LULLU
Member
- Μηνύματα
- 3.683
- Likes
- 9.014
- Επόμενο Ταξίδι
- το ψαχνω....
- Ταξίδι-Όνειρο
- Νιγηρας-Μαλι
Περιεχόμενα
- Κεφάλαιο 1
- Κεφάλαιο 2
- Κεφάλαιο 3
- Κεφάλαιο 4
- Κεφάλαιο 5
- Κεφάλαιο 6
- Κεφάλαιο 7
- Κεφάλαιο 8
- Κεφάλαιο 9
- Κεφάλαιο 10
- Κεφάλαιο 11
- Κεφάλαιο 12
- Κεφάλαιο 13
- Κεφάλαιο 14
- Κεφάλαιο 15
- Κεφάλαιο 16
- Κεφάλαιο 17
- Κεφάλαιο 18
- Κεφάλαιο 19
- Κεφάλαιο 20
- Κεφάλαιο 21
- Κεφάλαιο 22
- Κεφάλαιο 23
- Κεφάλαιο 24
- Κεφάλαιο 25
- Κεφάλαιο 26
Antigua λοιπόν η πόλη έξω από κάθε περιγραφή με τα 49 μπόλκ χαμηλών σπιτιών με πολύχρωμους τοίχους και φανταστικες ξύλινες πόρτες,με τα σοκάκια και δρόμους πλακοστρωμενους, μαγαζιά με στυλ, αυτό πο λέμε προσωπικότητα, ακριβούτσικα βέβαια, κατακτούν τη ψυχή και τα ακούραστα πόδια σου.. Δεν έχω περπατήσει , δεν έχω εξερευνήσει κάθε γωνιά , κάθε στέκι, κάθε γκαλερί καμιάς άλλης πόλης όσα χρόνια ταξιδεύω και θυμάμαι και όσο περπατώ τόσο πιο βαθιά υποκλίνομαι σε αυτή τη γοητεία.. Οχι άδικα φιγουράρει στη λίστα της Ουνέσκο απο το 1979..
Η πόλη που χτιστηκε το 1543 πήρξε πρωτευουσα επι 233 συναπτα ετη και καταστράφηκε το 1777 από σεισμό για να ξανακτιστεί πιο όμορφη αλλά παραμένει πάντα κάτω από το απειλητικό βλέμμα και στόμα των 3 ηφαιστείων..Agua, πο φαινεται απο σχεδόν όλα τα σημεια της πόλης,το Acatenango, και Fuego που ευκολα το διακρίνεις μιας και καπνιζει η κορυφη του ...
Σε μια από τις πολλές βόλτες μου πέρασα και από το τουριστικό γραφείο της Έλκε για να αφήσω τα μικροδωράκια που κρατούσα από Ελλάδα. Η δίμετρη Γερμανίδα ιδιοκτήτρια του γραφείου επέμενε να ρωτά αν είμαστε ικανοποιημένοι από τις παροχές και γενικά από το γραφείο.. Αυθόρμητα απαντήσαμε ναι , τι να κάθεσαι να λες και να παραπονιέσαι, δεν θα γίνομε τώρα στα γεράματα παράξενοι και απαιτητικοί ..που θα μας ξαναδούν.. Ευτυχώς που η Μαρία δεν ήταν μαζί αλλιώς θα έψελνε τα σχολιανά του Gustavo που τον έχει άχτι από τη πρώτη μέρα..
Μάτωσαν τα πόδια μας όταν πια αποφασίσαμε να γυρίσουμε πίσω. Άχνα δεν έβγαινε από το στόμα μου, ο λαιμός κλειστής.. και ένα εφιαλτικό βράδυ με δύσπνοια με περίμενε.. Κατά τις 3 τα ξημερώματα άρχισε και η Όλγα το βήχα και ένας συνεχές γκουχ-γκουχ.. Στις 5 αποφασίσαμε να σηκωθούμε να ετοιμαστούμε για την ανάβαση μας στο ηφαίστειο Pachaya. ToPachaya σχηματίστηκε πριν από 2300 χρόνια και που επανήλθε σε ενεργό δράση πριν 9 χρόνια απειλώντας τα χωριά που βρίσκονται στη βάση του.. Ο καιρός μουντός, βροχερός και μέχρι να φτάσουμε στο σημείο εκκίνησης δηλαδή στη είσοδο ένας κρύος αέρας άρχισε να φυσά.. Κόβουμε τα εισιτήρια περνώντας ανάμεσα από άλογα και αλογάρηδες οι οποίοι μας πρότειναν να κάνουμε την ανάβαση πάνω στα άλογα..
-Ρε τόσο αδύναμοι φαινόμαστε?
-Άσε δεν είμαστε για άλογα εμείς αλλά το μπαστουνάκι μάλλον πρέπει να το προμηθευτούμε.. ..
-Τι κρύο και αυτό λέει η Μαρία.. γιατί δεν μας είπε να πάρουμε κάτι πιο βαρύ? .. Το ποιος δεν μας to είπε, δεν είναι δύσκολο να το καταλάβει κανείς, oGustavo, φυσικά θα πληρώσει τα σπασμένα και αυτή τη φορά που δεν φταίει γιατί μας το είχε πει άλλο που δεν πρόσεχαν ορισμένοι, αλλά ποιος τολμά να το πει?
Άσε που σαν καλή ορειβάτισσα( μέλος του ορειβατικού εδώ και χρόνια) έπρεπε να γνωρίζει ότι στο υψόμετρο αυτό θα έκανε ψωφόκρυο….
Εφάρμοσα το σκάσε και κολύμπα και πήρα την ανηφόρα.. Πίσω μας τα άλογα έρχονται χωρίς αγώι γιατί φυσικά περίμεναν πως σε καμιά 400 μέτρα θα πλέαμε τα λοίσθια και θα καβαλάγαμε όχι ενα αλλα απο 2 τα άλογα.. ..
Σε κάθε βήμα βγαίνει και η ψυχή, τι να μετρώ κάθε 33 βήματα και στάση, τι 5 βήματα και μια ανάσα, τι βήμα και ανάσα, το πνευμονικό οίδημα τόχα στο τσεπάκι..
- Ας στο καλό, πνευμονικό ξεπνευμονικό δεν ανεβαίνω σε άλογο ( μουλάρι )!!!! Εδώ θα αφήσω το κοκαλάκι μου.. Τι ευτυχία !! Κάποια στιγμή αντιλαμβάνομαι τη Αφροδίτη και την Όλγα να ιππεύουν προς την κορυφή,… λύγησαν τα γόνατα αψήφησαν τα πειράγματα και καπάρωσαν τα άλογα που ακλουθούσαν ( κάτι ήξεραν και δεν μας άφησαν ρούπι ).Φτάσαμε σε ένα άπλωμα που δεν έβλεπες χριστό αφού ομίχλη και τα σύννεφα μας περικύκλωναν ..
-Από εδώ θα πάμε προς τα κάτω λέει ο Gustavo.. με τα πόδια!!
- -Άντε με τα πόδια λοιπόν …κοπέλες ξεκαβαλήστε τα άλογα άντε!
- -Προσέξτε πολύ , λέει ο ξεναγός, πρέπει να πατάμε σε στερεή, πηγμένη λαβα αλλιώς by-byGreece!!!
- -Ένα αστείο βρήκε να πει ο πουστης και κακία του βγήκε.. που να φάει τη γλώσσα του…
-Οκ πέρνα μπροστά να μας δείχνεις το δρόμο και εμείς πίσω..
Τον αφήσαμε να περάσει αρκετά μπροστά και τον παρακολουθούμε να κάνει μικρά άλματα από ρυάκι σε ρυάκι να χοροπηδά πάνω στη λάβα να δει πόσο σταθερή είναι , σαν ένας σοβαρός γνώστης ηφαιστείων..
Μας κάνει νόημα να ακολουθήσουμε τα χνάρια του και προχωράμε με ατράνταχτα γέλια.. Δεν ξέρω γιατί αλλά
εμπιστεύτηκα καλύτερα 2 σκυλιά που με ακολουθουν από τη αρχή και πάω δίπλα –δίπλα.. Σκαρφαλώνω στις αιχμηρές κορφές που σχηματίζει η λάβα και αυτό που προσέχω είναι να μην πέσω πάνω γιατί θα χάσω κανένα μάτι , το ότι η λάβα κυλά από κάτω μου στα 30 εκ ζεστή-καυτή είναι κάτι που δεν μπορώ να το πιστέψω ακόμη μέχρι που αισθάνομαι τη ζέστη και τη μυρωδιά να βγαίνει από το λιώσιμο των παπουτσιών μου.. άσε δε τη μυρωδιά…
Ξάφνου μπροστά μας στα δέκα μέτρα αντικρίζεις τις πύρινες γλώσσες να κυλούν αργά προς το μέρος μας..
-Ρε πάμε καλά?
-Εδώ είμαστε λίγο πιο ψηλά δεν μας φτάνει λογικά η λάβα..λέει καποιος..
-Λογικά,ναι, αλλά αν γίνει κανένα απότομο πάμε για άλλους κόσμους και θα βγει αληθινός και ο σκατογλωσσος..
Τι πέρασε από το μυαλό μας και μας χαλάρωσε τόσο (μάλλον τα αέρια) που κάτσαμε πάνω στη λάβα τρώγοντας φιστίκια Αιγίνης και να πετάμε τα τσόφλια να δούμε αν αρπανε φωτιά... Η αναισθησία σε όλο της το μεγαλείο!!!! Εδώ από τη μια στιγμή στη άλλη μπορεί να ξεπηδήσει λάβα από τα χάσματα γύρω μας και εμείς τρώμε ξηροκάρπια , η τσικουδιά μας λείπει!!!
Ο Νώντας βάζει τη άκρη του μπαστουνιού σε μια χαραμάδα και αμέσως το ξύλο αρπάζει φωτιά…
Αρκετά με το τολμηρό πια παιχνίδι….αρκετα μας ανέχτηκε η φύση ..
Ο γυρισμός μας φάνηκε σύντομος.. Περνάμε από τη δεξιά πλευρά το ηφαιστείου και όσο κατεβαίνουμε συναντούμε το πιο ζωντανό πράσινο χρώμα που παίρνουν τα νέα φυτά και δένδρα..Ο Gustavo ανακοινωνει πως ειναι τελευταια φορα που συνοδευει τοριστες στο ηφαιστειο και ο λόγος πως έχει αλλάξει πολυ΄η διαδρομη και δεν παρχει πια τόσο σιγουρο μονοπατι...
Αντε παλι...στο τσακ....
Στο πούλμαν έριξα ένα υπνάκο . Φτάσαμε Antigua ένα γρήγορο ντους και πάμε για τη τελευταία ξενάγηση που μόνο εγώ ,η Μαριέττα και η Όλγα παρακολουθήσαμε, οι άλλοι θες πεινασμένοι , θες αγανακτισμένοι προτίμησαν να γυρνούν στα παζάρια και αγορές..
Πρώτη επίσκεψη το μοναστήρι των Capuchinas για ευκολία ή αλλιώς( στο όνομα σιδηρόδρομο,) IglesiayCoventodeNuestraSenioraDelPilardeZaragoza,το οποίο ιδρύθηκε το 1736 από Ισπανιδες πρωτευουσιάνες ( Μαδρίτη) καλόγριες, αλλά που ισοπεδώθηκε από σεισμούς , πάρα πολλές φορές στην ιστορία του. Ξανακτίστηκε και η σημερινή αρχιτεκτονική δομή είναι ένα κεντρικό κυκλικό patio που γύρω –γύρω βρίσκονται 18 κελιά.. Σήμερα λειτουργεί ως μουσείο με θρησκευτικά εκθέματα από τη θρησκευτική ζωή τα χρόνια της αποικιοκρατίας.
Εδώ ήταν και ο τόπος αποχαιρετισμού του Gustavo που μας είπε αντίο και εξαφανίστηκε έτσι απλά, δεν περιμέναμε δα κλάματα και οδυρμούς αλλά ας είναι….
Συνεχίσαμε απτόητες τη ξεναγήσει μόνες μας , εξ άλλου η πόλη είναι εύκολη και προσβασιμη..
Στη κεντρική πλατεία η κεντρική πηγή κτίστηκε το 1738 ενώ είναι περιτριγυρισμένη από εκατοντάδες μικροπωλητές σουβενιρ και όποιος θέλει να αγοράσει φτηνά πρέπει να έλθει Κυριακή αργά που πέφτουν οι τιμές . Τα βράδια η πλατεία παραδίνεται στις μουσικές μπάντες μαρίμπας..
Το παλάτι DelosCapitanos που κτίστηκε το 1558 ήταν γενικό κυβερνητικό κέντρο όλης της Κεντρικής Αμερικής από Chiapasστη CostaRica μέχρι το 1773 και βρίσκεται στη νότια πλευρά της πλατείας.. Σήμερα το παλάτι φιλοξενεί τουριστικά γραφεία, αστυνομικά γραφεία και το γραφείο ενός κυβερνήτη…
Στη δυτική πλευρά της πλατείας είναι και ο μπαρόκ στυλ καθεδρικός ναός, CatedraldeSantiago, χτισμένος το 1542 δέχτηκε και αυτός τη καταστροφική μανία των σεισμών. Έγινε ερείπια το 1773 και αποκαταστάθηκε μερικώς το 1820 .Σε μια κρύπτη βρίσκονται τα οστά του ιστορικού BernalDiazdelCastillo που πέθανε το 1581..
Είπαμε η πόλη θέλει πόδια και εμείς ευτυχώς δεν είχαμε κουραστεί ακόμη.. Επισκεφτήκαμε τη εκκλησία SanFrancisco τη Merced και το παλάτι PalacioDelAyuntamiento…
Τα επίμονα κορναρίσματα που μα ς ξάφνιασαν προερχόταν από το ποδήλατο το Νώντα που φορτωμένος γυρναγε απο ψωνια..
-Πάω να ξεφορτώσω και πάμε σε μια γκαλερί που είναι εδώ πιο κάτω με απίστευτα έργα? Ρωτά ο Νώντας..
-Και θέλει και ρώτημα? Απαντώ εγώ..
Θα μείναμε πάνω από 2 ώρες μέσα στη γκαλερί, εγώ μπρος σε ένα πίνακα και εκείνος σε μια φωτογραφία.. Το αποτέλεσμα? Εγώ απόκτησα τον πίνακα και εκείνος παρήγγειλε τη φωτογραφία σε μεγαλύτερο μέγεθος την οποία θα μας την έστελναν Κρήτη..(που όταν ήλθε Κρητη κινητοποιησαμε θεους και δαίμονες στα τελωνεια για τον εκτελονισμό .).Τακτοποιήσαμε τα περί αποστολής και έξοδα πληρώσαμε ένα σκασμό λεφτά και πήγαμε στο bistro για φαί.. Αφεθήκαμε στη περιποίηση των ευγενικών λευκών σερβιτόρων , (αν θυμάμαι καλά ήταν Τσέχοι ) που όλο το βράδυ σκίστηκαν να μας φροντίζουν μέχρι αηδίας μπορώ να πω….
Το ρίχνουμε έξω απόψε, είναι η τελευταία μας μέρα στη πόλη και γενικά στη χώρα, Αύριο πετάμε για Κόστα Ρίκα..
Που να μας πιάσει ύπνος, άσε που το στεγνωτήριο ρούχων έκανε ένα διαολεμένο θόρυβο αλλά έπρεπε να κάνουμε και τη μπουγάδα μας…
Με τις βαλίτσες έτοιμες περιμένουμε .. Φεύγουμε μια ώρα νωρίτερα για να προλάβουμε λέει ένα γρήγορο τουρ στη πρωτεύουσα..
-Και πως προέκυψε το τουρ αυτό ρωτώ..
-Εγώ το κανόνισα απαντά η Μαρία και χαμογελώντας εξηγεί, πως χθες που δεν ήλθε στη ξενάγηση , πήγε στο γραφείο της Έλκε και έθαψε κανονικότατα το Gustavo, τόσο πολύ που για να εξευμενίσει τα πράγματα η Έλκε μας δωρίζει μια ξενάγηση στη Guatemalacity….
Λαμπρά .. κάναμε και τη κατινιά μας….. Θα ακούει για Ελλάδα και Έλληνες και θα φεύγει με χίλια..
Πρέπει να είχε συζητηθεί τόσο στο γραφείο και στους υπαλλήλους, που ο οδηγός στο τουρ απευθυνόταν μόνο στη Μαρία με το .’’.Μαρία σενιόρα’’ ,εδώ είναι το ένα , εδώ είναι το άλλο, να αυτό το μουσείο, αυτή η πλατεία.. και πάλι καλά που ήξερε ο άνθρωπος και που βρίσκονταν όχι να σου πει και την ιστορία…
Τι να πεις τώρα στη φίλη.., άσε θα περάσει και αυτό.. προσωπικά να μου έλειπε τέτοια ξενάγηση και με αυτές τις προϋποθέσεις..
Τι εντύπωση μου άφησε η πόλη? Μιας πόλης βρώμικης και θλιβερής πέρα από φτωχής . Σιδερένια παράθυρα παντού,
ένοπλοι φρουροί , καταστήματα φτωχά και οι άνθρωποι μουντοί, σκεφτικοί … Καμιά σχέση με την Antigua( που μάλλον είναι η εξαίρεση,) που έχει συγκεντρώσει όλο το πλούτο. Η πραγματική ζωή όλης της άλλης χώρας είναι αυτή που είδαμε στη πρωτεύουσα . . Φτώχεια και ανασφάλεια. Θλιβερές και γεμάτες πόνο οι τελευταίες εικόνες μιας χώρας….
Η πόλη που χτιστηκε το 1543 πήρξε πρωτευουσα επι 233 συναπτα ετη και καταστράφηκε το 1777 από σεισμό για να ξανακτιστεί πιο όμορφη αλλά παραμένει πάντα κάτω από το απειλητικό βλέμμα και στόμα των 3 ηφαιστείων..Agua, πο φαινεται απο σχεδόν όλα τα σημεια της πόλης,το Acatenango, και Fuego που ευκολα το διακρίνεις μιας και καπνιζει η κορυφη του ...
Σε μια από τις πολλές βόλτες μου πέρασα και από το τουριστικό γραφείο της Έλκε για να αφήσω τα μικροδωράκια που κρατούσα από Ελλάδα. Η δίμετρη Γερμανίδα ιδιοκτήτρια του γραφείου επέμενε να ρωτά αν είμαστε ικανοποιημένοι από τις παροχές και γενικά από το γραφείο.. Αυθόρμητα απαντήσαμε ναι , τι να κάθεσαι να λες και να παραπονιέσαι, δεν θα γίνομε τώρα στα γεράματα παράξενοι και απαιτητικοί ..που θα μας ξαναδούν.. Ευτυχώς που η Μαρία δεν ήταν μαζί αλλιώς θα έψελνε τα σχολιανά του Gustavo που τον έχει άχτι από τη πρώτη μέρα..
Μάτωσαν τα πόδια μας όταν πια αποφασίσαμε να γυρίσουμε πίσω. Άχνα δεν έβγαινε από το στόμα μου, ο λαιμός κλειστής.. και ένα εφιαλτικό βράδυ με δύσπνοια με περίμενε.. Κατά τις 3 τα ξημερώματα άρχισε και η Όλγα το βήχα και ένας συνεχές γκουχ-γκουχ.. Στις 5 αποφασίσαμε να σηκωθούμε να ετοιμαστούμε για την ανάβαση μας στο ηφαίστειο Pachaya. ToPachaya σχηματίστηκε πριν από 2300 χρόνια και που επανήλθε σε ενεργό δράση πριν 9 χρόνια απειλώντας τα χωριά που βρίσκονται στη βάση του.. Ο καιρός μουντός, βροχερός και μέχρι να φτάσουμε στο σημείο εκκίνησης δηλαδή στη είσοδο ένας κρύος αέρας άρχισε να φυσά.. Κόβουμε τα εισιτήρια περνώντας ανάμεσα από άλογα και αλογάρηδες οι οποίοι μας πρότειναν να κάνουμε την ανάβαση πάνω στα άλογα..
-Ρε τόσο αδύναμοι φαινόμαστε?
-Άσε δεν είμαστε για άλογα εμείς αλλά το μπαστουνάκι μάλλον πρέπει να το προμηθευτούμε.. ..
-Τι κρύο και αυτό λέει η Μαρία.. γιατί δεν μας είπε να πάρουμε κάτι πιο βαρύ? .. Το ποιος δεν μας to είπε, δεν είναι δύσκολο να το καταλάβει κανείς, oGustavo, φυσικά θα πληρώσει τα σπασμένα και αυτή τη φορά που δεν φταίει γιατί μας το είχε πει άλλο που δεν πρόσεχαν ορισμένοι, αλλά ποιος τολμά να το πει?
Άσε που σαν καλή ορειβάτισσα( μέλος του ορειβατικού εδώ και χρόνια) έπρεπε να γνωρίζει ότι στο υψόμετρο αυτό θα έκανε ψωφόκρυο….
Εφάρμοσα το σκάσε και κολύμπα και πήρα την ανηφόρα.. Πίσω μας τα άλογα έρχονται χωρίς αγώι γιατί φυσικά περίμεναν πως σε καμιά 400 μέτρα θα πλέαμε τα λοίσθια και θα καβαλάγαμε όχι ενα αλλα απο 2 τα άλογα.. ..
Σε κάθε βήμα βγαίνει και η ψυχή, τι να μετρώ κάθε 33 βήματα και στάση, τι 5 βήματα και μια ανάσα, τι βήμα και ανάσα, το πνευμονικό οίδημα τόχα στο τσεπάκι..
- Ας στο καλό, πνευμονικό ξεπνευμονικό δεν ανεβαίνω σε άλογο ( μουλάρι )!!!! Εδώ θα αφήσω το κοκαλάκι μου.. Τι ευτυχία !! Κάποια στιγμή αντιλαμβάνομαι τη Αφροδίτη και την Όλγα να ιππεύουν προς την κορυφή,… λύγησαν τα γόνατα αψήφησαν τα πειράγματα και καπάρωσαν τα άλογα που ακλουθούσαν ( κάτι ήξεραν και δεν μας άφησαν ρούπι ).Φτάσαμε σε ένα άπλωμα που δεν έβλεπες χριστό αφού ομίχλη και τα σύννεφα μας περικύκλωναν ..
-Από εδώ θα πάμε προς τα κάτω λέει ο Gustavo.. με τα πόδια!!
- -Άντε με τα πόδια λοιπόν …κοπέλες ξεκαβαλήστε τα άλογα άντε!
- -Προσέξτε πολύ , λέει ο ξεναγός, πρέπει να πατάμε σε στερεή, πηγμένη λαβα αλλιώς by-byGreece!!!
- -Ένα αστείο βρήκε να πει ο πουστης και κακία του βγήκε.. που να φάει τη γλώσσα του…
-Οκ πέρνα μπροστά να μας δείχνεις το δρόμο και εμείς πίσω..
Τον αφήσαμε να περάσει αρκετά μπροστά και τον παρακολουθούμε να κάνει μικρά άλματα από ρυάκι σε ρυάκι να χοροπηδά πάνω στη λάβα να δει πόσο σταθερή είναι , σαν ένας σοβαρός γνώστης ηφαιστείων..
Μας κάνει νόημα να ακολουθήσουμε τα χνάρια του και προχωράμε με ατράνταχτα γέλια.. Δεν ξέρω γιατί αλλά
εμπιστεύτηκα καλύτερα 2 σκυλιά που με ακολουθουν από τη αρχή και πάω δίπλα –δίπλα.. Σκαρφαλώνω στις αιχμηρές κορφές που σχηματίζει η λάβα και αυτό που προσέχω είναι να μην πέσω πάνω γιατί θα χάσω κανένα μάτι , το ότι η λάβα κυλά από κάτω μου στα 30 εκ ζεστή-καυτή είναι κάτι που δεν μπορώ να το πιστέψω ακόμη μέχρι που αισθάνομαι τη ζέστη και τη μυρωδιά να βγαίνει από το λιώσιμο των παπουτσιών μου.. άσε δε τη μυρωδιά…
Ξάφνου μπροστά μας στα δέκα μέτρα αντικρίζεις τις πύρινες γλώσσες να κυλούν αργά προς το μέρος μας..
-Ρε πάμε καλά?
-Εδώ είμαστε λίγο πιο ψηλά δεν μας φτάνει λογικά η λάβα..λέει καποιος..
-Λογικά,ναι, αλλά αν γίνει κανένα απότομο πάμε για άλλους κόσμους και θα βγει αληθινός και ο σκατογλωσσος..
Τι πέρασε από το μυαλό μας και μας χαλάρωσε τόσο (μάλλον τα αέρια) που κάτσαμε πάνω στη λάβα τρώγοντας φιστίκια Αιγίνης και να πετάμε τα τσόφλια να δούμε αν αρπανε φωτιά... Η αναισθησία σε όλο της το μεγαλείο!!!! Εδώ από τη μια στιγμή στη άλλη μπορεί να ξεπηδήσει λάβα από τα χάσματα γύρω μας και εμείς τρώμε ξηροκάρπια , η τσικουδιά μας λείπει!!!
Ο Νώντας βάζει τη άκρη του μπαστουνιού σε μια χαραμάδα και αμέσως το ξύλο αρπάζει φωτιά…
Αρκετά με το τολμηρό πια παιχνίδι….αρκετα μας ανέχτηκε η φύση ..
Ο γυρισμός μας φάνηκε σύντομος.. Περνάμε από τη δεξιά πλευρά το ηφαιστείου και όσο κατεβαίνουμε συναντούμε το πιο ζωντανό πράσινο χρώμα που παίρνουν τα νέα φυτά και δένδρα..Ο Gustavo ανακοινωνει πως ειναι τελευταια φορα που συνοδευει τοριστες στο ηφαιστειο και ο λόγος πως έχει αλλάξει πολυ΄η διαδρομη και δεν παρχει πια τόσο σιγουρο μονοπατι...
Αντε παλι...στο τσακ....
Στο πούλμαν έριξα ένα υπνάκο . Φτάσαμε Antigua ένα γρήγορο ντους και πάμε για τη τελευταία ξενάγηση που μόνο εγώ ,η Μαριέττα και η Όλγα παρακολουθήσαμε, οι άλλοι θες πεινασμένοι , θες αγανακτισμένοι προτίμησαν να γυρνούν στα παζάρια και αγορές..
Πρώτη επίσκεψη το μοναστήρι των Capuchinas για ευκολία ή αλλιώς( στο όνομα σιδηρόδρομο,) IglesiayCoventodeNuestraSenioraDelPilardeZaragoza,το οποίο ιδρύθηκε το 1736 από Ισπανιδες πρωτευουσιάνες ( Μαδρίτη) καλόγριες, αλλά που ισοπεδώθηκε από σεισμούς , πάρα πολλές φορές στην ιστορία του. Ξανακτίστηκε και η σημερινή αρχιτεκτονική δομή είναι ένα κεντρικό κυκλικό patio που γύρω –γύρω βρίσκονται 18 κελιά.. Σήμερα λειτουργεί ως μουσείο με θρησκευτικά εκθέματα από τη θρησκευτική ζωή τα χρόνια της αποικιοκρατίας.
Εδώ ήταν και ο τόπος αποχαιρετισμού του Gustavo που μας είπε αντίο και εξαφανίστηκε έτσι απλά, δεν περιμέναμε δα κλάματα και οδυρμούς αλλά ας είναι….
Συνεχίσαμε απτόητες τη ξεναγήσει μόνες μας , εξ άλλου η πόλη είναι εύκολη και προσβασιμη..
Στη κεντρική πλατεία η κεντρική πηγή κτίστηκε το 1738 ενώ είναι περιτριγυρισμένη από εκατοντάδες μικροπωλητές σουβενιρ και όποιος θέλει να αγοράσει φτηνά πρέπει να έλθει Κυριακή αργά που πέφτουν οι τιμές . Τα βράδια η πλατεία παραδίνεται στις μουσικές μπάντες μαρίμπας..
Το παλάτι DelosCapitanos που κτίστηκε το 1558 ήταν γενικό κυβερνητικό κέντρο όλης της Κεντρικής Αμερικής από Chiapasστη CostaRica μέχρι το 1773 και βρίσκεται στη νότια πλευρά της πλατείας.. Σήμερα το παλάτι φιλοξενεί τουριστικά γραφεία, αστυνομικά γραφεία και το γραφείο ενός κυβερνήτη…
Στη δυτική πλευρά της πλατείας είναι και ο μπαρόκ στυλ καθεδρικός ναός, CatedraldeSantiago, χτισμένος το 1542 δέχτηκε και αυτός τη καταστροφική μανία των σεισμών. Έγινε ερείπια το 1773 και αποκαταστάθηκε μερικώς το 1820 .Σε μια κρύπτη βρίσκονται τα οστά του ιστορικού BernalDiazdelCastillo που πέθανε το 1581..
Είπαμε η πόλη θέλει πόδια και εμείς ευτυχώς δεν είχαμε κουραστεί ακόμη.. Επισκεφτήκαμε τη εκκλησία SanFrancisco τη Merced και το παλάτι PalacioDelAyuntamiento…
Τα επίμονα κορναρίσματα που μα ς ξάφνιασαν προερχόταν από το ποδήλατο το Νώντα που φορτωμένος γυρναγε απο ψωνια..
-Πάω να ξεφορτώσω και πάμε σε μια γκαλερί που είναι εδώ πιο κάτω με απίστευτα έργα? Ρωτά ο Νώντας..
-Και θέλει και ρώτημα? Απαντώ εγώ..
Θα μείναμε πάνω από 2 ώρες μέσα στη γκαλερί, εγώ μπρος σε ένα πίνακα και εκείνος σε μια φωτογραφία.. Το αποτέλεσμα? Εγώ απόκτησα τον πίνακα και εκείνος παρήγγειλε τη φωτογραφία σε μεγαλύτερο μέγεθος την οποία θα μας την έστελναν Κρήτη..(που όταν ήλθε Κρητη κινητοποιησαμε θεους και δαίμονες στα τελωνεια για τον εκτελονισμό .).Τακτοποιήσαμε τα περί αποστολής και έξοδα πληρώσαμε ένα σκασμό λεφτά και πήγαμε στο bistro για φαί.. Αφεθήκαμε στη περιποίηση των ευγενικών λευκών σερβιτόρων , (αν θυμάμαι καλά ήταν Τσέχοι ) που όλο το βράδυ σκίστηκαν να μας φροντίζουν μέχρι αηδίας μπορώ να πω….
Το ρίχνουμε έξω απόψε, είναι η τελευταία μας μέρα στη πόλη και γενικά στη χώρα, Αύριο πετάμε για Κόστα Ρίκα..
Που να μας πιάσει ύπνος, άσε που το στεγνωτήριο ρούχων έκανε ένα διαολεμένο θόρυβο αλλά έπρεπε να κάνουμε και τη μπουγάδα μας…
Με τις βαλίτσες έτοιμες περιμένουμε .. Φεύγουμε μια ώρα νωρίτερα για να προλάβουμε λέει ένα γρήγορο τουρ στη πρωτεύουσα..
-Και πως προέκυψε το τουρ αυτό ρωτώ..
-Εγώ το κανόνισα απαντά η Μαρία και χαμογελώντας εξηγεί, πως χθες που δεν ήλθε στη ξενάγηση , πήγε στο γραφείο της Έλκε και έθαψε κανονικότατα το Gustavo, τόσο πολύ που για να εξευμενίσει τα πράγματα η Έλκε μας δωρίζει μια ξενάγηση στη Guatemalacity….
Λαμπρά .. κάναμε και τη κατινιά μας….. Θα ακούει για Ελλάδα και Έλληνες και θα φεύγει με χίλια..
Πρέπει να είχε συζητηθεί τόσο στο γραφείο και στους υπαλλήλους, που ο οδηγός στο τουρ απευθυνόταν μόνο στη Μαρία με το .’’.Μαρία σενιόρα’’ ,εδώ είναι το ένα , εδώ είναι το άλλο, να αυτό το μουσείο, αυτή η πλατεία.. και πάλι καλά που ήξερε ο άνθρωπος και που βρίσκονταν όχι να σου πει και την ιστορία…
Τι να πεις τώρα στη φίλη.., άσε θα περάσει και αυτό.. προσωπικά να μου έλειπε τέτοια ξενάγηση και με αυτές τις προϋποθέσεις..
Τι εντύπωση μου άφησε η πόλη? Μιας πόλης βρώμικης και θλιβερής πέρα από φτωχής . Σιδερένια παράθυρα παντού,
ένοπλοι φρουροί , καταστήματα φτωχά και οι άνθρωποι μουντοί, σκεφτικοί … Καμιά σχέση με την Antigua( που μάλλον είναι η εξαίρεση,) που έχει συγκεντρώσει όλο το πλούτο. Η πραγματική ζωή όλης της άλλης χώρας είναι αυτή που είδαμε στη πρωτεύουσα . . Φτώχεια και ανασφάλεια. Θλιβερές και γεμάτες πόνο οι τελευταίες εικόνες μιας χώρας….
Attachments
-
83 KB Προβολές: 2.181
Last edited by a moderator: