mikrh tsopana
Member
- Μηνύματα
- 1.794
- Likes
- 8.438
- Επόμενο Ταξίδι
- Ελλάδα-Παλέρμο-Μπιλμπάο
- Ταξίδι-Όνειρο
- θα το αποφασίσω αύριο
Περιεχόμενα
- Κεφάλαιο 1
- Εκουαδόρ-Κίτο
- Εκουαδόρ-Κίτο (B)
- Εκουαδόρ-Mompiche
- Εκουαδόρ-Ιστορικό Κέντρο
- Εκουαδόρ-Baños
- Βραζιλία
- Καταρράκτες Ιγουασού-Αργεντινή-Βραζιλία
- Παραγουάη
- Αργεντινή-Σάλτα
- Αργεντινή-Σάλτα (B)
- Αργεντινή-Σάλτα (Γ)
- Εκουαδόρ-Μέση Του Κόσμου
- Εκουαδόρ-Οταβάλο
- Εκουαδόρ-Αμαζόνιος
- Εκουαδόρ-Puerto Lopez,Manabi
- Εκουαδόρ-Λίμνη Κιλοτόα
- Κολομβία-Εσωτερικές Διαδρομές
- Κολομβία-San Agustin
- Κολομβία-Νέιβα
- Κολομβία-Έρημος Τατακόα
- Κολομβία-Μέχρι την Μπογκοτά
- Κολομβία-Μπογκοτά
- Κολομβία-Βίγια δε Λέιβα, Μπαριτσάρα
- Κολομβία-Μεντεγίν-Καρταχένα
- Κολομβία-Καρταχένα δε Ίντιας
- Κολομβία-Playa Blanca
- Επίλογος
Κεφάλαιο 1: Εκουαδόρ
Υποκεφάλαιο 1.5: Μέση του κόσμου, Οταβάλο, Αμαζόνιος
Μέρος τρίτο: Αμαζόνιος
Τίτλος 1: Oh, let the sun beat down upon my face
Εναλλακτικός τίτλος: Ό,τι λάμπει δεν είναι...μάτια θηλαστικών
"Δε ξέρω αν αυτό συνέβαινε στον καθένα, αλλά όταν ήμουν μικρή, βλέποντας παιδικά όπως Αλαντίν, Βασιλιά των Λιονταριών, Διάβολο της Ταζμανίας, ονειρευόμουν συνεχώς ότι ζω για λίγο στην Ασία, στην Ταζμανία, στην Αφρική, στην Αμερική. Αν και ξεχωριστή θέση στα όνειρά μου κατείχε πάντα η Ινδία και ό,τι έχει να κάνει με αυτήν, η λέξη Αμαζόνιος δε μπορούσε παρά να φαντάζει μαγική στα μάτια μου. Μέσα από τα καρτούν αλλά και διάφορες ταινίες, το δάσος αυτό ήτανε πάντοτε τόσο μακρινό και τόσο γοητευτικό. Πολλές φορές στα ονειρά μου, σε εκείνα τα όνειρα που δυσκολεύεσαι να καταλάβεις αν τα βλέπεις ξυπνητή ή αν κοιμάσαι, έκανα κανό σε εκείνο το φημισμένο ποτάμι και δεκάδες πολύχρωμα πουλιά πετούσαν τραγουδώντας.Ήμουν στον Αμαζόνιο!
Δυστυχώς δεν προέρχομαι από οικογένεια ταξιδιωτών. Έτσι, σαν ήμουν μικρή πίστευα ότι κάθε ήπειρος είναι και ένας διαφορετικός πλανήτης που εγώ δε θα μπορέσω ποτέ να γνωρίσω. Και να που ήρθε η μέρα..."
[Σημειώσεις από το ημερολόγιο της μικρής τσοπάνας]
---
Ο ερχομός του Φ., όπως έχουμε προαναφέρει, είχε προκαλέσει αρκετό άγχος στην τσοπάνα. Μα είχε και τα καλά του. Σε μια διαskypeική συνομιλία που είχαν πριν πολλούς μήνες η τσοπάνα είχε προτείνει στον Φ. να επισκεφτούν τα εκουαδοριανά δάση του Αμαζονίου. Με την πάροδο του χρόνου και καθώς η τσοπάνα ήταν απογοητευμένη από το ψάξιμο, η επιμονή του Φ. (που είναι μην του τάξεις τίποτα) να επισκεφτούν το δάσος είχε θετικά αποτελέσματα. Μετά από την απόρριψη του αρχικού σχεδίου (που ήταν επίσκεψη στη φυλή των Κέτσουα στο χωριό Σαραγιάκου, μέρος γνωστό για τον αγώνα του ενάντια στις πετρελαϊκές) καθώς το ποσό για τέσσερις μέρες ήταν υπέρογκο (περί τα 500-600 δολάρια ανα άτομο), την απόρριψη του πάρκου Γιασουνί για τον ίδιο ακριβώς λόγο αλλά και την προτροπή γνωστών να επισκεφτούν τη φυλή Σουάρ, κατέληξαν στο νότιο τμήμα του εκουαδοριανού Αμαζονίου. Το πακέτο κλείστηκε για 3 βράδια/4 μέρες περιελάμβανε βόλτα στο δάσος με επεξήγηση των φαρμακευτικών φυτών της περιοχής, βόλτα με κανό, tubing στο ποτάμι, βόλτα στην αναζήτηση πουλιών, εντόμων και φιδιών, θεραπεία με λάσπη, τελετή του καπνού,επίσκεψη στην κοινότητα της "Καλής Ελπίδας", διαμονή και πλήρης διατροφή και κόστιζε 60 δολάρια/μερα/άτομο.
Το νυχτερινό ταξίδι από το Κίτο για την αμαζονική πόλη Μάκας δεν ήταν τόσο κουραστικό όσο υπολόγιζε η τσοπάνα και όταν έφτασαν στην πόλη τους περίμενε μία ευχάριστη έκπληξη:δεν έβρεχε, όπως τους είχαν ενημερώσει, αντιθέτως, είχε ήλιο, πολύ ήλιο, πράγμα σπάνιο! Συναντήθηκαν με τον οδηγό την ώρα που είχαν συμφωνήσει και με το αυτοκίνητο έφτασαν σε ένα δασένιο αδιέξοδο, όπου φόρεσαν τις μπότες και ξεκίνησαν την λασποπορεία.
Στο δρόμο ο οδηγός τους εξηγούσε τα ονόματα και τις ιδιότητες των δέντρων και των φυτών, ποιά από αυτά είναι δηλητηριώδη καθώς και πώς τα χρησιμοποιούνε οι ιθαγενείς.
Οι ρίζες αρκετών δέντρων ήταν πανύψηλες/
Ο Φ. με τον οδηγό.
Μόλις έφτασαν, μια ακόμη έκπληξη περίμενε τους μικρούς μας φίλους. Η διαμονή θα γινόταν σε ένα σπιτάκι(καμπάνια) στη μέση του δάσους, αρκετά μακριά από την κοινότητα και μάλιστα σε ένα σπιτάκι που για πόρτα έχει μόνο μία κουρτίνα. Το σκηνικό παρόλαυτά πανέμορφο, καθώς το σπίτι ήταν ακριβώς μπροστά στο ποτάμι Γιουκίπα.
Πού είναι η πόρτα; Οέο;
Ένα παιδικό όνειρο γινόταν πραγματικότητα.
Η τσο και ο Φ. ξεκίνησαν τις ερωτήσεις.
-Το μέρος έχει κροκόδειλους;
-Σε αυτή την περιοχή του ποταμού δεν έχει, λίγο πιο κάτω.
-Πιράνχα;
-Είναι πιο νότια.
-Ανακόντα;
-Ανακόντα έχει αλλά δεν έρχονται εδώ.
-Και πού το ξέρεις ότι δεν έρχονται.
-Ε, δεν έρχονται.
-Τίγρεις;
-Ναι τίγρεις (σ.σ τζάγκουαρ) υπάρχουν εδώ στο δάσος.
Η τσοπάνα και ο Φ. πάγωσαν.
-Μα το δωμάτιό μας δεν έχει πόρτα. Και άμα έρθει η τίγρης το βράδυ;
-Δεν έρχεται.
-Πού το ξέρεις;
-Ε, δεν πλησιάζει ανθρώπους.
Η τσοπάνα δε συνέχισε την κουβέντα, ήταν όμως σε όλη τη διάρκεια του ταξιδιού σε αναμένα κάρβουνα.
(Για την ιστορία, τα επόμενα βράδια οι δύο φίλοι θα ακούσουν το τζάγκουαρ να βρυγχάται. Παρόλο τον φόβο που αυτό τους προκαλούσε η τσοπάνα πρέπει να παραδεχτεί ότι η εμπειρία αυτή ήταν απλά μαγική!)
Ως δώρο υποδοχής ο οδηγός, ο οποίος ήταν ντόπιος, ζωγράφισε τα πρόσωπα των επισκεπτών, ως είθισται.
Ο δρόμος του μυρμηγκιού για την τσοπάνα.
Ο πολεμιστής για τον γιο του οδηγού που βρέθηκε για λίγο μαζί τους.
Η πρώτη μέρα έκλεισε σχεδόν ήσυχα, με τους δύο ταξιδιώτες να "απολαμβάνουν" ένα δροσερότατο μπάνιο στο ποτάμι. Ο οδηγός, τους πρόσφερε ένα ποτήρι κάνια(τοπικό ποτό) με λουίζα και σε εκείνη τη στιγμή ο Φ. είχε μια φαεινή ιδέα. Να προσφέρουν το ρούμι που είχανε φέρει μαζί τους. Ο οδηγός δέχτηκε μετα χαράς (όπως και οποιαδήποτε προσφορά των δύο ΄φιλων μας) και το αποτέλεσμα; Μέθυσε και έφυγε για ύπνο αφήνωντας τους δύο ταξιδιώτες νηστικούς. Ο θεός αγαπάει όμως το λύκο αγαπάει και την τσοπάνα και έτσι εκείνο το βράδυ δείπνησαν μια ωραιότατη...σακούλα πατατάκια. Δια του δύο. Τα οποία έτρωγαν εναλλάξ για να μην τους ακούσει ο οδηγός, ο οποίος ισχυριζόταν ότι ακούει μέχρι και τον άνεμο μέτρα μακριά.
Είχανε φάει μεσημεριανό, μην είναι και πλεονέκτες.
Για καλή τους τύχη ο οδηγός δεν είχε τσουτσάκι (σ.σ χανγκόβερ) και έτσι μπόρεσε να τους φτιάξει πρωινό πριν ξεκινήσουν για το όνειρο της τσοπάνας. Λασποθεραπεία και μετά κανό στο ποτάμι! Η τσοπάνα μπόρεσε να απολαύσει τη συναυλία των πουλιών και να δει και να παρατηρήσει πολλά από δαύτα, δεν μπόρεσε όμως να βγάλει φωτογραφίες λόγω του κινδύνου να βραχεί η κάμερα.
Η "τελετή" του καπνού
Μετά από την απογευματινή σιέστα ο οδηγός ετοίμασε τα φύλλα καπνού για να μυήσει τους ταξιδιώτες στην ενδιαφέρουσα αυτή τελετή.
Όπως ενημέρωσε, οι ιθαγενείς και κυρίως ο σαμάνος κάνουν χρήση των φύλλων καπνού για να έχουν πνευματική διαύγεια, για να έρθουν πιο κοντά με τα στοιχεία της φύσης αλλά και για να κοιμηθούν.
Ο οδηγός έβαλε λίγο από το ζουμί στη χούφτα του και το ρούφηξε αργά αργά από τη μύτη. Στη συνέχεια άρχισε να βήχει και να φτύνει σα διαολεμένος. Τα χνάρια του ακολούθησε η τσοπάνα. Καθώς το πικάντικο υγρό εισχωρούσε στη μύτη της το ένιωθε να καίει τα ιγμόριά της. Ήταν τόσο έντονο που η τσοπάνα για λίγο νόμιζε ότι τυφλώθηκε, μα το συναίσθημα ήταν περίεργο γιατί ταυτόχρονα ένιωθε ευφορία. Στη συνέχεια άρχισε να φτερνίζεται ασταμάτητα ενώ η μύτη της άρχισε να τρέχει χωρίς σταματημό. Τρίτος μπήκε στην παρέα ο Φ. του οποίου η αντίδραση ήταν παρόμοια με του οδηγού. Η τσοπάνα, μάλλον επειδή δεν είναι καπνίστρια, για πολλή ώρα μετά ένιωθε αρκετά ζαλισμένη, πράγμα που δεν συνέβη με το "φουγάρο" Φ. Για να κλείσει όμορφα η βραδιά -μα πόσο πιο όμορφα, είχε ήδη πανσέληνο- έκαναν μια νυχτερινή βόλτα στο δάσος σε αναζήτηση εντόμων,ερπετών και μαϊμούδων.
Το βραδινό:μπανάνες τηγανιτές με ομελέτα, αρκετά πιο νόστιμο απ'ότι φαίνεται. Όλα τα γεύματα συνόδευε το τσάι της γουαγιούσα-τσάι αποτοξινωτικό- το πρωί και τσάι λουίζα το βράδυ.
Η τρίτη μέρα τους υποδέχτηκε με ένα εξίσου νόστιμο πρωινό, κυρίως για τον Φ. που επειδή είχε συμφωνήσει να κάνει την τελετή της αγιαγουάσκα με ένα επιπλέον κόστος (κανονικά παίρνω 70 αλλά επειδή είστε φίλοι θα σας πάρω 40) δεν έπρεπε να φάει τίποτα όλη την υπόλοιπη ημέρα.
Αυγά με τηγανιτή γιούκα, ένα δυναμωτικό πρωινό!
Η αγιαγουάσκα
Στις φυλές του Αμαζονίου συνηθίζεται η χρήση του παραισθησιογόνου αυτού "φίλτρου" κυρίως από τους σαμάνους. Όπως ισχυρίζονται, οι παραισθήσεις που έχει κανείς τον βοηθάνε να δει κάποια πράγματα για τη ζωή του πιο καθαρά, βλέπουν δηλαδή τις παραισθήσεις σαν μια στιγμή απόλυτης διαύγειας.
Η αγιαγουάσκα είναι παραισθησιογόνο παρόμοιο με το πεγιότ ή το Σαν Πέδρο. Φτιάχνεται από ένα μείγμα φυτών και κλαδιών από φυτά του Αμαζονίου. Το μείγμα αυτό βράζεται για πολλές ώρες μέχρι να φτάσει, από τα 30( μην το δένεται και κόμπο, έτσι νομίζει πως θυμάται η τσοπάνα ) λίτρα νερό που προστίθενται στην αρχή, να βγει μια ποσότητα περίπου όσο μία κούπα.
Ο χρήστης δεν πρέπει να φάει όλη τη μέρα ούτε να καταναλώσει αλκοόλ όλη τη μέρα.
Κατα την τελετή, ο σαμάνος, κάνοντας χρήση των φύλλων καπνού ξεκινάει να τραγουδάει και να "ψέλνει", δίνοντας στον χρήστη το "φίλτρο". Το "φίλτρο" χρειάζεται περίπου μισή ώρα να δράσει. Στα πρώτα στάδια ο χρήστης νιώθει μια ακατάσχετη ανάγκη να πάει τουαλέτα, στάδιο το οποίο κρατάει περίπου 2 ώρες. Στη συνέχεια ξεκινάνε οι παραισθήσεις, οι οποίες κρατάνε περίπου 6 ώρες, κατά τις οποίες ο χρήστης είναι σε εγρήγορση . Το πρωί, μετά από μία νύχτα χωρίς ύπνο και με αρκετό ιδρώτα, ο χρήστης πρέπει να πλυθεί για να ελευθερώσει το σώμα του από τις τοξίνες που ελευθερώθηκαν στο δέρμα του. Στοπ!
Μετά από μια ωριαία διαδρομή μέσα στη λάσπη, οι φίλοι μας έφτασαν σε ένα σημείο του ποταμού όπου ήταν το σημείο εκκίνησης για το tubing, τουτέστιν οι φίλοι μας μπήκαν μέσα σε λάστιχα και διέσχισαν τον ποταμό μέχρι το σπίτι. Η απόλυτη χαλάρωση.
Ένα πανέμορφο κοριτσάκι που έτρεχε ξυπόλητο στη διαδρομή, δε γλίτωσε από τα κλικ του Φ.
Κατάλευκοι και πανευτυχείς μες στο ποτάμι.
Η τελευταία μέρα βρήκε τους δύο ταξιδιώτες να προσπαθούν να ξυπνήσουν τον οδηγό στις 11 το πρωί, ο οποίος είχε βάλει ένα πανί στο παράθυρο για να μην τον ενοχλεί ο ήλιος. Μετά από πολύωρες προσπάθειες και αφού ξύπνησε, έδωσε μια συναυλία δώρο για τους φίλους μας(ναι ήταν ΚΑΙ μουσικός) και τους άφησε να εξασκήσουν τη σερμπανάτα, το κλασικό κυνηγετικό όπλο τύπου φυσοκάλαμο. Ο Φ. αποδείχτηκε εύστοχος ενώ η τσοπάνα ,που σήκωνε το όπλο με τη βοήθεια του Φ. αποδείχτηκε παντελώς άσχετη. Μετά από το τελευταίο γεύμα για αυτό το ταξίδι επισκέφτηκαν την κοινότητα και το σχολείο της κοινότητας και επέστρεψαν στη βάση τους ψάχνωντας απεγνωσμένα κάτι γλυκό, μιας και το είχαν στερηθεί τόσες (4) μέρες.
Κοτόπουλο με τηγανιτή γιούκα.
Βοnus ιστορία: Ό,τι λάμπει δεν είναι ...μάτια θηλαστικών!
Το χρονικό
Είναι απόγευμα του Μαγιού κοντά στο ηλιοβασίλεμα. Οι δύο φίλοι μας περνάνε την πρώτη τους μέρα στο δάσος. Ο οδηγός τους έχει εγκαταλείψει για να πάει στην κοινότητα υποσχόμενος ότι θα επιστρέψει. Η τσοπάνα, λίγο η υγρασία λίγο η τεμπέλικη φύση της κοιμάται του καλού καιρού. Ο Φ. διαβάζει και μιας και βαριέται ανελέητα ξυπνά την τσοπάνα, εκμυστηρευόμενος σκέψεις φόβου για το γεγονός ότι είναι μόνοι τους στη ζούγκλα. Η τσοπάνα στην αρχή τον κοροϊδεύει μα στη συνέχεια αρχίζει να συμμερίζεται την ανησυχία του. Εκλογικεύει την κατάσταση: μόνοι σε ένα δάσος που μοιάζει να μην έχει ούτε αρχή ούτε τέλος. Μόνοι σε ένα δάσος με το τζάγκουαρ να παραμονεύει.
Ξαφνικά έγινε αυτό που φοβόταν. Το σκοτάδι απλώθηκε καθόλο το οπτικό πεδίο των δύο ταξιδιωτών, που μόνο φως πια είχαν τη φωτιά που ο οδηγός τους είχε αφήσει. Ώσπου έπεσε ο κεραυνός: η τσοπάνα άρχισε να παρατηρεί κάτι μικρές λάμψεις. Το ίδιο και ο Φ. Οι λάμψεις ήταν παντού! Στο δάσος, στην απέναντι όχθη του ποταμού.
- Μάτια θηλαστικών! Μας μύρισαν και μας παραμονεύουν, είπε ο Φ.
Τα λόγια του ήταν μαχαίρια που έκοψαν μονομιάς τα γόνατα της τσοπάνας. Πανικός κυρίευσε τη μικρή χωριατοπούλα. Ο Φ. προσπάθησε να κρατηθεί πιο ψύχραιμος(δεν ήταν και πολύ δύσκολο να κρατηθεί κανείς πιο ψύχραιμος από την τσοπάνα).
Οι δυό τους στάθηκαν δίπλα στη φωτιά, γνωρίζοντας ότι τα ζώα φοβούνται τη φωτιά. Στάθηκαν πλάτη με πλάτη για να εποπτεύουν σφαιρικά το πεδίο και κατα τις οδηγίες του Φ., που είχε αρπάξει μια χαντζάρα που είχε αφήσει ο οδηγός. δεν κοιτούσαν ποτέ τη φωτιά για να μπορούν τα ασθενικά-μπροστά στα μάτια των σαρκοβόρων θηλαστικών- τους μάτια να ανιχνεύουν οποιαδήποτε κίνηση. Η τσοπάνα δε μπόρεσε να μας πει πόση ώρα πέρασε μέχρι να έρθει ο οδηγός, δηλώνει πάντως πως της φάνηκαν αιώνες. Μόλις έφτασε, η τσο και ο Φ. έτρεξαν και κούρνιασαν σαν έμβρυα(φράση του Φ. ) δίπλα στον οδηγό.
Αναρωτιέστε τί απέγιναν τα σαρκοβόρα θηλαστικά που παραμόνευαν να καταβροχθίσουν την τσο και τον Φ.; Άγνωστο! Γιατί πολύ απλά αυτό που έλαμπε δεν ήταν μάτια θηλαστικών αλλά -όπως τους ενημέρωσε ο οδηγός και εξακρίβωσαν στη συνέχεια- ......πυγολαμπίδες!!
Υποκεφάλαιο 1.5: Μέση του κόσμου, Οταβάλο, Αμαζόνιος
Μέρος τρίτο: Αμαζόνιος
Τίτλος 1: Oh, let the sun beat down upon my face
Εναλλακτικός τίτλος: Ό,τι λάμπει δεν είναι...μάτια θηλαστικών
"Δε ξέρω αν αυτό συνέβαινε στον καθένα, αλλά όταν ήμουν μικρή, βλέποντας παιδικά όπως Αλαντίν, Βασιλιά των Λιονταριών, Διάβολο της Ταζμανίας, ονειρευόμουν συνεχώς ότι ζω για λίγο στην Ασία, στην Ταζμανία, στην Αφρική, στην Αμερική. Αν και ξεχωριστή θέση στα όνειρά μου κατείχε πάντα η Ινδία και ό,τι έχει να κάνει με αυτήν, η λέξη Αμαζόνιος δε μπορούσε παρά να φαντάζει μαγική στα μάτια μου. Μέσα από τα καρτούν αλλά και διάφορες ταινίες, το δάσος αυτό ήτανε πάντοτε τόσο μακρινό και τόσο γοητευτικό. Πολλές φορές στα ονειρά μου, σε εκείνα τα όνειρα που δυσκολεύεσαι να καταλάβεις αν τα βλέπεις ξυπνητή ή αν κοιμάσαι, έκανα κανό σε εκείνο το φημισμένο ποτάμι και δεκάδες πολύχρωμα πουλιά πετούσαν τραγουδώντας.Ήμουν στον Αμαζόνιο!
Δυστυχώς δεν προέρχομαι από οικογένεια ταξιδιωτών. Έτσι, σαν ήμουν μικρή πίστευα ότι κάθε ήπειρος είναι και ένας διαφορετικός πλανήτης που εγώ δε θα μπορέσω ποτέ να γνωρίσω. Και να που ήρθε η μέρα..."
[Σημειώσεις από το ημερολόγιο της μικρής τσοπάνας]
---
Ο ερχομός του Φ., όπως έχουμε προαναφέρει, είχε προκαλέσει αρκετό άγχος στην τσοπάνα. Μα είχε και τα καλά του. Σε μια διαskypeική συνομιλία που είχαν πριν πολλούς μήνες η τσοπάνα είχε προτείνει στον Φ. να επισκεφτούν τα εκουαδοριανά δάση του Αμαζονίου. Με την πάροδο του χρόνου και καθώς η τσοπάνα ήταν απογοητευμένη από το ψάξιμο, η επιμονή του Φ. (που είναι μην του τάξεις τίποτα) να επισκεφτούν το δάσος είχε θετικά αποτελέσματα. Μετά από την απόρριψη του αρχικού σχεδίου (που ήταν επίσκεψη στη φυλή των Κέτσουα στο χωριό Σαραγιάκου, μέρος γνωστό για τον αγώνα του ενάντια στις πετρελαϊκές) καθώς το ποσό για τέσσερις μέρες ήταν υπέρογκο (περί τα 500-600 δολάρια ανα άτομο), την απόρριψη του πάρκου Γιασουνί για τον ίδιο ακριβώς λόγο αλλά και την προτροπή γνωστών να επισκεφτούν τη φυλή Σουάρ, κατέληξαν στο νότιο τμήμα του εκουαδοριανού Αμαζονίου. Το πακέτο κλείστηκε για 3 βράδια/4 μέρες περιελάμβανε βόλτα στο δάσος με επεξήγηση των φαρμακευτικών φυτών της περιοχής, βόλτα με κανό, tubing στο ποτάμι, βόλτα στην αναζήτηση πουλιών, εντόμων και φιδιών, θεραπεία με λάσπη, τελετή του καπνού,επίσκεψη στην κοινότητα της "Καλής Ελπίδας", διαμονή και πλήρης διατροφή και κόστιζε 60 δολάρια/μερα/άτομο.
Το νυχτερινό ταξίδι από το Κίτο για την αμαζονική πόλη Μάκας δεν ήταν τόσο κουραστικό όσο υπολόγιζε η τσοπάνα και όταν έφτασαν στην πόλη τους περίμενε μία ευχάριστη έκπληξη:δεν έβρεχε, όπως τους είχαν ενημερώσει, αντιθέτως, είχε ήλιο, πολύ ήλιο, πράγμα σπάνιο! Συναντήθηκαν με τον οδηγό την ώρα που είχαν συμφωνήσει και με το αυτοκίνητο έφτασαν σε ένα δασένιο αδιέξοδο, όπου φόρεσαν τις μπότες και ξεκίνησαν την λασποπορεία.

Στο δρόμο ο οδηγός τους εξηγούσε τα ονόματα και τις ιδιότητες των δέντρων και των φυτών, ποιά από αυτά είναι δηλητηριώδη καθώς και πώς τα χρησιμοποιούνε οι ιθαγενείς.
Οι ρίζες αρκετών δέντρων ήταν πανύψηλες/


Ο Φ. με τον οδηγό.

Μόλις έφτασαν, μια ακόμη έκπληξη περίμενε τους μικρούς μας φίλους. Η διαμονή θα γινόταν σε ένα σπιτάκι(καμπάνια) στη μέση του δάσους, αρκετά μακριά από την κοινότητα και μάλιστα σε ένα σπιτάκι που για πόρτα έχει μόνο μία κουρτίνα. Το σκηνικό παρόλαυτά πανέμορφο, καθώς το σπίτι ήταν ακριβώς μπροστά στο ποτάμι Γιουκίπα.


Πού είναι η πόρτα; Οέο;
Ένα παιδικό όνειρο γινόταν πραγματικότητα.
Η τσο και ο Φ. ξεκίνησαν τις ερωτήσεις.
-Το μέρος έχει κροκόδειλους;
-Σε αυτή την περιοχή του ποταμού δεν έχει, λίγο πιο κάτω.
-Πιράνχα;
-Είναι πιο νότια.
-Ανακόντα;
-Ανακόντα έχει αλλά δεν έρχονται εδώ.
-Και πού το ξέρεις ότι δεν έρχονται.
-Ε, δεν έρχονται.
-Τίγρεις;
-Ναι τίγρεις (σ.σ τζάγκουαρ) υπάρχουν εδώ στο δάσος.
Η τσοπάνα και ο Φ. πάγωσαν.
-Μα το δωμάτιό μας δεν έχει πόρτα. Και άμα έρθει η τίγρης το βράδυ;
-Δεν έρχεται.
-Πού το ξέρεις;
-Ε, δεν πλησιάζει ανθρώπους.
Η τσοπάνα δε συνέχισε την κουβέντα, ήταν όμως σε όλη τη διάρκεια του ταξιδιού σε αναμένα κάρβουνα.
(Για την ιστορία, τα επόμενα βράδια οι δύο φίλοι θα ακούσουν το τζάγκουαρ να βρυγχάται. Παρόλο τον φόβο που αυτό τους προκαλούσε η τσοπάνα πρέπει να παραδεχτεί ότι η εμπειρία αυτή ήταν απλά μαγική!)
Ως δώρο υποδοχής ο οδηγός, ο οποίος ήταν ντόπιος, ζωγράφισε τα πρόσωπα των επισκεπτών, ως είθισται.
Ο δρόμος του μυρμηγκιού για την τσοπάνα.
Η πρώτη μέρα έκλεισε σχεδόν ήσυχα, με τους δύο ταξιδιώτες να "απολαμβάνουν" ένα δροσερότατο μπάνιο στο ποτάμι. Ο οδηγός, τους πρόσφερε ένα ποτήρι κάνια(τοπικό ποτό) με λουίζα και σε εκείνη τη στιγμή ο Φ. είχε μια φαεινή ιδέα. Να προσφέρουν το ρούμι που είχανε φέρει μαζί τους. Ο οδηγός δέχτηκε μετα χαράς (όπως και οποιαδήποτε προσφορά των δύο ΄φιλων μας) και το αποτέλεσμα; Μέθυσε και έφυγε για ύπνο αφήνωντας τους δύο ταξιδιώτες νηστικούς. Ο θεός αγαπάει όμως το λύκο αγαπάει και την τσοπάνα και έτσι εκείνο το βράδυ δείπνησαν μια ωραιότατη...σακούλα πατατάκια. Δια του δύο. Τα οποία έτρωγαν εναλλάξ για να μην τους ακούσει ο οδηγός, ο οποίος ισχυριζόταν ότι ακούει μέχρι και τον άνεμο μέτρα μακριά.

Είχανε φάει μεσημεριανό, μην είναι και πλεονέκτες.
Για καλή τους τύχη ο οδηγός δεν είχε τσουτσάκι (σ.σ χανγκόβερ) και έτσι μπόρεσε να τους φτιάξει πρωινό πριν ξεκινήσουν για το όνειρο της τσοπάνας. Λασποθεραπεία και μετά κανό στο ποτάμι! Η τσοπάνα μπόρεσε να απολαύσει τη συναυλία των πουλιών και να δει και να παρατηρήσει πολλά από δαύτα, δεν μπόρεσε όμως να βγάλει φωτογραφίες λόγω του κινδύνου να βραχεί η κάμερα.
Η "τελετή" του καπνού
Μετά από την απογευματινή σιέστα ο οδηγός ετοίμασε τα φύλλα καπνού για να μυήσει τους ταξιδιώτες στην ενδιαφέρουσα αυτή τελετή.

Όπως ενημέρωσε, οι ιθαγενείς και κυρίως ο σαμάνος κάνουν χρήση των φύλλων καπνού για να έχουν πνευματική διαύγεια, για να έρθουν πιο κοντά με τα στοιχεία της φύσης αλλά και για να κοιμηθούν.
Ο οδηγός έβαλε λίγο από το ζουμί στη χούφτα του και το ρούφηξε αργά αργά από τη μύτη. Στη συνέχεια άρχισε να βήχει και να φτύνει σα διαολεμένος. Τα χνάρια του ακολούθησε η τσοπάνα. Καθώς το πικάντικο υγρό εισχωρούσε στη μύτη της το ένιωθε να καίει τα ιγμόριά της. Ήταν τόσο έντονο που η τσοπάνα για λίγο νόμιζε ότι τυφλώθηκε, μα το συναίσθημα ήταν περίεργο γιατί ταυτόχρονα ένιωθε ευφορία. Στη συνέχεια άρχισε να φτερνίζεται ασταμάτητα ενώ η μύτη της άρχισε να τρέχει χωρίς σταματημό. Τρίτος μπήκε στην παρέα ο Φ. του οποίου η αντίδραση ήταν παρόμοια με του οδηγού. Η τσοπάνα, μάλλον επειδή δεν είναι καπνίστρια, για πολλή ώρα μετά ένιωθε αρκετά ζαλισμένη, πράγμα που δεν συνέβη με το "φουγάρο" Φ. Για να κλείσει όμορφα η βραδιά -μα πόσο πιο όμορφα, είχε ήδη πανσέληνο- έκαναν μια νυχτερινή βόλτα στο δάσος σε αναζήτηση εντόμων,ερπετών και μαϊμούδων.



Το βραδινό:μπανάνες τηγανιτές με ομελέτα, αρκετά πιο νόστιμο απ'ότι φαίνεται. Όλα τα γεύματα συνόδευε το τσάι της γουαγιούσα-τσάι αποτοξινωτικό- το πρωί και τσάι λουίζα το βράδυ.
Η τρίτη μέρα τους υποδέχτηκε με ένα εξίσου νόστιμο πρωινό, κυρίως για τον Φ. που επειδή είχε συμφωνήσει να κάνει την τελετή της αγιαγουάσκα με ένα επιπλέον κόστος (κανονικά παίρνω 70 αλλά επειδή είστε φίλοι θα σας πάρω 40) δεν έπρεπε να φάει τίποτα όλη την υπόλοιπη ημέρα.

Αυγά με τηγανιτή γιούκα, ένα δυναμωτικό πρωινό!
Η αγιαγουάσκα
Στις φυλές του Αμαζονίου συνηθίζεται η χρήση του παραισθησιογόνου αυτού "φίλτρου" κυρίως από τους σαμάνους. Όπως ισχυρίζονται, οι παραισθήσεις που έχει κανείς τον βοηθάνε να δει κάποια πράγματα για τη ζωή του πιο καθαρά, βλέπουν δηλαδή τις παραισθήσεις σαν μια στιγμή απόλυτης διαύγειας.
Η αγιαγουάσκα είναι παραισθησιογόνο παρόμοιο με το πεγιότ ή το Σαν Πέδρο. Φτιάχνεται από ένα μείγμα φυτών και κλαδιών από φυτά του Αμαζονίου. Το μείγμα αυτό βράζεται για πολλές ώρες μέχρι να φτάσει, από τα 30( μην το δένεται και κόμπο, έτσι νομίζει πως θυμάται η τσοπάνα ) λίτρα νερό που προστίθενται στην αρχή, να βγει μια ποσότητα περίπου όσο μία κούπα.



Ο χρήστης δεν πρέπει να φάει όλη τη μέρα ούτε να καταναλώσει αλκοόλ όλη τη μέρα.
Κατα την τελετή, ο σαμάνος, κάνοντας χρήση των φύλλων καπνού ξεκινάει να τραγουδάει και να "ψέλνει", δίνοντας στον χρήστη το "φίλτρο". Το "φίλτρο" χρειάζεται περίπου μισή ώρα να δράσει. Στα πρώτα στάδια ο χρήστης νιώθει μια ακατάσχετη ανάγκη να πάει τουαλέτα, στάδιο το οποίο κρατάει περίπου 2 ώρες. Στη συνέχεια ξεκινάνε οι παραισθήσεις, οι οποίες κρατάνε περίπου 6 ώρες, κατά τις οποίες ο χρήστης είναι σε εγρήγορση . Το πρωί, μετά από μία νύχτα χωρίς ύπνο και με αρκετό ιδρώτα, ο χρήστης πρέπει να πλυθεί για να ελευθερώσει το σώμα του από τις τοξίνες που ελευθερώθηκαν στο δέρμα του. Στοπ!
Μετά από μια ωριαία διαδρομή μέσα στη λάσπη, οι φίλοι μας έφτασαν σε ένα σημείο του ποταμού όπου ήταν το σημείο εκκίνησης για το tubing, τουτέστιν οι φίλοι μας μπήκαν μέσα σε λάστιχα και διέσχισαν τον ποταμό μέχρι το σπίτι. Η απόλυτη χαλάρωση.



Ένα πανέμορφο κοριτσάκι που έτρεχε ξυπόλητο στη διαδρομή, δε γλίτωσε από τα κλικ του Φ.
Κατάλευκοι και πανευτυχείς μες στο ποτάμι.
Η τελευταία μέρα βρήκε τους δύο ταξιδιώτες να προσπαθούν να ξυπνήσουν τον οδηγό στις 11 το πρωί, ο οποίος είχε βάλει ένα πανί στο παράθυρο για να μην τον ενοχλεί ο ήλιος. Μετά από πολύωρες προσπάθειες και αφού ξύπνησε, έδωσε μια συναυλία δώρο για τους φίλους μας(ναι ήταν ΚΑΙ μουσικός) και τους άφησε να εξασκήσουν τη σερμπανάτα, το κλασικό κυνηγετικό όπλο τύπου φυσοκάλαμο. Ο Φ. αποδείχτηκε εύστοχος ενώ η τσοπάνα ,που σήκωνε το όπλο με τη βοήθεια του Φ. αποδείχτηκε παντελώς άσχετη. Μετά από το τελευταίο γεύμα για αυτό το ταξίδι επισκέφτηκαν την κοινότητα και το σχολείο της κοινότητας και επέστρεψαν στη βάση τους ψάχνωντας απεγνωσμένα κάτι γλυκό, μιας και το είχαν στερηθεί τόσες (4) μέρες.
Κοτόπουλο με τηγανιτή γιούκα.
Βοnus ιστορία: Ό,τι λάμπει δεν είναι ...μάτια θηλαστικών!
Το χρονικό
Είναι απόγευμα του Μαγιού κοντά στο ηλιοβασίλεμα. Οι δύο φίλοι μας περνάνε την πρώτη τους μέρα στο δάσος. Ο οδηγός τους έχει εγκαταλείψει για να πάει στην κοινότητα υποσχόμενος ότι θα επιστρέψει. Η τσοπάνα, λίγο η υγρασία λίγο η τεμπέλικη φύση της κοιμάται του καλού καιρού. Ο Φ. διαβάζει και μιας και βαριέται ανελέητα ξυπνά την τσοπάνα, εκμυστηρευόμενος σκέψεις φόβου για το γεγονός ότι είναι μόνοι τους στη ζούγκλα. Η τσοπάνα στην αρχή τον κοροϊδεύει μα στη συνέχεια αρχίζει να συμμερίζεται την ανησυχία του. Εκλογικεύει την κατάσταση: μόνοι σε ένα δάσος που μοιάζει να μην έχει ούτε αρχή ούτε τέλος. Μόνοι σε ένα δάσος με το τζάγκουαρ να παραμονεύει.
Ξαφνικά έγινε αυτό που φοβόταν. Το σκοτάδι απλώθηκε καθόλο το οπτικό πεδίο των δύο ταξιδιωτών, που μόνο φως πια είχαν τη φωτιά που ο οδηγός τους είχε αφήσει. Ώσπου έπεσε ο κεραυνός: η τσοπάνα άρχισε να παρατηρεί κάτι μικρές λάμψεις. Το ίδιο και ο Φ. Οι λάμψεις ήταν παντού! Στο δάσος, στην απέναντι όχθη του ποταμού.
- Μάτια θηλαστικών! Μας μύρισαν και μας παραμονεύουν, είπε ο Φ.
Τα λόγια του ήταν μαχαίρια που έκοψαν μονομιάς τα γόνατα της τσοπάνας. Πανικός κυρίευσε τη μικρή χωριατοπούλα. Ο Φ. προσπάθησε να κρατηθεί πιο ψύχραιμος(δεν ήταν και πολύ δύσκολο να κρατηθεί κανείς πιο ψύχραιμος από την τσοπάνα).
Οι δυό τους στάθηκαν δίπλα στη φωτιά, γνωρίζοντας ότι τα ζώα φοβούνται τη φωτιά. Στάθηκαν πλάτη με πλάτη για να εποπτεύουν σφαιρικά το πεδίο και κατα τις οδηγίες του Φ., που είχε αρπάξει μια χαντζάρα που είχε αφήσει ο οδηγός. δεν κοιτούσαν ποτέ τη φωτιά για να μπορούν τα ασθενικά-μπροστά στα μάτια των σαρκοβόρων θηλαστικών- τους μάτια να ανιχνεύουν οποιαδήποτε κίνηση. Η τσοπάνα δε μπόρεσε να μας πει πόση ώρα πέρασε μέχρι να έρθει ο οδηγός, δηλώνει πάντως πως της φάνηκαν αιώνες. Μόλις έφτασε, η τσο και ο Φ. έτρεξαν και κούρνιασαν σαν έμβρυα(φράση του Φ. ) δίπλα στον οδηγό.
Αναρωτιέστε τί απέγιναν τα σαρκοβόρα θηλαστικά που παραμόνευαν να καταβροχθίσουν την τσο και τον Φ.; Άγνωστο! Γιατί πολύ απλά αυτό που έλαμπε δεν ήταν μάτια θηλαστικών αλλά -όπως τους ενημέρωσε ο οδηγός και εξακρίβωσαν στη συνέχεια- ......πυγολαμπίδες!!
