mikrh tsopana
Member
- Μηνύματα
- 1.794
- Likes
- 8.438
- Επόμενο Ταξίδι
- Ελλάδα-Παλέρμο-Μπιλμπάο
- Ταξίδι-Όνειρο
- θα το αποφασίσω αύριο
Περιεχόμενα
- Κεφάλαιο 1
- Εκουαδόρ-Κίτο
- Εκουαδόρ-Κίτο (B)
- Εκουαδόρ-Mompiche
- Εκουαδόρ-Ιστορικό Κέντρο
- Εκουαδόρ-Baños
- Βραζιλία
- Καταρράκτες Ιγουασού-Αργεντινή-Βραζιλία
- Παραγουάη
- Αργεντινή-Σάλτα
- Αργεντινή-Σάλτα (B)
- Αργεντινή-Σάλτα (Γ)
- Εκουαδόρ-Μέση Του Κόσμου
- Εκουαδόρ-Οταβάλο
- Εκουαδόρ-Αμαζόνιος
- Εκουαδόρ-Puerto Lopez,Manabi
- Εκουαδόρ-Λίμνη Κιλοτόα
- Κολομβία-Εσωτερικές Διαδρομές
- Κολομβία-San Agustin
- Κολομβία-Νέιβα
- Κολομβία-Έρημος Τατακόα
- Κολομβία-Μέχρι την Μπογκοτά
- Κολομβία-Μπογκοτά
- Κολομβία-Βίγια δε Λέιβα, Μπαριτσάρα
- Κολομβία-Μεντεγίν-Καρταχένα
- Κολομβία-Καρταχένα δε Ίντιας
- Κολομβία-Playa Blanca
- Επίλογος
Κεφάλαιο 1: Εκουαδόρ
Υποκεφάλαιο 1.5: Μέση του κόσμου, Οταβάλο, Αμαζόνιος
Μέρος πρώτο: Ο Φ., το ποντίκι και η παρολίγον ανάβαση στην Πιτσίντσα
Ο Φ.
Η τσοπάνα ήταν προκατειλημμένη για τον ερχομό του Φ. Κάτι τα μαθήματα, κάτι που οι σχέσεις των δύο αδερφών ήταν ή του ύψους ή του βάθους, κάτι που θα έπρεπε να αφήσει την ΙΡΑ για να τον παραλάβει από το αεροδρόμιο, ΑΣΙΧΤΙΡ φώναξε τόσο δυνατά που το προσωπικό του μαγαζιού την κοίταξε περίεργα.
Παρόλη την κακή της διάθεση η σχέση με τον Φ. αποδείχτηκε πολύ καλή. Μετά από το πρώτο σοκ από την αλλαγή του ( = σακίδιο πλάτης που δεν είναι μαύρο, κινητό σμάρτφοουν και μια τάση να βγάζει φωτογραφίες), ο Φ. ξεκίνησε να βγάζει τον παλιό καλό (; ) Φ. που η τσοπάνα ήξερε:
-Και δε μου λες, πώς είναι το σύστημα δικαιοσύνης στο Εκουαδόρ; Και δε μου λες, ο Κορέα σαν πρόεδρος πώς είναι; Και δε μου λες, ποιά η γνώμη του κόσμου για τον φασισμό, ποιά για το ποδόσφαιρο, ασχολούνται με τα πολιτικά γενικά, καταναλώνουν πολλά ναρκωτικά, τί ποσοστό ανεργίας υπάρχει, τί ποσοστό φτώχειας, τί κλίμα θεωρείται ότι έχει το Κίτο, ποιά η κύρια πηγή εισοδήματος, ποιό το κύριο εξαγώγημο προϊόν, και γιατί ενώ έχει γύρω-γύρω βουνά και ποτάμια το νερό δεν πίνεται, και ποιός ο χειρισμός της χώρας μετά το σεισμό και πότε υπήρξε η μεγαλύτερη φυσική καταστροφή στην ιστορία του Εκουαδόρ και από ποιές φυλές ιθαγενών αποτελείται η χώρα και και και..;
Αφού η τσοπάνα εξέφρασε έντονη δυσαρέσκεια(και σε αρκετές μια κάποια άγνοια) για τις ερωτήσεις του Φ., εκείνος όχι μόνον δεν πτοήθηκε, αλλά μπήκε στο δυνατό του σημείο:
Ξεκίνησε την κριτική για τα πάντα μα πιο πολύ για την άγνοια της τσοπάνας.
Και μετά πέρασε στο διάστημα:
-Και γιατί η μέση του κόσμου στο Κίτο; Και πώς πέφτουν οι ακτίνες του ήλιου εδώ; Και γιατί όταν έχει μισοφέγγαρο (σαν απόψε καλή ώρα) το βλέπουμε από κάτω και όχι από αριστερά όπως στην Ελλάδα;
Για μια στιγμή πέρασε από το μυαλό της τσο να γίνει αδερφοκτόνος αλλά είπε να δώσει τόπο στην οργή και να κάνει μια ξενάγηση στον Φ. (γνωρίζοντας βεβαίως πως αυτό θα επιφέρει μυριάδες απορίες στον Φ, απορίες που η τσοπάνα θα κληθεί να απαντήσει, στη συνέχεια ο Φ. θα κριτικάρει την τσο που δεν κατέει και θα καταλήξει να ψάχνει μόνος του στο ίντερνετ, κάτι που σύμφωνα με τη γνώμη της τσο έπρεπε να είχε κάνει ήδη από την αρχή).
Κάποιες από τις φωτογραφίες που ο Φ. αναίσχυντα τράβηξε με το καλημέρα
το σνακ αυτό ονομάζεται μπολόν ντε βέρντε(ελληνιστί μπάλα από πράσινο, το πράσινο αναφέρεται στο είδος μπανάνας βέρντε=πράσινο, μπανάνα άγουρη και μεγάλη σε μέγεθος που χρησιμοποιείται στη μαγερική, τηγανιτή μοιάζει αρκετά με πατάτες, επίσης τρώγεται σαν τσιπς, ψητή κλπ)
Στάση νούμερο ένα:
Μέση του κόσμου
Το όνομα "Μέση του Κόσμου" δόθηκε στο Κίτο από κάποιους Γάλλους τοπογράφους που ήρθαν στα τελη του 18ου αιώνα για να μετρήσουν τις συντεταγμένες. Εκεί, μιας και οι συντεταγμένες είχαν τελικά μια πολύ μικρή απόκλιση, χτίστηκε το μνημείο της Μέσης του Κόσμου, το οποίο αξίζει απλά για μια φωτογραφική στάση και για να δοκιμάσει κανείς ινδικό χοιρίδιο.
Μετά το μουσείο που θεωρητικά εξηγεί με κάποια πειράματα κάποια φαινόμενα βαρύτητας, έλξης κλπ, οι απορίες του Φ. είχαν φτάσει πια σε κορεσμό. Και συνέχιζε...
-Και τώρα τί θέλει να μας πεί αυτό το πείραμα;
Όσο μεγάλωναν οι απορίες του Φ. τόσο μεγάλωναν τα νεύρα της τσοπάνας, που εκτός από όλα τα άλλα είχε γίνει και επισημη μεταφράστριά του, μιας και ο Φ. δεν έχει ιδέα από ξένες γλώσσες. Ευτυχώς μετά από πολλά παρακαλητά συμβιβάστηκε να μη ρωτάει πια(για εκείνη τη μέρα) και να δοκιμάσει μαζί με την τσο ινδικό χοιρίδιο.
Το κρέας του ποντικιού, εεε ινδικού χοιριδίου έμοιαζε με άνοστο χοιρινό. Επίσης ήταν δύσκολο να αφαιρεθεί μιας και το (κάποτε) ζωντανό αυτό έχει ελάχιστο κρέας. Μπόνους, τα γαμψά του τα νυχάκια και τα όμορφα αυτάκια. Αν δεν το έφερναν ολόκληρο μπορεί να έτρωγαν και περισσότερο από 2 μπουκιές ο καθένας.
Η παρολίγον ανάβαση στην Πιτσίντσα
Το ηφαίστειο Πιτσίντσα είναι ένα ενεργό ηφαίστειο, στις πλαγιές του οποίου βρίσκεται μέρος του Κίτο. Έχει δύο κορυφές, την Γουάγουα Πιτσίντσα(στα κέτσουα γουάγουα=παιδί)(4784 μέτρα-ενεργή κορυφή-απαγορεύεται η ανάβαση) και στην Ρούκου Πιτσίντσα (ρούκου=ηλικιωμένος) (4698 μέτρα-ανενεργό-επιτρέπεται η ανάβαση). Στην Ρούκου Πιτσίντσα, μπορείς να φτάσεις είτε ξεκινώντας από την πόλη του Κίτο και ανεβαίνοντας είτε παίρνοντας το τελεφερίκ που σε αφήνει στα 4000 μέτρα. Οι δύο φιλοι μας σκοπό είχαν να πάρουν το τελεφερίκ να χαζέψουν τη θέα και να φύγουν. Μόλις έφτασαν όμως, αμαρτωλές σκέψεις μπήκαν στο μυαλό της τσοπάνας.
-Αφού φτάσαμε ως εδώ, γιατί δεν ανεβαίνουμε μέχρι την κορυφή. 700 μέτρα είναι μωρέ!
-Είσαι σοβαρή; Καταρχάς, είναι πολύ κουραστική διαδρομή και απαιτητική, δες την πινακίδα.
-Θα πιούμε τσάι κόκας.
-Κατα δεύτερον, έχει πολύ κρύο. Ειδικά εσύ φοράς σορτς. Καλά στα αλήθεια τί σκεφτόσουν όταν ντύθηκες έτσι;
Η αλήθεια είναι ότι η τσοπάνα δε σκεφτόταν κάτι, γενικά δε σκεφτόταν τίποτα. Η περιβολή της είχε γίνει πρωτύτερα αντικείμενο χλευασμού αρκετών τουριστών, καθώς ο άνεμος στα 4000μ. ήταν δυνατός και κρύος, πολύ κρύος.
Με τα πολλά η τσο έπεισε τον Φ. και μετά από ένα πλασίμπο-τσάι κόκας ξεκίνησαν για τη μεγάλη ανάβαση. Ο ρυθμός τους ήταν αργός καθώς το λαχάνιασμα σε κάθε βήμα ήταν αναπόφευκτο. Λίγα μέτρα πιο πάνω, ο άνεμος έγινε ακόμη πιο δυνατός. Με το λογικό επιχείρημα του Φ. ότι αν αρρωστήσουν θα καταστραφούν οι διακοπές του, η τσοπάνα υποχώρησε και έτσι το όνειρο για κορυφή έμεινε όνειρο εαρινής νυκτός.
Η θέα από το τελεφερίκ.
Τα σύννεφα είναι πάντα τόσο χαμηλά που σκιάζουν μεγάλο μέρος της πόλης.
Σας θυμίζει κάτι από Μόρντορ;
Το μονοπάτι.
Υποκεφάλαιο 1.5: Μέση του κόσμου, Οταβάλο, Αμαζόνιος
Μέρος πρώτο: Ο Φ., το ποντίκι και η παρολίγον ανάβαση στην Πιτσίντσα
Ο Φ.
Η τσοπάνα ήταν προκατειλημμένη για τον ερχομό του Φ. Κάτι τα μαθήματα, κάτι που οι σχέσεις των δύο αδερφών ήταν ή του ύψους ή του βάθους, κάτι που θα έπρεπε να αφήσει την ΙΡΑ για να τον παραλάβει από το αεροδρόμιο, ΑΣΙΧΤΙΡ φώναξε τόσο δυνατά που το προσωπικό του μαγαζιού την κοίταξε περίεργα.
Παρόλη την κακή της διάθεση η σχέση με τον Φ. αποδείχτηκε πολύ καλή. Μετά από το πρώτο σοκ από την αλλαγή του ( = σακίδιο πλάτης που δεν είναι μαύρο, κινητό σμάρτφοουν και μια τάση να βγάζει φωτογραφίες), ο Φ. ξεκίνησε να βγάζει τον παλιό καλό (; ) Φ. που η τσοπάνα ήξερε:
-Και δε μου λες, πώς είναι το σύστημα δικαιοσύνης στο Εκουαδόρ; Και δε μου λες, ο Κορέα σαν πρόεδρος πώς είναι; Και δε μου λες, ποιά η γνώμη του κόσμου για τον φασισμό, ποιά για το ποδόσφαιρο, ασχολούνται με τα πολιτικά γενικά, καταναλώνουν πολλά ναρκωτικά, τί ποσοστό ανεργίας υπάρχει, τί ποσοστό φτώχειας, τί κλίμα θεωρείται ότι έχει το Κίτο, ποιά η κύρια πηγή εισοδήματος, ποιό το κύριο εξαγώγημο προϊόν, και γιατί ενώ έχει γύρω-γύρω βουνά και ποτάμια το νερό δεν πίνεται, και ποιός ο χειρισμός της χώρας μετά το σεισμό και πότε υπήρξε η μεγαλύτερη φυσική καταστροφή στην ιστορία του Εκουαδόρ και από ποιές φυλές ιθαγενών αποτελείται η χώρα και και και..;
Αφού η τσοπάνα εξέφρασε έντονη δυσαρέσκεια(και σε αρκετές μια κάποια άγνοια) για τις ερωτήσεις του Φ., εκείνος όχι μόνον δεν πτοήθηκε, αλλά μπήκε στο δυνατό του σημείο:
Ξεκίνησε την κριτική για τα πάντα μα πιο πολύ για την άγνοια της τσοπάνας.
Και μετά πέρασε στο διάστημα:
-Και γιατί η μέση του κόσμου στο Κίτο; Και πώς πέφτουν οι ακτίνες του ήλιου εδώ; Και γιατί όταν έχει μισοφέγγαρο (σαν απόψε καλή ώρα) το βλέπουμε από κάτω και όχι από αριστερά όπως στην Ελλάδα;
Για μια στιγμή πέρασε από το μυαλό της τσο να γίνει αδερφοκτόνος αλλά είπε να δώσει τόπο στην οργή και να κάνει μια ξενάγηση στον Φ. (γνωρίζοντας βεβαίως πως αυτό θα επιφέρει μυριάδες απορίες στον Φ, απορίες που η τσοπάνα θα κληθεί να απαντήσει, στη συνέχεια ο Φ. θα κριτικάρει την τσο που δεν κατέει και θα καταλήξει να ψάχνει μόνος του στο ίντερνετ, κάτι που σύμφωνα με τη γνώμη της τσο έπρεπε να είχε κάνει ήδη από την αρχή).
Κάποιες από τις φωτογραφίες που ο Φ. αναίσχυντα τράβηξε με το καλημέρα

το σνακ αυτό ονομάζεται μπολόν ντε βέρντε(ελληνιστί μπάλα από πράσινο, το πράσινο αναφέρεται στο είδος μπανάνας βέρντε=πράσινο, μπανάνα άγουρη και μεγάλη σε μέγεθος που χρησιμοποιείται στη μαγερική, τηγανιτή μοιάζει αρκετά με πατάτες, επίσης τρώγεται σαν τσιπς, ψητή κλπ)



Στάση νούμερο ένα:
Μέση του κόσμου
Το όνομα "Μέση του Κόσμου" δόθηκε στο Κίτο από κάποιους Γάλλους τοπογράφους που ήρθαν στα τελη του 18ου αιώνα για να μετρήσουν τις συντεταγμένες. Εκεί, μιας και οι συντεταγμένες είχαν τελικά μια πολύ μικρή απόκλιση, χτίστηκε το μνημείο της Μέσης του Κόσμου, το οποίο αξίζει απλά για μια φωτογραφική στάση και για να δοκιμάσει κανείς ινδικό χοιρίδιο.

Μετά το μουσείο που θεωρητικά εξηγεί με κάποια πειράματα κάποια φαινόμενα βαρύτητας, έλξης κλπ, οι απορίες του Φ. είχαν φτάσει πια σε κορεσμό. Και συνέχιζε...

-Και τώρα τί θέλει να μας πεί αυτό το πείραμα;
Όσο μεγάλωναν οι απορίες του Φ. τόσο μεγάλωναν τα νεύρα της τσοπάνας, που εκτός από όλα τα άλλα είχε γίνει και επισημη μεταφράστριά του, μιας και ο Φ. δεν έχει ιδέα από ξένες γλώσσες. Ευτυχώς μετά από πολλά παρακαλητά συμβιβάστηκε να μη ρωτάει πια(για εκείνη τη μέρα) και να δοκιμάσει μαζί με την τσο ινδικό χοιρίδιο.

Το κρέας του ποντικιού, εεε ινδικού χοιριδίου έμοιαζε με άνοστο χοιρινό. Επίσης ήταν δύσκολο να αφαιρεθεί μιας και το (κάποτε) ζωντανό αυτό έχει ελάχιστο κρέας. Μπόνους, τα γαμψά του τα νυχάκια και τα όμορφα αυτάκια. Αν δεν το έφερναν ολόκληρο μπορεί να έτρωγαν και περισσότερο από 2 μπουκιές ο καθένας.
Η παρολίγον ανάβαση στην Πιτσίντσα
Το ηφαίστειο Πιτσίντσα είναι ένα ενεργό ηφαίστειο, στις πλαγιές του οποίου βρίσκεται μέρος του Κίτο. Έχει δύο κορυφές, την Γουάγουα Πιτσίντσα(στα κέτσουα γουάγουα=παιδί)(4784 μέτρα-ενεργή κορυφή-απαγορεύεται η ανάβαση) και στην Ρούκου Πιτσίντσα (ρούκου=ηλικιωμένος) (4698 μέτρα-ανενεργό-επιτρέπεται η ανάβαση). Στην Ρούκου Πιτσίντσα, μπορείς να φτάσεις είτε ξεκινώντας από την πόλη του Κίτο και ανεβαίνοντας είτε παίρνοντας το τελεφερίκ που σε αφήνει στα 4000 μέτρα. Οι δύο φιλοι μας σκοπό είχαν να πάρουν το τελεφερίκ να χαζέψουν τη θέα και να φύγουν. Μόλις έφτασαν όμως, αμαρτωλές σκέψεις μπήκαν στο μυαλό της τσοπάνας.
-Αφού φτάσαμε ως εδώ, γιατί δεν ανεβαίνουμε μέχρι την κορυφή. 700 μέτρα είναι μωρέ!
-Είσαι σοβαρή; Καταρχάς, είναι πολύ κουραστική διαδρομή και απαιτητική, δες την πινακίδα.
-Θα πιούμε τσάι κόκας.
-Κατα δεύτερον, έχει πολύ κρύο. Ειδικά εσύ φοράς σορτς. Καλά στα αλήθεια τί σκεφτόσουν όταν ντύθηκες έτσι;
Η αλήθεια είναι ότι η τσοπάνα δε σκεφτόταν κάτι, γενικά δε σκεφτόταν τίποτα. Η περιβολή της είχε γίνει πρωτύτερα αντικείμενο χλευασμού αρκετών τουριστών, καθώς ο άνεμος στα 4000μ. ήταν δυνατός και κρύος, πολύ κρύος.
Με τα πολλά η τσο έπεισε τον Φ. και μετά από ένα πλασίμπο-τσάι κόκας ξεκίνησαν για τη μεγάλη ανάβαση. Ο ρυθμός τους ήταν αργός καθώς το λαχάνιασμα σε κάθε βήμα ήταν αναπόφευκτο. Λίγα μέτρα πιο πάνω, ο άνεμος έγινε ακόμη πιο δυνατός. Με το λογικό επιχείρημα του Φ. ότι αν αρρωστήσουν θα καταστραφούν οι διακοπές του, η τσοπάνα υποχώρησε και έτσι το όνειρο για κορυφή έμεινε όνειρο εαρινής νυκτός.

Η θέα από το τελεφερίκ.

Τα σύννεφα είναι πάντα τόσο χαμηλά που σκιάζουν μεγάλο μέρος της πόλης.



Σας θυμίζει κάτι από Μόρντορ;
Το μονοπάτι.