travelbreak
Member
- Μηνύματα
- 1.968
- Likes
- 17.262
- Επόμενο Ταξίδι
- ???
- Ταξίδι-Όνειρο
- Υπερσιβηρικός
Περιεχόμενα
- Κεφάλαιο 1
- 1η μέρα Μπογκοτά
- Zipaquira & Villa de Leyva
- Τατακόα (οιονεί έρημος) & Νέιβα
- Tierradentro
- San Agustin - Popayan: ο δρόμος του τρόμου
- Cali - Silvia
- Κολομβιανά χωριά
- Δρόμος ως το Μεντεγίν– Zona Cafetera
- Μεντεγίν κ Γουταπέ
- Καραϊβική – Σάντα Μάρτα
- Χάρτες Κολομβίας
- Πάρκο Ταϋρόνα & περιοχή του βάλτου
- Καρταχένα
- Απ'την Καραϊβική στο Κίτο
- 1η μέρα Γκαλαπάγκος
- Κρουαζιέρα στο νησί Μπαρτολομέ
- Tortuga Bay
- Γκουαγιακίλ: υπέροχη πόλη!
- Ο δρόμος για την Κουένκα
- Κουένκα
- Ingapirca κ Alausi
- Alausi, Nariz del Diablo, Chimborazo, Riobamba
- Quilotoa Lake, Cotopaxi, Quito
- Οταβάλο κ Κίτο
- Κίτο κ αναχώρηση για Μπογκοτά
- Μπογκοτά ξανά
- Επίλογος - Videos
Καραϊβική – Σάντα Μάρτα
Είμαστε στην Σάντα Μάρτα, Santa Marta. Ουσιαστικά στην Καραϊβική, αφού η πόλη βρίσκεται στην βόρειο-ανατολική πλευρά της χώρας.
Το πρωί είχαμε πτήση μιας ώρας από το Μεντεγίν μέχρι την Καρταχένα και εκεί νοικιάσαμε αυτοκίνητο, ένα μεγάλο Dodge Journey, και φύγαμε κατευθείαν για την πόλη Barranquilla και μετά για τη Santa Μarta.
Το αεροδρόμιο του Μεντεγίν είναι αρκετά μακριά από την πόλη και χρειαστήκαμε σχεδόν μία ώρα για να φτάσουμε εκεί το πρωί για την αναχώρηση. Και ενώ το Μεντεγίν βρίσκεται σε υψόμετρο 1.500 μέτρα το αεροδρόμιο είναι 1.000 μέτρα επιπλέον. Τακτοποιήσαμε σχετικά εύκολα την παράδοση του αυτοκινήτου και πήγαμε με την πτήση μας στην Καρταχένα, την οποία δεν την είδαμε καθόλου, αφού από το αεροδρόμιο πήγαμε κατευθείαν για την Barranquilla.
Εδώ στο Βορρά οι δρόμοι είναι σαφώς καλύτεροι από εκείνους στο κέντρο της Κολομβίας και στο Νότο. Το μέρος φαίνεται πιο τουριστικό και έχει λιγότερα φορτηγά για μετακινήσεις προϊόντων. Μάλιστα μέχρι την Barranquilla αυτό μας έκανε εντύπωση, αλλά η τάξη αποκαταστάθηκε πλήρως αργότερα. Μετά από αυτή την πόλη και μέχρι την Santa Μarta είδαμε το γνωστό φαινόμενο με τις πολλές νταλίκες. Δεν ξέρω γιατί στα πρώτα χιλιόμετρα δεν είχε σχεδόν καθόλου φορτηγά.
Περίπου 50 χιλιόμετρα μετά την Καρταχένα υπήρχε ένα σημείο που είχαμε στάση στο πρόγραμμά μας, όπου έλεγε ότι ήταν ένα ηφαίστειο, το Totumo Volcano. Με μία μικρή παράκαμψη πήγαμε εκεί και είδαμε ένα πολύ αστείο φαινόμενο: ένας κώνος ύψους περίπου 10 μέτρων, στου οποίου την κορυφή ανάβλυζε μία γκρίζα λάσπη, αυτή η γνωστή που έχουμε δει σε άλλα μέρη (Ιταλία και Αζερμπαϊτζάν). Τουρίστες ανέβαιναν επάνω από μια σκάλα, με τα μαγιό τους. Λουζόταν ολόκληροι με την λάσπη και μετά πήγαιναν σε μία βρώμικη λιμνοθάλασσα να ξεπλυθούν. Εμείς ούτε καν δώσαμε τα 18 χιλιάδες πέσος για να ανέβουμε μέχρι την κορυφή. Έτσι κι αλλιώς το νόημα αυτών που ανέβαιναν ήταν να λουστούν με τη λάσπη περιμένοντας ότι θα τους κάνει καλό στην υγεία. Μόνο ο Φίλιππος ανέβηκε.
Μετά το ηφαίστειο πήγαμε στην τέταρτη μεγαλύτερη πόλη της Κολομβίας, την Barranquilla. Όμως ήταν μία απογοήτευση. Δεν είχε τίποτα το ενδιαφέρον, ή τουλάχιστον εμείς δεν μπορέσαμε να το βρούμε αν και προσπαθήσαμε σχεδόν δύο ώρες, γι αυτό φύγαμε.
Από τα καλύτερα:
Μια πολύ όμορφη, μόνο στο εσωτερικό της, εκκλησία:
Από εκεί και μετά η διαδρομή ήταν πολύ ιδιαίτερη. Στο αριστερό μας χέρι ήταν ο Ατλαντικός Ωκεανός και στο δεξί, για μεγάλο διάστημα, ήταν κάποια λιμνοθάλασσα, η Cienaga. Ουσιαστικά ήταν ένας μεγάλος βάλτος, ο οποίος είχε δέντρα με τις ρίζες τους μέσα στο νερό. Το δύσκολο σε αυτή τη χώρα είναι ότι δεν μπορείς να βρεις εύκολα μέρος για να σταματήσεις και να τραβήξεις κάποιες φωτογραφίες. Αυτό συνέβη και σήμερα με μας. Αν και στον ωκεανό σταματήσαμε να βγάλουμε φωτογραφίες, στα χωριά που ήταν μέσα στο βάλτο και είχαν πολύ φωτογραφικό ενδιαφέρον, δεν μπορέσαμε να κάνουμε αυτό που θέλαμε. Έτσι μείναμε με τις φωτογραφίες που τραβήξαμε μέσα από το αυτοκίνητο. Σκεφτόμασταν ότι αύριο στην επιστροφή, ίσως έχουμε την ευκαιρία να σταματήσουμε και τραβήξουμε φωτογραφίες. Μπορώ να πω ότι φοβηθήκαμε λίγο να μπούμε σε αυτά. Μας φάνηκε λίγο επικίνδυνο το μέρος αυτό λόγω της φτώχειας που φαινόταν να υπάρχει στα χωριά του βάλτου. Στην επιστροφή όμως κάναμε μια-δυο στάσεις.
Ο Ατλαντικός Ωκεανός:
Το πουλί:
Και ο βάλτος:
Πάρτε μια γεύση από το χωριό:
Από εδώ βγαίνουν τρομεροί παιχταράδες:
Είχαν περιφορά της εικόνας της Αγίας Μάρθας:
Οικογενειακές στιγμές:
Δυο φίλοι που τα λένε:
Στη Santa Μarta δεν ξέραμε αν θα δούμε και κάτι το ιδιαίτερο, αφού την είχαμε βάλει στο πρόγραμμα μόνο ως ορμητήριο για το πάρκο της Ταϋρόνα. Παρ’ όλα αυτά όταν μπήκαμε στην πόλη είδαμε ότι μας άρεσε πολύ. Όμως 200 μέτρα πριν από το ξενοδοχείο, που βρισκόταν στο κέντρο της πόλης, γινόταν ένας τρελός χαμός από κίνηση αυτοκινήτων, με αποτέλεσμα να μην μπορούμε να προσεγγίσουμε το κατάλυμα στο οποίο είχαμε κλείσει τα δωμάτια. Γι αυτό αποφασίσαμε να προχωρήσουμε λίγο πιο κάτω, και μόλις βρήκαμε ένα πάρκινγκ, βάλαμε το αυτοκίνητο. Δεν πήγαμε αμέσως στο ξενοδοχείο, αλλά κάναμε βόλτα μέχρι να τελειώσει αυτός ο χαμός.
Είχε πλάκα όμως που δεν μπορούσαμε να περάσουμε ένα δρόμο λόγω της κίνησης, για να έρθουμε στο ξενοδοχείο με το αυτοκίνητο. Αποφασίσαμε λοιπόν να τον περάσουμε κάθετα, αλλά τα αυτοκίνητα που κατέβαιναν δε μας έκαναν χώρο να περάσουμε. Έτσι ο Γιάννης βγήκε από το αυτοκίνητό μας και πήγε και τους υποχρέωσε να σταματήσουν ώστε να περάσουμε Είχε πολύ πλάκα γιατί οι άλλοι οδηγοί δεν είχαν πολύ όρεξη να μας αφήσουν να περάσουμε.
Είπαμε να βρούμε κάτι για να φάμε και τότε ανακαλύψαμε ότι η Σάντα Μάρτα έχει μία πολύ έντονη ζωή ακόμα και το απόγευμα. Οι δρόμοι ήταν γεμάτοι με κόσμο και στους δρόμους αυτούς υπήρχαν πάρα πολλά μαγαζιά για φαγητό ή ποτό. Εμείς καθίσαμε σε ένα από αυτά και φάγαμε. Αυτή τη φορά το φαγητό ήταν ντόπιου στυλ και όχι η κλασική μπριτζόλα που τρώγαμε άλλες φορές σε αντίστοιχα μαγαζιά. Ήταν όμως και πολύ ακριβότερα.
Αυτά τα 33άρια και τα 45άρια είναι οι κατάλογοι για το φαγητό μας:
Και το φαγητό μου:
Μετά κάναμε κι άλλη βόλτα για να δούμε τον κόσμο που κυκλοφορούσε και διαπιστώσαμε ότι υπήρχαν πάρα πολλοί τουρίστες, που στην υπόλοιπη Κολομβία δεν είχαμε δει. Ξαφνικά ακούσαμε φωνές και περίεργες ψαλμωδίες και είδαμε ότι γινόταν μία λιτανεία με μια εικόνα με πάρα πολύ κόσμο να την ακολουθεί. Ήταν η γιορτή της Αγίας Μάρτας, που φυσικά θα είναι η πολιούχος της πόλης, αφού έχει και το όνομά της. Θα κοιτάξω να δω στο ίντερνετ τι γιορτή έχουν σήμερα οι ντόπιοι. Όντως είναι η γιορτή της Αγίας Μάρτας, στις 29 Ιουλίου.
Πάντως αυτό που είδαμε είχε πολύ ενδιαφέρον. Πολύς κόσμος ακολουθούσε στη λιτανεία. Εκτός από την κεντρική εικόνα, που έμοιαζε με το δικό μας Επιτάφιο, οι πιστοί κρατούσαν μικρές εικόνες και κεριά. Εμείς με τις κάμερες καταγράφαμε την ενδιαφέρουσα εκδήλωση. Η Ντίνα φυσικά με τη βιντεοκάμερα δε σταματούσε να γράφει. Ξαφνικά έρχεται ένας ντόπιος και δίνει με ευλάβεια στη Ντίνα μια διαφανή σακουλίτσα που μέσα είχε ένα Τ-σερτ με μια μεγάλη στάμπα της Αγίας που γιόρταζε. Και ασφαλώς δε μοίραζε σε όλο τον κόσμο μπλουζάκια. Απλά επέλεξε τη Ντίνα για να της δώσει το δώρο. Τυχαίο; Δεν ξέρω.
Τα γκράφιτι σε αυτή την πόλη είναι απίθανα (Θα τα δούμε καλύτερα με το φως της ημέρας στο επόμενο ποστ):
Αφού είδαμε και αυτό συνεχίσαμε τη βόλτα μας και κατά τις 9:00 το βράδυ, έχοντας κάνει βόλτα τουλάχιστον τρεις ώρες, μαζί με το φαγητό, αποφασίσαμε να βρούμε το ξενοδοχείο μας. Το βρήκαμε, όχι όμως και τόσο εύκολα γιατί εδώ στα στενά έχει πολλά καταλύματα και μπερδεύεσαι. Η ουσία είναι ότι τελικά το βρήκαμε και μεταφέραμε το αυτοκίνητό μας στο πάρκινγκ του ξενοδοχείου. Ήρθαμε στα δωμάτια να ξεκουραστούμε, όταν πια η ώρα είχε φτάσει 10:00 το βράδυ. Η τόση κίνηση που συναντήσαμε όταν φτάσαμε εδώ οφειλόταν στο ότι το ξενοδοχείο μας βρισκόταν δίπλα στην εκκλησία που γιόρταζε και ο κόσμος πήγαινε εκεί.
Ήθελα να σημειώσω για τους δρόμους της Κολομβίας ότι τουλάχιστον προς το Βορρά είναι πάρα πολύ καλοί. Και στο υπόλοιπο κομμάτι της χώρας που κάναμε, οι δρόμοι που συνδέουν κεντρικές πόλεις είναι αρκετά καλοί, όμως συνήθως βρίσκονται σε ανακατασκευή ή επιδιορθώσεις και αυτό προκαλεί προβλήματα στην κυκλοφορία. Εκείνο το οποίο είναι τρομερό είναι το κόστος των διοδίων (δε θα βαρεθώ να το λέω!) τα οποία υπάρχουν ανά 30 έως 40 χιλιόμετρα στους κεντρικούς δρόμους και κοστίζουν από 2,5 έως 4,5 ευρώ. Ναι, είναι αλήθεια, βρήκαμε διόδια τα οποία ήταν 4,5 ευρώ. Είναι πολύ συνηθισμένο εδώ ένα διόδιο να κοστίζει πάνω από τα 10.000 πέσος, δηλαδή πάνω από 3 ευρώ. Σπανίως ένα διόδιο να κοστίζει κάτω από 9.000 πέσος. Για παράδειγμα από την Καρταχένα μέχρι τη Σάντα Μάρτα, που η απόσταση είναι λίγο πάνω από 200 χιλιόμετρα, πληρώσαμε πάνω από πέντε διόδια.
Η πόλη της Σάντα Μάρτα μας αρέσει πάρα πολύ. Παντού ακούς μουσικές, και πολλές είναι ζωντανές με συγκροτήματα, αλλά και από στερεοφωνικά συγκροτήματα των καταστημάτων. Γενικά οι κολομβιανοί γλεντούν αρκετά. Αυτό το ζούμε καθημερινά. Και στους δρόμους βλέπεις πολλούς πλανόδιους να παίζουν. Οι περισσότεροι από αυτούς είναι μεγάλης ηλικίας.
Εδώ στην περιοχή που μένουμε είναι το τουριστικό κέντρο, στο όπου υπάρχουν χαμηλά σπίτια και καταστήματα καθώς και ξενοδοχεία. Οι τοίχοι φυσικά είναι ζωγραφισμένοι με πολύχρωμες ζωγραφιές και έχει όμορφα μαγαζιά. Μπορώ να πω ότι έχει ένα στυλ στα μαγαζιά το οποίο είναι αρκετά προχωρημένο και δεν περίμενα να το βρω στην Κολομβία. Οι άνθρωποι πιστεύω ότι έχουν έμπνευση και κάνουν ωραία μαγαζιά, όπως γενικότερα νομίζω ότι είναι όμορφοι άνθρωποι στις δραστηριότητές τους και σε αυτά που κάνουν. Βλέπεις ότι και τα σπίτια τους έχουν ομορφιά και ως άνθρωποι έχουν μία σοβαρότητα. Η χώρα νομίζω ότι είναι πολύ προχωρημένη και έχει επίπεδο αρκετά ανεβασμένο, πλησιάζοντας τα Ευρωπαϊκά πρότυπα. Και φυσικά σε πολλά σημεία είναι ανώτερη από την Ελλάδα. Θυμίζει λίγο Αργεντινή και Χιλή, αλλά εδώ νομίζω είναι λίγο πιο αυστηρή η νομοθεσία και υπάρχει μεγαλύτερη αστυνόμευση. Ίσως λόγω του παρελθόν τους. Συνήθως οι πόλεις και οι δρόμοι είναι καθαροί, αλλά σίγουρα υπάρχουν γειτονιές πολύ βρώμικες, οι λεγόμενες φαβέλες. Μόνο που εδώ μάλλον έχουν λιγότερη επικινδυνότητα από ό,τι στην Βραζιλία. Εμείς δεν επισκεφθήκαμε καμία αλλά τις βλέπουμε είτε από το τελεφερίκ από ψηλά, είτε με το αυτοκίνητο.
Όταν νοικιάσαμε το αυτοκίνητο στην Cartagena, μας έδωσαν ένα χαρτί στο οποίο έγραφε ποιες ώρες και ποιες μέρες μπορούμε να κυκλοφορούμε ανάλογα με τον αριθμό που τελειώνει το αυτοκίνητο που έχουμε στην Καρταχένα και την Σάντα Μάρτα. Στην περιοχή δεν υπήρχαν άλλες πόλεις με περιορισμούς. Στην Κολομβία δεν έχει μονά-ζυγά. Κάθε μέρα και για δυο τρίωρα (πρωί και απόγευμα) δεν κυκλοφορούν αυτοκίνητα που λήγουν σε δυο αριθμούς. Δυστυχώς αυτό δεν το έκαναν στην Μπογκοτά όταν πήραμε το αυτοκίνητο και έτσι την πατήσαμε στο Κάλι με αποτέλεσμα να χρεωθούμε, από ό, τι μας είπαν, περίπου 150 ευρώ. Χθες στο αεροδρόμιο της Καρταχένα ο υπάλληλος της Avis μας ρώτησε εάν θα πάμε στη Santa Μarta. Του είπαμε ναι, και μας έδωσε το χαρτί με τους περιορισμούς στην κυκλοφορία. Για την Μπαραγκίγια είπε ότι δεν υπάρχει πρόβλημα κυκλοφορίας. Αν το είχε κάνει αυτό και στην Μπογκοτά δεν θα αντιμετωπίζαμε την τροχονόμο που μας σταμάτησε.
Εγώ χρήματα βγάζω από τα ATM μηχανήματα και νομίζω η ισοτιμία είναι αρκετά καλή, αν και κάθε φορά πληρώνω για την συναλλαγή αυτή περίπου 6-7 ευρώ. Εγώ επίσης πολλές φορές πληρώνω, ειδικά στα ξενοδοχεία, με κάρτα.
Στην περιοχή εδώ στο Βορρά που είμαστε, νομίζω ότι υπάρχει μεγαλύτερη ασφάλεια και αυτό το καταλαβαίνεις γιατί έχει πολύ τουρισμό. Έτσι μπορώ και κυκλοφορώ με το τσαντάκι μέσης χωρίς να το κρύβω και δεν έχουμε μεγάλες προφυλάξεις. Επίσης δεν μας έχει πλησιάσει κανένας να μας προειδοποιήσει να προσέχουμε τα πράγματά μας. Ασφαλώς μόνο μία μέρα είμαστε εδώ και δεν πρέπει να παίρνουμε αέρα, γιατί πολλές φορές τα φαινόμενα απατούν.
Είμαστε στην Σάντα Μάρτα, Santa Marta. Ουσιαστικά στην Καραϊβική, αφού η πόλη βρίσκεται στην βόρειο-ανατολική πλευρά της χώρας.
Το πρωί είχαμε πτήση μιας ώρας από το Μεντεγίν μέχρι την Καρταχένα και εκεί νοικιάσαμε αυτοκίνητο, ένα μεγάλο Dodge Journey, και φύγαμε κατευθείαν για την πόλη Barranquilla και μετά για τη Santa Μarta.
Το αεροδρόμιο του Μεντεγίν είναι αρκετά μακριά από την πόλη και χρειαστήκαμε σχεδόν μία ώρα για να φτάσουμε εκεί το πρωί για την αναχώρηση. Και ενώ το Μεντεγίν βρίσκεται σε υψόμετρο 1.500 μέτρα το αεροδρόμιο είναι 1.000 μέτρα επιπλέον. Τακτοποιήσαμε σχετικά εύκολα την παράδοση του αυτοκινήτου και πήγαμε με την πτήση μας στην Καρταχένα, την οποία δεν την είδαμε καθόλου, αφού από το αεροδρόμιο πήγαμε κατευθείαν για την Barranquilla.
Εδώ στο Βορρά οι δρόμοι είναι σαφώς καλύτεροι από εκείνους στο κέντρο της Κολομβίας και στο Νότο. Το μέρος φαίνεται πιο τουριστικό και έχει λιγότερα φορτηγά για μετακινήσεις προϊόντων. Μάλιστα μέχρι την Barranquilla αυτό μας έκανε εντύπωση, αλλά η τάξη αποκαταστάθηκε πλήρως αργότερα. Μετά από αυτή την πόλη και μέχρι την Santa Μarta είδαμε το γνωστό φαινόμενο με τις πολλές νταλίκες. Δεν ξέρω γιατί στα πρώτα χιλιόμετρα δεν είχε σχεδόν καθόλου φορτηγά.
Περίπου 50 χιλιόμετρα μετά την Καρταχένα υπήρχε ένα σημείο που είχαμε στάση στο πρόγραμμά μας, όπου έλεγε ότι ήταν ένα ηφαίστειο, το Totumo Volcano. Με μία μικρή παράκαμψη πήγαμε εκεί και είδαμε ένα πολύ αστείο φαινόμενο: ένας κώνος ύψους περίπου 10 μέτρων, στου οποίου την κορυφή ανάβλυζε μία γκρίζα λάσπη, αυτή η γνωστή που έχουμε δει σε άλλα μέρη (Ιταλία και Αζερμπαϊτζάν). Τουρίστες ανέβαιναν επάνω από μια σκάλα, με τα μαγιό τους. Λουζόταν ολόκληροι με την λάσπη και μετά πήγαιναν σε μία βρώμικη λιμνοθάλασσα να ξεπλυθούν. Εμείς ούτε καν δώσαμε τα 18 χιλιάδες πέσος για να ανέβουμε μέχρι την κορυφή. Έτσι κι αλλιώς το νόημα αυτών που ανέβαιναν ήταν να λουστούν με τη λάσπη περιμένοντας ότι θα τους κάνει καλό στην υγεία. Μόνο ο Φίλιππος ανέβηκε.



Μετά το ηφαίστειο πήγαμε στην τέταρτη μεγαλύτερη πόλη της Κολομβίας, την Barranquilla. Όμως ήταν μία απογοήτευση. Δεν είχε τίποτα το ενδιαφέρον, ή τουλάχιστον εμείς δεν μπορέσαμε να το βρούμε αν και προσπαθήσαμε σχεδόν δύο ώρες, γι αυτό φύγαμε.
Από τα καλύτερα:

Μια πολύ όμορφη, μόνο στο εσωτερικό της, εκκλησία:


Από εκεί και μετά η διαδρομή ήταν πολύ ιδιαίτερη. Στο αριστερό μας χέρι ήταν ο Ατλαντικός Ωκεανός και στο δεξί, για μεγάλο διάστημα, ήταν κάποια λιμνοθάλασσα, η Cienaga. Ουσιαστικά ήταν ένας μεγάλος βάλτος, ο οποίος είχε δέντρα με τις ρίζες τους μέσα στο νερό. Το δύσκολο σε αυτή τη χώρα είναι ότι δεν μπορείς να βρεις εύκολα μέρος για να σταματήσεις και να τραβήξεις κάποιες φωτογραφίες. Αυτό συνέβη και σήμερα με μας. Αν και στον ωκεανό σταματήσαμε να βγάλουμε φωτογραφίες, στα χωριά που ήταν μέσα στο βάλτο και είχαν πολύ φωτογραφικό ενδιαφέρον, δεν μπορέσαμε να κάνουμε αυτό που θέλαμε. Έτσι μείναμε με τις φωτογραφίες που τραβήξαμε μέσα από το αυτοκίνητο. Σκεφτόμασταν ότι αύριο στην επιστροφή, ίσως έχουμε την ευκαιρία να σταματήσουμε και τραβήξουμε φωτογραφίες. Μπορώ να πω ότι φοβηθήκαμε λίγο να μπούμε σε αυτά. Μας φάνηκε λίγο επικίνδυνο το μέρος αυτό λόγω της φτώχειας που φαινόταν να υπάρχει στα χωριά του βάλτου. Στην επιστροφή όμως κάναμε μια-δυο στάσεις.
Ο Ατλαντικός Ωκεανός:

Το πουλί:

Και ο βάλτος:

Πάρτε μια γεύση από το χωριό:

Από εδώ βγαίνουν τρομεροί παιχταράδες:

Είχαν περιφορά της εικόνας της Αγίας Μάρθας:

Οικογενειακές στιγμές:

Δυο φίλοι που τα λένε:

Στη Santa Μarta δεν ξέραμε αν θα δούμε και κάτι το ιδιαίτερο, αφού την είχαμε βάλει στο πρόγραμμα μόνο ως ορμητήριο για το πάρκο της Ταϋρόνα. Παρ’ όλα αυτά όταν μπήκαμε στην πόλη είδαμε ότι μας άρεσε πολύ. Όμως 200 μέτρα πριν από το ξενοδοχείο, που βρισκόταν στο κέντρο της πόλης, γινόταν ένας τρελός χαμός από κίνηση αυτοκινήτων, με αποτέλεσμα να μην μπορούμε να προσεγγίσουμε το κατάλυμα στο οποίο είχαμε κλείσει τα δωμάτια. Γι αυτό αποφασίσαμε να προχωρήσουμε λίγο πιο κάτω, και μόλις βρήκαμε ένα πάρκινγκ, βάλαμε το αυτοκίνητο. Δεν πήγαμε αμέσως στο ξενοδοχείο, αλλά κάναμε βόλτα μέχρι να τελειώσει αυτός ο χαμός.
Είχε πλάκα όμως που δεν μπορούσαμε να περάσουμε ένα δρόμο λόγω της κίνησης, για να έρθουμε στο ξενοδοχείο με το αυτοκίνητο. Αποφασίσαμε λοιπόν να τον περάσουμε κάθετα, αλλά τα αυτοκίνητα που κατέβαιναν δε μας έκαναν χώρο να περάσουμε. Έτσι ο Γιάννης βγήκε από το αυτοκίνητό μας και πήγε και τους υποχρέωσε να σταματήσουν ώστε να περάσουμε Είχε πολύ πλάκα γιατί οι άλλοι οδηγοί δεν είχαν πολύ όρεξη να μας αφήσουν να περάσουμε.
Είπαμε να βρούμε κάτι για να φάμε και τότε ανακαλύψαμε ότι η Σάντα Μάρτα έχει μία πολύ έντονη ζωή ακόμα και το απόγευμα. Οι δρόμοι ήταν γεμάτοι με κόσμο και στους δρόμους αυτούς υπήρχαν πάρα πολλά μαγαζιά για φαγητό ή ποτό. Εμείς καθίσαμε σε ένα από αυτά και φάγαμε. Αυτή τη φορά το φαγητό ήταν ντόπιου στυλ και όχι η κλασική μπριτζόλα που τρώγαμε άλλες φορές σε αντίστοιχα μαγαζιά. Ήταν όμως και πολύ ακριβότερα.
Αυτά τα 33άρια και τα 45άρια είναι οι κατάλογοι για το φαγητό μας:

Και το φαγητό μου:

Μετά κάναμε κι άλλη βόλτα για να δούμε τον κόσμο που κυκλοφορούσε και διαπιστώσαμε ότι υπήρχαν πάρα πολλοί τουρίστες, που στην υπόλοιπη Κολομβία δεν είχαμε δει. Ξαφνικά ακούσαμε φωνές και περίεργες ψαλμωδίες και είδαμε ότι γινόταν μία λιτανεία με μια εικόνα με πάρα πολύ κόσμο να την ακολουθεί. Ήταν η γιορτή της Αγίας Μάρτας, που φυσικά θα είναι η πολιούχος της πόλης, αφού έχει και το όνομά της. Θα κοιτάξω να δω στο ίντερνετ τι γιορτή έχουν σήμερα οι ντόπιοι. Όντως είναι η γιορτή της Αγίας Μάρτας, στις 29 Ιουλίου.


Πάντως αυτό που είδαμε είχε πολύ ενδιαφέρον. Πολύς κόσμος ακολουθούσε στη λιτανεία. Εκτός από την κεντρική εικόνα, που έμοιαζε με το δικό μας Επιτάφιο, οι πιστοί κρατούσαν μικρές εικόνες και κεριά. Εμείς με τις κάμερες καταγράφαμε την ενδιαφέρουσα εκδήλωση. Η Ντίνα φυσικά με τη βιντεοκάμερα δε σταματούσε να γράφει. Ξαφνικά έρχεται ένας ντόπιος και δίνει με ευλάβεια στη Ντίνα μια διαφανή σακουλίτσα που μέσα είχε ένα Τ-σερτ με μια μεγάλη στάμπα της Αγίας που γιόρταζε. Και ασφαλώς δε μοίραζε σε όλο τον κόσμο μπλουζάκια. Απλά επέλεξε τη Ντίνα για να της δώσει το δώρο. Τυχαίο; Δεν ξέρω.
Τα γκράφιτι σε αυτή την πόλη είναι απίθανα (Θα τα δούμε καλύτερα με το φως της ημέρας στο επόμενο ποστ):

Αφού είδαμε και αυτό συνεχίσαμε τη βόλτα μας και κατά τις 9:00 το βράδυ, έχοντας κάνει βόλτα τουλάχιστον τρεις ώρες, μαζί με το φαγητό, αποφασίσαμε να βρούμε το ξενοδοχείο μας. Το βρήκαμε, όχι όμως και τόσο εύκολα γιατί εδώ στα στενά έχει πολλά καταλύματα και μπερδεύεσαι. Η ουσία είναι ότι τελικά το βρήκαμε και μεταφέραμε το αυτοκίνητό μας στο πάρκινγκ του ξενοδοχείου. Ήρθαμε στα δωμάτια να ξεκουραστούμε, όταν πια η ώρα είχε φτάσει 10:00 το βράδυ. Η τόση κίνηση που συναντήσαμε όταν φτάσαμε εδώ οφειλόταν στο ότι το ξενοδοχείο μας βρισκόταν δίπλα στην εκκλησία που γιόρταζε και ο κόσμος πήγαινε εκεί.
Ήθελα να σημειώσω για τους δρόμους της Κολομβίας ότι τουλάχιστον προς το Βορρά είναι πάρα πολύ καλοί. Και στο υπόλοιπο κομμάτι της χώρας που κάναμε, οι δρόμοι που συνδέουν κεντρικές πόλεις είναι αρκετά καλοί, όμως συνήθως βρίσκονται σε ανακατασκευή ή επιδιορθώσεις και αυτό προκαλεί προβλήματα στην κυκλοφορία. Εκείνο το οποίο είναι τρομερό είναι το κόστος των διοδίων (δε θα βαρεθώ να το λέω!) τα οποία υπάρχουν ανά 30 έως 40 χιλιόμετρα στους κεντρικούς δρόμους και κοστίζουν από 2,5 έως 4,5 ευρώ. Ναι, είναι αλήθεια, βρήκαμε διόδια τα οποία ήταν 4,5 ευρώ. Είναι πολύ συνηθισμένο εδώ ένα διόδιο να κοστίζει πάνω από τα 10.000 πέσος, δηλαδή πάνω από 3 ευρώ. Σπανίως ένα διόδιο να κοστίζει κάτω από 9.000 πέσος. Για παράδειγμα από την Καρταχένα μέχρι τη Σάντα Μάρτα, που η απόσταση είναι λίγο πάνω από 200 χιλιόμετρα, πληρώσαμε πάνω από πέντε διόδια.
Η πόλη της Σάντα Μάρτα μας αρέσει πάρα πολύ. Παντού ακούς μουσικές, και πολλές είναι ζωντανές με συγκροτήματα, αλλά και από στερεοφωνικά συγκροτήματα των καταστημάτων. Γενικά οι κολομβιανοί γλεντούν αρκετά. Αυτό το ζούμε καθημερινά. Και στους δρόμους βλέπεις πολλούς πλανόδιους να παίζουν. Οι περισσότεροι από αυτούς είναι μεγάλης ηλικίας.
Εδώ στην περιοχή που μένουμε είναι το τουριστικό κέντρο, στο όπου υπάρχουν χαμηλά σπίτια και καταστήματα καθώς και ξενοδοχεία. Οι τοίχοι φυσικά είναι ζωγραφισμένοι με πολύχρωμες ζωγραφιές και έχει όμορφα μαγαζιά. Μπορώ να πω ότι έχει ένα στυλ στα μαγαζιά το οποίο είναι αρκετά προχωρημένο και δεν περίμενα να το βρω στην Κολομβία. Οι άνθρωποι πιστεύω ότι έχουν έμπνευση και κάνουν ωραία μαγαζιά, όπως γενικότερα νομίζω ότι είναι όμορφοι άνθρωποι στις δραστηριότητές τους και σε αυτά που κάνουν. Βλέπεις ότι και τα σπίτια τους έχουν ομορφιά και ως άνθρωποι έχουν μία σοβαρότητα. Η χώρα νομίζω ότι είναι πολύ προχωρημένη και έχει επίπεδο αρκετά ανεβασμένο, πλησιάζοντας τα Ευρωπαϊκά πρότυπα. Και φυσικά σε πολλά σημεία είναι ανώτερη από την Ελλάδα. Θυμίζει λίγο Αργεντινή και Χιλή, αλλά εδώ νομίζω είναι λίγο πιο αυστηρή η νομοθεσία και υπάρχει μεγαλύτερη αστυνόμευση. Ίσως λόγω του παρελθόν τους. Συνήθως οι πόλεις και οι δρόμοι είναι καθαροί, αλλά σίγουρα υπάρχουν γειτονιές πολύ βρώμικες, οι λεγόμενες φαβέλες. Μόνο που εδώ μάλλον έχουν λιγότερη επικινδυνότητα από ό,τι στην Βραζιλία. Εμείς δεν επισκεφθήκαμε καμία αλλά τις βλέπουμε είτε από το τελεφερίκ από ψηλά, είτε με το αυτοκίνητο.
Όταν νοικιάσαμε το αυτοκίνητο στην Cartagena, μας έδωσαν ένα χαρτί στο οποίο έγραφε ποιες ώρες και ποιες μέρες μπορούμε να κυκλοφορούμε ανάλογα με τον αριθμό που τελειώνει το αυτοκίνητο που έχουμε στην Καρταχένα και την Σάντα Μάρτα. Στην περιοχή δεν υπήρχαν άλλες πόλεις με περιορισμούς. Στην Κολομβία δεν έχει μονά-ζυγά. Κάθε μέρα και για δυο τρίωρα (πρωί και απόγευμα) δεν κυκλοφορούν αυτοκίνητα που λήγουν σε δυο αριθμούς. Δυστυχώς αυτό δεν το έκαναν στην Μπογκοτά όταν πήραμε το αυτοκίνητο και έτσι την πατήσαμε στο Κάλι με αποτέλεσμα να χρεωθούμε, από ό, τι μας είπαν, περίπου 150 ευρώ. Χθες στο αεροδρόμιο της Καρταχένα ο υπάλληλος της Avis μας ρώτησε εάν θα πάμε στη Santa Μarta. Του είπαμε ναι, και μας έδωσε το χαρτί με τους περιορισμούς στην κυκλοφορία. Για την Μπαραγκίγια είπε ότι δεν υπάρχει πρόβλημα κυκλοφορίας. Αν το είχε κάνει αυτό και στην Μπογκοτά δεν θα αντιμετωπίζαμε την τροχονόμο που μας σταμάτησε.
Εγώ χρήματα βγάζω από τα ATM μηχανήματα και νομίζω η ισοτιμία είναι αρκετά καλή, αν και κάθε φορά πληρώνω για την συναλλαγή αυτή περίπου 6-7 ευρώ. Εγώ επίσης πολλές φορές πληρώνω, ειδικά στα ξενοδοχεία, με κάρτα.
Στην περιοχή εδώ στο Βορρά που είμαστε, νομίζω ότι υπάρχει μεγαλύτερη ασφάλεια και αυτό το καταλαβαίνεις γιατί έχει πολύ τουρισμό. Έτσι μπορώ και κυκλοφορώ με το τσαντάκι μέσης χωρίς να το κρύβω και δεν έχουμε μεγάλες προφυλάξεις. Επίσης δεν μας έχει πλησιάσει κανένας να μας προειδοποιήσει να προσέχουμε τα πράγματά μας. Ασφαλώς μόνο μία μέρα είμαστε εδώ και δεν πρέπει να παίρνουμε αέρα, γιατί πολλές φορές τα φαινόμενα απατούν.