travelbreak
Member
- Μηνύματα
- 1.968
- Likes
- 17.262
- Επόμενο Ταξίδι
- ???
- Ταξίδι-Όνειρο
- Υπερσιβηρικός
Περιεχόμενα
- Κεφάλαιο 1
- 1η μέρα Μπογκοτά
- Zipaquira & Villa de Leyva
- Τατακόα (οιονεί έρημος) & Νέιβα
- Tierradentro
- San Agustin - Popayan: ο δρόμος του τρόμου
- Cali - Silvia
- Κολομβιανά χωριά
- Δρόμος ως το Μεντεγίν– Zona Cafetera
- Μεντεγίν κ Γουταπέ
- Καραϊβική – Σάντα Μάρτα
- Χάρτες Κολομβίας
- Πάρκο Ταϋρόνα & περιοχή του βάλτου
- Καρταχένα
- Απ'την Καραϊβική στο Κίτο
- 1η μέρα Γκαλαπάγκος
- Κρουαζιέρα στο νησί Μπαρτολομέ
- Tortuga Bay
- Γκουαγιακίλ: υπέροχη πόλη!
- Ο δρόμος για την Κουένκα
- Κουένκα
- Ingapirca κ Alausi
- Alausi, Nariz del Diablo, Chimborazo, Riobamba
- Quilotoa Lake, Cotopaxi, Quito
- Οταβάλο κ Κίτο
- Κίτο κ αναχώρηση για Μπογκοτά
- Μπογκοτά ξανά
- Επίλογος - Videos
Κολομβιανά χωριά
Μέχρι στιγμής το ταξίδι μας αρέσει πάρα πολύ γιατί αν και δεν έχει εντυπωσιακά πράγματα να μας δείξει, το ότι βρισκόμαστε στην μακρινή Κολομβία είναι από μόνο του πολύ όμορφο. Όμως έχουμε δει πολύ όμορφες εικόνες συν τους δύο ιδιαίτερους αρχαιολογικούς χώρους. Ελπίζουμε η συνέχεια του ταξιδιού να είναι το ίδιο όμορφη. Σημειώνω ότι ακόμα δεν έχουμε επισκεφθεί σούπερ μάρκετ αφού κάθε βράδυ τρώμε σε εστιατόρια. Η μόνη περίπτωση που πάμε σε μαγαζιά είναι για να αγοράσουμε νερό ή σήμερα που αγοράσαμε κρουασάν και γλυκά για πρωινό.
Εκείνο που είναι χαρακτηριστικό για τους κολομβιανούς είναι όχι μόνο ότι δεν ξέρουν αγγλικά (νομίζω μέχρι σήμερα δεν βρήκαμε κανέναν που να ξέρει κάπως καλά) όμως δεν κάνουν και καμιά προσπάθεια για να καταλάβουν τι θέλεις να τους πεις. Ή όταν θα μας πουν κάτι να το δείξουν με παντομίμα ή με κάποιο τρόπο εκτός από το να μιλάνε ισπανικά. Σήμερα λοιπόν είχε πολύ πλάκα που ο ηλικιωμένος κύριος που ήταν στη ρεσεψιόν του ξενοδοχείου ενώ του έλεγα και του ξανά έλεγα no ablo espanol, εκείνος επέμενε να μιλάει ισπανικά και μάλιστα πολύ γρήγορα. Τελικά έβγαλα τον μεταφραστή του Google και τον έβαλα να μιλάει στο τηλέφωνο, για να καταλάβω περίπου τι μου έλεγε. Αλλά και πάλι δεν έβγαζαν νόημα. Στο περίπου πάντως συνεννοηθήκαμε. Και σε όλα αυτά παίζει μεγάλο ρόλο και η τύχη.
Από το δωμάτιο του ξενοδοχείου το πρωί έβλεπα αυτή την κυρία να πουλά «βρώμικα». Ήταν όμως τόσο καθαρά! Είμαι σίγουρος. Την παρατηρούσα πως ετοίμαζε το καθετί, πάντα με το γάντι μιας χρήσεως στο ένα χέρι και με το άλλο να κρατά τα χρήματα ή οτιδήποτε άλλο. Γενικά στην Κολομβία όλα τα του φαγητού είναι πεντακάθαρα.
Η ημέρα όμως δεν ξεκίνησε τόσο ευχάριστα. Το πρωί στο Κάλι αποφασίσαμε, για να μην χάνουμε χρόνο, να φύγουμε αμέσως μετά το πρωινό για τον επόμενο προορισμό μας. Ξεκινήσαμε περίπου στις 8 και ήμασταν ακόμα μέσα στην πόλη προχωρώντας χαλαρά, ακολουθώντας τις οδηγίες του GPS. Είχαμε σταματήσει σε κάποιο φανάρι και έρχεται μία γυναίκα τροχονόμος πάνω σε ένα μηχανάκι και άρχισε να μας λέει διάφορα από το τζάμι. Επιτόπου στη μέση του δρόμου σταματήσαμε και προσπαθούσαμε να συνεννοηθούμε. Ενώ της έλεγα ότι δεν μιλάω ισπανικά εκείνη επέμενε στα δικά της. Τελικά μας είπε να κάνουμε στην άκρη και άρχισε να ζητάει τα χαρτιά του αυτοκινήτου και το δίπλωμα του Φίλιππα. Τα δώσαμε όλα και ήταν μία χαρά, όμως αυτή άρχισε να λέει κάτι για την πινακίδα του αυτοκινήτου. Δεν μπορούσαμε να καταλάβουμε τι εννοούσε. Μπήκα σε δύο μαγαζιά εκεί δίπλα που ήταν, αλλά κανένας από τους εργαζόμενους δεν ήξερε καθόλου αγγλικά για να βοηθήσει την κατάσταση.
Μην τα πολυλογώ, εκείνη ψυχρή άρχισε να κόβει μία κλήση την οποία έδωσε σε μας. Εγώ κάποια στιγμή έβγαλα τον μεταφραστή του Google και προσπαθούσα να συνεννοηθούμε. Όμως για να πω την αλήθεια, η μετάφραση που έκανε ήταν άθλια και δεν μπορούσα να καταλάβω τι μου έλεγε η αστυνομικός. Ίσως και εκείνη επίτηδες να μιλούσε λίγο περίεργα για να μην γίνεται κατανοητή. Τελικά με τα πολλά, αφού πήγαμε ακόμα λίγο παρακάτω ώστε να υπάρχει ησυχία, μας εξήγησε ότι δεν κυκλοφορούν σήμερα τα αυτοκίνητα που ο αριθμός τους λήγει σε πέντε (όπως το δικό μας) και έπρεπε να πληρώσουμε πρόστιμο και μάλιστα να περιμένουμε μέχρι τις 10:00 για να φύγουμε. Φυσικά της εξήγησα ότι εμείς είμαστε τουρίστες. Έχουμε έρθει από την Μπογκοτά και δεν μπορούμε να ξέρουμε πότε υπάρχει και πότε δεν υπάρχει δακτύλιος στην πόλη αυτή. Παρόλα αυτά εκείνη επέμενε και μας έδωσε την κλήση την οποία έπρεπε να πληρώσουμε. Προθυμοποιήθηκε μάλιστα να μας πάει στο μέρος όπου και θα πληρώναμε το πρόστιμο. Την ακολουθούσαμε από πίσω, αφού εκείνη ήταν μπροστά με το μηχανάκι.
Κάποια στιγμή σταμάτησε σε ένα στενό και άρχισε πάλι να λέει τα δικά της. Εγώ τη ρωτάω εάν μπορούσα να πληρώσω σε αυτήν την κλήση. Αυτή αφού είπε διάφορα κατέληξε να μου πει εντάξει, δώσε σε μένα τα χρήματα. Αυτός ήταν ο σκοπός της άλλωστε. Τη ρώτησα πόσο είναι και μου είπε 240.000 πέσος. Αυτό σημαίνει ότι ήταν κάπου 80 ευρώ. Εγώ της είπα εντάξει, αλλά να μου δώσει μία απόδειξη ότι έχω πληρώσει αυτά τα χρήματα. Τότε εκείνη πάλι μου είπε να την ακολουθήσω με το αυτοκίνητο. Μάλλον εννοούσε να πάμε στην αστυνομία. Πήγαμε σε ένα κτίριο της αστυνομίας και μας είπε να παρκάρουμε δίπλα το αυτοκίνητο και να πάμε, ούτε που κατάλαβα τι να κάνουμε. Μάλιστα μας είπε ότι θα έπρεπε να περιμένουμε άλλες δύο ώρες τελικά μέχρι να φύγουμε.
Κάποια στιγμή εκείνη εξαφανίστηκε και μείναμε εμείς με το χαρτί στο χέρι και ένας πιτσιρικάς που ήξερε ελάχιστα αγγλικά μας είπε να πάμε να ρωτήσουμε δίπλα. Εκεί στο κτίριο της αστυνομίας οι άνθρωποι μας υποδέχθηκαν μία χαρά και όταν τους έδειξα την κλήση μου είπαν ότι δεν μπορώ να την πληρώσω σήμερα αλλά να πάω να την πληρώσω τη Δευτέρα. Τους είπα ότι εγώ τη Δευτέρα θα είμαι στην Καρταχένα και μου απάντησαν να πάω εκεί να πληρώσω. Όταν ρώτησα (με το μεταφραστή) πόσο είναι το πρόστιμο γέλασε η κοπέλα με την οποία μιλούσα και με άφησε να καταλάβω ότι ίσως δεν υπάρχει πρόστιμο εφόσον θα πάω στην Καρταχένα, διότι από το Κάλι ήμουν περαστικός. Μου είπε να σηκωθώ να φύγω και να μην έχω πρόβλημα. Δε νομίζω να έχει δίκιο. Λογικά το πρόστιμο θα έρθει.... Ήρθε και ήταν τσουχτερό. Επειδή τα πλήρωσε η εταιρία ενοικίασης, μας χρέωσε και επιπλέον. Ας μη σας πω πόσα ήταν!
Τέλος πάντων καταλάβαμε ότι η αστυνομικός που μας σταμάτησε ήθελε να πάρει κάποια χρήματα από εμάς, τα οποία τελικά βέβαια δεν κατάφερε να πάρει.
Εμείς χαρούμενοι πια ξεκινήσαμε πάλι το ταξίδι μας, λίγο μετά τις 10:00. Φεύγαμε από το Κάλι με προορισμό την περιοχή του καφέ στην Περέιρα, την ονομαζόμενη και ξακουστή Zona Cafetera.
Ξεκινήσαμε να πάμε πρώτα στο χωριό Σαλέντο, που θεωρείται όμορφο και βρίσκεται εν μέσω φυτειών καφέ. Μετά από πολλές στροφές, αλλά σε ασφαλτόδρομο φτάσαμε σε ένα υπέροχο χωριό. Είχε παραδοσιακά σπίτια, πάρα πολύ τουρισμό, με εκατοντάδες μικρά μαγαζιά, μικρά εμπορικά καταστήματα και εστιατόρια και καφετέριες. Γενικά είχε ένα πάρα πολύ ωραίο χρώμα, όπως έχουν τα όμορφα χωριά σε τούτη τη χώρα. Ανεβήκαμε και πάνω σε ένα λόφο που είχε για να δούμε από ψηλά το χωριό. Δεν μείναμε πολύ, αλλά μία ώρα την περάσαμε στο χωριό, αφού είχαμε και άλλα να δούμε.
Δε μπορώ να μη σας δείξω αυτό τον τυχερό κύριο:
Η επόμενη στάση μας ήταν στην Cocora Valley, δηλαδή στην κοιλάδα της Cocora, όπου φημίζεται για κάποια περίεργα δέντρα που έχει. Πράγματι πήγαμε εκεί και ήταν ένα υπέροχο θέαμα να βλέπεις κάποιους φοίνικες με πολύ λεπτό κορμό αλλά με ύψος ίσως και 30 ή 40 μέτρα και να έχουν μία μικρή φούντα από φύλλα στην κορυφή τους. Προεξείχαν πάνω από τα άλλα δέντρα που ήταν γύρω τους ή ήταν μόνοι τους σε λόφους οι οποίοι ήταν αποψιλωμένοι. Ήταν όντως ένα πολύ ενδιαφέρον και περίεργο θέαμα. Κάναμε και εκεί βόλτα περίπου μία ώρα. Περιττό να πω ότι και εδώ είχε πολύ τουρισμό, όπως και στο Σαλέντο.
Μετά ακολουθήσαμε το δρόμο προς το χωριό Filandia. Περίεργο όνομα, όμως είναι πολύ όμορφο χωριό και ο κόσμος ήταν έξω στην πλατεία την κεντρική όπου κάποιοι τραγουδούσαν σε μια σκηνή. Μόλις παρκάραμε είδαμε και κάτι μοναδικό: μια εικοσαριά άλογα με αμαζόνες καλοντυμένες να προχωρούν. Ήταν ωραίες κοπέλες και μάλλον (υποθέτω) πήγαιναν σε κάποιο γάμο αφού δεν προχωρούσαν προς το κέντρο του χωριού. Δεν τις ξαναείδαμε.
Το μέρος αυτό δεν ήτανε πολύ τουριστικό. Οι περισσότεροι στους δρόμους ήταν ντόπιοι. Όμως ήταν πολύ όμορφο, γι αυτό και καθίσαμε στην πλατεία να πιούμε ένα καφέ και μία μπύρα μέχρι να αρχίσει να πέφτει το σκοτάδι για να φύγουμε. Θέλαμε να εκμεταλλευτούμε το φως της μέρας.
Ακούσαμε και ένα-δυο τραγούδια:
Μετά και από αυτή την τελευταία επίσκεψη ήρθαμε στην Περέιρα. Ψάχνοντας να βρούμε το ξενοδοχείο είδαμε την περιοχή στην οποία βρισκόταν και φοβηθήκαμε ότι δεν είναι και πολύ καλή. Βέβαια στην Κολομβία είμαστε. Δεν περιμένουμε και πολλά πράγματα, όμως ας πούμε στο Ποπαγιάν ήταν πάρα πολύ όμορφα εκεί που ήταν το ξενοδοχείο μας. Και εδώ είναι στο κέντρο της πόλης αλλά η περιοχή που βρίσκεται φαίνεται κακόφημη, όμως αν προχωρήσουμε έστω και 200 μέτρα προς το κέντρο, διαπιστώνουμε ότι τα πράγματα είναι αρκετά καλύτερα, αλλά όχι περισσότερο από ανεκτά. Εδώ όπως και σε όλη την Κολομβία που έχουμε δει ως τώρα, πάντα υπάρχει ένας, όχι κίνδυνος αλλά, φόβος ότι οι άνθρωποι λόγω φτώχειας ίσως γίνονται καμιά φορά επικίνδυνοι. Μάλλον τους έχουμε παρεξηγήσει τους ανθρώπους. Εννοείται ότι σε όλα τα ξενοδοχεία που μείναμε νιώθαμε τρομερή ασφάλεια.
Χωρίς ενδοιασμούς, έχοντας συνηθίσει στη χώρα, πήγαμε προς την κεντρική πλατεία και για να δούμε πως είναι η πόλη αλλά και για να βρούμε κάπου να φάμε.
Μέχρι στιγμής το ταξίδι μας αρέσει πάρα πολύ γιατί αν και δεν έχει εντυπωσιακά πράγματα να μας δείξει, το ότι βρισκόμαστε στην μακρινή Κολομβία είναι από μόνο του πολύ όμορφο. Όμως έχουμε δει πολύ όμορφες εικόνες συν τους δύο ιδιαίτερους αρχαιολογικούς χώρους. Ελπίζουμε η συνέχεια του ταξιδιού να είναι το ίδιο όμορφη. Σημειώνω ότι ακόμα δεν έχουμε επισκεφθεί σούπερ μάρκετ αφού κάθε βράδυ τρώμε σε εστιατόρια. Η μόνη περίπτωση που πάμε σε μαγαζιά είναι για να αγοράσουμε νερό ή σήμερα που αγοράσαμε κρουασάν και γλυκά για πρωινό.
Εκείνο που είναι χαρακτηριστικό για τους κολομβιανούς είναι όχι μόνο ότι δεν ξέρουν αγγλικά (νομίζω μέχρι σήμερα δεν βρήκαμε κανέναν που να ξέρει κάπως καλά) όμως δεν κάνουν και καμιά προσπάθεια για να καταλάβουν τι θέλεις να τους πεις. Ή όταν θα μας πουν κάτι να το δείξουν με παντομίμα ή με κάποιο τρόπο εκτός από το να μιλάνε ισπανικά. Σήμερα λοιπόν είχε πολύ πλάκα που ο ηλικιωμένος κύριος που ήταν στη ρεσεψιόν του ξενοδοχείου ενώ του έλεγα και του ξανά έλεγα no ablo espanol, εκείνος επέμενε να μιλάει ισπανικά και μάλιστα πολύ γρήγορα. Τελικά έβγαλα τον μεταφραστή του Google και τον έβαλα να μιλάει στο τηλέφωνο, για να καταλάβω περίπου τι μου έλεγε. Αλλά και πάλι δεν έβγαζαν νόημα. Στο περίπου πάντως συνεννοηθήκαμε. Και σε όλα αυτά παίζει μεγάλο ρόλο και η τύχη.
Από το δωμάτιο του ξενοδοχείου το πρωί έβλεπα αυτή την κυρία να πουλά «βρώμικα». Ήταν όμως τόσο καθαρά! Είμαι σίγουρος. Την παρατηρούσα πως ετοίμαζε το καθετί, πάντα με το γάντι μιας χρήσεως στο ένα χέρι και με το άλλο να κρατά τα χρήματα ή οτιδήποτε άλλο. Γενικά στην Κολομβία όλα τα του φαγητού είναι πεντακάθαρα.

Η ημέρα όμως δεν ξεκίνησε τόσο ευχάριστα. Το πρωί στο Κάλι αποφασίσαμε, για να μην χάνουμε χρόνο, να φύγουμε αμέσως μετά το πρωινό για τον επόμενο προορισμό μας. Ξεκινήσαμε περίπου στις 8 και ήμασταν ακόμα μέσα στην πόλη προχωρώντας χαλαρά, ακολουθώντας τις οδηγίες του GPS. Είχαμε σταματήσει σε κάποιο φανάρι και έρχεται μία γυναίκα τροχονόμος πάνω σε ένα μηχανάκι και άρχισε να μας λέει διάφορα από το τζάμι. Επιτόπου στη μέση του δρόμου σταματήσαμε και προσπαθούσαμε να συνεννοηθούμε. Ενώ της έλεγα ότι δεν μιλάω ισπανικά εκείνη επέμενε στα δικά της. Τελικά μας είπε να κάνουμε στην άκρη και άρχισε να ζητάει τα χαρτιά του αυτοκινήτου και το δίπλωμα του Φίλιππα. Τα δώσαμε όλα και ήταν μία χαρά, όμως αυτή άρχισε να λέει κάτι για την πινακίδα του αυτοκινήτου. Δεν μπορούσαμε να καταλάβουμε τι εννοούσε. Μπήκα σε δύο μαγαζιά εκεί δίπλα που ήταν, αλλά κανένας από τους εργαζόμενους δεν ήξερε καθόλου αγγλικά για να βοηθήσει την κατάσταση.
Μην τα πολυλογώ, εκείνη ψυχρή άρχισε να κόβει μία κλήση την οποία έδωσε σε μας. Εγώ κάποια στιγμή έβγαλα τον μεταφραστή του Google και προσπαθούσα να συνεννοηθούμε. Όμως για να πω την αλήθεια, η μετάφραση που έκανε ήταν άθλια και δεν μπορούσα να καταλάβω τι μου έλεγε η αστυνομικός. Ίσως και εκείνη επίτηδες να μιλούσε λίγο περίεργα για να μην γίνεται κατανοητή. Τελικά με τα πολλά, αφού πήγαμε ακόμα λίγο παρακάτω ώστε να υπάρχει ησυχία, μας εξήγησε ότι δεν κυκλοφορούν σήμερα τα αυτοκίνητα που ο αριθμός τους λήγει σε πέντε (όπως το δικό μας) και έπρεπε να πληρώσουμε πρόστιμο και μάλιστα να περιμένουμε μέχρι τις 10:00 για να φύγουμε. Φυσικά της εξήγησα ότι εμείς είμαστε τουρίστες. Έχουμε έρθει από την Μπογκοτά και δεν μπορούμε να ξέρουμε πότε υπάρχει και πότε δεν υπάρχει δακτύλιος στην πόλη αυτή. Παρόλα αυτά εκείνη επέμενε και μας έδωσε την κλήση την οποία έπρεπε να πληρώσουμε. Προθυμοποιήθηκε μάλιστα να μας πάει στο μέρος όπου και θα πληρώναμε το πρόστιμο. Την ακολουθούσαμε από πίσω, αφού εκείνη ήταν μπροστά με το μηχανάκι.
Κάποια στιγμή σταμάτησε σε ένα στενό και άρχισε πάλι να λέει τα δικά της. Εγώ τη ρωτάω εάν μπορούσα να πληρώσω σε αυτήν την κλήση. Αυτή αφού είπε διάφορα κατέληξε να μου πει εντάξει, δώσε σε μένα τα χρήματα. Αυτός ήταν ο σκοπός της άλλωστε. Τη ρώτησα πόσο είναι και μου είπε 240.000 πέσος. Αυτό σημαίνει ότι ήταν κάπου 80 ευρώ. Εγώ της είπα εντάξει, αλλά να μου δώσει μία απόδειξη ότι έχω πληρώσει αυτά τα χρήματα. Τότε εκείνη πάλι μου είπε να την ακολουθήσω με το αυτοκίνητο. Μάλλον εννοούσε να πάμε στην αστυνομία. Πήγαμε σε ένα κτίριο της αστυνομίας και μας είπε να παρκάρουμε δίπλα το αυτοκίνητο και να πάμε, ούτε που κατάλαβα τι να κάνουμε. Μάλιστα μας είπε ότι θα έπρεπε να περιμένουμε άλλες δύο ώρες τελικά μέχρι να φύγουμε.
Κάποια στιγμή εκείνη εξαφανίστηκε και μείναμε εμείς με το χαρτί στο χέρι και ένας πιτσιρικάς που ήξερε ελάχιστα αγγλικά μας είπε να πάμε να ρωτήσουμε δίπλα. Εκεί στο κτίριο της αστυνομίας οι άνθρωποι μας υποδέχθηκαν μία χαρά και όταν τους έδειξα την κλήση μου είπαν ότι δεν μπορώ να την πληρώσω σήμερα αλλά να πάω να την πληρώσω τη Δευτέρα. Τους είπα ότι εγώ τη Δευτέρα θα είμαι στην Καρταχένα και μου απάντησαν να πάω εκεί να πληρώσω. Όταν ρώτησα (με το μεταφραστή) πόσο είναι το πρόστιμο γέλασε η κοπέλα με την οποία μιλούσα και με άφησε να καταλάβω ότι ίσως δεν υπάρχει πρόστιμο εφόσον θα πάω στην Καρταχένα, διότι από το Κάλι ήμουν περαστικός. Μου είπε να σηκωθώ να φύγω και να μην έχω πρόβλημα. Δε νομίζω να έχει δίκιο. Λογικά το πρόστιμο θα έρθει.... Ήρθε και ήταν τσουχτερό. Επειδή τα πλήρωσε η εταιρία ενοικίασης, μας χρέωσε και επιπλέον. Ας μη σας πω πόσα ήταν!
Τέλος πάντων καταλάβαμε ότι η αστυνομικός που μας σταμάτησε ήθελε να πάρει κάποια χρήματα από εμάς, τα οποία τελικά βέβαια δεν κατάφερε να πάρει.
Εμείς χαρούμενοι πια ξεκινήσαμε πάλι το ταξίδι μας, λίγο μετά τις 10:00. Φεύγαμε από το Κάλι με προορισμό την περιοχή του καφέ στην Περέιρα, την ονομαζόμενη και ξακουστή Zona Cafetera.

Ξεκινήσαμε να πάμε πρώτα στο χωριό Σαλέντο, που θεωρείται όμορφο και βρίσκεται εν μέσω φυτειών καφέ. Μετά από πολλές στροφές, αλλά σε ασφαλτόδρομο φτάσαμε σε ένα υπέροχο χωριό. Είχε παραδοσιακά σπίτια, πάρα πολύ τουρισμό, με εκατοντάδες μικρά μαγαζιά, μικρά εμπορικά καταστήματα και εστιατόρια και καφετέριες. Γενικά είχε ένα πάρα πολύ ωραίο χρώμα, όπως έχουν τα όμορφα χωριά σε τούτη τη χώρα. Ανεβήκαμε και πάνω σε ένα λόφο που είχε για να δούμε από ψηλά το χωριό. Δεν μείναμε πολύ, αλλά μία ώρα την περάσαμε στο χωριό, αφού είχαμε και άλλα να δούμε.




Δε μπορώ να μη σας δείξω αυτό τον τυχερό κύριο:

Η επόμενη στάση μας ήταν στην Cocora Valley, δηλαδή στην κοιλάδα της Cocora, όπου φημίζεται για κάποια περίεργα δέντρα που έχει. Πράγματι πήγαμε εκεί και ήταν ένα υπέροχο θέαμα να βλέπεις κάποιους φοίνικες με πολύ λεπτό κορμό αλλά με ύψος ίσως και 30 ή 40 μέτρα και να έχουν μία μικρή φούντα από φύλλα στην κορυφή τους. Προεξείχαν πάνω από τα άλλα δέντρα που ήταν γύρω τους ή ήταν μόνοι τους σε λόφους οι οποίοι ήταν αποψιλωμένοι. Ήταν όντως ένα πολύ ενδιαφέρον και περίεργο θέαμα. Κάναμε και εκεί βόλτα περίπου μία ώρα. Περιττό να πω ότι και εδώ είχε πολύ τουρισμό, όπως και στο Σαλέντο.





Μετά ακολουθήσαμε το δρόμο προς το χωριό Filandia. Περίεργο όνομα, όμως είναι πολύ όμορφο χωριό και ο κόσμος ήταν έξω στην πλατεία την κεντρική όπου κάποιοι τραγουδούσαν σε μια σκηνή. Μόλις παρκάραμε είδαμε και κάτι μοναδικό: μια εικοσαριά άλογα με αμαζόνες καλοντυμένες να προχωρούν. Ήταν ωραίες κοπέλες και μάλλον (υποθέτω) πήγαιναν σε κάποιο γάμο αφού δεν προχωρούσαν προς το κέντρο του χωριού. Δεν τις ξαναείδαμε.



Το μέρος αυτό δεν ήτανε πολύ τουριστικό. Οι περισσότεροι στους δρόμους ήταν ντόπιοι. Όμως ήταν πολύ όμορφο, γι αυτό και καθίσαμε στην πλατεία να πιούμε ένα καφέ και μία μπύρα μέχρι να αρχίσει να πέφτει το σκοτάδι για να φύγουμε. Θέλαμε να εκμεταλλευτούμε το φως της μέρας.

Ακούσαμε και ένα-δυο τραγούδια:


Μετά και από αυτή την τελευταία επίσκεψη ήρθαμε στην Περέιρα. Ψάχνοντας να βρούμε το ξενοδοχείο είδαμε την περιοχή στην οποία βρισκόταν και φοβηθήκαμε ότι δεν είναι και πολύ καλή. Βέβαια στην Κολομβία είμαστε. Δεν περιμένουμε και πολλά πράγματα, όμως ας πούμε στο Ποπαγιάν ήταν πάρα πολύ όμορφα εκεί που ήταν το ξενοδοχείο μας. Και εδώ είναι στο κέντρο της πόλης αλλά η περιοχή που βρίσκεται φαίνεται κακόφημη, όμως αν προχωρήσουμε έστω και 200 μέτρα προς το κέντρο, διαπιστώνουμε ότι τα πράγματα είναι αρκετά καλύτερα, αλλά όχι περισσότερο από ανεκτά. Εδώ όπως και σε όλη την Κολομβία που έχουμε δει ως τώρα, πάντα υπάρχει ένας, όχι κίνδυνος αλλά, φόβος ότι οι άνθρωποι λόγω φτώχειας ίσως γίνονται καμιά φορά επικίνδυνοι. Μάλλον τους έχουμε παρεξηγήσει τους ανθρώπους. Εννοείται ότι σε όλα τα ξενοδοχεία που μείναμε νιώθαμε τρομερή ασφάλεια.
Χωρίς ενδοιασμούς, έχοντας συνηθίσει στη χώρα, πήγαμε προς την κεντρική πλατεία και για να δούμε πως είναι η πόλη αλλά και για να βρούμε κάπου να φάμε.