mikrh tsopana
Member
- Μηνύματα
- 1.794
- Likes
- 8.438
- Επόμενο Ταξίδι
- Ελλάδα-Παλέρμο-Μπιλμπάο
- Ταξίδι-Όνειρο
- θα το αποφασίσω αύριο
Περιεχόμενα
- Κεφάλαιο 1
- Εκουαδόρ-Κίτο
- Εκουαδόρ-Κίτο (B)
- Εκουαδόρ-Mompiche
- Εκουαδόρ-Ιστορικό Κέντρο
- Εκουαδόρ-Baños
- Βραζιλία
- Καταρράκτες Ιγουασού-Αργεντινή-Βραζιλία
- Παραγουάη
- Αργεντινή-Σάλτα
- Αργεντινή-Σάλτα (B)
- Αργεντινή-Σάλτα (Γ)
- Εκουαδόρ-Μέση Του Κόσμου
- Εκουαδόρ-Οταβάλο
- Εκουαδόρ-Αμαζόνιος
- Εκουαδόρ-Puerto Lopez,Manabi
- Εκουαδόρ-Λίμνη Κιλοτόα
- Κολομβία-Εσωτερικές Διαδρομές
- Κολομβία-San Agustin
- Κολομβία-Νέιβα
- Κολομβία-Έρημος Τατακόα
- Κολομβία-Μέχρι την Μπογκοτά
- Κολομβία-Μπογκοτά
- Κολομβία-Βίγια δε Λέιβα, Μπαριτσάρα
- Κολομβία-Μεντεγίν-Καρταχένα
- Κολομβία-Καρταχένα δε Ίντιας
- Κολομβία-Playa Blanca
- Επίλογος
Κεφάλαιο 3: Κολομβία
Υποκεφάλαιο 3.3: Μπογκοτά
Μέρος 1ο: Μέχρι τη Μπογκοτά
Τίτλος : Σα βγεις στον πηγαιμό για τη Μπογκοτά...
Όχι, η τσο δεν ευχόταν καθόλου να είναι μακρύς ο δρόμος.Τα δρομολόγια δε βόλευαν και έτσι αναγκάστηκε να περιμένει μια σχεδόν ολόκληρη μέρα(μάλλον νύχτα) στο ΚΤΕΛ της Νέιβα. Ακολουθεί σύντομη περιγραφή των σταθμών λεωφορείων(ΚΤΕΛ) της Κολομβίας(το ίδιο ισχύει και για το Εκουαδόρ).
Η εικόνα έξω από τον εκάστοτε σταθμό είναι παραπλανητική. Το θύμα βλέποντας το κτήριο απέξω δε μπορεί ποτέ να φανταστεί τί το περιμένει κατα την είσοδό του. Δεκάδες γκισέ αραγμένα στη σειρά, συνήθως τοποθετημένα ανα προορισμό ή τμήμα (πχ βόρεια Κολομβία, κεντρική κλπ) περιμένουν το εκάστοτε θύμα. Οι υπάλληλοι κάνουν διαγωνισμό φωνητικής ισχύος, συνήθως βγάζοντας από το κεφάλι μέχρι ολόκληρο το σώμα έξω από το γκισέ, πιστεύοντας πως έτσι θα προσεγγίσουν περισσότερους πελάτες. Τα πόδια είναι πάντοτε κολλημένα στη μέσα πλευρά του γκισέ, κάνοντας το θέαμα να φαντάζει αρκετά τρομακτικό. Το υποκείμενο περνώντας τις Σειρήνες(τί ειρωνεία!) αλώβητο πιστεύει πως η Οδύσσειά του έχει λάβει τέλος. Χα! Λίγο πιο πέρα, εκεί όπου ξεκινούν τα εκατοντάδες «περίπτερα», κάθε τουριστική εταιρεία έχει και τον προσωπικό της τον ατομικό της τον υπάλληλό της(Σκύλλα), ο οποίος επίσης φωνάζει για να προσελκύσει το θήραμα ενώ την ίδια στιγμή οι «περιπτεράδες» ωρύονται επίσης για να σε προσελκύσουν να πάρεις νερό και μπισκότσος από το δικό τους το «περίπτερο»(Χάρυβδη). Ζαλισμένος και κάπως φοβισμένος ο πρωταγωνιστής σε αυτή την αρχαία τραγωδία συνήθως αγχώνεται και η ψυχική του κατάσταση φέρνει στο προσκήνιο μία από τις αρχαιότερες ανάγκες του ανθρώπου, την τάση για τουαλέτα. Οι τουριστικές εταιρείες όμως το έχουν προβλέψει και αυτό και έτσι εκεί όπου οι δυο πόρτες κλείνουν και ανοίγουν, ο παθών πρέπει να περάσει γρήγορα για να μην πέσουν πάνω του, ωσαν Συμπληγάδες, οι δεκάδες υπάλληλοι.
Η ζέστη ήταν αφόρητη και δεν έμεναν πολλές ώρες μέχρι να νυχτώσει, οπότε η τσοπάνα απποφάσισε(δυστυχώς) να περάσει την ώρα της στον σταθμό. Αφού ξεκίνησε με τα ηλεκτρονικά παιχνίδια και το πόκερ, στράφηκε στο φαγητό, πλήρωσε τα 6χιλιάρικα για να κάνει ένα ντουζ και ξαναστράφηκε στο φαγητό. Η προσφώνηση «φλάκα»(=αδύνατη) γοήτευσε την τσοπάνα που νόμιζε ότι είναι όντως φλάκα μέχρι να καταλάβει ότι από τα 40 μέχρι τα 140 κιλά ήτανε όλες φλάκες για τους Κολομβιανούς.
Η διαδρομή μέχρι την πρωτεύουσα διήρκησε 5 ώρες και δεν ήταν και ό,τι καλύτερο είχε ζήσει η τσοπάνα, αυτή τη φορά όχι τόσο λόγω του δρόμου όσο λόγω του κρύου. Ακολουθεί δεύτερη περιγραφή για την κατάσταση που επικρατεί στα λεωφορεία της νότιας Βραζιλίας, της Παραγουάης, της βόρειας Αργεντινής και της νότιοκεντρικής Κολομβίας όπως την έζησε η τσοπάνα.
Τα λεωφορεία αντικειμενικώς ομιλώντας είναι αυτό που λέτε value for money. Εντάξει εκτός από αυτά της Αργεντινής ίσως που είναι μάνι μάνι. Οι θέσεις είναι επικλινείς, αρκετές φορές τσιμπάς και το σνακ σου, μία και μοναδική φορά (Μπαριτσάρα-Μεντεγίν) η τσο έζησε και το θεϊκό κουβέρτα-σνακ-προσωπική οθόνη με μουσική,ταινίες, παιχνίδια και (φέηκ) ίντερνετ. Μα μέσα σε όλο αυτό τον παράδεισο από ανέσεις υπάρχει και ένα αδιανίκητο μειονέκτημα: ο κλιματισμός. Και σε αντίθεση με ότι θα περιμένατε, ο κλιματισμός τους ήταν στο φουλ. Αδιαπραγμάτευτα. Η τσοπάνα και στο προηγούμενο ταξίδι του πάθους και του λάθους(βλ. Κεφάλαιο 2) αλλά και σε αυτό κόντεψε να πάθει πνευμονία από το κρύο, άσχετα αν έξω είχε 40 ή 10 βαθμούς. Κι ενώ κάθε φορά οι επιβάτες παραπονούνταν και ζητούσαν να κλείσουν τον κλιματισμό, οι υπάλληλοι των λεωφορείων αρνούνταν κατηγορηματικά.
Το ταξίδι προς την πρωτεύουσα λοιπόν έγινε ένα βράδυ που βρεχε, που βρεχε μονότονα. Και είχε και κρύο. Και η τσοπάνα, παιδί της λήθης, είχε ξεχάσει να μεριμνήσει για το πολικό ψύχος που θα επικρατούσε κατα τη διάρκεια. Με το –στυλ ψαράδικο- κολανάκι της, το σανδάλι τύπου Birkenstock και το λουσμένο μαλλί πίστεψε πραγματικά ότι θα πεθάνει πριν προφτάσει να δει το μουσείο χρυσού. Επειδή όμως η καλή η τσοπάνα στα κόλπα είναι μάνα, τη βρήκε τη λύση: άνοιξε τη σχολική τσάντα της και έχωσε τα πόδια της μέσα. Κουρνιάζοντας στο παραθύρι, μετά από κάτι ανάμεσα σε παραισθήσεις πυρετού και σύντομο ύπνο, η τσο ξημέρωσε στην έμορφη και πληθωρική Μπογκοτά.
Bonus Track:
Υποκεφάλαιο 3.3: Μπογκοτά
Μέρος 1ο: Μέχρι τη Μπογκοτά
Τίτλος : Σα βγεις στον πηγαιμό για τη Μπογκοτά...
Όχι, η τσο δεν ευχόταν καθόλου να είναι μακρύς ο δρόμος.Τα δρομολόγια δε βόλευαν και έτσι αναγκάστηκε να περιμένει μια σχεδόν ολόκληρη μέρα(μάλλον νύχτα) στο ΚΤΕΛ της Νέιβα. Ακολουθεί σύντομη περιγραφή των σταθμών λεωφορείων(ΚΤΕΛ) της Κολομβίας(το ίδιο ισχύει και για το Εκουαδόρ).
Η εικόνα έξω από τον εκάστοτε σταθμό είναι παραπλανητική. Το θύμα βλέποντας το κτήριο απέξω δε μπορεί ποτέ να φανταστεί τί το περιμένει κατα την είσοδό του. Δεκάδες γκισέ αραγμένα στη σειρά, συνήθως τοποθετημένα ανα προορισμό ή τμήμα (πχ βόρεια Κολομβία, κεντρική κλπ) περιμένουν το εκάστοτε θύμα. Οι υπάλληλοι κάνουν διαγωνισμό φωνητικής ισχύος, συνήθως βγάζοντας από το κεφάλι μέχρι ολόκληρο το σώμα έξω από το γκισέ, πιστεύοντας πως έτσι θα προσεγγίσουν περισσότερους πελάτες. Τα πόδια είναι πάντοτε κολλημένα στη μέσα πλευρά του γκισέ, κάνοντας το θέαμα να φαντάζει αρκετά τρομακτικό. Το υποκείμενο περνώντας τις Σειρήνες(τί ειρωνεία!) αλώβητο πιστεύει πως η Οδύσσειά του έχει λάβει τέλος. Χα! Λίγο πιο πέρα, εκεί όπου ξεκινούν τα εκατοντάδες «περίπτερα», κάθε τουριστική εταιρεία έχει και τον προσωπικό της τον ατομικό της τον υπάλληλό της(Σκύλλα), ο οποίος επίσης φωνάζει για να προσελκύσει το θήραμα ενώ την ίδια στιγμή οι «περιπτεράδες» ωρύονται επίσης για να σε προσελκύσουν να πάρεις νερό και μπισκότσος από το δικό τους το «περίπτερο»(Χάρυβδη). Ζαλισμένος και κάπως φοβισμένος ο πρωταγωνιστής σε αυτή την αρχαία τραγωδία συνήθως αγχώνεται και η ψυχική του κατάσταση φέρνει στο προσκήνιο μία από τις αρχαιότερες ανάγκες του ανθρώπου, την τάση για τουαλέτα. Οι τουριστικές εταιρείες όμως το έχουν προβλέψει και αυτό και έτσι εκεί όπου οι δυο πόρτες κλείνουν και ανοίγουν, ο παθών πρέπει να περάσει γρήγορα για να μην πέσουν πάνω του, ωσαν Συμπληγάδες, οι δεκάδες υπάλληλοι.
Η ζέστη ήταν αφόρητη και δεν έμεναν πολλές ώρες μέχρι να νυχτώσει, οπότε η τσοπάνα απποφάσισε(δυστυχώς) να περάσει την ώρα της στον σταθμό. Αφού ξεκίνησε με τα ηλεκτρονικά παιχνίδια και το πόκερ, στράφηκε στο φαγητό, πλήρωσε τα 6χιλιάρικα για να κάνει ένα ντουζ και ξαναστράφηκε στο φαγητό. Η προσφώνηση «φλάκα»(=αδύνατη) γοήτευσε την τσοπάνα που νόμιζε ότι είναι όντως φλάκα μέχρι να καταλάβει ότι από τα 40 μέχρι τα 140 κιλά ήτανε όλες φλάκες για τους Κολομβιανούς.
Η διαδρομή μέχρι την πρωτεύουσα διήρκησε 5 ώρες και δεν ήταν και ό,τι καλύτερο είχε ζήσει η τσοπάνα, αυτή τη φορά όχι τόσο λόγω του δρόμου όσο λόγω του κρύου. Ακολουθεί δεύτερη περιγραφή για την κατάσταση που επικρατεί στα λεωφορεία της νότιας Βραζιλίας, της Παραγουάης, της βόρειας Αργεντινής και της νότιοκεντρικής Κολομβίας όπως την έζησε η τσοπάνα.
Τα λεωφορεία αντικειμενικώς ομιλώντας είναι αυτό που λέτε value for money. Εντάξει εκτός από αυτά της Αργεντινής ίσως που είναι μάνι μάνι. Οι θέσεις είναι επικλινείς, αρκετές φορές τσιμπάς και το σνακ σου, μία και μοναδική φορά (Μπαριτσάρα-Μεντεγίν) η τσο έζησε και το θεϊκό κουβέρτα-σνακ-προσωπική οθόνη με μουσική,ταινίες, παιχνίδια και (φέηκ) ίντερνετ. Μα μέσα σε όλο αυτό τον παράδεισο από ανέσεις υπάρχει και ένα αδιανίκητο μειονέκτημα: ο κλιματισμός. Και σε αντίθεση με ότι θα περιμένατε, ο κλιματισμός τους ήταν στο φουλ. Αδιαπραγμάτευτα. Η τσοπάνα και στο προηγούμενο ταξίδι του πάθους και του λάθους(βλ. Κεφάλαιο 2) αλλά και σε αυτό κόντεψε να πάθει πνευμονία από το κρύο, άσχετα αν έξω είχε 40 ή 10 βαθμούς. Κι ενώ κάθε φορά οι επιβάτες παραπονούνταν και ζητούσαν να κλείσουν τον κλιματισμό, οι υπάλληλοι των λεωφορείων αρνούνταν κατηγορηματικά.
Το ταξίδι προς την πρωτεύουσα λοιπόν έγινε ένα βράδυ που βρεχε, που βρεχε μονότονα. Και είχε και κρύο. Και η τσοπάνα, παιδί της λήθης, είχε ξεχάσει να μεριμνήσει για το πολικό ψύχος που θα επικρατούσε κατα τη διάρκεια. Με το –στυλ ψαράδικο- κολανάκι της, το σανδάλι τύπου Birkenstock και το λουσμένο μαλλί πίστεψε πραγματικά ότι θα πεθάνει πριν προφτάσει να δει το μουσείο χρυσού. Επειδή όμως η καλή η τσοπάνα στα κόλπα είναι μάνα, τη βρήκε τη λύση: άνοιξε τη σχολική τσάντα της και έχωσε τα πόδια της μέσα. Κουρνιάζοντας στο παραθύρι, μετά από κάτι ανάμεσα σε παραισθήσεις πυρετού και σύντομο ύπνο, η τσο ξημέρωσε στην έμορφη και πληθωρική Μπογκοτά.
Bonus Track: