LULLU
Member
- Μηνύματα
- 3.683
- Likes
- 9.014
- Επόμενο Ταξίδι
- το ψαχνω....
- Ταξίδι-Όνειρο
- Νιγηρας-Μαλι
Περιεχόμενα
- Κεφάλαιο 1
- Κεφάλαιο 2
- Κεφάλαιο 3
- Κεφάλαιο 4
- Κεφάλαιο 5
- Κεφάλαιο 6
- Κεφάλαιο 7
- Κεφάλαιο 8
- Κεφάλαιο 9
- Κεφάλαιο 10
- Κεφάλαιο 11
- Κεφάλαιο 12
- Κεφάλαιο 13
- Κεφάλαιο 14
- Κεφάλαιο 15
- Κεφάλαιο 16
- Κεφάλαιο 17
- Κεφάλαιο 18
- Κεφάλαιο 19
- Κεφάλαιο 20
- Κεφάλαιο 21
- Κεφάλαιο 22
- Κεφάλαιο 23
- Κεφάλαιο 24
- Κεφάλαιο 25
- Κεφάλαιο 26
Copan .. αρχαιολογικός χώρος ,ένα μνημείο παγκόσμιας κληρονομιάς σύμφωνα με τη λίστα της Unesco .. και όχι άδικα!!!
Από αρχαιολογικά κεραμικά ευρήματα έχει αποδειχτεί ότι η κοιλάδα Copan είχε κατοικηθεί από το 1200 πχ και ίσως ακόμη ενωρίτερα. Αναδείχτηκε στην πιο ισχυρή πόλη Μάγια με τεράστια δύναμη στη περιφέρεια αυτή, αν και το 738 ηττήθηκε από τους γείτονες Quiriguaοι οποίοι συνέλαβαν το βασιλια τους ονόματι ( δύσκολο και στη γραφή και στην ανάγνωση) UaxaclajuunUbaah και τον αποκεφάλισαν . Και δεν ήταν ο μόνος βασιλιάς που κατέληξε δολοφονημένος, την ίδια τύχη είχε και ο Rabbit που έπεσε στα χέρια των Μάγια του Caracol και φυσικά και εκείνοι που έπεσαν στα χέρια των υπηκόων , απλών πολιτών όταν ξύπνησαν και αντιλήφτηκαν πως ο άρχοντας- βασιλιάς δεν είναι θεός, δεν είναι τίμιος και πολύ περισσότερο δίκαιος επαναστάτησαν και χύθηκε πάρα πολύ αίμα μέχρι τον αφανισμού του πολιτισμού αυτού..
Παρά λοιπόν την ήττα που υπέστησαν δεν το έβαλαν κάτω και άρχισαν να κτίζουν τις πιο όμορφες δομές και βασιλικάκτήρια που σήμερα θαυμάζονται από όλο τον κόσμο . Μπορεί η πόλη να γέμισε μνημεία και ανάκτορα, όμως ο πληθυσμός της άρχισε να μειώνεται σημαντικά κατά τον 8 και 9 αιώνα και μέχρι τη άφιξη των Ισπανών το 16 αιώνα η πόλη είχε εντελώς εγκαταλειφτεί και μόνο στα διπλά χωριά υπήρχαν σημεία ζωής.. όπου αργότερα και αυτοί οι λιγοστοί αγρότες εγκατέλειψαν τα χωριά τους και όλη η κοιλάδα παραδόθηκε στα χέρια( η καλύτερα στις ρίζες και φύλλα) της ζούγκλας που έθαψε και διατήρησε τα μνημεία καλά στο κόρφο της μέχρι το 1576 που πάτησε το πόδι του εδώ ο Diego Garcia de Palacios. Πέρασαν αρκετά χρόνια , μέχρι την άφιξη του Juan Galindo που χαρτογράφησε τη περιοχή και τα μνημεία και παρέδωσε το πρώτο χάρτη στους αμερικανούς L Stephens και Frederick Catherwood οι οποίοι και έκαναν γνωστή τη πόλη σε όλο πια τον κόσμο. …
Στα 400 μέτρα λοιπόν από την κεντρική είσοδο και ακολουθώντας ένα καλοδιατηρημένο μονοπάτι φτάνεις στα κτήρια του Principalgroup . Εδώ θα δούμε πάλι κολώνες, τάφους
και ναούς γύρω από μια κεντρική πλατεία, (greatplaza). Στη κεντρική πλατεία δεσπόζει ανάμεσα σε πολλές στήλες, η μεγαλύτερη στήλη ( stelae) που χρονολογείται από το 613 έως το 738 ADαφιερωμένη το βασιλιά Rabbit που όπως είπαμε είχε άδοξο τέλος στο Caracol..
Όπου και να στρέψεις το βλέμμα συναντάς τις στήλες διακοσμημένες με στοιχεία από τη ζωή των Μάγια, από τις θρησκευτικές και βασιλικές τελετές.. Σε ορισμένες στήλες φαίνεται ακόμη και η κόκκινη βαφή που οι μάγια συνήθιζαν να χρησιμοποιούν..
Νότια της κεντρικής πλατείας υψώνεται το πιο φημισμένο μνημείο. Είναι μια ιερογλυφική μαρμάρινη σκάλα με 63 σκαλοπάτια που πάνω της είναι χαραγμένη όλη η ζωή και κουλτούρα Μάγια και που χαρακτηρίζεται ως πέτρινη βιβλιοθήκη. Η παράξενη οροφή που σκεπάζει σήμερα το μνημείο αφαιρει ομορφιά αλλά παρέχει προστασία .. Στη βάση της σκάλας αυτής βρίσκεται η στήλη αφιερωμένη στο βασιλιά SmokeShell στον οποίο οφείλεται το μνημείο αυτό…
Πίσω από τη βιβλιοθήκη ένα τούνελ μας οδηγεί στο τάφο του γιου του βασιλιά SmokeImix που ανακαλύφτηκε το 1989.. Το δε 1999 οι αρχαιολόγοι παρέδωσαν στο κοινό δύο τούνελ που οδηγούν σε μνημεία που βρίσκονται θαμμένα κάτω από τη γη. Το ένα ονομάζεται τούνελ της Rosalila που οδηγεί στον ομώνυμο ναό και επειδή είναι πολύ στενό, μόνο λίγοι επισκέπτες μπαίνουν κάθε φορά, για να δουν το ναό πίσω από ένα χοντρό διαχωριστικό τζαμένιο τοίχο.. Τα 15 δολάρια που πληρώσαμε για είσοδο δεν μας φάνηκαν και λίγα αλλά ικανοποιηθήκαμε με τη επίσκεψη στα σωθικά της γης , περνώντας μέσα από στενούς διαδρόμους, δωμάτια, σάουνες που θυμίζουν τις πόλεις των τρωγλοδυτών της Καππαδοκίας…
Βγαίνουμε στο φώς της ημέρας … Και ετουτη εδώ η όπως όλες των Μάγια , έχουν Ακρόπολη, Νεκρόπολη χώρους εκδηλώσεων και αγώνων.. Ένας χαρακτηριστικός αγώνας είναι ο Pelotta που εδώ ο νικητής σαν έπαθλο αποκεφαλίζεται! ναι αποκεφαλίζεται..
Και να πως παίζεται ο αγώνας.. Παίζεται από δυό ομάδες από 5 παίκτες κάθε μια και μια μπάλα που την χτυπούν αποκλειστικά με γοφό , γόνατο και ώμο, χωρίς να χρησιμοποιούν χέρια, κεφάλι ‘η πόδια. .Σίγουρα ο Πελέ και Πλατινί δεν θα έκαναν καριέρα στο άθλημα αυτό.. Αυτός που θα νικήσει θυσιάζεται στο βωμό των θεών.. Μα θα πείτε γιατί αγωνίζονται αφού γνωρίζουν το τελος?
Γιατί πρώτον τους έχουν φλομώσει και πείσει, πως ο νικητής θα πάει στο παράδεισο περιτριγυρισμένος από δεκάδες παρθένες πανέμορφες γυναίκες οπότε οδηγούνται στη σφαγή ικανοποιημένοι και ευτυχείς και δεύτερον (μάλλον) όλοι οι συμμετέχοντες πιστεύουν πως δεν θα είναι νικητές αφού όλο και κάποιο φάουλ θα κάνουν και θα αποχωρήσουν από το αγώνα με τιμωρία που δεν γνωρίζω αλλά πάντως φεύγουν ζωντανοί.. Υπάρχει και μια Τρίτη εκδοχή που δεν αναφέρεται αλλά για μένα είναι και η πιο πειστική και είναι αυτή του αναγκασμού.. Οι άρχοντες αναγκάζουν –επιβάλουν να συμμετέχουν στο αγώνα αυτό, και ποιός δεν υπακούει στο βασιλικό νόμο?
Η ξενάγηση μας στο Copan συμπληρώθηκε με τη επίσκεψη στο καινούργιο επιβλητικό μουσείο . Η είσοδος είναι το στόμα φιδιού . Μέσα στο μουσείο αναδύεται όλη η ιστορία των Μάγια μέσα από τα πιστά αντίγραφα ναών, πυραμίδων και ανακτόρων… Αφήνουμε πίσω μας το αρχαιολογικό χώρο με τελευταία εικόνα τους δεκάδες πολύχρωμους παπαγάλους να χαριεντίζονται πάνω στα κλαδιά.. επόμενος σταθμός η Antigua..!
Από αρχαιολογικά κεραμικά ευρήματα έχει αποδειχτεί ότι η κοιλάδα Copan είχε κατοικηθεί από το 1200 πχ και ίσως ακόμη ενωρίτερα. Αναδείχτηκε στην πιο ισχυρή πόλη Μάγια με τεράστια δύναμη στη περιφέρεια αυτή, αν και το 738 ηττήθηκε από τους γείτονες Quiriguaοι οποίοι συνέλαβαν το βασιλια τους ονόματι ( δύσκολο και στη γραφή και στην ανάγνωση) UaxaclajuunUbaah και τον αποκεφάλισαν . Και δεν ήταν ο μόνος βασιλιάς που κατέληξε δολοφονημένος, την ίδια τύχη είχε και ο Rabbit που έπεσε στα χέρια των Μάγια του Caracol και φυσικά και εκείνοι που έπεσαν στα χέρια των υπηκόων , απλών πολιτών όταν ξύπνησαν και αντιλήφτηκαν πως ο άρχοντας- βασιλιάς δεν είναι θεός, δεν είναι τίμιος και πολύ περισσότερο δίκαιος επαναστάτησαν και χύθηκε πάρα πολύ αίμα μέχρι τον αφανισμού του πολιτισμού αυτού..
Παρά λοιπόν την ήττα που υπέστησαν δεν το έβαλαν κάτω και άρχισαν να κτίζουν τις πιο όμορφες δομές και βασιλικάκτήρια που σήμερα θαυμάζονται από όλο τον κόσμο . Μπορεί η πόλη να γέμισε μνημεία και ανάκτορα, όμως ο πληθυσμός της άρχισε να μειώνεται σημαντικά κατά τον 8 και 9 αιώνα και μέχρι τη άφιξη των Ισπανών το 16 αιώνα η πόλη είχε εντελώς εγκαταλειφτεί και μόνο στα διπλά χωριά υπήρχαν σημεία ζωής.. όπου αργότερα και αυτοί οι λιγοστοί αγρότες εγκατέλειψαν τα χωριά τους και όλη η κοιλάδα παραδόθηκε στα χέρια( η καλύτερα στις ρίζες και φύλλα) της ζούγκλας που έθαψε και διατήρησε τα μνημεία καλά στο κόρφο της μέχρι το 1576 που πάτησε το πόδι του εδώ ο Diego Garcia de Palacios. Πέρασαν αρκετά χρόνια , μέχρι την άφιξη του Juan Galindo που χαρτογράφησε τη περιοχή και τα μνημεία και παρέδωσε το πρώτο χάρτη στους αμερικανούς L Stephens και Frederick Catherwood οι οποίοι και έκαναν γνωστή τη πόλη σε όλο πια τον κόσμο. …
Στα 400 μέτρα λοιπόν από την κεντρική είσοδο και ακολουθώντας ένα καλοδιατηρημένο μονοπάτι φτάνεις στα κτήρια του Principalgroup . Εδώ θα δούμε πάλι κολώνες, τάφους
και ναούς γύρω από μια κεντρική πλατεία, (greatplaza). Στη κεντρική πλατεία δεσπόζει ανάμεσα σε πολλές στήλες, η μεγαλύτερη στήλη ( stelae) που χρονολογείται από το 613 έως το 738 ADαφιερωμένη το βασιλιά Rabbit που όπως είπαμε είχε άδοξο τέλος στο Caracol..
Όπου και να στρέψεις το βλέμμα συναντάς τις στήλες διακοσμημένες με στοιχεία από τη ζωή των Μάγια, από τις θρησκευτικές και βασιλικές τελετές.. Σε ορισμένες στήλες φαίνεται ακόμη και η κόκκινη βαφή που οι μάγια συνήθιζαν να χρησιμοποιούν..
Νότια της κεντρικής πλατείας υψώνεται το πιο φημισμένο μνημείο. Είναι μια ιερογλυφική μαρμάρινη σκάλα με 63 σκαλοπάτια που πάνω της είναι χαραγμένη όλη η ζωή και κουλτούρα Μάγια και που χαρακτηρίζεται ως πέτρινη βιβλιοθήκη. Η παράξενη οροφή που σκεπάζει σήμερα το μνημείο αφαιρει ομορφιά αλλά παρέχει προστασία .. Στη βάση της σκάλας αυτής βρίσκεται η στήλη αφιερωμένη στο βασιλιά SmokeShell στον οποίο οφείλεται το μνημείο αυτό…
Πίσω από τη βιβλιοθήκη ένα τούνελ μας οδηγεί στο τάφο του γιου του βασιλιά SmokeImix που ανακαλύφτηκε το 1989.. Το δε 1999 οι αρχαιολόγοι παρέδωσαν στο κοινό δύο τούνελ που οδηγούν σε μνημεία που βρίσκονται θαμμένα κάτω από τη γη. Το ένα ονομάζεται τούνελ της Rosalila που οδηγεί στον ομώνυμο ναό και επειδή είναι πολύ στενό, μόνο λίγοι επισκέπτες μπαίνουν κάθε φορά, για να δουν το ναό πίσω από ένα χοντρό διαχωριστικό τζαμένιο τοίχο.. Τα 15 δολάρια που πληρώσαμε για είσοδο δεν μας φάνηκαν και λίγα αλλά ικανοποιηθήκαμε με τη επίσκεψη στα σωθικά της γης , περνώντας μέσα από στενούς διαδρόμους, δωμάτια, σάουνες που θυμίζουν τις πόλεις των τρωγλοδυτών της Καππαδοκίας…
Βγαίνουμε στο φώς της ημέρας … Και ετουτη εδώ η όπως όλες των Μάγια , έχουν Ακρόπολη, Νεκρόπολη χώρους εκδηλώσεων και αγώνων.. Ένας χαρακτηριστικός αγώνας είναι ο Pelotta που εδώ ο νικητής σαν έπαθλο αποκεφαλίζεται! ναι αποκεφαλίζεται..
Και να πως παίζεται ο αγώνας.. Παίζεται από δυό ομάδες από 5 παίκτες κάθε μια και μια μπάλα που την χτυπούν αποκλειστικά με γοφό , γόνατο και ώμο, χωρίς να χρησιμοποιούν χέρια, κεφάλι ‘η πόδια. .Σίγουρα ο Πελέ και Πλατινί δεν θα έκαναν καριέρα στο άθλημα αυτό.. Αυτός που θα νικήσει θυσιάζεται στο βωμό των θεών.. Μα θα πείτε γιατί αγωνίζονται αφού γνωρίζουν το τελος?
Γιατί πρώτον τους έχουν φλομώσει και πείσει, πως ο νικητής θα πάει στο παράδεισο περιτριγυρισμένος από δεκάδες παρθένες πανέμορφες γυναίκες οπότε οδηγούνται στη σφαγή ικανοποιημένοι και ευτυχείς και δεύτερον (μάλλον) όλοι οι συμμετέχοντες πιστεύουν πως δεν θα είναι νικητές αφού όλο και κάποιο φάουλ θα κάνουν και θα αποχωρήσουν από το αγώνα με τιμωρία που δεν γνωρίζω αλλά πάντως φεύγουν ζωντανοί.. Υπάρχει και μια Τρίτη εκδοχή που δεν αναφέρεται αλλά για μένα είναι και η πιο πειστική και είναι αυτή του αναγκασμού.. Οι άρχοντες αναγκάζουν –επιβάλουν να συμμετέχουν στο αγώνα αυτό, και ποιός δεν υπακούει στο βασιλικό νόμο?
Η ξενάγηση μας στο Copan συμπληρώθηκε με τη επίσκεψη στο καινούργιο επιβλητικό μουσείο . Η είσοδος είναι το στόμα φιδιού . Μέσα στο μουσείο αναδύεται όλη η ιστορία των Μάγια μέσα από τα πιστά αντίγραφα ναών, πυραμίδων και ανακτόρων… Αφήνουμε πίσω μας το αρχαιολογικό χώρο με τελευταία εικόνα τους δεκάδες πολύχρωμους παπαγάλους να χαριεντίζονται πάνω στα κλαδιά.. επόμενος σταθμός η Antigua..!
Attachments
-
83 KB Προβολές: 2.181
Last edited by a moderator: