mikrh tsopana
Member
- Μηνύματα
- 1.794
- Likes
- 8.438
- Επόμενο Ταξίδι
- Ελλάδα-Παλέρμο-Μπιλμπάο
- Ταξίδι-Όνειρο
- θα το αποφασίσω αύριο
Περιεχόμενα
- Κεφάλαιο 1
- Εκουαδόρ-Κίτο
- Εκουαδόρ-Κίτο (B)
- Εκουαδόρ-Mompiche
- Εκουαδόρ-Ιστορικό Κέντρο
- Εκουαδόρ-Baños
- Βραζιλία
- Καταρράκτες Ιγουασού-Αργεντινή-Βραζιλία
- Παραγουάη
- Αργεντινή-Σάλτα
- Αργεντινή-Σάλτα (B)
- Αργεντινή-Σάλτα (Γ)
- Εκουαδόρ-Μέση Του Κόσμου
- Εκουαδόρ-Οταβάλο
- Εκουαδόρ-Αμαζόνιος
- Εκουαδόρ-Puerto Lopez,Manabi
- Εκουαδόρ-Λίμνη Κιλοτόα
- Κολομβία-Εσωτερικές Διαδρομές
- Κολομβία-San Agustin
- Κολομβία-Νέιβα
- Κολομβία-Έρημος Τατακόα
- Κολομβία-Μέχρι την Μπογκοτά
- Κολομβία-Μπογκοτά
- Κολομβία-Βίγια δε Λέιβα, Μπαριτσάρα
- Κολομβία-Μεντεγίν-Καρταχένα
- Κολομβία-Καρταχένα δε Ίντιας
- Κολομβία-Playa Blanca
- Επίλογος
Κεφάλαιο 1: Εκουαδόρ
Υποκεφάλαιο 1.4: Η χώρα του ποτέ (aka Baños)
Ο κόσμος στο Quitumbe έμοιαζε ανυπόμονος. Φαντάζομαι ότι πολλοί από αυτούς, όπως και εμείς, θα είχαν ξεκινήσει πολύ νωρίτερα αλλά η κίνηση δεν τους επέτρεψε να πάρουν μιαν ανάσα, να κάνουν ένα τσιγάρο πριν επιβιβαστούν. Για όλους έχει ο θεός όμως, και στην προκειμένη περίπτωση, για όλους έχει ο οδηγός. Έτσι, με μία καθυστέρηση μισής και βάλε ώρας, ξεκινήσαμε.
Η διαδρομή πανέμορφη, δυστυχώς όμως είναι νύχτα και δε μπορούμε να δούμε τα ηφαίστεια που μας χαιρετούν κατά την έξοδό μας από την πόλη.
Η ώρα 12 και κάτι τα μεσάνυχτα και μόλις έχουμε μπει στην παραμυθένια πόλη Bαños. Από ποιό παραμύθι να ξεπρόβαλλε; Κοιτάζω τον φωτισμένο καταρράκτη και είμαι σίγουρη πως κάπου εκεί ξεκουράζονται οι νεράιδες που φιλάνε τους κατοίκους. Έπειτα, κοιτάζω τα βουνά μες στην ομίχλη και είμαι σε επιφυλακή να πολεμήσω τον δράκο που ετοιμάζεται να κατέβει στην πόλη. Δε ξέρω σε ποιό παραμύθι ανήκει αυτή η πόλη, εγώ όμως όταν βρίσκομαι σε αυτή την πόλη θέλω να ανήκω στην παρέα του Πίτερ Παν(κ), δε θέλω να φύγω ποτέ!
Ο ίδιος καταρράκτης που όλο το βράδυ μου τραγουδούσε τραγούδια για να κοιμηθώ, ο ίδιος τώρα μου λέει :
Ξύπνα! Δεν ανήκεις στη χώρα του Ποτέ, ο χρόνος περνάει κι η πόλη είναι εξίσου μαγική τη μέρα!!
-----------------------------------------------------------------------------------------------
Τα Baños, ελληνιστί λουτρά, είναι το αστέρι των εκουαδοριανών Άνδεων. Η πόλη είναι γνωστή για την όμορφη φύση που την περιβάλλει. Με εντυπωσιακά βουνά, ακούραστους καταρράκτες, ξέφρενα ηφαίστεια στο βιογραφικό της, η πόλη προσφέρεται για μια πληθώρα από αθλήματα, όπως rafting, ποδήλατο βουνού, canyoning, ιππασία, παρα πέντε και πολλά άλλα όπως και χαλάρωση στα φυσικά λουτρά, είναι όμως πιο γνωστή από όλα για το δεντρόσπιτο (casadelarbol) με την γνωστή κούνια στην άκρη του κόσμου( columbio). Γνώμη μου: η κούνια φυσικά δε βρίσκεται στην άκρη του κόσμου, δε βρίσκεται καν στην άκρη ενός γκρεμού, αξίζει όμως μια επίσκεψη όχι μόνο για την φωτογραφία που φυσικά όλοι βγάλαμε, αλλά και για την όμορφη θέα και τους καταρράκτες που συναντάει κανείς στον γυρισμό. Η ανάβαση είναι περίπου μισή ώρα με το αυτοκίνητο και μπορείς να βρεις αρκετά τζιπάκια στα άπειρα γραφεία με αθλήματα που έχει εκεί για 20 ευρώ πηγαινέλα, που αν είναι όμως 6-7 άτομα δεν είναι σχεδόν τίποτα.
Πέρα από αυτό, το ράφτινγκ στον ποταμό Pastaza αποδείχτηκε πολύ όμορφη εμπειρία αλλά η πιο μαγική εμπειρία και κάτι που συνιστώ ανεπιφύλακτα σε όλους είναι η ενοικίαση ποδηλάτου. Με κόστος από 6 μέχρι 8 ντόλαρς για όλη τη μέρα και αδιαπραγμάτευτη τοποθέτηση κράνους στο κεφάλι, καθώς στο μεγαλύτερο μέρος μοιράζεσαι το δρόμο με αυτοκίνητα και άλλα ογκώδη αντικείμενα, κατεβαίνεις και σε μερικά σημεία ανεβαίνεις μία απίστευτη διαδρομή γεμάτη βουνά, ποτάμια και καταρράκτες για να φτάσεις στο μείζον τουριστικό θέρετρο, τον καταρράκτη Pailon del Diablo. Εκεί, με την κλειδαριά που σου έχουν δώσει από το γραφείο, κλειδώνεις το ποδήλατο και ανεβοκατεβαίνεις ένα χιλιόμετρο μέχρι να φτάσεις στον φημισμένο καταρράκτη. Από εκεί υπάρχει η επιλογή να χωθείς κυριολεκτικά μες στη σπηλιά (ψηλοί το νού σας, σας φάγαμε! ) για να φτάσεις ένα βήμα πιο κοντά στο όμορφο αυτό δημιούργημα που έφτιαξε η φύση κι εκμεταλλεύτηκε (για 1.5 ντόλαρ) ο άνθρωπος.
Καλά τα αθλήματα, αλλά για μια ξεκούραση και λίγο ακόμη τουρισμό κρίνεται απαραίτητη η επίσκεψη στην εκκλησία της πόλης. Κατα την είσοδο στην εκκλησία, δεξιά και αριστερά υπάρχουν εικόνες που είναι αφιερωμένες σε «θαύματα που έχουν γίνει σε αυτή την πόλη» όπως για παράδειγμα ένα αυτοκίνητο που έπεσε στον γκρεμό και κανείς από τους επιβαίνοντες δεν έπαθε τίποτα. Λίγο πιο μέσα, υπάρχει ένα μουσείο-λίγο-απ’όλα το οποίο για κανένα λόγο δε θα συνιστούσα σε κανέναν, καθώς οι μισές αίθουσες ήταν κλειστές και αυτές που ήταν ανοιχτές μου προκαλούσαν έντονη δυσφορία, ενώ έλειπαν από παντού επεξηγήσεις.
Κι αν τα Baños είναι μία φορά αγαπητά στους φυσιολάτρεις, είναι δυο φορές αγαπητά στα παρτόσκυλα. Για μια στιγμή... Γιατί βρίσκομαι στα Baños ? Γιατί δεν είμαι στο Κίτο? Πανεπιστήμιο δεν έχω? Α ναι! Βρίσκομαι στα Baños γιατί οι μέρες αυτές είναι αργία για το Εκουαδόρ από την κορφή των Άνδεων ως τα νύχια στο βυθό κάποιας παραλίας στο Γκουαγιακίλ. Είναι αργία γιατί είναι η μέρα των νεκρών και οι Εκουαδοριανοί τιμάνε τις ψυχές των νεκρών πίνοντας colada moradaκαι τρώγοντας guaguas de pan. Ή ξαπλώνοντας σε κάποια παραλία... Ή παρτάροντας μέχρι τελικής πτώσης στα Baños.
Πφφφ... Καλά μου το έλεγε ο καταρράκτης, η νεράιδα που έπινε νερό το βράδυ δεν είναι η Tinkerbellκι εγώ δε βρίσκομαι στη χώρα του Ποτέ. Οι μέρες έχουν τελειώσει, ο σάκος γέμισε με ρούχα κι έτσι αναγκάστηκα να αφήσω λίγη από την καρδιά μου σ’αυτή την πόλη. Η μαγεία όμως συνεχίστηκε, καθώς στο γυρισμό ο ήλιος ήταν παρών κι έτσι μπορέσαμε να δούμε μερικά από τα 82 ηφαίστεια που απλώνουν την αρίδα τους σε αυτό το κομμάτι γης. Μία(ή και περισσότερες) αχνές φωτογραφίες από το αχνιστό Cotopaxiήταν απαραίτητο κομμάτι στη συλλογή μου.
Κυρίες και κύριοι, η παράσταση τελείωσε για απόψε. Τα φώτα όμως δε θα ανάψουν. Δε θα ανάψουν γιατί το φως της πόλης μας είναι πιο έντονο και λαμπερό από κάθε προβολέα.
Υποκεφάλαιο 1.4: Η χώρα του ποτέ (aka Baños)
Ο κόσμος στο Quitumbe έμοιαζε ανυπόμονος. Φαντάζομαι ότι πολλοί από αυτούς, όπως και εμείς, θα είχαν ξεκινήσει πολύ νωρίτερα αλλά η κίνηση δεν τους επέτρεψε να πάρουν μιαν ανάσα, να κάνουν ένα τσιγάρο πριν επιβιβαστούν. Για όλους έχει ο θεός όμως, και στην προκειμένη περίπτωση, για όλους έχει ο οδηγός. Έτσι, με μία καθυστέρηση μισής και βάλε ώρας, ξεκινήσαμε.
Η διαδρομή πανέμορφη, δυστυχώς όμως είναι νύχτα και δε μπορούμε να δούμε τα ηφαίστεια που μας χαιρετούν κατά την έξοδό μας από την πόλη.
Η ώρα 12 και κάτι τα μεσάνυχτα και μόλις έχουμε μπει στην παραμυθένια πόλη Bαños. Από ποιό παραμύθι να ξεπρόβαλλε; Κοιτάζω τον φωτισμένο καταρράκτη και είμαι σίγουρη πως κάπου εκεί ξεκουράζονται οι νεράιδες που φιλάνε τους κατοίκους. Έπειτα, κοιτάζω τα βουνά μες στην ομίχλη και είμαι σε επιφυλακή να πολεμήσω τον δράκο που ετοιμάζεται να κατέβει στην πόλη. Δε ξέρω σε ποιό παραμύθι ανήκει αυτή η πόλη, εγώ όμως όταν βρίσκομαι σε αυτή την πόλη θέλω να ανήκω στην παρέα του Πίτερ Παν(κ), δε θέλω να φύγω ποτέ!
Ο ίδιος καταρράκτης που όλο το βράδυ μου τραγουδούσε τραγούδια για να κοιμηθώ, ο ίδιος τώρα μου λέει :
Ξύπνα! Δεν ανήκεις στη χώρα του Ποτέ, ο χρόνος περνάει κι η πόλη είναι εξίσου μαγική τη μέρα!!
-----------------------------------------------------------------------------------------------
Τα Baños, ελληνιστί λουτρά, είναι το αστέρι των εκουαδοριανών Άνδεων. Η πόλη είναι γνωστή για την όμορφη φύση που την περιβάλλει. Με εντυπωσιακά βουνά, ακούραστους καταρράκτες, ξέφρενα ηφαίστεια στο βιογραφικό της, η πόλη προσφέρεται για μια πληθώρα από αθλήματα, όπως rafting, ποδήλατο βουνού, canyoning, ιππασία, παρα πέντε και πολλά άλλα όπως και χαλάρωση στα φυσικά λουτρά, είναι όμως πιο γνωστή από όλα για το δεντρόσπιτο (casadelarbol) με την γνωστή κούνια στην άκρη του κόσμου( columbio). Γνώμη μου: η κούνια φυσικά δε βρίσκεται στην άκρη του κόσμου, δε βρίσκεται καν στην άκρη ενός γκρεμού, αξίζει όμως μια επίσκεψη όχι μόνο για την φωτογραφία που φυσικά όλοι βγάλαμε, αλλά και για την όμορφη θέα και τους καταρράκτες που συναντάει κανείς στον γυρισμό. Η ανάβαση είναι περίπου μισή ώρα με το αυτοκίνητο και μπορείς να βρεις αρκετά τζιπάκια στα άπειρα γραφεία με αθλήματα που έχει εκεί για 20 ευρώ πηγαινέλα, που αν είναι όμως 6-7 άτομα δεν είναι σχεδόν τίποτα.
Πέρα από αυτό, το ράφτινγκ στον ποταμό Pastaza αποδείχτηκε πολύ όμορφη εμπειρία αλλά η πιο μαγική εμπειρία και κάτι που συνιστώ ανεπιφύλακτα σε όλους είναι η ενοικίαση ποδηλάτου. Με κόστος από 6 μέχρι 8 ντόλαρς για όλη τη μέρα και αδιαπραγμάτευτη τοποθέτηση κράνους στο κεφάλι, καθώς στο μεγαλύτερο μέρος μοιράζεσαι το δρόμο με αυτοκίνητα και άλλα ογκώδη αντικείμενα, κατεβαίνεις και σε μερικά σημεία ανεβαίνεις μία απίστευτη διαδρομή γεμάτη βουνά, ποτάμια και καταρράκτες για να φτάσεις στο μείζον τουριστικό θέρετρο, τον καταρράκτη Pailon del Diablo. Εκεί, με την κλειδαριά που σου έχουν δώσει από το γραφείο, κλειδώνεις το ποδήλατο και ανεβοκατεβαίνεις ένα χιλιόμετρο μέχρι να φτάσεις στον φημισμένο καταρράκτη. Από εκεί υπάρχει η επιλογή να χωθείς κυριολεκτικά μες στη σπηλιά (ψηλοί το νού σας, σας φάγαμε! ) για να φτάσεις ένα βήμα πιο κοντά στο όμορφο αυτό δημιούργημα που έφτιαξε η φύση κι εκμεταλλεύτηκε (για 1.5 ντόλαρ) ο άνθρωπος.
Καλά τα αθλήματα, αλλά για μια ξεκούραση και λίγο ακόμη τουρισμό κρίνεται απαραίτητη η επίσκεψη στην εκκλησία της πόλης. Κατα την είσοδο στην εκκλησία, δεξιά και αριστερά υπάρχουν εικόνες που είναι αφιερωμένες σε «θαύματα που έχουν γίνει σε αυτή την πόλη» όπως για παράδειγμα ένα αυτοκίνητο που έπεσε στον γκρεμό και κανείς από τους επιβαίνοντες δεν έπαθε τίποτα. Λίγο πιο μέσα, υπάρχει ένα μουσείο-λίγο-απ’όλα το οποίο για κανένα λόγο δε θα συνιστούσα σε κανέναν, καθώς οι μισές αίθουσες ήταν κλειστές και αυτές που ήταν ανοιχτές μου προκαλούσαν έντονη δυσφορία, ενώ έλειπαν από παντού επεξηγήσεις.
Κι αν τα Baños είναι μία φορά αγαπητά στους φυσιολάτρεις, είναι δυο φορές αγαπητά στα παρτόσκυλα. Για μια στιγμή... Γιατί βρίσκομαι στα Baños ? Γιατί δεν είμαι στο Κίτο? Πανεπιστήμιο δεν έχω? Α ναι! Βρίσκομαι στα Baños γιατί οι μέρες αυτές είναι αργία για το Εκουαδόρ από την κορφή των Άνδεων ως τα νύχια στο βυθό κάποιας παραλίας στο Γκουαγιακίλ. Είναι αργία γιατί είναι η μέρα των νεκρών και οι Εκουαδοριανοί τιμάνε τις ψυχές των νεκρών πίνοντας colada moradaκαι τρώγοντας guaguas de pan. Ή ξαπλώνοντας σε κάποια παραλία... Ή παρτάροντας μέχρι τελικής πτώσης στα Baños.
Πφφφ... Καλά μου το έλεγε ο καταρράκτης, η νεράιδα που έπινε νερό το βράδυ δεν είναι η Tinkerbellκι εγώ δε βρίσκομαι στη χώρα του Ποτέ. Οι μέρες έχουν τελειώσει, ο σάκος γέμισε με ρούχα κι έτσι αναγκάστηκα να αφήσω λίγη από την καρδιά μου σ’αυτή την πόλη. Η μαγεία όμως συνεχίστηκε, καθώς στο γυρισμό ο ήλιος ήταν παρών κι έτσι μπορέσαμε να δούμε μερικά από τα 82 ηφαίστεια που απλώνουν την αρίδα τους σε αυτό το κομμάτι γης. Μία(ή και περισσότερες) αχνές φωτογραφίες από το αχνιστό Cotopaxiήταν απαραίτητο κομμάτι στη συλλογή μου.
Κυρίες και κύριοι, η παράσταση τελείωσε για απόψε. Τα φώτα όμως δε θα ανάψουν. Δε θα ανάψουν γιατί το φως της πόλης μας είναι πιο έντονο και λαμπερό από κάθε προβολέα.