mikrh tsopana
Member
- Μηνύματα
- 1.794
- Likes
- 8.438
- Επόμενο Ταξίδι
- Ελλάδα-Παλέρμο-Μπιλμπάο
- Ταξίδι-Όνειρο
- θα το αποφασίσω αύριο
Περιεχόμενα
- Κεφάλαιο 1
- Εκουαδόρ-Κίτο
- Εκουαδόρ-Κίτο (B)
- Εκουαδόρ-Mompiche
- Εκουαδόρ-Ιστορικό Κέντρο
- Εκουαδόρ-Baños
- Βραζιλία
- Καταρράκτες Ιγουασού-Αργεντινή-Βραζιλία
- Παραγουάη
- Αργεντινή-Σάλτα
- Αργεντινή-Σάλτα (B)
- Αργεντινή-Σάλτα (Γ)
- Εκουαδόρ-Μέση Του Κόσμου
- Εκουαδόρ-Οταβάλο
- Εκουαδόρ-Αμαζόνιος
- Εκουαδόρ-Puerto Lopez,Manabi
- Εκουαδόρ-Λίμνη Κιλοτόα
- Κολομβία-Εσωτερικές Διαδρομές
- Κολομβία-San Agustin
- Κολομβία-Νέιβα
- Κολομβία-Έρημος Τατακόα
- Κολομβία-Μέχρι την Μπογκοτά
- Κολομβία-Μπογκοτά
- Κολομβία-Βίγια δε Λέιβα, Μπαριτσάρα
- Κολομβία-Μεντεγίν-Καρταχένα
- Κολομβία-Καρταχένα δε Ίντιας
- Κολομβία-Playa Blanca
- Επίλογος
Κεφάλαιο 2: Νότος της νότιας Αμερικής
Υποκεφάλαιο 2.1: Βραζιλία
Τίτλος: 23 και μία νύχτες
Εναλλακτικός τίτλος: Κοιμάμαι όπου βρώ
Η ώρα έχει περάσει από τις 12 και είναι πλέον και επίσημα Χριστούγεννα. Οι ώρες μέχρι την επόμενη πτήση αρκετές, οι ώρες πτήσης που μόλις άφησα πίσω αρκετές και κουραστικές και ο ύπνος πολυτέλεια. Ή μήπως όχι; Κυρίες και κύριοι, στο οδοιπορικό του ύπνου που θα ακολουθήσει, θα διαβάσουμε όμορφες ιστορίες, θα δούμε όμορφες φωτογραφίες μα κυρίως θα μάθουμε να εκτιμούμε τον ύπνο. Τον σωστό ύπνο. Σε κρεβάτι. Σε μέρος σκοτεινό, σκιερό και δροσερό, όπως τα μπισκότα.
Το αεροδρόμιο του Σάο Πάολο φάνταζε σχετικά ήσυχο. Τα περισσότερα μαγαζιά κλειστά. Ο κόσμος αρκετός μα οι περισσότεροι ξαπλωμένοι σε καρέκλες, στο πάτωμα. Έχω ήδη κλείσει 12 ώρες σε ψυχολογία ταξιδιού, 2 περίπου ώρες κολλημένη στην απίστευτη κίνηση μέχρι το αεροδρόμιο του Κίτο, άλλες 7+ ώρες πτήσης και 3 περίπου ώρες αναμονής. Τα μάτια μου καίνε, τα βλέφαρα κλείνουν ολοένα και περισσότερο. Πρέπει να βρω επειγόντως μέρος για να κοιμηθώ. Ξαπλώνω στη γωνιά μιας γωνιάς, φοράω την κουκούλα του όμορφου μαύρου φλις, αγκαλιάζω σφιχτά μα με στοργή την πολυταξιδεμένη μου τσάντα και αφήνομαι χωρίς δεύτερη σκέψη στην αγκαλιά του Μ. 1η νύχτα ύπνου εκτός κρεβατιού.
Δεν έχει περάσει πολύ ώρα μα ο ύπνος αποδεικνύεται αναζωογωνητικός, τουλάχιστον για λίγο. Πάω στο γκισέ του check-in. Παραδίπλα, βλέπω κάποιους με σανίδες του σερφ. Πετάνε για Παναμά. Καρέ-καρέ περνάν μπροστά μου όλα τα ξημερώματα 25ης Δεκεμβρίου που έχω ζήσει. Άλλες φορές στο κρεβάτι μου, άλλες έξω, μα πάντα με μακριά μπλούζα, συνήθως με μπουφάν, κάποιες φορές με χιόνι, συνήθως χωρίς, πάντα με μέγιστη θερμοκρασία τους 15-20 βαθμούς.
Η ώρα περίπου 8 το πρωί και μόλις πατάω το πόδι μου στο Πόρτο Αλέγκρε. Αλήθεια, γιατί λένε αυτό το μέρος αλέγκρε(=χαρούμενο); Ο ουρανός θεογκρί, συνεχής βροχή, αρκετή ζέστη και άπειρη, μα άπειρη υγρασία είναι τα χαρακτηριστικά που συνθέτουν το κλίμα του Πόρτο Αλέγκρε, μα εμένα δε με νοιάζει. Για την ώρα. Το μόνο που με νοιάζει είναι να φτάσω στο χόστελ και να απλώσω την αρίδα μου σε ένα κρεβάτι. Και να κοιμηθώ. Να κοιμηθώ μέχρι τα επόμενα Χριστούγεννα. Παίρνω το αστικό που μου υπέδειξε ο φιλικότατος τύπος των πληροφοριών στο αεροδρόμιο, κατεβαίνω μάλλον μια στάση πίσω, προχωράω καμπόσο(ευτυχώς οι τσάντες μου είναι ελαφριότατες) και φτάνω επιτέλους στο περίφημο χόστελ. Η ώρα 9 το πρωί. Ο υπάλληλος, ισχυριζόμενος ότι μιλάει ισπανικά, προσπαθεί να μου δώσει να καταλάβω, σε πορτοισπανικά.
- Το check-in ανοίγει στις δωωωω....
- Δώδεκα;
-Όχι, στις δωωω...
-Δώδεκα;
-Όχι, στις δωωωω...(αμήχανο γέλιο)
Με τα δάχτυλά μου σχηματίζω το 1 και το 2, περιμένοντας να μου πει ναι.
-Ναι!
-Α, ωραία, άρα στις 12.
-Όχι (άντε πάλι) στις δεκατέσερις(14.00- οι λατίνοι χρησιμοποιούν συχνά αυτό το συμβολισμό και στην προφορική γλώσσα για την απογευματινή ώρα)
Χάνω τη γη κάτω απ τα πόδια μου. Για τις 2 θέλω ακόμη 5 ώρες και δεν υπάρχει περίπτωση να τα καταφέρω να μείνω ξύπνια. Αποφασίζω να πάω σε καμία καφετέρια, να πιώ έναν καφέ. Βγαίνω στο δρόμο, έχοντας ξεχάσει μια σημαντική λεπτομέρεια, ότι τα χριστούγεννα σχεδόν τα πάντα είναι κλειστά. Αρκετά τετράγωνα παρακάτω, κι ενώ η κούραση έχει αρχίσει να μετατρέπεται σε νεύρα, ένας άντρας μου λέει χαρούμενος κάτι στα Βραζιλιάνικα.
-Δε μιλάω βραζιλιάνικα, του απαντάω με τόνο απότομο κι εκείνος χαμογελάει και συνεχίζει.
Λίγα δευτερόλεπτα αργότερα συνειδητοποιώ ότι αυτό που μου είπε είναι "Καλά Χριστουγεννα!".
Μετά από περίπου 2 ώρες, έχοντας τελικά βρει μία ανοιχτή καφετέρια, γυρνώ πίσω. Μένουν περίπου 2μιση ώρες και δεν έχω τίποτα άλλο να κάνω από το να περιμένω. Κάθομαι σε ένα τραπέζι, κυριολεκτικά κάθομαι στο τραπέζι, έχω ρίξει όλο μου το βάρος εκεί.Οι αντοχές μου είναι μετρημένες κι έτσι κάπου στη 1, ο υπάλληλος με ξυπνάει για να μου πει ότι δεν υπάρχει πρόβλημα, μπορώ να κάνω check-in τώρα.
Κι αυτός ο ύπνος απεδείχθει προσωρινά αναζωογωνητικός, κι έτσι η πολυπόθητη ένωση του κορμιού μου με το στρώμα αναβλήθηκε. Όχι για πολύ.
Οι μέρες αλλά και οι νύχτες στο Πόρτο Αλέγκρε μας βρήκαν σε μια ακινησία ( οι υπόλοιποι μετρούσαν ήδη 20 μέρες ταξιδιού) προσπαθώντας να βρούμε εισιτήρια για το Φόζ δο Ιγουασού. 2-3 μέρες μετά, μια ζεστή και-τί άλλο;- υγρή νύχτα, αναχωρούμε για την πόλη Κασκαβέλ, μιας και δεν υπήρχαν διαθέσιμα εισιτήρια για το Φόζ. Οι ώρες ταξιδιού που θα ακολουθήσουν, 12, και οι πιθανότητες ύπνου δεν είναι για μένα πολλές.2η νύχτα(σχεδόν) ύπνου εκτός κρεβατιού.
Για καλή μας τύχη, τα δρομολόγια από την Κασκαβέλ για το Φόζ ήταν συχνά και τα εισιτήρια διαθέσιμα, έτσι μετά από 2 ώρες βρισκόμασταν στην πολυπόθητη πόλη. Η κούραση ήταν εμφανής, αλλά η σκέψη ότι αύριο αρχίζει το πάρτυ ή αλλιώς, αύριο καταρράκτες, έκανε την καρδιά της τσοπάνας να χοροπηδά σα κατσίκι πάνω σε βράχια.
Υποκεφάλαιο 2.1: Βραζιλία
Τίτλος: 23 και μία νύχτες
Εναλλακτικός τίτλος: Κοιμάμαι όπου βρώ
Η ώρα έχει περάσει από τις 12 και είναι πλέον και επίσημα Χριστούγεννα. Οι ώρες μέχρι την επόμενη πτήση αρκετές, οι ώρες πτήσης που μόλις άφησα πίσω αρκετές και κουραστικές και ο ύπνος πολυτέλεια. Ή μήπως όχι; Κυρίες και κύριοι, στο οδοιπορικό του ύπνου που θα ακολουθήσει, θα διαβάσουμε όμορφες ιστορίες, θα δούμε όμορφες φωτογραφίες μα κυρίως θα μάθουμε να εκτιμούμε τον ύπνο. Τον σωστό ύπνο. Σε κρεβάτι. Σε μέρος σκοτεινό, σκιερό και δροσερό, όπως τα μπισκότα.
Το αεροδρόμιο του Σάο Πάολο φάνταζε σχετικά ήσυχο. Τα περισσότερα μαγαζιά κλειστά. Ο κόσμος αρκετός μα οι περισσότεροι ξαπλωμένοι σε καρέκλες, στο πάτωμα. Έχω ήδη κλείσει 12 ώρες σε ψυχολογία ταξιδιού, 2 περίπου ώρες κολλημένη στην απίστευτη κίνηση μέχρι το αεροδρόμιο του Κίτο, άλλες 7+ ώρες πτήσης και 3 περίπου ώρες αναμονής. Τα μάτια μου καίνε, τα βλέφαρα κλείνουν ολοένα και περισσότερο. Πρέπει να βρω επειγόντως μέρος για να κοιμηθώ. Ξαπλώνω στη γωνιά μιας γωνιάς, φοράω την κουκούλα του όμορφου μαύρου φλις, αγκαλιάζω σφιχτά μα με στοργή την πολυταξιδεμένη μου τσάντα και αφήνομαι χωρίς δεύτερη σκέψη στην αγκαλιά του Μ. 1η νύχτα ύπνου εκτός κρεβατιού.
Δεν έχει περάσει πολύ ώρα μα ο ύπνος αποδεικνύεται αναζωογωνητικός, τουλάχιστον για λίγο. Πάω στο γκισέ του check-in. Παραδίπλα, βλέπω κάποιους με σανίδες του σερφ. Πετάνε για Παναμά. Καρέ-καρέ περνάν μπροστά μου όλα τα ξημερώματα 25ης Δεκεμβρίου που έχω ζήσει. Άλλες φορές στο κρεβάτι μου, άλλες έξω, μα πάντα με μακριά μπλούζα, συνήθως με μπουφάν, κάποιες φορές με χιόνι, συνήθως χωρίς, πάντα με μέγιστη θερμοκρασία τους 15-20 βαθμούς.
Η ώρα περίπου 8 το πρωί και μόλις πατάω το πόδι μου στο Πόρτο Αλέγκρε. Αλήθεια, γιατί λένε αυτό το μέρος αλέγκρε(=χαρούμενο); Ο ουρανός θεογκρί, συνεχής βροχή, αρκετή ζέστη και άπειρη, μα άπειρη υγρασία είναι τα χαρακτηριστικά που συνθέτουν το κλίμα του Πόρτο Αλέγκρε, μα εμένα δε με νοιάζει. Για την ώρα. Το μόνο που με νοιάζει είναι να φτάσω στο χόστελ και να απλώσω την αρίδα μου σε ένα κρεβάτι. Και να κοιμηθώ. Να κοιμηθώ μέχρι τα επόμενα Χριστούγεννα. Παίρνω το αστικό που μου υπέδειξε ο φιλικότατος τύπος των πληροφοριών στο αεροδρόμιο, κατεβαίνω μάλλον μια στάση πίσω, προχωράω καμπόσο(ευτυχώς οι τσάντες μου είναι ελαφριότατες) και φτάνω επιτέλους στο περίφημο χόστελ. Η ώρα 9 το πρωί. Ο υπάλληλος, ισχυριζόμενος ότι μιλάει ισπανικά, προσπαθεί να μου δώσει να καταλάβω, σε πορτοισπανικά.
- Το check-in ανοίγει στις δωωωω....
- Δώδεκα;
-Όχι, στις δωωω...
-Δώδεκα;
-Όχι, στις δωωωω...(αμήχανο γέλιο)
Με τα δάχτυλά μου σχηματίζω το 1 και το 2, περιμένοντας να μου πει ναι.
-Ναι!
-Α, ωραία, άρα στις 12.
-Όχι (άντε πάλι) στις δεκατέσερις(14.00- οι λατίνοι χρησιμοποιούν συχνά αυτό το συμβολισμό και στην προφορική γλώσσα για την απογευματινή ώρα)
Χάνω τη γη κάτω απ τα πόδια μου. Για τις 2 θέλω ακόμη 5 ώρες και δεν υπάρχει περίπτωση να τα καταφέρω να μείνω ξύπνια. Αποφασίζω να πάω σε καμία καφετέρια, να πιώ έναν καφέ. Βγαίνω στο δρόμο, έχοντας ξεχάσει μια σημαντική λεπτομέρεια, ότι τα χριστούγεννα σχεδόν τα πάντα είναι κλειστά. Αρκετά τετράγωνα παρακάτω, κι ενώ η κούραση έχει αρχίσει να μετατρέπεται σε νεύρα, ένας άντρας μου λέει χαρούμενος κάτι στα Βραζιλιάνικα.
-Δε μιλάω βραζιλιάνικα, του απαντάω με τόνο απότομο κι εκείνος χαμογελάει και συνεχίζει.
Λίγα δευτερόλεπτα αργότερα συνειδητοποιώ ότι αυτό που μου είπε είναι "Καλά Χριστουγεννα!".
Μετά από περίπου 2 ώρες, έχοντας τελικά βρει μία ανοιχτή καφετέρια, γυρνώ πίσω. Μένουν περίπου 2μιση ώρες και δεν έχω τίποτα άλλο να κάνω από το να περιμένω. Κάθομαι σε ένα τραπέζι, κυριολεκτικά κάθομαι στο τραπέζι, έχω ρίξει όλο μου το βάρος εκεί.Οι αντοχές μου είναι μετρημένες κι έτσι κάπου στη 1, ο υπάλληλος με ξυπνάει για να μου πει ότι δεν υπάρχει πρόβλημα, μπορώ να κάνω check-in τώρα.
Κι αυτός ο ύπνος απεδείχθει προσωρινά αναζωογωνητικός, κι έτσι η πολυπόθητη ένωση του κορμιού μου με το στρώμα αναβλήθηκε. Όχι για πολύ.
Οι μέρες αλλά και οι νύχτες στο Πόρτο Αλέγκρε μας βρήκαν σε μια ακινησία ( οι υπόλοιποι μετρούσαν ήδη 20 μέρες ταξιδιού) προσπαθώντας να βρούμε εισιτήρια για το Φόζ δο Ιγουασού. 2-3 μέρες μετά, μια ζεστή και-τί άλλο;- υγρή νύχτα, αναχωρούμε για την πόλη Κασκαβέλ, μιας και δεν υπήρχαν διαθέσιμα εισιτήρια για το Φόζ. Οι ώρες ταξιδιού που θα ακολουθήσουν, 12, και οι πιθανότητες ύπνου δεν είναι για μένα πολλές.2η νύχτα(σχεδόν) ύπνου εκτός κρεβατιού.
Για καλή μας τύχη, τα δρομολόγια από την Κασκαβέλ για το Φόζ ήταν συχνά και τα εισιτήρια διαθέσιμα, έτσι μετά από 2 ώρες βρισκόμασταν στην πολυπόθητη πόλη. Η κούραση ήταν εμφανής, αλλά η σκέψη ότι αύριο αρχίζει το πάρτυ ή αλλιώς, αύριο καταρράκτες, έκανε την καρδιά της τσοπάνας να χοροπηδά σα κατσίκι πάνω σε βράχια.