travelbreak
Member
- Μηνύματα
- 1.968
- Likes
- 17.262
- Επόμενο Ταξίδι
- ???
- Ταξίδι-Όνειρο
- Υπερσιβηρικός
Περιεχόμενα
- Κεφάλαιο 1
- 1η μέρα Μπογκοτά
- Zipaquira & Villa de Leyva
- Τατακόα (οιονεί έρημος) & Νέιβα
- Tierradentro
- San Agustin - Popayan: ο δρόμος του τρόμου
- Cali - Silvia
- Κολομβιανά χωριά
- Δρόμος ως το Μεντεγίν– Zona Cafetera
- Μεντεγίν κ Γουταπέ
- Καραϊβική – Σάντα Μάρτα
- Χάρτες Κολομβίας
- Πάρκο Ταϋρόνα & περιοχή του βάλτου
- Καρταχένα
- Απ'την Καραϊβική στο Κίτο
- 1η μέρα Γκαλαπάγκος
- Κρουαζιέρα στο νησί Μπαρτολομέ
- Tortuga Bay
- Γκουαγιακίλ: υπέροχη πόλη!
- Ο δρόμος για την Κουένκα
- Κουένκα
- Ingapirca κ Alausi
- Alausi, Nariz del Diablo, Chimborazo, Riobamba
- Quilotoa Lake, Cotopaxi, Quito
- Οταβάλο κ Κίτο
- Κίτο κ αναχώρηση για Μπογκοτά
- Μπογκοτά ξανά
- Επίλογος - Videos
Galapagos. Κρουαζιέρα στο νησί Μπαρτολομέ.
Είναι απόγευμα Σαββάτου και επιστρέφουμε από μία υπέροχη εκδρομή στο νησί Μπαρτολομέ των Γκαλαπάγκος. Ήταν απερίγραπτα όμορφη αφού είδαμε φύση όπως ακριβώς, και ακόμα καλύτερα, από τις φωτογραφίες που μας οδήγησαν στην επιλογή της συγκεκριμένης κρουαζιέρας. Ας ξεκινήσω όμως την περιγραφή.
Το βράδυ κατά τις τέσσερις, με ξύπνησε ο θόρυβος από μια δυνατή βροχή. Δε θα πάμε καλά σήμερα, σκέφτηκα. Στις 05:50 ήμασταν αγουροξυπνημένοι, έξω από το ξενοδοχείο μας και αμέσως, την καθορισμένη ώρα, ήρθε ένα πουλμανάκι και μας πήρε πρώτους από τους 16 συνολικά τουρίστες που μάζεψε από το Πουέρτο Αγιόρα. Μας μετέφερε σύντομα στον πορθμείο, με το καραβάκι να μας περιμένει για την κρουαζιέρα. Σε όλο το δρόμο με το πουλμανάκι, έριχνε κάμποση βροχή και όλοι αναρωτιόταν τι καιρό θα είχαμε σήμερα στη βόλτα μας. Στο πορθμείο είχε σταματήσει η βροχή, αλλά το κρύο ήταν αρκετό. Δεν περίμενα τόσο κρύο εδώ, ακριβώς πάνω στον Ισημερινό. Και χθες βράδυ στη βόλτα το ήθελε το ελαφρύ ζακετάκι. Σήμερα το πρωί ήθελε μπουφάν.
Ακούς Γκαλαπάγκος και λες ότι εκεί θα κάνει τη ζέστη της αρκούδας. Λες, θα κρατάω κοντομάνικα, θα κρατάω μαγιό και όλα θα είναι μία χαρά. Δεν θα χρειαστεί τίποτα παραπάνω. Και όμως και φανελάκι φοράμε και μπουφάν φοράμε και το μαγιό μπορεί και να μη χρειαζόταν αν δεν είχαμε πάει σήμερα την κρουαζιέρα. Κάναμε μπάνιο και μέτρησα τη θερμοκρασία της θάλασσας στους 18,2 βαθμούς Κελσίου. Στην Ελλάδα σε τέτοια θερμοκρασία δεν θα τολμούσα να μπω μέσα. Όμως τώρα δεν μπορούσα να κάνω κι αλλιώς. Είχα πληρώσει τόσα λεφτά στην κρουαζιέρα και μία από τις κορυφαίες στιγμές της προβλεπόταν το σνόρκελινγκ, το μπάνιο δηλαδή με μάσκα, για να δεις το βυθό με τις ομορφιές του.
Το νησί Σάντα Κρουζ που μένουμε έχει μεγάλη έκταση, διάμετρο σχεδόν σαράντα χλμ. Στη μέση έχει ένα βουνό ύψους πεντακοσίων μέτρων, που τέσσερις φορές που το περάσαμε, πάντα είχε ομίχλη και ψιλόβροχο. Το χωριό που μένουμε είναι νότια και έχει πυκνή βλάστηση και υψηλά δένδρα λόγω των περισσότερων βροχών που δέχεται. Το βόρειο τμήμα, μετά το βουνό, έχει χαμηλότερα δένδρα και λιγότερη βροχή. Γι αυτό και σήμερα το πρωί μόλις αρχίσαμε να κατηφορίζουμε, ο καιρός άρχισε να βελτιώνεται και η βροχή σταμάτησε. Το πουλμανάκι είχε μαζέψει τα 16 άτομα που ήταν και όσοι μπήκαμε στο πλοιάριο. Στις επτά ήμασταν μέσα και ξεκινούσαμε. Ήταν σχετικά μικρό αλλά χώραγε άλλους τόσους επιβάτες. Όμως όσοι ήμασταν ήταν καλύτερα γιατί κινηθήκαμε πιο γρήγορα. Το προσωπικό ήταν πολύ καλό. Ίσως το καλύτερο που έχω δει σε κρουαζιέρα.
Μόλις μπήκαμε στο πλοίο είχαν ετοιμάσει το πρωινό για όλους μας και καθίσαμε στα τραπέζια να φάμε. Ήταν πολύ χορταστικό και πλούσιο. Μπορούσες να φας όσο ήθελες. Ταυτόχρονα το πλοίο ξεκινούσε για την κρουαζιέρα. Τα νερά ήταν ήρεμα αλλά ο ουρανός ήταν συννεφιασμένος. Το πλοίο πήγαινε πολύ αργά για να φάμε ήσυχα και όταν τελειώσαμε ανέπτυξε λίγο μεγαλύτερη ταχύτητα. Είχαμε αρχίσει να μιλάμε και με τους άλλους τουρίστες, αλλά όχι με όλους. Βέβαια με δυο-τρεις γίναμε νομίζω μία καλή παρέα χωρίς να θέλω να πω ότι γίναμε και φίλοι. Στη διάθεση των 16 επιβατών ήταν τα δύο μικρά καταστρώματα και ήμασταν πολύ άνετοι. Έκανε λίγο κρύο και φορούσαμε μπουφάν. Μερικοί τολμηροί είχαν έρθει με κοντομάνικα και έμειναν μέσα στο πλοίο, στο κάτω κατάστρωμα και έβλεπαν από τα τζάμια το περιβάλλον.
Εδώ είναι η βάρκα που μας μετέφερε στο πλοιάριο:
Η θέα, στην αρχή που ήμασταν κοντά στο νησί μας, ήταν πολύ όμορφη, αλλά αργότερα όταν ανοιχτήκαμε δεν είχαμε καλή ορατότητα γιατί τα υπόλοιπα νησιά είναι πολύ μακριά. Μετά περάσαμε, περιπλεύσαμε θα έλεγα, το νησάκι σαν ηφαίστειο με το όνομα Μεγάλη Δάφνη, που βρίσκεται δίπλα στη μικρή, που δε μοιάζει με ηφαίστειο.
Η μεγάλη και ταυτόχρονα όμορφη Δάφνη:
Είδαμε τα σχετικά ψαράκια:
Αλλά και πουλάκια:
Ο στόχος μας που ήταν το νησί Μπαρτολομέ, πρέπει να ήταν πάνω από 40 χιλιόμετρα από το Πορθμείο που ξεκινήσαμε. Το Bartolome Island είναι ένα μικρό νησί με διάμετρο 2-3 χιλιόμετρα, αν και είναι μακρόστενο και είναι πολύ κοντά στο πολύ μεγαλύτερο νησί Σαντιάγο.
Η ακτογραμμή άρχισε να έχει τρομερό ενδιαφέρον:
Εμείς πρώτα πήγαμε στο μεγάλο, όπου με μία μικρή βάρκα μας έβγαλαν έξω για να περπατήσουμε πάνω στη λάβα και ο ξεναγός μας άρχισε να αναφέρει με πολλές λεπτομέρειες τον τρόπο σχηματισμού και τα είδη της λάβας. Εμένα δεν με ενδιέφεραν αυτές οι λεπτομέρειες και δεν τα παρακολουθούσα όμως έβγαζα πολλές φωτογραφίες γιατί το μέρος ήταν πολύ όμορφο.
Η απόβαση έγινε σε δυο δόσεις με τη μικρή βάρκα που έσερνε το πλοιάριο:
Φυσικά έχω βρεθεί πολλές φορές σε μέρη με λάβα, αλλά πάντα έχουν ενδιαφέρον, ειδικά οι φωτογραφίες. Γυρνάγαμε σε μία μικρή απόσταση περίπου μία ώρα μέχρι να πει τις ιστορίες του ο ξεναγός και μετά φύγαμε για να πάμε στο Bartolome.
Το νησί Bartolome το επιλέξαμε έχοντας δει κάποιες φανταστικές φωτογραφίες και θέλαμε να δούμε με τα μάτια μας αυτό το μέρος. Πραγματικά το είδαμε όταν πήγαμε εκεί ανεβαίνοντας στην κορυφή ενός λόφου με ύψος περίπου 150 μέτρα. Ανεβήκαμε όλοι, ακόμα και μία κυρία από την Αμερική, που σίγουρα η ηλικία της ξεπερνούσε τα 80 χρόνια. Βέβαια μαζί της ήταν κάποιοι συγγενείς της, οι οποίοι πολλές φορές την βοηθούσαν κρατώντας της τα χέρια. Όμως την περισσότερη διαδρομή την έκανε μόνη της. Ειδικά στην επιστροφή που ήταν κατηφόρα κρατώντας στις κουπαστές του μονοπατιού, που ήταν πολύ ομαλό και ξύλινο, έχοντας είτε ράμπες είτε σκαλοπάτια κατά τόπους.
Και το σούπερ θέαμα:
Μετά την ανάβαση γυρίσαμε στο πλοίο για να μας πάει στην περιοχή που θα κάναμε το μπάνιο μας. Το πλοίο μας άφησε σε ένα σημείο για το σνόρκελιν. Όταν μας είπαν ότι η θερμοκρασία του νερού είναι 19 βαθμούς, εγώ έβαλα το πόδι μου μέσα και δεν το πίστεψα. Υπέθεσα ότι είναι περίπου 22, αλλά κατάλαβα ότι ήταν πολύ χαμηλή θερμοκρασία μόλις έπεσα μέσα. Τη μέτρησα, όπως είπα, στους 18,2 βαθμούς, όμως άντεξα για σχεδόν μία ώρα snorkeling και μου άρεσε πάρα πολύ, όχι τόσο ο βυθός, που ήταν σκέτα καλός, αλλά η ποικιλία και η ομορφιά των ψαριών. Μιλάμε για ψάρια πάρα πολλά τα οποία πλησίαζες σε απόσταση 30 εκατοστών και τότε απομακρυνόταν, αλλά όχι πολύ απότομα. Ο αριθμός τους ήταν πολύ μεγάλος, δηλαδή υπήρχαν κοπάδια των πεντακοσίων ας πούμε ψαριών. Περιμέναμε να δούμε και άλλα ζώα, αλλά μόνο προς το τέλος είδαμε ένα μικρό καρχαρία να περνάει από κάτω μας. Όταν λέω μικρό, εννοώ ότι ήταν το πολύ 10 κιλά. Αμέσως μετά είδαμε και μία δεκαριά μικρούς πιγκουίνους να κάνουν βόλτες κοντά μας και μετά να χάνονται. Πάνω σε ένα βράχο είδαμε δύο θαλάσσιους λέοντες που ενδεχομένως να ήταν και φώκιες, δεν είμαι σίγουρος.
Σχεδόν μετά από μία ώρα τελείωσε η βόλτα μας και καταλήξαμε σε μία πολύ όμορφη αμμουδιά, που οι υπόλοιποι του γκρουπ, που δεν κολύμπησαν μαζί μας, μας περίμεναν και όλοι μαζί με τη βάρκα μεταφερθήκαμε στο πλοίο. Μπορώ να πω ότι απορώ με τον εαυτό μου πώς άντεξε σε τόσο κρύο νερό τόση ώρα. Στην αρχή σκεφτόμουν μήπως έβγαινα και ανέβαινα στη βάρκα, η οποία μας ακολουθούσε, αλλά με συνεπήρε η ομορφιά των ψαριών και για αυτό δεν το σκεφτόμουνα.
Μόλις ανεβήκαμε στο πλοίο, η ώρα είχε πάει σχεδόν δύο. Το γεύμα ήταν έτοιμο και καθίσαμε να φάμε ενώ το πλοίο έπαιρνε σιγά-σιγά το δρόμο του γυρισμού και με την αντίθετη πορεία φτάσαμε στο Πορθμείο όπου πάλι το μικρό πούλμαν μας πήρε και περίπου στις 6:30 μας είχε φέρει στο ξενοδοχείο μας.
Τελικά ο καιρός όλη τη μέρα κύλισε πάρα πολύ ωραία και είχαμε πολλή λιακάδα, αλλά μαζί και σύννεφα. Η μέρα δεν ήταν κουραστική και δεν είχαμε πρόβλημα και με τη βροχή ή με τον πολύ ήλιο. Έτσι και αλλιώς η θερμοκρασία εδώ ήταν γύρω στους 20 με 25 βαθμούς και μπορώ να πω ότι ήταν μία ιδανική μέρα για μία εκδρομή σαν αυτήν που κάναμε. Βέβαια στο κατάστρωμα του πλοίου όταν προχωρούσε, επειδή φύσαγε ο αέρας αναγκαζόμασταν και φορούσαμε ένα μπουφάν οπωσδήποτε.
Όταν γυρίσαμε στο ξενοδοχείο κάναμε ένα μπάνιο και στις 7:30 ξεκινήσαμε τη βόλτα και οι τέσσερις στους γνωστούς εμπορικούς δρόμους του Puerto Ayora. Δεν είδαμε κάτι καινούργιο. Απλά θέλω να αναφέρω ότι στο λιμανάκι που έχει, ήταν μαζεμένος κόσμος, όπως και χθες, και κοίταζε τους μικρούς καρχαρίες που έκαναν βόλτα στα νερά. Επίσης χθες σε δύο-τρία μαγαζιά είχε ζωντανή μουσική, ενώ σήμερα είχε λιγότερο κόσμο και γι αυτό η μουσική ήταν μόνο σε ένα ζωντανή. Σήμερα δεν πήγαμε για βραδινό αφού είχαμε πάρει ένα καλό πρωινό και ένα καλό μεσημεριανό στο πλοίο.
Για αύριο δεν έχουμε προγραμματίσει κάτι συγκεκριμένο, αλλά μάλλον θα μείνουμε όλη τη μέρα εδώ στο χωριό και θα κάνουμε βόλτες σε κοντινές παραλίες για να δούμε τη φύση που από την πρώτη χθεσινή βόλτα μας άρεσε πάρα πολύ. Τα νησιά πιάνουν μία πολύ μεγάλη περιοχή και αν θες να δεις τα περισσότερα, πρέπει να πάρεις μία κρουαζιέρα τουλάχιστον 7 ημερών. Και επειδή τα πλοία που κάνουν αυτές τις κρουαζιέρες είναι πολυτελείας, μάλλον θα πρέπει να πληρώνεις από διακόσια ως τετρακόσια ευρώ ανά ημέρα. Και δεν είμαι και σίγουρος ότι θα σου προσφέρει και μεγάλη ποικιλία. Δηλαδή δεν ξέρω αν έχοντας πάει σε ένα μέρος σαν τον Μπαρτολομέ, τα επόμενα θα σου αρέσουν τόσο πολύ. Ίσως σε κάποια να δεις μερικά πουλιά παραπάνω ή μερικά ψάρια εάν κανείς snorkeling. Όμως εμείς σήμερα όπως προχωρούσε το πλοίο και καρχαρίες μεγάλους είδαμε στη θάλασσα και χελώνες. Επίσης είδαμε φώκιες, θαλάσσιους ελέφαντες, πολλά πουλιά. Νομίζω τα περισσότερα που έχουν τα νησιά αυτά για ένα τουρίστα εμείς τα απολαύσαμε.
Αυτά για τη σημερινή μέρα. Η ώρα έχει πάει 10 και εμείς είμαστε στο δωμάτιο κουρασμένοι και δεν θα αργήσουμε να πέσουμε για ύπνο. Έξω ακούγονται μουσικές και φωνές από τον κόσμο, αλλά δυστυχώς εμείς δεν έχουμε τη δύναμη για κάτι περισσότερο. Έτσι κι αλλιώς εμείς δεν ερχόμαστε εδώ για διασκέδαση. Ούτε για να περάσουμε όμορφα το βράδυ σε ένα μπαρ ή σε ένα εστιατόριο. Περιμένουμε να ξημερώσει για να πάρουν φωτιά οι φωτογραφικές μηχανές και τα βίντεο. Έχουμε πλάκα τώρα, που όλοι κρατάμε από μία φωτογραφική μηχανή τουλάχιστον και πολλές φορές το ίδιο πράγμα το τραβάμε και με τη φωτογραφική μηχανή και με το κινητό για να στείλουμε στους δικούς μας ανθρώπους φωτογραφίες.
Είναι απόγευμα Σαββάτου και επιστρέφουμε από μία υπέροχη εκδρομή στο νησί Μπαρτολομέ των Γκαλαπάγκος. Ήταν απερίγραπτα όμορφη αφού είδαμε φύση όπως ακριβώς, και ακόμα καλύτερα, από τις φωτογραφίες που μας οδήγησαν στην επιλογή της συγκεκριμένης κρουαζιέρας. Ας ξεκινήσω όμως την περιγραφή.
Το βράδυ κατά τις τέσσερις, με ξύπνησε ο θόρυβος από μια δυνατή βροχή. Δε θα πάμε καλά σήμερα, σκέφτηκα. Στις 05:50 ήμασταν αγουροξυπνημένοι, έξω από το ξενοδοχείο μας και αμέσως, την καθορισμένη ώρα, ήρθε ένα πουλμανάκι και μας πήρε πρώτους από τους 16 συνολικά τουρίστες που μάζεψε από το Πουέρτο Αγιόρα. Μας μετέφερε σύντομα στον πορθμείο, με το καραβάκι να μας περιμένει για την κρουαζιέρα. Σε όλο το δρόμο με το πουλμανάκι, έριχνε κάμποση βροχή και όλοι αναρωτιόταν τι καιρό θα είχαμε σήμερα στη βόλτα μας. Στο πορθμείο είχε σταματήσει η βροχή, αλλά το κρύο ήταν αρκετό. Δεν περίμενα τόσο κρύο εδώ, ακριβώς πάνω στον Ισημερινό. Και χθες βράδυ στη βόλτα το ήθελε το ελαφρύ ζακετάκι. Σήμερα το πρωί ήθελε μπουφάν.
Ακούς Γκαλαπάγκος και λες ότι εκεί θα κάνει τη ζέστη της αρκούδας. Λες, θα κρατάω κοντομάνικα, θα κρατάω μαγιό και όλα θα είναι μία χαρά. Δεν θα χρειαστεί τίποτα παραπάνω. Και όμως και φανελάκι φοράμε και μπουφάν φοράμε και το μαγιό μπορεί και να μη χρειαζόταν αν δεν είχαμε πάει σήμερα την κρουαζιέρα. Κάναμε μπάνιο και μέτρησα τη θερμοκρασία της θάλασσας στους 18,2 βαθμούς Κελσίου. Στην Ελλάδα σε τέτοια θερμοκρασία δεν θα τολμούσα να μπω μέσα. Όμως τώρα δεν μπορούσα να κάνω κι αλλιώς. Είχα πληρώσει τόσα λεφτά στην κρουαζιέρα και μία από τις κορυφαίες στιγμές της προβλεπόταν το σνόρκελινγκ, το μπάνιο δηλαδή με μάσκα, για να δεις το βυθό με τις ομορφιές του.

Το νησί Σάντα Κρουζ που μένουμε έχει μεγάλη έκταση, διάμετρο σχεδόν σαράντα χλμ. Στη μέση έχει ένα βουνό ύψους πεντακοσίων μέτρων, που τέσσερις φορές που το περάσαμε, πάντα είχε ομίχλη και ψιλόβροχο. Το χωριό που μένουμε είναι νότια και έχει πυκνή βλάστηση και υψηλά δένδρα λόγω των περισσότερων βροχών που δέχεται. Το βόρειο τμήμα, μετά το βουνό, έχει χαμηλότερα δένδρα και λιγότερη βροχή. Γι αυτό και σήμερα το πρωί μόλις αρχίσαμε να κατηφορίζουμε, ο καιρός άρχισε να βελτιώνεται και η βροχή σταμάτησε. Το πουλμανάκι είχε μαζέψει τα 16 άτομα που ήταν και όσοι μπήκαμε στο πλοιάριο. Στις επτά ήμασταν μέσα και ξεκινούσαμε. Ήταν σχετικά μικρό αλλά χώραγε άλλους τόσους επιβάτες. Όμως όσοι ήμασταν ήταν καλύτερα γιατί κινηθήκαμε πιο γρήγορα. Το προσωπικό ήταν πολύ καλό. Ίσως το καλύτερο που έχω δει σε κρουαζιέρα.
Μόλις μπήκαμε στο πλοίο είχαν ετοιμάσει το πρωινό για όλους μας και καθίσαμε στα τραπέζια να φάμε. Ήταν πολύ χορταστικό και πλούσιο. Μπορούσες να φας όσο ήθελες. Ταυτόχρονα το πλοίο ξεκινούσε για την κρουαζιέρα. Τα νερά ήταν ήρεμα αλλά ο ουρανός ήταν συννεφιασμένος. Το πλοίο πήγαινε πολύ αργά για να φάμε ήσυχα και όταν τελειώσαμε ανέπτυξε λίγο μεγαλύτερη ταχύτητα. Είχαμε αρχίσει να μιλάμε και με τους άλλους τουρίστες, αλλά όχι με όλους. Βέβαια με δυο-τρεις γίναμε νομίζω μία καλή παρέα χωρίς να θέλω να πω ότι γίναμε και φίλοι. Στη διάθεση των 16 επιβατών ήταν τα δύο μικρά καταστρώματα και ήμασταν πολύ άνετοι. Έκανε λίγο κρύο και φορούσαμε μπουφάν. Μερικοί τολμηροί είχαν έρθει με κοντομάνικα και έμειναν μέσα στο πλοίο, στο κάτω κατάστρωμα και έβλεπαν από τα τζάμια το περιβάλλον.
Εδώ είναι η βάρκα που μας μετέφερε στο πλοιάριο:


Η θέα, στην αρχή που ήμασταν κοντά στο νησί μας, ήταν πολύ όμορφη, αλλά αργότερα όταν ανοιχτήκαμε δεν είχαμε καλή ορατότητα γιατί τα υπόλοιπα νησιά είναι πολύ μακριά. Μετά περάσαμε, περιπλεύσαμε θα έλεγα, το νησάκι σαν ηφαίστειο με το όνομα Μεγάλη Δάφνη, που βρίσκεται δίπλα στη μικρή, που δε μοιάζει με ηφαίστειο.
Η μεγάλη και ταυτόχρονα όμορφη Δάφνη:

Είδαμε τα σχετικά ψαράκια:

Αλλά και πουλάκια:

Ο στόχος μας που ήταν το νησί Μπαρτολομέ, πρέπει να ήταν πάνω από 40 χιλιόμετρα από το Πορθμείο που ξεκινήσαμε. Το Bartolome Island είναι ένα μικρό νησί με διάμετρο 2-3 χιλιόμετρα, αν και είναι μακρόστενο και είναι πολύ κοντά στο πολύ μεγαλύτερο νησί Σαντιάγο.
Η ακτογραμμή άρχισε να έχει τρομερό ενδιαφέρον:


Εμείς πρώτα πήγαμε στο μεγάλο, όπου με μία μικρή βάρκα μας έβγαλαν έξω για να περπατήσουμε πάνω στη λάβα και ο ξεναγός μας άρχισε να αναφέρει με πολλές λεπτομέρειες τον τρόπο σχηματισμού και τα είδη της λάβας. Εμένα δεν με ενδιέφεραν αυτές οι λεπτομέρειες και δεν τα παρακολουθούσα όμως έβγαζα πολλές φωτογραφίες γιατί το μέρος ήταν πολύ όμορφο.
Η απόβαση έγινε σε δυο δόσεις με τη μικρή βάρκα που έσερνε το πλοιάριο:



Φυσικά έχω βρεθεί πολλές φορές σε μέρη με λάβα, αλλά πάντα έχουν ενδιαφέρον, ειδικά οι φωτογραφίες. Γυρνάγαμε σε μία μικρή απόσταση περίπου μία ώρα μέχρι να πει τις ιστορίες του ο ξεναγός και μετά φύγαμε για να πάμε στο Bartolome.
Το νησί Bartolome το επιλέξαμε έχοντας δει κάποιες φανταστικές φωτογραφίες και θέλαμε να δούμε με τα μάτια μας αυτό το μέρος. Πραγματικά το είδαμε όταν πήγαμε εκεί ανεβαίνοντας στην κορυφή ενός λόφου με ύψος περίπου 150 μέτρα. Ανεβήκαμε όλοι, ακόμα και μία κυρία από την Αμερική, που σίγουρα η ηλικία της ξεπερνούσε τα 80 χρόνια. Βέβαια μαζί της ήταν κάποιοι συγγενείς της, οι οποίοι πολλές φορές την βοηθούσαν κρατώντας της τα χέρια. Όμως την περισσότερη διαδρομή την έκανε μόνη της. Ειδικά στην επιστροφή που ήταν κατηφόρα κρατώντας στις κουπαστές του μονοπατιού, που ήταν πολύ ομαλό και ξύλινο, έχοντας είτε ράμπες είτε σκαλοπάτια κατά τόπους.


Και το σούπερ θέαμα:



Μετά την ανάβαση γυρίσαμε στο πλοίο για να μας πάει στην περιοχή που θα κάναμε το μπάνιο μας. Το πλοίο μας άφησε σε ένα σημείο για το σνόρκελιν. Όταν μας είπαν ότι η θερμοκρασία του νερού είναι 19 βαθμούς, εγώ έβαλα το πόδι μου μέσα και δεν το πίστεψα. Υπέθεσα ότι είναι περίπου 22, αλλά κατάλαβα ότι ήταν πολύ χαμηλή θερμοκρασία μόλις έπεσα μέσα. Τη μέτρησα, όπως είπα, στους 18,2 βαθμούς, όμως άντεξα για σχεδόν μία ώρα snorkeling και μου άρεσε πάρα πολύ, όχι τόσο ο βυθός, που ήταν σκέτα καλός, αλλά η ποικιλία και η ομορφιά των ψαριών. Μιλάμε για ψάρια πάρα πολλά τα οποία πλησίαζες σε απόσταση 30 εκατοστών και τότε απομακρυνόταν, αλλά όχι πολύ απότομα. Ο αριθμός τους ήταν πολύ μεγάλος, δηλαδή υπήρχαν κοπάδια των πεντακοσίων ας πούμε ψαριών. Περιμέναμε να δούμε και άλλα ζώα, αλλά μόνο προς το τέλος είδαμε ένα μικρό καρχαρία να περνάει από κάτω μας. Όταν λέω μικρό, εννοώ ότι ήταν το πολύ 10 κιλά. Αμέσως μετά είδαμε και μία δεκαριά μικρούς πιγκουίνους να κάνουν βόλτες κοντά μας και μετά να χάνονται. Πάνω σε ένα βράχο είδαμε δύο θαλάσσιους λέοντες που ενδεχομένως να ήταν και φώκιες, δεν είμαι σίγουρος.

Σχεδόν μετά από μία ώρα τελείωσε η βόλτα μας και καταλήξαμε σε μία πολύ όμορφη αμμουδιά, που οι υπόλοιποι του γκρουπ, που δεν κολύμπησαν μαζί μας, μας περίμεναν και όλοι μαζί με τη βάρκα μεταφερθήκαμε στο πλοίο. Μπορώ να πω ότι απορώ με τον εαυτό μου πώς άντεξε σε τόσο κρύο νερό τόση ώρα. Στην αρχή σκεφτόμουν μήπως έβγαινα και ανέβαινα στη βάρκα, η οποία μας ακολουθούσε, αλλά με συνεπήρε η ομορφιά των ψαριών και για αυτό δεν το σκεφτόμουνα.


Μόλις ανεβήκαμε στο πλοίο, η ώρα είχε πάει σχεδόν δύο. Το γεύμα ήταν έτοιμο και καθίσαμε να φάμε ενώ το πλοίο έπαιρνε σιγά-σιγά το δρόμο του γυρισμού και με την αντίθετη πορεία φτάσαμε στο Πορθμείο όπου πάλι το μικρό πούλμαν μας πήρε και περίπου στις 6:30 μας είχε φέρει στο ξενοδοχείο μας.

Τελικά ο καιρός όλη τη μέρα κύλισε πάρα πολύ ωραία και είχαμε πολλή λιακάδα, αλλά μαζί και σύννεφα. Η μέρα δεν ήταν κουραστική και δεν είχαμε πρόβλημα και με τη βροχή ή με τον πολύ ήλιο. Έτσι και αλλιώς η θερμοκρασία εδώ ήταν γύρω στους 20 με 25 βαθμούς και μπορώ να πω ότι ήταν μία ιδανική μέρα για μία εκδρομή σαν αυτήν που κάναμε. Βέβαια στο κατάστρωμα του πλοίου όταν προχωρούσε, επειδή φύσαγε ο αέρας αναγκαζόμασταν και φορούσαμε ένα μπουφάν οπωσδήποτε.
Όταν γυρίσαμε στο ξενοδοχείο κάναμε ένα μπάνιο και στις 7:30 ξεκινήσαμε τη βόλτα και οι τέσσερις στους γνωστούς εμπορικούς δρόμους του Puerto Ayora. Δεν είδαμε κάτι καινούργιο. Απλά θέλω να αναφέρω ότι στο λιμανάκι που έχει, ήταν μαζεμένος κόσμος, όπως και χθες, και κοίταζε τους μικρούς καρχαρίες που έκαναν βόλτα στα νερά. Επίσης χθες σε δύο-τρία μαγαζιά είχε ζωντανή μουσική, ενώ σήμερα είχε λιγότερο κόσμο και γι αυτό η μουσική ήταν μόνο σε ένα ζωντανή. Σήμερα δεν πήγαμε για βραδινό αφού είχαμε πάρει ένα καλό πρωινό και ένα καλό μεσημεριανό στο πλοίο.

Για αύριο δεν έχουμε προγραμματίσει κάτι συγκεκριμένο, αλλά μάλλον θα μείνουμε όλη τη μέρα εδώ στο χωριό και θα κάνουμε βόλτες σε κοντινές παραλίες για να δούμε τη φύση που από την πρώτη χθεσινή βόλτα μας άρεσε πάρα πολύ. Τα νησιά πιάνουν μία πολύ μεγάλη περιοχή και αν θες να δεις τα περισσότερα, πρέπει να πάρεις μία κρουαζιέρα τουλάχιστον 7 ημερών. Και επειδή τα πλοία που κάνουν αυτές τις κρουαζιέρες είναι πολυτελείας, μάλλον θα πρέπει να πληρώνεις από διακόσια ως τετρακόσια ευρώ ανά ημέρα. Και δεν είμαι και σίγουρος ότι θα σου προσφέρει και μεγάλη ποικιλία. Δηλαδή δεν ξέρω αν έχοντας πάει σε ένα μέρος σαν τον Μπαρτολομέ, τα επόμενα θα σου αρέσουν τόσο πολύ. Ίσως σε κάποια να δεις μερικά πουλιά παραπάνω ή μερικά ψάρια εάν κανείς snorkeling. Όμως εμείς σήμερα όπως προχωρούσε το πλοίο και καρχαρίες μεγάλους είδαμε στη θάλασσα και χελώνες. Επίσης είδαμε φώκιες, θαλάσσιους ελέφαντες, πολλά πουλιά. Νομίζω τα περισσότερα που έχουν τα νησιά αυτά για ένα τουρίστα εμείς τα απολαύσαμε.

Αυτά για τη σημερινή μέρα. Η ώρα έχει πάει 10 και εμείς είμαστε στο δωμάτιο κουρασμένοι και δεν θα αργήσουμε να πέσουμε για ύπνο. Έξω ακούγονται μουσικές και φωνές από τον κόσμο, αλλά δυστυχώς εμείς δεν έχουμε τη δύναμη για κάτι περισσότερο. Έτσι κι αλλιώς εμείς δεν ερχόμαστε εδώ για διασκέδαση. Ούτε για να περάσουμε όμορφα το βράδυ σε ένα μπαρ ή σε ένα εστιατόριο. Περιμένουμε να ξημερώσει για να πάρουν φωτιά οι φωτογραφικές μηχανές και τα βίντεο. Έχουμε πλάκα τώρα, που όλοι κρατάμε από μία φωτογραφική μηχανή τουλάχιστον και πολλές φορές το ίδιο πράγμα το τραβάμε και με τη φωτογραφική μηχανή και με το κινητό για να στείλουμε στους δικούς μας ανθρώπους φωτογραφίες.