travelbreak
Member
- Μηνύματα
- 1.968
- Likes
- 17.262
- Επόμενο Ταξίδι
- ???
- Ταξίδι-Όνειρο
- Υπερσιβηρικός
Περιεχόμενα
- Κεφάλαιο 1
- 1η μέρα Μπογκοτά
- Zipaquira & Villa de Leyva
- Τατακόα (οιονεί έρημος) & Νέιβα
- Tierradentro
- San Agustin - Popayan: ο δρόμος του τρόμου
- Cali - Silvia
- Κολομβιανά χωριά
- Δρόμος ως το Μεντεγίν– Zona Cafetera
- Μεντεγίν κ Γουταπέ
- Καραϊβική – Σάντα Μάρτα
- Χάρτες Κολομβίας
- Πάρκο Ταϋρόνα & περιοχή του βάλτου
- Καρταχένα
- Απ'την Καραϊβική στο Κίτο
- 1η μέρα Γκαλαπάγκος
- Κρουαζιέρα στο νησί Μπαρτολομέ
- Tortuga Bay
- Γκουαγιακίλ: υπέροχη πόλη!
- Ο δρόμος για την Κουένκα
- Κουένκα
- Ingapirca κ Alausi
- Alausi, Nariz del Diablo, Chimborazo, Riobamba
- Quilotoa Lake, Cotopaxi, Quito
- Οταβάλο κ Κίτο
- Κίτο κ αναχώρηση για Μπογκοτά
- Μπογκοτά ξανά
- Επίλογος - Videos
Στον επόμενο χάρτη φαίνονται χονδρικά οι διαδρομές που κάναμε στον Ισημερινό, εκτός από τα νησιά Γκαλαπάγκος.
Δεν είναι και πολλά σε σχέση με όλη τη χώρα.
Οταβάλο και Κίτο.
Η ώρα είναι 10:00 το βράδυ και βρισκόμαστε στο δωμάτιο, πάλι από νωρίς, για να ξεκουραστούμε, αφού όλη μέρα τρέχαμε. Σύμφωνα με το πρόγραμμά μας σήμερα είχαμε επίσκεψη στην πόλη Οταβάλο, Otavalo, που βρίσκεται περίπου 100 χιλιόμετρα βόρεια του Κίτο. Εκεί κάθε μέρα έχει μια διάσημη αγορά, αλλά το Σάββατο (που είναι σήμερα) γίνεται η πιο μεγάλη. Ο Φίλιππος ήθελε οπωσδήποτε να πάει. Εγώ είχα αντιπροτείνει να πάμε προς τον Αμαζόνιο, ανατολικά, αλλά η πρότασή μου δεν πέρασε. Δεν ήταν άσχημα τελικά. Ίσα-ίσα, μου άρεσε πολύ.
Φεύγοντας από το Κίτο:
Ξεκινήσαμε μετά το πρωινό που πήραμε στο ξενοδοχείο μας. Το GPS έδινε χρόνο περίπου μιάμιση ώρα για να φτάσουμε εκεί. Εμείς κάναμε σχεδόν τρεις ώρες, αφού μόνο για να βγούμε από την πόλη κάναμε μισή ώρα για τα πρώτα 15 χιλιόμετρα. Επειδή σήμερα είναι Σάββατο είχε πολύ κίνηση από τους ανθρώπους που έφευγαν από την πόλη. Έτσι σε πολλά σημεία έξω από το Κίτο συναντήσαμε μποτιλιάρισμα. Όταν φτάσαμε εκεί βρήκαμε ένα πάρκινγκ για να αφήσουμε το αυτοκίνητο. Γενικά τα πάρκινγκ είναι πολύ φθηνά και το αφήσαμε εκεί για δύο ώρες και πληρώσαμε δύο δολάρια.
Δίπλα στο πάρκινγκ υπήρχε μία μεγάλη πλατεία που ήταν γεμάτη με μαγαζάκια που πουλούσαν ρούχα, έργα χειροτεχνίας και τέτοια πράγματα, τα οποία μας άρεσαν πάρα πολύ. Αμέσως αρχίσαμε τα ψώνια, γιατί οι τιμές ήταν πολύ χαμηλές. Χαλάσαμε σχεδόν 100 δολάρια σε ψώνια σήμερα. Αγοράσαμε εκτός από δώρα για συγγενείς κάποιες μάσκες και κάτι μικρούς πίνακες ζωγραφικής, οπότε έφυγαν τα χρήματα.
Το Οταβάλο δεν το είδαμε πολύ καλά γιατί ασχοληθήκαμε με τα ψώνια, όμως πήγαμε στην κεντρική του πλατεία, που μας άρεσε πάρα πολύ, γιατί είχε μία ωραία μορφή ινδιάνου, καθώς επίσης και πολλά δέντρα και παγκάκια που καθόταν ντόπιοι άνθρωποι. Αυτοί οι άνθρωποι λοιπόν ήταν πολύ διαφορετικοί από όσους έχουμε δει ως τώρα. Οι γυναίκες φορούσαν παραδοσιακές στολές που ήταν ρούχα που δεν είχαμε δει σε άλλα μέρη της χώρας. Μπορώ να πω ότι στον Ισημερινό είδαμε πολλούς ανθρώπους να φορούν τις παραδοσιακές τους στολές, ενώ στην Κολομβία όχι και τόσους.
Πιο πολύ μου άρεσαν οι άντρες οι οποίοι κλασικά είχαν φτιάξει κοτσίδα τα μαύρα τους μαλλιά και φορούσαν ένα καπέλο με γείσο. Φαινόταν πολύ ευχάριστοι άνθρωποι, ειδικά οι άντρες. Αλλά και οι κοπέλες που ήταν και αυτές ντυμένες παραδοσιακά. Ίσως σήμερα ήταν το μέρος που είδαμε το πιο ωραίο θέαμα που είχε σχέση με παραδοσιακές στολές των κατοίκων της χώρας.
Στις 12:20 περίπου αναχωρήσαμε από το Οταβάλο με προορισμό το Κίτο και συγκεκριμένα για το σημείο που εδώ στη χώρα είναι πολύ διάσημο γιατί θεωρείται το μέσον του κόσμου. Τουλάχιστον έτσι μεταφράζεται το όνομα αυτού του μέρους: Mitad del Munto. Δεν περίμενα ότι θα βλέπαμε κάτι ενδιαφέρον, αλλά τελικά ήταν αξιόλογα αυτά που είδαμε. Πληρώνεις ένα εισιτήριο στην τιμή των 5 δολαρίων και μπαίνεις σε ένα χώρο που είναι αρκετά όμορφος. Έχει ένα μεγάλο κτίριο στο οποίο ανεβαίνεις με ασανσέρ και κατεβαίνεις με τα πόδια, αφού κατεβαίνοντας έχει να δεις κάποια πράγματα από την ιστορία της χώρας. Ένα πράγμα σαν μουσείο δηλαδή, που στον κάτω όροφο έχει ορισμένες συσκευές για να κάνουν οι επισκέπτες πειράματα με τα οποία θα καταλάβαιναν ότι αλλιώς συμβαίνουν τα πράγματα στο Νότιο και αλλιώς στο Βόρειο ημισφαίριο της Γης. Εντάξει, δεν ήταν και τόσο εντυπωσιακά αυτά που είδαμε, γιατί η αλήθεια είναι ότι δεν ήταν και τόσο κατανοητά και σαφή.
Βόρειο και Νότιο ημισφαίριο, τα χωρίζει η κίτρινη γραμμή:
Κάναμε βόλτες έξω από αυτό το μεγάλο κτίριο στο οποίο ήταν μία κίτρινη ευθεία γραμμή σε ένα μήκος αρκετών μέτρων από τη μία πλευρά του κτιρίου και από την άλλη, ακριβώς στον παράλληλο μηδέν, στο γνωστό μας Ισημερινό. Ο πιο πολύς κόσμος έβαζε το ένα πόδι στο βόρειο ημισφαίριο και το άλλο στο νότιο και έβγαζε φωτογραφίες απολαμβάνοντας την επίσκεψή του στο χώρο. Και εμάς μας άρεσε αλλά έπρεπε να φύγουμε κάποια στιγμή για να δούμε και κάποια άλλα πράγματα από την πόλη.
Αποφασίσαμε να πάμε να δούμε την πόλη από ψηλά. Έχει μια εντελώς περίεργη ρυμοτομία και θέλαμε να δούμε τις συνοικίες από ψηλά.
Στην αρχή πήγαμε σε ένα μέρος (Mirador de Guapulo) το οποίο είδαμε στο Lonely Planet, αλλά δεν μας άρεσε πολύ γιατί δεν είδαμε πολλά πράγματα. Είχε ένα σημείο που φαινόταν ότι το είχαν φτιάξει για να πηγαίνει ο κόσμος να βλέπει τη θέα προς μία πλευρά της πόλης, αλλά δεν ήταν και τόσο ενδιαφέρον αυτό που βλέπαμε, γιατί ήταν ένα πολύ μικρό κομμάτι της πόλης.
Φύγαμε και πήγαμε σε ένα άλλο λόφο, τον el Panecillo-Virgin of Quito. Εκεί βρίσκεται ένα άγαλμα της Παναγίας με φτερά, το οποίο βλέπουμε από το ξενοδοχείο μας και από τις βόλτες που κάναμε εδώ στην πόλη. Από την πρώτη στιγμή θέλαμε να ανεβούμε πάνω εκεί γιατί φαινόταν ότι είναι πάρα πολύ όμορφα. Και όντως βλέπεις όλη την πόλη γύρω-γύρω και πάρα πολύς κόσμος είναι μαζεμένος εκεί για να δει ή να διασκεδάσει, να πετάξει χαρταετό ή για να κάνει μία βόλτα. Απλά ανεβαίνεις επάνω με το αυτοκίνητο. Το παρκάρεις με ένα δολάριο και μετά κάνεις μία βόλτα στο χώρο, τραβώντας φωτογραφίες. Αν θες ανεβαίνεις και πάνω στη βάση του αγάλματος και απολαμβάνεις καλύτερα τη θέα, πληρώνοντας ένα δολάριο.
Η ώρα πια είχε περάσει τις 6:00 και κόντευε να βραδιάσει, οπότε τελειώναμε και εμείς ό,τι ήταν να δούμε εκεί. Στα μαγαζάκια που είχε εκεί πάνω για φαγητό ανακαλύψαμε ότι ένα από αυτά είχε ψητό γουρουνόπουλο και δεν αντισταθήκαμε στην επιθυμία μας να φάμε από αυτό. Το μαγαζί ήταν τελείως λαϊκό και δεν είχαμε απαιτήσεις για πολλά πράγματα. Μάλιστα το πιάτο το είχε πολύ φθηνά, 3 δολάρια. Με δύο πιάτα σίγουρα έτρωγες καλά.
Μετά πήραμε το δρόμο της επιστροφής, χρησιμοποιώντας πάντα το GPS. Το ξενοδοχείο μας ήταν πολύ κοντά σε αυτό το λόφο el Panecillo, που είχαμε πάει. Όμως για να έρθουμε εδώ λόγω της μορφής της πόλης, που είναι χτισμένη πάνω σε λόφους και βουνά, έπρεπε να οδηγήσουμε για περίπου 3 χιλιόμετρα και μάλιστα μέσα σε κίνηση. Το αυτοκίνητο θα το πηγαίναμε στο πάρκινγκ από όπου το πήραμε το πρωί. Πήγαμε σε εκείνο το πάρκινγκ και ήταν κλειστά. Αυτό το πάρκινγκ είναι στο στυλ: έχεις κλειδιά ανοίγεις, μπαίνεις, κλειδώνεις, φεύγεις. Δεν υπάρχει κανένας άνθρωπος ανά πάσα στιγμή για να πληρώσεις και να συνεννοηθείς. Ευτυχώς εκείνη την ώρα έβγαινε ένας άνθρωπος που είχε βάλει το αυτοκίνητό του μέσα και με τα πολλά μίλησε με το ξενοδοχείο μας και του είπε ο ξενοδόχος να μας εξυπηρετήσει ανοίγοντας μας την πόρτα για να βάλουμε το αυτοκίνητο. Τελικά έτσι έγινε αλλιώς και εγώ δεν ξέρω πως θα μπορούσαμε να το τακτοποιήσουμε το θέμα. Μάλλον θα το πηγαίναμε σε κάποιο άλλο πάρκινγκ. Γυρίσαμε στο ξενοδοχείο μας και φτάσαμε στα δωμάτια μας κατά τις 8:00. Πήγαμε πάλι βόλτα στην πόλη να δούμε τις εκδηλώσεις που γίνονται.
Να σημειώσω λίγο για την οδήγηση στη χώρα αυτή ότι μου φαίνεται λίγο καλύτερη η κατάσταση από ό,τι στην Κολομβία. Εννοείται ότι εδώ οι δρόμοι είναι πολύ καλύτεροι και τα διόδια, έχω ξαναπεί, έχουν πολύ χαμηλή τιμή και δεν είναι και τόσο συχνά στους δρόμους για να σταματάς και να πληρώνεις. Πιστεύω ότι εδώ οι οδηγοί είναι καλύτεροι από την Κολομβία. Ίσως και λίγο πιο ευγενικοί. Προσπαθούν να τηρούν τα όρια ταχύτητας κυρίως, αλλά μερικές φορές είναι πολύ δύσκολο, αφού είναι τόσο χαμηλά που αναρωτιέσαι γιατί να είναι ας πούμε 50 χιλιόμετρα ανά ώρα το όριο σε ένα δρόμο με τέσσερις λωρίδες κυκλοφορίας. Τέλος πάντων, υπάρχει λογική γι αυτό. Γιατί μπορεί να υπάρχουν κάποια σπίτια εκεί κοντά και να έχουν γίνει πολλά ατυχήματα από ανθρώπους που περνάνε το δρόμο. Οπότε μπορεί να είσαι σε ένα δρόμο με αρκετές λωρίδες κυκλοφορίας ανά κατεύθυνση και να σου έχει κάθε 500 μέτρα και ένα τεράστιο σαμαράκι και αναγκάζεσαι σχεδόν να σταματήσεις για να το περάσεις.

Δεν είναι και πολλά σε σχέση με όλη τη χώρα.
Οταβάλο και Κίτο.
Η ώρα είναι 10:00 το βράδυ και βρισκόμαστε στο δωμάτιο, πάλι από νωρίς, για να ξεκουραστούμε, αφού όλη μέρα τρέχαμε. Σύμφωνα με το πρόγραμμά μας σήμερα είχαμε επίσκεψη στην πόλη Οταβάλο, Otavalo, που βρίσκεται περίπου 100 χιλιόμετρα βόρεια του Κίτο. Εκεί κάθε μέρα έχει μια διάσημη αγορά, αλλά το Σάββατο (που είναι σήμερα) γίνεται η πιο μεγάλη. Ο Φίλιππος ήθελε οπωσδήποτε να πάει. Εγώ είχα αντιπροτείνει να πάμε προς τον Αμαζόνιο, ανατολικά, αλλά η πρότασή μου δεν πέρασε. Δεν ήταν άσχημα τελικά. Ίσα-ίσα, μου άρεσε πολύ.
Φεύγοντας από το Κίτο:


Ξεκινήσαμε μετά το πρωινό που πήραμε στο ξενοδοχείο μας. Το GPS έδινε χρόνο περίπου μιάμιση ώρα για να φτάσουμε εκεί. Εμείς κάναμε σχεδόν τρεις ώρες, αφού μόνο για να βγούμε από την πόλη κάναμε μισή ώρα για τα πρώτα 15 χιλιόμετρα. Επειδή σήμερα είναι Σάββατο είχε πολύ κίνηση από τους ανθρώπους που έφευγαν από την πόλη. Έτσι σε πολλά σημεία έξω από το Κίτο συναντήσαμε μποτιλιάρισμα. Όταν φτάσαμε εκεί βρήκαμε ένα πάρκινγκ για να αφήσουμε το αυτοκίνητο. Γενικά τα πάρκινγκ είναι πολύ φθηνά και το αφήσαμε εκεί για δύο ώρες και πληρώσαμε δύο δολάρια.


Δίπλα στο πάρκινγκ υπήρχε μία μεγάλη πλατεία που ήταν γεμάτη με μαγαζάκια που πουλούσαν ρούχα, έργα χειροτεχνίας και τέτοια πράγματα, τα οποία μας άρεσαν πάρα πολύ. Αμέσως αρχίσαμε τα ψώνια, γιατί οι τιμές ήταν πολύ χαμηλές. Χαλάσαμε σχεδόν 100 δολάρια σε ψώνια σήμερα. Αγοράσαμε εκτός από δώρα για συγγενείς κάποιες μάσκες και κάτι μικρούς πίνακες ζωγραφικής, οπότε έφυγαν τα χρήματα.

Το Οταβάλο δεν το είδαμε πολύ καλά γιατί ασχοληθήκαμε με τα ψώνια, όμως πήγαμε στην κεντρική του πλατεία, που μας άρεσε πάρα πολύ, γιατί είχε μία ωραία μορφή ινδιάνου, καθώς επίσης και πολλά δέντρα και παγκάκια που καθόταν ντόπιοι άνθρωποι. Αυτοί οι άνθρωποι λοιπόν ήταν πολύ διαφορετικοί από όσους έχουμε δει ως τώρα. Οι γυναίκες φορούσαν παραδοσιακές στολές που ήταν ρούχα που δεν είχαμε δει σε άλλα μέρη της χώρας. Μπορώ να πω ότι στον Ισημερινό είδαμε πολλούς ανθρώπους να φορούν τις παραδοσιακές τους στολές, ενώ στην Κολομβία όχι και τόσους.

Πιο πολύ μου άρεσαν οι άντρες οι οποίοι κλασικά είχαν φτιάξει κοτσίδα τα μαύρα τους μαλλιά και φορούσαν ένα καπέλο με γείσο. Φαινόταν πολύ ευχάριστοι άνθρωποι, ειδικά οι άντρες. Αλλά και οι κοπέλες που ήταν και αυτές ντυμένες παραδοσιακά. Ίσως σήμερα ήταν το μέρος που είδαμε το πιο ωραίο θέαμα που είχε σχέση με παραδοσιακές στολές των κατοίκων της χώρας.


Στις 12:20 περίπου αναχωρήσαμε από το Οταβάλο με προορισμό το Κίτο και συγκεκριμένα για το σημείο που εδώ στη χώρα είναι πολύ διάσημο γιατί θεωρείται το μέσον του κόσμου. Τουλάχιστον έτσι μεταφράζεται το όνομα αυτού του μέρους: Mitad del Munto. Δεν περίμενα ότι θα βλέπαμε κάτι ενδιαφέρον, αλλά τελικά ήταν αξιόλογα αυτά που είδαμε. Πληρώνεις ένα εισιτήριο στην τιμή των 5 δολαρίων και μπαίνεις σε ένα χώρο που είναι αρκετά όμορφος. Έχει ένα μεγάλο κτίριο στο οποίο ανεβαίνεις με ασανσέρ και κατεβαίνεις με τα πόδια, αφού κατεβαίνοντας έχει να δεις κάποια πράγματα από την ιστορία της χώρας. Ένα πράγμα σαν μουσείο δηλαδή, που στον κάτω όροφο έχει ορισμένες συσκευές για να κάνουν οι επισκέπτες πειράματα με τα οποία θα καταλάβαιναν ότι αλλιώς συμβαίνουν τα πράγματα στο Νότιο και αλλιώς στο Βόρειο ημισφαίριο της Γης. Εντάξει, δεν ήταν και τόσο εντυπωσιακά αυτά που είδαμε, γιατί η αλήθεια είναι ότι δεν ήταν και τόσο κατανοητά και σαφή.

Βόρειο και Νότιο ημισφαίριο, τα χωρίζει η κίτρινη γραμμή:



Κάναμε βόλτες έξω από αυτό το μεγάλο κτίριο στο οποίο ήταν μία κίτρινη ευθεία γραμμή σε ένα μήκος αρκετών μέτρων από τη μία πλευρά του κτιρίου και από την άλλη, ακριβώς στον παράλληλο μηδέν, στο γνωστό μας Ισημερινό. Ο πιο πολύς κόσμος έβαζε το ένα πόδι στο βόρειο ημισφαίριο και το άλλο στο νότιο και έβγαζε φωτογραφίες απολαμβάνοντας την επίσκεψή του στο χώρο. Και εμάς μας άρεσε αλλά έπρεπε να φύγουμε κάποια στιγμή για να δούμε και κάποια άλλα πράγματα από την πόλη.
Αποφασίσαμε να πάμε να δούμε την πόλη από ψηλά. Έχει μια εντελώς περίεργη ρυμοτομία και θέλαμε να δούμε τις συνοικίες από ψηλά.
Στην αρχή πήγαμε σε ένα μέρος (Mirador de Guapulo) το οποίο είδαμε στο Lonely Planet, αλλά δεν μας άρεσε πολύ γιατί δεν είδαμε πολλά πράγματα. Είχε ένα σημείο που φαινόταν ότι το είχαν φτιάξει για να πηγαίνει ο κόσμος να βλέπει τη θέα προς μία πλευρά της πόλης, αλλά δεν ήταν και τόσο ενδιαφέρον αυτό που βλέπαμε, γιατί ήταν ένα πολύ μικρό κομμάτι της πόλης.

Φύγαμε και πήγαμε σε ένα άλλο λόφο, τον el Panecillo-Virgin of Quito. Εκεί βρίσκεται ένα άγαλμα της Παναγίας με φτερά, το οποίο βλέπουμε από το ξενοδοχείο μας και από τις βόλτες που κάναμε εδώ στην πόλη. Από την πρώτη στιγμή θέλαμε να ανεβούμε πάνω εκεί γιατί φαινόταν ότι είναι πάρα πολύ όμορφα. Και όντως βλέπεις όλη την πόλη γύρω-γύρω και πάρα πολύς κόσμος είναι μαζεμένος εκεί για να δει ή να διασκεδάσει, να πετάξει χαρταετό ή για να κάνει μία βόλτα. Απλά ανεβαίνεις επάνω με το αυτοκίνητο. Το παρκάρεις με ένα δολάριο και μετά κάνεις μία βόλτα στο χώρο, τραβώντας φωτογραφίες. Αν θες ανεβαίνεις και πάνω στη βάση του αγάλματος και απολαμβάνεις καλύτερα τη θέα, πληρώνοντας ένα δολάριο.





Η ώρα πια είχε περάσει τις 6:00 και κόντευε να βραδιάσει, οπότε τελειώναμε και εμείς ό,τι ήταν να δούμε εκεί. Στα μαγαζάκια που είχε εκεί πάνω για φαγητό ανακαλύψαμε ότι ένα από αυτά είχε ψητό γουρουνόπουλο και δεν αντισταθήκαμε στην επιθυμία μας να φάμε από αυτό. Το μαγαζί ήταν τελείως λαϊκό και δεν είχαμε απαιτήσεις για πολλά πράγματα. Μάλιστα το πιάτο το είχε πολύ φθηνά, 3 δολάρια. Με δύο πιάτα σίγουρα έτρωγες καλά.

Μετά πήραμε το δρόμο της επιστροφής, χρησιμοποιώντας πάντα το GPS. Το ξενοδοχείο μας ήταν πολύ κοντά σε αυτό το λόφο el Panecillo, που είχαμε πάει. Όμως για να έρθουμε εδώ λόγω της μορφής της πόλης, που είναι χτισμένη πάνω σε λόφους και βουνά, έπρεπε να οδηγήσουμε για περίπου 3 χιλιόμετρα και μάλιστα μέσα σε κίνηση. Το αυτοκίνητο θα το πηγαίναμε στο πάρκινγκ από όπου το πήραμε το πρωί. Πήγαμε σε εκείνο το πάρκινγκ και ήταν κλειστά. Αυτό το πάρκινγκ είναι στο στυλ: έχεις κλειδιά ανοίγεις, μπαίνεις, κλειδώνεις, φεύγεις. Δεν υπάρχει κανένας άνθρωπος ανά πάσα στιγμή για να πληρώσεις και να συνεννοηθείς. Ευτυχώς εκείνη την ώρα έβγαινε ένας άνθρωπος που είχε βάλει το αυτοκίνητό του μέσα και με τα πολλά μίλησε με το ξενοδοχείο μας και του είπε ο ξενοδόχος να μας εξυπηρετήσει ανοίγοντας μας την πόρτα για να βάλουμε το αυτοκίνητο. Τελικά έτσι έγινε αλλιώς και εγώ δεν ξέρω πως θα μπορούσαμε να το τακτοποιήσουμε το θέμα. Μάλλον θα το πηγαίναμε σε κάποιο άλλο πάρκινγκ. Γυρίσαμε στο ξενοδοχείο μας και φτάσαμε στα δωμάτια μας κατά τις 8:00. Πήγαμε πάλι βόλτα στην πόλη να δούμε τις εκδηλώσεις που γίνονται.

Να σημειώσω λίγο για την οδήγηση στη χώρα αυτή ότι μου φαίνεται λίγο καλύτερη η κατάσταση από ό,τι στην Κολομβία. Εννοείται ότι εδώ οι δρόμοι είναι πολύ καλύτεροι και τα διόδια, έχω ξαναπεί, έχουν πολύ χαμηλή τιμή και δεν είναι και τόσο συχνά στους δρόμους για να σταματάς και να πληρώνεις. Πιστεύω ότι εδώ οι οδηγοί είναι καλύτεροι από την Κολομβία. Ίσως και λίγο πιο ευγενικοί. Προσπαθούν να τηρούν τα όρια ταχύτητας κυρίως, αλλά μερικές φορές είναι πολύ δύσκολο, αφού είναι τόσο χαμηλά που αναρωτιέσαι γιατί να είναι ας πούμε 50 χιλιόμετρα ανά ώρα το όριο σε ένα δρόμο με τέσσερις λωρίδες κυκλοφορίας. Τέλος πάντων, υπάρχει λογική γι αυτό. Γιατί μπορεί να υπάρχουν κάποια σπίτια εκεί κοντά και να έχουν γίνει πολλά ατυχήματα από ανθρώπους που περνάνε το δρόμο. Οπότε μπορεί να είσαι σε ένα δρόμο με αρκετές λωρίδες κυκλοφορίας ανά κατεύθυνση και να σου έχει κάθε 500 μέτρα και ένα τεράστιο σαμαράκι και αναγκάζεσαι σχεδόν να σταματήσεις για να το περάσεις.