πως δεν το ευχαριστήθηκα ύστερα από μέρες και απορούσα κιόλας μ´αυτό που μας έλαχε. Το, μ´αυτό που μας έλαχε, πήγε περίπατο όταν μετά από καμιά 10αριά χλμ μας έλαχε να ακούσουμε ένα πλαφφφ και πριν προλάβω να αναρρωτηθώ τι παίζει´ η moto σχεδόν κώλωσε.

Μείναμε απ´το πίσω λάστιχο, φωνάζω και κόβω για να σταματήσω.Φωνάζω, γιατί η επικοινωνία ήταν δια ζώσης, λόγω των μικρών ταχυτήτων που γενικά είχαμε, δεν χρησιμοποιούσαμε συχνά - πυκνά την ενδοεπικοινωνία στα κράνη.

Ξεπεζεύουμε.

Και πριν καλοσκύψω για να δω, με τα γουρλωμένα ματάκια μου, βλέπω τα λινά του πίσω λάστιχου. Τι να επιδιορθώσεις ! ! ! ασάλιωτα πάει στράφι ο κόπος.
Ααα βρε, πως ?
Πως και πως, κατάλαβα πως το᾽ φαγα το λάστιχο τις προάλλες τόσο στη διαδρομή Mestia - Kutaisi όσο και στην διαδρομή Τιφλίδα - Monastery David Gareja και τώρα μόλις ζεστάθηκε -στην ευθεία- για τα καλά, κλάταρε ! ! !
Εντάξει, τι να λέμε. Πέρασαν όλες οι σκέψεις που είχα κάνει για τα λάστιχα, τα ουκ ολίγα γκάπα γκούπα, τα χωμάτινα χλμ, η προχθεσινή τρυπούλα και . . .

Στο 20λεπτο της ῀απελπισίας῀ πέρασαν τρία αυτ/τα που δεν σταμάτησαν, όμως σταμάτησε το τέταρτο με τον μπαμπά και τους δυο πιτσιρικάδες γιους του. Βγαίνουν και γίνεται νοηματική συνεννόηση, έδειξαν πως κατάλαβαν, την κοπανάνε όμως κουνώντας μου το χέρι.
Ωχ, ωχ, τι γίνεται τώρα?

Δεν περνάει κανείς, γμτ, μόνο η ώρα περνάει και ξαφνικά έμφανἰζονται οι ίδιοι με μια ποδό-τρόμπα ποδηλάτου για να μου το φουσκώσουν.
Ρε παιδιά, <<Με την αερότρομπα σε δράση τους δείχνω ότι δεν είναι μια τρύπα αλλά ότι άνοιξε και δεν κρατάει διόλου αέρα.>>
Αναφώνησαν ένα ωωω και δια της νοηματικής, πάλι, κατάλαβα πως σε περίπου 10χλμ -προς τα εμπρός- έχει βουλκανιζατέρ.

Ο μπαμπάς με τους γιους του, φόρτωσαν τα μπαγκάζια μας το ένα πάνω στο άλλο στο αυτ/τό τους, πήραν και την Μάτα μαζί τους κι´εγώ τους ακολούθησα ευλαβικά καβάλα στο τεπόζιτο με -20χλμ., δηλ; όπως κι´εσείς συμπεραίνετε, όταν έφτασα το είχα αποτελειώσει το λάστιχο.
Ευχαρίστησα το τρίο για την προθυμία, την ευγενή προσπάθειά τους και χαρτζιλίκωσα με κάτι τις τους πιτσιρικάδες για το καλό.

Στα δικά μας τώρα, το βουλκανιζατέρ, ήταν πρωτίστως γενικό συνεργείο, όχι πως δεν το περίμενα και με τη βοήθεια ενός ντόπιου που εργάζεται στη Γερμανία (ήταν διακοπές εκεί) έγιναν κουτσά - στραβά στα Αγγλονοηματικά οι συνεννοήσεις.
Το κοίταξε καλά-καλά.



και το ξεμοντάρισε, το κλάμα έφτασε ως τα ματόκλαδα αλλά με μια ύστατη προσπάθεια το κατάπια.



Μετά από λίγο γυρνάει και λέει ο μαστρολαστιχάς,
<< - Λάστιχο καινούργιο ή μεταχειρισμένο, να στο αλλάξω, δεν έχουμε.
- Θα προσπαθήσω να στο μπαλώσω και να του βάλω και σαμπρέλλα ! ! !>>

Εκείνη την στιγμή στο μυαλό μου στριφογυρίζουν κάποια παλιά γραφόμενα του Δημ/φου Αντ. Πανούτσου:
{<<Το συνεργείο είναι τέμενος, ο μάστορας είναι αρχιερέας και τα μαστοράκια καντηλανάφτες. Το συνεργείο έχει θαυματουργές ικανότητες, κάτι σαν της Παναγία της Τήνου.
Πάμε τη μοτοσυκλέτα μας να γίνει καλά. Όπως λοιπόν δε διατάζουμε την Παναγία <<Κάνε το παιδί μου να περπατήσει και θα´ρθω το απόγευμα να το πάρω>>, έτσι δε λέμε στο μάστορα <<Φτιάχτο και θα περάσω αύριο>>}.


Τι είπε, Παναγία μου, τι είπε?
Εν τέλει μου ξεφούρνισε το << - Δεν φτιάχνεται και δε μπορεί να κάνει κάτι . . .>>

Για τον από μηχανής Θεό κάτι είχα ακούσει. αλλά ποτέ δεν μου έτυχε να τον δω, σκάει μπροστά μου ο πιτσιρικάς που από ώρα τον έβλεπα να μιλάει στο τηλ.



και στα μουγγά μου προτείνει το τηλ. του για να μιλήσω.
Τι να κάνω?
Λέω ένα ξερό, παρακαλώ?
Ακούω : <<Φίλε καλημέρα, είμαι ο Chroutsa και ο φίλος μου με το τηλ. είναι ο David. Ξέρει τι σου έχει συμβεί και θέλει και μπορεί να σε βοηθήσει αν το θέλεις κ.τλ, εγώ ξέρω Ελληνικά, γιατί ζούσα και πήγα σχολείο στα Μουδανιά κ.τλ>>

Από εκείνη τη στιγμή, ο Δαυίδ έγινε για μας Γολιάθ.

Μέσω του google-translate και του Chroutsa,άρχισαν να κουμπώνουν τα κομμάτια του παζλ της ημέρας
Η moto παρέμεινε στο βουλκανιζατέρ, εμάς μας πήγε στο πιτς φιτίλι σπίτι του στο Tsnori (που είχαμε μόλις περάσει) και μας φιλοξένησε.



Μέχρι το απόγευμα, ο Δαυίδ, έφαγε αυτό που λέμε όλο τον κόσμο αν και Κυριακή.
Έψαξε, και βρήκε, ένα μεταχειρισμένο ελαστικό στο Lagodekhi και ένα καινούργιο στην Τιφλίδα, κατάλληλα για άλλες moto αλλά στις ίδιες διαστάσεις.
Έ, και, τη δουλειά τους την κάνουν αμφότερα, έτσι κι´αλλιώς λαβωμένη είναι η moto,δεν με απασχολούν οι επιδόσεις και τα άλλα συναφή.
Κατέληξα στο καινούργιο από Τιφλίδα.

Το απογευματάκι, βγήκαμε βόλτα στο αραιοκατοικημένο χωριό, που είναι βυθισμένο στο πράσινο αλλά και παραμελημένο.

















Μόλις επιστρέψαμε στο σπίτι, η αρραβωνιάρα του Δαυίδ, κομμώτρια γαρ, μου´ πε πως θέλω ένα κουρεματάκι.
O.K. κάντο, αλλά μόνο αν σε πληρώσω μπορεί να γίνει και τότε μ´ έβαλε κάτω.



Όσο περνούσε η ώρα και με τη βοήθεια του τοπικού κρασιού, δημιουργήθηκε μια εξαιρετική, φιλική και με θαλπωρή ατμόσφαιρα γύρω από το τραπέζι.



Με τη λέξη εξουθενωμένοι στα χείλη μας και την παρηγόρια των οικοδεσποτών μας, πως <<αύριο, όλα θα πάνε καλά>>, τους καληνυχτήσαμε.
 
Last edited:

themischar

Member
Μηνύματα
489
Likes
4.569
Επόμενο Ταξίδι
Έλα (μου) ντε
Μοναχικές, τοπικές, υπάρξεις.



Βόλτα γύρω από τον Γαλατά.





Θέλω να πιω όλο το βόσπορο
αλλάζουνε εντός μου τα σύνορα του κόσμου ...῀ λέει ο στιχουργός῀.









Νυχτερινή θέα από το δωμάτιο.





Η μέρα, τα κατάφερε, κύλισε και το ησυχαστήριο ήταν πλέον επιβεβλημένο.


3η μέρα, ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΥΠΟΛΗ & τριγύρω ποδαράτα.

Ο καιρός, του καιρού και πάει λέγοντας, κάνει τα παιχνίδια του και εμείς προσπαθούμε για το δικό μας παιχνίδι. Μέναμε κοντά στην πλατεία Sultanahmet και η μετακίνησή μας ήταν εύκολη γι΄ αυτά που θέλαμε να ξαναδούμε.

Αν και όλο το βράδυ έβρεχε, το πρωινό ξεκινούσε με μπόλικη συννεφιά, έναν χαμένο ορίζοντα και μια μυρωδάτη μούχλα.

Περιδιαβαίνοντας την υπαίθρια αγορά, κάτω από το Μπλε Τζαμί.




Λίγο μετά, στον Ιππόδρομο με τον Αιγυπτιακό Οβελίσκο (το Στάδιο αυτό ήταν το κέντρο της πόλης για πάνω από 1.000 χρόνια).



Συνέχεια στα σοκάκια, με προτισμό την Κλειστή Αγορά (Kapali Carsi) - Μεγάλο Παζάρι.





Για να μπείς στην Κλειστή Αγορά υπάρχει ενδελεχής έλεγχος (αλλά αεροδρόμιο).



Και αμέσως χάνεσαι στα μικρά δρομάκια που είναι σκεπασμένα με ζωγραφιστές στέγες.





Όντας μέσα στην αγορά και επειδή θα διασχίζαμε χ δύο την Τουρκία, καλού - κακού είπα να βγάλω κάρτα διέλευσης διοδίων για την moto, να᾽χω δηλ. το κεφάλι μου ήσυχο αυτή την φορά.
Ρώτησα που θα την πάρω - έμαθα, στο Ταχ/μείο - στήθηκα στην ουρά,



αλλά δεν έβγαλα άκρη γιατί η απάντηση από τον ᾽᾽γκισσέ᾽᾽ ήταν : έχουμε μόνο για αυτ/τα.
Βρε παιδιά ?
Είναι δυνατόν ?
Όπως γίνεται αντιληπτό, τελικά, πορευτήκαμε χωρίς αυτήν.
Από την άλλη τα διόδια στην Τουρκία, δεν έχουν μπάρα που να ανεβοκατεβαίνει, ούτε και υπαλλήλους σε γκισσέ έκδοσης, παρά μόνον κάμερες ! ! !
Πάντως, μέχρι τώρα που γράφεται το παρών, δεν έχει έλθει καμία ᾽᾽πρόσκληση᾽᾽.
Η βόλτα καλά κρατεί και ο καιρός επίσης.



Ντοντουρμά θέλετε ή δε θέλετε?







Στην Αιγυπτιακή Αγορά (Misir Carsisi) - Αγορά Μπαχαρικών.







Πηγαίνοντας για το Μουσείο της Αθωὀτητας του Ορχάν Παμούκ (από το ομώνυμο βιβλίο του) και με τον καιρό να προσπαθεί να μην κλάψει.





 
Last edited:
Μηνύματα
1.990
Likes
6.322
Πω πω, ωραίο οδικό! Μόνο που εμείς θα το κάνουμε σε τέσσερις τροχούς. :) Κρατάω αναλυτικές σημειώσεις, κι ευχαριστώ προκαταβολικά για κάθε λεπτομέρεια!
 

themischar

Member
Μηνύματα
489
Likes
4.569
Επόμενο Ταξίδι
Έλα (μου) ντε
Να᾽ μαστε, φτάσαμε.



Εδώ εκτείθενται αντικείμενα που άγγιξε η γυναίκα που αγαπούσε και επί τριάντα χρόνια μάζευε ένας άντρας, βρίσκοντας έτσι παρηγοριά για τον χωρισμό τους . . .









Με το που βγαίνουμε έξω από το Μουσείο, μικρός χαμός από τη βροχή. Ερχόμενοι πριν, είχαμε προσπεράσει ενα μοδάτο cafe και πήγαμε για εκεί στα σβέλτα.



Ο καφεδάκος διήρκησε κοντά κανά 2ώρο ! ! !
Μόλις έκοψε, βουρ προς στο γνωστό πεζόδρομο Istiklal . . .









Πλατεία Τακσίμ.



. . . συνέχεια στον πεζόδρομο, Istiklal.







Ένα βαγόνι, παροπλισμένο, του πάλαι ποτέ τραμ.







Ο πύργος του Γαλατά με μπόλικη ουρά στην είσοδο.



Θέα από τη γοητευτική θάλασσα.





Η μέρα αισίως θα έκλεινε με την παρακολούθηση παράστασης (τελετή του Σεμά) των περίφημων Στροβιλιζόμενων Δερβίσηδων.










Κάτι η ζαλάδα από τα στριφογυρίσματα των δερβίσηδων, λέμε τώρα, κάτι η νύχτα που ήλθε, μας έστειλε νωρίς - νωρίς για ύπνο.
Αύριο, θα έχουμε μια πολύ μακρυά μέρα.
 
Last edited:

themischar

Member
Μηνύματα
489
Likes
4.569
Επόμενο Ταξίδι
Έλα (μου) ντε
4η μέρα, ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΥΠΟΛΗ–KASTAMONU (KAΣTAMONH) & 522 χλμ


https://drive.google.com/open?id=1eshEx4tZv4_RJhFqS4vw4Umq60xUF9mw&usp=sharing

Ο ιμάμης, ο μπαγάσας, ως πρωινός τύπος λάλησε από τις 04.20 πμ και μετά που να ξανακλείσουμε μάτι.
Τελικά, στις 07.30πμ ήμασταν στο δρόμο μπας και γλυτώσουμε, όσο γινόταν, την κίνηση της πόλης αφού θα την διασχίζαμε σχεδόν διαγώνια.
Παρεπιπτόντως λοξοκοιτούσαμε και το υποθαλάσσιο τούνελ "Avrasya" που βρισκόταν πολύ κοντά στο ξενοδοχείο και συνδέει τις δυο πλευρές της πόλης(την Ευρωπαϊκή με την Ασιατική) αλλά φευ δεν επιτρεπόταν για τις mοto !!!
Ο σχεδιασμός εξ´αρχής ήταν να διασχίσουμε χαλαρά όλο τον Εύξεινο Πόντο (καταγωγή γαρ Ποντιακή, με πατέρα από Κερασούντα και μάνα από Τραπεζούντα).
Τα σημερινά χλμ.ενώ δείχνουν βατά, γίνονται πολλά γιατί περνούν μέσα από μικρές πόλεις, χωριά, αρκετά κεφαλοχώρια. Έτσι, η ταχύτητα είναι μειωμένη και χώρια η διαολεμένη κίνηση.

Η πορεία μας για Safranbolu - Σαφράμπολη (έγινε μέσω των αρτηριών E80 & D755).
Σκοπός μας είναι να κάνουμε μια γερή στασούλα, να δούμε παλιά πόλη και νωρίς το απόγευμα προς Kastamonu- Κασταμονή για διανυκτέρευση.

Κάποια στιγμή σταματάμε για να φουλάρουμε με βενζίνη προς 1,10€/ litro και την ισοτιμία του EURκαι TL - Τουρκικής λίρας στο ναδίρ.

Η Safranbolu - Σαφράμπολη η οποία αντλεί το ονομά της από το σαφράνι καθώς ήταν τόπος εμπορικών συναλλαγών και κέντρο για την ανάπτυξη του σαφρανιού και χωρίζεται στην παλαιά πόλη (είναι υπό την προστασία της (UNESCO από το 1994), που είναι χάρμα οφθαλμών και στην νέα πόλη, δηλ. όπως το λέει και η λέξη.








Το τέμενος Κιοπρουλού Μεχμέτ Πασα ξεχωρίζει στην πόλη με τα ανακαινισμένα οθωμανκά σπίτια.





Αφήσαμε έναν γάμο στο λόφο που ήταν σε εξέλιξη . . .



και την παλιά πόλη



και δρόμοοο ...







Φτάσαμε, απογευματάκι, στην KASTAMONU (KATAMONH), ιστορική πόλη της Παφλαγονίας και σε υψόμετρο περίπου 900μ. Μια κωμόπολη με προσανατολισμό στον εναλλακτικό τουρισμό.







και γρήγορα - γρήγορα έξω να χαζέψουμε στην πόλη γιατί ήδη βράδυαζε και συνάμα άστραφτε και βροντούσε.







Πήγαμε μέχρι το τοπικό Γραφείο Τουρισμού, για ... αλλά τέτοια ώρα τέτοια λόγια.









Ευτυχώς το μπουρίνι ξέσπασε όταν, πια εμείς, είχαμε αποσυρθεί.





5η μέρα, KASTAMONU(KATAMONH) – SAMSOUN(ΣΑΜΨΟΥΝΤΑ) & 300 χλμ.


https://drive.google.com/open?id=1SmvcRlhFW25HSrN6G3ZsbX2BQcdZtXxX&usp=sharing

Το πρωί απολαύσαμε ένα θαυμάσιο πρωινό στην εσωτερική αυλή του ξενοδοχείου (που ήταν πρώην χάνι).



Με την αμέριστη βοήθεια του προσωπικού !!! (ναι, έπαιξε και αυτό το σενάριο) φορτώσαμε και βγήκαμε στο δρόμο ξεκούραστοι με προορισμό να περάσουμε μετά από 117 χλμ από την Sinop - Σινώπη.





Όσο προχωρούσε η ώρα τόσο καλυτέρευε και η μέρα.



Η Sinop - Σινώπη είναι μια μικρή παραλιακή πόλη.









Η ολιγόωρη στάση μας ήταν αρκετή για να ξεμουδιάσουμε.
Όντας αρχές μεσημεριού αποφασίσαμε να μπούμε στο δρόμο για τα υπόλοιπα 183 χλμ της ημέρας.
Ο δρόμος από δω και πέρα είναι αυτό που συνηθίζουμε να λέμε, ΟΛΑ τα λ7.
Πως να το περιγράψω?
Kαλοστρωμένος, φαρδύς, με διαχωριστική νησίδα, με σήμανση και να ξεδιπλώνεται δἰπλα - δίπλα στην αύρα της Μαύρης Θάλασσας.







Τα μαγευτικά καλά, του επαρχιακού δικτύου τέλειωσαν αστραπή και η κίνηση της SAMSOUN (ΣΑΜΨΟΥΝΤΑ) πρόβαλε μπροστά μας.





Με τα πολλά σταμάτα ξεκίνα, αφού έπρεπε να διασχίσουμε σχεδόν όλη την πόλη, φτάσαμε στο ξενοδοχείο,



όπου μας περίμενε και μια ομολογουμένως ευχάριστη έκπληξη ! ! !



Με συνοπτικές διαδικασίες, η άπλα του δωματίου έδωσε τη θέση της στην ξάπλα της πισίνας. Με το καταπραύντικό πλατς-πλουτς γρήγορα πέρασε η ώρα και η πείνα μας θέριεψε.
Αποφασίσαμε να πάμε για φαγητό στα πέριξ αφήνοντας τη μεγαλούπολη στην ησυχία της. Γιατί απλά, διασχίζοντάς την,ερχόμενοι, δε μας έκανε κάποιο κλικ, ούτε είχαμε κάποιες πληροφορίες για κανά ουάου της . . .
Ύστερα από αυτή την ανατροπή (δεν ξανάλαχε να μην επισκεφτούμε κέντρο πόλης που να είμασταν και μάλιστα τόσο κοντά !), αγκαρέψαμε το Tripadvisor να μας βρει εστιατόριο.
Αυτό, με τη σειρά του, έκανε για μια ακόμη φορά τον κόπο :



Έεε, δεν ήταν και άσχημα, τί λέτε?



Η νύχτα, με το ερωτεύσιμο φεγγάρι, έκανε την εμφανισή της



και πήραμε ολοταχώς το δρόμο για το κρεβάτι.



 
Last edited:

themischar

Member
Μηνύματα
489
Likes
4.569
Επόμενο Ταξίδι
Έλα (μου) ντε
6η μέρα, SAMSOUN (ΣΑΜΨΟΥΝΤΑ) – TRABZON (ΤΡΑΠΕΖΟΥΝΤΑ) & 325 χλμ.


https://drive.google.com/open?id=1DxZLA5F8RS2z27ROXdtOGspgF0Ar8JYN&usp=sharing

Ξημέρωσε και η ένταση - συγκίνηση για μένα (μπροστά στις χαμένες πατρίδες), της σημερινής ημέρας έκανε την εμφάνισή της από νωρίς.
Με συνοπτικές διαδικασίες και με τον καιρό έτοιμο για ανακάτεμα, ξεκινήσαμε.



Η πορεία μας συνεχίστηκε, σχεδόν, παράλληλα με τη Μαύρη Θάλασσα αλλά σε λιγότερο καλό δρόμο και με αρκετή κίνηση.

Παρέλειψα να αναφέρω, πως μετά την Κωνσταντινούπολη η απουσία μοτοσυκλετών ήταν εμφανής και παραξενεύτηκα όταν ερχόμενος με φόρα από πίσω ενας μοτοσυκλετιστής μου έκανε νόημα να σταματήσω.
Όπερ και εγένετο.
Ήταν, μονάχος, Λετονός στην καταγωγή και ήθελε να μάθει (άν ήξερα τι παίζει) για τα σύνορα Τουρκίας - Αρμενίας που σκόπευε να περάσει την επομένη.
Αγορίνα μου, ό,τι θέλεις.

Ανταλλάξαμε φιλοφρονήσεις και χωρίσαμε.





Μπήκαμε ορμητικά θα´λεγα στην Kesap (Κερασούντα) και κάναμε ένα γρήγορο μεν αλλά καλό έμπα - έβγα.








Τίποτα το ιδιαίτερο δεν ανταμώσαμε σ´αυτή την περαντζάδα και γι´αυτό βγήκαμε στη δημοσιά για τη συνέχεια.



Επιβεβαιώθηκε για μια ακόμη φορά το πάμε παραπέρα, που ξέρεις, μπορεί να είναι καλύτερα και πράγματι αυτό συνέβη,





Λίγα χλμ πριν φθάσουμε στην TRABZON(ΤΡΑΠΕΖΟΥΝΤΑ), σταματήσαμε για ένα προσκύνημα στην ΑΓΙΑ ΣΟΦΙΑ Τραπεζούντας, ναός με εξέχουσα θέση τόσο ανάμεσα στα μνημεία του Πόντου όσο και ανάμεσα στα βυζαντινά μνημεία ευρύτερα.





Νέα συγκίνηση και δέος, αφού πρόσφατα έγιναν κάποιες προσπάθειες αναστήλωσής της.
Ο ναός λειτουργούσε ως μουσείο έως το 2013, οπότε μετατράπηκε σε τζαμί. Στο εσωτερικό είχαν γίνει εργασίες για να μην φαίνονται οι βυζαντινές εικόνες. Από το Δεκέμβριο 2017 η τοπική διευθυνση πολιτισμού και τουρισμού αποφάσισε οι βυζαντινές εικόνες να βγουν ξανά στο φως χάρη του ... τουρισμού.







Σε λιγότερο από μισή ώρα, ήμασταν στην πόλη και με το σχετικό ψάξιμο σε μονὀδρομους και πεζόδρομους, γιατί ήταν καρακέντρο, βρήκαμε το ξενοδοχείο.



Αφήσαμε πρόχειρα τα πράγματά μας και κινηθήκαμε αποφασιστικά αφού η ώρα πήγε 16.30μμ και στο καπάκι ήμασταν για,

TRABZON (ΤΡΑΠΕΖΟΥΝΤΑ) – ΠΑΝΑΓΙΑ ΣΟΥΜΕΛΑ & 43χ2 = 86 χλμ.


https://drive.google.com/open?id=1vx-mv_A06MMIlH6U2eymaVKgvSUyTHBs&usp=sharing

Ο δρόμος στην αρχή είναι με διαχωριστική και συνεχίζει διπλής κατεύθυνσης, χωρίς κίνηση αυτή την ώρα, με καλό οδόστρωμα και καταπράσινο περιβάλλον και έναν καιρό πολύ σουρωμένο.







Όσο πλησιάζουμε πιάνει ένα βουνίσιο ψιλόβροχο και μια καταχνιά που σκέπαζε τα σύμπαντα.



Και πάνω που νομίζαμε πως τα είδαμε όλα, σκάει μπροστά μας η ΚΛΕΙΣΤΗ ΕΙΣΟΔΟΣ.
Ναι, ναι, η Παναγία Σουμελά ήταν ΚΛΕΙΣΤΗ λόγω εργασιών έτσι γράφανε απ´έξω και έτσι μας είπε ο φύλακας και βέβαια ούτε ψυχή τριγύρω.



Το κλειστό,
μας έγινε ΘΕΟΚΛΕΙΣΤΟ όταν από την πολύ ομίχλη δεν μπορούσαμε να αντικρύσουμε ούτε το κτίσμα ! ! !



Μαύρισε η ψυχή μας, τι να λέω τώρα.
Η μάπα μας σκέβρωσε και το μυαλό σάλταρε.
Τα νεύρα τσατάλια και η λαλιά μας άφαντη.
Ρίξαμε ένα τελευταίο βλέφαρο στο πανέμορφο τοπίο,



μαζέψαμε τα βρεγμένα μας, που λένε, και όπου φύγει - φύγει.

P.S. : Πρόσφατα διάβασα πως οι εργασίες τελειώνουν και τον προσεχή Μάϊο ᾽19 θα ανοίξει (βέβαια, έχει ειπωθεί και άλλες φορές αυτό).

Γυρίσαμε, πίσω, στην Τραπεζούντα κοντά στο σούρωπο λυπημένοι και κουρασμένοι καθόλου σωματικά αλλά ψυχικά άστα να πάνε . . .
Το γιατί ρε γμτ, πήγαινε κι´ερχότανε.
Γιατί ?
Λίγο αργότερα βγήκαμε να δούμε την πόλη και να ξεδώσουμε με το φαγητό.













Και να´σου, να μην περιγράφω άδικα τώρα, ο γνωστός μας.
Σιγά που θα´λειπε απ´εδώ, όταν αυτή η πόλη ήταν το αρχικό του ορμητήριο για . . .



Με τη διάθεση μας, σήμερα, να έχει πιάσει πάτο, αποσυρθήκαμε.


7η μέρα, TRABZON (ΤΡΑΠΕΖΟΥΝΤΑ) – BATUMI (ΓΕΩΡΓΙΑ) & 294 χλμ.


https://drive.google.com/open?id=1u9GlrlYS8tLmGYhLqA8EHJ5dWJqJpe1n&usp=sharing

Το να διανυκτερεύεις στο κέντρο μιας μεγαλούπολης έχει τα καλά του βέβαια αλλά έχει και άλλα τόσα κακά, όταν μάλιστα είναι και Κυριακή.
Είχε πάει η ώρα 02.00 το πρωί και ο ύπνος δεν ερχόταν με τίποτα. Από τη μιά το προ ολίγων ωρών χουνέρι και από την άλλη το έξωθεν σούρτα φέρτα και πήγαινε λέγοντας . . .
Επιτέλους, ήλθε το χάραμα μαζί με τη βραχνάδα του Ιμάμη στην διαπασσών που στ´ αυτιά μας έφτανε σαν το αλησμόνητο στρατιωτικό παράγγελμα "ἐγέρθητι".
Αυτό κάναμε και μείς, αλλά με την ησυχία μας.
Αγάλι - αγάλι σηκωθήκαμε, πήραμε ένα χμμ πρωϊνό για τα γούστα μας και αποχαιρετήσαμε την πολύβουη πόλη



με προσανατολισμό (με μια μικρή παράκαμψη) τη γραφική λίμνη UZUNGOL, στα 97 χλμ.







Άξιο κάθε λόγου, το θέρετρο της επαρχίας Τραπεζούντας.





Εδώ, εγώ δε θα πώ τίποτα.
Τα λέει όλα, νομίζω, η πινακίδα.



Ο δρόμος συνεχίζει παράλληλα με τη Μαύρη Θάλασσα και είναι εξαιρετικός.
Η κίνηση, επίσης, είναι λιγοστή τηρουμένων των αναλογιών.









Τα χλμ έφυγαν ξέγνοιαστα και τα σύνορα με τη Γεωργία είναι πια κοντά.
Τα πάσης φύσεως φορτηγά και νταλίκες είναι παρατεταγμένα στα δεξιά του δρόμου



και περιμένουν καρτερικά στην ατέλειωτη ουρά τους.



Κι´έγώ, παρακάπτoντας, καρφώθηκα ανάμεσα τους εν μέσω ουκ ολίγων μουρμουρητών.



Την "μαγκιά " μου (σιγά την μαγκιά) την πλήρωσα και με το παραπάνω κατά την είσοδό μας στη Γεωργία.



Αβάσταχτη η ταλαιπωρία μεσημεριάτικα, με ζέστη και όλα τα συναφή που ειλικρινά χαλιέμαι να περιγράψω.

Συνολική καθυστέρηση δυόμιση ωρών για να μας επιτρέψουν, επιτέλους, την είσοδο.
Ο λόγος ?
Δεν ταυτιζόταν, βρέέέ τί λέτε τώρα, ο αριθμός κυκλοφορίας στην πινακίδα με την Άδεια κυκλοφορίας.

Ως γνωστό, στις παλαιές Άδειες κυκλοφορίας των moto, υπήρχε - υπάρχει π.χ το Ι Ι Χ 0123 (τετραψήφιος αριθμός)& που βεβαίως δεν υπάρχει στην πινακίδα π.χ Ι Ι Χ 123 (τριψήφιο)!!!
Την πάτησα και χοντρά μάλιστα, γιατί σε παλαιότερα ταξίδια μόνο στην Τουρκία είχα "θέμα" αλλά λυνόταν πολύ γρήγορα και από την άλλη, κάπου αλλού, δεν μου είχε τύχει κάτι αντίστοιχο.
Σωστά, θα μου πείτε, πάντα υπάρχει η πρώτη φορά !

Tips : Φίλες & φίλοι αγαπημένοι, αν ακόμη έχετε παλαιά Άδεια κυκλοφορίας, πηγαίνετε και αλλάξτε την, δεν κοστίζει τπτ. Ναι πήγα εκ των υστέρων (αφού επέστρεψα) και την άλλαξα.

Ουφφφ, η νέα Άδεια που εκδίδεται σ´αντικατάσταση, δεν το έχει το ρημαδό 0 .

Και επειδή, στην τελική,ποτέ δεν ξέρεις?
Ποιός ο λόγος να μην είσαι ετοιμοπόλεμος?

Για την είσοδό στην Γεωργία χρειαζόμασταν, Διαβατήριο και για την moto την Άδεια κυκλοφορίας και να βγεί (επι τόπου) μια πρόσθετη ασφάλεια των 10 ή 20 ή 30 ημερών, ευτυχώς με μικρό κόστος, γιατί δεν ισχύει η γνωστή πράσινη κάρτα.
Έβγαλα, βάσει των υπολογισμένων αναγκών μας, μια των 30 ημερών με κόστος 35.00 GEL δηλ. περίπου 12.00€.

Μιας και η παραμονή μας - στάση σ´αυτά τα σύνορα ξεπέρασε κάθε προηγούμενο, φουλάρισα και με βενζίνη προς 0,76 €/litro.

Με αυτά και με εκείνα, πάει ο συνολικός προγραμματισμός της ημέρας, αυτολεξεί περίπατο.
Η άφιξη στο Batumi, από χαλαρά αργά το μεσημέρι, έγινε απόγευμα.




Συνεχίζεται . . .
 
Last edited:

fenia42

Member
Μηνύματα
3.875
Likes
14.367
Επόμενο Ταξίδι
Азербайджан
Ταξίδι-Όνειρο
Γροιλανδία,Σβάλμπαρντ
Είστε πολύ όμορφο ζευγάρι! Γεροί να είστε να γυρνάτε μαζί την υφήλιο.
 

travelbreak

Member
Μηνύματα
1.762
Likes
14.553
Επόμενο Ταξίδι
???
Ταξίδι-Όνειρο
Υπερσιβηρικός
Περιμένω με ανυπομονησία την περιγραφή σου στη διαδρομή από το Ushguli στο Κουτάισι. Εμείς την κάναμε ανάποδα με αυτοκίνητο και υποφέραμε.
 

themischar

Member
Μηνύματα
489
Likes
4.569
Επόμενο Ταξίδι
Έλα (μου) ντε
Πω πω, ωραίο οδικό! Μόνο που εμείς θα το κάνουμε σε τέσσερις τροχούς. :) Κρατάω αναλυτικές σημειώσεις, κι ευχαριστώ προκαταβολικά για κάθε λεπτομέρεια!
Σημασία έχει το ταξίδι και μετά το αν είναι με 2-4 ρόδες ή με τα ποδαράκια μας !
Καλή οργάνωση και εξυπακούεται το στη διάθεσή σας για επιπλέον πληροφορίες.
 

themischar

Member
Μηνύματα
489
Likes
4.569
Επόμενο Ταξίδι
Έλα (μου) ντε
Περιμένω με ανυπομονησία την περιγραφή σου στη διαδρομή από το Ushguli στο Κουτάισι. Εμείς την κάναμε ανάποδα με αυτοκίνητο και υποφέραμε.
Α α α, κατάλαβα !!! Περάσατε μια αλησμόνητη διαδρομή, ακόμη και αν ήσασταν με 4χ4.
Το δικό μας πέρασμα που ακολουθεί, οσονούπω, ήταν επίσης φανταστικό απο πολλές πλευρές.
 

travelbreak

Member
Μηνύματα
1.762
Likes
14.553
Επόμενο Ταξίδι
???
Ταξίδι-Όνειρο
Υπερσιβηρικός
Α α α, κατάλαβα !!! Περάσατε μια αλησμόνητη διαδρομή, ακόμη και αν ήσασταν με 4χ4.
Το δικό μας πέρασμα που ακολουθεί, οσονούπω, ήταν επίσης φανταστικό απο πολλές πλευρές.
Έχω γράψει τα πάθη μας εδώ στο φόρουμ στην αντίστοιχη ιστορία μου.
 

Εκπομπές Travelstories

Τελευταίες δημοσιεύσεις

Booking.com

Ενεργά Μέλη

Στατιστικά φόρουμ

Θέματα
33.167
Μηνύματα
882.725
Μέλη
38.879
Νεότερο μέλος
fanisfanisfanis

Κοινοποιήστε αυτή τη σελίδα

Top Bottom