themischar
Member
- Μηνύματα
- 512
- Likes
- 4.873
Περιεχόμενα
- Κεφάλαιο 1
- Κωνσταντινούπολη
- Κωνσταντινούπολη ΙΙ
- Κασταμονή & Σαμψούντα
- Τραπεζούντα - Σουμελά - Μπατούμι
- Batumi - Mestia
- Mestia
- Mestia II
- Mestia - Kutaisi
- Usghuli to Lentekhi
- Kutaisi - Stepantsminda
- Gori
- Kazbegi
- Ananuri - Tbilishi
- Tbilishi
- Μοναστήρι David Careja
- Mtshketa
- Tbilisi II
- Tbilisi III
- Tbilisi - Tsnori
- Sheki (Azerbaijan)
- Sheki
- Στο δρόμο για Baku
- Baku
- Baku ΙΙ
- Baku ΙΙΙ
- Baku ΙV
- Baku V
- Baku VI
- Baku VII
- Ganja
- Ganja II
- Dilinjan (Armenia)
- Προς Yeghegnadoz (Armenia)
- Λίμνη Sevan
- Yeghegnadzor
- Μοναστήρι Tatev
- Μοναστήρι Tatev ΙΙ
- Zorac Karer
- Μοναστήρι Noravank
- Μοναστήρι Khor Virap
- Yerevan
- Yerevan II
- Yerevan III
- Yerevan IV
- Artashavan - Garni - Geghand Monastery
- Yerevan V
- Προς Akhalkalaki (Γεωργία)
- Αkhalkalaki (Γεωργία)
- Σπηλιές Vardzia
- Προς Akhaltalaki
- Erzurum
- Όρος Nemrut
- Karadut Koyu
- Προς Avanos
- Καππαδοκία
- Insparta
- Επιστροφή
Η, ο on the road, καλή καιρική ατμόσφαιρα που διαμορφώνονταν όσο πέρναγε η ώρα, αναπάντεχα χάθηκε ως δια μαγείας και την διαδέχθηκε το γνωστό ῀καθημερινό῀ μας ανεμοβρόχι.
Εν τέλει, τους προορισμούς (Poti & Zugdidi) που είχαμε διαλέξει να επισκεφθούμε στην πορεία μας των 265 χλμ προς την Mestia τους αφήσαμε γι᾽αυτό που συνήθως λέμε: χμμ ῀κάποια άλλη φορά῀.
Δεν είχε απολύτως κανένα νόημα η όποια προσπάθεια μας .
Έτσι, δεν ευοδώθηκε η επιλογή μας, και με full αδιάβροχα συνεχίσαμε ακόμη πιο προσεκτικά την ρότα μας.
Φωτογραφίες με βροχή συνήθως δεν έχουμε. Έχουμε εκφρασθεί εξάλλου με το<<- Ποιά είναι η βροχή που θέλει και φωτογραφίες?->>
Παραδόξως, αργότερα, ανηφορίζοντας προς την κορυφή του προορισμού μας, άλλαξαν ξανά οι συνθήκες, προς το πολύ-πολύ όμορφα και άκρως εναρμονισμένα με τη φύση, για δείτε τι εννοώ :
Όλη η διαδρομή είναι δασώδης και βρίθει από φτέρες, αζαλέες, δαφνοκερασιές και συστάδες ροδόδεντρων.
Ο δρόμος υφαίνεται συνεχώς σε υψόμετρο πάνω από 1.200μ.Πλησιάζαμε στην κορυφή της διαδρομής που από ώρα βλέπαμε στροφή την στροφή, όταν ξάφνου μπροστά μας σε ένα ξέφωτο πρόβαλε το φράγμα του ποταμού Patara Enguri.
Ο ποταμός Patara Enguri, με τις πολλές ξύλινες γέφυρες που ενώνουν μικρούς, πραγματικά από άλλη εποχή, οικισμούς.
Στη μέση σε μιας απ᾽αυτές, επιστρέφοντας από την άλλη άκρη όπου πήγα ξέρετε τώρα για . . .
και τσουπ, να᾽μαι, πάλι πίσω.
Ο μεσημεριανός ήλιος καίει και συνάμα λαμπιρίζει κάνοντας τη γύρω θέα να αστράφτει.
Τα μάτια μας δεν χορταίνουν να απολαμβάνουν τη φύση.
Εδώ πάνω, αν μη τι άλλο, το μυαλό ξεκαθάρισε και λησμόνησε κιόλας το τουρλουμπούκι που είχε προηγηθεί.
Ατενίζοντας τις μεγαλοπρεπείς χιονοσκέπαστες κορφές της οροσειράς του Καύκασου.
Κάτι όμως ο εγκαταλελειμμένος δρόμος από πλευράς συντήρησης, κάτι οι πάμπολλες στροφές, με τα 60χλμ στο κοντέρ να είναι η μεγαλύτερη ταχύτητα, κι´αυτό όχι για πολύ και ύστερα από 5.30 ώρες, μιας πολυτάραχης μέρας, μπαίνουμε το απομεσήμερο στην Mestia.
Η Mestia, στα βορειοδυτικά της Γεωργίας στην ευρύτερη καταπράσινη περιοχή του Upper Svaneti, 456χλμ από την πρωτεύουσα Τυφλίδα, είναι ένα γραφικό χωριό με λιγότερους από 2.000 μόνοιμους κατοίκους, με εμφανείς τις προσπάθειες ανάπτυξης του και απ´ ότι όλα δείχνουν χρόνο με το χρόνο, εξελίσσεται σε ένα θέρετρο διακοπών για όλο το χρόνο (Ορειβασία, Παραπέντε, Σκι, Ιππασία κ.α).
Βρίσκεται, στα 1.500μ υψόμετρο, στις παρυφές του παγετώνα Chalaadi Glacier που είναι ο μοναδικός σε δασική περιοχή. Αρκετά τα διατεθείμενσ καταλύματα και για όλα τα βαλάντια.
Να´μαστε, λοιπόν, στο χωριό των ξακουστών πέτρινων πύργων.
Υπάρχουν δεκάδες διάσπαρτοι παμπάλαιοι πέτρινοι πύργοι, που χρονολογούνται από 600 ετών και πάνω που κάποτε αποτελούσαν τις βασικές κατοικίες των ντόπιων.
Έχουν ύψος έως και 25μ, με μικρά ανοίγματα - παράθυρα που χρησίμευαν σαν πολεμίστρες.
Τα σπίτια - πύργοι είχαν κύριο σκοπό να προστατεύσουν τις οικογένειες από τους εκάστοτε εισβολείς καθώς επίσης και από τις χιονοστιβάδες που σἀρωνων τα μικρότερα κτίσματα.
Ο κεντρικός δρόμος του χωριού είχε και δεν είχε ησυχία μες το απομεσήμερο.
Πρίν προχωρήσουμε στην ανέυρεση του ξενοδοχείου είπαμε να φάμε και να πιούμε δηλ. να στανιάρουμε πρώτα.
με θέα το ποταμάκι με το γάργαρο νερό.
Η ησυχία, τελικά, ήταν φαινομενική αφού έξω στον κεντρικό δρόμο είχαν παρέλαση.
Ώώώ ναι, κατάλαβα, φτηνά τη γλύτωσε η μπου-μπου μας . . .
Παρά τρίχα, κόντεψε το φαγητό να μας βγει ῀ο κούκος αηδόνι῀, στα μουλωχτά την πήραμε και φύγαμε για να πάμε να ξαποστάσουμε.
Εν τέλει, τους προορισμούς (Poti & Zugdidi) που είχαμε διαλέξει να επισκεφθούμε στην πορεία μας των 265 χλμ προς την Mestia τους αφήσαμε γι᾽αυτό που συνήθως λέμε: χμμ ῀κάποια άλλη φορά῀.
Δεν είχε απολύτως κανένα νόημα η όποια προσπάθεια μας .
Έτσι, δεν ευοδώθηκε η επιλογή μας, και με full αδιάβροχα συνεχίσαμε ακόμη πιο προσεκτικά την ρότα μας.
Φωτογραφίες με βροχή συνήθως δεν έχουμε. Έχουμε εκφρασθεί εξάλλου με το<<- Ποιά είναι η βροχή που θέλει και φωτογραφίες?->>
Παραδόξως, αργότερα, ανηφορίζοντας προς την κορυφή του προορισμού μας, άλλαξαν ξανά οι συνθήκες, προς το πολύ-πολύ όμορφα και άκρως εναρμονισμένα με τη φύση, για δείτε τι εννοώ :



Όλη η διαδρομή είναι δασώδης και βρίθει από φτέρες, αζαλέες, δαφνοκερασιές και συστάδες ροδόδεντρων.

Ο δρόμος υφαίνεται συνεχώς σε υψόμετρο πάνω από 1.200μ.Πλησιάζαμε στην κορυφή της διαδρομής που από ώρα βλέπαμε στροφή την στροφή, όταν ξάφνου μπροστά μας σε ένα ξέφωτο πρόβαλε το φράγμα του ποταμού Patara Enguri.



Ο ποταμός Patara Enguri, με τις πολλές ξύλινες γέφυρες που ενώνουν μικρούς, πραγματικά από άλλη εποχή, οικισμούς.

Στη μέση σε μιας απ᾽αυτές, επιστρέφοντας από την άλλη άκρη όπου πήγα ξέρετε τώρα για . . .

και τσουπ, να᾽μαι, πάλι πίσω.

Ο μεσημεριανός ήλιος καίει και συνάμα λαμπιρίζει κάνοντας τη γύρω θέα να αστράφτει.

Τα μάτια μας δεν χορταίνουν να απολαμβάνουν τη φύση.
Εδώ πάνω, αν μη τι άλλο, το μυαλό ξεκαθάρισε και λησμόνησε κιόλας το τουρλουμπούκι που είχε προηγηθεί.


Ατενίζοντας τις μεγαλοπρεπείς χιονοσκέπαστες κορφές της οροσειράς του Καύκασου.



Κάτι όμως ο εγκαταλελειμμένος δρόμος από πλευράς συντήρησης, κάτι οι πάμπολλες στροφές, με τα 60χλμ στο κοντέρ να είναι η μεγαλύτερη ταχύτητα, κι´αυτό όχι για πολύ και ύστερα από 5.30 ώρες, μιας πολυτάραχης μέρας, μπαίνουμε το απομεσήμερο στην Mestia.



Η Mestia, στα βορειοδυτικά της Γεωργίας στην ευρύτερη καταπράσινη περιοχή του Upper Svaneti, 456χλμ από την πρωτεύουσα Τυφλίδα, είναι ένα γραφικό χωριό με λιγότερους από 2.000 μόνοιμους κατοίκους, με εμφανείς τις προσπάθειες ανάπτυξης του και απ´ ότι όλα δείχνουν χρόνο με το χρόνο, εξελίσσεται σε ένα θέρετρο διακοπών για όλο το χρόνο (Ορειβασία, Παραπέντε, Σκι, Ιππασία κ.α).
Βρίσκεται, στα 1.500μ υψόμετρο, στις παρυφές του παγετώνα Chalaadi Glacier που είναι ο μοναδικός σε δασική περιοχή. Αρκετά τα διατεθείμενσ καταλύματα και για όλα τα βαλάντια.
Να´μαστε, λοιπόν, στο χωριό των ξακουστών πέτρινων πύργων.
Υπάρχουν δεκάδες διάσπαρτοι παμπάλαιοι πέτρινοι πύργοι, που χρονολογούνται από 600 ετών και πάνω που κάποτε αποτελούσαν τις βασικές κατοικίες των ντόπιων.
Έχουν ύψος έως και 25μ, με μικρά ανοίγματα - παράθυρα που χρησίμευαν σαν πολεμίστρες.
Τα σπίτια - πύργοι είχαν κύριο σκοπό να προστατεύσουν τις οικογένειες από τους εκάστοτε εισβολείς καθώς επίσης και από τις χιονοστιβάδες που σἀρωνων τα μικρότερα κτίσματα.

Ο κεντρικός δρόμος του χωριού είχε και δεν είχε ησυχία μες το απομεσήμερο.

Πρίν προχωρήσουμε στην ανέυρεση του ξενοδοχείου είπαμε να φάμε και να πιούμε δηλ. να στανιάρουμε πρώτα.

με θέα το ποταμάκι με το γάργαρο νερό.

Η ησυχία, τελικά, ήταν φαινομενική αφού έξω στον κεντρικό δρόμο είχαν παρέλαση.

Ώώώ ναι, κατάλαβα, φτηνά τη γλύτωσε η μπου-μπου μας . . .

Παρά τρίχα, κόντεψε το φαγητό να μας βγει ῀ο κούκος αηδόνι῀, στα μουλωχτά την πήραμε και φύγαμε για να πάμε να ξαποστάσουμε.
Last edited: