travelbreak
Member
- Μηνύματα
- 1.968
- Likes
- 17.262
- Επόμενο Ταξίδι
- ???
- Ταξίδι-Όνειρο
- Υπερσιβηρικός
Περιεχόμενα
- Κεφάλαιο 1
- 1η μέρα Μπογκοτά
- Zipaquira & Villa de Leyva
- Τατακόα (οιονεί έρημος) & Νέιβα
- Tierradentro
- San Agustin - Popayan: ο δρόμος του τρόμου
- Cali - Silvia
- Κολομβιανά χωριά
- Δρόμος ως το Μεντεγίν– Zona Cafetera
- Μεντεγίν κ Γουταπέ
- Καραϊβική – Σάντα Μάρτα
- Χάρτες Κολομβίας
- Πάρκο Ταϋρόνα & περιοχή του βάλτου
- Καρταχένα
- Απ'την Καραϊβική στο Κίτο
- 1η μέρα Γκαλαπάγκος
- Κρουαζιέρα στο νησί Μπαρτολομέ
- Tortuga Bay
- Γκουαγιακίλ: υπέροχη πόλη!
- Ο δρόμος για την Κουένκα
- Κουένκα
- Ingapirca κ Alausi
- Alausi, Nariz del Diablo, Chimborazo, Riobamba
- Quilotoa Lake, Cotopaxi, Quito
- Οταβάλο κ Κίτο
- Κίτο κ αναχώρηση για Μπογκοτά
- Μπογκοτά ξανά
- Επίλογος - Videos
Quilotoa Lake, Cotopaxi, Quito
Οι μέρες των μεγάλων υψομέτρων συνεχίζονται. Επιστρέψαμε στο Κίτο σήμερα το απόγευμα και κάναμε πάλι μια βόλτα όπως και την προηγούμενη φορά, πριν από 10 περίπου μέρες που είχαμε ξαναβρεθεί εδώ. Στο ίδιο ξενοδοχείο στο κέντρο της πόλης, το ιστορικό κέντρο εννοώ. Σήμερα και αύριο είναι ιστορικές μέρες για την χώρα, αφού γιορτάζουν την ημέρα της ανεξαρτησίας τους και γίνεται ένας μεγάλος χαμός. Το πρόβλημα ήταν ιδιαίτερα μεγάλο για μας, αφού δεν μπορούσαμε να προσεγγίσουμε το ξενοδοχείο με το αυτοκίνητο και αναγκαστήκαμε να κατεβάσουμε τα πράγματα σε μία απόσταση πάνω από 100 μέτρα μακριά. Και πάλι καλά δηλαδή, κοντά ήταν. Βάλαμε το αυτοκίνητο σε ένα διαφορετικό πάρκινγκ από εκείνο που είχαμε σκοπό δίπλα στο ξενοδοχείο μας. Μεταφέραμε βέβαια τις βαλίτσες με τα πόδια και είμαστε πάλι σε αυτό το ξενοδοχείο, που έχει φασαρία στο δρόμο απέξω. Αλλά ευτυχώς αυτή τη φορά μας έδωσε δωμάτια στο εσωτερικό και έτσι δεν ακούμε τη φασαρία των απέξω. Ακούμε όμως η φασαρία των από μέσα, αφού στο εσωτερικό του έχει εστιατόριο. Και τώρα που η ώρα είναι 10:30 το βράδυ, έχει κάμποσο κόσμο, οι οποίοι κάνουν θόρυβο. Πιστεύω ότι σε μισή μία ώρα το πολύ θα φύγουν και θα ησυχάσουμε. Η Ντίνα έβαλε πάλι τις ωτοασπίδες και έτσι προσπαθεί να κοιμηθεί πιο εύκολα.
Η μέρα ξεκίνησε με ένα πολύ ωραίο πρωινό στη Riobamba και χαλαρό ξεκίνημα στις 8:00 το πρωί (υποτίθεται ότι βιαζόμασταν), αλλά με συνεχή οδήγηση τριών ωρών φτάσαμε στις 11:00 στην λίμνη Quilotoa. Και ο δρόμος και η διαδρομή μέχρι τη λίμνη ήταν πολύ καλά και ενδιαφέροντα. Απορώ και εγώ σε τόσο μεγάλα υψόμετρα πως αυτή η χώρα έχει τόσο καλούς δρόμους. Βέβαια αυτοί οι δρόμοι δεν εξυπηρετούν μονάχα τουριστικούς σκοπούς. Αυτό είναι το λιγότερο θα έλεγα. Κυρίως συνδέουν μεγάλες πόλεις μεταξύ τους, και πάρα πολλά χωριά. Οι περιοχές αυτές με υψόμετρο γύρω στα 3.000 μέτρα είναι πολύ πυκνοκατοικημένες. Παντού βλέπεις σπίτια και αγρούς, πόλεις και χωριά. Σπανίως θα περάσεις 200 ή 300 μέτρα, χωρίς να δεις ένα σπίτι ή μία ομάδα σπιτιών. Μετά βέβαια τα 3 χιλιόμετρα υψόμετρο αρχίζουν όλα αυτά και αραιώνουν, αλλά ειδικά σήμερα είδαμε ότι υπάρχουν αγροτικές καλλιέργειες ακόμα και κοντά στα 4 χιλιόμετρα. Όχι όμως και δέντρα. Υπήρχαν ελάχιστα.
Υψόμετρο στα 3,5 χλμ:
Λίγο πριν φτάσουμε (μια δεκαριά χλμ) στη λίμνη κάναμε μια στάση στο περίεργο φαράγγι Cañon del Río Toachi. Φύσαγε δυνατός αέρας αλλά το απολαύσαμε.
Η λίμνη Quilotoa που θέλαμε να επισκεφτούμε είναι ένα ηφαίστειο σβησμένο το οποίο άφησε ένα κρατήρα ο οποίος γέμισε νερό και δημιούργησε αυτή τη λίμνη. Έχει μία διάμετρο περίπου 1,7 km και βρίσκεται σε υψόμετρο 3.800 μέτρα. Πλησιάζοντας φτάνεις σε ένα χωριό και με είσοδο 2 δολάρια μπαίνεις μέσα και παρκάρεις το αυτοκίνητο. Υπάρχουν υποδομές για να ευχαριστηθείς την επίσκεψή σου σε αυτό το υπέροχο μέρος, όμως φυσούσε ένας δαιμονισμένος αέρας. Και φυσικά όταν φυσά σε αυτό το υψόμετρο το κρύο ήταν πολύ τσουχτερό, με αποτέλεσμα, αν και είχε λιακάδα, να είναι ενοχλητικά. Αναγκαστήκαμε λοιπόν και φύγαμε σε λιγότερο από μια ώρα, αφού βέβαια βγάλαμε τις απαραίτητες φωτογραφίες.
Όποιος ήθελε κατέβαινε μέχρι κάτω στο νερό:
Ειδικά ο Γιάννης, αλλά και ο Φίλιππος δεν άντεχαν καθόλου έξω και ήθελα να σηκωθούμε να φύγουμε σύντομα. Αυτό και κάναμε. Ξεκινήσαμε κατά τις 12:00 την επιστροφή από τον ίδιο δρόμο αλλά μετά από πενήντα περίπου χιλιόμετρα πήραμε την άλλη κατεύθυνση για να έρθουμε προς την πρωτεύουσα της χώρας, το Κίτο.
Προηγουμένως όμως έπρεπε να επισκεφτούμε το άλλο τρομερό βουνό-ηφαίστειο, το περίφημο Κοτοπαξί, Cotopaxi, με υψόμετρο 5897 μέτρα. Από μακριά το βλέπαμε και ήταν γεμάτο σύννεφα. Είχαμε απογοητευτεί, γιατί δεν πιστεύαμε ότι θα μπορούσαμε να δούμε έστω και λίγη από την κορυφή του όταν θα πλησιάζαμε. Φυσικά πλησιάσαμε. Στην είσοδο των επισκεπτών δηλώσαμε τα ονόματά μας και προχωρήσαμε με το αυτοκίνητο. Όμως μετά από 2-3 χιλιόμετρα ο καλός δρόμος έγινε χωματόδρομος και μάλιστα σχετικά κακός. Μαθημένοι είμαστε σε τέτοια και προχωρήσαμε. Σε κάποια σημεία είχαμε καλή ορατότητα της κορυφής, ανάμεσα από τα σύννεφα. Τότε σταματούσαμε για φωτογράφηση. Είχε πολλά αυτοκίνητα που προχωρούσαν όπως κι εμείς.
Εντάξει, καλά φάνηκε:
Μπορούσαμε να προχωρήσουμε αρκετά χιλιόμετρα, μέχρι ένα υψόμετρο περίπου τα πέντε σχεδόν χιλιόμετρα. Όμως, όπως πηγαίναμε και η ανηφόρα ήταν μεγάλη (οδηγούσα εγώ από τη λίμνη Quilotoa και μετά) διαπιστώνω ότι έχει ανάψει το λαμπάκι της βενζίνης (στα ξαφνικά θα έλεγα) και ο δείκτης είχε πέσει χαμηλά, κοντά στο μηδέν. Μετά την Quilotoa είχα υπολογίσει ότι η βενζίνη θα μας έφτανε μέχρι το Κίτο και γι αυτό δεν την κοίταξα για πολλή ώρα. Είχαμε συμφωνήσει να μην αφήνουμε το αυτοκίνητο με λίγη βενζίνη. Άρα έπρεπε να σταματήσω και να βάλουμε, μα και κανείς από τους άλλους δεν το υπενθύμισε. Δεν θα το ρισκάραμε. Η Ντίνα και ο Γιάννης μου γκρίνιαξαν λίγο ότι αφού εγώ οδηγούσα έπρεπε να έχω το μυαλό μου. Δεν μπορούσαν να καταλάβουν ότι εγώ μπορεί να το ξέχασα αλλά είχα υπολογίσει ότι και με τη βενζίνη που είχαμε θα μας έφτανε άνετα να πάμε και να γυρίσουμε. Και πράγματι όταν αποφασίσαμε να επιστρέψουμε πίσω το λαμπάκι της βενζίνης έσβησε (λόγω κατηφόρας) και φάνηκε καθαρά ότι είχαμε να κάνουμε ακόμα και 100 χιλιόμετρα με τη βενζίνη που είχε το ρεζερβουάρ. Απλά το λαμπάκι άναψε λόγω της πολύ μεγάλης ανηφόρας και το αυτοκίνητο δεν το ξέραμε και δεν θέλαμε να το ρισκάρουμε.
Όμως πιστεύω ότι είχαμε δει ότι ήταν να δούμε και αυτό γιατί σε δύο-τρία σημεία σταματήσαμε και βγάλαμε φωτογραφίες την πανέμορφη κορυφή του βουνού αυτού, που έχει ύψος σχεδόν 6 χλμ. Ορισμένες φορές έφευγαν τα σύννεφα και μπορούσαμε να δούμε την κορυφή με τους παγετώνες. Υπήρχαν και λίγα λεπτά που έριχνε μια ψιλή βροχή. Τελικά πιστεύουμε όλοι ότι φτάνοντας στα 4.400 μέτρα αν ανεβαίναμε άλλα 300 ή 400 μέτρα, δεν θα μας έδιναν περισσότερη ορατότητα, αφού φαινόταν καθαρά ότι τα σύννεφα ήταν ακόμα πάνω στο βουνό. Βέβαια εάν ήμασταν σίγουροι ότι θα μας έφτανε η βενζίνη, οπωσδήποτε θα ανεβαίναμε μέχρι το τελευταίο μέτρο που μπορούσαμε να ανέβουμε. Παρόλα αυτά είμαστε σίγουροι ότι δεν χάσαμε τίποτα. Το βουνό το είδαμε πάρα πολύ καλά, το έχουμε βγάλει φωτογραφίες. Αλλά φυσικά δεν είναι όπως το χθεσινό Chimborazo που ήταν πεντακάθαρο.
Και εδώ να προσθέσω ότι δίπλα στο Quimborazo είναι ένα άλλο μικρότερο βουνό-ηφαίστειο, το Carihuairazo με ύψος μόλις 5 χιλιόμετρα, το οποίο χθες δεν φαινόταν καθόλου από τα πολλά σύννεφα που είχε. Βέβαια είχαμε χαρεί τόσο πολύ με το Quimborazo που δεν μας ένοιαζε καθόλου να δούμε το άλλο το μικρότερο. Επίσης νομίζω ότι σήμερα που είδαμε τη λίμνη Quilotoa ήμασταν πολύ τυχεροί που δεν είχε ούτε ένα σύννεφο. Και πάλι είχαμε φοβηθεί στην αρχή του ταξιδιού για την Quilotoa ότι θα είχε σύννεφα και ομίχλη, αφού στο περισσότερο ταξίδι μας μέχρι εκεί αρχικά είχε βροχή και σύννεφα. Όμως όλα αυτά χάθηκαν όταν πλησιάζαμε στη λίμνη.
Πήραμε το δρόμο για το Κίτο σχετικά νωρίς και φτάσαμε εδώ περίπου στις 4:30 με 5:00. Τελικά με το να μην κάνουμε πολλές στάσεις για φωτογραφίες στη διαδρομή και επίσης λόγω των συνθηκών που δε μείναμε πολύ χρόνο στη λίμνη Quilotoa και στο Κοτοπαξί, ο χρόνος μας έφτασε και αδίκως πικράθηκα που θα αργούσαμε να φύγουμε το πρωί από τη Ριομπάμπα.
Η κλασική μας φωτογραφία από το Κίτο:
Η βόλτα που κάναμε στην πόλη απόψε το βράδυ ήταν πολύ ενδιαφέρουσα, αφού είδαμε τον κόσμο να γιορτάζει. Και μιλάμε για πάρα πολύ κόσμο και η αστυνομία πανταχού παρούσα, τακτοποιούσε ακόμα και τους ανθρώπους που θα κυκλοφορούν στο δρόμο. Ο κόσμος ήταν τόσο πολύς, που υπήρχαν δρόμοι στους οποίους επιτρεπόταν να περπατήσει μόνο προς τη μία κατεύθυνση. Μονοδρόμηση για τους ανθρώπους, τους πεζούς εννοώ. Και σε πολλούς από τους κάθετους δρόμους δεν επιτρεπόταν η κυκλοφορία των πεζών, αφού είχαν βάλει μπάρες και δεν σε άφηναν να περάσεις.
Τα εστιατόρια αυτή τη φορά δεν είχαν καμία σχέση με την μορφή που τα είχαμε δει την προηγούμενη φορά που ήρθαμε στο Κίτο. Τώρα ήταν γεμάτα με κόσμο, ακόμα και μέχρι τις 9:30 που κυκλοφορούσαμε. Και όχι μόνο αυτό, αλλά και τα καλά εστιατόρια και τα Fast Food και τα υπαίθρια, όλα είχαν πάρα πολύ κόσμο που έτρωγε. Βέβαια υπήρχε και πάρα πολύς κόσμος φτωχός που πουλούσε διάφορα μικροπράγματα στους περαστικούς. Εμείς καταλήξαμε σε ένα fast food το οποίο όμως έφτιαχνε και μπριζόλες τις οποίες και φάγαμε για άλλη μία φορά. Εννοείται ότι εδώ στο Κίτο, ειδικά τώρα το βράδυ κάνει αρκετό κρύο και ένα απλό μπουφάν ίσως δεν ήταν αρκετό. Βλέπεις πολύ κόσμο εδώ και με μπουφάν αλλά άλλοι πάλι είναι ακόμα και με κοντομάνικο. Πάντως οι περισσότεροι φορούνε τουλάχιστον μία μπλούζα.

Οι μέρες των μεγάλων υψομέτρων συνεχίζονται. Επιστρέψαμε στο Κίτο σήμερα το απόγευμα και κάναμε πάλι μια βόλτα όπως και την προηγούμενη φορά, πριν από 10 περίπου μέρες που είχαμε ξαναβρεθεί εδώ. Στο ίδιο ξενοδοχείο στο κέντρο της πόλης, το ιστορικό κέντρο εννοώ. Σήμερα και αύριο είναι ιστορικές μέρες για την χώρα, αφού γιορτάζουν την ημέρα της ανεξαρτησίας τους και γίνεται ένας μεγάλος χαμός. Το πρόβλημα ήταν ιδιαίτερα μεγάλο για μας, αφού δεν μπορούσαμε να προσεγγίσουμε το ξενοδοχείο με το αυτοκίνητο και αναγκαστήκαμε να κατεβάσουμε τα πράγματα σε μία απόσταση πάνω από 100 μέτρα μακριά. Και πάλι καλά δηλαδή, κοντά ήταν. Βάλαμε το αυτοκίνητο σε ένα διαφορετικό πάρκινγκ από εκείνο που είχαμε σκοπό δίπλα στο ξενοδοχείο μας. Μεταφέραμε βέβαια τις βαλίτσες με τα πόδια και είμαστε πάλι σε αυτό το ξενοδοχείο, που έχει φασαρία στο δρόμο απέξω. Αλλά ευτυχώς αυτή τη φορά μας έδωσε δωμάτια στο εσωτερικό και έτσι δεν ακούμε τη φασαρία των απέξω. Ακούμε όμως η φασαρία των από μέσα, αφού στο εσωτερικό του έχει εστιατόριο. Και τώρα που η ώρα είναι 10:30 το βράδυ, έχει κάμποσο κόσμο, οι οποίοι κάνουν θόρυβο. Πιστεύω ότι σε μισή μία ώρα το πολύ θα φύγουν και θα ησυχάσουμε. Η Ντίνα έβαλε πάλι τις ωτοασπίδες και έτσι προσπαθεί να κοιμηθεί πιο εύκολα.



Η μέρα ξεκίνησε με ένα πολύ ωραίο πρωινό στη Riobamba και χαλαρό ξεκίνημα στις 8:00 το πρωί (υποτίθεται ότι βιαζόμασταν), αλλά με συνεχή οδήγηση τριών ωρών φτάσαμε στις 11:00 στην λίμνη Quilotoa. Και ο δρόμος και η διαδρομή μέχρι τη λίμνη ήταν πολύ καλά και ενδιαφέροντα. Απορώ και εγώ σε τόσο μεγάλα υψόμετρα πως αυτή η χώρα έχει τόσο καλούς δρόμους. Βέβαια αυτοί οι δρόμοι δεν εξυπηρετούν μονάχα τουριστικούς σκοπούς. Αυτό είναι το λιγότερο θα έλεγα. Κυρίως συνδέουν μεγάλες πόλεις μεταξύ τους, και πάρα πολλά χωριά. Οι περιοχές αυτές με υψόμετρο γύρω στα 3.000 μέτρα είναι πολύ πυκνοκατοικημένες. Παντού βλέπεις σπίτια και αγρούς, πόλεις και χωριά. Σπανίως θα περάσεις 200 ή 300 μέτρα, χωρίς να δεις ένα σπίτι ή μία ομάδα σπιτιών. Μετά βέβαια τα 3 χιλιόμετρα υψόμετρο αρχίζουν όλα αυτά και αραιώνουν, αλλά ειδικά σήμερα είδαμε ότι υπάρχουν αγροτικές καλλιέργειες ακόμα και κοντά στα 4 χιλιόμετρα. Όχι όμως και δέντρα. Υπήρχαν ελάχιστα.
Υψόμετρο στα 3,5 χλμ:


Λίγο πριν φτάσουμε (μια δεκαριά χλμ) στη λίμνη κάναμε μια στάση στο περίεργο φαράγγι Cañon del Río Toachi. Φύσαγε δυνατός αέρας αλλά το απολαύσαμε.



Η λίμνη Quilotoa που θέλαμε να επισκεφτούμε είναι ένα ηφαίστειο σβησμένο το οποίο άφησε ένα κρατήρα ο οποίος γέμισε νερό και δημιούργησε αυτή τη λίμνη. Έχει μία διάμετρο περίπου 1,7 km και βρίσκεται σε υψόμετρο 3.800 μέτρα. Πλησιάζοντας φτάνεις σε ένα χωριό και με είσοδο 2 δολάρια μπαίνεις μέσα και παρκάρεις το αυτοκίνητο. Υπάρχουν υποδομές για να ευχαριστηθείς την επίσκεψή σου σε αυτό το υπέροχο μέρος, όμως φυσούσε ένας δαιμονισμένος αέρας. Και φυσικά όταν φυσά σε αυτό το υψόμετρο το κρύο ήταν πολύ τσουχτερό, με αποτέλεσμα, αν και είχε λιακάδα, να είναι ενοχλητικά. Αναγκαστήκαμε λοιπόν και φύγαμε σε λιγότερο από μια ώρα, αφού βέβαια βγάλαμε τις απαραίτητες φωτογραφίες.


Όποιος ήθελε κατέβαινε μέχρι κάτω στο νερό:

Ειδικά ο Γιάννης, αλλά και ο Φίλιππος δεν άντεχαν καθόλου έξω και ήθελα να σηκωθούμε να φύγουμε σύντομα. Αυτό και κάναμε. Ξεκινήσαμε κατά τις 12:00 την επιστροφή από τον ίδιο δρόμο αλλά μετά από πενήντα περίπου χιλιόμετρα πήραμε την άλλη κατεύθυνση για να έρθουμε προς την πρωτεύουσα της χώρας, το Κίτο.

Προηγουμένως όμως έπρεπε να επισκεφτούμε το άλλο τρομερό βουνό-ηφαίστειο, το περίφημο Κοτοπαξί, Cotopaxi, με υψόμετρο 5897 μέτρα. Από μακριά το βλέπαμε και ήταν γεμάτο σύννεφα. Είχαμε απογοητευτεί, γιατί δεν πιστεύαμε ότι θα μπορούσαμε να δούμε έστω και λίγη από την κορυφή του όταν θα πλησιάζαμε. Φυσικά πλησιάσαμε. Στην είσοδο των επισκεπτών δηλώσαμε τα ονόματά μας και προχωρήσαμε με το αυτοκίνητο. Όμως μετά από 2-3 χιλιόμετρα ο καλός δρόμος έγινε χωματόδρομος και μάλιστα σχετικά κακός. Μαθημένοι είμαστε σε τέτοια και προχωρήσαμε. Σε κάποια σημεία είχαμε καλή ορατότητα της κορυφής, ανάμεσα από τα σύννεφα. Τότε σταματούσαμε για φωτογράφηση. Είχε πολλά αυτοκίνητα που προχωρούσαν όπως κι εμείς.


Εντάξει, καλά φάνηκε:

Μπορούσαμε να προχωρήσουμε αρκετά χιλιόμετρα, μέχρι ένα υψόμετρο περίπου τα πέντε σχεδόν χιλιόμετρα. Όμως, όπως πηγαίναμε και η ανηφόρα ήταν μεγάλη (οδηγούσα εγώ από τη λίμνη Quilotoa και μετά) διαπιστώνω ότι έχει ανάψει το λαμπάκι της βενζίνης (στα ξαφνικά θα έλεγα) και ο δείκτης είχε πέσει χαμηλά, κοντά στο μηδέν. Μετά την Quilotoa είχα υπολογίσει ότι η βενζίνη θα μας έφτανε μέχρι το Κίτο και γι αυτό δεν την κοίταξα για πολλή ώρα. Είχαμε συμφωνήσει να μην αφήνουμε το αυτοκίνητο με λίγη βενζίνη. Άρα έπρεπε να σταματήσω και να βάλουμε, μα και κανείς από τους άλλους δεν το υπενθύμισε. Δεν θα το ρισκάραμε. Η Ντίνα και ο Γιάννης μου γκρίνιαξαν λίγο ότι αφού εγώ οδηγούσα έπρεπε να έχω το μυαλό μου. Δεν μπορούσαν να καταλάβουν ότι εγώ μπορεί να το ξέχασα αλλά είχα υπολογίσει ότι και με τη βενζίνη που είχαμε θα μας έφτανε άνετα να πάμε και να γυρίσουμε. Και πράγματι όταν αποφασίσαμε να επιστρέψουμε πίσω το λαμπάκι της βενζίνης έσβησε (λόγω κατηφόρας) και φάνηκε καθαρά ότι είχαμε να κάνουμε ακόμα και 100 χιλιόμετρα με τη βενζίνη που είχε το ρεζερβουάρ. Απλά το λαμπάκι άναψε λόγω της πολύ μεγάλης ανηφόρας και το αυτοκίνητο δεν το ξέραμε και δεν θέλαμε να το ρισκάρουμε.
Όμως πιστεύω ότι είχαμε δει ότι ήταν να δούμε και αυτό γιατί σε δύο-τρία σημεία σταματήσαμε και βγάλαμε φωτογραφίες την πανέμορφη κορυφή του βουνού αυτού, που έχει ύψος σχεδόν 6 χλμ. Ορισμένες φορές έφευγαν τα σύννεφα και μπορούσαμε να δούμε την κορυφή με τους παγετώνες. Υπήρχαν και λίγα λεπτά που έριχνε μια ψιλή βροχή. Τελικά πιστεύουμε όλοι ότι φτάνοντας στα 4.400 μέτρα αν ανεβαίναμε άλλα 300 ή 400 μέτρα, δεν θα μας έδιναν περισσότερη ορατότητα, αφού φαινόταν καθαρά ότι τα σύννεφα ήταν ακόμα πάνω στο βουνό. Βέβαια εάν ήμασταν σίγουροι ότι θα μας έφτανε η βενζίνη, οπωσδήποτε θα ανεβαίναμε μέχρι το τελευταίο μέτρο που μπορούσαμε να ανέβουμε. Παρόλα αυτά είμαστε σίγουροι ότι δεν χάσαμε τίποτα. Το βουνό το είδαμε πάρα πολύ καλά, το έχουμε βγάλει φωτογραφίες. Αλλά φυσικά δεν είναι όπως το χθεσινό Chimborazo που ήταν πεντακάθαρο.
Και εδώ να προσθέσω ότι δίπλα στο Quimborazo είναι ένα άλλο μικρότερο βουνό-ηφαίστειο, το Carihuairazo με ύψος μόλις 5 χιλιόμετρα, το οποίο χθες δεν φαινόταν καθόλου από τα πολλά σύννεφα που είχε. Βέβαια είχαμε χαρεί τόσο πολύ με το Quimborazo που δεν μας ένοιαζε καθόλου να δούμε το άλλο το μικρότερο. Επίσης νομίζω ότι σήμερα που είδαμε τη λίμνη Quilotoa ήμασταν πολύ τυχεροί που δεν είχε ούτε ένα σύννεφο. Και πάλι είχαμε φοβηθεί στην αρχή του ταξιδιού για την Quilotoa ότι θα είχε σύννεφα και ομίχλη, αφού στο περισσότερο ταξίδι μας μέχρι εκεί αρχικά είχε βροχή και σύννεφα. Όμως όλα αυτά χάθηκαν όταν πλησιάζαμε στη λίμνη.
Πήραμε το δρόμο για το Κίτο σχετικά νωρίς και φτάσαμε εδώ περίπου στις 4:30 με 5:00. Τελικά με το να μην κάνουμε πολλές στάσεις για φωτογραφίες στη διαδρομή και επίσης λόγω των συνθηκών που δε μείναμε πολύ χρόνο στη λίμνη Quilotoa και στο Κοτοπαξί, ο χρόνος μας έφτασε και αδίκως πικράθηκα που θα αργούσαμε να φύγουμε το πρωί από τη Ριομπάμπα.
Η κλασική μας φωτογραφία από το Κίτο:



Η βόλτα που κάναμε στην πόλη απόψε το βράδυ ήταν πολύ ενδιαφέρουσα, αφού είδαμε τον κόσμο να γιορτάζει. Και μιλάμε για πάρα πολύ κόσμο και η αστυνομία πανταχού παρούσα, τακτοποιούσε ακόμα και τους ανθρώπους που θα κυκλοφορούν στο δρόμο. Ο κόσμος ήταν τόσο πολύς, που υπήρχαν δρόμοι στους οποίους επιτρεπόταν να περπατήσει μόνο προς τη μία κατεύθυνση. Μονοδρόμηση για τους ανθρώπους, τους πεζούς εννοώ. Και σε πολλούς από τους κάθετους δρόμους δεν επιτρεπόταν η κυκλοφορία των πεζών, αφού είχαν βάλει μπάρες και δεν σε άφηναν να περάσεις.




Τα εστιατόρια αυτή τη φορά δεν είχαν καμία σχέση με την μορφή που τα είχαμε δει την προηγούμενη φορά που ήρθαμε στο Κίτο. Τώρα ήταν γεμάτα με κόσμο, ακόμα και μέχρι τις 9:30 που κυκλοφορούσαμε. Και όχι μόνο αυτό, αλλά και τα καλά εστιατόρια και τα Fast Food και τα υπαίθρια, όλα είχαν πάρα πολύ κόσμο που έτρωγε. Βέβαια υπήρχε και πάρα πολύς κόσμος φτωχός που πουλούσε διάφορα μικροπράγματα στους περαστικούς. Εμείς καταλήξαμε σε ένα fast food το οποίο όμως έφτιαχνε και μπριζόλες τις οποίες και φάγαμε για άλλη μία φορά. Εννοείται ότι εδώ στο Κίτο, ειδικά τώρα το βράδυ κάνει αρκετό κρύο και ένα απλό μπουφάν ίσως δεν ήταν αρκετό. Βλέπεις πολύ κόσμο εδώ και με μπουφάν αλλά άλλοι πάλι είναι ακόμα και με κοντομάνικο. Πάντως οι περισσότεροι φορούνε τουλάχιστον μία μπλούζα.