themischar
Member
- Μηνύματα
- 512
- Likes
- 4.873
Περιεχόμενα
- Κεφάλαιο 1
- Κωνσταντινούπολη
- Κωνσταντινούπολη ΙΙ
- Κασταμονή & Σαμψούντα
- Τραπεζούντα - Σουμελά - Μπατούμι
- Batumi - Mestia
- Mestia
- Mestia II
- Mestia - Kutaisi
- Usghuli to Lentekhi
- Kutaisi - Stepantsminda
- Gori
- Kazbegi
- Ananuri - Tbilishi
- Tbilishi
- Μοναστήρι David Careja
- Mtshketa
- Tbilisi II
- Tbilisi III
- Tbilisi - Tsnori
- Sheki (Azerbaijan)
- Sheki
- Στο δρόμο για Baku
- Baku
- Baku ΙΙ
- Baku ΙΙΙ
- Baku ΙV
- Baku V
- Baku VI
- Baku VII
- Ganja
- Ganja II
- Dilinjan (Armenia)
- Προς Yeghegnadoz (Armenia)
- Λίμνη Sevan
- Yeghegnadzor
- Μοναστήρι Tatev
- Μοναστήρι Tatev ΙΙ
- Zorac Karer
- Μοναστήρι Noravank
- Μοναστήρι Khor Virap
- Yerevan
- Yerevan II
- Yerevan III
- Yerevan IV
- Artashavan - Garni - Geghand Monastery
- Yerevan V
- Προς Akhalkalaki (Γεωργία)
- Αkhalkalaki (Γεωργία)
- Σπηλιές Vardzia
- Προς Akhaltalaki
- Erzurum
- Όρος Nemrut
- Karadut Koyu
- Προς Avanos
- Καππαδοκία
- Insparta
- Επιστροφή
28η μέρα, Erzurum - Karadut Koyu & 472 χλμ.
https://drive.google.com/open?id=17Phor-efupZlGkiVI5C6qC66OwWagCNA&usp=sharing
Καλά τον είχαμε λησμονήσει τον κ. Ιμάμη, σήμερα ξαναχτύπησε και μάλιστα γοερά ! Ήμασταν όμως αρκετά ταλαιπωρημένοι και δεν του κάναμε το χατήρι να σηκωθούμε.
Ραχατλήδικα ξεκινήσαμε τη μέρα μας.
Στο αρχικό πλάνο μας, η διαδρομή μας περνούσε από τη λίμνη Van (που είναι ακόμη πιο Νότιοανατολικά).
Στο και δια ταύτα αναθεωρήσαμε, τά χα μου προς το καλύτερο, λόγω της εμπόλεμης ζώνης. Όμως δεν ξέραμε τι ακριβώς μας περίμενε, διαφορετικά θα το είχαμε επανασχεδιάσει ακόμη περισσότερο.
Κατά το δρόμο παίρνω, δρόμο αφήνω αφήσαμε πίσω μας και το Erzurum.
Η πρωϊνή ζέστη βιαστικά παρέδωσε σκυτάλη στον καύσωνα. Ήδη, έχει αρχίσει και βράζει το σύμπαν (έτσι είναι η ατμόσφαιρα, του Τούρκικου καλοκαιριού, στα ενδότερα της χώρας).
Και εξ´αιτίας αυτού, η δυσφορία μας ξεπερνάει ακόμη και τη δυσαρέσκεια που νιώθουμε στο παχύ μας έντερο εδώ και λίγες ώρες.
Μέχρι εδώ, καλά τα πήγαμε με τη διατροφή κ.λπ. Λέτε να την πατήσαμε χθες - σήμερα ;
Για πάμε, πάραυτα, για έναν ακὀμη ΣΚΕΤΟ ῀καφεδάκο῀ και με ολίγον λεμόνι παρακαλώ, που στη ζούλα είχα ᾽᾽σουφρώσει᾽᾽ -κατά τη διάρκεια του πρωϊνού- για παν ενδεχόμενο (βλέπεις, είχαν ήδη αρχίσει τα όργανα σε μένα).
Νάτες νάτες και πάλι μπροστά μας, οι ακούραστες ῀μηχανές῀ -οι αγελάδες- που δίνουν γάλα & κρέας.
Μηδαμινἠ έως καθόλου η κίνηση στο οδικό δύκτιο, αλλά εδώ και λίγα χλμ, είναι φανερό πως έχουμε μπεί για τα καλά στην εμπόλεμη ζώνη του Τούρκικου Κουρδιστάν (φυλάκια, οδοφράγματα, ελεγχόμενη υποχρεωτική αλλαγή κατεύθυνσης . . . )
Και το πρώτο μπλόκο, δεν άργησε να σκάσει μύτη και μας σταμάτησε σε μια ανηφορική δεξιά στροφή στη μέση του πουθενά.
STOP,
Έλεγχος, και μάλιστα με προτεταμένο το όπλο απο τον Στρατιώτη.
Βγάζουμε κράνη, δίνουμε διαβατήρια που αλλάζουν συνεχώς χέρια (από τον κατώτερο προς τον ανώτερο, όπως ανιλαμβανόμαστε).
Μας περιτριγυρίζουν σχεδόν όλοι τους χτυπώντας εξωτερικά τα ᾽᾽συμΠράγαλά᾽᾽ μας. Και όλα αυτά να συμβαίνουν μες στη μούγκα.
Παράλληλα, εμείς, να στάζουμε στον ιδρώτα (μεταφορικά & κυριολεκτικά) περιμένοντας μέσα στο λιοπύρι, το τι μέλλει γενέσθαι.
Ώσπου ένας απίστευτος ανθυπιλαρχάκος, του κουτιού όμως, που ξεχώριζε τόση ώρα, ανάμεσα στους άλλους αφού καθάρισε το λαιμό του και έφτυσε στο χώμα φώναξε βραχνά μεν αλλά δυνατά ως άρμοζε : <<Onlari serbest birakin>>, αφήστε τους ελεύθερους.
Παίρνουμε πίσω τα διαβατήρια. Βάζω μπρός και καμαρωτά, ως άλλη πάπια, χωρίς να κοιτώ ούτε στο καθρεπτάκι ξεκινώ.
Δεν πήγαμε 30 χλμ. και να᾽σου το επόμενο μπλόκο.
Εδώ, ο νεαρός Στρατιώτης -με προτεταμένο το όπλο του- άρχισε μόνος του τον έλεγχο. Ο πιτσιρικάς ήταν τσίφτης, φαινόταν να το διασκεδάζει με τις νοηματικές χειρονομίες του προς εμάς, μιλώντας ακατάπαυστα προς τους δικούς του και δώστου να ξεκαρδίζεται στα γέλια! ! !
Κάποτε σταμάτησε, μας επέστρεψε τα διαβατήρια και με κατεβασμένο το όπλο έκανε μια θεατρινίστικη υπόκλιση του περάστε . . .
Το σκηνικό, του μπλόκου, επαναλήφθηκε άλλες δυό φορές. Σημειωτέον, σε όλα τα μπλόκα, είδαμε ότι ο έλεγχος των αυτοκινήτων ή των μικρών φορτηγών που έτυχε να προπορεύονται γινόνταν εξονυχιστικώς (όλοι οι επιβάτες έξω, καθώς και όλες οι αποσκευές τους). Τα πάσης φύσεως τροχοφόρα, που κυκλοφορούσαν, ήταν πολύ λίγα και βέβαια κανένα με ξένες πινακίδες.
Όπως και να᾽χε, παντού μύριζε μπαρούτι, αφού και ανάμεσα στα μπλόκα βλέπαμε στρατιωτικές δυνάμεις σε όλο τη διαδρομή, που επιτηρούσαν ή παρατηρούσαν.
Που να σταματήσεις και να βγάλεις φωτογραφική μηχανή.
Μας έφθανε το ῀ζόρι῀ που τραβάγαμε από το πρωί και που τρομάξαμε να το διαχειριστούμε με όλο αυτό το χάλι.
Στις πόλεις που περνούσαμε, όπως εδώ στο Diyarbakir, που είναι η μεγαλύτερη πόλη του Τουρκικού Κουρδιστάν, υπήρχαν και μέσα στην πόλη μπλόκα αλλά δε σε σταματούσαν. Στένευε ο δρόμος λόγω των εμποδίων, άλλαζες πορεία, έκοβες ταχύτητα και υποχρεωτικά πέρναγες από εμπρός τους (όπως δηλ. περνάει μια παρέλαση μπροστά από τους επισήμους).
Κάτι τα μπλόκα, κάτι η ανά κατά διά ψυχοσύνθεσή μας, μαζί με το ῀ νέο μας πρόβλημα῀, δεν μας άφησαν κανένα περιθώριο να δούμε έστω και φευγαλέα την μεγαλούπολη.
Και έτσι, όπως μπήκαμε. . . βγήκαμε . . .
Ο δρόμος καλά μας κρατούσε μαζί με τον κόντρα ήλιο και την αμέριστη συμπαράσταση του καύσωνα. Και όλως περιέργως, δεν είχαμε ούτε ένα ζεστό αεράκι κι ας ρολάραμε με +100χλμ/ώρα.
Κάνε λιγάκι υπομονή ακόμη αγόρι μου, μονολογούσα, φθάνουμε όπου να᾽ ναι.
Το ξαναείπαμε, είναι λίγο μετά τον ποταμό Ευφράτη που μόλις έσκασε μύτη από τ´ αριστερά μας. Ο Ευφράτης είναι ο μεγαλύτερος ποταμός της Μέσης Ανατολής, με μήκος κοντά στα 2.750 χλμ, που πηγάζει από την Αρμενία και ενωμένος με τον Τίγρη ποταμό χύνεται στον Περσικό κόλπο.
Με το δώστα όλα, περνάμε και τη γέφυρα του ποταμού Ευφράτη.
Ξαφνικά!
Ει, έι, τι έγινε ;
Mόλις προσπεράσαμε και το Μπαλί του Ρεθύμνου και δεν το πήραμε πρέφα ;
Ωχ, θα άρχισαν τώρα και οι παραισθήσεις απ´ ότι φαίνεται.
Όχι, όχι, ευτυχώς. Αυτό το BALLI είναι ένα μικρό χωριό, ορεινό και όχι παραλιακό, αλλά με την ῀ίδια῀ ας πούμε ονομασία.
Και, εδώ το Karadut Koyu της Kahta, εκεί το Karadut Koyu της Kahta.
Που είναι τέλος πάντων, ωρέ, παληκάρια ;
Όταν σε ζώνουν τα φίδια, τα όποια φίδια, όλα φαίνοντα βουνό.
Έτσι και τώρα, η αδημονία μας ήταν ανυπόφορη μέχρι να φτάσουμε, στον προορισμό μας.
Να, να, εδώ. Τη βρήκαμε την Pension του Karadut Koyu της Kahta :
Και, μεταξύ μας τώρα, από που να αρχίσουμε και που να καταλήξουμε!
Ούτε την προσφορά, πως άλλωστε, του ιδιοκτήτη δεν ακουμπήσαμε και εξαφανιστήκαμε από την πέργκολα της αυλής.

Με τα νοσηλευτικά στο προσκήνιο, παλεύαμε να το ξεπεράσουμε.
Με περισσή δυσαρέσκεια, κάπου εδώ σήμερα, παραδόθηκα πριν την δύση του ηλίου.
29η μέρα, Karadut Koyu Kahta - Mount Nemrut (Dagi) - Karadut Koyu Kahta & 26 χλμ. ! ! !
https://drive.google.com/open?id=1ieYQVQ05-qKrY6_dPpagSCyeHvFb1Lbu&usp=sharing
Σαφώς και δεν έφταιγε η ζέστη της νύχτας γιατί στους πρόποδες του όρους Nemrut Dagi που μέναμε κάτι τέτοιο δεν υπήρχε. Ο πυρετός μαζί με το μικρόβιο της διάρροιας με διέλυσαν. Κρεβάτι μου όλη νύχτα, θέλετε το πιστεύετε είτε όχι, έγινε η λεκάνη του W.C.
Η ανατολή του ήλιου μπήκε απευθείας στο δωμάτιο, αλλά εγώ ήμουν αλλού γι´αλλού, είχα και ρίγη, ΤΑ ΡΙΓΗ.
Δεν προσπάθησα να φάω κάτι αν και, κάτι, θα έπρεπε. Ο μαγαζάτορας, πολύ εντάξει τύπος, αφού είδε πως ότι μου πρόσφερε να φάω δεν . . . , μου έφερε να πιώ έναν σκέτο Τούρκικο καφέ. Πιές τον μου είπε, θα γλυτώσεις απο το Νοσοκομείο. Γέλασα και τον ήπια, με μιας.
Με αυτά τα δεδομένα, το γενικό μας πλάνο άλλαξε, αποφασίσαμε να παραμείνουμε εδώ μια ακόμη μέρα, αντί να φύγουμε επισκεπτόμενοι πρώτα το Nemrut Dagi.
Για μια φορά ακόμη ισχύει το ῀καμμιά μέρα δεν τσουλάει όπως ακριβώς θα ήθελες῀.
Για σήμερα, αναλογιζόμενοι το ξεχαρβάλωμα, θα κάνουμε με την ησυχία μας μόνο την πήγαινε-έλα βόλτα των 13+13χλμ έως την κορυφή του Nemrut Dagi ! ! !
Όταν όλοι όσοι διανυκτέρευσαν μαζί μας στην Pension έφυγαν, ξεκινήσαμε και εμείς.

Το όρος Νεμρούτ ή Νεμρώδ (στα Τουρκικά, Nemrut Dağı), με ύψος 2150μ, προέρχεται από τον μυθικό βασιλιά Νεμρώδ, ο οποίος αναφέρεται τόσο στη Βίβλο όσο και στο Κοράνι (τώρα όλη η περιοχή έχει ανακηρυχθεί σε εθνικό πάρκο).
Στην κορυφή του βρίσκεται ταφικό-λατρευτικό σύμπλεγμα των ύστερων Ελληνικών χρόνων, δημιουργημένο από τον Αντίχο τον Α´.
Από το 1987, ο χώρος έχει χαρακτηριστεί Μνημείο Παγκόσμιας Κληρονομιάς από την UNESCO
Η διαδρομή, όπως την διασχίζεις.
Με τα πολλά, φτάνουμε και όταν λέμε τρεις & ο κούκος, κάτι τἐτοιο δεν εννοούμε ;
Όπως δηλ. ο άδειος χώρος του τεράστιου Parking του μνημείου & ας κόντευε μεσημέρι.
Το κιόσκι, έκδοσης εισητηρίων, κάποτε δεν ήταν αρκετό για τους τουρίστες που υποδεχόταν (τώρα, με τον πόλεμο να σέρνεται στους πρόποδες, είναι κλειστό).

https://drive.google.com/open?id=17Phor-efupZlGkiVI5C6qC66OwWagCNA&usp=sharing
Καλά τον είχαμε λησμονήσει τον κ. Ιμάμη, σήμερα ξαναχτύπησε και μάλιστα γοερά ! Ήμασταν όμως αρκετά ταλαιπωρημένοι και δεν του κάναμε το χατήρι να σηκωθούμε.
Ραχατλήδικα ξεκινήσαμε τη μέρα μας.
Στο αρχικό πλάνο μας, η διαδρομή μας περνούσε από τη λίμνη Van (που είναι ακόμη πιο Νότιοανατολικά).
Στο και δια ταύτα αναθεωρήσαμε, τά χα μου προς το καλύτερο, λόγω της εμπόλεμης ζώνης. Όμως δεν ξέραμε τι ακριβώς μας περίμενε, διαφορετικά θα το είχαμε επανασχεδιάσει ακόμη περισσότερο.
Κατά το δρόμο παίρνω, δρόμο αφήνω αφήσαμε πίσω μας και το Erzurum.


Η πρωϊνή ζέστη βιαστικά παρέδωσε σκυτάλη στον καύσωνα. Ήδη, έχει αρχίσει και βράζει το σύμπαν (έτσι είναι η ατμόσφαιρα, του Τούρκικου καλοκαιριού, στα ενδότερα της χώρας).
Και εξ´αιτίας αυτού, η δυσφορία μας ξεπερνάει ακόμη και τη δυσαρέσκεια που νιώθουμε στο παχύ μας έντερο εδώ και λίγες ώρες.
Μέχρι εδώ, καλά τα πήγαμε με τη διατροφή κ.λπ. Λέτε να την πατήσαμε χθες - σήμερα ;
Για πάμε, πάραυτα, για έναν ακὀμη ΣΚΕΤΟ ῀καφεδάκο῀ και με ολίγον λεμόνι παρακαλώ, που στη ζούλα είχα ᾽᾽σουφρώσει᾽᾽ -κατά τη διάρκεια του πρωϊνού- για παν ενδεχόμενο (βλέπεις, είχαν ήδη αρχίσει τα όργανα σε μένα).

Νάτες νάτες και πάλι μπροστά μας, οι ακούραστες ῀μηχανές῀ -οι αγελάδες- που δίνουν γάλα & κρέας.

Μηδαμινἠ έως καθόλου η κίνηση στο οδικό δύκτιο, αλλά εδώ και λίγα χλμ, είναι φανερό πως έχουμε μπεί για τα καλά στην εμπόλεμη ζώνη του Τούρκικου Κουρδιστάν (φυλάκια, οδοφράγματα, ελεγχόμενη υποχρεωτική αλλαγή κατεύθυνσης . . . )

Και το πρώτο μπλόκο, δεν άργησε να σκάσει μύτη και μας σταμάτησε σε μια ανηφορική δεξιά στροφή στη μέση του πουθενά.
STOP,
Έλεγχος, και μάλιστα με προτεταμένο το όπλο απο τον Στρατιώτη.
Βγάζουμε κράνη, δίνουμε διαβατήρια που αλλάζουν συνεχώς χέρια (από τον κατώτερο προς τον ανώτερο, όπως ανιλαμβανόμαστε).
Μας περιτριγυρίζουν σχεδόν όλοι τους χτυπώντας εξωτερικά τα ᾽᾽συμΠράγαλά᾽᾽ μας. Και όλα αυτά να συμβαίνουν μες στη μούγκα.
Παράλληλα, εμείς, να στάζουμε στον ιδρώτα (μεταφορικά & κυριολεκτικά) περιμένοντας μέσα στο λιοπύρι, το τι μέλλει γενέσθαι.
Ώσπου ένας απίστευτος ανθυπιλαρχάκος, του κουτιού όμως, που ξεχώριζε τόση ώρα, ανάμεσα στους άλλους αφού καθάρισε το λαιμό του και έφτυσε στο χώμα φώναξε βραχνά μεν αλλά δυνατά ως άρμοζε : <<Onlari serbest birakin>>, αφήστε τους ελεύθερους.
Παίρνουμε πίσω τα διαβατήρια. Βάζω μπρός και καμαρωτά, ως άλλη πάπια, χωρίς να κοιτώ ούτε στο καθρεπτάκι ξεκινώ.
Δεν πήγαμε 30 χλμ. και να᾽σου το επόμενο μπλόκο.
Εδώ, ο νεαρός Στρατιώτης -με προτεταμένο το όπλο του- άρχισε μόνος του τον έλεγχο. Ο πιτσιρικάς ήταν τσίφτης, φαινόταν να το διασκεδάζει με τις νοηματικές χειρονομίες του προς εμάς, μιλώντας ακατάπαυστα προς τους δικούς του και δώστου να ξεκαρδίζεται στα γέλια! ! !
Κάποτε σταμάτησε, μας επέστρεψε τα διαβατήρια και με κατεβασμένο το όπλο έκανε μια θεατρινίστικη υπόκλιση του περάστε . . .
Το σκηνικό, του μπλόκου, επαναλήφθηκε άλλες δυό φορές. Σημειωτέον, σε όλα τα μπλόκα, είδαμε ότι ο έλεγχος των αυτοκινήτων ή των μικρών φορτηγών που έτυχε να προπορεύονται γινόνταν εξονυχιστικώς (όλοι οι επιβάτες έξω, καθώς και όλες οι αποσκευές τους). Τα πάσης φύσεως τροχοφόρα, που κυκλοφορούσαν, ήταν πολύ λίγα και βέβαια κανένα με ξένες πινακίδες.
Όπως και να᾽χε, παντού μύριζε μπαρούτι, αφού και ανάμεσα στα μπλόκα βλέπαμε στρατιωτικές δυνάμεις σε όλο τη διαδρομή, που επιτηρούσαν ή παρατηρούσαν.
Που να σταματήσεις και να βγάλεις φωτογραφική μηχανή.
Μας έφθανε το ῀ζόρι῀ που τραβάγαμε από το πρωί και που τρομάξαμε να το διαχειριστούμε με όλο αυτό το χάλι.
Στις πόλεις που περνούσαμε, όπως εδώ στο Diyarbakir, που είναι η μεγαλύτερη πόλη του Τουρκικού Κουρδιστάν, υπήρχαν και μέσα στην πόλη μπλόκα αλλά δε σε σταματούσαν. Στένευε ο δρόμος λόγω των εμποδίων, άλλαζες πορεία, έκοβες ταχύτητα και υποχρεωτικά πέρναγες από εμπρός τους (όπως δηλ. περνάει μια παρέλαση μπροστά από τους επισήμους).

Κάτι τα μπλόκα, κάτι η ανά κατά διά ψυχοσύνθεσή μας, μαζί με το ῀ νέο μας πρόβλημα῀, δεν μας άφησαν κανένα περιθώριο να δούμε έστω και φευγαλέα την μεγαλούπολη.
Και έτσι, όπως μπήκαμε. . . βγήκαμε . . .

Ο δρόμος καλά μας κρατούσε μαζί με τον κόντρα ήλιο και την αμέριστη συμπαράσταση του καύσωνα. Και όλως περιέργως, δεν είχαμε ούτε ένα ζεστό αεράκι κι ας ρολάραμε με +100χλμ/ώρα.


Κάνε λιγάκι υπομονή ακόμη αγόρι μου, μονολογούσα, φθάνουμε όπου να᾽ ναι.
Το ξαναείπαμε, είναι λίγο μετά τον ποταμό Ευφράτη που μόλις έσκασε μύτη από τ´ αριστερά μας. Ο Ευφράτης είναι ο μεγαλύτερος ποταμός της Μέσης Ανατολής, με μήκος κοντά στα 2.750 χλμ, που πηγάζει από την Αρμενία και ενωμένος με τον Τίγρη ποταμό χύνεται στον Περσικό κόλπο.


Με το δώστα όλα, περνάμε και τη γέφυρα του ποταμού Ευφράτη.

Ξαφνικά!
Ει, έι, τι έγινε ;
Mόλις προσπεράσαμε και το Μπαλί του Ρεθύμνου και δεν το πήραμε πρέφα ;

Ωχ, θα άρχισαν τώρα και οι παραισθήσεις απ´ ότι φαίνεται.
Όχι, όχι, ευτυχώς. Αυτό το BALLI είναι ένα μικρό χωριό, ορεινό και όχι παραλιακό, αλλά με την ῀ίδια῀ ας πούμε ονομασία.
Και, εδώ το Karadut Koyu της Kahta, εκεί το Karadut Koyu της Kahta.

Που είναι τέλος πάντων, ωρέ, παληκάρια ;

Όταν σε ζώνουν τα φίδια, τα όποια φίδια, όλα φαίνοντα βουνό.
Έτσι και τώρα, η αδημονία μας ήταν ανυπόφορη μέχρι να φτάσουμε, στον προορισμό μας.
Να, να, εδώ. Τη βρήκαμε την Pension του Karadut Koyu της Kahta :

Και, μεταξύ μας τώρα, από που να αρχίσουμε και που να καταλήξουμε!
Ούτε την προσφορά, πως άλλωστε, του ιδιοκτήτη δεν ακουμπήσαμε και εξαφανιστήκαμε από την πέργκολα της αυλής.

Με τα νοσηλευτικά στο προσκήνιο, παλεύαμε να το ξεπεράσουμε.
Με περισσή δυσαρέσκεια, κάπου εδώ σήμερα, παραδόθηκα πριν την δύση του ηλίου.

29η μέρα, Karadut Koyu Kahta - Mount Nemrut (Dagi) - Karadut Koyu Kahta & 26 χλμ. ! ! !

https://drive.google.com/open?id=1ieYQVQ05-qKrY6_dPpagSCyeHvFb1Lbu&usp=sharing
Σαφώς και δεν έφταιγε η ζέστη της νύχτας γιατί στους πρόποδες του όρους Nemrut Dagi που μέναμε κάτι τέτοιο δεν υπήρχε. Ο πυρετός μαζί με το μικρόβιο της διάρροιας με διέλυσαν. Κρεβάτι μου όλη νύχτα, θέλετε το πιστεύετε είτε όχι, έγινε η λεκάνη του W.C.
Η ανατολή του ήλιου μπήκε απευθείας στο δωμάτιο, αλλά εγώ ήμουν αλλού γι´αλλού, είχα και ρίγη, ΤΑ ΡΙΓΗ.
Δεν προσπάθησα να φάω κάτι αν και, κάτι, θα έπρεπε. Ο μαγαζάτορας, πολύ εντάξει τύπος, αφού είδε πως ότι μου πρόσφερε να φάω δεν . . . , μου έφερε να πιώ έναν σκέτο Τούρκικο καφέ. Πιές τον μου είπε, θα γλυτώσεις απο το Νοσοκομείο. Γέλασα και τον ήπια, με μιας.
Με αυτά τα δεδομένα, το γενικό μας πλάνο άλλαξε, αποφασίσαμε να παραμείνουμε εδώ μια ακόμη μέρα, αντί να φύγουμε επισκεπτόμενοι πρώτα το Nemrut Dagi.
Για μια φορά ακόμη ισχύει το ῀καμμιά μέρα δεν τσουλάει όπως ακριβώς θα ήθελες῀.
Για σήμερα, αναλογιζόμενοι το ξεχαρβάλωμα, θα κάνουμε με την ησυχία μας μόνο την πήγαινε-έλα βόλτα των 13+13χλμ έως την κορυφή του Nemrut Dagi ! ! !
Όταν όλοι όσοι διανυκτέρευσαν μαζί μας στην Pension έφυγαν, ξεκινήσαμε και εμείς.



Το όρος Νεμρούτ ή Νεμρώδ (στα Τουρκικά, Nemrut Dağı), με ύψος 2150μ, προέρχεται από τον μυθικό βασιλιά Νεμρώδ, ο οποίος αναφέρεται τόσο στη Βίβλο όσο και στο Κοράνι (τώρα όλη η περιοχή έχει ανακηρυχθεί σε εθνικό πάρκο).
Στην κορυφή του βρίσκεται ταφικό-λατρευτικό σύμπλεγμα των ύστερων Ελληνικών χρόνων, δημιουργημένο από τον Αντίχο τον Α´.
Από το 1987, ο χώρος έχει χαρακτηριστεί Μνημείο Παγκόσμιας Κληρονομιάς από την UNESCO

Η διαδρομή, όπως την διασχίζεις.

Με τα πολλά, φτάνουμε και όταν λέμε τρεις & ο κούκος, κάτι τἐτοιο δεν εννοούμε ;
Όπως δηλ. ο άδειος χώρος του τεράστιου Parking του μνημείου & ας κόντευε μεσημέρι.

Το κιόσκι, έκδοσης εισητηρίων, κάποτε δεν ήταν αρκετό για τους τουρίστες που υποδεχόταν (τώρα, με τον πόλεμο να σέρνεται στους πρόποδες, είναι κλειστό).

Last edited: