themischar
Member
- Μηνύματα
- 512
- Likes
- 4.873
Περιεχόμενα
- Κεφάλαιο 1
- Κωνσταντινούπολη
- Κωνσταντινούπολη ΙΙ
- Κασταμονή & Σαμψούντα
- Τραπεζούντα - Σουμελά - Μπατούμι
- Batumi - Mestia
- Mestia
- Mestia II
- Mestia - Kutaisi
- Usghuli to Lentekhi
- Kutaisi - Stepantsminda
- Gori
- Kazbegi
- Ananuri - Tbilishi
- Tbilishi
- Μοναστήρι David Careja
- Mtshketa
- Tbilisi II
- Tbilisi III
- Tbilisi - Tsnori
- Sheki (Azerbaijan)
- Sheki
- Στο δρόμο για Baku
- Baku
- Baku ΙΙ
- Baku ΙΙΙ
- Baku ΙV
- Baku V
- Baku VI
- Baku VII
- Ganja
- Ganja II
- Dilinjan (Armenia)
- Προς Yeghegnadoz (Armenia)
- Λίμνη Sevan
- Yeghegnadzor
- Μοναστήρι Tatev
- Μοναστήρι Tatev ΙΙ
- Zorac Karer
- Μοναστήρι Noravank
- Μοναστήρι Khor Virap
- Yerevan
- Yerevan II
- Yerevan III
- Yerevan IV
- Artashavan - Garni - Geghand Monastery
- Yerevan V
- Προς Akhalkalaki (Γεωργία)
- Αkhalkalaki (Γεωργία)
- Σπηλιές Vardzia
- Προς Akhaltalaki
- Erzurum
- Όρος Nemrut
- Karadut Koyu
- Προς Avanos
- Καππαδοκία
- Insparta
- Επιστροφή
27η μέρα, Akhaltalaki - Vardzia (Γεωργία) - Erzurum (Τουρκία) & 445 χλμ.
https://drive.google.com/open?id=1jmmj7rE7zEaQ1bkZKtnmLMCNKCsAiWcH&usp=sharing
Η πρωϊνιάτικη εικόνα από το δωμάτιο, ήταν πολλά υποσχόμενη.
Δεν αργήσαμε να πάρουμε το δρόμο για τις σπηλιές της Vardzia.
Σ´αυτή μας την φιδίσια διαδρομή, τις πάμπολλες συστάδες των δέντρων (πεύκων & έλατων) η επαφή με τη φύση κάνει τη μεγάλη διαφορά, άσχετα με τις χάσκουσες λακούβες (που ανά πάσα στιγμή μπορεί να σε στείλουν αδιάβαστο), τα φορτηγά, τις αγελάδες κ.λπ.
Ξαφνικά, στ´ αριστερά μας κάνει την εμφάνισή του το καλοδιατηρημένο κάστρο Khertivisi.
Αμέσως μετά στριβουμε στον πρόσφατα ασφαλτοστρωμένο δρόμο, διπλής κατεύθυνσης, (ά και να᾽ταν όλοι οι δρόμοι έτσι) για τις σπηλιές της Vardzia.
Με συνοδοιπόρους, το βατό φαράγγι και τον ποταμό Kura,
φθάνουμε στον καλοφτιαγμένο και οργανωμένο περιβάλλοντα χώρο με το πάρκινγκ.
Η φανταστική θέα των σπηλαίων με τα 13 επίπεδα.
Αμέσως στα εκδοτήρια για την πληρωμή της εισόδου 3 Lari/άτομο & 1 Lari/άτομο, που περιλαμβάνει και τη μεταφορά (διόλου ευκαταφρόνητο) με το βολικό βανάκι που πάει έως την είσοδο των σπηλαίων.
Το μοναστήρι έχει για πάνω από 800 χρόνια ιστορία, στα τέλη του 12ου αιώνα τότε που μια 25χρονη γυναίκα η Tamar ανέλαβε τα ηνία της Γεωργίας η οποία θέλησε να φτιάξει ένα μοναστήρι, σαν ένδειξη της χριστιανικής της πίστης. Εκείνη την περίοδο οι Μογγόλοι, με βάση την Ασία, είχαν ξεκινήσει πολέμους με τους γειτονικούς λαούς με στόχο την επέκταση της αυτοκρατορίας τους και ήταν μια διαρκής απειλή για τη χώρα.
Έτσι, η Tamar, αποφάσισε να κατασκευάσει το μοναστήρι κάτω από τη γη, δηλ. κάτω από το βουνό Erusheli ώστε να μπορεί να προσφέρει καταφύγιο στο ποίμνιό της από τις επιδρομές.
Σε αυτό το σκληρό πέτρωμα του βουνού, κατασκευάστηκαν 13 επίπεδα, ενώ οι φυσικές σπηλιές που υπήρχαν στο εσωτερικό του βουνού επεκτάθηκαν και μετατράπηκαν σε περίπου 6.000 χώρους δωματίων, για τους μοναχούς αλλά και τους κατοίκους που θα κρύβονταν εκεί.
Η δραστηριότητα του εγχειρήματος του μοναστηριού πέτυχε και κράτησε σχεδόν 100 χρόνια.
Όμως, το 1283, σχεδόν έναν αιώνα μετά, ένας ισχυρός σεισμός προκάλεσε κατολίσθηση στο βουνό με αποτέλεσμα τα 2/3 της υπόγειας πόλης να καταστραφούν και από την άλλη, ό,τι απέμεινε δεν μπορούσε πλέον να χρησιμοποιηθεί ως καταφύγιο, αφού ανεμπόδιστα βρισκόταν σε κοινή θέα.
Αναγκαστικά, υπήρξε μια εγκατάλειψη έως τον 20ο αιώνα, όταν κάποιοι μοναχοί τις επισκέφθηκαν και αποφάσισαν να τις ξαναχρησιμοποιήσουν σαν μοναστήρι.
Στις μέρες μας, ένα μεγάλο μέρος λειτουργεί σαν μουσείο και κάποιο, άλλο μικρό όμως, κατοικείται ακόμα από λιγοστούς μοναχούς.
Παράθυρο με μαγευτική θέα.

https://drive.google.com/open?id=1jmmj7rE7zEaQ1bkZKtnmLMCNKCsAiWcH&usp=sharing
Η πρωϊνιάτικη εικόνα από το δωμάτιο, ήταν πολλά υποσχόμενη.

Δεν αργήσαμε να πάρουμε το δρόμο για τις σπηλιές της Vardzia.

Σ´αυτή μας την φιδίσια διαδρομή, τις πάμπολλες συστάδες των δέντρων (πεύκων & έλατων) η επαφή με τη φύση κάνει τη μεγάλη διαφορά, άσχετα με τις χάσκουσες λακούβες (που ανά πάσα στιγμή μπορεί να σε στείλουν αδιάβαστο), τα φορτηγά, τις αγελάδες κ.λπ.



Ξαφνικά, στ´ αριστερά μας κάνει την εμφάνισή του το καλοδιατηρημένο κάστρο Khertivisi.

Αμέσως μετά στριβουμε στον πρόσφατα ασφαλτοστρωμένο δρόμο, διπλής κατεύθυνσης, (ά και να᾽ταν όλοι οι δρόμοι έτσι) για τις σπηλιές της Vardzia.

Με συνοδοιπόρους, το βατό φαράγγι και τον ποταμό Kura,

φθάνουμε στον καλοφτιαγμένο και οργανωμένο περιβάλλοντα χώρο με το πάρκινγκ.

Η φανταστική θέα των σπηλαίων με τα 13 επίπεδα.

Αμέσως στα εκδοτήρια για την πληρωμή της εισόδου 3 Lari/άτομο & 1 Lari/άτομο, που περιλαμβάνει και τη μεταφορά (διόλου ευκαταφρόνητο) με το βολικό βανάκι που πάει έως την είσοδο των σπηλαίων.

Το μοναστήρι έχει για πάνω από 800 χρόνια ιστορία, στα τέλη του 12ου αιώνα τότε που μια 25χρονη γυναίκα η Tamar ανέλαβε τα ηνία της Γεωργίας η οποία θέλησε να φτιάξει ένα μοναστήρι, σαν ένδειξη της χριστιανικής της πίστης. Εκείνη την περίοδο οι Μογγόλοι, με βάση την Ασία, είχαν ξεκινήσει πολέμους με τους γειτονικούς λαούς με στόχο την επέκταση της αυτοκρατορίας τους και ήταν μια διαρκής απειλή για τη χώρα.
Έτσι, η Tamar, αποφάσισε να κατασκευάσει το μοναστήρι κάτω από τη γη, δηλ. κάτω από το βουνό Erusheli ώστε να μπορεί να προσφέρει καταφύγιο στο ποίμνιό της από τις επιδρομές.
Σε αυτό το σκληρό πέτρωμα του βουνού, κατασκευάστηκαν 13 επίπεδα, ενώ οι φυσικές σπηλιές που υπήρχαν στο εσωτερικό του βουνού επεκτάθηκαν και μετατράπηκαν σε περίπου 6.000 χώρους δωματίων, για τους μοναχούς αλλά και τους κατοίκους που θα κρύβονταν εκεί.
Η δραστηριότητα του εγχειρήματος του μοναστηριού πέτυχε και κράτησε σχεδόν 100 χρόνια.
Όμως, το 1283, σχεδόν έναν αιώνα μετά, ένας ισχυρός σεισμός προκάλεσε κατολίσθηση στο βουνό με αποτέλεσμα τα 2/3 της υπόγειας πόλης να καταστραφούν και από την άλλη, ό,τι απέμεινε δεν μπορούσε πλέον να χρησιμοποιηθεί ως καταφύγιο, αφού ανεμπόδιστα βρισκόταν σε κοινή θέα.
Αναγκαστικά, υπήρξε μια εγκατάλειψη έως τον 20ο αιώνα, όταν κάποιοι μοναχοί τις επισκέφθηκαν και αποφάσισαν να τις ξαναχρησιμοποιήσουν σαν μοναστήρι.
Στις μέρες μας, ένα μεγάλο μέρος λειτουργεί σαν μουσείο και κάποιο, άλλο μικρό όμως, κατοικείται ακόμα από λιγοστούς μοναχούς.






Παράθυρο με μαγευτική θέα.




Last edited: