mikrh tsopana
Member
- Μηνύματα
- 1.794
- Likes
- 8.438
- Επόμενο Ταξίδι
- Ελλάδα-Παλέρμο-Μπιλμπάο
- Ταξίδι-Όνειρο
- θα το αποφασίσω αύριο
Περιεχόμενα
- Κεφάλαιο 1
- Εκουαδόρ-Κίτο
- Εκουαδόρ-Κίτο (B)
- Εκουαδόρ-Mompiche
- Εκουαδόρ-Ιστορικό Κέντρο
- Εκουαδόρ-Baños
- Βραζιλία
- Καταρράκτες Ιγουασού-Αργεντινή-Βραζιλία
- Παραγουάη
- Αργεντινή-Σάλτα
- Αργεντινή-Σάλτα (B)
- Αργεντινή-Σάλτα (Γ)
- Εκουαδόρ-Μέση Του Κόσμου
- Εκουαδόρ-Οταβάλο
- Εκουαδόρ-Αμαζόνιος
- Εκουαδόρ-Puerto Lopez,Manabi
- Εκουαδόρ-Λίμνη Κιλοτόα
- Κολομβία-Εσωτερικές Διαδρομές
- Κολομβία-San Agustin
- Κολομβία-Νέιβα
- Κολομβία-Έρημος Τατακόα
- Κολομβία-Μέχρι την Μπογκοτά
- Κολομβία-Μπογκοτά
- Κολομβία-Βίγια δε Λέιβα, Μπαριτσάρα
- Κολομβία-Μεντεγίν-Καρταχένα
- Κολομβία-Καρταχένα δε Ίντιας
- Κολομβία-Playa Blanca
- Επίλογος
Κεφάλαιο 1: Εκουαδόρ
Υποκεφάλαιο 1.7: Λίμνη Κιλοτόα
Η μικρή τσο μετρούσε μέρες. Και σκεφτόταν και ξανασκεφτόταν τα λάθη της. Και σκεφτόταν και ξανασκεφτόταν τα ταξίδια που πούλησε για ένα-ή και παραπάνω- σουφλέ σοκολάτας και ένα μπουκάλι ελαιόλαδο(μιλάμε για τέτοια ακρίβεια τα συγκεκριμένα προϊόντα). Μα ο χρόνος πίεζε και το μόνο που είχε να κάνει είναι να διαλέξει, ποιό θα είναι το τελευταίο της ταξίδι στο όμορφο και μαγικό Εκουαδόρ. Και η απόφαση, αν και δύσκολη, πάρθηκε: λίμνη Κιλοτόα. Με παρέα την Κ. και Σ. ένα σχεδόν συννεφιασμένο πρωινό, ξεκίνησαν για τον κοντινό προορισμό. Σε μιάμιση ώρα βρέθηκαν στο σταθμό της Λατακούνγκα. Από εκεί, διασχίζοντας έναν δρόμο με στροφές βγαλμένες από τον χειρότερο εφιάλτη τους, σκαρφάλωσαν στα 4000 μέτρα για να αφήσουν τα πράγματά τους σε ένα από τα πολλά ποσάδας και να ξεκινήσουν την περιήγηση...στα κανελάσο της περιοχής.
Κανελάσο: εκουαδοριανό ποτό. Φτιάχνεται από κάνια(αλκόολ από ζαχαροκάλαμο, γευστικά κοντά στη ρακή), χυμό από ναρανχίγια(φρούτο του Αμαζόνιου) και φυσικά κανέλα. Πίνεται ζεστό και σε μεγάλες ποσότητες.
Η ποσάδα(χόστελ) που διάλεξαν ήταν αρκετά καλή περίπτωση: 15 δολάρια για ένα τρίκλινο δωμάτιο με μπάνιο και (εννοείται) σόμπα, συν βραδινό και πρωινό. Οι τιμές γενικότερα στην περιοχή είναι τσιμπημένες, λόγω της αμιγώς τουριστικής κίνησης που υπάρχει. Οι ιδιοκτήτες τυπικοί ινδιάνοι της περιοχής. Αρκετά κοντοί και μελαμψοί, με μάτια κυρτά σαν οι άκρες τους να προσπαθουν να γαντζωθούν στο υπόλοιπο πρόσωπο. Η γυναίκα με μακριά κατάμαυρα μαλλιά πλεγμένα κοτσίδες και το ψηλό τυπικό καπέλο. Οι δυό τους πάντα ευγενικοί και χαμογελαστοί μα με την-γνώριμη πια- πονηριά που χαρακτηρίζει δυστυχώς τους ανθρώπους των εκουαδοριανών τουλάχιστον Άνδεων. Η πρώτη τιμή που προσφέρθηκε ήταν στα 25 το άτομο μα με την άρνηση της τσο και των λοιπών σουσουράδων αυτόματα η τιμή κατέβηκε στα 15. Αυτά όμως είναι λεπτομέρειες(είναι
Είχε ήδη πάει μεσημέρι όταν βγήκαν για τη βόλτα τους και τα πιο πυκνά σύννεφα είχαν κάνει την εμφάνισή τους, όπως το περίμεναν. Χρειαζόταν μισή ώρα για να κατέβουν από το στόμιο του κρατήρα στη βάση του και άλλη μιάμιση για να το ανέβουν(250 μέτρα μα λόγω του υψομέτρου και του ολισθηρού και απότομου εδάφους....) Υπολογίζοντας και κάποιον χρόνο για να χαλαρώσουν, απεφάσισαν να αφήσουν το ανεβοκατέβασμα για το επόμενο πρωί και απλά να χαζέψουν βγάζοντας φωτογραφίες.
Η νύχτα στο Εκουαδόρ φτάνει πάντα πριν την ώρα της κι έτσι χωρίς να το καταλάβουν, βρέθηκαν στο τραπέζι για να φάνε και να γνωρίσουν τους συνδαιτημόνες τους. Μετά το δείπνο σειρά είχε ένα τσάι γύρω από τη σόμπα και περαιτέρω συζήτηση. Όμως η μικρή τσο είχε έρθει ως εκεί με πολύ συγκεκριμένο σκοπό και αυτός δεν ήταν να χαλαρώσει το κορμάκι της στη ζέστη του σαλονιού αλλά να χαλαρώσει την ψυχούλα της στη θέα των αστεριών που θα φώτιζαν πιο λαμπερά από ποτέ πάνω από την γοητευτική ηφαιστειακή λίμνη. Πόσο καιρό ονειρευόταν η τσο αυτή τη στιγμή! Το μυαλό της, σαν ένας παραμορφωτικός φακός, μπορούσε να μεγενθύνει και να σμικρύνει πράγματα και γεγονότα, όνειρα και πραγματικότητες. Αν και ήξερε ήδη ότι ήταν πανσέληνος(τί να κάνουμε, αυτές οι ημερομηνίες βόλεψαν!) και δε θα μπορούσε να έχει απαρτία, όλο και κάτι λαμπερό θα καθρεφτιζόταν στις διεσταλμένες από την έξαψη κόρες των ματιών της. Έτσι, φορώντας όλα της τα ρούχα για να νικήσει το κρύο, και με αργά βήματα ρομπότ, πήρε τη Σ.(επίσης ορκισμένη αστεροπαρατηρήτρια) και βγήκαν για αστεροκυνήγι. Μια δυσάρεστη έκπληξη όμως τις περίμενε: ο ουρανός ήταν πολύ συννεφιασμένος, τόσο που έδινε στο ολοστρόγγυλο φεγγάρι μία πιο σοφιστικέ όψη, μα κάλυπτε απολύτως και το παραμικρό αστέρι. Δεν πειράζει, τη στιγμή αυτή η μικρή τσοπάνα την είχε ονειρευτεί τόσες φορές που σχεδόν την είχε ζήσει. Άλλωστε η λίμνη χωρίς την πανσέληνο δε θα φαινόταν μες στο σκοτάδι, κάτι που εκτός από το ότι θα στερούσε αυτή τη θέα, θα μπορούσε να είναι επικίνδυνο καθώς τα τοιχώματα του πρωην ηφαιστείου σε κατεβάζουν σαν σε τσουλήθρα στην κοιλιά του.
Η επόμενη μέρα ξεκίνησε με ένα πολύ νόστιμο πρωινό. Ο ουρανός ήταν καθαρός και τα χρώματα της λίμνης είχαν αλλάξει από εχθές. Προσοχή: όταν στο Εκουαδόρ λέμε καθαρός ουρανός εννοούμε ουρανός με χρώμα μπλε και λίγα σύννεφα. Ουρανός χωρίς σύννεφα ΔΕΝ υπάρχει. Η κατάβαση αν και δεν κούραζε ήταν ιδιαίτερα επικίνδυνη καθώς το έδαφος ήταν ολισθηρό και η σύστασή του ήταν μερικώς αμμοειδής. Αφού επέζησαν από το κατέβασμα οι τρεις χάριτες ξεκουράστηκαν στην προβλήτα, χαζεύοντας τα γαϊδουράκια(μάλλον μουλάρια) που έπιναν νερό, αγνοώντας τον εφιάλτη που τους περίμενε, αφού στη συνέχεια θα κουβαλούσαν τους τουρίστες που κατεβαίνουν ως τις όχθες της λίμνης και δεν μπορούνε να ανέβουνε. Στην ανάβαση, η τσο και η παρέα της θα συναντούσε αρκετούς τέτοιους, μη ξέροντας αν έπρεπε να λυπηθεί περισσότερο τα ίδια τα ζωντανά ή τον-συνήθως ηλικιωμένο- ιθαγενή ιδιοκτήτη τους που ανέβαινε αυτόν τον ιδιαίτερα κουραστικό δρόμο μονοκοπανιά. Ή την ίδια που κόντεψε να αφήσει τα πλεμόνια της στο ανέβασμα. Η εκδρομή ήταν σύντομη και ο δρόμος για το γυρισμό κουραστικός μα η εμπειρία ανεκτίμητη.
Οι μύθοι της λίμνης Κιλοτόα
1. Για τις εκρήξεις του ηφαιστείου.
Στην επιφάνεια της λίμνης ζούσε ένας πανίσχυρος θεός, ο Κιλοτόα, ο οποίος ήταν ο θεός όλων των ηφαιστειακών εκρήξεων. Κάτω από την επιφάνεια της ίδιας λίμνης ζούσε ένας άλλος θεός, ο Τοατσί, ο οποίος μισούσε θανάσιμα τον πρώτο επειδή πάνω του μπορούσε να καθρεφτιστεί ο ουρανός. Λέγεται ότι όταν το ηφαίστειο εκρηγνυόταν, οι δύο θεοί μάλωναν πετώντας φωτιές ο ένας στον άλλον και καταστρέφοντας τα πάντα γύρω τους.
2.Για την έκκριση καπνού και την έντονη παρουσία κόνδορων στην περιοχή
.Ο Πατσακαμάκ, ο θεός που δημιούργησε το σύμπαν, χρειαζόταν έναν αγγελιαφόρο ανάμεσα στα πνεύματα και τους ανθρώπους και γι αυτό δημιούργησε ένα ιερό πουλί, τον κόνδορα. Για χρόνια ο κόνδορας πετούσε για να μεταφέρει τις ειδήσεις από τον ουρανό στη γη, ένιωθε όμως πολλή μοναξιά κι έτσι ερωτεύτηκε μια όμορφη τσοπανοπούλα(αχ, εμείς να δούμε πότε θα βρούμε το τυχερό μας!) που βοσκούσε τα πρόβατά της στα ψηλά βουνά. Για να την πλησιάσει, έκλεψε τα ρούχα ενός βοσκού που κοιμόταν και τα φόρεσε. Εκείνη τον ερωτεύτηκε και ανέβηκε στα φτερά του για να πετάξουνε μαζί. Τα σκυλιά όμως της τσοπάνας (όχι της μικρής, της όμορφης) μαρτύρησαν στους γονείς της πως η μονάκριβή τους σουλατσάρει με έναν κόνδορα και έτσι εκείνοι την έψαξαν, την βρήκαν και την κλείδωσαν στο σπίτι. Η όμορφη τσοπάνα απελπισμένη πια έκανε σήματα καπνού μέχρι που ο κόνδορας κατάφερε να τη βοηθήσει να αποδράσει. Τότε και η ίδια μετατράπηκε σε κόνδορα και έκτοτε οι δυό τους κάνουν μαζί βόλτες πάνω από την περιοχή του Κοτοπάξι(στην οποία ανήκει η λίμνη Κιλοτόα).
υγ1.Για τη δεύτερη ιστορία η τσοπάνα ρωτήθηκε και μας είπε πως όταν η καρδούλα της σκιρτούσε πάνω από τους καταρράκτες Ιγουασού βλέποντας τους γύπες(κόνδορες) να πετάνε και αμαρτωλές σκέψεις περνούσαν από το μυαλό της, δεν είχε ιδέα για τον εν λόγω μύθο. Φαίνεται πως οι τσοπάνες έχουν μία ιδιαίτερη αδυναμία στους γύπες
υγ2. Υπαρχουν κάποιες φωτογραφίες της συντρόφισσας Κ. οι οποίες είναι ασύγκριτα καλύτερες και επίσης έχουν και το υπόλοιπο χωριό, πέρα από τη λίμνη. Δυστυχώς όμως έχουν μεγάλο μέγεθος και δε μπορώ να τις βάλω.
Υποκεφάλαιο 1.7: Λίμνη Κιλοτόα
Η μικρή τσο μετρούσε μέρες. Και σκεφτόταν και ξανασκεφτόταν τα λάθη της. Και σκεφτόταν και ξανασκεφτόταν τα ταξίδια που πούλησε για ένα-ή και παραπάνω- σουφλέ σοκολάτας και ένα μπουκάλι ελαιόλαδο(μιλάμε για τέτοια ακρίβεια τα συγκεκριμένα προϊόντα). Μα ο χρόνος πίεζε και το μόνο που είχε να κάνει είναι να διαλέξει, ποιό θα είναι το τελευταίο της ταξίδι στο όμορφο και μαγικό Εκουαδόρ. Και η απόφαση, αν και δύσκολη, πάρθηκε: λίμνη Κιλοτόα. Με παρέα την Κ. και Σ. ένα σχεδόν συννεφιασμένο πρωινό, ξεκίνησαν για τον κοντινό προορισμό. Σε μιάμιση ώρα βρέθηκαν στο σταθμό της Λατακούνγκα. Από εκεί, διασχίζοντας έναν δρόμο με στροφές βγαλμένες από τον χειρότερο εφιάλτη τους, σκαρφάλωσαν στα 4000 μέτρα για να αφήσουν τα πράγματά τους σε ένα από τα πολλά ποσάδας και να ξεκινήσουν την περιήγηση...στα κανελάσο της περιοχής.
Κανελάσο: εκουαδοριανό ποτό. Φτιάχνεται από κάνια(αλκόολ από ζαχαροκάλαμο, γευστικά κοντά στη ρακή), χυμό από ναρανχίγια(φρούτο του Αμαζόνιου) και φυσικά κανέλα. Πίνεται ζεστό και σε μεγάλες ποσότητες.
Η ποσάδα(χόστελ) που διάλεξαν ήταν αρκετά καλή περίπτωση: 15 δολάρια για ένα τρίκλινο δωμάτιο με μπάνιο και (εννοείται) σόμπα, συν βραδινό και πρωινό. Οι τιμές γενικότερα στην περιοχή είναι τσιμπημένες, λόγω της αμιγώς τουριστικής κίνησης που υπάρχει. Οι ιδιοκτήτες τυπικοί ινδιάνοι της περιοχής. Αρκετά κοντοί και μελαμψοί, με μάτια κυρτά σαν οι άκρες τους να προσπαθουν να γαντζωθούν στο υπόλοιπο πρόσωπο. Η γυναίκα με μακριά κατάμαυρα μαλλιά πλεγμένα κοτσίδες και το ψηλό τυπικό καπέλο. Οι δυό τους πάντα ευγενικοί και χαμογελαστοί μα με την-γνώριμη πια- πονηριά που χαρακτηρίζει δυστυχώς τους ανθρώπους των εκουαδοριανών τουλάχιστον Άνδεων. Η πρώτη τιμή που προσφέρθηκε ήταν στα 25 το άτομο μα με την άρνηση της τσο και των λοιπών σουσουράδων αυτόματα η τιμή κατέβηκε στα 15. Αυτά όμως είναι λεπτομέρειες(είναι
Είχε ήδη πάει μεσημέρι όταν βγήκαν για τη βόλτα τους και τα πιο πυκνά σύννεφα είχαν κάνει την εμφάνισή τους, όπως το περίμεναν. Χρειαζόταν μισή ώρα για να κατέβουν από το στόμιο του κρατήρα στη βάση του και άλλη μιάμιση για να το ανέβουν(250 μέτρα μα λόγω του υψομέτρου και του ολισθηρού και απότομου εδάφους....) Υπολογίζοντας και κάποιον χρόνο για να χαλαρώσουν, απεφάσισαν να αφήσουν το ανεβοκατέβασμα για το επόμενο πρωί και απλά να χαζέψουν βγάζοντας φωτογραφίες.
Η νύχτα στο Εκουαδόρ φτάνει πάντα πριν την ώρα της κι έτσι χωρίς να το καταλάβουν, βρέθηκαν στο τραπέζι για να φάνε και να γνωρίσουν τους συνδαιτημόνες τους. Μετά το δείπνο σειρά είχε ένα τσάι γύρω από τη σόμπα και περαιτέρω συζήτηση. Όμως η μικρή τσο είχε έρθει ως εκεί με πολύ συγκεκριμένο σκοπό και αυτός δεν ήταν να χαλαρώσει το κορμάκι της στη ζέστη του σαλονιού αλλά να χαλαρώσει την ψυχούλα της στη θέα των αστεριών που θα φώτιζαν πιο λαμπερά από ποτέ πάνω από την γοητευτική ηφαιστειακή λίμνη. Πόσο καιρό ονειρευόταν η τσο αυτή τη στιγμή! Το μυαλό της, σαν ένας παραμορφωτικός φακός, μπορούσε να μεγενθύνει και να σμικρύνει πράγματα και γεγονότα, όνειρα και πραγματικότητες. Αν και ήξερε ήδη ότι ήταν πανσέληνος(τί να κάνουμε, αυτές οι ημερομηνίες βόλεψαν!) και δε θα μπορούσε να έχει απαρτία, όλο και κάτι λαμπερό θα καθρεφτιζόταν στις διεσταλμένες από την έξαψη κόρες των ματιών της. Έτσι, φορώντας όλα της τα ρούχα για να νικήσει το κρύο, και με αργά βήματα ρομπότ, πήρε τη Σ.(επίσης ορκισμένη αστεροπαρατηρήτρια) και βγήκαν για αστεροκυνήγι. Μια δυσάρεστη έκπληξη όμως τις περίμενε: ο ουρανός ήταν πολύ συννεφιασμένος, τόσο που έδινε στο ολοστρόγγυλο φεγγάρι μία πιο σοφιστικέ όψη, μα κάλυπτε απολύτως και το παραμικρό αστέρι. Δεν πειράζει, τη στιγμή αυτή η μικρή τσοπάνα την είχε ονειρευτεί τόσες φορές που σχεδόν την είχε ζήσει. Άλλωστε η λίμνη χωρίς την πανσέληνο δε θα φαινόταν μες στο σκοτάδι, κάτι που εκτός από το ότι θα στερούσε αυτή τη θέα, θα μπορούσε να είναι επικίνδυνο καθώς τα τοιχώματα του πρωην ηφαιστείου σε κατεβάζουν σαν σε τσουλήθρα στην κοιλιά του.
Η επόμενη μέρα ξεκίνησε με ένα πολύ νόστιμο πρωινό. Ο ουρανός ήταν καθαρός και τα χρώματα της λίμνης είχαν αλλάξει από εχθές. Προσοχή: όταν στο Εκουαδόρ λέμε καθαρός ουρανός εννοούμε ουρανός με χρώμα μπλε και λίγα σύννεφα. Ουρανός χωρίς σύννεφα ΔΕΝ υπάρχει. Η κατάβαση αν και δεν κούραζε ήταν ιδιαίτερα επικίνδυνη καθώς το έδαφος ήταν ολισθηρό και η σύστασή του ήταν μερικώς αμμοειδής. Αφού επέζησαν από το κατέβασμα οι τρεις χάριτες ξεκουράστηκαν στην προβλήτα, χαζεύοντας τα γαϊδουράκια(μάλλον μουλάρια) που έπιναν νερό, αγνοώντας τον εφιάλτη που τους περίμενε, αφού στη συνέχεια θα κουβαλούσαν τους τουρίστες που κατεβαίνουν ως τις όχθες της λίμνης και δεν μπορούνε να ανέβουνε. Στην ανάβαση, η τσο και η παρέα της θα συναντούσε αρκετούς τέτοιους, μη ξέροντας αν έπρεπε να λυπηθεί περισσότερο τα ίδια τα ζωντανά ή τον-συνήθως ηλικιωμένο- ιθαγενή ιδιοκτήτη τους που ανέβαινε αυτόν τον ιδιαίτερα κουραστικό δρόμο μονοκοπανιά. Ή την ίδια που κόντεψε να αφήσει τα πλεμόνια της στο ανέβασμα. Η εκδρομή ήταν σύντομη και ο δρόμος για το γυρισμό κουραστικός μα η εμπειρία ανεκτίμητη.
Οι μύθοι της λίμνης Κιλοτόα
1. Για τις εκρήξεις του ηφαιστείου.
Στην επιφάνεια της λίμνης ζούσε ένας πανίσχυρος θεός, ο Κιλοτόα, ο οποίος ήταν ο θεός όλων των ηφαιστειακών εκρήξεων. Κάτω από την επιφάνεια της ίδιας λίμνης ζούσε ένας άλλος θεός, ο Τοατσί, ο οποίος μισούσε θανάσιμα τον πρώτο επειδή πάνω του μπορούσε να καθρεφτιστεί ο ουρανός. Λέγεται ότι όταν το ηφαίστειο εκρηγνυόταν, οι δύο θεοί μάλωναν πετώντας φωτιές ο ένας στον άλλον και καταστρέφοντας τα πάντα γύρω τους.
2.Για την έκκριση καπνού και την έντονη παρουσία κόνδορων στην περιοχή
.Ο Πατσακαμάκ, ο θεός που δημιούργησε το σύμπαν, χρειαζόταν έναν αγγελιαφόρο ανάμεσα στα πνεύματα και τους ανθρώπους και γι αυτό δημιούργησε ένα ιερό πουλί, τον κόνδορα. Για χρόνια ο κόνδορας πετούσε για να μεταφέρει τις ειδήσεις από τον ουρανό στη γη, ένιωθε όμως πολλή μοναξιά κι έτσι ερωτεύτηκε μια όμορφη τσοπανοπούλα(αχ, εμείς να δούμε πότε θα βρούμε το τυχερό μας!) που βοσκούσε τα πρόβατά της στα ψηλά βουνά. Για να την πλησιάσει, έκλεψε τα ρούχα ενός βοσκού που κοιμόταν και τα φόρεσε. Εκείνη τον ερωτεύτηκε και ανέβηκε στα φτερά του για να πετάξουνε μαζί. Τα σκυλιά όμως της τσοπάνας (όχι της μικρής, της όμορφης) μαρτύρησαν στους γονείς της πως η μονάκριβή τους σουλατσάρει με έναν κόνδορα και έτσι εκείνοι την έψαξαν, την βρήκαν και την κλείδωσαν στο σπίτι. Η όμορφη τσοπάνα απελπισμένη πια έκανε σήματα καπνού μέχρι που ο κόνδορας κατάφερε να τη βοηθήσει να αποδράσει. Τότε και η ίδια μετατράπηκε σε κόνδορα και έκτοτε οι δυό τους κάνουν μαζί βόλτες πάνω από την περιοχή του Κοτοπάξι(στην οποία ανήκει η λίμνη Κιλοτόα).
υγ1.Για τη δεύτερη ιστορία η τσοπάνα ρωτήθηκε και μας είπε πως όταν η καρδούλα της σκιρτούσε πάνω από τους καταρράκτες Ιγουασού βλέποντας τους γύπες(κόνδορες) να πετάνε και αμαρτωλές σκέψεις περνούσαν από το μυαλό της, δεν είχε ιδέα για τον εν λόγω μύθο. Φαίνεται πως οι τσοπάνες έχουν μία ιδιαίτερη αδυναμία στους γύπες

υγ2. Υπαρχουν κάποιες φωτογραφίες της συντρόφισσας Κ. οι οποίες είναι ασύγκριτα καλύτερες και επίσης έχουν και το υπόλοιπο χωριό, πέρα από τη λίμνη. Δυστυχώς όμως έχουν μεγάλο μέγεθος και δε μπορώ να τις βάλω.