LULLU
Member
- Μηνύματα
- 3.683
- Likes
- 9.014
- Επόμενο Ταξίδι
- το ψαχνω....
- Ταξίδι-Όνειρο
- Νιγηρας-Μαλι
Περιεχόμενα
- Κεφάλαιο 1
- Κεφάλαιο 2
- Κεφάλαιο 3
- Κεφάλαιο 4
- Κεφάλαιο 5
- Κεφάλαιο 6
- Κεφάλαιο 7
- Κεφάλαιο 8
- Κεφάλαιο 9
- Κεφάλαιο 10
- Κεφάλαιο 11
- Κεφάλαιο 12
- Κεφάλαιο 13
- Κεφάλαιο 14
- Κεφάλαιο 15
- Κεφάλαιο 16
- Κεφάλαιο 17
- Κεφάλαιο 18
- Κεφάλαιο 19
- Κεφάλαιο 20
- Κεφάλαιο 21
- Κεφάλαιο 22
- Κεφάλαιο 23
- Κεφάλαιο 24
- Κεφάλαιο 25
- Κεφάλαιο 26
.. Πήραμε πάλι το δρόμο ίσια πίσω με τη διαφορά πως δεν υπήρχαν πολλά αυτοκίνητα αυτή τη φορά.. Έχω χρόνο να παρατηρήσω τα χωράφια με τις καλλιέργειες πολλών ειδών καλαμποκιού που εμείς γνωρίζουμε μόνο το κλασικό( ας το ονομάσω έτσι) αυτό το κίτρινο, αλλά υπάρχουν και τα μαύρα, κόκκινα, κίτρινα και μπορντό..,( χρώμα και μέγεθος εξαρτάται από τη θερμοκρασία) , τις καλλιέργειες φράουλας, καρπουζιού και λαχανικών. Μετά από μιάμιση ώρα, περίπου κατηφορίζουμε στο χωριό Pena χτισμένο δίπλα, για την ακρίβεια πάνω στη λίμνη Atitlan.. Ένα τουριστικό χωριό με πολύ χρώμα, πολλά μαγαζιά όσα μπορούν να χωρέσουν στους 2 παραλλήλους κεντρικούς δρόμους του χωριού. Οι άλλες χύνονται στα ψώνια, εγώ , η Όλγα και ο Νωντας σύρνομε τα βήματα και κορμιά μας από το ένα καφέ στο ’άλλο μέχρι να πιούμε ένα καλό καφέ.. Στο τέλος βάζουμε να μπει πρώτα ο Νωντας να δει, να πάρει μάτι και να ελέγξει τη καφετιέρα και τη μάρκα μιας και γνωρίζει το αντικείμενο αφού είναι χρόνια στη πιάτσα καφέ στο Κουμ-Καπι, και όταν μας πει ότι η μηχανή είναι καλή μπουκάρουμε μέσα.. Και αν έχεις τύχη να πετύχεις καλό καφέ δεν μπορείς να τον απολαυσεις αφού οι μικροπωλητές σε ακολουθούν παντού σαν σκιά, στέκονται από πάνω σου σαν μπάστακες η σαν ξωτικά και αισθάνεσαι τη ζεστασιά που βγαίνει από τη ανάσα τους… Πώς να το παίξεις τώρα αδιάφορος η αυστηρός γίνεται? Γίνεται
Άρχισε να πέφτει κρύο και τσουχτερό θα έλεγα και λες και δόθηκε σύνθημα και παρασύνθημα και μέσα σε λίγα λεπτά άδειασαν δρόμοι και πεζοδρόμια από πωλητές και εμπορεύματα και δειλά δειλά κάνουν την εμφάνιση τους τα φωτάκια ( σαν των Χριστουγέννων) επιδεικνύοντας τη είσοδο των εστιατορίων..
Τα φωτάκια που ακολουθήσαμε μας έφεραν στο εστιατόριο Casablanka που τιμά το όνομα του με τους κρεμασμένους στους τοίχους αφίσες του ομώνυμου έργου.. Και εδώ, όχι πως περίμενα να γαργαλίσει τη μύτη μου η έντονη μυρωδιά του ομώνυμου λουλουδιού αλλά και τόση σκορδίλα πια έλεος!! Αυτή τη φορά αντί να λουφάξω ήσυχη και νηστική σε μια γωνιά, επέστρεψα το πιάτο μου και ζήτησα χωρίς σος σκόρδου. .εε ααμ πια.. όποιος ντρέπεται κακά ζει η μένει νηστικός.. Κατέβασα την ανούσια μπύρα μου και τη μισή του Νωντα που μόλις θυμήθηκε πως πρέπει να πάρει αντιφλεγμονώδη για ένα πόνο στο γοφό που τον ταλαιπωρεί όλη μέρα.. Παρότι το μυαλό λίγο θολωμένο, ο ύπνος ήταν ελάχιστος και εφιαλτικός. Δεκάδες σκυλιά έδιναν μια σκυλοχωροδία απίστευτης έντασης να σχίζει το σκοτάδι, φωνές ποδοβολητά, καλά να πάθω, ήθελα παράθυρο με θέα στο δρόμο, άσε δε που τα κουνούπια μεγέθους περιστεριού με είχαν κάνει σουρωτήρι. .Ντύθηκα, πετάγομαι έξω για βόλτα, που θα πάει θα ξημερώσει. Και που να πας μόνη και έρημη στις 2 ακριβώς το πρωί? Θα σε κατασπαράξουν τα σκυλιά .. πίσω!!! στο μαρτυρικό δωμάτιο για να συνεχίσω μια εφιαλτική νύχτα με μόνη συντροφιά το ρυθμικό ροχαλητό των κορασίδων!!! Τα νεύρα μου! Τα χάπια μου!!!! Α ναι τα χάπια που δεν είναι άλλος παρά ..ένας δυνατός φραπέ που τον ρουφώ ηχηρά μπας και ξυπνήσουν οι άλλες αλλά μπαααααααααααα!!
Επιτέλους ξημέρωσε ..Το πρωινό κρύο σε περονιάζει, φτάνει ως το κόκαλο , είναι η πρώτη φορά που το νιώθουμε τόσο έντονα και ο λαιμός μου άρχισε να δείχνει τα πρώτα σημάδια..
Για πρωινό πήγαμε στο γωνιακό μαγαζί που μόλις τώρα τοποθετούσαν τα τραπέζια και καρέκλες… Το μόνο που τρωγόταν ήταν ο ανανάς που εξαφανίστηκε αμέσως από το πιάτο μου ενώ ο καφές με γεύση απαίσια και μυρωδιά ανύπαρκτη…..
Κατεβήκαμε στη λίμνη… Μια βάρκα μας περιμένει στη προβλήτα και αρχίζει η επιβίβαση. Σε λιγότερο από 20 λεπτά η βάρκα διασχίζει τα καταγάλανα ήρεμα νερά της λίμνης. .που δεν είναι άλλη παρά η καλντέρα ( που έχει πάθει καθίζηση ) των 3 ηφαιστείων που την περιβάλουν.. Ενεργών ηφαιστείων παρακαλώ… .. τώρα το να νιώθεις πως ο πισινός σου μπορεί να καεί από μια πιθανή έκρηξη( φτου στο κόρφο μας δηλαδή) είναι μια περίεργη αίσθηση.. Εμπιστευόμαστε όχι τη τύχη μας γιατί είμαστε καντέμηδες σαν το πατριώτη μας , αλλά το γεγονός πως αν υπήρχε πιθανότητα να συμβεί κάτι τέτοιο οι επιστήμονες ( που μπορεί να υπάρχουν .. αλήθεια υπάρχουν?) και οι αρχές(!!!!!!!!) θα εμπόδιζαν τη τουριστική ατραξιόν στη περιοχή.. Ησυχάσαμε τώρα και η μόνη έννοια μας ήταν πως θα αποκτούσαμε τη καλύτερη φωτιζόμενη εικόνα το επιβλητικού τοπίου..
Η λίμνη λοιπόν φτάνει τα 320 μέτρα βάθος , καλύπτει μια επιφάνεια 128 sqKMκαι γύρω γύρω είναι περιτριγυρισμένη από κατάφυτους πράσινους λόφους με χτισμένα χωριά που μοιάζουν να σκαρφαλώνουν στις πλαγιές.. Τα τρία ισχυρά ηφαίστεια που προς το παρόν και ευτυχώς κοιμούνται, ακούουν στα ονόματα Toliman 3158 m, Atitlan 3537 m, που έδωσε και το όνομα στη λίμνη και το SanPedro 3020m..
Οι κάτοικοι ζουν από τη αλιεία, τη γεωργία καλλιεργώντας κρεμμύδια και καλαμπόκι. Τώρα ο τουρισμός έχει πάρει το πάνω χέρι και όλοι μικροί μεγάλοι άνδρες και γυναίκες ασχολούνται με το προϊόν αυτό ..Όπου και να σταθείς όπου και να στρέψεις τη ματιά θα δεις υφαντουργεία, υφάντριες και πωλητές.. Όσοι δεν υφαίνουν, γνέφουν και όσοι δεν γνέφουν, μαγειρεύουν, κάποιοι πρέπει να ταΐσουν τους επισκέπτες του τόπου…. Όλα δίνουν την αίσθηση της επιτυχημένης κοινωνικής συνύπαρξης, συνεργασίας συνυπευθυνότητας σε ένα τέλειο παραμυθένιο τοπίο…
Πρώτη στάση το χωριό SantiagoAtitlan.. Χαρωποί άνθρωποι μας περιμένουν με τα πολύχρωμα κεντίδια, υφαντά, σάλια , βραχιόλια και σε ακολουθούν βήμα –βήμα.. Δεν πειράζει αν χαθώ θα με βοηθήσουν. .σίγουρα και δεν αφήνω να επηρεαστώ από τις οδηγίες του τουριστικού οδηγού που αναφέρει κλοπές, βιασμούς ακόμη και δολοφονίες στα μονοπάτια των Highlands..
Μέχρι να πεις κύμινο οι άλλοι έχουν εξαφανιστεί και μένω μόνη να ανηφορίσω το δρόμο που οδηγεί στη πλατεία του χωριού που δεν έφτασα ποτέ. Και γιατί? Αα όχι δεν με έκλεψαν και πολύ περισσότερο δεν με σκότωσαν αλλά βρέθηκε στο δρόμο μου ένα ατελιέ με ενδιαφέροντα θέματα ζωγραφικής και δεν έχασα χρόνο από το να παζαρέψω σκληρά, ( έτσι νόμιζα τότε) το πίνακα των ονείρων μου.. Παραμάσχαλα λοιπόν το πίνακα και τρεχάτη προχωρώ προς παραλία γιατί έφαγα όλο το χρόνο στα παζάρια……
Δεύτερος σταθμός το SanAntonio..Εδω ο ανηφορικός δρόμος μας οδηγεί στη πλατεία με τη κεντρική εκκλησία που στο περίγυρο της υπάρχει παζάρι . Οι γυναίκες ντυμένες με τις μπλε τοπικές ενδυμασίες τα παιδιά πουλούν και αγοράζουν προϊόντα.. Λίγο πιο κάτω μέσα σε μια μεγάλη αίθουσα που μάλλον είναι το πολιτιστικό κέντρο του χωριού, με θέα τη λίμνη , υπάρχουν δεκάδες αργαλειοί και άλλα τόσα παιδιά υφάντρες.. Στο κλικ της μηχανής δείχνουν φανερά τον εκνευρισμό τους και την αντίδραση τους.. Δεν δέχονται να γίνουν στιγμιότυπα της δική μας περιέργειας ,της δική τους ( από εμας) διαφορετικότητας..
-Δεν πάνε σχολείο τα παιδιά?
-Βρίσκονται σε διακοπές λέει η υπεύθυνη και χαίρονται να βοηθούν τις οικογένειες τους όποτε δοθεί η ευκαιρία..
Δεν πίστεψα στα λεγόμενα της αλλά δεν ήθελα να προκαλέσω και διπλωματικό επεισόδιο.. Απλά τα χέρια αυτών των παιδιών δούλευαν με τέτοια ταχύτητα και δεξιοτεχνία που μόνο ένας τεχνίτης με καθημερινή εξάσκηση μπορεί να αποκτήσει.. ..ήταν και παραήταν έμπειροι.. όχι περιστασιακοί βοηθοί.. Πολλά υφαντά μου άρεσαν αλλά αρνήθηκα να αγοράσω βασιζόμενη στη πεποίθηση ότι είναι δημιουργίες παιδικής εργασίας… και δεν δίστασα να το εξηγήσω ούτε στο Gustavo, ούτε και στη κυρία που με πίεζε μέχρι να φτάσω κάτω στο λιμάνι..
Μπήκαμε στη βάρκα για να επιστρέψουμε Pana από όπου ένα λεωφορείο θα μας επέστρεφε στη αγκαλιά της πολυαγαπημένης πόλης… Antiguaaaaa!!
Άρχισε να πέφτει κρύο και τσουχτερό θα έλεγα και λες και δόθηκε σύνθημα και παρασύνθημα και μέσα σε λίγα λεπτά άδειασαν δρόμοι και πεζοδρόμια από πωλητές και εμπορεύματα και δειλά δειλά κάνουν την εμφάνιση τους τα φωτάκια ( σαν των Χριστουγέννων) επιδεικνύοντας τη είσοδο των εστιατορίων..
Τα φωτάκια που ακολουθήσαμε μας έφεραν στο εστιατόριο Casablanka που τιμά το όνομα του με τους κρεμασμένους στους τοίχους αφίσες του ομώνυμου έργου.. Και εδώ, όχι πως περίμενα να γαργαλίσει τη μύτη μου η έντονη μυρωδιά του ομώνυμου λουλουδιού αλλά και τόση σκορδίλα πια έλεος!! Αυτή τη φορά αντί να λουφάξω ήσυχη και νηστική σε μια γωνιά, επέστρεψα το πιάτο μου και ζήτησα χωρίς σος σκόρδου. .εε ααμ πια.. όποιος ντρέπεται κακά ζει η μένει νηστικός.. Κατέβασα την ανούσια μπύρα μου και τη μισή του Νωντα που μόλις θυμήθηκε πως πρέπει να πάρει αντιφλεγμονώδη για ένα πόνο στο γοφό που τον ταλαιπωρεί όλη μέρα.. Παρότι το μυαλό λίγο θολωμένο, ο ύπνος ήταν ελάχιστος και εφιαλτικός. Δεκάδες σκυλιά έδιναν μια σκυλοχωροδία απίστευτης έντασης να σχίζει το σκοτάδι, φωνές ποδοβολητά, καλά να πάθω, ήθελα παράθυρο με θέα στο δρόμο, άσε δε που τα κουνούπια μεγέθους περιστεριού με είχαν κάνει σουρωτήρι. .Ντύθηκα, πετάγομαι έξω για βόλτα, που θα πάει θα ξημερώσει. Και που να πας μόνη και έρημη στις 2 ακριβώς το πρωί? Θα σε κατασπαράξουν τα σκυλιά .. πίσω!!! στο μαρτυρικό δωμάτιο για να συνεχίσω μια εφιαλτική νύχτα με μόνη συντροφιά το ρυθμικό ροχαλητό των κορασίδων!!! Τα νεύρα μου! Τα χάπια μου!!!! Α ναι τα χάπια που δεν είναι άλλος παρά ..ένας δυνατός φραπέ που τον ρουφώ ηχηρά μπας και ξυπνήσουν οι άλλες αλλά μπαααααααααααα!!
Επιτέλους ξημέρωσε ..Το πρωινό κρύο σε περονιάζει, φτάνει ως το κόκαλο , είναι η πρώτη φορά που το νιώθουμε τόσο έντονα και ο λαιμός μου άρχισε να δείχνει τα πρώτα σημάδια..
Για πρωινό πήγαμε στο γωνιακό μαγαζί που μόλις τώρα τοποθετούσαν τα τραπέζια και καρέκλες… Το μόνο που τρωγόταν ήταν ο ανανάς που εξαφανίστηκε αμέσως από το πιάτο μου ενώ ο καφές με γεύση απαίσια και μυρωδιά ανύπαρκτη…..
Κατεβήκαμε στη λίμνη… Μια βάρκα μας περιμένει στη προβλήτα και αρχίζει η επιβίβαση. Σε λιγότερο από 20 λεπτά η βάρκα διασχίζει τα καταγάλανα ήρεμα νερά της λίμνης. .που δεν είναι άλλη παρά η καλντέρα ( που έχει πάθει καθίζηση ) των 3 ηφαιστείων που την περιβάλουν.. Ενεργών ηφαιστείων παρακαλώ… .. τώρα το να νιώθεις πως ο πισινός σου μπορεί να καεί από μια πιθανή έκρηξη( φτου στο κόρφο μας δηλαδή) είναι μια περίεργη αίσθηση.. Εμπιστευόμαστε όχι τη τύχη μας γιατί είμαστε καντέμηδες σαν το πατριώτη μας , αλλά το γεγονός πως αν υπήρχε πιθανότητα να συμβεί κάτι τέτοιο οι επιστήμονες ( που μπορεί να υπάρχουν .. αλήθεια υπάρχουν?) και οι αρχές(!!!!!!!!) θα εμπόδιζαν τη τουριστική ατραξιόν στη περιοχή.. Ησυχάσαμε τώρα και η μόνη έννοια μας ήταν πως θα αποκτούσαμε τη καλύτερη φωτιζόμενη εικόνα το επιβλητικού τοπίου..
Η λίμνη λοιπόν φτάνει τα 320 μέτρα βάθος , καλύπτει μια επιφάνεια 128 sqKMκαι γύρω γύρω είναι περιτριγυρισμένη από κατάφυτους πράσινους λόφους με χτισμένα χωριά που μοιάζουν να σκαρφαλώνουν στις πλαγιές.. Τα τρία ισχυρά ηφαίστεια που προς το παρόν και ευτυχώς κοιμούνται, ακούουν στα ονόματα Toliman 3158 m, Atitlan 3537 m, που έδωσε και το όνομα στη λίμνη και το SanPedro 3020m..
Οι κάτοικοι ζουν από τη αλιεία, τη γεωργία καλλιεργώντας κρεμμύδια και καλαμπόκι. Τώρα ο τουρισμός έχει πάρει το πάνω χέρι και όλοι μικροί μεγάλοι άνδρες και γυναίκες ασχολούνται με το προϊόν αυτό ..Όπου και να σταθείς όπου και να στρέψεις τη ματιά θα δεις υφαντουργεία, υφάντριες και πωλητές.. Όσοι δεν υφαίνουν, γνέφουν και όσοι δεν γνέφουν, μαγειρεύουν, κάποιοι πρέπει να ταΐσουν τους επισκέπτες του τόπου…. Όλα δίνουν την αίσθηση της επιτυχημένης κοινωνικής συνύπαρξης, συνεργασίας συνυπευθυνότητας σε ένα τέλειο παραμυθένιο τοπίο…
Πρώτη στάση το χωριό SantiagoAtitlan.. Χαρωποί άνθρωποι μας περιμένουν με τα πολύχρωμα κεντίδια, υφαντά, σάλια , βραχιόλια και σε ακολουθούν βήμα –βήμα.. Δεν πειράζει αν χαθώ θα με βοηθήσουν. .σίγουρα και δεν αφήνω να επηρεαστώ από τις οδηγίες του τουριστικού οδηγού που αναφέρει κλοπές, βιασμούς ακόμη και δολοφονίες στα μονοπάτια των Highlands..
Μέχρι να πεις κύμινο οι άλλοι έχουν εξαφανιστεί και μένω μόνη να ανηφορίσω το δρόμο που οδηγεί στη πλατεία του χωριού που δεν έφτασα ποτέ. Και γιατί? Αα όχι δεν με έκλεψαν και πολύ περισσότερο δεν με σκότωσαν αλλά βρέθηκε στο δρόμο μου ένα ατελιέ με ενδιαφέροντα θέματα ζωγραφικής και δεν έχασα χρόνο από το να παζαρέψω σκληρά, ( έτσι νόμιζα τότε) το πίνακα των ονείρων μου.. Παραμάσχαλα λοιπόν το πίνακα και τρεχάτη προχωρώ προς παραλία γιατί έφαγα όλο το χρόνο στα παζάρια……
Δεύτερος σταθμός το SanAntonio..Εδω ο ανηφορικός δρόμος μας οδηγεί στη πλατεία με τη κεντρική εκκλησία που στο περίγυρο της υπάρχει παζάρι . Οι γυναίκες ντυμένες με τις μπλε τοπικές ενδυμασίες τα παιδιά πουλούν και αγοράζουν προϊόντα.. Λίγο πιο κάτω μέσα σε μια μεγάλη αίθουσα που μάλλον είναι το πολιτιστικό κέντρο του χωριού, με θέα τη λίμνη , υπάρχουν δεκάδες αργαλειοί και άλλα τόσα παιδιά υφάντρες.. Στο κλικ της μηχανής δείχνουν φανερά τον εκνευρισμό τους και την αντίδραση τους.. Δεν δέχονται να γίνουν στιγμιότυπα της δική μας περιέργειας ,της δική τους ( από εμας) διαφορετικότητας..
-Δεν πάνε σχολείο τα παιδιά?
-Βρίσκονται σε διακοπές λέει η υπεύθυνη και χαίρονται να βοηθούν τις οικογένειες τους όποτε δοθεί η ευκαιρία..
Δεν πίστεψα στα λεγόμενα της αλλά δεν ήθελα να προκαλέσω και διπλωματικό επεισόδιο.. Απλά τα χέρια αυτών των παιδιών δούλευαν με τέτοια ταχύτητα και δεξιοτεχνία που μόνο ένας τεχνίτης με καθημερινή εξάσκηση μπορεί να αποκτήσει.. ..ήταν και παραήταν έμπειροι.. όχι περιστασιακοί βοηθοί.. Πολλά υφαντά μου άρεσαν αλλά αρνήθηκα να αγοράσω βασιζόμενη στη πεποίθηση ότι είναι δημιουργίες παιδικής εργασίας… και δεν δίστασα να το εξηγήσω ούτε στο Gustavo, ούτε και στη κυρία που με πίεζε μέχρι να φτάσω κάτω στο λιμάνι..
Μπήκαμε στη βάρκα για να επιστρέψουμε Pana από όπου ένα λεωφορείο θα μας επέστρεφε στη αγκαλιά της πολυαγαπημένης πόλης… Antiguaaaaa!!
Attachments
-
83 KB Προβολές: 2.181
Last edited by a moderator: