mikrh tsopana
Member
- Μηνύματα
- 1.794
- Likes
- 8.438
- Επόμενο Ταξίδι
- Ελλάδα-Παλέρμο-Μπιλμπάο
- Ταξίδι-Όνειρο
- θα το αποφασίσω αύριο
Περιεχόμενα
- Κεφάλαιο 1
- Εκουαδόρ-Κίτο
- Εκουαδόρ-Κίτο (B)
- Εκουαδόρ-Mompiche
- Εκουαδόρ-Ιστορικό Κέντρο
- Εκουαδόρ-Baños
- Βραζιλία
- Καταρράκτες Ιγουασού-Αργεντινή-Βραζιλία
- Παραγουάη
- Αργεντινή-Σάλτα
- Αργεντινή-Σάλτα (B)
- Αργεντινή-Σάλτα (Γ)
- Εκουαδόρ-Μέση Του Κόσμου
- Εκουαδόρ-Οταβάλο
- Εκουαδόρ-Αμαζόνιος
- Εκουαδόρ-Puerto Lopez,Manabi
- Εκουαδόρ-Λίμνη Κιλοτόα
- Κολομβία-Εσωτερικές Διαδρομές
- Κολομβία-San Agustin
- Κολομβία-Νέιβα
- Κολομβία-Έρημος Τατακόα
- Κολομβία-Μέχρι την Μπογκοτά
- Κολομβία-Μπογκοτά
- Κολομβία-Βίγια δε Λέιβα, Μπαριτσάρα
- Κολομβία-Μεντεγίν-Καρταχένα
- Κολομβία-Καρταχένα δε Ίντιας
- Κολομβία-Playa Blanca
- Επίλογος
Κεφάλαιο 3: Κολομβία
Υποκεφάλαιο 3.3: Μπογκοτά
Μέρος 2ο: Στη Μπογκοτά
Πρώτη μέρα σε μια σωστή πρωτεύουσα
Ήδη με μια πρώτη ματιά η κολομβιανή πρωτεύουσα είχε εντυπωσιάσει την τσοπάνα. Αρκετά μεγάλη και χαοτική σε σχέση με το μικρό και ήσυχο Κίτο, η Μπογκοτά, παρα τα αρνητικά σχόλια γνωστών της, βρήκε μια γωνιά στην καρδουλα της τσο..Αυτό που της έκανε περισσότερη εντύπωση, που το είχε συναντήσει δηλαδή σε όλη την Κολομβία απλά σε μεγάλη πόλη ήταν ξεκάθαρα πιο αισθητό, είναι το ότι οι δρόμοι χωρίζονταν σε “carreras ” και “calles ”, με το δεύτερο να είναι κάθετο στο πρώτο. Κάθε carrera παράλληλη σε άλλη carrera ήταν ένα νούμερο μεγαλύτερο ή μικρότερο και το ίδιο συνέβαινε με τις calles.Για παράδειγμα αν βρισκόταν στην Carrera 15 και ηθελε να πάει στην 18 ήξερε ότι έπρεπε να ανέβει 3 δρόμους ενώ αν η διεύθυνση που έψαχνε ήταν Carrera 18 calle 9 και αυτή βρισκόταν στην Carrera 18 calle 10, έπρεπε να προχωρήσει στον ίδιο δρόμο αλλά να στρίψει στο επόμενο στενό. Ρωτώντας τους πάντα ευγενικούς και εξυπηρετικούς (κι ας λένε όλοι ότι οι rolos1 είναι αγενείς) περαστικούς βρέθηκε στο χόστελ που είχε κλείσει στην Candelaria .Αν και ήτο αρκετά κουρασμένη, προτίμησε να πάει την ίδια μέρα στο μουσείο χρυσού, αφού ήταν Κυριακή και τις Κυριακές η είσοδος είναι δωρεάν.
Το μουσείο, γεμάτο κόσμο όπως ήταν αναμενόμενο, εξέθετε κοσμήματα και αγαλματίδια από χρυσό. Σκουλαρίκια όχι μόνο για τα αυτιά, περιδέραια ακόμη και «χρυσά σουτιέν» φορούνταν χρόνια πριν από τους αυτόχθονες της περιοχής. Άλλα ήταν λαμπερά και γυαλιστερά και άλλα θολά, ενώ κάποια ήταν ραμένα με χρυσό σύρμα, αφού όπως έλεγε στις επιγραφές τα επισκεύαζαν όταν χαλούσαν. Στις οθόνες διάφορα βίντεο εξηγούσαν λεπτομερώς πώς επεξεργάζονταν τον χρυσό . Τέλος, τα αγαλματίδια σκαλισμένα με λεπτομέρειες, με σχήματα και χαρακτηριστικά όχι απαραίτητα ανθρώπινα, πολλά με σέπτουμ, τράβηξαν τη ματιά της τσο , που πολύ ήθελε να πάρει ένα για το σπίτι.
Η μέρα δεν είχε και πολλά ακόμη, μιας και η κούραση ήταν έντονη, σε συνδυασμό με την βροχή για το καλοσώρισμα που της επιφύλασσε η Μπόγκο και έτσι η τσο έκανε απλά δημόσιες σχέσεις και μια φιλία που έμελλε να κρατήσει στο χόστελ λίγο πριν κοιμηθεί επιτέλους σε κρεβάτι.
Δεύτερη μέρα
-Τί εννοείς έχεις τον ιό Ζίκα;
Αυτή ήταν η πρώτη φράση που ξεστόμισε η τσοπάνα, ακόμη ξαπλωμένη στο κρεβάτι της, στον γείτονα Τζιμ, που επίσης δεν είχε σηκωθεί από το δικό του(και ούτε θα σηκωνόταν μιας και κοιμόταν όλη μέρα).
Εντάξει αυτό είναι κάτι που θα μείνει μεταξύ μας, σκέφτηκε, μιας και το θέμα με τον συγκεκριμένο ιό, που δεν είναι τίποτα μπροστά σε ο,τι μπορεί κανείς να κολλήσει σε κεντρική και νότια Αμερική, είχε γίνει blockbuster στην ευρώπη, με την τσο να δέχεται μηνύματα από τσοπανομαμά αλλα και φίλους για να της πουν να προσέχει να μην τον κολλήσει.
Το γκραφίτι τουρ ήταν μια ενδιαφέρουσα ιδέα για την τσοπάνα, μα, όπως θα διαπίστωνε το ίδιο κιόλας πρωί, ήταν μια ακόμη πιο ενδιαφέρουσα ιδέα για τους δημιουργούς του, αφού τα λεφτα που παίρνουν σε καθημερινή βάση ισοδυναμούν σχεδόν με τον εβδομαδιαίο μισθό ενός κολομβιανού. Το τουρ γίνεται 2 φορές τη μέρα στην τουριστική γειτονιά Candelaria και ενώ θεωρητικά μπορείς να δώσεις ό,τι θες, οι οδηγοί θεωρούν ότι 20 με 30 χιλιάρικα πέσος είναι καλή προσφορά. Ώς αναμενόταν, δεν υπήρχε ούτε ένας ντόπιος στο τουρ που κράτησε μιάμιση ώρα, ενώ το μίνιμουμ που δινόταν ανα άτομο ήτα 20 χιλιάρικα(~6 ευρώ) και πολλοί έδωσαν και 50(~16 ευρώ). Αν βάλουμε ένα μέσο όρο 10 ευρώ και το ότι ήταν γύρω στα 20-25 άτομα (και όπως είπε ο ξεναγός τόσα είναι πάντα) έχουμε ένα μίνιμουμ 200 ευρώ επί 2 φορές τη μέρα 400 ευρώ και τα άτομα που συνολικά δουλεύουν δεν πρέπει να είναι πάνω απο 4(η τσοπάνα νομίζει πως είναι 3 αλλά δεν είναι σίγουρη). Μιλάμε λοιπόν για 100 ευρώ το άτομο τη μέρα που, ακόμη κι αν δε δουλέψει για 2 εβδομάδες ή ακόμη κι αν έρθουν αναδουλειές, κάτω από 1000 ευρώ το μήνα αποκλείεται να παίρνει με την ελάχιστη προσπάθεια. Οι ιδέες πληρώνονται αδρά λοιπόν! Πίσω στο τουρ, το γκραφίτι στη Μπογκοτά καλά κρατεί και όπως φαίνεται γίνεται με την ανοχή της αστυνομίας, αφού πριν από λίγα χρόνια η αστυνομία κυνήγησε και σκότωσε έναν 16χρονο γκραφιτά, γεγονός που ξεκίνησε ένα κύμα διαδηλώσεων για να δώσει στο γκραφίτι την ανοχή που «απολαμβάνει» σήμερα. Παρόλη την ομορφιά, η τσοπάνα απογοητεύτηκε ομολογουμένως, αφού τα περισσότερα γκραφίτι είχαν καλλιτεχνικό και όχι πολιτικό περιεχόμενο, όπως περίμενε.
Βροχερό απόγευμα
Η μέρα είχε πολλές ακόμη ώρες για να τελειώσει και έτσι η τσο αποφάσισε να κάνει μια βόλτα στη γειτονιά, να πάει για ψώνια, αφού οι τιμές είναι πραγματικά ασύγκριτες και φυσικά να φάει κάτι. Μιας και τα στομαχικά της δεν τις επέτρεπαν να το ρισκάρει, προτίμησε για ακόμη μία φορά την ασφαλή λύση της αρέπας, τιμώντας επίσης μία ομπλέχα, τυπικό γλυκό της Μπογκοτά που υπάρχει σε αφθονία στο δρόμο και παρασκευάζεται στη στιγμη. Η βροχή έκανε για ακόμη μία φορά εμφάνιση το απόγευμα και έτσι η τσοπάνα περιορίστηκε για ακόμη μία φορά στο χόστελ.
Η obleja
Τρίτη μέρα
Η τελευταία μέρα στην κολομβιανή πρωτεύουσα δεν περιείχε κάποιο συμβάν γενικού ενδιαφέροντος, πέρα από την παρατήρηση του ηλιοβασιλέματος από ψηλά...
[1] rolos(ελληνιστί ρόλος)-inside ονομασία των κατοίκων της Μπογκοτά, οι αντίστοιχοι του Μεντεγίν ονομάζονται paisas=ντόπιοι, «συντοπίτες»(ελ. Πάισας)
Υποκεφάλαιο 3.3: Μπογκοτά
Μέρος 2ο: Στη Μπογκοτά
Πρώτη μέρα σε μια σωστή πρωτεύουσα
Ήδη με μια πρώτη ματιά η κολομβιανή πρωτεύουσα είχε εντυπωσιάσει την τσοπάνα. Αρκετά μεγάλη και χαοτική σε σχέση με το μικρό και ήσυχο Κίτο, η Μπογκοτά, παρα τα αρνητικά σχόλια γνωστών της, βρήκε μια γωνιά στην καρδουλα της τσο..Αυτό που της έκανε περισσότερη εντύπωση, που το είχε συναντήσει δηλαδή σε όλη την Κολομβία απλά σε μεγάλη πόλη ήταν ξεκάθαρα πιο αισθητό, είναι το ότι οι δρόμοι χωρίζονταν σε “carreras ” και “calles ”, με το δεύτερο να είναι κάθετο στο πρώτο. Κάθε carrera παράλληλη σε άλλη carrera ήταν ένα νούμερο μεγαλύτερο ή μικρότερο και το ίδιο συνέβαινε με τις calles.Για παράδειγμα αν βρισκόταν στην Carrera 15 και ηθελε να πάει στην 18 ήξερε ότι έπρεπε να ανέβει 3 δρόμους ενώ αν η διεύθυνση που έψαχνε ήταν Carrera 18 calle 9 και αυτή βρισκόταν στην Carrera 18 calle 10, έπρεπε να προχωρήσει στον ίδιο δρόμο αλλά να στρίψει στο επόμενο στενό. Ρωτώντας τους πάντα ευγενικούς και εξυπηρετικούς (κι ας λένε όλοι ότι οι rolos1 είναι αγενείς) περαστικούς βρέθηκε στο χόστελ που είχε κλείσει στην Candelaria .Αν και ήτο αρκετά κουρασμένη, προτίμησε να πάει την ίδια μέρα στο μουσείο χρυσού, αφού ήταν Κυριακή και τις Κυριακές η είσοδος είναι δωρεάν.
Το μουσείο, γεμάτο κόσμο όπως ήταν αναμενόμενο, εξέθετε κοσμήματα και αγαλματίδια από χρυσό. Σκουλαρίκια όχι μόνο για τα αυτιά, περιδέραια ακόμη και «χρυσά σουτιέν» φορούνταν χρόνια πριν από τους αυτόχθονες της περιοχής. Άλλα ήταν λαμπερά και γυαλιστερά και άλλα θολά, ενώ κάποια ήταν ραμένα με χρυσό σύρμα, αφού όπως έλεγε στις επιγραφές τα επισκεύαζαν όταν χαλούσαν. Στις οθόνες διάφορα βίντεο εξηγούσαν λεπτομερώς πώς επεξεργάζονταν τον χρυσό . Τέλος, τα αγαλματίδια σκαλισμένα με λεπτομέρειες, με σχήματα και χαρακτηριστικά όχι απαραίτητα ανθρώπινα, πολλά με σέπτουμ, τράβηξαν τη ματιά της τσο , που πολύ ήθελε να πάρει ένα για το σπίτι.
Η μέρα δεν είχε και πολλά ακόμη, μιας και η κούραση ήταν έντονη, σε συνδυασμό με την βροχή για το καλοσώρισμα που της επιφύλασσε η Μπόγκο και έτσι η τσο έκανε απλά δημόσιες σχέσεις και μια φιλία που έμελλε να κρατήσει στο χόστελ λίγο πριν κοιμηθεί επιτέλους σε κρεβάτι.
Δεύτερη μέρα
-Τί εννοείς έχεις τον ιό Ζίκα;
Αυτή ήταν η πρώτη φράση που ξεστόμισε η τσοπάνα, ακόμη ξαπλωμένη στο κρεβάτι της, στον γείτονα Τζιμ, που επίσης δεν είχε σηκωθεί από το δικό του(και ούτε θα σηκωνόταν μιας και κοιμόταν όλη μέρα).
Εντάξει αυτό είναι κάτι που θα μείνει μεταξύ μας, σκέφτηκε, μιας και το θέμα με τον συγκεκριμένο ιό, που δεν είναι τίποτα μπροστά σε ο,τι μπορεί κανείς να κολλήσει σε κεντρική και νότια Αμερική, είχε γίνει blockbuster στην ευρώπη, με την τσο να δέχεται μηνύματα από τσοπανομαμά αλλα και φίλους για να της πουν να προσέχει να μην τον κολλήσει.
Το γκραφίτι τουρ ήταν μια ενδιαφέρουσα ιδέα για την τσοπάνα, μα, όπως θα διαπίστωνε το ίδιο κιόλας πρωί, ήταν μια ακόμη πιο ενδιαφέρουσα ιδέα για τους δημιουργούς του, αφού τα λεφτα που παίρνουν σε καθημερινή βάση ισοδυναμούν σχεδόν με τον εβδομαδιαίο μισθό ενός κολομβιανού. Το τουρ γίνεται 2 φορές τη μέρα στην τουριστική γειτονιά Candelaria και ενώ θεωρητικά μπορείς να δώσεις ό,τι θες, οι οδηγοί θεωρούν ότι 20 με 30 χιλιάρικα πέσος είναι καλή προσφορά. Ώς αναμενόταν, δεν υπήρχε ούτε ένας ντόπιος στο τουρ που κράτησε μιάμιση ώρα, ενώ το μίνιμουμ που δινόταν ανα άτομο ήτα 20 χιλιάρικα(~6 ευρώ) και πολλοί έδωσαν και 50(~16 ευρώ). Αν βάλουμε ένα μέσο όρο 10 ευρώ και το ότι ήταν γύρω στα 20-25 άτομα (και όπως είπε ο ξεναγός τόσα είναι πάντα) έχουμε ένα μίνιμουμ 200 ευρώ επί 2 φορές τη μέρα 400 ευρώ και τα άτομα που συνολικά δουλεύουν δεν πρέπει να είναι πάνω απο 4(η τσοπάνα νομίζει πως είναι 3 αλλά δεν είναι σίγουρη). Μιλάμε λοιπόν για 100 ευρώ το άτομο τη μέρα που, ακόμη κι αν δε δουλέψει για 2 εβδομάδες ή ακόμη κι αν έρθουν αναδουλειές, κάτω από 1000 ευρώ το μήνα αποκλείεται να παίρνει με την ελάχιστη προσπάθεια. Οι ιδέες πληρώνονται αδρά λοιπόν! Πίσω στο τουρ, το γκραφίτι στη Μπογκοτά καλά κρατεί και όπως φαίνεται γίνεται με την ανοχή της αστυνομίας, αφού πριν από λίγα χρόνια η αστυνομία κυνήγησε και σκότωσε έναν 16χρονο γκραφιτά, γεγονός που ξεκίνησε ένα κύμα διαδηλώσεων για να δώσει στο γκραφίτι την ανοχή που «απολαμβάνει» σήμερα. Παρόλη την ομορφιά, η τσοπάνα απογοητεύτηκε ομολογουμένως, αφού τα περισσότερα γκραφίτι είχαν καλλιτεχνικό και όχι πολιτικό περιεχόμενο, όπως περίμενε.
Βροχερό απόγευμα
Η μέρα είχε πολλές ακόμη ώρες για να τελειώσει και έτσι η τσο αποφάσισε να κάνει μια βόλτα στη γειτονιά, να πάει για ψώνια, αφού οι τιμές είναι πραγματικά ασύγκριτες και φυσικά να φάει κάτι. Μιας και τα στομαχικά της δεν τις επέτρεπαν να το ρισκάρει, προτίμησε για ακόμη μία φορά την ασφαλή λύση της αρέπας, τιμώντας επίσης μία ομπλέχα, τυπικό γλυκό της Μπογκοτά που υπάρχει σε αφθονία στο δρόμο και παρασκευάζεται στη στιγμη. Η βροχή έκανε για ακόμη μία φορά εμφάνιση το απόγευμα και έτσι η τσοπάνα περιορίστηκε για ακόμη μία φορά στο χόστελ.
Η obleja
Τρίτη μέρα
Η τελευταία μέρα στην κολομβιανή πρωτεύουσα δεν περιείχε κάποιο συμβάν γενικού ενδιαφέροντος, πέρα από την παρατήρηση του ηλιοβασιλέματος από ψηλά...
[1] rolos(ελληνιστί ρόλος)-inside ονομασία των κατοίκων της Μπογκοτά, οι αντίστοιχοι του Μεντεγίν ονομάζονται paisas=ντόπιοι, «συντοπίτες»(ελ. Πάισας)