LULLU
Member
- Μηνύματα
- 3.683
- Likes
- 9.014
- Επόμενο Ταξίδι
- το ψαχνω....
- Ταξίδι-Όνειρο
- Νιγηρας-Μαλι
Περιεχόμενα
- Κεφάλαιο 1
- Κεφάλαιο 2
- Κεφάλαιο 3
- Κεφάλαιο 4
- Κεφάλαιο 5
- Κεφάλαιο 6
- Κεφάλαιο 7
- Κεφάλαιο 8
- Κεφάλαιο 9
- Κεφάλαιο 10
- Κεφάλαιο 11
- Κεφάλαιο 12
- Κεφάλαιο 13
- Κεφάλαιο 14
- Κεφάλαιο 15
- Κεφάλαιο 16
- Κεφάλαιο 17
- Κεφάλαιο 18
- Κεφάλαιο 19
- Κεφάλαιο 20
- Κεφάλαιο 21
- Κεφάλαιο 22
- Κεφάλαιο 23
- Κεφάλαιο 24
- Κεφάλαιο 25
- Κεφάλαιο 26
12/11/2007 Στις 6 το πρωί στο πόδι.., ένα καφέ και στο παράθυρο να γράφω τις σκέψεις , τις εντυπώσεις μου ..τι να πρωτογράψω, τι να μην ξεχάσω, τι να μην αδικήσω….Σήμερα φεύγουμε για SAN IGNAZIO..
Στο εστιατόριο που βρίσκεται στο ισόγειο. Μπαίνοντας στα αυτιά μας έρχεται μια γλυκιά μουσική, γνωστά ακούσματα και η φωνή ποιας λέτε? της Μοσχολιού σε ένα τραγούδι παλιό και άγνωστο σε όλους μας. !!
Μωρέ μπράβο , για να ρωτήσουμε αν εδώ ο ξενοδόχος έχει ρίζες από τα μέρη μας, η δε απάντηση που μας έδωσε το προσωπικό ήταν ότι δεν γνωρίζουν…
Στρωθήκαμε στο υπερυψωμένο αίθριο για πρωινό και περιμέναμε πάνω από μιάμιση ώρα να μας φέρουν το κατά τα λεγόμενα και γραφόμενα του καταλόγου , αμέρικαν μπρέκφαστ.. Ευτυχώς είχαμε ωραία θέα ,από το δροσερό αίθριο και κάτω τα λουλούδια ,ο κήπος τα άλλα τραπέζια… και κλουβιά με πολύχρωμα πουλιά. ...Είδε και έπαθε η Μαριέττα να εξηγήσει στο αργό σερβιτόρο ότι επιθυμεί τα αυγά της μάτια και όχι ομελέτα.. κόντεψε σχεδόν να βγάλει τα μάτια της να τα βάλει στο πιάτο για να του δώσει να καταλάβει πως πρέπει να γίνουν..
Ο χυμός κονσέρβας απαίσιος και μας έβαλαν να πληρώσουμε 22 δολάρια για 8 χυμούς συμφοράς..
.Εδώ στη χώρα αυτή υπάρχει μια νωθρότητα, ένα συνεχές πέρα βρέχει .. καμιά πίεση χρόνου..
Οι βαλίτσες κατέβηκαν από τα δωμάτια κουτρουβαλιστα κάτω τις σκάλες.. εγώ δεν κατάφερα τελικά να πάρω το φαξ που ζήτησα χθες και που όλοι ήταν πρόθυμοι να πουν ποιος το είχε αλλά σήμερα ουδείς γνωρίζει περί αυτού…λες και δεν το ήξερα ότι κάτι τέτοιο θα συνέβαινε ..οπότε κράτησα την ηρεμία …άσε αν θα ζοριστώ θα μπορέσω να το βρω από το email .
Ο ξεναγός που θα εκτελεί και χρέη οδηγού, είναι ένας συμπαθέστατος μιγάς ,καλοταϊσμένος με σήμα κατατεθέν καλοζωίας, την κλασική κοιλίτσα , ( το γνωστό κατ άλλους σωσίβιο)με μάτια γουρλωτά, φέρνει σαν Ινδός και όντως απαντώντας στην παρατήρηση μου ,λέει ότι η μητέρα του ήταν Ινδή. Είναι πρόσχαρος ,ευγενής και πολύ πολύ καλά διαβασμένος και γνώστης της κουλτούρας των Μάγια. .από όπου κατάγεται και αυτός κατά το άλλο ήμισυ..
Η ξενάγηση άρχισε τη πόλη Βelise, μια πόλη δύσκολη, επικίνδυνη σκληρή, όπου η επιβίωση είναι ένας συνεχής άνισος αγώνας που διαδραματίζεται στα λασπωμένα στενά της πόλης στα σιδεροαμπαρομενα πορτοπαράθυρα ,στους ένοπλους που φρουρούν τους ισχυρούς ,ενώ και οι ίδιοι ανήκουν στην άλλη όχθη. .Η πόλη λοιπόν με τις 2 όψεις, την μια πλούσια όμορφη με κατοίκους ισχυρούς ,η άλλη μες στην φτώχια ,την ανέχεια, το έγκλημα.. Παντού ράστα ,οι περίεργοι αυτοί με τα μακριά πλεγμένα μαλλιά τα ιδιόρρυθμα πολύχρωμα ρούχα κυκλοφορούν στους δρόμους, αλλά δεν μπορούμε να φωτογραφήσουμε εύκολα. Αν και το Βelize κράτος έχει 300000 κατοίκους ,η ζωή δεν είναι εύκολη, παρ’ ότι το βιοτικό τους επίπεδο είναι ανώτερο από εκείνο των άλλων κρατών της κεντρικής Αμερικής όπως λέει ο ξεναγός..
Εκτός από τους απόγονους Μάγια, εδώ ζουν πολλοί Κινέζοι και κυρίως Λιβανέζοι . Πάλι Λιβανέζοι?! ναι αυτοί που όποια πέτρα και αν σηκώσεις τους βρίσκεις από κάτω . Και πως έφτασαν εδώ? Έφτασαν μαζί με τους Άγγλους, δηλαδή οι Άγγλοι τους υποχρέωσαν να έλθουν εδώ και όταν εκείνοι ξεκουμπίστηκαν , οι Λιβανέζοι με ελεύθερη βούληση πια, παρέμειναν, σιγά μην και γύριζαν τα ίσα πίσω, και πλούτισαν ,έφτιαξαν φανταχτερά καζίνο όχι τύπου Λας Βέγκας, άλλωστε τι σημασία έχει το αρχιτεκτονικό στυλ, λεφτά να μαζεύουν. και φυσικά τα λεφτά τα στέλνουν στο Λίβανο., , Δεν χαίρουν εκτίμησης από τους ντόπιους, το βλέπεις από τις γκριμάτσες αποστροφής στο πρόσωπο τους όταν μιλούν για αυτούς, εν αντιθέσει με τα καλά και αγαθά αισθήματα που τρέφουν για τους Άγγλους που όχι μόνο τους θεωρούν καλύτερους παρά τα ότι τράβηξαν κατά την αποικιοκρατία , αλλά τους ευγνωμονούν και τους θεωρούν σαν τους μόνους υπεύθυνους, για το αν σήμερα αποτελούν ανεξάρτητο κράτος από το 1991. Η ιστορία της χώρας τους θα ήταν διαφορετική αν δεν ήταν οι Άγγλοι, γιατί όλο το νότιο κομμάτι του κράτους θα αποτελούσε τμήμα της Γουατεμάλας , ενώ το βόρειο θα ανήκε στο Μεξικό….. Κοίτα να δεις μαγειρέματα των ισχυρών…Κάλλιο μόνοι και φτωχοί παρά πολλοί ή ίσως ισχυροί και σκορπισμένοι.. λένε οι Μπελινέζοι… Επίσης εκτιμούν πολύ το ότι οι Άγγλοι άφησαν ένα πολύ καλό εκπαιδευτικό σύστημα . Σήμερα λέει , χιλιάδες Belinezi σπουδάζουν στη Κούβα, Γουατεμάλα και φυσικά Αγγλία, ανεβάζοντας στο 93% το ποσοστό του πληθυσμού που έχει μόρφωση , υπάρχει δημοκρατική κυβέρνηση με πρωθυπουργό τον απόγονο …τίνος αλλουνού? …μα φυσικά ..ενός Λιβανέζου,…
Θέλουν να έχουν και το έχουν επιτύχει, άριστες σχέσεις με την Αμερική που τους τροφοδοτεί τουρίστες και τεχνολογία και που εξάγουν τα φρούτα και προϊόντα αλιείας. Συνάπτουν σχέσεις με την Κίνα για προγράμματα καλλιεργειών ,κάτι σαν πειραματικό πρόγραμμα …, ενώ οι Άγγλοι στρατιώτες ανενόχλητοι έρχονται εδώ σε δικά τους στρατόπεδα για να εκπαιδεύονται σε ασκήσεις επιβίωσης στην ζούγκλα ....Είδαμε αρκετά τζιπ κομβόι σήμερα μπροστά μας στην ίδια διαδρομή με μας μέσα στη ζούγκλα..
Μια περίεργη και αλλόκοτη σε εμάς λειτουργία κρατικής υπηρεσίας , είναι ο τρόπος που λειτουργεί η δικαιοσύνη τους…Οι υποθέσεις εκδικάζονται στο Βelize, αλλά εάν ο κατηγορούμενος θέλει να ασκήσει έφεση ,πρέπει να πάει στο Λονδίνο , ένα υπερατλαντικόταξίδι με ότι συνεπάγεται …τι να πουν και αυτοί τώρα? .. Εδώ οι Ηρακλειώτες σφάζονται με τους Χανιώτες για το εφετείο επικαλούμενοι τα 145 χιλιόμετρα απόστασης των 2 πόλεων( μεταξύ μας δεν είναι αυτή η αιτία) και θέλουν από ένα εφετείο η κάθε μια, φαντάσου να τους πουν, μάγκες το διάλειμμα τελείωσε και όλοι θα πηγαίνετε Αθήνα!! Έτσι φαντάζομαι ότι δεν θα υπάρχουν πολλές εφέσεις ..Φαίνεται ότι είναι πολύ δύσκολο να βγάλεις από πάνω σου τελείως την Αγγλική κηδεμονία ///…
Σταματήσαμε στην πιο παλιά κρεμαστή γέφυρα του Belize που ανοίγει στις 5.30 το πρωί για να περάσουν οι βάρκες …..Χτίστηκε το 1923 και πήρε το όνομα SUING BRIDGE. Ο πληθυσμός της πόλης Belize είναι 60000 και ζουν μονίμως με το φόβο των τυφώνων που από τον Ιούνιο ως τον Οκτώβρη δέρνουν και πληγώνουν την περιοχή.
Η πόλη έχει χτυπηθεί πολλές φορές από αυτούς και έχει καταστραφεί και ξαναχτιστεί αφού ο φόβος φαίνεται δεν είναι μάλλον τόσο ισχυρός για να απομακρύνει τους κατοίκους από τη πόλη που τόσο αγαπούν. Τελευταία επικρατεί και προωθείτε το κυβερνητικό σχέδιο της απομάκρυνσης των κατοίκων και την δημιουργία μιας νέας πόλης αλλά αφού σε λίγα χρόνια θα πλημμυρίσει από λάσπη και νερό…. Εδώ το μεγαλύτερο πρόβλημα είναι η εγκληματικότητα .Δεν μπορείς να βγεις μόνος σου ,ούτε μέρα μεσημέρι, γιατί κινδυνεύεις να γίνεις θύμα κλοπών, φαντάσου τι γίνεται το βράδυ. Εμείς βέβαια χθες περπατήσαμε νύχτα από το ξενοδοχείο ως το εστιατόριο (,τι κάνει η πείνααααα) και είμαστε 8 άτομα οπότε νιώθαμε ασφαλείς…
Είδαμε αρκετά και πήραμε το δρόμο για sanignazio.
Στο εστιατόριο που βρίσκεται στο ισόγειο. Μπαίνοντας στα αυτιά μας έρχεται μια γλυκιά μουσική, γνωστά ακούσματα και η φωνή ποιας λέτε? της Μοσχολιού σε ένα τραγούδι παλιό και άγνωστο σε όλους μας. !!
Μωρέ μπράβο , για να ρωτήσουμε αν εδώ ο ξενοδόχος έχει ρίζες από τα μέρη μας, η δε απάντηση που μας έδωσε το προσωπικό ήταν ότι δεν γνωρίζουν…
Στρωθήκαμε στο υπερυψωμένο αίθριο για πρωινό και περιμέναμε πάνω από μιάμιση ώρα να μας φέρουν το κατά τα λεγόμενα και γραφόμενα του καταλόγου , αμέρικαν μπρέκφαστ.. Ευτυχώς είχαμε ωραία θέα ,από το δροσερό αίθριο και κάτω τα λουλούδια ,ο κήπος τα άλλα τραπέζια… και κλουβιά με πολύχρωμα πουλιά. ...Είδε και έπαθε η Μαριέττα να εξηγήσει στο αργό σερβιτόρο ότι επιθυμεί τα αυγά της μάτια και όχι ομελέτα.. κόντεψε σχεδόν να βγάλει τα μάτια της να τα βάλει στο πιάτο για να του δώσει να καταλάβει πως πρέπει να γίνουν..
Ο χυμός κονσέρβας απαίσιος και μας έβαλαν να πληρώσουμε 22 δολάρια για 8 χυμούς συμφοράς..
.Εδώ στη χώρα αυτή υπάρχει μια νωθρότητα, ένα συνεχές πέρα βρέχει .. καμιά πίεση χρόνου..
Οι βαλίτσες κατέβηκαν από τα δωμάτια κουτρουβαλιστα κάτω τις σκάλες.. εγώ δεν κατάφερα τελικά να πάρω το φαξ που ζήτησα χθες και που όλοι ήταν πρόθυμοι να πουν ποιος το είχε αλλά σήμερα ουδείς γνωρίζει περί αυτού…λες και δεν το ήξερα ότι κάτι τέτοιο θα συνέβαινε ..οπότε κράτησα την ηρεμία …άσε αν θα ζοριστώ θα μπορέσω να το βρω από το email .
Ο ξεναγός που θα εκτελεί και χρέη οδηγού, είναι ένας συμπαθέστατος μιγάς ,καλοταϊσμένος με σήμα κατατεθέν καλοζωίας, την κλασική κοιλίτσα , ( το γνωστό κατ άλλους σωσίβιο)με μάτια γουρλωτά, φέρνει σαν Ινδός και όντως απαντώντας στην παρατήρηση μου ,λέει ότι η μητέρα του ήταν Ινδή. Είναι πρόσχαρος ,ευγενής και πολύ πολύ καλά διαβασμένος και γνώστης της κουλτούρας των Μάγια. .από όπου κατάγεται και αυτός κατά το άλλο ήμισυ..
Η ξενάγηση άρχισε τη πόλη Βelise, μια πόλη δύσκολη, επικίνδυνη σκληρή, όπου η επιβίωση είναι ένας συνεχής άνισος αγώνας που διαδραματίζεται στα λασπωμένα στενά της πόλης στα σιδεροαμπαρομενα πορτοπαράθυρα ,στους ένοπλους που φρουρούν τους ισχυρούς ,ενώ και οι ίδιοι ανήκουν στην άλλη όχθη. .Η πόλη λοιπόν με τις 2 όψεις, την μια πλούσια όμορφη με κατοίκους ισχυρούς ,η άλλη μες στην φτώχια ,την ανέχεια, το έγκλημα.. Παντού ράστα ,οι περίεργοι αυτοί με τα μακριά πλεγμένα μαλλιά τα ιδιόρρυθμα πολύχρωμα ρούχα κυκλοφορούν στους δρόμους, αλλά δεν μπορούμε να φωτογραφήσουμε εύκολα. Αν και το Βelize κράτος έχει 300000 κατοίκους ,η ζωή δεν είναι εύκολη, παρ’ ότι το βιοτικό τους επίπεδο είναι ανώτερο από εκείνο των άλλων κρατών της κεντρικής Αμερικής όπως λέει ο ξεναγός..
Εκτός από τους απόγονους Μάγια, εδώ ζουν πολλοί Κινέζοι και κυρίως Λιβανέζοι . Πάλι Λιβανέζοι?! ναι αυτοί που όποια πέτρα και αν σηκώσεις τους βρίσκεις από κάτω . Και πως έφτασαν εδώ? Έφτασαν μαζί με τους Άγγλους, δηλαδή οι Άγγλοι τους υποχρέωσαν να έλθουν εδώ και όταν εκείνοι ξεκουμπίστηκαν , οι Λιβανέζοι με ελεύθερη βούληση πια, παρέμειναν, σιγά μην και γύριζαν τα ίσα πίσω, και πλούτισαν ,έφτιαξαν φανταχτερά καζίνο όχι τύπου Λας Βέγκας, άλλωστε τι σημασία έχει το αρχιτεκτονικό στυλ, λεφτά να μαζεύουν. και φυσικά τα λεφτά τα στέλνουν στο Λίβανο., , Δεν χαίρουν εκτίμησης από τους ντόπιους, το βλέπεις από τις γκριμάτσες αποστροφής στο πρόσωπο τους όταν μιλούν για αυτούς, εν αντιθέσει με τα καλά και αγαθά αισθήματα που τρέφουν για τους Άγγλους που όχι μόνο τους θεωρούν καλύτερους παρά τα ότι τράβηξαν κατά την αποικιοκρατία , αλλά τους ευγνωμονούν και τους θεωρούν σαν τους μόνους υπεύθυνους, για το αν σήμερα αποτελούν ανεξάρτητο κράτος από το 1991. Η ιστορία της χώρας τους θα ήταν διαφορετική αν δεν ήταν οι Άγγλοι, γιατί όλο το νότιο κομμάτι του κράτους θα αποτελούσε τμήμα της Γουατεμάλας , ενώ το βόρειο θα ανήκε στο Μεξικό….. Κοίτα να δεις μαγειρέματα των ισχυρών…Κάλλιο μόνοι και φτωχοί παρά πολλοί ή ίσως ισχυροί και σκορπισμένοι.. λένε οι Μπελινέζοι… Επίσης εκτιμούν πολύ το ότι οι Άγγλοι άφησαν ένα πολύ καλό εκπαιδευτικό σύστημα . Σήμερα λέει , χιλιάδες Belinezi σπουδάζουν στη Κούβα, Γουατεμάλα και φυσικά Αγγλία, ανεβάζοντας στο 93% το ποσοστό του πληθυσμού που έχει μόρφωση , υπάρχει δημοκρατική κυβέρνηση με πρωθυπουργό τον απόγονο …τίνος αλλουνού? …μα φυσικά ..ενός Λιβανέζου,…
Θέλουν να έχουν και το έχουν επιτύχει, άριστες σχέσεις με την Αμερική που τους τροφοδοτεί τουρίστες και τεχνολογία και που εξάγουν τα φρούτα και προϊόντα αλιείας. Συνάπτουν σχέσεις με την Κίνα για προγράμματα καλλιεργειών ,κάτι σαν πειραματικό πρόγραμμα …, ενώ οι Άγγλοι στρατιώτες ανενόχλητοι έρχονται εδώ σε δικά τους στρατόπεδα για να εκπαιδεύονται σε ασκήσεις επιβίωσης στην ζούγκλα ....Είδαμε αρκετά τζιπ κομβόι σήμερα μπροστά μας στην ίδια διαδρομή με μας μέσα στη ζούγκλα..
Μια περίεργη και αλλόκοτη σε εμάς λειτουργία κρατικής υπηρεσίας , είναι ο τρόπος που λειτουργεί η δικαιοσύνη τους…Οι υποθέσεις εκδικάζονται στο Βelize, αλλά εάν ο κατηγορούμενος θέλει να ασκήσει έφεση ,πρέπει να πάει στο Λονδίνο , ένα υπερατλαντικόταξίδι με ότι συνεπάγεται …τι να πουν και αυτοί τώρα? .. Εδώ οι Ηρακλειώτες σφάζονται με τους Χανιώτες για το εφετείο επικαλούμενοι τα 145 χιλιόμετρα απόστασης των 2 πόλεων( μεταξύ μας δεν είναι αυτή η αιτία) και θέλουν από ένα εφετείο η κάθε μια, φαντάσου να τους πουν, μάγκες το διάλειμμα τελείωσε και όλοι θα πηγαίνετε Αθήνα!! Έτσι φαντάζομαι ότι δεν θα υπάρχουν πολλές εφέσεις ..Φαίνεται ότι είναι πολύ δύσκολο να βγάλεις από πάνω σου τελείως την Αγγλική κηδεμονία ///…
Σταματήσαμε στην πιο παλιά κρεμαστή γέφυρα του Belize που ανοίγει στις 5.30 το πρωί για να περάσουν οι βάρκες …..Χτίστηκε το 1923 και πήρε το όνομα SUING BRIDGE. Ο πληθυσμός της πόλης Belize είναι 60000 και ζουν μονίμως με το φόβο των τυφώνων που από τον Ιούνιο ως τον Οκτώβρη δέρνουν και πληγώνουν την περιοχή.
Η πόλη έχει χτυπηθεί πολλές φορές από αυτούς και έχει καταστραφεί και ξαναχτιστεί αφού ο φόβος φαίνεται δεν είναι μάλλον τόσο ισχυρός για να απομακρύνει τους κατοίκους από τη πόλη που τόσο αγαπούν. Τελευταία επικρατεί και προωθείτε το κυβερνητικό σχέδιο της απομάκρυνσης των κατοίκων και την δημιουργία μιας νέας πόλης αλλά αφού σε λίγα χρόνια θα πλημμυρίσει από λάσπη και νερό…. Εδώ το μεγαλύτερο πρόβλημα είναι η εγκληματικότητα .Δεν μπορείς να βγεις μόνος σου ,ούτε μέρα μεσημέρι, γιατί κινδυνεύεις να γίνεις θύμα κλοπών, φαντάσου τι γίνεται το βράδυ. Εμείς βέβαια χθες περπατήσαμε νύχτα από το ξενοδοχείο ως το εστιατόριο (,τι κάνει η πείνααααα) και είμαστε 8 άτομα οπότε νιώθαμε ασφαλείς…
Είδαμε αρκετά και πήραμε το δρόμο για sanignazio.
Attachments
-
83 KB Προβολές: 2.181
Last edited by a moderator: