LULLU
Member
- Μηνύματα
- 3.683
- Likes
- 9.014
- Επόμενο Ταξίδι
- το ψαχνω....
- Ταξίδι-Όνειρο
- Νιγηρας-Μαλι
Περιεχόμενα
- Κεφάλαιο 1
- Κεφάλαιο 2
- Κεφάλαιο 3
- Κεφάλαιο 4
- Κεφάλαιο 5
- Κεφάλαιο 6
- Κεφάλαιο 7
- Κεφάλαιο 8
- Κεφάλαιο 9
- Κεφάλαιο 10
- Κεφάλαιο 11
- Κεφάλαιο 12
- Κεφάλαιο 13
- Κεφάλαιο 14
- Κεφάλαιο 15
- Κεφάλαιο 16
- Κεφάλαιο 17
- Κεφάλαιο 18
- Κεφάλαιο 19
- Κεφάλαιο 20
- Κεφάλαιο 21
- Κεφάλαιο 22
- Κεφάλαιο 23
- Κεφάλαιο 24
- Κεφάλαιο 25
- Κεφάλαιο 26
CostaRicaερχόμαστε!!!!!!!!!
Η πτήση δεν κράτησε ούτε 2 ώρες. Πετάξαμε νότια
και κάτω μας απλώνονταν ένας καταπράσινος τάπητας που ακούει στο όνομα Κόστα Ρίκα δηλαδή.. πλούσια ακτή…
. Η χώρα που είναι εντελώς διαφορετική για πολλούς λόγους από τις γείτονες χώρες της κεντρικής Αμερικής, έχει έκταση 51.100 sq με το 27% της έκτασης της να προστατεύεται από τη νομοθεσία που τηρείται ευτυχώς ενώ το 14% να αποτελεί εθνικούς δρυμούς, που βρίθουν από ζωή και πράσινο.. Τα στοιχεία της διαφορετικότητας της είναι κατά αρχήν ότι εδώ δεν υπάρχουν όπλα!!! Ναι δεν υπάρχουν όπλα και δεν υπάρχει ούτε στρατός από το μακρινό 1948 έτος εμφυλίου πολέμου, πράγμα λέει που επέτρεψε στα 4,1 εκκ κατοίκων να μην ζήσουν δικτατορικά καθεστώτα, τρομοκρατίες και εσωτερικές ταραχές που συχνάζουν στους γείτονες.. Εντάξει για να καταφέρουν κάτι τέτοιο πέρασαν από 40 κύματα αλλά τελικά πέτυχαν το στόχο τους.. Ένα άλλο χαρακτηριστικό της χώρας είναι το μεγάλο, τεράστιο έλλειμμα!!!!! ( ας ρωτήσουν και εμάς!) Μόνο που το δικό τους έχει να κάνει με τις κρατικές παροχές, όπως η κρατική δωρεάν υγεία, οι κοινωνικές υπηρεσίες και όχι με τις λαμογιές …( έτσι λένε), ενώ εμείς αντίθετα, είμαστε πεπεισμένοι πως μόνο τα λαμόγια χόρτασαν και χορταίνουν.. Τώρα αν όλα ήταν μέλι γάλα που λέει και η παροιμία, γιατί η πρωτεύουσα θεωρείται επικίνδυνη , είναι σε ένα κλοιό και κανείς δεν κυκλοφορεί μόνος μετά τις 6 το απόγευμα, τα ξενοδοχεία κλειδαμπαρώνουν, στα εστιατόρια κτυπάς κουδούνι για να σου ανοίξουν και αν δεν έχεις τα διαπιστευτήρια πχ.. κράτηση, μένεις νηστικός.. Η άνιση κατανομή πλούτου, η μη εύρεση εργασίας έχει φέρει τον κόσμο αντιμέτωπο με τις ληστείες, τις μικροσυμμοριες ,την εγκληματική συμπεριφορά και παρ όλα αυτά, παραμένει ένας τοπ τουριστικός προορισμός, κατέχει δε το μεγαλύτερο ποσοστό στα έσοδα του κρατικού προϋπολογισμού , διατηρώντας σχετικά υψηλό το βιοτικό επίπεδο των κατοίκων. Όχι όλων όμως έτσι? Ορισμένων !όπως παντού σε αυτή τη υφήλιο … Η μερίδα του λέοντος όμως από τα έσοδα του τουρισμού καταλήγει στα χέρια των ευρωπαίων και αμερικανών που έχουν επενδύσει εδώ, αχ αυτά τα ξένα συμφέροντα και επενδύσεις!!! Ένα άλλο διαφορετικό χαρακτηριστικό από τις γείτονες χώρες, είναι πως λείπει η λαμπρότητα αρχαιολογικών χώρων πολιτισμού ΄Μάγια΄΄ που υπάρχουν διάσπαρτα αλλού, λες και η Κόστα Ρίκα δεν δέχτηκε ποτέ επιρροές του πολιτισμού αυτού..
Με το που πατήσαμε πόδιμας υποδέχτηκε μια υγρή και θερμή μέρα. εδω το κλίμα είναι σαφώς διαφορετικό από ότι στη Γουατεμάλα..
Μόλις πήραμε τα πράγματα μας ψάξαμε για το ξεναγό μας. Είχαμε μια σχετική αγωνία, ποιος θα μας πέσει πάλι. .αλλά μόλις συναντήσαμε το Μικέλε καταλάβαμε πως θα περάσουμε τέλεια, .και η Gustavia εποχή πέρασε ανεπιστρεπτι. . Μας περιμένει με ένα πλατύ χαμόγελο και μια ματιά όλο σπιρτάδα. Είναι ένας ξανθός( μάλλον artificial )με κοντά μαλλιά καρφάκια με φάτσα ευρωπαϊκή, ανήκει μάλλον στους mestizo μια μίξη δηλαδή Ισπανών και ινδιάνων που είναι και οι περισσότεροι έτσι και αλλιώς οι μαύροι είναι λιγότερο από το 3% του πληθυσμού, υπάρχουν εδώ οι, και δείχνει διαβασμένος . Έχει δε διαβάσει για τη ιστορία μας, διότι μας εξηγεί πως για πρώτη φορά ξεναγεί έλληνες και πρέπει να γνωρίζει για την κουλτούρα τις συνήθειες, γενικά για τη χώρα μας.. δηλαδή εξασφάλισε και γνώριζε στο περίπου από τη αρχή με τι είχε να κάνει… Αυτό μας συγκίνησε ιδιαιτέρα, και με μεγάλη χαρά απαντούσαμε σε όλες τις ερωτήσεις που μας έθεσε….
Κοιτά τώρα διαφορά ανθρώπου ,λέει η Αγγελική, τούτος σκοτώθηκε στο διάβασμα ενώ ο πρώτος ξεναγός στο Μπελίζ δεν είχε κάνει το κόπο να δει ούτε το χάρτη και νόμιζε πως είμαστε η Αλβανία!!!!!!!!
Φορτώνουμε το χίπικο πορτοκαλί βανάκι με τις ζωγραφιές στα πλαϊνά και ανηφορίζουμε για LAPAZ.. Μια διαδρομή μέσα από φυτείες καφέ, φράουλας, από φυτώρια με τα 800 διαφορετικά είδη φτέρης, κήποι παντου κήποι, rainforest,.. Ένα δένδρο είναι όλη η χώρα..
Στη LAPAZ ξεναγούμαστε στο πάρκο των πουλιών . Παπαγάλοι και κολύμπρι είναι οι βασιλιάδες πάνω στα δένδρα.. ενώ οι πεταλούδες , χιλιάδες πεταλούδες μοιράζονται για παλάτι ένα μεγάλο φωτινο οικοδόμημα… Η νύχτα μας βρίσκει να κατηφορίζουμε το μονοπάτι προς το καταρράκτη. Προσέχουμε να μην ακουμπούμε ούτε να στηριζόμαστε σε κλαδιά , η στους κορμούς των δένδρων γιατί τα φίδια έχουν βγει για φαί….με έζωσαν εμένα τα φίδια αλλά τι να κάνω? Το φεγγάρι κάνει τη θολή του εμφάνιση και κάθε τόσο ξεπροβάλει ανάμεσα στα κλαδιά .
Η Αγγελική δεν κατάλαβε πόσο απότομο θα ήταν το μονοπάτι και ήλθε μαζί μας, αλλά είχε βοηθό τον Μικέλε, (Μιχάλη το φωνάζω εγώ,) που δεν την άφησε λεπτό …χέρι με χέρι … σε όλη τη διαδρομή..
Δυό ώρες μας πήρε να φτάσουμε στη Fortuna που είναι ένα μικρό τουριστικό χωριό πολύ όμορφο μεν αλλά μέχρι εκεί.. καμιά σχέση με ιστορία, με μνημεία, με χρώμα και γενικά όλα χάνουν μπροστά στη σύγκριση με την αγαπημένη Antigua..
Το LunaCasa, το φεγγαρόσπιτο, άνοιξε πριν 3 μήνες και μάλλον εμείς είμαστε οι πρώτοι πελάτες . Αποτελείται από διώροφα διαμερίσματα σπαρμένα ανάμεσα στα δένδρα με έντονο το στοιχείο του ξύλου και φάτσα έχει το πάντα απειλητικό και συννεφιασμένο ηφαίστειο Arenal.. Η λάβα κυλά από την πίσω πλευρά.., είναι το πιο ενεργό ηφαίστειο του κόσμου και εμείς ως τρελοί ‘η εξτριμ δεν θα χάσουμε το κατρακύλημα αυτό.. ..
Στο βραδινό άλλη ψυχρολουσία. … τόσο ποιοτική όσο και ποσοτική.. ένα κομμάτι μοσχάρι τόσο σκληρό που αν το πετάξω στο τοίχο απέναντι θα γυρίσει πίσω και ένα φύλο μαρούλι συνοδευμένο από μια λεπτή φετουλα ντομάτα…. τουλάχιστον δεν θα βαρυστομαχιάσουμε απόψε!! Που να με πάρει ο ύπνος.. …κατάφερα να ξεγελάσω τη πείνα μου παρακολουθώντας ένα ντοκιμαντέρ στο discovery για την απελευθέρωση του Roy ενός στρατιωτικού που είχε απεχθή στη Βαγδάτη προ 10 μηνου….
..Πρωί –πρωί γράφω στη βεράντα και το βλέμμα μου τολμά να κοιτάξει το ηφαίστειο που ξερνά λαβα.. και πέτρες…. Πριν μήνες λέει ένα μικρό αεροπλανάκι κατέπεσε οδηγώντας στο θάνατο 7 τουρίστες, ενώ έκοβε βόλτα πάνω από το κρατήρα και από τότε απαγορεύτηκαν οι πτήσεις … τώρα “η πεζοπορία μέχρι ένα σημείο που θεωρείτε ασφαλές ή με το αυτοκίνητο πλησιάζεις κάπου κοντά σε μια αλάνα και παρακολουθείς αυτό το ανεπανάληπτο θέαμα..
Η πτήση δεν κράτησε ούτε 2 ώρες. Πετάξαμε νότια
και κάτω μας απλώνονταν ένας καταπράσινος τάπητας που ακούει στο όνομα Κόστα Ρίκα δηλαδή.. πλούσια ακτή…
. Η χώρα που είναι εντελώς διαφορετική για πολλούς λόγους από τις γείτονες χώρες της κεντρικής Αμερικής, έχει έκταση 51.100 sq με το 27% της έκτασης της να προστατεύεται από τη νομοθεσία που τηρείται ευτυχώς ενώ το 14% να αποτελεί εθνικούς δρυμούς, που βρίθουν από ζωή και πράσινο.. Τα στοιχεία της διαφορετικότητας της είναι κατά αρχήν ότι εδώ δεν υπάρχουν όπλα!!! Ναι δεν υπάρχουν όπλα και δεν υπάρχει ούτε στρατός από το μακρινό 1948 έτος εμφυλίου πολέμου, πράγμα λέει που επέτρεψε στα 4,1 εκκ κατοίκων να μην ζήσουν δικτατορικά καθεστώτα, τρομοκρατίες και εσωτερικές ταραχές που συχνάζουν στους γείτονες.. Εντάξει για να καταφέρουν κάτι τέτοιο πέρασαν από 40 κύματα αλλά τελικά πέτυχαν το στόχο τους.. Ένα άλλο χαρακτηριστικό της χώρας είναι το μεγάλο, τεράστιο έλλειμμα!!!!! ( ας ρωτήσουν και εμάς!) Μόνο που το δικό τους έχει να κάνει με τις κρατικές παροχές, όπως η κρατική δωρεάν υγεία, οι κοινωνικές υπηρεσίες και όχι με τις λαμογιές …( έτσι λένε), ενώ εμείς αντίθετα, είμαστε πεπεισμένοι πως μόνο τα λαμόγια χόρτασαν και χορταίνουν.. Τώρα αν όλα ήταν μέλι γάλα που λέει και η παροιμία, γιατί η πρωτεύουσα θεωρείται επικίνδυνη , είναι σε ένα κλοιό και κανείς δεν κυκλοφορεί μόνος μετά τις 6 το απόγευμα, τα ξενοδοχεία κλειδαμπαρώνουν, στα εστιατόρια κτυπάς κουδούνι για να σου ανοίξουν και αν δεν έχεις τα διαπιστευτήρια πχ.. κράτηση, μένεις νηστικός.. Η άνιση κατανομή πλούτου, η μη εύρεση εργασίας έχει φέρει τον κόσμο αντιμέτωπο με τις ληστείες, τις μικροσυμμοριες ,την εγκληματική συμπεριφορά και παρ όλα αυτά, παραμένει ένας τοπ τουριστικός προορισμός, κατέχει δε το μεγαλύτερο ποσοστό στα έσοδα του κρατικού προϋπολογισμού , διατηρώντας σχετικά υψηλό το βιοτικό επίπεδο των κατοίκων. Όχι όλων όμως έτσι? Ορισμένων !όπως παντού σε αυτή τη υφήλιο … Η μερίδα του λέοντος όμως από τα έσοδα του τουρισμού καταλήγει στα χέρια των ευρωπαίων και αμερικανών που έχουν επενδύσει εδώ, αχ αυτά τα ξένα συμφέροντα και επενδύσεις!!! Ένα άλλο διαφορετικό χαρακτηριστικό από τις γείτονες χώρες, είναι πως λείπει η λαμπρότητα αρχαιολογικών χώρων πολιτισμού ΄Μάγια΄΄ που υπάρχουν διάσπαρτα αλλού, λες και η Κόστα Ρίκα δεν δέχτηκε ποτέ επιρροές του πολιτισμού αυτού..
Με το που πατήσαμε πόδιμας υποδέχτηκε μια υγρή και θερμή μέρα. εδω το κλίμα είναι σαφώς διαφορετικό από ότι στη Γουατεμάλα..
Μόλις πήραμε τα πράγματα μας ψάξαμε για το ξεναγό μας. Είχαμε μια σχετική αγωνία, ποιος θα μας πέσει πάλι. .αλλά μόλις συναντήσαμε το Μικέλε καταλάβαμε πως θα περάσουμε τέλεια, .και η Gustavia εποχή πέρασε ανεπιστρεπτι. . Μας περιμένει με ένα πλατύ χαμόγελο και μια ματιά όλο σπιρτάδα. Είναι ένας ξανθός( μάλλον artificial )με κοντά μαλλιά καρφάκια με φάτσα ευρωπαϊκή, ανήκει μάλλον στους mestizo μια μίξη δηλαδή Ισπανών και ινδιάνων που είναι και οι περισσότεροι έτσι και αλλιώς οι μαύροι είναι λιγότερο από το 3% του πληθυσμού, υπάρχουν εδώ οι, και δείχνει διαβασμένος . Έχει δε διαβάσει για τη ιστορία μας, διότι μας εξηγεί πως για πρώτη φορά ξεναγεί έλληνες και πρέπει να γνωρίζει για την κουλτούρα τις συνήθειες, γενικά για τη χώρα μας.. δηλαδή εξασφάλισε και γνώριζε στο περίπου από τη αρχή με τι είχε να κάνει… Αυτό μας συγκίνησε ιδιαιτέρα, και με μεγάλη χαρά απαντούσαμε σε όλες τις ερωτήσεις που μας έθεσε….
Κοιτά τώρα διαφορά ανθρώπου ,λέει η Αγγελική, τούτος σκοτώθηκε στο διάβασμα ενώ ο πρώτος ξεναγός στο Μπελίζ δεν είχε κάνει το κόπο να δει ούτε το χάρτη και νόμιζε πως είμαστε η Αλβανία!!!!!!!!
Φορτώνουμε το χίπικο πορτοκαλί βανάκι με τις ζωγραφιές στα πλαϊνά και ανηφορίζουμε για LAPAZ.. Μια διαδρομή μέσα από φυτείες καφέ, φράουλας, από φυτώρια με τα 800 διαφορετικά είδη φτέρης, κήποι παντου κήποι, rainforest,.. Ένα δένδρο είναι όλη η χώρα..
Στη LAPAZ ξεναγούμαστε στο πάρκο των πουλιών . Παπαγάλοι και κολύμπρι είναι οι βασιλιάδες πάνω στα δένδρα.. ενώ οι πεταλούδες , χιλιάδες πεταλούδες μοιράζονται για παλάτι ένα μεγάλο φωτινο οικοδόμημα… Η νύχτα μας βρίσκει να κατηφορίζουμε το μονοπάτι προς το καταρράκτη. Προσέχουμε να μην ακουμπούμε ούτε να στηριζόμαστε σε κλαδιά , η στους κορμούς των δένδρων γιατί τα φίδια έχουν βγει για φαί….με έζωσαν εμένα τα φίδια αλλά τι να κάνω? Το φεγγάρι κάνει τη θολή του εμφάνιση και κάθε τόσο ξεπροβάλει ανάμεσα στα κλαδιά .
Η Αγγελική δεν κατάλαβε πόσο απότομο θα ήταν το μονοπάτι και ήλθε μαζί μας, αλλά είχε βοηθό τον Μικέλε, (Μιχάλη το φωνάζω εγώ,) που δεν την άφησε λεπτό …χέρι με χέρι … σε όλη τη διαδρομή..
Δυό ώρες μας πήρε να φτάσουμε στη Fortuna που είναι ένα μικρό τουριστικό χωριό πολύ όμορφο μεν αλλά μέχρι εκεί.. καμιά σχέση με ιστορία, με μνημεία, με χρώμα και γενικά όλα χάνουν μπροστά στη σύγκριση με την αγαπημένη Antigua..
Το LunaCasa, το φεγγαρόσπιτο, άνοιξε πριν 3 μήνες και μάλλον εμείς είμαστε οι πρώτοι πελάτες . Αποτελείται από διώροφα διαμερίσματα σπαρμένα ανάμεσα στα δένδρα με έντονο το στοιχείο του ξύλου και φάτσα έχει το πάντα απειλητικό και συννεφιασμένο ηφαίστειο Arenal.. Η λάβα κυλά από την πίσω πλευρά.., είναι το πιο ενεργό ηφαίστειο του κόσμου και εμείς ως τρελοί ‘η εξτριμ δεν θα χάσουμε το κατρακύλημα αυτό.. ..
Στο βραδινό άλλη ψυχρολουσία. … τόσο ποιοτική όσο και ποσοτική.. ένα κομμάτι μοσχάρι τόσο σκληρό που αν το πετάξω στο τοίχο απέναντι θα γυρίσει πίσω και ένα φύλο μαρούλι συνοδευμένο από μια λεπτή φετουλα ντομάτα…. τουλάχιστον δεν θα βαρυστομαχιάσουμε απόψε!! Που να με πάρει ο ύπνος.. …κατάφερα να ξεγελάσω τη πείνα μου παρακολουθώντας ένα ντοκιμαντέρ στο discovery για την απελευθέρωση του Roy ενός στρατιωτικού που είχε απεχθή στη Βαγδάτη προ 10 μηνου….
..Πρωί –πρωί γράφω στη βεράντα και το βλέμμα μου τολμά να κοιτάξει το ηφαίστειο που ξερνά λαβα.. και πέτρες…. Πριν μήνες λέει ένα μικρό αεροπλανάκι κατέπεσε οδηγώντας στο θάνατο 7 τουρίστες, ενώ έκοβε βόλτα πάνω από το κρατήρα και από τότε απαγορεύτηκαν οι πτήσεις … τώρα “η πεζοπορία μέχρι ένα σημείο που θεωρείτε ασφαλές ή με το αυτοκίνητο πλησιάζεις κάπου κοντά σε μια αλάνα και παρακολουθείς αυτό το ανεπανάληπτο θέαμα..
Attachments
-
83 KB Προβολές: 2.181
Last edited by a moderator: