travelbreak
Member
- Μηνύματα
- 1.968
- Likes
- 17.262
- Επόμενο Ταξίδι
- ???
- Ταξίδι-Όνειρο
- Υπερσιβηρικός
Περιεχόμενα
- Κεφάλαιο 1
- 1η μέρα Μπογκοτά
- Zipaquira & Villa de Leyva
- Τατακόα (οιονεί έρημος) & Νέιβα
- Tierradentro
- San Agustin - Popayan: ο δρόμος του τρόμου
- Cali - Silvia
- Κολομβιανά χωριά
- Δρόμος ως το Μεντεγίν– Zona Cafetera
- Μεντεγίν κ Γουταπέ
- Καραϊβική – Σάντα Μάρτα
- Χάρτες Κολομβίας
- Πάρκο Ταϋρόνα & περιοχή του βάλτου
- Καρταχένα
- Απ'την Καραϊβική στο Κίτο
- 1η μέρα Γκαλαπάγκος
- Κρουαζιέρα στο νησί Μπαρτολομέ
- Tortuga Bay
- Γκουαγιακίλ: υπέροχη πόλη!
- Ο δρόμος για την Κουένκα
- Κουένκα
- Ingapirca κ Alausi
- Alausi, Nariz del Diablo, Chimborazo, Riobamba
- Quilotoa Lake, Cotopaxi, Quito
- Οταβάλο κ Κίτο
- Κίτο κ αναχώρηση για Μπογκοτά
- Μπογκοτά ξανά
- Επίλογος - Videos
Alausi, Nariz del Diablo, Chimborazo, Riobamba.
Η σημερινή μέρα είχε τόσα πολλά! Το τρένο της Μύτης του διαβόλου (Nariz del Diablo), το υπέροχο και υψηλότατο βουνό Chimborazo με τους παγετώνες (θεωρείται και ηφαίστειο) και την όμορφη πόλη Riobamba.
Ξημέρωσε, και στο Αλαούσι κάνει λίγο κρύο, αλλά στο δωμάτιο χωρίς θέρμανση η θερμοκρασία είναι κάπου είκοσι βαθμούς. Χτες μέχρι τις έξι το απόγευμα το άντεχες το κοντομάνικο. Τώρα ο καιρός φαίνεται υπέροχος και θα έχει ήλιο. Βέβαια ένα χιλιόμετρο πιο κάτω υψομετρικά, θα έχει μια μεγάλη μάζα με σύννεφα που θα κρύβουν τα χαμηλότερα υψόμετρα. Εδώ το υψόμετρο είναι 2340 μέτρα.
Πέμπτη βράδυ στο ξενοδοχείο μας στην όμορφη πόλη Riobamba. Φτάσαμε στις 4:00 το απόγευμα και μετά από μισή ώρα βγήκαμε για να περιηγηθούμε στην πόλη, χωρίς να έχουμε κανένα πρόγραμμα γιατί, θεωρητικά, θα φτάναμε πιο αργά και δεν θα είχαμε χρόνο να δούμε τίποτα από την πόλη. Άλλωστε θα φεύγαμε την άλλη μέρα, αύριο δηλαδή, πολύ πρωί. Έτσι κάναμε την βόλτα στη Riobamba παίρνοντας μονάχα ένα χάρτη από το ξενοδοχείο για την πόλη.
Ας ξεκινήσω όμως την περιγραφή της σημερινής ημέρας από το πρωί στο Αλαούσι. Στις 8:00 θα αναχωρούσε το τρένο με το οποίο είχα κλείσει εισιτήρια για να δούμε την περιοχή η Μύτη του Διαβόλου. Έχει βέβαια διάφορα ονόματα και στα αγγλικά και στα Ισπανικά, αλλά με το ίδιο νόημα. Το τρένο που κάνει την διαδρομή έχει το ίδιο όνομα. Πήγαμε για σιγουριά πολύ νωρίς, δηλαδή από τις 7:30, όπου δείχνοντας τα χαρτιά από την κράτηση που είχα κάνει, μου λένε ότι είναι κανονικά εισιτήρια. Δεν χρειαζόταν λοιπόν κάτι άλλο γι αυτό κάναμε μία μικρή βόλτα εκεί γύρω, βλέποντας ωραίες εικόνες με ντόπιους ανθρώπους να πηγαίνουν στις δουλειές τους και κυρίως τις γυναίκες με τις παραδοσιακές στολές. Κάναμε προσπάθεια να τις βγάλουμε φωτογραφία αφού εκείνες δεν ήθελαν, όταν τις ρωτούσαμε. Επιστρέψαμε στην ώρα μας για τη βόλτα με το τρένο.
Κρίμα που δεν το προλάβαμε, αφού το μεσημέρι θα είχαμε φύγει:
Αρχικά πήγαμε με το τρένο περίπου μισή ώρα, λίγο παραπάνω, περνώντας από διάφορα φαράγγια. Είδαμε πολύ όμορφες εικόνες που και με το αυτοκίνητο κάποιες παρόμοιες είχαμε δει χθες, αλλά με το τρένο είναι αλλιώς. Στην αρχή είσαι ψηλά και βλέπεις κάτω ένα ποτάμι και μετά από λίγο βρίσκεσαι δίπλα σε αυτό. Με το αυτοκίνητο δεν γίνεται έτσι, αλλά το προσπερνάς και δεν ξαναγυρνάς. Όμως το μικρό αυτό δρομολόγιο του τρένου είναι γι αυτό το σκοπό: να σου δείξει από ψηλά κάποια πράγματα και μετά να κατέβεις κάτω και να τα δεις και από κοντά.
Κάτω φαίνονται οι γραμμές του τρένου:
Το τρένο ήταν γεμάτο κόσμο κυρίως, ξένους και όχι ανθρώπους από τη χώρα ή από γειτονικές χώρες. Μετά την πρώτη μισή ώρα φτάσαμε σε ένα σημείο που σταματήσαμε για περίπου μία ώρα. Εκεί υπήρχαν διάφορα μαγαζιά και ντόπιοι χόρευαν ή μαγείρευαν και εμείς αν θέλαμε αγοράζαμε κάποια πράγματα για να φάμε ή καθόμασταν σε ένα καφενείο να πιούμε κάτι. Μου άρεσε όμως πάρα πολύ ένα υπόστεγο, όπου υπήρχε ένα συγκρότημα από μία δεκαριά ανθρώπους οι οποίοι χόρευαν με παραδοσιακές στολές ντόπιους χορούς. Εκεί κάθισα την περισσότερη ώρα. Ο χώρος γενικά ήταν πολύ όμορφος και ενδιαφέρων. Έτσι αυτή η ώρα πέρασε αρκετά ευχάριστα και γρήγορα.
Εδώ στύβουν ζαχαροκάλαμο:
Μετά ξαναμπήκαμε στο τρένο και επιστρέψαμε κατά τις 10:30 στο σταθμό στο Αλαούσι. Το τρένο εκτός από τη μηχανή είχε νομίζω 4 βαγόνια. Το κάθε βαγόνι στη μία πλευρά είχε ένα κάθισμα και στην απέναντι πλευρά είχε από δύο καθίσματα δηλαδή ήμασταν πολύ άνετοι και ο διάδρομος ήταν πολύ μεγάλος. Μπορούσαμε να κινηθούμε για να βρούμε ένα ωραίο μέρος και να βγάλουμε καλές φωτογραφίες από τα παράθυρα.
Εδώ κάνει το μπρος - πίσω:
Εμένα όλη αυτή η δραστηριότητα μου άρεσε πάρα πολύ και ας γκρίνιαζε ο Φίλιππας και ο Γιάννης ότι δεν είχε κάτι ιδιαίτερο. Συμφωνούσαν πάντως ότι έπρεπε να το δούμε αφού είναι από τα πιο διάσημα πράγματα που πρέπει κανείς να κάνει στο Εκουαδόρ.
Μετά από αυτή τη διαδρομή έπρεπε να φύγουμε για τον επόμενο σταθμό μας. Σημειώνω ότι το τρένο κάνει δύο τουρ. Το ένα φεύγει στις 8 το πρωί και το άλλο στις 11:00. Νομίζω ότι τις Κυριακές έχει άλλο ένα στις 14:00. Πιστεύω ότι είναι πολύ επαγγελματίες σε αυτή τη δραστηριότητα, η οποία κοστίζει περίπου 30 ευρώ το άτομο. Σε κάθε βαγόνι υπάρχει ένας υπάλληλος ο οποίος μιλάει πάρα πολύ καλά τα Αγγλικά και δίνει εξηγήσεις για τη διαδρομή και την ιστορία του τόπου. Φυσικά δέχεται ερωτήσεις.
Φυσιογνωμίες στο Αλαούσι:
Στις 11:00 ήμασταν στο αυτοκίνητο και ξεκινούσαμε από το ξενοδοχείο μας για να πάμε στη Riobamba. Πρώτα όμως έπρεπε να βάλουμε βενζίνη, και ήταν η πρώτη φορά στο Εκουαδόρ. Βάλαμε και όντως είναι πολύ φθηνή, δηλαδή η απλή έχει 1,85 δολάρια το γαλόνι. Εμείς βάλαμε Super που είχε 2,65 δολάρια το γαλόνι. Άμα δε σκεφτείς ότι το Diesel έχει περίπου 1,05 δολάρια το γαλόνι είναι σχεδόν τσάμπα. Ευτυχώς είναι φθηνή η βενζίνη γιατί το αυτοκίνητο που έχουμε ζορίζεται πάρα πολύ. Αν και του βάζουμε σούπερ, την καλύτερη δηλαδή βενζίνη δεν τραβάει. Έχει πρόβλημα σίγουρα ο κινητήρας. Κρίμα γιατί είναι ένα τεράστιο αυτοκίνητο. Τώρα (αρχές Οκτωβρίου) που γράφω αυτά, γίνονται μεγάλες ταραχές στο Εκουαδόρ λόγω της αύξησης της τιμής της βενζίνης. Σκεφτόμουν ότι αν ήμασταν τώρα εκεί θα είχαμε πρόβλημα αφού κλείνουν επαρχιακούς δρόμους και το κέντρο του Κίτο.
Δεν γνωρίζω αυτά τα φυτά που καλλιεργούν εκεί στα ψηλά:
Από το Αλαούσι στη Riobamba η απόσταση ήταν μικρή. Περίπου δύο ώρες δρόμος. Γι αυτό προτιμήσαμε να πάμε κατευθείαν και να δούμε ένα σβησμένο ηφαίστειο σε ένα πανύψηλο βουνό, το Τσιμποράσο, Chimborazo. (Το ψηλότερο βουνό της χώρας στα 6.263 μέτρα. Είναι το πιο μακρινό σημείο του πλανήτη από το κέντρο του, λόγω του ότι βρίσκεται κοντά στον Ισημερινό, σε σχέση με τα Ιμαλάια.) Από μακριά αρχίσαμε να το βλέπουμε και ήταν πολύ θεαματικό, όμως υπήρχαν κάποια σύννεφα στην κορυφή του. Εμείς κάθε τόσο σταματούσαμε και τραβούσαμε φωτογραφίες.
Όταν πλησιάσαμε περισσότερο καταλάβαμε ότι τα σύννεφα δεν ήταν στην κορυφή του αλλά ήταν μπροστά από αυτό. Φτάσαμε σε ένα σημείο περίπου στα 4 χιλιόμετρα υψόμετρο όπου βλέπαμε το βουνό χωρίς να υπάρχει κανένα σύννεφο πάνω του. Απολαμβάναμε την εικόνα που βλέπαμε, αλλά μαζί και το τοπίο. Σε αυτό το πολύ μεγάλο υψόμετρο που βρισκόμασταν ήταν τελείως ερημικά, χωρίς δέντρα. Από τη μία μεριά έβλεπες ένα βουνό με παγετώνες στην κορυφή του και από την άλλη έβλεπες ένα ερημικό τοπίο. Αν δεν ήξερες ότι είσαι στα τέσσερα χιλιόμετρα υψόμετρο, θα νόμιζες ότι είσαι στην έρημο Γκόμπι ή σε κάποια άλλη ερημική περιοχή όχι τόσο ψηλά. Η θερμοκρασία δεν ήταν τρομερά χαμηλή, δηλαδή δεν ήταν κάτω από 10 βαθμούς Κελσίου, αλλά σε ορισμένα σημεία φύσαγε πάρα πολύ και το αυτοκίνητο γέμισε χώματα από τη σκόνη.
Σε αυτό το υψόμετρο και μέσα στην ερημιά, υπήρχανε πάρα πολλά ζώα, τα λεγόμενα βικούνια. Τα ζώα αυτά είχαν εξαφανιστεί από το Εκουαδόρ και πριν από μερικά χρόνια το Περού και η Κολομβία μετέφεραν σε αυτή την περιοχή ορισμένα από τα δικά τους και σήμερα αυτά τα ζώα είναι πολυάριθμα. Στην περιοχή που πήγαμε η βόλτα ήταν απολαυστική.
Ο δυνατός αέρας πήρε το κόκκινο καπέλο του Γιάννη και έτρεχε να το μαζέψει:
Έχουμε πλέον κάνει πολλές βόλτες στα υψόμετρα γύρω στα 3.000 μέτρα, είτε περνώντας με το αυτοκίνητο, είτε διαμένοντας σε πόλεις τις τελευταίες μέρες που έχουν υψόμετρο σίγουρα πάνω από 2 χιλιόμετρα. Ορισμένες φορές που ανεβαίνουμε πάνω από τα τρία πονάει λίγο το κεφάλι μας. Δεν μπορώ να πω όμως ότι έχουμε τη νόσο του υψομέτρου, αφού το βράδυ που κοιμόμαστε είμαστε σε χαμηλό σχετικά υψόμετρο: από 2.300 έως 2.800.
Έτσι μετά το Chimborazo ήρθαμε στη Ριομπάμπα, σε ένα πολύ όμορφο ξενοδοχείο. Θα έλεγα ότι είναι πολυτελείας, απλά το δωμάτιό μας δεν έχει πολύ ελεύθερο χώρο, αφού έχει ένα κρεβάτι που έχει πλάτος 2,5 μέτρα. Αν ήταν στο 1,80 θα είχαμε περισσότερο χώρο να κινηθούμε. Αφού ταχτοποιηθήκαμε και εγώ έκανα ένα ντους για να φύγουνε οι σκόνες και η άμμος από πάνω μου, πήγαμε μία βόλτα για να δούμε την Riobamba. Έχει πολλές εκκλησίες και πολλά πάρκα. Έχει και αρκετά ωραία κτίρια αλλά όχι πολύ μεγάλα.
Έχει πολλά κτήρια αποικιακού στιλ, αλλά προτιμώ εκείνα που μου φέρνουν στο πιο αυθεντικό Λατινοαμερικάνικο:
Και στο βάθος το Τσιμποράσο:
Δε χορταίναμε να τραβάμε φωτογραφίες σε αυτή την πόλη:
Και η Ντίνα με μια παρέα νέων:
Μετά από περίπου δύο ώρες βόλτα και έχοντας βγάλει πολλές φωτογραφίες, ψάξαμε να βρούμε ένα μαγαζί να καθίσουμε να φάμε. Μετά το φαγητό και αφού κάναμε πάλι μία μικρή βόλτα μέσα στο βράδυ για να χωνέψουμε, εγώ με την Ντίνα γυρίσαμε στο δωμάτιο, γιατί εγώ κρύωνα. Ο Γιάννης με το Φίλιππο συνέχισαν να κάνουν κι άλλη βόλτα. Εγώ αφού έβαλα μία μπλούζα, πήγαμε με την Ντίνα στην αντίθετη πλευρά του κέντρου της πόλης από το ξενοδοχείο μας, γιατί είδαμε πολλά φώτα στο δρόμο. Διαπιστώσαμε λοιπόν ότι ο δρόμος από το ξενοδοχείο μας ακριβώς και μετά γίνεται ένας δρόμος γεμάτος με μπαρ και εστιατόρια. Γεμάτος ζωή και κόσμο. Είδαμε και την άλλη μεριά της πόλης και μας άρεσε αυτό. Στις 21:00 γυρίσαμε στο δωμάτιό μας. Το γνωστό δηλαδή, που επιστρέφουμε νωρίς και κοιμόμαστε και νωρίς.
Συμπερασματικά, σήμερα ήταν μία πολύ ενδιαφέρουσα ημέρα αφού είδαμε πολύ όμορφες σκηνές: με το τρενάκι το πρωί είδαμε τη διαδρομή που ήταν πάρα πολύ ωραία. Μέχρι τις 2:00 πήγαμε να δούμε αυτό το τρομερό ηφαίστειο με τους παγετώνες στην κορυφή. Τέλος είδαμε την πολύ όμορφη πόλη Ριομπάμπα.
Η σημερινή μέρα είχε τόσα πολλά! Το τρένο της Μύτης του διαβόλου (Nariz del Diablo), το υπέροχο και υψηλότατο βουνό Chimborazo με τους παγετώνες (θεωρείται και ηφαίστειο) και την όμορφη πόλη Riobamba.

Ξημέρωσε, και στο Αλαούσι κάνει λίγο κρύο, αλλά στο δωμάτιο χωρίς θέρμανση η θερμοκρασία είναι κάπου είκοσι βαθμούς. Χτες μέχρι τις έξι το απόγευμα το άντεχες το κοντομάνικο. Τώρα ο καιρός φαίνεται υπέροχος και θα έχει ήλιο. Βέβαια ένα χιλιόμετρο πιο κάτω υψομετρικά, θα έχει μια μεγάλη μάζα με σύννεφα που θα κρύβουν τα χαμηλότερα υψόμετρα. Εδώ το υψόμετρο είναι 2340 μέτρα.

Πέμπτη βράδυ στο ξενοδοχείο μας στην όμορφη πόλη Riobamba. Φτάσαμε στις 4:00 το απόγευμα και μετά από μισή ώρα βγήκαμε για να περιηγηθούμε στην πόλη, χωρίς να έχουμε κανένα πρόγραμμα γιατί, θεωρητικά, θα φτάναμε πιο αργά και δεν θα είχαμε χρόνο να δούμε τίποτα από την πόλη. Άλλωστε θα φεύγαμε την άλλη μέρα, αύριο δηλαδή, πολύ πρωί. Έτσι κάναμε την βόλτα στη Riobamba παίρνοντας μονάχα ένα χάρτη από το ξενοδοχείο για την πόλη.
Ας ξεκινήσω όμως την περιγραφή της σημερινής ημέρας από το πρωί στο Αλαούσι. Στις 8:00 θα αναχωρούσε το τρένο με το οποίο είχα κλείσει εισιτήρια για να δούμε την περιοχή η Μύτη του Διαβόλου. Έχει βέβαια διάφορα ονόματα και στα αγγλικά και στα Ισπανικά, αλλά με το ίδιο νόημα. Το τρένο που κάνει την διαδρομή έχει το ίδιο όνομα. Πήγαμε για σιγουριά πολύ νωρίς, δηλαδή από τις 7:30, όπου δείχνοντας τα χαρτιά από την κράτηση που είχα κάνει, μου λένε ότι είναι κανονικά εισιτήρια. Δεν χρειαζόταν λοιπόν κάτι άλλο γι αυτό κάναμε μία μικρή βόλτα εκεί γύρω, βλέποντας ωραίες εικόνες με ντόπιους ανθρώπους να πηγαίνουν στις δουλειές τους και κυρίως τις γυναίκες με τις παραδοσιακές στολές. Κάναμε προσπάθεια να τις βγάλουμε φωτογραφία αφού εκείνες δεν ήθελαν, όταν τις ρωτούσαμε. Επιστρέψαμε στην ώρα μας για τη βόλτα με το τρένο.


Κρίμα που δεν το προλάβαμε, αφού το μεσημέρι θα είχαμε φύγει:


Αρχικά πήγαμε με το τρένο περίπου μισή ώρα, λίγο παραπάνω, περνώντας από διάφορα φαράγγια. Είδαμε πολύ όμορφες εικόνες που και με το αυτοκίνητο κάποιες παρόμοιες είχαμε δει χθες, αλλά με το τρένο είναι αλλιώς. Στην αρχή είσαι ψηλά και βλέπεις κάτω ένα ποτάμι και μετά από λίγο βρίσκεσαι δίπλα σε αυτό. Με το αυτοκίνητο δεν γίνεται έτσι, αλλά το προσπερνάς και δεν ξαναγυρνάς. Όμως το μικρό αυτό δρομολόγιο του τρένου είναι γι αυτό το σκοπό: να σου δείξει από ψηλά κάποια πράγματα και μετά να κατέβεις κάτω και να τα δεις και από κοντά.

Κάτω φαίνονται οι γραμμές του τρένου:





Το τρένο ήταν γεμάτο κόσμο κυρίως, ξένους και όχι ανθρώπους από τη χώρα ή από γειτονικές χώρες. Μετά την πρώτη μισή ώρα φτάσαμε σε ένα σημείο που σταματήσαμε για περίπου μία ώρα. Εκεί υπήρχαν διάφορα μαγαζιά και ντόπιοι χόρευαν ή μαγείρευαν και εμείς αν θέλαμε αγοράζαμε κάποια πράγματα για να φάμε ή καθόμασταν σε ένα καφενείο να πιούμε κάτι. Μου άρεσε όμως πάρα πολύ ένα υπόστεγο, όπου υπήρχε ένα συγκρότημα από μία δεκαριά ανθρώπους οι οποίοι χόρευαν με παραδοσιακές στολές ντόπιους χορούς. Εκεί κάθισα την περισσότερη ώρα. Ο χώρος γενικά ήταν πολύ όμορφος και ενδιαφέρων. Έτσι αυτή η ώρα πέρασε αρκετά ευχάριστα και γρήγορα.


Εδώ στύβουν ζαχαροκάλαμο:

Μετά ξαναμπήκαμε στο τρένο και επιστρέψαμε κατά τις 10:30 στο σταθμό στο Αλαούσι. Το τρένο εκτός από τη μηχανή είχε νομίζω 4 βαγόνια. Το κάθε βαγόνι στη μία πλευρά είχε ένα κάθισμα και στην απέναντι πλευρά είχε από δύο καθίσματα δηλαδή ήμασταν πολύ άνετοι και ο διάδρομος ήταν πολύ μεγάλος. Μπορούσαμε να κινηθούμε για να βρούμε ένα ωραίο μέρος και να βγάλουμε καλές φωτογραφίες από τα παράθυρα.

Εδώ κάνει το μπρος - πίσω:


Εμένα όλη αυτή η δραστηριότητα μου άρεσε πάρα πολύ και ας γκρίνιαζε ο Φίλιππας και ο Γιάννης ότι δεν είχε κάτι ιδιαίτερο. Συμφωνούσαν πάντως ότι έπρεπε να το δούμε αφού είναι από τα πιο διάσημα πράγματα που πρέπει κανείς να κάνει στο Εκουαδόρ.
Μετά από αυτή τη διαδρομή έπρεπε να φύγουμε για τον επόμενο σταθμό μας. Σημειώνω ότι το τρένο κάνει δύο τουρ. Το ένα φεύγει στις 8 το πρωί και το άλλο στις 11:00. Νομίζω ότι τις Κυριακές έχει άλλο ένα στις 14:00. Πιστεύω ότι είναι πολύ επαγγελματίες σε αυτή τη δραστηριότητα, η οποία κοστίζει περίπου 30 ευρώ το άτομο. Σε κάθε βαγόνι υπάρχει ένας υπάλληλος ο οποίος μιλάει πάρα πολύ καλά τα Αγγλικά και δίνει εξηγήσεις για τη διαδρομή και την ιστορία του τόπου. Φυσικά δέχεται ερωτήσεις.
Φυσιογνωμίες στο Αλαούσι:


Στις 11:00 ήμασταν στο αυτοκίνητο και ξεκινούσαμε από το ξενοδοχείο μας για να πάμε στη Riobamba. Πρώτα όμως έπρεπε να βάλουμε βενζίνη, και ήταν η πρώτη φορά στο Εκουαδόρ. Βάλαμε και όντως είναι πολύ φθηνή, δηλαδή η απλή έχει 1,85 δολάρια το γαλόνι. Εμείς βάλαμε Super που είχε 2,65 δολάρια το γαλόνι. Άμα δε σκεφτείς ότι το Diesel έχει περίπου 1,05 δολάρια το γαλόνι είναι σχεδόν τσάμπα. Ευτυχώς είναι φθηνή η βενζίνη γιατί το αυτοκίνητο που έχουμε ζορίζεται πάρα πολύ. Αν και του βάζουμε σούπερ, την καλύτερη δηλαδή βενζίνη δεν τραβάει. Έχει πρόβλημα σίγουρα ο κινητήρας. Κρίμα γιατί είναι ένα τεράστιο αυτοκίνητο. Τώρα (αρχές Οκτωβρίου) που γράφω αυτά, γίνονται μεγάλες ταραχές στο Εκουαδόρ λόγω της αύξησης της τιμής της βενζίνης. Σκεφτόμουν ότι αν ήμασταν τώρα εκεί θα είχαμε πρόβλημα αφού κλείνουν επαρχιακούς δρόμους και το κέντρο του Κίτο.

Δεν γνωρίζω αυτά τα φυτά που καλλιεργούν εκεί στα ψηλά:



Από το Αλαούσι στη Riobamba η απόσταση ήταν μικρή. Περίπου δύο ώρες δρόμος. Γι αυτό προτιμήσαμε να πάμε κατευθείαν και να δούμε ένα σβησμένο ηφαίστειο σε ένα πανύψηλο βουνό, το Τσιμποράσο, Chimborazo. (Το ψηλότερο βουνό της χώρας στα 6.263 μέτρα. Είναι το πιο μακρινό σημείο του πλανήτη από το κέντρο του, λόγω του ότι βρίσκεται κοντά στον Ισημερινό, σε σχέση με τα Ιμαλάια.) Από μακριά αρχίσαμε να το βλέπουμε και ήταν πολύ θεαματικό, όμως υπήρχαν κάποια σύννεφα στην κορυφή του. Εμείς κάθε τόσο σταματούσαμε και τραβούσαμε φωτογραφίες.

Όταν πλησιάσαμε περισσότερο καταλάβαμε ότι τα σύννεφα δεν ήταν στην κορυφή του αλλά ήταν μπροστά από αυτό. Φτάσαμε σε ένα σημείο περίπου στα 4 χιλιόμετρα υψόμετρο όπου βλέπαμε το βουνό χωρίς να υπάρχει κανένα σύννεφο πάνω του. Απολαμβάναμε την εικόνα που βλέπαμε, αλλά μαζί και το τοπίο. Σε αυτό το πολύ μεγάλο υψόμετρο που βρισκόμασταν ήταν τελείως ερημικά, χωρίς δέντρα. Από τη μία μεριά έβλεπες ένα βουνό με παγετώνες στην κορυφή του και από την άλλη έβλεπες ένα ερημικό τοπίο. Αν δεν ήξερες ότι είσαι στα τέσσερα χιλιόμετρα υψόμετρο, θα νόμιζες ότι είσαι στην έρημο Γκόμπι ή σε κάποια άλλη ερημική περιοχή όχι τόσο ψηλά. Η θερμοκρασία δεν ήταν τρομερά χαμηλή, δηλαδή δεν ήταν κάτω από 10 βαθμούς Κελσίου, αλλά σε ορισμένα σημεία φύσαγε πάρα πολύ και το αυτοκίνητο γέμισε χώματα από τη σκόνη.




Σε αυτό το υψόμετρο και μέσα στην ερημιά, υπήρχανε πάρα πολλά ζώα, τα λεγόμενα βικούνια. Τα ζώα αυτά είχαν εξαφανιστεί από το Εκουαδόρ και πριν από μερικά χρόνια το Περού και η Κολομβία μετέφεραν σε αυτή την περιοχή ορισμένα από τα δικά τους και σήμερα αυτά τα ζώα είναι πολυάριθμα. Στην περιοχή που πήγαμε η βόλτα ήταν απολαυστική.


Ο δυνατός αέρας πήρε το κόκκινο καπέλο του Γιάννη και έτρεχε να το μαζέψει:

Έχουμε πλέον κάνει πολλές βόλτες στα υψόμετρα γύρω στα 3.000 μέτρα, είτε περνώντας με το αυτοκίνητο, είτε διαμένοντας σε πόλεις τις τελευταίες μέρες που έχουν υψόμετρο σίγουρα πάνω από 2 χιλιόμετρα. Ορισμένες φορές που ανεβαίνουμε πάνω από τα τρία πονάει λίγο το κεφάλι μας. Δεν μπορώ να πω όμως ότι έχουμε τη νόσο του υψομέτρου, αφού το βράδυ που κοιμόμαστε είμαστε σε χαμηλό σχετικά υψόμετρο: από 2.300 έως 2.800.


Έτσι μετά το Chimborazo ήρθαμε στη Ριομπάμπα, σε ένα πολύ όμορφο ξενοδοχείο. Θα έλεγα ότι είναι πολυτελείας, απλά το δωμάτιό μας δεν έχει πολύ ελεύθερο χώρο, αφού έχει ένα κρεβάτι που έχει πλάτος 2,5 μέτρα. Αν ήταν στο 1,80 θα είχαμε περισσότερο χώρο να κινηθούμε. Αφού ταχτοποιηθήκαμε και εγώ έκανα ένα ντους για να φύγουνε οι σκόνες και η άμμος από πάνω μου, πήγαμε μία βόλτα για να δούμε την Riobamba. Έχει πολλές εκκλησίες και πολλά πάρκα. Έχει και αρκετά ωραία κτίρια αλλά όχι πολύ μεγάλα.



Έχει πολλά κτήρια αποικιακού στιλ, αλλά προτιμώ εκείνα που μου φέρνουν στο πιο αυθεντικό Λατινοαμερικάνικο:






Και στο βάθος το Τσιμποράσο:


Δε χορταίναμε να τραβάμε φωτογραφίες σε αυτή την πόλη:


Και η Ντίνα με μια παρέα νέων:


Μετά από περίπου δύο ώρες βόλτα και έχοντας βγάλει πολλές φωτογραφίες, ψάξαμε να βρούμε ένα μαγαζί να καθίσουμε να φάμε. Μετά το φαγητό και αφού κάναμε πάλι μία μικρή βόλτα μέσα στο βράδυ για να χωνέψουμε, εγώ με την Ντίνα γυρίσαμε στο δωμάτιο, γιατί εγώ κρύωνα. Ο Γιάννης με το Φίλιππο συνέχισαν να κάνουν κι άλλη βόλτα. Εγώ αφού έβαλα μία μπλούζα, πήγαμε με την Ντίνα στην αντίθετη πλευρά του κέντρου της πόλης από το ξενοδοχείο μας, γιατί είδαμε πολλά φώτα στο δρόμο. Διαπιστώσαμε λοιπόν ότι ο δρόμος από το ξενοδοχείο μας ακριβώς και μετά γίνεται ένας δρόμος γεμάτος με μπαρ και εστιατόρια. Γεμάτος ζωή και κόσμο. Είδαμε και την άλλη μεριά της πόλης και μας άρεσε αυτό. Στις 21:00 γυρίσαμε στο δωμάτιό μας. Το γνωστό δηλαδή, που επιστρέφουμε νωρίς και κοιμόμαστε και νωρίς.



Συμπερασματικά, σήμερα ήταν μία πολύ ενδιαφέρουσα ημέρα αφού είδαμε πολύ όμορφες σκηνές: με το τρενάκι το πρωί είδαμε τη διαδρομή που ήταν πάρα πολύ ωραία. Μέχρι τις 2:00 πήγαμε να δούμε αυτό το τρομερό ηφαίστειο με τους παγετώνες στην κορυφή. Τέλος είδαμε την πολύ όμορφη πόλη Ριομπάμπα.